| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 13:06
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Het is heel interessant hoe er hier op elkaar gereageerd wordt. Zelf ben ik degene die het woord klef hier geïntroduceerd heeft, hetgeen me een ban gekost heeft. Toch zijn er meerdere mensen die zich aan al te tedere uitspraken in de chatbox zich storen, vooral omdat je je afvraagt of het wel gepast is zulke woorden te gebruiken naar mensen toe, die je amper gezien hebt en die je misschien alleen maar in de chatbox spreekt. In mijn ogen creëert het schijngevoelens, die bij een nuchtere Groninger als ik vreemd over komen. Waarom heeft men de behoefte om de ander zo te benoemen? Waarom reageert men zo fel als anderen zich eraan irriterren. In mijn huwelijk noemde ik mn vrouw schat, lieverd. We hadden zelfs koosnaampjes voor elkaar. Op een gegeven moment was ik Ippie en zij Oepie. Ach, dat deed je omdat je van elkaar hield, je elkaar elke dag zag. Ik noem mn dochter Toes, terwijl ze heel anders heet. En als iemand anders haar Toes noemt word ik vreselijk kwaad. Maar dat is allemaal gebaseerd op echte liefde. Ik heb nooit mensen gehoord die zich daaraan irriteerden. Omdat het een blijk was van onze liefde voor elkaar. Hetgeen mij irriteeert is dat het onecht is. Dat het niet gebaseerd is op een relatie hooguit via de chatbox. En onechte kooswoorden irriteren, omdat ze namelijk niet de vertedering in zich hebben, die de echte woorden wel in zich dragen.. Ik zou maar eens wat nuchterder worden als ik jullie was, en de woorden bewaren voor een echte relatie, want dan krijgen ze de lading die ze verdienen. |
Ik begrijp hieruit Chat, dat JIJ degene bent die bepaalt of de gevoelens die tussen Gibby en mij zijn, echt zijn???? Hele bewering hoor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 13:08
|
|
|
|
| LORETTA033 schreef: | Een HELE GROTE SUPERMOOIE
FLEURIGE KNUFFEL VOOR JOU ANGEL
JE WEET WEL WAAROM liefs lor |
Een nog grotere, stevige, onzettend warme welgemeende knuffel voor jou terug Loretta!!!! En ook jij weet wel waarom!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ELSKE510
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 13:32
|
|
|
|
[i]Het is lastig om een ander zijn taal gebruik in te schatten, denk ik.
Nog lastiger om in te schatten wat iemand er mee bedoelt of het echt meent.
Ik noem de meeste van mijn 10 broers schat, dat is een gewoonte geworden, en ik meen het ook nog, een ander geeft daar een andere invulling aan. Eerlijk gezegd is het ook praktischer, het voorkomt dat je per ongeluk de verkeerde naam zegt met zoveel familie. hihi
Geen echt probleem denk ik Elske
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 14:06
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Het is heel interessant hoe er hier op elkaar gereageerd wordt. Zelf ben ik degene die het woord klef hier geïntroduceerd heeft, hetgeen me een ban gekost heeft. Toch zijn er meerdere mensen die zich aan al te tedere uitspraken in de chatbox zich storen, vooral omdat je je afvraagt of het wel gepast is zulke woorden te gebruiken naar mensen toe, die je amper gezien hebt en die je misschien alleen maar in de chatbox spreekt. In mijn ogen creëert het schijngevoelens, die bij een nuchtere Groninger als ik vreemd over komen. Waarom heeft men de behoefte om de ander zo te benoemen? Waarom reageert men zo fel als anderen zich eraan irriterren. In mijn huwelijk noemde ik mn vrouw schat, lieverd. We hadden zelfs koosnaampjes voor elkaar. Op een gegeven moment was ik Ippie en zij Oepie. Ach, dat deed je omdat je van elkaar hield, je elkaar elke dag zag. Ik noem mn dochter Toes, terwijl ze heel anders heet. En als iemand anders haar Toes noemt word ik vreselijk kwaad. Maar dat is allemaal gebaseerd op echte liefde. Ik heb nooit mensen gehoord die zich daaraan irriteerden. Omdat het een blijk was van onze liefde voor elkaar. Hetgeen mij irriteeert is dat het onecht is. Dat het niet gebaseerd is op een relatie hooguit via de chatbox. En onechte kooswoorden irriteren, omdat ze namelijk niet de vertedering in zich hebben, die de echte woorden wel in zich dragen.. Ik zou maar eens wat nuchterder worden als ik jullie was, en de woorden bewaren voor een echte relatie, want dan krijgen ze de lading die ze verdienen. |
Wow, dat ik dat nog mee mag maken: ik ben het voor de verandering eens met je eens
Ik denk ook dat jij je dochter niet 5x in een kwartier Toes noemt, en dat je je vrouw ook niet bij iedere zin schat noemde. Als Pieter dat zou doen zou ik me vreselijk gaan irriteren aan het woord schat, precies om de reden die jij noemt: het word onecht en heeft geen waarde meer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 14:12
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | | Dat ik op het moment helmaal thuis zit en het erg moeilijk heb |
veel sterkte Erika !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 14:16
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | okay meis...houd jij het maar op 100....hoop dat je dit kan verantwoorden...er is er Een die alles kent en weet van je he...ps.139 ...lees em nog es voor je slapen gaat...welterusten jolan..vergeet niet voor gibby te bidden! |
Hee Angel... lees ik dit nu goed ? Als je het over "verantwoorden" hebt, dan geldt dat voor ons allemaal he'... Psalm 139 is er om ons te bemoedigen, ga er niet mee 'gooien' alsjeblieft ... ik vind dit echt niet netjes van je...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 14:20
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | | Ik begrijp hieruit Chat, dat JIJ degene bent die bepaalt of de gevoelens die tussen Gibby en mij zijn, echt zijn???? Hele bewering hoor! | Hoe een vader voelt voor zn kind is niet te vergelijken me de gevoelens voor Gibby tegenover jou. En hoe jij voor Gibby voelt is niet te vergelijken met de gevoelens van een kind voor haar vader. En om dat wel zo te benoemen is zowel pijnlijk voor een kind dat haar vader verloren heeft als een vader die zijn dochter verloren heeft...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 14:22
|
|
|
|
| HENDUK927 schreef: | | stuur geen foto door gib zou ang alleen maar erg jaloers en teleleur gesteld zijn..ang is niet van mij ,zal het ook niet worden..ben inmiddels bezet..waar ik erg gelukkig mee ben. |
ja hoor... houd ik het stil haha... kom je hier mee...  maar officieel dan nog: hartelijk gefeliciteerd Duck en ......
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op dinsdag 11 januari 2011, 14:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 14:31
|
|
|
|
Hee Aernoudt,
Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag !! Ik hoop dat je een mooie dag hebt, samen met Sas en jullie zoon...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 15:15
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Hoi Pimpy,
Gefeliciteerd met een jaartje ouder Gods zegen voor jenieuwe levensjaar
groetjes
Herman |
huh???? Pimpy, ben je al wéér jarig? Nog geen maand geleden óók al! Weet ik iets niet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 15:17
|
|
|
|
| MARIANNE129 schreef: | Hoi Pimernel en alle andere jarigen van vandaag
Van Harte Gefeliciteerd Groet,
Marianne |
Mar, Pimpy is helemaal niet jarig bij mijn weten, dat was hij 23 december volgens mijn boekhouding...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 15:24
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Wat zou er gebeuren als we met onze Bijbel net zo omgingen als met onze mobiele telefoon? We zouden hem altijd bij ons hebben. We zouden hem een paar keer per dag raadplegen. We zouden terug gaan als we hem vergaten. We zouden hem gebruiken om berichten te ontvangen. We zouden niet zonder kunnen. We zouden hem als cadeau aan onze kinderen geven. We zouden hem gebruiken om de weg te vinden. We zouden hem gebruiken als we in nood waren. We hoeven niet bang te zijn dat onze Bijbel afgesloten wordt vanwege een onbetaalde rekening, JEZUS heeft de volle rekening betaald. En nooit een gemiste oproep! GOD hoort ze allemaal. |
o, dat zou jammer zijn... ik lees veel vaker mijn bijbel dan dat ik mijn (of een) mobiel in mn handen heb of gemiddeld bel. vaak loop ik standaard met een 'uitdeelbijbel' en andere traktaatjes in mn jaszak. en toevallig overweeg ik al een tijdje om een (betere dan ze hebben) kinderbijbel te geven voor de verjaardag aan kinderen, zie op mn profielfoto. maar begrijp ook de hedendaagse norm idd, helaas tja...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 15:27
|
|
|
|
| WILLIE400 schreef: | heb zelf windows mobile maar ff gegoogeld en tadaaaaa
http://www.youversion.com/mobile/android
Hoop dat het lukt succces ik vind het erg handig in iedergeval Gr Willie |
ik ken mensen die dat hebben, lijkt me handig soms. maar vooral omdat t dan makkelijker in een zak past en lichter is dan zo een gekafte stapel papier... moet je er wel de mobiel voor hebben om...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 15:27
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Hoe een vader voelt voor zn kind is niet te vergelijken me de gevoelens voor Gibby tegenover jou. En hoe jij voor Gibby voelt is niet te vergelijken met de gevoelens van een kind voor haar vader. En om dat wel zo te benoemen is zowel pijnlijk voor een kind dat haar vader verloren heeft als een vader die zijn dochter verloren heeft... |
Aangezien jij die gevoelens tussen Gibby en mij niet kent Chat, kun je ze ook niet vergelijken he?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 15:28
|
|
|
|
lief engeltje, begrijp me niet verkeerd. lief engeltje , waarom word je boos als we iets zeggen over jouw woord gebruik? lief engeltje, waarom er meteen een topic er aan wijden? lief engeltje. je komt bij mij over als iemand die gelijk wilt hebben. lief engeltje, je zoekt bevestinging in je gevoelens. lief engeltje, het komt allemaal zo kinderachtig over. lief engeltje, jouw houding is als die van een klein kind met heel veel verdriet. lief engeltje, je zoekt bescherming tegen de boze buitenwereld. lief engeltje. ook zonder jouw woorden van dat lieve paps begrijpen we jouw. lief engeltje, dit is wat ik je wilde zeggen.
Angelique ik heb expres hier 10x lief engeltje staan. Is 1 x lief engeltje niet voldoende? Waarom dan jij 2,3x in een zin van lieve paps? Het lijkt mij dat 1x voldoende is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 15:30
|
|
|
|
... te zien dat deze topicteller al op 1000 staat!!  nou ja, stond... met dit bericht is t 1001
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 15:48
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | Mar, Pimpy is helemaal niet jarig bij mijn weten, dat was hij 23 december volgens mijn boekhouding...  |
Daarom staat er boven die berichtjes gepost op........23 december........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 15:48
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Dat lijkt mij nou ook handig........ 
Altijd de Bijbel bij je.. |
Op een iPhone kan het in ieder geval wel.
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 15:58
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | onderdanig hoeft nou ook weer niet. in een goede relatie ben je aan elkaar gelijk (en aan elkaar gewaagd ) en is er naast wederzijdse liefde ook wederzijds respect: elkaar vrij laten om behalve samen, ook naast elkaar dingen te ondernemen. ik kan me van mijn ouders herinneren dat mijn moeder ook wel eens een weekend samen met een vriendin of nicht weg ging. en ook mijn vader ging nog wel eens een paar dagen de hort op, om de familie uit te pluizen.
ik denk dat als je een partner hebt die continu maar 'ja' en 'amen' zegt, je gauw bent uitgepraat. |
Wat voor lieve woordjes zeg jij eigenlijk tegen je Saab Griffin ??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 16:01
|
|
|
|
zal wel frans zijn, verwacht ik, cross; iets van lief glimdingetje ofzo?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 16:04
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | | Dat ik op het moment helmaal thuis zit en het erg moeilijk heb |
Heel veel sterkte Erika....knuffel voor jou
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 16:19
|
|
|
|
[quote=IMKE917] Hoi Imke,
Even nog een reactie i.v.m. De Hoofdredactrice Blad Opzij Margriet v.d.Linden. Zij is geen dochter van een dominee, maar broer wel. Persoonlijk ken ik haar vanuit mijn jeugd, want ze was vriendin van mijn zus en de laatste gesprekken met haar, had ik niet de indruk dat ze niet geloofde. Naar mijn inzien heeft ze meer problemen met haar jeugd al ben ik niet eens met haar levensovertuiging en handelswijze.
Leonard
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op dinsdag 11 januari 2011, 16:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 16:26
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | In de snoepwinkel van geliefden.
Groetjes Leonard  |
samenvattend: dus omdat jij niet binnen een paar maanden sucses hebt, zijn alle vrouwen op cm te lelijk, iedereen hier nutteloos bezig en ben jij de enige die het wel snapt...
gefeliciteerd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 16:26
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | zal wel frans zijn, verwacht ik, cross; iets van lief glimdingetje ofzo?  |
Mag ik ook lieve woordjes tegen jou zeggen lieve Hannah, of heb je liever een lieve mail 
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op dinsdag 11 januari 2011, 16:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 16:29
|
|
|
|
personen die mee hopen te gaan;
hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5 marianne129, 49 jaar evt met kinderen angelique327, 50 jaar susannah475, 45 jaar jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar mariska muizenbos Joëlle246, 52 jaar Sweetlady, sweets 40er Miekjes285 42 jaar Erika129 36 jaar trijnie671 49 jaar annette965 50 jaar irene200 57 jaar Sofie807 Imke917, 54 jaar (onder voorbehoud) esther279 32 jaar met kind lydia739
mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17 crossroad317 henduk729, 40 jaar griffin748, bijna 40 jaar, met Oude Schicht van bijna 25 pimpernel883, 44 jaar benny340 44 jaar jozua159 48 jaar leonard480, 43 jaar, evt met vriend Billy 701 48 jaar eggie949 34 jaar gert182 42 jaar, met zoon van 15 herman388, op die datum ben ik net 49 jaar marcowaal200 39 jaar bob582 32 jaar searching 40 jaar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 16:32
|
|
|
|
| BULLDOG524 schreef: | 1 geluk is er wel diegenen met 3 dgn abbo komen vast niet verlengen het rooie balkjes probleem is er nog steeds mogen we weer met blijdschap ervaren Maar ik weet bijna zeker dat er achter de schermen hard aan gewerkt wordt  |
Tss, Bull, dat zeg ik `Gamma`
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | 'Soms moet het testosteron eruit. Soms moet je je gewoon eens een keer weer vent voelen. Een kerel dus....Nog even en dan mogen we ook al niet meer naar voetbal kijken. Waar is dan onze uitlaatklep gebleven? Waar mogen we ons dan wel een kerel noemen?
Kwam laatst in de chatbox, hadden de vrouwen het over baby's....Toch ook oestrogeen gedrag??? Of Boer zoekt Vrouw kijken... |
ja, en ? Ik zeg er ook niks van als jullie (eh mannen) het voor de verandering weer eens over auto's hebben...
zo blijf je bezig met nieuwe topics -op het forum- die nergens over gaan...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op dinsdag 11 januari 2011, 16:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
|
|
|
|
ik heb je naam toegevoegd lydia, dus je hoeft verder niets te doen, dan de datum in je agenda zetten, en als je wilt een prikbordbericht op je profiel zetten. en natuurlijk je picknickkleedje opzoeken en je eten inpakken........ leuk dat je meegaat!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 16:39