| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 15:35
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | De voorwaarde die gesteld wordt, is veel te absoluut en het geeft ook veel nare gevolgen vind ik. Mensen die het als excuus gaan gebruiken: ja ik hield niet van mezelf, hoe heb ik dan van jou kunnen houden. Geen wonder toch dat ik je zoveel sloeg, ik hield gewoon niet van mezelf.... Van zulke drogredenen krijg ik braakneigingen sorry... |
Voor slaan is geen excuus!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 15:37
|
|
|
|
Kijk als ze daar een paar kamelen laten rondhuppelen ben ik er wel voor te porren ....een beetje Lawrence of Arabia nadoen heerlijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 15:44
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | De voorwaarde die gesteld wordt, is veel te absoluut en het geeft ook veel nare gevolgen vind ik. Mensen die het als excuus gaan gebruiken: ja ik hield niet van mezelf, hoe heb ik dan van jou kunnen houden. Geen wonder toch dat ik je zoveel sloeg, ik hield gewoon niet van mezelf.... Van zulke drogredenen krijg ik braakneigingen sorry... |
Wanneer je liefde voor jezelf geworteld is in Jezus kun je het af en toe best moeilijk hebben, maar de Liefde van Jezus zal het winnen van al het andere. Ik had het over jezelf aanvaarden zoals je door God aanvaard bent. De liefde van Jezus was/is gevend, zoals jij het stelt is het een egoïstische zelfliefde. En ja....ik weet dat mensen dat excuus gebruiken......helaas...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 15:52
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Dit klopt ook zeker, Leanne, dat doe ik nu ook zeker!
Maar ik heb periodes gekend dat ik mijzelf volledig wegcijferde voor anderen om maar niet met mijzelf bezig te hoeven zijn, ik ontkende mijn eigen bestaan daardoor.
Nu kan ik mijzelf wel op de achtergrond zetten uit oprechte liefde voor de ander, zonder bijbedoelingen! |
Ach wat is de liefde toch mooi he........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROSEVE659
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 16:00
|
|
|
|
Chatuliem619
Alles kan misbruikt worden. En is dan niet verdedigbaar. Maar ik zou zeggen: niet het kind met het badwater weggooien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 16:00
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op vrijdag 4 februari 2011, 00:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 16:01
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ach wat is de liefde toch mooi he........  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 16:10
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | En Cross neemt wel weer een tas vol eikeltjes mee....  |
Het enige wat ik meeneem is mijn goede humeur
En voor een grunneger wat stukjes kaas ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 16:13
|
|
|
|
| JASMYN704 schreef: | Ik heb het gezien! Ze komen in Dokkum. Helaas kan ik daar niet heen, omdat ik dit uitje organiseer.... Have fun! |
was jij een week geleden niet naar "vrienden voor amstel live" ??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 16:14
|
|
|
|
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op donderdag 3 februari 2011, 16:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JASMYN704
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 16:22
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | was jij een week geleden niet naar "vrienden voor amstel live" ??  |
Echt wel!!! twee weken geleden alweer... Klaar voor het volgende uitje!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 16:22
|
|
|
|
owwwwwwwww alleen voor de grunn's? je trekt voor, crossroad!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DENNISS669
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 16:40
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Goed, je laat eigenlijk precies zien waarom ik erfzonde ten zeerste afwijs. Jij stelt in dit stukje dat een kind dat nog geen zonde begaan heeft als schuldig is voor God. Dit is niet alleen gênant, maar ook verzonnen. God stelt nl. geen enkel kind verantwoordelijk zolang het niet in staat is het goede van het slechte te onderscheiden.... |
Hey Chat, zoals je allicht hebt gelezen kwam de opmerking over erfzonde niet van mij, maar van Leonard. Ik ben het met je eens dat onze God en Vader rechtvaardig is in zijn oordeel jegens een ieder, dus ook naar (jonge) kinderen. Hoe dat oordeel precies uitvalt durf ik niet te zeggen, jij kennelijk wel, waarvoor iig respect, al ben ik zelf voldoende gerust gesteld met het feit dat God in zijn goedheid, liefde en rechtvaardigheid een oordeel zal uitspreken waarin geen onrecht zit. "Erfzonde" of niet, Rom.3,10: Er is niemand rechtvaardig, ook niet één, er is niemand die verstandig is, er is niemand die God zoekt. Dit vers heb ik willen uitdrukken in wat ik als antwoord op Leonard's opmerking over erfzonde heb geschreven. Maar hoe verschillend mensen ook mogen denken over het al dan niet bestaan van erfzonde, of het dus "verzonnen" is of niet, de topic gaat over vergeving en zolang we het daar over eens zijn maakt de rest van het verhaal volgens mij niet uit. Groetjes, Dennis
Laatst aangepast door
|
DENNISS669
|
op donderdag 3 februari 2011, 16:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 16:43
|
|
|
|
| BIANCABB146 schreef: | heb je naaste lief zoals jezelf...
als je niet van jezelf houd, hoe kan je dan volmaakt van een ander houden? ik vind het soms lastig als ik in een dip zit om een ander bij te staan, dat werkt gewoon niet, althans bij mij.
het is wel een voorwaarde denk ik voor een goede basis. eerst jezelf liefhebben, dan kan je een ander liefhebben |
WOW, 23 jaar jong en dan dit schrijven, bedankt!! (en dan ook nog grunneger)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 16:53
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op vrijdag 4 februari 2011, 00:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 17:12
|
|
|
|
| ROSEVE659 schreef: | Chatuliem619
Alles kan misbruikt worden. En is dan niet verdedigbaar. Maar ik zou zeggen: niet het kind met het badwater weggooien. | Eerlijk gezegd wacht liefde niet. En dat hoeft ook niet, want in een relatie is het ook mogelijk jezelf lief te hebben.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 17:21
|
|
|
|
| BIANCABB146 schreef: | heb je naaste lief zoals jezelf...
als je niet van jezelf houd, hoe kan je dan volmaakt van een ander houden? ik vind het soms lastig als ik in een dip zit om een ander bij te staan, dat werkt gewoon niet, althans bij mij.
het is wel een voorwaarde denk ik voor een goede basis. eerst jezelf liefhebben, dan kan je een ander liefhebben | Het is de standaard evangelische smoes, die mij te vaak gebezigd wordt. Je naaste liefhebben is een opdracht, de smoes is, ik hou niet genoeg van mezelf...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 17:27
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | sommige periodes wil ik me niet herinneren, vandaar: vrijgezel sinds juni1971. volgende vraag: hoelang denk je vrijgezel te blijven? ik gok tot ergens in de jaren '30/'40 |
Was die vraag aan mij...nou ehhh ...niet te lang en niet te kort anders zit je met een reboundrelatie opgescheept
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 17:34
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | Vergeving:
Hoe kan ik verder leven, hoe moet ik verder gaan. Kan ik ooit vergeven, wat mij is aangedaan. De woorden in mijn ziel, de haat en bitterheid, lijken niet te helen niet door woorden, niet door tijd.
Maar als er vergeving is, kan er genezing zijn van de pijn en het verdriet diep van binnen. Als er vergeving is, kan er genezing zijn en de weg van herstel kan beginnen.
O God , ik heb U nodig, ik kan het zelf niet. Ik lijk haast te verstikken, in angst en in verdriet. Hoe kan ik ooit vergeven, zoals U mij vergeeft, dwars door alles heen wat mij beschadigd heeft.
Maar als er vergeving is, kan er genezing zijn van de pijn en het verdriet diep van binnen. Als er vergeving is, kan er genezing zijn en de weg van herstel kan beginnen. Geef mij de kracht van Uw liefde om verder te gaan, ook al zal er een litteken blijven bestaan. Want is Uw liefde niet sterker dan de dood, en Uw vergeving niet dieper dan mijn nood?
Want waar Uw vergeving is zal genezing zijn van de pijn en het verdriet diep van binnen, waar Uw vergeving is zal genezing zijn en de weg van herstel kan beginnen.
Voor iedereen die dit nodig heeft  |
Heel mooi Eva.
Vergeven is het in gang zetten van herstel, zodat je verder kunt met je leven.
Ten eerste moet je wel ervan overtuigd zijn dat je moet/mag vergeven, dat is een hele persoonlijke afweging. Ten tweede denk ik dat je, zeker als christen, in Jezus naam, moet/mag vergeven maar ook vergeving kunt schenken.
Vaak wordt er vanuit gegaan, ons is iets aangedaan, dus ik wil van hem/haar horen dat hij/zij mij vergeving vraagt...... Jezus zegt "Vader vergeef het hun!!, want ze weten niet wat ze doen". Hij geeft plaatsvervangende vergeving voor de mensen die Hem iets aan deden. (ieder mens heeft vergeving van zonden nodig ....)
In een ander topic schreef ik iets over genezing voor/van mijn stotteren, maar wat mij als eerste werd gevraagd was, "heb jij de mensen vergeven die jou hebben gepest met je stotteren??" ik dacht, jaja die is gek geworden zeker, waarom zou ik moeten vergeven die mij hebben gepest.....
Plaatsvervangende vergeving; schenk vergeving aan die mensen die jou persoonlijk hebben pijn gedaan. Breng het bij Jezus en vergeef ook in Jezus naam, en je zult merken dat je ECHT vrij zult zijn van eventuele haat en wrok of welke andere nare gevoelens dan ook.....
Niet vergeven betekend m.i. dat je vasthoudt aan je verleden. Het is voer voor negatieve gedachten aangaande (zie voorbeeld) je ex-partner die overspel pleegde. En satan, zal maar wat graag dat vuurtje elke keer weer aanwakkeren.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 17:39
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | owwwwwwwww alleen voor de grunn's? je trekt voor, crossroad!!  |
Nee hoor, er was één persoon die mij vroeg of ik 16 april stukjes kaas mee wou nemen naar de heide, en die persoon komt uut grunn .... Ze, jaja een ze, heeft trouwens iets nieuws aan haar voeten ..... laarsklompen (klomplaarzen mag ook)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 17:41
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Even een korte reactie Chat …misschien een beetje laat.. Even wil ik kwijt dat Doop nooit een ritueel genoemd mag worden, staat in mijn inzien los of de vorm de juiste is. Had ook liever gezien dat alle gemeenten en kerken hierover meer de eenheid in geloof gingen zoeken, maar terzijde maak ik toch van de gelegenheid gebruik je erop te wijze dat de Doop een Teken en Zegel is van Zijn Verbond en of je nou wil of niet dit is wel Bijbels. Daar naast wil ik ook even kwijt dat de regels van de Kerk wel gefundeerd zijn op de Bijbel en je kunt niet zomaar zeggen dat de regels van de Kerk boven die van de Bijbel staan …geeft denk ik een verkeerde en onjuiste denkwijze over die regels. Natuurlijk toen de PKN een feit werd en men rollebollend over straat ging heb ik net als vele ook vragen gehad en nog steeds. Eens waren ze vrienden samen naar de kerk en later ach het is bekend. De PKN is een plurale kerk geworden met vele gezichten en dat doet mij verdriet. Ook Chat heb ik vele vrienden in de pinkster en of andere gemeentes, daarin hele goede contacten kunnen opbouwen en zeker ware Christenen, maar geloof me die vind je ook in de gewone kerk. Wat ik bepleit is laten we zoeken samen in het geloof wat ons samen bindt en daarin groeien in het geloof. De tijd is meer dan rijp om de kerk muren te verwijderen en het gaat uiteindelijk maar om één ding.
Een opmerking die ik tegenkwam van Jan Zijlstra …God heeft vele soorten satellieten Leonard | Ten eerste betekent het woord ritueel godsdienstig gebruik. Daar zit geen enkele veroordeling is, meer een constatering. En een doop is een gosdienstig gebruik. Ten tweede zal ik de definite bijbels een beter omschrijven. Als het ritueel met kinderen een doop zou zijn, zou dat precies zo omschreven worden zoals in de Bijbel staat. Maar meerdere keren hebben we gezien, dat dit ritueel niet zo bedoeld is, maar later door de kerken zo is ingevuld. Ook de invulling van het Verbond is daar een onderdeel van geworden. Maar in mijn ogen is de verbondstheologie Oud Testamentisch. Zoals God een verbond aanging met het volk Israel, gaat Hij nu een verbond aan de christenen. In sommige kerken wordt nog steeds beweerd dat wij het geestelijk Israel zijn (en dat het huidige Israel afgedaan heeft) Ten derde kun je gewoon stellen dat de leer van de kerk in veel gevallen belangrijker is gebleken dan het Woord van God. Het is idd jammer, dat er geen eenduidigheid is in de visie op de doop. En ik vind het heel jammer dat de geloofsdoop uit de kerken verdwenen is, temeer omdat dat zo duidelijk omschreven staat in de bijbel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 17:42
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Nee hoor, er was één persoon die mij vroeg of ik 16 april stukjes kaas mee wou nemen naar de heide, en die persoon komt uut grunn .... Ze, jaja een ze, heeft trouwens iets nieuws aan haar voeten ..... laarsklompen (klomplaarzen mag ook)  |
Corry Konings met klompsteefels
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 17:49
|
|
|
|
BIANCABB146 schreef: heb je naaste lief zoals jezelf...
het is wel een voorwaarde denk ik voor een goede basis. eerst jezelf liefhebben, dan kan je een ander liefhebben
| CHATULIEM619 schreef: | | Het is de standaard evangelische smoes, die mij te vaak gebezigd wordt. Je naaste liefhebben is een opdracht, de smoes is, ik hou niet genoeg van mezelf... |
Wat dat nu weer met evangelisch te maken heeft laat ik maar even terzijde..... maar waarom het een smoes is .....
Jezelf liefhebben hoort volgens mij bij je identiteit. Heb je jezelf niet lief, dan ben je niet tevreden met wie je bent. Dan kun je dus de ander nooit op juiste waarde schatten. Heb je naaste lief als jezelf is dus zeker geen smoes maar een kwestie van inzicht hebben in je eigen identiteit. Wie ben ik als persoon, maar ook wie ben ik in Christus. Op het moment dat jij niet lekker in je vel zit, ben je dus bezig met jezelf als persoon. Waarom ?? omdat je NIET lekker in je vel zit. Op dat moment zul je (wetenschappelijk te onderbouwen) geen of minder aandacht hebben voor je partner, dus je kunt hem/haar niet liefhebben als jezelf. Met andere woorden, je doet hem/haar op dat moment te kort !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 17:50
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Nee hoor, er was één persoon die mij vroeg of ik 16 april stukjes kaas mee wou nemen naar de heide, en die persoon komt uut grunn .... Ze, jaja een ze, heeft trouwens iets nieuws aan haar voeten ..... laarsklompen (klomplaarzen mag ook)  |
Oooo, dus wij mogen ondanks dat we geen geboren grunn zijn ook een stukje kaas? Of ben je bang dat je dan niet genoeg zult hebben, moeten we meer mensen (speciaal Drenthen?) vragen kaas mee te nemen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 17:53
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Wat een grote onzin is dat zeg. Er is gewoon geen snars van waar. Je kunt best wel van een ander houden als je niet lekker in je vel zit. Stimulleert alleen maar navelstaren vind ik. |
chat ik had het niet over niet lekker in je vel zitten maar als je idd zoals eerder hier op forum reeds gemeld is de tekst neemt uit Gods woord ;heb je naaste lief als jezelf dan is dat een opdracht dat je juist ook voor jezelf er mag zijn,niet in egoisme maar in aanvaarding hoe God je als Zijn schepping gemaakt heeft met een opdracht in liefde en ook goede zorg voor je naaste. je voed jezelf toch ook ,je wast je en kleed je naar het weer etc etc etc mensen die die liefde voor zichzelf niet hebben verwaarlozen zichzelf omdat ze het belang van die vorm van liefde niet zien ,herkennen of erkennen en zij zullen dan ook nniet openstaan voor liefde van en naar anderen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 17:54
|
|
|
|
| MARIANNE129 schreef: | | Oooo, dus wij mogen ondanks dat we geen geboren grunn zijn ook een stukje kaas? Of ben je bang dat je dan niet genoeg zult hebben, moeten we meer mensen (speciaal Drenthen?) vragen kaas mee te nemen. |
Weet ik veel (ja), maar ik ben nou eenmaal door een grunnegse gevraagd om stukjes kaas voor haar mee te nemen. Als je een drent vraagt, dan weet je tenminste wel zeker dat tie het ook doet .....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 17:58
|
|
|
|
we willen dus op zaterdag 16 april voor de vijfde keer gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je in een bericht van mariska......inclusief foto van het restaurant, ik dacht op pagina 48 van een ander picknick-topic.
ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbord-berichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5 simone 40 jaar en kind 11 jaar* arjanne 40 jaar?* gerda 51 jaar* marianne129, 49 jaar evt met kinderen angelique327, 50 jaar susannah475, 45 jaar jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar Joëlle246, 52 jaar Sweetlady, sweets 40er Miekjes285 42 jaar Erika129 36 jaar trijnie671 49 jaar annette965 50 jaar irene200 57 jaar Sofie807 Imke917, 54 jaar (onder voorbehoud) esther279 32 jaar met kind lydia739 dinie968 52 jaar loretta033 54 jaar kersje453 49 jaar xabia794 met dochter van 11 en belgische smiley* dayspring826 caarolien... 52 jaar brecht936 63 jaar met introducees ingrid800 39 jaar met drie kinderen gerlyn320 37 jaar
mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17 crossroad317 henduk729, 40 jaar met intro* pimpernel883, 44 jaar benny340 45 jaar jozua159 48 jaar leonard480, 43 jaar, evt met vriend Billy701 48 jaar eggie949 34 jaar gert182 42 jaar, met zoon van 15 herman388, op die datum ben ik net 49 jaar marcowaal200 40 jaar bob582 32 jaar searching 40 jaar bartje734 51 jaar johannes774 49 jaar roseve569 50 jaar timo194 25 jaar joelbax 24 jaar mydestany349 32 jaar, evt met dochter gibby159 65 jaar winnetou276 35 jaar hannes469 42 jaar hermandv978 45 jaar willem591 64 jaar maded321 46 jaar robert118 43 jaar arjo182 49 jaar
28 dames en 29 heren........ er kan nog veeeeel meer bij!! 
*= introducee of ex-christianmatch-lid
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zaterdag 5 februari 2011, 20:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 18:10
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Wat dat nu weer met evangelisch te maken heeft laat ik maar even terzijde..... maar waarom het een smoes is .....
Jezelf liefhebben hoort volgens mij bij je identiteit. Heb je jezelf niet lief, dan ben je niet tevreden met wie je bent. Dan kun je dus de ander nooit op juiste waarde schatten. Heb je naaste lief als jezelf is dus zeker geen smoes maar een kwestie van inzicht hebben in je eigen identiteit. Wie ben ik als persoon, maar ook wie ben ik in Christus. Op het moment dat jij niet lekker in je vel zit, ben je dus bezig met jezelf als persoon. Waarom ?? omdat je NIET lekker in je vel zit. Op dat moment zul je (wetenschappelijk te onderbouwen) geen of minder aandacht hebben voor je partner, dus je kunt hem/haar niet liefhebben als jezelf. Met andere woorden, je doet hem/haar op dat moment te kort !! |
Er staat dus niet in welke hoeveelheid je moet liefhebben,naar vermogen is goed genoeg lijkt me,God verwacht geen wonderen van ons,dat dat wisselt lijkt me logisch en heel menselijk.
Krijg je geen enorm schuldgevoel naar je partner toe als je gelooft dat je die tekort doet terwijl je zelf al in een mindere periode zit?
ps."je bent een parel in Gods hand" wordt op cm vaak gebruikt en is een typische evangelische uitdrukking(en niet Bijbels )misschien dat daardoor die indruk gewekt wordt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ELSKE510
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 18:22
|
|
|
|
eeeeeeeehhhhhhhhhhhhh,
Heeft er niets mee te maken, maar vind Harry Jekkers gewoon leuk!
Elske
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEK114
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 18:42
|
|
|
|
|
Ahh ik wil graag maar kom niet, ik ben aan kaak geopereerd, rust en 6 weken vloeibaar..maar wens jullie heel veel plezier bij spinoza!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |