| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 12:26
|
|
|
|
Hoi Marco,
Ook namens mij een hartelijke felicitatie, en God's onmisbare zegen toegewenst! Hoop dat je een fijne en gezellige dag mag hebben! Angy
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 12:26
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 13:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 12:27
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Een maand 10,95 euro
Een kwartaal 24,95 euro
Een half jaar 39,95 euro
Een jaar 59,95 euro |
Dan mogen ze ook wel weer eens wat aan de site doen.... Want wel ophogen en de site niet goed onderhouden is niet oke vind ik... Het regent weer rode balken... Als je ze mailt hoor je niets terug... Lekker makkelijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 12:27
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Griekenland is leuk, al vind ik op dit moment alles wat me aan 'zon' doet denken aantrekkelijk. Ik kan niet mee, want ik ben gebonden aan de schoolvakanties. Ook heb ik al jaren een vaste reisvriendin, dus wie weet wordt het ook Griekenland. En eh....'k durf het bijna niet te zeggen , maar ik zou het dus wel kunnen betalen.
Succes met het organiseren, Angy! |
Dank je wel Marijan, we gaan ons best doen, en ik hoop dat jij er ook van mag genieten!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 12:28
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Visser kan door al die sneeuw in Zeeland goed sneeuw schuiven, Chat is goed in het geestelijk voer en Mar is gewend eenhuishouden te runnen alleen......... |
Willemijn.....wat te denken van mn beestjes , er is meer te doen dan sneeuwschuiven...geestelijk voer en huishoudelijk werk.
Ik heb minstens 2 sterke mannen nodig als mn schaapjes gaan lammeren.
Owja...ze mogen geen grote handen hebben...was ik vergeten te zeggen.
Dus ik zoek mannen met vrouwenhandjes.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 12:28
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | De Bijbel spreekt maar over één doop. |
Is niet helemaal waar. De bijbel spreek over twee soorten van dopen.
1e de doop van Johannes, onderdompeling in het water.... 2e de doop van de Here Jezus, die doopt met de Heilige Geest...
Waar gaat het nu dan om? hetgeen dat de kerk ons leert? of hetgeen dat de apostellen ons leert?
Act 2:41 Die dan zijn woord gaarne aannamen, werden gedoopt; en er werden op dien dag tot hen toegedaan omtrent drie duizend zielen.
Hoe werden deze drie duizend mensen gedoopt? In Jerusalem is geen water en op een dag werden ze gedoopt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 12:30
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | Dan mogen ze ook wel weer eens wat aan de site doen.... Want wel ophogen en de site niet goed onderhouden is niet oke vind ik... Het regent weer rode balken... Als je ze mailt hoor je niets terug... Lekker makkelijk  |
Het was me niet eens opgevallen dat het duurder geworden was...... en eerlijk gezegd weet ik ook niet hoe de prijzen waren....... Zal me er toch eens in verdiepen,
[url]als ik zin heb......[/url]
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 12:32
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Willemijn.....wat te denken van mn beestjes , er is meer te doen dan sneeuwschuiven...geestelijk voer en huishoudelijk werk.
Ik heb minstens 2 sterke mannen nodig als mn schaapjes gaan lammeren.
Owja...ze mogen geen grote handen hebben...was ik vergeten te zeggen.
Dus ik zoek mannen met vrouwenhandjes.  |
Het is dus weer duidelijk dat ik geen boerin ben....... Ik zal me er niet meer mee bemoeien.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 12:33
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Het was me niet eens opgevallen dat het duurder geworden was...... en eerlijk gezegd weet ik ook niet hoe de prijzen waren....... Zal me er toch eens in verdiepen,
[url]als ik zin heb......[/url] |
Mij ook niet Let er niet eens op... Maar zag het topic van Mariska Vandaar mijn reactie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 12:39
|
|
|
|
Mijn mooiste moment van gisteren: Concert van Martin Mans en de Martin Mans-formation... Ik zit nog maar net...was wat laat, vanwege een heftig ongeluk mijn toegansroute afgesloten, moest een end omrijden... Duikt Martin achter het orgel en jubelt: U zei de Gorie, opgestane Heer, U zei de victorie, nu en immermeer.... Mijn idee: nou Ang, je kunt gaan, de boodschap is binnen.... Maar toen kwam lied twee: God and God alone... (voor wie het niet kent, typ de titel in op google...komt goed) Lied drie was van Leonard Cohen: Hallelujah.... Zo kan ik nog effe doorgaan....loflied op een geweldige avond! Mijn mooiste moment!!! Absoluut! Angy
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 12:41
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 13:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 12:42
|
|
|
|
Mijn knuffel van vandaag gaat naar Pimpernel Omdattie dr voor me was gisteravond....best wel laat... Moest effe me verhaal kwijt... Dankje pimp!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 12:42
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | Onkruid vergaat niet.  |
Onkruid mis ik ook niet...jou wel!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 12:44
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 13:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 12:50
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | Nog een keertje? Tot ziens dan!  |
zotte grunninger
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 12:56
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 13:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 12:59
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | Een zotte Grunniger? Blijf maar liever thuis. Deze zotte Grunniger lust geen Goudse Kaas meer.  |
Pech voor je grunninger...dan zul je nooit weten hoe lekker of dat is!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 13:06
|
|
|
|
voor mij was vandaag het mooiste om met Sjaak in zijn thuisgemeente (kerk)te zijn en de spontane begroeting van de mensen . voelde me er heerlijk thuis
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 13:07
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 13:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 13:08
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | Is geen pech hebben...dat is GELUK hebben. Ik dacht dat het lekker zou zijn Vergissen in een kaas merk is heel menselijk.  |
nou nou PAPS... das niet aardig..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 13:12
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Eerlijk gezegd vind ik dit echt veel te gemakkelijk gesteld. Omdat het mooi verwoord is, heeft ze gelijk? Waar is deze discussie dan voor. |
Waar haal je vandaan dat het haar om het gelijk gaat??? Misschien is dat wel het probleem in een dergelijke discussie. Ga er toch niet van uit dat het hier om gelijk halen gaat! Dat vervuilt discussies enorm.
| CHATULIEM619 schreef: | Nog ff mijn punten op een rijtje:
De Bijbel spreekt maar over één doop. Hoe durf je dan een ander door mensen uitgevonden instelling dat dan maar op eén niveau te stellen? | Dat het door mensen is uitgevonden, is JOUW interpretatie. Er is al voldoende materiaal aangeleverd in de loop der tijden om duidelijk te maken dat het ook met oprechtheid uit Gods Woord te halen is.
Tevens is het niet zo dat je, zoals ook al vaker belicht is, over hetzelfde spreekt als je beide dopen naast elkaar zet. Kort gezegd moet je, als je wilt vergelijken de volgende zaken vergelijken:
verbondsdoop <=> opdragen; belijdenis <=> geloofsdoop. Geen appels met peren vergelijken dus, want dan sla je direct al een kloof in de discussie.
| CHATULIEM619 schreef: | | Het gaat niet alleen om een ritueel, het gaat om de booschap die er achter zit. En kinderdoop en verbondstheologie gaan hand in hand samen. Een oudtestamentische theologie, die de verlossing van Jezus Christus negeert en de nadruk legt op predestinatie.... |
Zoals al zo vaak aangegeven, negeert de verbondsdoop NERGENS de verlossing! De doop is er juist om te benadrukken dat je afhankelijk bent van God! Dus aub geen nonsens verkopen.
Overigens heb je zelf in een eerdere discussie over dit thema ook al wel eens gemeld dat je je ook deelgenoot weet van een verbond met God en dat verbondsdopers en geloofsdopers dus minder afstand tot elkaar hebben dan dat je nu weer doet geloven...
En dan het stukje predestinatie. Dit is, ook dit is al meermalen aangegeven in al de discussies hierover, geen theorie over een prullenbak waar allemaal proppen papier in zitten, waaruit God dan willekeurig propje Jan wel pakt en propje Piet niet! Dat is niet de boodschap van Gods Woord en ook niet die van de predestinatie. Predestinatie gaat puur uit van de belijdenis dat een ieder die gelooft in Jezus behouden is. Daarin ligt onze voorbestemming. We leven nu in een moeras waarin we dreigen te verdrinken. God reikt ons Zijn Hand (Jezus) om ons eruit te trekken. Nergens enige willekeur dus, maar een algeheel aanbod. En wie die Hand pakt en vasthoudt, die zal door God op vaste bodem gezet worden.
Hopelijk kan er bij dit onderwerp een keer vanuit werkelijke zaken gepraat worden en niet vanuit allerhande foute vooronderstellingen! Zo gaan we toch niet met elkaar om als broers en zussen????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 13:13
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 13:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 13:15
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Act 2:41 Die dan zijn woord gaarne aannamen, werden gedoopt; en er werden op dien dag tot hen toegedaan omtrent drie duizend zielen.
Hoe werden deze drie duizend mensen gedoopt? In Jerusalem is geen water en op een dag werden ze gedoopt. |
Mar, in Jeruzalem is wel water aanwezig geweest...er zijn zelfs aquaducten aangelegd, wat moeilijk gaat zonder water
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 13:16
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | | Waren we allemáál maar aardig, Pa! |
tja... ik ben niet aardig, ik ben eerder bot, dat weet ik. maar ik dacht dat jij wel aardig was, eigenlijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 13:25
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 13:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 13:25
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | tja... ik ben niet aardig, ik ben eerder bot, dat weet ik. maar ik dacht dat jij wel aardig was, eigenlijk |
Gibby en Pietje....jullie zijn (allebei op je eigen manier) lieve schatten!!!!!!! Ik heb gezegd... Angy
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 13:35
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Mar, in Jeruzalem is wel water aanwezig geweest...er zijn zelfs aquaducten aangelegd, wat moeilijk gaat zonder water  |
Ik ben in Jeruzalem geweest...okay...was in mei....maarreh...water was er hoor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 13:41
|
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: Eerlijk gezegd vind ik dit echt veel te gemakkelijk gesteld. Omdat het mooi verwoord is, heeft ze gelijk? Waar is deze discussie dan voor.
| Henk710 schreef: | | Waar haal je vandaan dat het haar om het gelijk gaat??? Misschien is dat wel het probleem in een dergelijke discussie. Ga er toch niet van uit dat het hier om gelijk halen gaat! Dat vervuilt discussies enorm. | Ik haal mn gelijk niet vanuit mezelf, maar ik laat de bijbel spreken zoals het er staat….Dat sommige mensen er iets anders van willen maken is en blijft hun goed recht, maar mn eigen mening is, dat ik de Bijbel zoals geschreven letterlijk interpreteer, ook al gaat dat af en toe ten koste van mijn eigen gevoelens en gedachten.
CHATULIEM619 schreef: Nog ff mijn punten op een rijtje:
De Bijbel spreekt maar over één doop. Hoe durf je dan een ander door mensen uitgevonden instelling dat dan maar op eén niveau te stellen?
| Henk710 schreef: | Dat het door mensen is uitgevonden, is JOUW interpretatie. Er is al voldoende materiaal aangeleverd in de loop der tijden om duidelijk te maken dat het ook met oprechtheid uit Gods Woord te halen is.
Tevens is het niet zo dat je, zoals ook al vaker belicht is, over hetzelfde spreekt als je beide dopen naast elkaar zet. Kort gezegd moet je, als je wilt vergelijken de volgende zaken vergelijken: verbondsdoop <=> opdragen; belijdenis <=> geloofsdoop.
Geen appels met peren vergelijken dus, want dan sla je direct al een kloof in de discussie. | Een aantal bijdragen in dit topic heeft aangetoond, dat het ritueel los ontstaan van de theologische invulling. Bovendien vind ik het niet gepast het woord doop te gebruiken bij iets wat de Bijbel als iets heel anders ziet.
| Henk710 schreef: | CHATULIEM619 schreef: Het gaat niet alleen om een ritueel, het gaat om de boodschap die er achter zit. En kinderdoop en verbondstheologie gaan hand in hand samen. Een oudtestamentische theologie, die de verlossing van Jezus Christus negeert en de nadruk legt op predestinatie....
Zoals al zo vaak aangegeven, negeert de verbondsdoop NERGENS de verlossing! De doop is er juist om te benadrukken dat je afhankelijk bent van God! Dus aub geen nonsens verkopen. | Toch wordt er meer de nadruk gelegd op het feit dat je uitverkoren bent. En wordt dit ritueel gezien als bevestiging van die gedachte. En btw is het niet veel sterker door je te laten afdalen in het watergraf te laten zien dat je afhankelijk van God bent. Je geeft jezelf immers letterlijk aan Hem over…
| Henk710 schreef: | | Overigens heb je zelf in een eerdere discussie over dit thema ook al wel eens gemeld dat je je ook deelgenoot weet van een verbond met God en dat verbondsdopers en geloofsdopers dus minder afstand tot elkaar hebben dan dat je nu weer doet geloven... |
| Henk710 schreef: | En dan het stukje predestinatie. Dit is, ook dit is al meermalen aangegeven in al de discussies hierover, geen theorie over een prullenbak waar allemaal proppen papier in zitten, waaruit God dan willekeurig propje Jan wel pakt en propje Piet niet! Dat is niet de boodschap van Gods Woord en ook niet die van de predestinatie. Predestinatie gaat puur uit van de belijdenis dat een ieder die gelooft in Jezus behouden is. Daarin ligt onze voorbestemming. We leven nu in een moeras waarin we dreigen te verdrinken. God reikt ons Zijn Hand (Jezus) om ons eruit te trekken. Nergens enige willekeur dus, maar een algeheel aanbod. En wie die Hand pakt en vasthoudt, die zal door God op vaste bodem gezet worden.
Hopelijk kan er bij dit onderwerp een keer vanuit werkelijke zaken gepraat worden en niet vanuit allerhande foute vooronderstellingen! Zo gaan we toch niet met elkaar om als broers en zussen???? | Je geeft toch wel een heel verkeerde voorstelling van zaken. Het wordt door velen gezien en beleefd dat de predestinatie een selectie vooraf is. Een proces waar wij eigenlijk niks aan kunnen doen en dat door God in zijn oneindige macht gedaan wordt. De kernvraag was immers: Wie kan de macht van God weerstaan? Dat impliceert, dat als je niet gelooft, je ook niet geroepen bent. En idd, ik zie iedereen als mn broeder en zuster, die Jezus heeft aangenomen in Zn leven. Maar dat betekent niet dat ik het met iedereen eens ben.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 16 januari 2011, 13:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 13:45
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | = per dag 0,17
Dus ..........wie zeeuw is .....die moet slim zijn. Kiezen voor de aanbiedingen.  | he zeeuw weet je wat een aanbieding is als het gratis is dan is het pas een aanbieding van een brabander die soms ook na kan denken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 14:12
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik haal mn gelijk niet vanuit mezelf, maar ik laat de bijbel spreken zoals het er staat….Dat sommige mensen er iets anders van willen maken is en blijft hun goed recht, maar mn eigen mening is, dat ik de Bijbel zoals geschreven letterlijk interpreteer, ook al gaat dat af en toe ten koste van mijn eigen gevoelens en gedachten. | Dus toch JOUW gelijk, want JOUW interpretatie is volgens jou de enige juiste! De interpretatie van anderen is niet bijbels volgens jou...
| CHATULIEM619 schreef: | | Een aantal bijdragen in dit topic heeft aangetoond, dat het ritueel los ontstaan van de theologische invulling. Bovendien vind ik het niet gepast het woord doop te gebruiken bij iets wat de Bijbel als iets heel anders ziet. | Dat de Bijbel het anders ziet, is JOUW interpretatie! De Bijbel ziet het dus niet anders, maar JIJ!
| CHATULIEM619 schreef: | | Toch wordt er meer de nadruk gelegd op het feit dat je uitverkoren bent. En wordt dit ritueel gezien als bevestiging van die gedachte. | Jij gelooft toch ook dat je bij God mag horen als jij je tot Hem gekeerd hebt? Dan geloof jij op dat moment toch ook dat je door God uitverkoren bent? En dat jij je laat dopen is toch ook een bevestiging van die gedachte?
| CHATULIEM619 schreef: | | En btw is het niet veel sterker door je te laten afdalen in het watergraf te laten zien dat je afhankelijk van God bent. Je geeft jezelf immers letterlijk aan Hem over… | Sterker is dus dan meteen het argument om het andere af te wijzen? Is het teken dan werkelijk zo belangrijk? Want dat is wat je hiermee eigenlijk zegt...
Maar waarom is het sterker dan wanneer in het teken van de verbondsdoop de genade van afwassing van zonden en inlijving bij God (inschrijving in Gods Handpalm) wordt gesymboliseerd?
| CHATULIEM619 schreef: | | Je geeft toch wel een heel verkeerde voorstelling van zaken. Het wordt door velen gezien en beleefd dat de predestinatie een selectie vooraf is. Een proces waar wij eigenlijk niks aan kunnen doen en dat door God in zijn oneindige macht gedaan wordt. | Dat is dus zo'n foute vooronderstelling!
- Ja, het is een selectie vooraf. God zegt immers bij voorbaat al dat ieder die in Jezus gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. Dat is de selectie vooraf.
- Daarna is het aan ons om dat aanbod aan te nemen. Er is dus we degelijk een rol voor onszelf.
| CHATULIEM619 schreef: | | Dat impliceert, dat als je niet gelooft, je ook niet geroepen bent. | Onwaar! Je geeft geen gehoor aan de roeping. Dat is heel wat anders. Nu draai je de boel om!
| CHATULIEM619 schreef: | | En idd, ik zie iedereen als mn broeder en zuster, die Jezus heeft aangenomen in Zn leven. Maar dat betekent niet dat ik het met iedereen eens ben. | Dat laatste hoeft ook niet. Want je kunt een zijn zonder het altijd eens te zijn! Maar als je ieder ziet als broer/zus die Jezus heeft aangenomen, dan mag je denk ik vooral wel eens gaan luisteren naar argumenten van de andere kant en moet je niet gaan leven vanuit allerhande foutieve vooronderstellingen, want dan ontwricht je de verhoudingen bij voorbaat! Dat is ook wat je zelf geregeld laat doorschemeren als anderen een bepaald beeld van evangelischen/pinkstermensen neerzetten. Waarom zou dat dan andersom niet gelden?
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zondag 16 januari 2011, 14:16
|
|
| Naar boven |
|
|