| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 23:32
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | dat geloof je toch zelf ook niet....haha |
Dat model is toch veel ouder
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 23:35
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | sommige periodes wil ik me niet herinneren, vandaar: vrijgezel sinds juni1971. volgende vraag: hoelang denk je vrijgezel te blijven? ik gok tot ergens in de jaren '30/'40 |
doe mij dan maar de jaren '50/'60
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 23:36
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op zondag 5 juni 2011, 13:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ELSKE510
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 23:39
|
|
|
|
Groen.
Dat is wel wat ik aan wil geven. Groen vind zijn weg via zelf verlossing, daar heb ik wel mijn vraagtekens bij. "Verlossing van de zonden, wordt: bewustwording en bevrijding van verstikking".
Het boeddhisme, is een god-loze levens overtuiging, evenals de tao. Persoonlijk vind ik dat je daar in niet mee moet gaan, omdat je dan de Schepper niet erkent.
Dat vind ik dan een dwaallicht, maar wel begrijp ik zijn worsteling met de eenzijdige voorstelling van het evangelie uit sommige reformatorische kerken.
Hoewel mijn ervaring nu anders is, door meerdere verhuizingen ben ik er wel achter gekomen dat dat per plaats echt heeeeel verschillend is.
Wat heb jij, Mar, met zen meditatie, en zijn er meer mensen die hier gedachten over hebben, of ervaring mee hebben?
Zal Schilder eens opzoeken Thomas, en heeeeeel, is geen schrijffout, maar een dichterlijke vrijheid.
Elske
Laatst aangepast door
|
ELSKE510
|
op donderdag 3 februari 2011, 14:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ELSKE510
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 23:47
|
|
|
|
Dit laatste Susannah vind ik erg mooi,
"Daar God ons het eerst heeft liefgehad is de liefde niet langer slechts een ‘gebod’, maar antwoord op de gave van de liefde waarmee God ons tegemoet treedt."
en voel de troost die eruit spreekt.
Groeten Elske
Laatst aangepast door
|
ELSKE510
|
op woensdag 2 februari 2011, 23:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 23:57
|
|
|
|
|
zo herkenbaar ... thnks om het hier te plaatsen, hier kan ik wat mee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 00:00
|
|
|
|
Ik was het tig jaar en nu dus niet meer al ben ik wel vrij gezellig
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op donderdag 3 februari 2011, 00:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 00:09
|
|
|
|
Heel mooi Mary, Een verkorte versie heb ik ook al eens geplaatst.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 00:11
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | mijn slechtste moment van vandaag was wakker worden en beseffen dat ik aan vakantie toe ben.......ben zo moe..........en moet seffens nog gaan werken tot half elf vanavond........ en een ganse dag in spanning zitten, want vandaag wordt op de staff besproken of mijn broer nog een 2de keer operabel is van recidiverende longkanker........kzou efkens willen slapen voor enkele dagen! |
Heel veel sterkte Marylien met je broer.
En dat van die vakantie......heb ik ook wel ff zin an
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 00:12
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Dat ik vanmorgen terwijl ik stond te huilen mijn benen aan het scheren was onder de douche, gevolg flinke jaap in mn enkel
Wat leren we eruit!!!!!!!!!!! Ga NOOIT scheren met een vol gemoed  |
Haha....ook zonder vol gemoed kun je japen in je benen maken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 00:20
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | Jazeker Inka...ten eerste is het een kwestie van smaak: hoe wil ik mijn vakantie doorbrengen: tussen de grieken zelf of in mijn tentje op de camping in drijfnat nederland tussen de bierdrinkende en feestvierende andere tentjes... of tussen de bewoners van het land zelf, hun leefgewoonten leren kennen, de geweldige gastvrijheid en liefde waarmee je wordt ontvangen, ook het geinteresseerde in onze leefomstandigheden, overal hebben ze belangstelling voor, ik heb es een keer drie uur lang op een rots aan de zee zitten praten met een Griekse van mijn leeftijd die ik voorheen nog nooit gezien had... Het makkelijk contact leggen...(in mijn geval blijvend contact als je 9 jaar tenminste blijvend kunt noemen). En verder natuurlijk inderdaad de Middellandse Zee...zo helder blauw, daar is de Noordzee maar een vies slootje bij, iedere vis zie je zwemmen (hele mooie), kan uren met mijn snorkeltje dobberen, je ziet er alle kleuren en soorten vis. Over het eten: wat je hier in nederland bij de griek eet....hmm smaakt best lekker, maar haalt het niet bij de echte griekse kost, alles vers van het land, verse vis uit zee. Voorbeeldje: ik zat eens te dollen dat ik zo graag kalamaria lust (inktvis)...twee dagen later werd ik zomaar bij prive mensen op de inktvis gevraagd; het bleek: pa was visser en is die nacht de zee op gegaan om er eentje voor me te vangen, het bewerken van zo'n beest voor consumptie duurt ongeveer 2 dagen....hij was er druk mee geweest, speciaal voor mij. Nou Inka..ik kan nog wel drie forums vol schrijven....zal ik maar niet doen, beetje saai voor de niet-liefhebbers van Griekenland...maar dit was dus mijn mening over Ellinika  |
mmmm smaakt wel goed hihi ... maar mag ik wat vragen? ... jij weet toch óók dat er op deze aardbol nét van die mooie plekken zijn elders? ... en ook nog móóier dan griekenland? ... ben je daar dan niet nieuwsgierig naar bedoel ik? ik val je niet af hoor, en weet misschien je antwoord al, maar wil een voorbeeld geven ... voor mijn werk zat ik een keer op curacou, en dook met een stel de zee in eenmaal terug op het strand ,was iedeeen zóó onder de indruk hé ... jéétje wat was dit allemaal prachtig onderwater, nou je kent het dus wel, mooie vissen, schilpadjes en nog veel meer ... ikzelf was helemáál niet onder de indruk, en dat zagen ze wel aan mijn gezichts uitdrukking. ik had de ervaring van de rode zee in saudi-arabié, (sorry, maar ook al voor mijn werk) ... en dus de ervaing van een koraalrif ... een rif waar je 40 meter diep keek, en je waant in een súper aquarium ... jij snap? zo bedoel ik maar ... heb jij nou nooit het gevoel gehad om élders zo veel moois te proeven?
groetjes inka
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 00:27
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ken jij Grieks dan  |
Nee de griek kent hem !!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 00:35
|
|
|
|
| INKA401 schreef: | mmmm smaakt wel goed hihi ... maar mag ik wat vragen? ... jij weet toch óók dat er op deze aardbol nét van die mooie plekken zijn elders? ... en ook nog móóier dan griekenland? ... ben je daar dan niet nieuwsgierig naar bedoel ik? ik val je niet af hoor, en weet misschien je antwoord al, maar wil een voorbeeld geven ... voor mijn werk zat ik een keer op curacou, en dook met een stel de zee in eenmaal terug op het strand ,was iedeeen zóó onder de indruk hé ... jéétje wat was dit allemaal prachtig onderwater, nou je kent het dus wel, mooie vissen, schilpadjes en nog veel meer ... ikzelf was helemáál niet onder de indruk, en dat zagen ze wel aan mijn gezichts uitdrukking. ik had de ervaring van de rode zee in saudi-arabié, (sorry, maar ook al voor mijn werk) ... en dus de ervaing van een koraalrif ... een rif waar je 40 meter diep keek, en je waant in een súper aquarium ... jij snap? zo bedoel ik maar ... heb jij nou nooit het gevoel gehad om élders zo veel moois te proeven?
groetjes inka |
Zeker wel Inka...ik was ook in Egypte en Israel...heb ook gesnorkeld in de rode zee...en die koraalriffen...inderdaad..giga-turbo-mega mooi...soms was me snorkelpijpie kwijt en vergat ik adem te halen...vissen van 50 cm...grote groene....kleine rode...mini gele...(die beten in je benen!) ik heb ze allemaal gezien hoor Inka..en waanzinnig genoten...Je hebt zeker gelijk...er zijn nog zat mooie plekkies....heb je wel es een zonsopgang in de Sinai-woestijn meegemaakt? Of een kameeltocht in de Sahara? En wat dacht je van de zonsondergangen in de atlantische oceaan in portugal? Allemaal waanzinnig mooi...God's schepping...en ik heb enorm mogen genieten Inka! Maar Griekenland biedt eh...(nou niet alles in één...maar wel veel samen in één) ....snap je een beetje wat ik bedoel? Mijn wens is ooit nog es met dolfijnen te zwemmen en knuffelen....en nog een keertje terug naar Jeruzalem..... Er zijn nog veel plekkies die ik wil gaan bekijken Inka...,wat de toekomst brengen moge, mij geleidt des Heeren hand... Ik heb inderdaad veel gezien van Europa en omgeving...Moldavie, Malta, Marokko, Spanje, ook het hoge noorden:Zweden...zelfs Tunesie....en waanzinnig genoten van alles..maar nogmaals..Griekenland heeft net een streepie voor....snappie um?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROSEVE659
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 00:38
|
|
|
|
Hieronder staat een link naar een liedje.
Het kan tegenstrijdig overkomen. En het raakt juist de menselijke kant van het hoofdgebod. Ofwel hij past onder het topic christelijk leven.
Mijn advies: let niet op heb overdreven accentueren van goed en slecht in termen van hemel en hel. Maar luister goed naar de boodschap. Naar mijn (en ik sta daarin niet alleen) snapt de zanger het.
Luister naast alles, ook speciaal even op de slotregels.
http://www.youtube.com/watch?v=kzgDz5kOTZA&feature=related
Bovenstaande link kopieren en plakken in de internet browser om het liedje te beluisteren. Kennelijk wordt je niet meteen doorgelinkt naar de site door op de regel te drukken die bovenstaand staat weergegeven.
Laatst aangepast door
|
ROSEVE659
|
op donderdag 3 februari 2011, 00:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 00:43
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op zondag 5 juni 2011, 13:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 00:45
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op zondag 5 juni 2011, 13:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ARNOLD765
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 00:53
|
|
|
|
ik,in october 4jaar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 01:17
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | IK natuurlijk  |
Als je de caravan maar heel laat.................zucht............kreun 
Is nog maar de vraag of het mag die caravan, heb toch ook een middagdutje nodig....
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op donderdag 3 februari 2011, 14:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 07:37
|
|
|
|
| ROSEVE659 schreef: | Hieronder staat een link naar een liedje.
Het kan tegenstrijdig overkomen. En het raakt juist de menselijke kant van het hoofdgebod. Ofwel hij past onder het topic christelijk leven.
Mijn advies: let niet op heb overdreven accentueren van goed en slecht in termen van hemel en hel. Maar luister goed naar de boodschap. Naar mijn (en ik sta daarin niet alleen) snapt de zanger het.
Luister naast alles, ook speciaal even op de slotregels.
Bovenstaande link kopieren en plakken in de internet browser om het liedje te beluisteren. Kennelijk wordt je niet meteen doorgelinkt naar de site door op de regel te drukken die bovenstaand staat weergegeven. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 08:41
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Mij is niet (geheel) duidelijk wat je bedoelt met: "dat omvat al het andere". Leg eens uit als je wilt ? |
Hoi Susannah,
Hoe je jouw belijdenis beschrijft vind ik heel mooi. Zo is het ook, dat bedoel ik ermee...het omvat alles wat je zegt. Op die manier heb ik ook belijdenis gedaan..Het was mijn eigen keuze, niet die van de ds. . niet die van mijn ouders..mijn keuze omdat ik wilde laten horen/zien dat ik ervoor koos om mijn leven in Gods hand te leggen.
Het gaat om jouw keuze voor God en die keuze ontstaat als je jezelf geroepen weet door God. Het is altijd een antwoord op Zijn liefde en daarmee geloofsgehoorzaamheid.
Dat ik zeg dat je je daarmee schaart achter de keuze van je ouders is dat je dezelfde keuze maakt als je ouders die immers ook al voor God gekozen hadden toen ze jou lieten dopen?
Dat ze jou lieten dopen of opdroegen is hun antwoord op Gods liefde. Zo zie ik het dan.
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op donderdag 3 februari 2011, 08:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 09:09
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Hoi Susannah,
Hoe je jouw belijdenis beschrijft vind ik heel mooi. Zo is het ook, dat bedoel ik ermee...het omvat alles wat je zegt. Op die manier heb ik ook belijdenis gedaan..Het was mijn eigen keuze, niet die van de ds. . niet die van mijn ouders..mijn keuze omdat ik wilde laten horen/zien dat ik ervoor koos om mijn leven in Gods hand te leggen.
Het gaat om jouw keuze voor God en die keuze ontstaat als je jezelf geroepen weet door God. Het is altijd een antwoord op Zijn liefde en daarmee geloofsgehoorzaamheid.
Dat ik zeg dat je je daarmee schaart achter de keuze van je ouders is dat je dezelfde keuze maakt als je ouders die immers ook al voor God gekozen hadden toen ze jou lieten dopen?
Dat ze jou lieten dopen of opdroegen is hun antwoord op Gods liefde. Zo zie ik het dan.  |
Tja,belijdenis.........ik heb het ook gedaan maar op het verkeerde moment,zoals trouwens normaal was en soms nog is in onze kerk.Eigenlijk was ik er op dat moment niet klaar voor,ik begon net volwassen te worden,dacht dat ik alles wel even kon doen,mijn leven zou fantastisch worden Ik wist toen nog niet dat jarenlange cathechesatie niet genoeg was maar dat je ook veel meer levenservaring nodig had voor die keuze......... Maar ja,ik wilde jong trouwen en zonder belijdenis kon dat niet dus ging ik er maar voor.Ik heb er zeker geen spijt van maar toen ik voelde dat ik volmondig ja kon zeggen lag het belijdenismoment al jaaaaaaaaaren achter me. Ik doe het bij mijn kinderen anders,ik probeer hun bij te brengen dat het geloof belangrijker is dan het voldoen aan de kerkregeltjes.Betekent dat dat ze geen belijdenis zullen doen voor hun 20ste dan is dat maar zo,als het goed is komt dat moment later in hun leven wel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 09:44
|
|
|
|
ik vind em hardstikke sterk je kunt idd pas van een ander houden als je van jezelf houd
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op donderdag 3 februari 2011, 09:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 09:49
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | ik vind em hardstikke sterk je kunt idd pas van een ander houden als je van jezelf houd  |
Yep, mee eens Grace !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 10:24
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Hoi Susannah,
Dat ze jou lieten dopen of opdroegen is hun antwoord op Gods liefde. Zo zie ik het dan.  |
Oke, hier dan mijn antwoord op jouw stukje:
Met dat laatste (vetgedrukt) ben ik het niet eens... !!
En dat mijn ouders destijds kozen voor de kinderdoop zegt niks over hoe ik het zie. Bovendien g'loof ik dat je hier een denkfout maakt. (ik doel dan niet zozeer op jouw ervaringen) Ik durf hier neer te zetten dat er nogal wat "christelijke" gezinnen bestaan, die niet vanuit hun persoonlijke geloofsovertuiging hun kind laten dopen, maar om andere redenen.
t'Is dat ik zelf geen kinderen heb, maar dat ik als kind gedoopt ben wil nog niet zeggen dat ik het op diezelfde manier zou doen.
Het kan best zijn hoor dat de meesten de gewoontes overnemen van wat ze van huis uit hebben meegekregen. Maar ik heb het dus niet op die manier gedaan, en daar ben ik alleen maar dankbaar voor.
Ik vind deze discussie waardevol omdat je toch ook vaak merkt dat mensen dingen gewoon zijn, ze zich vasthouden aan tradities en op grond daarvan bijv. een kind laten dopen... fout !! Het is de bedoeling dat we nadenken over dingen of het wel waar is wat de kerk zegt, of wat je altijd hebt geleerd... en het toetst aan de bijbel.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op donderdag 3 februari 2011, 10:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 10:29
|
|
|
|
"Want houden van een ander, dat heb jij alleen maar nodig omdat je niet genoeg kan houden van jezelf Hou van jou joh, maak de ander overbodig, want ware liefde, geloof me, begint áltijd bij jezelf"
Dus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JASMYN704
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 10:30
|
|
|
|
Gezellig!!! Er komen nog steeds mensen bij!
Jasmyn Trijnie671 Billy701 Siem Crossroad Mar907 Chatuliem Erica Sabine Robert Paulusje729 (o.v) Drentse137
De reservering staat om 19 uur bij Eetcafe Spinoza aan de Eewal 50-52 in Leeuwarden. Tel.nr: 058-2129393
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 10:47
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Tja,belijdenis.........ik heb het ook gedaan maar op het verkeerde moment,zoals trouwens normaal was en soms nog is in onze kerk.Eigenlijk was ik er op dat moment niet klaar voor,ik begon net volwassen te worden,dacht dat ik alles wel even kon doen,mijn leven zou fantastisch worden Ik wist toen nog niet dat jarenlange cathechesatie niet genoeg was maar dat je ook veel meer levenservaring nodig had voor die keuze......... Maar ja,ik wilde jong trouwen en zonder belijdenis kon dat niet dus ging ik er maar voor.Ik heb er zeker geen spijt van maar toen ik voelde dat ik volmondig ja kon zeggen lag het belijdenismoment al jaaaaaaaaaren achter me. Ik doe het bij mijn kinderen anders,ik probeer hun bij te brengen dat het geloof belangrijker is dan het voldoen aan de kerkregeltjes.Betekent dat dat ze geen belijdenis zullen doen voor hun 20ste dan is dat maar zo,als het goed is komt dat moment later in hun leven wel. |
Ik kwam een stukje (bijbelstudie) tegen wat me deed denken aan jouw stukje Leanne. Het verschil is wel dat dit stukje gaat over de volwassendoop Maar het uitgangspunt -wanneer is het de juiste tijd- is hetzelfde denk ik. Ik denk dat dit ook voor belijdenis doen een juiste handleiding kan zijn.
Wanneer is het de juiste tijd om je te laten dopen? Kort gezegd: als je nieuw leven hebt ontvangen door wedergeboorte en als je een redelijk beeld hebt van de consequenties van het volgen van Jezus. Het is bijbels gezien toegestaan als iemand zich laat dopen zodra hij zijn hart aan de Here Jezus heeft gegeven. Denk maar aan de doopgeschiedenissen die in het bijbelboek Handelingen zijn beschreven (Hand.8:35-38; Hand.10:44-48; Hand.16:14-15; Hand.16:30-34). Toch heeft de christelijke kerk al zeer vroeg ingezien dat het verstandig is om een zekere tijd van bezinning en onderricht in te lassen. Het doel hiervan is: 1. om doopbedieningen na impulsbekeringen met onvoldoende diepgang te voorkomen 2. om een zekere basiskennis op te doen over het leven met God 3. om de echtheid van het geloof te toetsen Daarom is het in het algemeen niet aan te raden om kinderen te dopen, die de puberteit nog niet hebben doorlopen, tenzij zeer duidelijk uit de praktijk blijkt dat hun geloof verankerd is in hun leven. Voor volwassenen geldt het laatste evenzeer.
Waarom gaan man en vrouw meestal niet onmiddellijk trouwen zodra ze liefde voor elkaar hebben opgevat? Omdat dat ze elkaar zo goed willen leren kennen dat ze zeker weten dat ze elkaar levenslang trouw kunnen beloven. Ook is het goed te wachten totdat ze volwassen genoeg zijn om de verantwoordelijkheid aan te kunnen en de consequenties van hun trouwbelofte kunnen overzien. Het is immers geen kleinigheid. Zo kan het heel verstandig zijn als iemand zich niet direct na zijn bekering laat dopen, maar eerst een tijd van bezinning en bijbels onderwijs in acht neemt. Te vaak zien we dat overenthousiaste dopelingen, die geen tijd hadden om te wachten, kort na hun doop terugvallen.
Aan de andere kant zijn er ook gelovigen die de doop onnodig lang uitstellen. Een wedergeboren mens moet vroeg leren om de opdrachten van zijn Koning uit te voeren en Hem niet te dienen op zijn eigen voorwaarden. Een goede stelregel is: je moet de mijlpalen van je leven altijd goed neerzetten. Wedergeboorte en doop zijn zulke mijlpalen, waarbij het de gelovige siert om zowel bedachtzaam als radicaal te zijn.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op donderdag 3 februari 2011, 10:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 10:51
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op zondag 5 juni 2011, 13:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 10:53
|
|
|
|
een mooi moment vandaag is dat de beslissing gevallen is dat mijn broer geopereerd wordt, er is hoop!
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op dinsdag 8 februari 2011, 09:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROSEVE659
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 10:55
|
|
|
|
Diverse reacties al. De laatste 2: Harry zingt het als cabaretier. NATUURLIJK hebben we mensen het verlangen om van anderen te mogen houden. Hij bezingt dat weliswaar niet, maar hij stelt heel scherp zijn boodschap belicht op jezelf. Maar vandaaruit kun je ook van de ander houden. Dat zingt hij toch ook: Want alleen die van zichzelf houdt geeft pas echt iets kostbaars aan een ander als hij zegt ik houd van JOU.
Vraagteken opgelost ?
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|