| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 20:25
|
|
|
|
|
en, heb je een fijne zondagmiddag gehad?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 20:25
|
|
|
|
Jezus geeft ons de opdracht: "Gaat dan henen, maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam des Vaders en des Zoons en des Heiligen Geestes en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb." (Matth. 28: 19).
Over de doop van Jezus vinden we in Matt. 3:16: "Terstond nadat Jezus gedoopt was, steeg Hij op uit het water. En zie, de hemelen openden zich, en hij (Johannes de doper) zag de Geest Gods nederdalen als een duif en op Hem komen".
Jezus zegt tegen Nicodémus:"Tenzij iemand is geboren uit water en Geest, kan hij het Koninkrijk Gods niet binnengaan."(Joh. 3:5)
Petrus antwoordt op de vraag "Wat moeten wij doen om behouden te worden": Bekeert u en een ieder van u late zich dopen op de naam van Jezus Christus. (Hand. 1:38).
Nadat aan hem door Philippus het evangelie is gebracht, vraagt de kamerling: "Zie, daar is water; wat is er tegen, dat ik gedoopt word"? Het antwoord van Philippus is m.i. zeer belangrijk. "Indien gij van ganser harte gelooft, is het geoorloofd. En hij (de kamerling) antwoordde en zeide: Ik geloof, dat Jezus Christus de Zoon van God is. En hij liet de wagen stilhouden en beiden daalden af in het water, zowel Philippus als de kamerling, en hij doopte hem." (Hand. 8:36-38).
Paulus zegt over de manier van dopen o.a. het volgende: "Of weet gij niet, dat wij allen, die in Christus Jezus gedoopt zijn, in zijn dood gedoopt zijn? Wij zijn dan met Hem begraven door de doop in de dood, opdat, gelijk Christus uit de doden is opgewekt door de majesteit des Vaders, zo ook wij in nieuwheid des levens zouden wandelen".(Col.2:12)
Uit de voorgaande Bijbelgedeelten mogen wij m.i. twee konklusies trekken, namelijk:
1. De doop dient het gevolg te zijn van een beslissing van de dopeling als uiting van zijn persoonlijke erkenning, dat Jezus de Christus is.
2. Om tot uitdrukking te brengen, dat in Christus de oude mens is begraven en de nieuwe mens in Hem opstaat, verdient de doop door onderdompeling duidelijk de voorkeur.
Paulus zegt in Rom. 2:28-29:"Want niet hij is een Jood, die het uiterlijk is, en niet dát is besnijdenis, wat uiterlijk, aan het vlees, geschiedt, maar hij is een Jood, die het in het verborgen is, en de (ware) besnijdenis is die van het hart, naar de Geest, niet naar de letter. Dan komt zijn lof niet van mensen, maar van God." Col. 2:11 en 12 verwijzen ook naar de geestelijke besnijdenis: In Hem (Christus) zijt gij ook met een besnijdenis, die geen werk van mensenhanden is, besneden door het afleggen van het lichaam des vlezes, in de besnijdenis van Christus, daar gij met Hem begraven zijt in de doop. In Hem zijt gij ook mede opgewekt door het geloof aan de werking Gods."
Col. 2:11 is zeker geen rechtvaardiging voor de kinderdoop als vervanging voor de besnijdenis aan het vlees, maar legt juist het verband tussen een verandering van het hart en de doop in plaats van tussen de besnijdenis en de kinderdoop.
Is het brengen van pasgeboren kinderen in de gemeente en/of kerk dan verkeerd?
De ouders van Jezus brachten Hem naar de tempel om Hem de Here voor te stellen (Lucas 2:22). Volgens het volgende vers zou dit alleen hoeven voor de eerstgeborene van het mannelijke geslacht (ook van de dieren?).
Persoonlijk vind ik het een goede zaak om als ouders, net als Jozef en Maria, je kind in de gemeente te brengen en samen met de gemeente aan God te vragen, of Hij wil helpen bij de opvoeding van het kind aangaande de juiste weg, die de Schrift wijst. Maar om het gebruik van enkele druppels water de naam doop te geven, terwijl de dopeling daar geen enkele invloed op heeft, heeft volgens mij geen enkele Schriftuurlijke grond.
De doop door onderdompeling is het gevolg van de wedergeboorte en de wedergeboorte is zeker niet het gevolg van het opdragen van een kind aan God, bij welke gebeurtenis enkele druppels water worden gesprenkeld.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 16 januari 2011, 20:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 20:37
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 20:39
|
|
|
|
either.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 20:45
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAAIKE874
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 20:48
|
|
|
|
Ja Mis niet de juiste site voor jou?
Je kan iets niet zomaar veranderen naar jou zin.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 21:02
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 21:03
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | | Wat mij persoonlijk opvalt is hoe men laatdunkend schrijft over "hun" de "tegenstanders" (pinkster- evangelisch gerelateerde gemeenten) van de Kinderdoop. |
Dat is nu juist wat veelal opvalt bij afwijzers van de kinderdoop (waar ik overigens liever de term verbondsdoop gebruik, aangezien het niet enkel aan kinderen bediend wordt). Immers die worden meteen als onbijbels afgeschilderd, terwijl de meeste verbondsdopers accepteren dat er blijkbaar ook een andere uitleg mogelijk is, welke zij respecteren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 21:05
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | In verhouding met andere datingsites is CM goedkoop.Het is een bedrijf(dat schijnt niet iedereen te beseffen),ook de redactie wil graag eten,servers kosten geld,personeel kost geld,een site als CM draaiende houden kost gewoonweg enorm veel geld!
Goedkoper kan maar dan zullen er sponsors moeten komen of ze moeten met(meer)reclame gaan werken. |
Laat ze dat dan doen En in elk geval zorgen dat de service meer optimaal is... ...want dat is volgens mij vooral waar de schoen wringt bij de meesten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 21:05
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 21:08
|
|
|
|
marco van harte gefelicuiteerd en Gods rijke zegen in je nieuwe levensjaar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 21:09
|
|
|
|
Jolan en Willie
Een goede tijd na CM! Dat jullie nog meer naar elkaar toe mogen groeien... ...op de bank en ernaast
Een dikke knuf van Henk en Robbedoes!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 21:12
|
|
|
|
| MAJARO438 schreef: | Ik vind het een prachtig nummer maar dan door Lisa gezongen. In mijn vriendenkring was er nogal commotie over het stukje: she tied you to the kitchen chair.
http://www.youtube.com/watch?v=AGo6FY8TJFI
gr majaro |
Doet me even denken aan een keukentafel...
...wat de oudgedienden hier op CM wel begrijpen
(sorry voor de anderen, maar kon het even niet laten)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 21:14
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 13:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 21:24
|
|
|
|
Pffffffff heb helaas weinig van de aflevering gehoord want mijn zoon lag constant slap van het lachen
Marcel......tja.......hij hoopte al dat er weduwes zouden reageren........ ,pluspunt van die man vond ik dat hij geen volgzaam vrouwtje zoekt,you go Marcel!
Annemarie blijft wazig,Frank was wel aardig,die Duitser ook(die maakt zo weinig indruk dat ik zn naam al vergeten ben "uche uche") en die Gijsbert.......wow....
Weinig nuttige info van mijn kant dus.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 21:30
|
|
|
|
Hoi Jolan en Willie,
Heel veel geluk samen na een leuk jaar met jullie op cm.
groetjes ook van Muischje Muisch.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 21:31
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 21:31
|
|
|
|
Veel geluk Jolan en Willie!!!!! Het ga jullie goed.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 21:33
|
|
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=2RTWzsGO4Zc
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 21:35
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | Op het Forum is het soms net als in de Lobby: snéring en inslag van pinnige antwoorden en het (af)reageren op elkaar. Ik denk dat het komt door dat iedereen het beter weet! Ik voel me daar soms met de Bijbel om de oren geslagen. Vandaar dat ik deze topic schrijf met de bedoeling het gezelliger te maken. Zowel in de Lobby alswel op het Forum. Laten we stoppen met dat "snéér" gedoe! Een dating/vriendschap site is er voor om VRIENDEN te maken. Verder vraag ik mij af of er ook andere normen en waarden zijn ter beoordeling voor onderwerpen dan alléén op Bijbelse waarde toetsing.
Laat ik voorál met mijzelf beginnen! Even voor alle duidelijkheid: ik ben géén moderator...géén gedragtherapeut...géén onderwijzer enz...enz. maar een doodgewone (zich nog zéér jonge voelend) man. Van eenvoudige afkomst en net als iedereen graag mijn lsociale leven met Gods gerechtvaardigde LIEFDE wil delen met een aardige vrouw. Ik heb gezed.
Zijn er andere en leukere onderwerpen dan die op het Forum staan? Altijd die uitgebreide Bijbelstudies. Ik krijg soms het idee dat ik op een Bijbelschool website zit te lezen. Geen vleugje romantiek, geen leuke toespelingen over en weer geen "warme hintje(s) naar elkaar toe en nog belangrijker: eens uit te leggen wié en hoé je bent! Dáár kunnen we gezélliger op elkaar (af)reageren dan zoals het er nu soms aan toe gaat, ja toch? In de Lobby gaat dat niet goed want als het druk is zie je de regels met een noodgang naat boven scrollen of beter gezegd: vliegen!
Het valt me van het begin af aan op dat er op deze site merendeel over de Bijbel en het Geloof wordt gesproken. En nog meer gediscussieerd over de Bijbel. Waarom geen onderwerpen over de persoon zelf wat meer diepgang? Bijvoorbeeld hoe hij/zij is en waarom hij/zij op deze dating site is gekomen. Verder bijvoorbeeld wat hij in de ander ziet en waarom... Wat vaker vragen stellen of een bepaalde stelling formuleren over ...iets met persoonlijker inhoud. Bijvoorbeeld: mijn uiting bij het onderwerp "Scheiden en (her)Trouwen. Wat meer durf om over jezelf iets te vertellen...ook al zijn het misschien geen leuke ervaringen maar toch. Het is toch niet moeilijk ook eens dingen te vertellen wat je kewetsbaar maakt? Deze site is vol van erbarmen op Christelijke Basis! Kom op dan! Hang je "vuile" was hier ook maar buiten. Ik scháám mij daar niet voor! Oke...men hoeft ook niet hun hele hébben en houwen te openbaren!
Ja..op je Profiel kun je ook van alles neer zetten. Maar het staat daar allemaal zo kort en bondig met een strak en stramme stijfheid. Nog af gezien van de vraag wat wáár is of...niét waar! Nou...ik ben benieuwd of ik wéér gebombardeerd word met prikkelende reacties op dit topic.  |
Dan nu een vleugje romantiek tussendoor gibby: een dikke knuffel voor jou! zo maar....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 21:35
|
|
|
|
Wat verwacht je nou eigenlijk te bereiken met dit soort topics?
Juist door hoe je zelf overal op reageert creeer je de negatieve sfeer waar je nou zelf zo hard over klaagt. Elk nieuw geopend topic word binnen 5 reakties om zeep geholpen omdat je af wilt dwingen dat men op een bepaalde manier reageert,jouw mening moet DE mening zijn en als je het niet eens bent ben je negatief of geef je de ander een sneer volgens jou.
Wat me van de week het hardst verbaasde was je uitspraak dat je een zwarte lijst met namen gemaakt hebt en daarmee naar de sitebeheerder wilt. Ik dacht echt dat je een geintje maakte! Maar je schijnt het serieus te menen hoorde ik vandaag. Sorry Gibby, maar zoals jij je nu opstelt als de grote baas van cm vind ik echt niet kunnen. Als je op de vacature voor de baan van Chris had gesolliciteerd had je dit soort dingen kunnen doen, maar nu ben je een gewoon lid net als wij allemaal.
Zo. mag ik nu ook op de zwarte lijst of had ik die nominatie al?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 21:38
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Dat is nu juist wat veelal opvalt bij afwijzers van de kinderdoop (waar ik overigens liever de term verbondsdoop gebruik, aangezien het niet enkel aan kinderen bediend wordt). Immers die worden meteen als onbijbels afgeschilderd, terwijl de meeste verbondsdopers accepteren dat er blijkbaar ook een andere uitleg mogelijk is, welke zij respecteren. | Kun je je echt niet voorstellen waarom mensen die geloven in de Bijbelse manier van doop moeite hebben met de visie op kinderdoop? oftewel verbondsdoop? Na al die maanden van discussie, waarin verschillende facetten belicht zijn, kun je je nog niet voorstellen waarom wij daar niet achter kunnen staan?
Jullie vragen nl heel wat van ons...je vraagt van ons een manier van dopen te accepteren, die in de Bijbel niet voorkomt. Die ook nog voortkomt uit een bepaalde theologie waar we niet achter kunnen staan en die ook nog verkeerde verwachtingen schept? Kijk dat noem ik nu kortzichtig...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 21:41
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 13:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 21:43
|
|
|
|
Gibby, iedere keer hetzelfde liedje. Je draait een oude plaat die blijft steken bij het zelfde onderwerp. Wanneer luister je nu eens naar wijze raad en accepteer je eens dat dingen nu eenmaal zijn zoals ze zijn.
Wat betreft bijbelstudie...misschien staat het jou niet aan, dat wil nog niet zeggen dat anderen dat niet interessant vinden. Ook hier zie ik weer dat dwingende terug...Laat mensen gewoon in hun waarde en laat ze zijn zoals ze zijn en probeer ze niet om te vormen naar jouw gedachten of meningen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 21:45
|
|
|
|
|
Een ongeluk zit in een klein hoekje, geluk zit in de rest.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | Op het Forum is het soms net als in de Lobby: snéring en inslag van pinnige antwoorden en het (af)reageren op elkaar. Ik denk dat het komt door dat iedereen het beter weet! Ik voel me daar soms met de Bijbel om de oren geslagen. Vandaar dat ik deze topic schrijf met de bedoeling het gezelliger te maken. Zowel in de Lobby alswel op het Forum. Laten we stoppen met dat "snéér" gedoe! Een dating/vriendschap site is er voor om VRIENDEN te maken. Verder vraag ik mij af of er ook andere normen en waarden zijn ter beoordeling voor onderwerpen dan alléén op Bijbelse waarde toetsing.
Laat ik voorál met mijzelf beginnen! Even voor alle duidelijkheid: ik ben géén moderator...géén gedragtherapeut...géén onderwijzer enz...enz. maar een doodgewone (zich nog zéér jonge voelend) man. Van eenvoudige afkomst en net als iedereen graag mijn lsociale leven met Gods gerechtvaardigde LIEFDE wil delen met een aardige vrouw. Ik heb gezed.
Zijn er andere en leukere onderwerpen dan die op het Forum staan? Altijd die uitgebreide Bijbelstudies. Ik krijg soms het idee dat ik op een Bijbelschool website zit te lezen. Geen vleugje romantiek, geen leuke toespelingen over en weer geen "warme hintje(s) naar elkaar toe en nog belangrijker: eens uit te leggen wié en hoé je bent! Dáár kunnen we gezélliger op elkaar (af)reageren dan zoals het er nu soms aan toe gaat, ja toch? In de Lobby gaat dat niet goed want als het druk is zie je de regels met een noodgang naat boven scrollen of beter gezegd: vliegen!
Het valt me van het begin af aan op dat er op deze site merendeel over de Bijbel en het Geloof wordt gesproken. En nog meer gediscussieerd over de Bijbel. Waarom geen onderwerpen over de persoon zelf wat meer diepgang? Bijvoorbeeld hoe hij/zij is en waarom hij/zij op deze dating site is gekomen. Verder bijvoorbeeld wat hij in de ander ziet en waarom... Wat vaker vragen stellen of een bepaalde stelling formuleren over ...iets met persoonlijker inhoud. Bijvoorbeeld: mijn uiting bij het onderwerp "Scheiden en (her)Trouwen. Wat meer durf om over jezelf iets te vertellen...ook al zijn het misschien geen leuke ervaringen maar toch. Het is toch niet moeilijk ook eens dingen te vertellen wat je kewetsbaar maakt? Deze site is vol van erbarmen op Christelijke Basis! Kom op dan! Hang je "vuile" was hier ook maar buiten. Ik scháám mij daar niet voor! Oke...men hoeft ook niet hun hele hébben en houwen te openbaren!
Ja..op je Profiel kun je ook van alles neer zetten. Maar het staat daar allemaal zo kort en bondig met een strak en stramme stijfheid. Nog af gezien van de vraag wat wáár is of...niét waar! Nou...ik ben benieuwd of ik wéér gebombardeerd word met prikkelende reacties op dit topic.  |
Verbeter de wereld, begin bij jezelf...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 13:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 21:47
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | lees a.u.b. al mijn topics, Annette. Hopelijk krijg je een helderder beeld van mij. En je laatste vraag: Het antwoord is: Nee, jij bent NIET genomineerd en je staat niet op mijn lijst van mensen die mijn topics niet goed (willen) begrijpen. Dat zal bij jou wel het geval zijn, hoop ik  |
Heb ze gelezen en die houding komt mn neus een beetje uit eerlijk gezegt Gib.Vandaar dat ik ze vanaf nu maar oversla . Je hoeft namelijk niet alles te lezen en erop te reageren als je het niet eens bent of je er aan irriteert. Is heerlijk joh, moet je ook eens proberen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 13:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
|
|
|
|
Persoonlijk ben ik het ditmaal met Gibby eens. Probeer dit topic nou eens los te zien van al zn vorige bijdragen, waarvan ik ook vond dat hij zich profileerde als een ouwe zeur.
CM is een christelijke site... dat klopt. Maar houd dit dan in dat er, zeker op dit forum, vrijwel alleen maar over geloofsdingen gesproken kan worden?
Neem de afdeling gedichten hier op t forum... turf nu eens eerlijk hoeveel gedichten er over romantiek gaan en hoeveel er over geloof.. Sorry hoor, maar die afdeling is zo geinfecteerd met geloofsgedichten dat de fijnheid er als poppestront afdruipt... bah 
Het gaat er hier niet om jezelf te profileren als leuke, lieve betrouwbare potentiele partner, maar om te showen hoezeer je wel niet met het geloof bezig bent.... ( en dan nog klagen dat je hier niemand tegenkomt )
|
|
| Naar boven |
|
|