| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 22:44
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | | Forum daarover ga ik niet lezen! Zo nietszeggend! Omdat iedereen dat kijkt moet ik het ook doen? Sorry, ik heb m'n eigen leuke leven! |
Nou.....loop dan ook niet te klagen dat je wat gemist hebt dan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 22:46
|
|
|
|
Een psychose is een ziekte , sommige patienten kunnen demonen waarnemen. Ze nemen dingen waar die er niet zijn. Ze leven in een wereld die voor leken niet te begrijpen is. Door de psychose die ze hebben doen ze dingen die"duivels" lijken. De huidige medicijnen die gebruikt worden kunnen psychoses onderdrukken. De patient gedraagt zich dan over het algemeen "normaal".
Gevoeligheid voor het krijgen van psychosen wordt soms vergeleken met met het hebben van suikerziekte. Bij diabetes kan men beter niet wachten tot iemand bewusteloos in het ziekenhuis ligt, om pas daarna insuline toe te dienen.
Zo zou men antipsychotica ook kunnen zien: er is een teveel van een stof, bijvoorbeeld (dopamine, een neurotransmitter), in de hersenen; het is dan aan te bevelen om een medicijn in te nemen dat het evenwicht enigszins kan herstellen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 22:53
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | Waarom ik dit heb geplaatst Suus, op de tv werd gezegd door een voorganger, dat Lazarus diep uit het dodenrijk opstond. Daarom dacht ik hij mag opstaan, is een goed mens En voor mij was het een voorbeeld van....eens zulen de graven opengaan. Maar ja........zal wel een kromme gedachte zijn 
Zo staat er ook ergens dat er 7 hemelen zijn, zijn dat dan al die tusssenportalen? |
Ik weet niet of de reden dat Lazarus zeg maar aan de goede kant zat was dat hij een goed mens was. Ik weet dat hij arm was, maar ik denk dat je geloof daarin de doorslag geeft... Abraham zat daar vanwege zijn geloof in God, en ook wij mogen bij God zijn als we in Zijn Zoon geloven... Ik dacht altijd dat Abraham behouden was vanwege wat hij deed, maar laatst viel het me op dat het was door zijn geloof in God (dat Hij bij machte was hetgeen te doen wat Hij aan Abraham beloofd had bijv.).
Ik snap niet goed hoe je eraan komt dat Lazarus opstond uit het dodenrijk... waar lees je dat Eva ? Weet je, een voorganger of predikant weet natuurlijk veel, maar ik denk dat het altijd de bedoeling is dat je zelf toetst of het wel de waarheid is.
Groetjes, Susannah
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zondag 30 januari 2011, 23:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 22:53
|
|
|
|
|
ehm; reageer je op hans, of reageer je je op hem af??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 22:56
|
|
|
|
Ik wil er nog aan toevoegen dat er mensen zijn die geloven dat een psychose iets duivels is. Tegen de patienten word dan gezegd ga naar een gebedsgenezer toe en stop met pillen slikken.
Dat vind ik juist zeer gevaarlijk, je weet niet in welke toestand de patient komt. Een gebedsgenezer geeft geen garantie op 100% genezing. De medicijnen onderdrukken de pschoses.
En zo zijn er meer ziektes die een gebedsgenezer niet kan genezen. Er overlijden nog steeds mensen aan ziektes.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 22:57
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik bedoel het niet vervelend Mar, maar je kan echt niet meepraten met BZV en je weet niet wat je mist  |
Haha! Als je niet weet wat je mist, dan mis je ook niks! Of toch wel? Ik heb ook niet gekeken! Mis ik daarom iets? Of MOET ik er echt over mee kunnen praten? Zo ja, voor wie dan? Zo niet, voor wie dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 23:15
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Op zondag???  |
Hoezo op zondag ??? vind jij dat niet kunnen dan ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 23:20
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | Haha! Als je niet weet wat je mist, dan mis je ook niks! Of toch wel? Ik heb ook niet gekeken! Mis ik daarom iets? Of MOET ik er echt over mee kunnen praten? Zo ja, voor wie dan? Zo niet, voor wie dan? |
Nee hoor, als jij er niks mee hebt dan kijk je toch lekker niet ? Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet veel mee heb, maar heb wel de uitzending gemist bekeken... Wat je mist ? dat je soms niet meer bij komt van het lachen... (ik althans... ) en soms niet kan snappen hoe iemand reageert... ach, humor enzo is op verschillende manieren te vinden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 23:34
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op zondag 5 juni 2011, 13:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 30 januari 2011, 23:36
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | psychose is zoals Mariska zegt inderdaad ook een ziekte, wat niet wegneemt dat het kan optreden door occult bezig te zijn, doch vaak worden mensen lijdend aan een psychose hier te vlug mee bestempeld, een hormonaal onevenwicht, stress situaties, tekort aan vitamines, onevenwichtige voeding, het zijn allemaal uitlokkende factoren om psychose door te maken, uiteraard is er bij grotere voorbeschiktheid (trauma tijdens geboorte, gevolg van ziekte als kind, de genen en erfelijkheid) grotere kans een psychose te krijgen wanneer men in dergelijke situaties komt |
Ook de huidige drugs die gebruikt worden kunnen leiden naar pychoses.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 00:16
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 00:18
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: |  |
Dat zegt mij nu zo weinig Maris... ik bedoel wat zegt het over hoe iemand is ? haha maar van jou wil ik 'm graag ontvangen hoor...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 00:37
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | maar ik schrijf ook zonder over na te denken zunne, maar is makkelijker dan dat iemand de woorden uit mijn mond zit te lezen |
Amai das schoon toch
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 01:40
|
|
|
|
waar je al niet op uit komt...alleen omdat iemand meldt in een oud lijk, SAAB genaamd (tsja, geen Benz of BMW, daar gaan mijn kansen op de relatiemarkt...), te rijden.
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op maandag 31 januari 2011, 02:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 08:15
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 07:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 09:20
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | Haha! Als je niet weet wat je mist, dan mis je ook niks! Of toch wel? Ik heb ook niet gekeken! Mis ik daarom iets? Of MOET ik er echt over mee kunnen praten? Zo ja, voor wie dan? Zo niet, voor wie dan? |
Of je iets mist......?? Dat bepaal jij....en nee hoor je hoeft er niet over mee te praten, voor mij niet in elk geval.
Maar laat ons dat dan wel lekker doen en ga jij ergens anders spelen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 09:25
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | | Forum daarover ga ik niet lezen! Zo nietszeggend! Omdat iedereen dat kijkt moet ik het ook doen? Sorry, ik heb m'n eigen leuke leven! |
dacht toch echt een reactie van jou te zien bij dat toppic.....
en verder
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 09:28
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | haha, Willemijn, that is the different, ZZV..... BZV is voor mij hetzelfde als "Tina" lezen, 35 jaar terug...  |
Las jij de Tina????? Dat was toch echt een meisjesblad toch????? Volgens mij is het al wel 45 jaar geleden dat ik die las.....pfff
Maar even serieus, BZV is ook leuk om naar te kijken omdat je ziet hoe mensen zijn én hoe mensen met elkaar omgaan.....de menselijke verhoudingen dan. Bv.Boer Richard zegt tegen Yvon dat hij een klein probleempje heeft......de realiteit is dat hij een giga probleem heeft en niet zo netjes met zijn dames omgaat\ging......... Als je nu volgende week even kijkt en dan je mening geeft????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 09:29
|
|
|
|
Laat ons toch lekker Arend, je bent niet verplicht ons topic te bezoeken........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 09:32
|
|
|
|
Forum daarover ga ik niet lezen! Zo nietszeggend!
Arend, ik zag toch echt een reactie op het BZV topic van jou Maar ja, zondagavond is voorbij, ik ga nu weer verder met mijn eigen leuke leven......tot de volgende zondagavond half negen......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 09:51
|
|
|
|
| SILVER916 schreef: | wat vinden jullie van de volwassendoop ?
zou jij je ook laten dopen in zo zwembad ? | Eigenlijk een vreemde vraag, Silver. Ik ken voldoende gemeentes, die een doopbad in hun eigen gebouw hebben. En wat betreft de eerste vraag: dit is weer zo'n stelling, die je niet hoeft te verdedigen. De Bijbel roept nl. op dat je je laat dopen op grond van je geloof, en niet op grond van het geloof van je ouders...Ik vind het eigenlijk ongepast het andere ritueel met kinderen doop te noemen..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 10:20
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | waar je al niet op uit komt...alleen omdat iemand meldt in een oud lijk, SAAB genaamd (tsja, geen Benz of BMW, daar gaan mijn kansen op de relatiemarkt...), te rijden. |
Je hebt in ieder geval een auto.... .Er was toch ook al eens een topic geweest over dat mannen zonder auto moeilijker aan de vrouw kwamen of zoiets?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 10:24
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: |
ik had nog zo gezegd mijn mond te houden
oeps....taalfout herstellen |
Weet je waar ik altijd een beetje moeite mee heb???? Als baby ben je gedoopt, de doop is een sacrament, iets heiligs bijna....maar dan laat je je later toch weer over dopen maar dat is dan toch eigenlijk niet nodig?????? Je hebt dat sacrament toch al gehad??? Dus Imke geen maar ben echt benieuwd hoe je dat ziet......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 10:42
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Weet je waar ik altijd een beetje moeite mee heb???? Als baby ben je gedoopt, de doop is een sacrament, iets heiligs bijna....maar dan laat je je later toch weer over dopen maar dat is dan toch eigenlijk niet nodig?????? Je hebt dat sacrament toch al gehad??? Dus Imke geen maar ben echt benieuwd hoe je dat ziet...... | hoezo sacrament? Het is iets wat door de kerk ingesteld is....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 10:58
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | waar je al niet op uit komt...alleen omdat iemand meldt in een oud lijk, SAAB genaamd (tsja, geen Benz of BMW, daar gaan mijn kansen op de relatiemarkt...), te rijden. |
aaacchh... tis best wel sympathiek om met een ouwe kar rond te rijden mijne is ook al voorbij zen tienerjaren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 11:23
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Forum daarover ga ik niet lezen! Zo nietszeggend!
Arend, ik zag toch echt een reactie op het BZV topic van jou Maar ja, zondagavond is voorbij, ik ga nu weer verder met mijn eigen leuke leven......tot de volgende zondagavond half negen......  |
hahaha willemijn ik leef ook van weekend naar weekend maar toch wel met een andere verwachting  bzn kan me echt niet bekoren
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op maandag 31 januari 2011, 11:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 11:26
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Je hebt in ieder geval een auto.... .Er was toch ook al eens een topic geweest over dat mannen zonder auto moeilijker aan de vrouw kwamen of zoiets?  |
ach als 1 van de 2 een auto heeft dan kom je al een heel eind hoor willemijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 11:28
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Lok-eten! Want de liefde van de man gaat door de......... Je had uiteraard al een bevallig mandje gevuld met lekkernijen van de traiteur(en roept:"daaaaaaaagen heb ik in de keuken gestaan,daar geniet ik zooooo van he") Maar pas op voor de valkuil,net doen alsof je altijd op dieet bent(aangeboren gebrek),nip hooguit aan een bakje Activa yoghurt....(op de terugweg even aan bij de Mac voor een supersized burgermeal met karamelijs na)
En als het dan nog niet gelukt is een kerel te strikken ga je na afloop net als ik(en nog 3 malloten)stappen in Zwolle om vervolgens alleen mannen in lederhosen tegen te komen (dus geef je je weer op voor de volgende picknick etc etc etc) |
zoveel goede raad leanne en men komt er nog niet uit ¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 11:29
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | bij MARIA167 heeeeeeeeeeerlijke soep gegeten, met vers gebakken stokbroodjes, salade en kweet niet wat al! heb je nog meer info nodig billy?  |
Sloeg eigenlijk op het verstopt raken.
Was gezellig dus!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|