| Auteur |
Bericht |
|
SEAMAN602
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 18:45
|
|
|
|
3 juni in Purmerend
wie gaan er ook misschien leuk om te meeten
http://www.werocku.eu/artists-pod.php
je kan je kaartje ook bij de primera kopen.
Laatst aangepast door
|
SEAMAN602
|
op zondag 30 januari 2011, 18:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 18:45
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Ik kan wel naar van alles kijken, net als lezen, heb een brede interesse.. Is hij niet die zanger die op tv. gewonnen heeft?
Kijk, ik lees nl. de Metro ook  |
Ik heb er ook niets op tegen maar vergeet gewoon vaak te kijken..... En de metro, Spits en Pers lees ik ook de meeste ochtenden, maar niet goed begrijp ik nu Maar hij zong samen met Di-rect een nummer en dat was wel weer swingen.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 18:59
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | Jammer dat Anita weg is, ze schreef mooie stukjes, kom gauw terug meid  |
Eva, ze was toch net weer terug??????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 19:15
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Half 9 zondagavond, NCIS .... niks geen BZV  |
cross laat ik het toch eens helemaal met je eens zijn geef mij ook maar NCIS en die bvz interesseert me ook echt niks vind het maar een show waar men met emotiers speeld pppppffffffffffffffff wat een soap
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 19:17
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | cross laat ik het toch eens helemaal met je eens zijn geef mij ook maar NCIS en die bvz interesseert me ook echt niks vind het maar een show waar men met emotiers speeld pppppffffffffffffffff wat een soap  |
Wij zeggen meestal: t is net cm
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 19:17
|
|
|
|
| JOS689 schreef: | | heb jij je hart zo op de tong liggen ? |
gelukkig wel OF jammer genoeg wel het heeft voordelen als je in omgang transparant en eerlijk open kunt zijn. het nadeel is natuurlijk dat je je daardoor heel kwetsbaar opstelt, en dan ook vaak tegen muren en teleurstellingen aanloopt. Maar toch een open boek kan je makkelijker lezen toch???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 19:19
|
|
|
|
You raise me up, so I can stand on mountains You raise me up, to walk on stormy seas I am strong when I am on Your shoulder You raise me up to more than I can be
(Martin Mans formation, Waddinxveen twee weken geleden) Ook uitgevoerd door Josh Groban
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 19:23
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | You raise me up, so I can stand on mountains You raise me up, to walk on stormy seas I am strong when I am on Your shoulder You raise me up to more than I can be
(Martin Mans formation, Waddinxveen twee weken geleden) Ook uitgevoerd door Josh Groban |
en Il Divo, die vind ik persoonlijk nog mooier
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 19:30
|
|
|
|
idd prachtig lied nr 629 thnks
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 19:33
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | | ik vind schrijven soms makkelijker dan praten... |
Ik vind praten makkelijker, en eerlijk gezegt ook eerlijker, niet altijd, maar meestal wel. Althans zeker in mijn omgeving, een spontaan antwoord vindt ik overtuigender, dan een antwoord op papier waar lang over is nagedacht.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 19:39
|
|
|
|
deze vond ik nu eens leuk... zuid afrikaanse zegen
Geseënde week vir julle almal.
Ek het God gevra om my slegte gewoontes weg te neem. God het gesê – Nee. Dit is nie vir my om dit weg te neem nie, maar vir jou om dit prys te gee.
Ek het God gevra om my gestremde kind heel te maak. God het gesê – Nee. Sy gees is heel, sy liggaam is net tydelik.
Ek het God gevra om my geduld te skenk. God het gesê – Nee. Geduld is ‘n byproduk van verdrukking; Dit word nie geskenk nie, maar aangeleer.
Ek het God gevra om my blydskap te gee. God het gesê – Nee. Ek gee jou seëninge; Blydskap berus by jou
Ek het God gevra om my pyn te spaar. God het gesê – Nee. Lyding neem jou weg van aardse sorge en bring jou nader aan My.
Ek het God gevra om my gees te laat groei. God het gesê – Nee. Jou moet by jouself groei!; Maar Ek sal jou snoei om jou vrugtevol te maak.
Ek het God gevra om my alle dinge te gee sodat ek die lewe kan geniet. God het gesê – Nee. Ek sal jou lewe gee sodat jy al die dinge kan geniet.
Ek het God gevra om my te help om ander LIEF te hê soos Hy my lief het. God het gesê – Ahhhh, uiteindelik begin jy te verstaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 19:43
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | en Il Divo, die vind ik persoonlijk nog mooier  |
Inderdaad ook heel mooi Annet, maar vooral de inhoud he!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HAAS141
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 19:58
|
|
|
|
net gehoord ...
we kunnen de windrichting niet veranderen ... maar wel de zeilen bijzetten!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 20:01
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op woensdag 1 juni 2011, 09:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 20:04
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op donderdag 2 juni 2011, 10:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 20:11
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op donderdag 2 juni 2011, 10:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEM591
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 20:21
|
|
|
|
Laatst aangepast door
|
WILLEM591
|
op dinsdag 1 februari 2011, 21:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 20:24
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op donderdag 2 juni 2011, 10:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 20:32
|
|
|
|
|
Iedereen zeker BZV kijken.................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 20:33
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op donderdag 2 juni 2011, 10:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ELSKE510
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 20:34
|
|
|
|
Ik las van iemand het volgende over een jongetje: Tot mijn 14e jaar ging ik met mijn ouders naar een reformatorisch protestantse kerk. Ik werd naast de bijbel onderwezen in de heidelbergse catechismus. De heidelbergse catechismus en de geloofsbelijdenis samen vormden het hart van deze leer. Lees hierbij de vragen 1 t/m 13 van de heidelbergse catachismus. ..... (ik wil je ze ook wel toesturen) Vraag 13: Maar kunnen wij zelf onze schuld betalen? Antwoord: Op geen enkele manier. Wij maken de schuld juist elke dag groter. (curs.je) Vervolgens geeft de catechismus aan dat we slechts enkel en alleen door het geloof in Jezus Cristus die voor onze zonden is gestorven, bevrijd kunnen worden. God heeft ons zo lief dat hij zijn eniggeboren zoon voor ons heeft geofferd.
Stel je bent een ontvankelijk kind van een jaar of 8. Papa is verkozen tot ouderling in de kerk en je zit wekelijks naast mama. Er is geen discussie over dit soort teksten. Dit is de Waarheid. Wat doet dit met je zelfbeeld? Wat is het effect op je lichaamsbeleving? Welke gevoelens gaan overheersen? Wat leert je over autoriteit?
Wanneer ik nu contact maak met het jongetje in mij overvalt mij een gevoel van diepe schaamte over al mijn impulsen die mij op onverwachte momenten kunnen overvallen, ik trek mij volledig terug , zowel fysiek als mentaal en wil het liefst niet gezien worden. Overigens is dat kind zich daar niet van bewust. Wat hij ervaart is de energetische terugtrekbeweging en gedachten over zichzelf als: Ik ben slecht, ik verdien eeuwige straf, ik ben machteloos. En toch is God liefde, want hij heeft voor mij zijn zoon geofferd. Wanneer ik nu contact maak met het jongetje in mij overvalt mij een gevoel van diepe schaamte over al mijn impulsen die mij op onverwachte momenten kunnen overvallen, ik trek mij volledig terug , zowel fysiek als mentaal en wil het liefst niet gezien worden. Overigens is dat kind zich daar niet van bewust. Wat hij ervaart is de energetische terugtrekbeweging en gedachten over zichzelf als: Ik ben slecht, ik verdien eeuwige straf, ik ben machteloos. En toch is God liefde, want hij heeft voor mij zijn zoon geofferd. Tegelijkertijd is er ook een beginnend bewustzijn bij een bijzondere groep te behoren. Een groep waar mijn ouders deel van zijn en die over iets heel bijzonders beschikt: de eeuwige waarheid. En dat geeft me toch wel een speciaal gevoel. Dan zijn wij toch wel beter. Dat is dan wel weer een zondige gedachte, maar toch ontleen ik daar een soort veilig gevoel aan. Ik heb in ieder geval de zekerheid bij de juiste groep te behoren. Dat verschaft mij een duidelijk kader van waaruit ik kan oordelen over anderen. Dat veilige gevoel heb ik dan uiteindelijk toch weer te danken aan God die zo barmhartig is geweest om ervoor te zorgen dat ik bij de juiste ouders met het juiste geloof geboren ben. Want mijn ouders zijn mijn alles en die weten wat goed is voor mij. Uiteindelijk is God nog belangrijker dan mijn ouders, want die zijn er tijdelijk en die zijn ook zondig, en God is er eeuwig en Hij weet en ziet alles. Ook al ziet niemand wat ik doe of denk, dan nog heeft God het in de gaten. En Hij ziet vooral hoe slecht ik ben. Als mensen toch eens zouden zien wie ik werkelijk ben….. Maar, wee je gebeente(neem deze uitdrukking voor de verandering ook eens letterlijk) wanneer ik God niet gehoorzaam. Dan wacht mij eeuwige straf. God is ook een wreker. Dat wil hij wel niet, maar hij moet wel omdat ik zo slecht ben. Huilende smiley, smiley in tranen
Zeker in de pubertijd. Ik voelde me zeer aangetrokken tot de wereld van de rock`n roll. Die wereld vertegenwoordigde voor mij levenslust. Die levenslust gierde door mijn lijf. Ik had geleerd die te kwalificeren als slecht, maar hoe was het dan toch mogelijk dat het zo`n heerlijk gevoel was. En dat is nou precies wat de duivel je influistert! Dat zijn de verleidingen waardoor je uiteindelijk verloren gaat. Verdringen dus, niet voelen. En telkens wanneer je opgewonden raakt wordt je eraan herinnerd hoe zondig je eigenlijk bent. Dat bracht ook momenten met zich mee dat ik dacht, O.K als ik dan toch al slecht ben, kan ik er ook best eens aan toegeven. En dat bracht vervolgens weer schuldgevoelens met zich mee. Om dat niet meer te hoeven/willen voelen ging ik splitsen. Er ontstond een verborgen wereld. Gelukkig werd in de loop van mijn pubertijd mijn levenslust sterker dan de leer. hoewel het schuldgevoel altijd onderhuids bleef. Gedurende mijn pubertijd ontdekte ik ook duidelijke verschillen in de godsbeleving tussen mijn ouders. Mijn vader was strenger in de leer dan mijn moeder. Omwille van de eenheid en de vrede was zij met mijn vader meegegaan naar zijn kerk. Nu wij ouder werden gaf zij zichzelf meer ruimte voor haar eigen geloofsbeleving. Ik ontleende daar de ruimte aan om ook zelf meer na te gaan denken. Gaandeweg werd de catechismus minder bepalend in het dagelijks leven. Het zaad van extreem schuldbewustzijn was echter vrucht gaan dragen en dat zou nog lang doorwerken. Wat had ik geleerd: Ik ben slecht en er kan niets goeds uit mijzelf komen Mijn lijf is een bron van zondige impulsen en het is belangrijk daar niet naar te luisteren en er zeker niet aan toe te geven. Ik kan niet op mijzelf vertrouwen Ik ben volledig afhankelijk van een externe autoriteit die van mij houdt wanneer ik mij volledig onderwerp en die genadeloos straft wanner ik niet aan zijn voorwaarden voldoe…. En dat is liefde. Mijn geweten wordt gevormd door wat God goed en slecht vindt. Ik weet dus ook wat goed en slecht is, dat vertelt mijn geweten mij. Wanneer ik niet naar dat geweten luister ben ik verloren, word ik voor eeuwig verstoten en dat is dan mijn eigen schuld. Er bestaat zoiets als een eeuwige waarheid. Die te kennen geeft veiligheid en zekerheid. Er is verlossing mogelijk Ik hoor bij de “goeden”, die de waarheid kennen, anderen zijn” verloren”. Achteraf zie ik dat een van de belangrijkste konsekwenties voor mij is geweest dat ik geen verantwoordelijkheid heb leren nemen voor emoties als woede, begeerte, jaloezie. Ze leefden in het verborgene. Dat heeft grote effecten gehad op de wijze waarop ik in het leven stond.
MMMMM,
Ik heb de scriptie van Jan Eric van Groen ook gelezen. Interessant dat wel, maar wat doe je er zelf mee?
Laatst aangepast door
|
ELSKE510
|
op maandag 31 januari 2011, 14:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEM591
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 20:38
|
|
|
|
| BILLY701 schreef: | | Ook weer duimzuigerij ???? | ik denk wel dat het echt waar is. Zij is in Gouda de enige die een kameel in de tuin heeft staan en een parkeerontheffing heeft voor het centrum en af en toe met een vliegend tapijt het luchtruim onveilig maakt. Moet je echt wel kindje van de sjah zijn hoor!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIMPERNEL883
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 20:48
|
|
|
|
| WILLEM591 schreef: | | ik denk wel dat het echt waar is. Zij is in Gouda de enige die een kameel in de tuin heeft staan en een parkeerontheffing heeft voor het centrum en af en toe met een vliegend tapijt het luchtruim onveilig maakt. Moet je echt wel kindje van de sjah zijn hoor!!! |
zullen we weer even on topic blijven , dank jullie wel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 20:50
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op donderdag 2 juni 2011, 10:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 20:53
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op donderdag 2 juni 2011, 10:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 20:55
|
|
|
|
| PIMPERNEL883 schreef: | | zullen we weer even on topic blijven , dank jullie wel. |
Niet zulke moeilijke vragen stellen hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 20:55
|
|
|
|
Griekenland hoort niet bij Midden Oosten Dus geen vliegende tapijten. Wel prachtige tempels en arena's
|
|
| Naar boven |
|
|