| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 16:34
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Het is duidelijk een saab-date-picknick met een stofwolkje....  |
of een hoop ouwe daters die op een roze wolk leven... met of zonder ouwe kar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 16:37
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Het valt mij op dat er veel alleenstaanden een relatie openstaan hebben, waarin gevoelens nog een rol spelen bij nieuwe contacten en/of een date.... toch een nieuwe relatie zoeken dat leid tot twijfel met een nieuwe contacten....
Zelf wordt ik daar telkens mee geconfronteerd, en heb het zo langzamerhand een punt hoofd van gekregen... Naar mijn mening ga je niet eerder op een datingsite wanneer je van jezelf ook de vorige relatie heb kunnen afsluiten... Wees van te voren eerlijk naar jezelf voordat men zich opgeeft voor een dating....
Zou graag dit delen met meerderen met dezelfde ervaring op CM..... Zelf heb ik daarmee gehad.... |
misschien een extra vakje inlassen of iemand al klaar is met zijn verleden of niet  maar je hebt gelijk... soms is het heel onduidelijk of iemand met de "ex" al klaar is of niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 16:51
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ach Grace, ik leef echt niet van BZV tot BZV maar het is toch heerlijk om het eens even over wat luchthartigs te hebben.....Niet allemaal te serieus nemen please......... Jij kijkt misschien iets anders op tv of zit in de chatroom????? |
Dat ben ik helemaal met je eens, Willemijn. Enne......je hoeft je zeker niet te verantwoorden, als je dat programma volgt. Het lijkt wel alsof het stoer is, als je BZV niet kijkt. En alsof de mensen die het wel kijken, aan niks anders meer denken. Nou, ik kom er ronduit voor uit dat ik er van kan genieten. En de mensen die meedoen, kiezen er zelf voor toch? Ieder zijn ding hoor.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 16:52
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | Haha! Als je niet weet wat je mist, dan mis je ook niks! Of toch wel? Ik heb ook niet gekeken! Mis ik daarom iets? Of MOET ik er echt over mee kunnen praten? Zo ja, voor wie dan? Zo niet, voor wie dan? |
Wat doe je eigenlijk op dit topic
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 16:55
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Ooo wat nou weer allemaal een saab, anders geen toegang tot de heide...  |
Hoe moet dat nou??? ik kom per spoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEK114
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 16:56
|
|
|
|
In de dagelijkse praktijk kom ik patienten tegen die lijden aan een psychiatrische ziekte. Minder dagelijks heb ik gesprekken met mensen die denken bezeten te zijn. ik denk dat je heel voorzichtig moet zijn iets als demonisch te duiden. dat vraagt kennis en ervaring van beiden. Wat mij wel opvalt in sommige gesprekken met mensen die ik heb gehad is dat ze denken bevrijdingspastoraat nodig te hebben, niet erkennen psychiatrisch ziek te zijn. Het is Satan, dus ik hoef niet zelf aan het werk.
Mariska mensen die lijden aan schizofrenie zijn zeker geen gevaar voor hunzelf of hun omgeving, dat gaat veel en veel te ver dat zo te kunnen stellen.
Nogmaals het vraagt om kennis niet allen in de psychiatire maar ook in occulte en in diverse culturen. Het is het zeker waard je daarin te verdiepen om het een te kunnen onderscheiden van het ander. Daarom is deze discussie ook zo moeilijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 16:57
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | Hoe moet dat nou??? ik kom per spoor  |
Jammer angelique regels zijn regels.........koop maar gauw zo'n bakkie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 16:59
|
|
|
|
[quote=LEONARD480]Jammer angelique regels zijn regels.........koop maar gauw zo'n bakki
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 17:00
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Ik vond Frank wel errug ontroerend vanavond.......ach gut...... je zou hem gelijk een dikke knuffel geven....
Bij Annemarie was het nu een leuke gezellige boel, bij Marcel...tsja...wind en zand en Ksenia staat haar mannetje wel...
En Richard.......tsja....Richard.....heeft het een beetje onhandig aan gepakt
Oeps......vergeet ik Gijsbert......yep Leanne...ik denk ook dat hij voor blond gaat  |
Ik kan me wel vinden in jouw analyse, Imke. 'k Heb de uitzending inmiddels ook besproken met mijn zus en een vriendin. Ik vond Femke, een van de vrouwen van Gijsbert, wel erg overdreven. Zij vestigt erg de aandacht op zichzelf, wat die andere vrouw - heel begrijpelijk - niet leuk vindt. Ergens hoop ik dat hij voor die andere kiest, lijkt mij ook goed bij hem passen.
Ik denk dat Annemarie voor Harry gaat, grappig eigenlijk dat ze die al voor de opnames kende.
En Frank, ik denk ook dat hij voor blond gaat.
Wat betreft Richard denk ik, eigen schuld dikke bult.
Oh ja, en dan Marcel. Pfff......wat een geslijm daar op de boerderij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
|
|
|
|
[quote=ANGELIQUE327]
Wist niet dat je zo'n mooi tongentje had haha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | betekent dat er dus nog meer CM-ers in een SAAB rijden, want ik kom niet. |
De grijze polo met zandstofwolk komt ook weer!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 17:05
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | Zo hier mag je sneren en rotopmerkingen plaatsen....
Mensen leef je uit  |
Het topic heet toch Weer de sneer Lijkt mij een goed voornemen voor iedereen.
ik weer de sneer hij weert de sneer wij weren de sneer ik weerde de sneer (niet) hij weerde de sneer (niet) wij weerden de sneer (niet)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAYSPRING826
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 17:08
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | | Heel concreet....een moeder weigert medicijnen voor haar zoon van 9 jaar die lijd aan ......nou noem het maar op....pdd-nos/autisme, hoort stemmen enz. In de familie komt dit veel voor en zij ziet het als een vloek die verbroken moet worden. |
Imke, wat afschuwelijk om dit van een afstandje te moeten zien en niets te kunnen doen. Het arme kind; zit hier letterlijk met kippenvel. Ik snap dat mensen er verschillende visies en denkbeelden op na kunnen houden, maar in mijn ogen wordt dit kind domweg de broodnodige medische zorg onthouden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAYSPRING826
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 17:18
|
|
|
|
| MIEK114 schreef: | In de dagelijkse praktijk kom ik patienten tegen die lijden aan een psychiatrische ziekte. Minder dagelijks heb ik gesprekken met mensen die denken bezeten te zijn. ik denk dat je heel voorzichtig moet zijn iets als demonisch te duiden. dat vraagt kennis en ervaring van beiden. Wat mij wel opvalt in sommige gesprekken met mensen die ik heb gehad is dat ze denken bevrijdingspastoraat nodig te hebben, niet erkennen psychiatrisch ziek te zijn. Het is Satan, dus ik hoef niet zelf aan het werk.
Miek, zijn de mensen die denken bezeten te zijn ook cliƫnten/patiƫnten van je of spreek je ze in een andere context? Zou het ook onderdeel van de ziekte (een soort waan) kunnen zijn?
Mariska mensen die lijden aan schizofrenie zijn zeker geen gevaar voor hunzelf of hun omgeving, dat gaat veel en veel te ver dat zo te kunnen stellen.
Net zoals het ook te ver gaar om te stellen dat ze geen gevaar voor zichzelf of hun omgeving vormen Iemand in een acute psychose kan wel degelijk heel rare dingen doen, helaas.
Nogmaals het vraagt om kennis niet allen in de psychiatire maar ook in occulte en in diverse culturen. Het is het zeker waard je daarin te verdiepen om het een te kunnen onderscheiden van het ander. Daarom is deze discussie ook zo moeilijk |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 17:19
|
|
|
|
'k Was vanmorgen te laat op mijn werk. De enige reden die ik kan bedenken is, dat de wekker - in mijn beleving - zo vroeg ging.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op maandag 31 januari 2011, 17:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 17:22
|
|
|
|
Laat ik dan een aantal schoten voor de boeg lossen. Allereerst hoe ga je met die mensen om? Ik heb in mijn naaste omgeving iemand, die ook last heeft van psychoses, en ik moet zeggen, dat het er op het eerste moment allemaal erg geloofwaardig klonk. Hij was zo overtuigd van zijn gelijk, dat de mensen ,die hij als vijand beschouwde, ik automatisch ook als vijand begon te zien. Dat ze hem dit allemaal aandeden, terwijl hij het zo goed bedoelde...Pas toen ik met die mensen sprak, iets wat hij mij totaal wilde verbieden, kwam ik er achter dat er helemaal niks van waar was..... Mensen met een psychose kunnen anderen proberen te isoleren, wat is jullie ervaring hiermee? Je kunt heel gemakkelijk hun dwangmatig denken overnemen.
Om het verschil tussen bezetenheid en psychose nog moeilijker te maken, is het feit, dat een psychose vaak een geestelijke inhoud heeft. Men beschouwt zich als Jezus of als een strijder van God...
En tenslotte, misschien kijk ik teveel naar CM (Criminal Minds) maar volgens mij kan een psychose tot geweld leiden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 17:30
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Het topic heet toch Weer de sneer Lijkt mij een goed voornemen voor iedereen.
ik weer de sneer hij weert de sneer wij weren de sneer ik weerde de sneer (niet) hij weerde de sneer (niet) wij weerden de sneer (niet) |
Marijan.....je bent scherp vandaag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 17:33
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Marijan.....je bent scherp vandaag  |
Ze heeft ook uitgeslapen vandaag toch
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 17:36
|
|
|
|
| DAYSPRING826 schreef: | Imke, wat afschuwelijk om dit van een afstandje te moeten zien en niets te kunnen doen. Het arme kind; zit hier letterlijk met kippenvel. Ik snap dat mensen er verschillende visies en denkbeelden op na kunnen houden, maar in mijn ogen wordt dit kind domweg de broodnodige medische zorg onthouden. |
De eerlijkheid gebied me te zeggen dat dit kind in de loop van de tijd toch vooruitgang boekt. Ouders en kind zijn wel in gesprek met christelijke hulpverlening.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 17:37
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ze heeft ook uitgeslapen vandaag toch  |
dacht het niet..... jij wel.....ik niet .....
oeps...herstel...na lezen op ander toppic.....zij ook uitgeslapen hahaha
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op maandag 31 januari 2011, 17:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 17:51
|
|
|
|
| XABIA794 schreef: | misschien een extra vakje inlassen of iemand al klaar is met zijn verleden of niet  maar je hebt gelijk... soms is het heel onduidelijk of iemand met de "ex" al klaar is of niet. |
Inderdaad is het een een extra vakje om in te lassen. Toch verwacht ik het niet van christelijke wereld om het toe te moeten passen....Het gaat niet alleen om de ex., maar meer om exen.... Kan beter een "elf kroegen tocht houden" dan hiermee bezig gehouden te worden...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 31 januari 2011, 17:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEM591
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 17:54
|
|
|
|
[GESTOPT
Laatst aangepast door
|
WILLEM591
|
op dinsdag 1 februari 2011, 23:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEK114
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 17:58
|
|
|
|
@ Dayspring Dat spreekt voor zich dat een ieder in psychische nood een gevar kan zijn voor zichzerlf of zijn of haar omgeving daar hoef je niet schizofreen voor te zijn.
Ja is het is mijn werk zowel professioneel als in de kerk.
Niks is ingewikkelder dan het brein van de mens. wanen en psychosen voor ons niet waarneembaar maar de ander moet er wel mee leven. De een heeft ziektebesef en inzicht en de ander heeft dat totaal niet. ieder mens is daarin uniek en vraagt ook een eigen benadering. vaak iest wat je wel aanvoelt. Het is heele rg lastig wanneer je in iemands waansysteem zit, dan heeft het ook geen zin om iemand te begeleiden en past afstand om het aan een ander over te laten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 18:07
|
|
|
|
| BILLY701 schreef: | | De grijze polo met zandstofwolk komt ook weer!!!! |
Krijg toch langzaam het idee dat het een sahararally betreft..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ELSKE510
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 18:16
|
|
|
|
Misschien,
heb ik een simpele geest, Maar, als je als kind gedoopt word of werd, de Schepper was er eerder en daarbij, als je volwassen gedoopt werd of word, de Schepper was er eerder en daarbij.
"IK sta aan de deur en Ik klop" "voordat mijn nieren gevormd waren was U daar"
Simpel? Elske
Laatst aangepast door
|
ELSKE510
|
op maandag 31 januari 2011, 18:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 18:22
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 08:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 18:24
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Wat doe je eigenlijk op dit topic  |
Ohh...euh...ik wist niet dat het hier alleen voor de liefhebbers was hoor! Moet ik nu sorry zeggen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 18:26
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | AMEN.  |
en nog eens AMEN!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 18:27
|
|
|
|
as jij nou es niks te sei**uh had he, arund, wat sou ut leukuh levuh dan toch saai foor jouw wesuh, hee!
ik zeg; sorry!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 18:27
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | | Ohh...euh...ik wist niet dat het hier alleen voor de liefhebbers was hoor! Moet ik nu sorry zeggen? |
Natuurlijk! Zo makkelijk kom je er niet van af Eerst een beetje beledigend doen over zo'n leuk programma en dan nog het BZV topic bezoeken........ Er zijn grenzen Arend........
|
|
| Naar boven |
|
|