| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 10 februari 2011, 13:01
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Als de picknick de eerste date zou moeten zijn voor mannen??? Ik geef hun te doen met zoveel mooie vrouwen...scherpe... vrouwen...  |
Zucht mar is het zo erg .....anders ga ik wel op het uiterste puntje van de hei zitten ...snik ...Home Alone
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 10 februari 2011, 13:16
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Zucht mar is het zo erg .....anders ga ik wel op het uiterste puntje van de hei zitten ...snik ...Home Alone  |
Leonard...zo erg is het niet hoor! En anders kom je maar op het puntje van ons kleedje zitten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 10 februari 2011, 13:29
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | man with brains???? is that possible???
haha wie had die link ook weer geplaatst grace? hij blijft dzzzzzzzzz pssssssss drrrrrr pffffffffffffff leuk........haha |
dat was onze cross toch
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 10 februari 2011, 13:42
|
|
|
|
mijn slechtste moment is dat ik straks naar de tandarts moet voor behandeling ,ik ben wat tandartsen betrefd helemaal niet blij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 10 februari 2011, 13:50
|
|
|
|
het is een spannende dag, men is mijn broer aan het opereren, spanning................. toen ik hem een zoen gaf toen hij op-zaal binnenreed, toch eventjes moeten slikken, hoop op goede afloop
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op zaterdag 12 februari 2011, 12:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 10 februari 2011, 13:51
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Mijn mooiste moment was dat ik weer mocht horen dat het in mn long rustig was en dat ik een half jaar weer weg moch blijven en 14 dagen geleden ook al van mn darm dat de HEER houd me vast waar ik zo dankbaar voor ben dat wil je allemaal niet weten HIJ is zo groot prachtig. Sjalom. Martin. |
mooi voor jou Martin! Blijven geloven en vertrouwen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 10 februari 2011, 13:54
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | ow maar er zijn er nog genoeg die hier nog ff blijven hangen hoor marylien  |
Gelukkig maar grace
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAYSPRING826
|
|
Geplaatst: donderdag 10 februari 2011, 14:01
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Mijn mooiste moment was dat ik weer mocht horen dat het in mn long rustig was en dat ik een half jaar weer weg moch blijven en 14 dagen geleden ook al van mn darm dat de HEER houd me vast waar ik zo dankbaar voor ben dat wil je allemaal niet weten HIJ is zo groot prachtig. Sjalom. Martin. |
Super, Martin! Wat fijn voor je!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 10 februari 2011, 14:22
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Laat ik nu maar stellen dat ik dit een zeer gevaarlijke ontwikkeling vind. En de noodzaak daartoe is me nog niet helemaal duidelijk. Praten we over duizenden of enkelen? En moet daarvoor dan een stuk vrijheid inleveren? Want als de overheid beslist wie wel of geen kinderen mag hebben, kan dat snel verder gaan. De vrijheid die we hier hebben is dat we zelf beslissen wat we met ons lichaam mogen doen. En dat is een belangrijke vrijheid, die nooit opgegeven moet worden. Er gaan stemmen op om mensen die roken geen medische zorg te verlenen. Allemaal gevaarlijke ontwikkelingen, die zoveel mogelijk afgeremd moeten worden. |
Chat de realiteit is dat mensen die roken GEEN hart of longtransplantatie krijgen, beetje normaal ondanks het hard is, ik heb zelf ook lang genoeg gerookt, dus kan rokers wel begrijpen, maar IEDEREEN (jij ook) weet wel dat roken slecht is, er zijn genoeg kinderen en volwassen mensen die wachten op een levensreddend orgaan, zodat zo'n orgaan niet aan iemand moet gegeven worden die al zijn kansen op herstel en nieuwe overlevingskansen verprutst.
Ik weet het, ik vind het ook soms hard hoor, maar ergens begrijp ik het standpunt van de medische wereld hierin. Iemand die blijft drinken krijgt ook geen nieuwe lever!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: donderdag 10 februari 2011, 15:05
|
|
|
|
|
hierbij wil ik iedereen veel succes wensen hier op cm en een goede toekomst
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AARTJE289
|
|
Geplaatst: donderdag 10 februari 2011, 15:17
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Er is op de site van oznj een oproep gedaan om mee te doen aan de picknick. |
Daar zijn 2 mensen die gereageerd hebben........
Wens jullie allen heel veel plezier!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 10 februari 2011, 15:46
|
|
|
|
dank je, aartje; heb je ook zin om mee te gaan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: donderdag 10 februari 2011, 15:47
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | VISSER278 schreef: Haha,voelde em al aankomen ja. 3 dozen voor Marieke, 2 voor Hannah , 1,5 voor Suus, 0,5 voor Hannah's dochter, 13 voor de overige picknickbezoekers.....dat is 20 dozen . x25 stuks ............kan ik boedelbak ook wel afhuren. Maar of visser 16 april in Ede aankomt , dat is nog maar de vraag. Zo niet , dan is mijn vraag : Kan je de volgende picknick dan eind juni / begin juli organiseren? Dan hoeft visser niet eerst te sparen om al die bolussen te kunnen kopen maar kan ie z'n vakantiegeld mooi besteden voor picknickgangersliefhebbersboluseters.
Maar even iets veel belangrijkers...............
MARIEKE 897..........WELCOME BACK visser, die ook wel een bolus lust, maar een bossche bol lekkerder vindt
Geef mij ook maar een bossche bol...mmmmmmmmmm
MARIANNE129schreef; Ohhh Lieve Visser (ik hoop dat Duckie niet kwaad wordt) maar mag er nog een doosje bolussen voor mij bij .
Die dingen zijn zo ontzettend lekker, en dan ook nog puur jeugd sentiment.
Vakanties waren vroeger altijd bij Nieuwvliet in de tent, en dan mochten we 1 keer per week bij het bakkertje als ontbijt bolussen halen. We renden dan zo snel mogelijk terug naar de tent, zodat ze inderdaad nog warm waren. HEERLIJK, OM JE VINGERS BIJ AF TE LIKKEN. Ik doe 16 april NIET aan de lijn.
marianne, help mij dan even om die twee dozen leeg te krijgen alsjeblieft joh; anders kan ik weer gaan sonja-bakkeren straks...... en mijn meisje heeft ook aan een hapje genoeg, dus als jij nu eens gezellig bij mij op het kleedje kruipt???
deal?
ps. visser; reserveer je vacantiegelden maar vast, hoor!! |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 10 februari 2011, 16:30
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | Chat de realiteit is dat mensen die roken GEEN hart of longtransplantatie krijgen, beetje normaal ondanks het hard is, ik heb zelf ook lang genoeg gerookt, dus kan rokers wel begrijpen, maar IEDEREEN (jij ook) weet wel dat roken slecht is, er zijn genoeg kinderen en volwassen mensen die wachten op een levensreddend orgaan, zodat zo'n orgaan niet aan iemand moet gegeven worden die al zijn kansen op herstel en nieuwe overlevingskansen verprutst.
Ik weet het, ik vind het ook soms hard hoor, maar ergens begrijp ik het standpunt van de medische wereld hierin. Iemand die blijft drinken krijgt ook geen nieuwe lever! |
Ik weet niet hoe het in Belgie geregeld is maar een longpatient komt wel voor donorlongen in aanmerking als hij minimaal een half jaar niet gerookt heeft en een alcoholist voor een donorlever als hij een half jaar niet gedronken heeft.......
Het is natuurlijk wel triest dat de kans dat die longen of lever bij een ex-verslaafde terecht komt nog kleiner is dan de kans voor een "doorsnee" zieke,er zijn veel te weinig donoren! Jammer dat niet meer mensen hetgeen waar ze zelf zoveel van genoten hebben en niet meer kunnen gebruiken niet doorgeven na hun dood........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DENNISS669
|
|
Geplaatst: donderdag 10 februari 2011, 17:29
|
|
|
|
Hey Henk, leuke column! Liefdevol advies is van onschatbare waarde, in alles, maar misschien wel bovenal in het kiezen voor een partner! Ikzelf ben wel van mening ben dat geen van beide partners perfekt hoeft te zijn om een relatie te kunnen doen slagen, maar sommige verschillen zijn gewoon te groot om te kunnen spreken van een match. Hoewel je zeker van iemand kunt houden om wie hij/zij kan zijn i.p.v. op dit moment nog is, denk ik wel dat beiden de bereidwilligheid tot verandering in zich moeten hebben, anders kan de relatie alleen slagen als iemand tegen zijn eigen wil in veranderd ten behoeve van die ander, en daar komt geen geluk uit voort denk ik... Nogmaals, bedankt voor het plaatsten, leuk stukje!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 10 februari 2011, 17:33
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | Chat de realiteit is dat mensen die roken GEEN hart of longtransplantatie krijgen, beetje normaal ondanks het hard is, ik heb zelf ook lang genoeg gerookt, dus kan rokers wel begrijpen, maar IEDEREEN (jij ook) weet wel dat roken slecht is, er zijn genoeg kinderen en volwassen mensen die wachten op een levensreddend orgaan, zodat zo'n orgaan niet aan iemand moet gegeven worden die al zijn kansen op herstel en nieuwe overlevingskansen verprutst.
Ik weet het, ik vind het ook soms hard hoor, maar ergens begrijp ik het standpunt van de medische wereld hierin. Iemand die blijft drinken krijgt ook geen nieuwe lever! |
Weet je, jij weet zelf niet, wat voor chemische stoffen je dagelijks door de strot slikt. roken is daar niks bij.... Wat denk je wat je inademt bij een bezinepomp wanneer je aan het tanken bent? Vele malen erger dan het roken.... Het zijn allemaal Hexa's welke reageren in je lichaam. Wat denk je van glorixs die gebruikt wordt in een besloten ruimte in de wc pot.... Elke chloor molecuul die iemand in ademt vernietigd onherstelbaar een longblaasje. Vooral als iemand dan ook gaat plassen nadat glorixs in de wc pot gespoten is. Ik kan wel doorgaan op chemisch gebied.
Waar mensen ziek van worden is heel wat anders dan roken.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUNNY443
|
|
Geplaatst: donderdag 10 februari 2011, 17:50
|
|
|
|
Onderstaande stelling wordt gehoord op CM:
[u | Quote: | | ]Sex voor het huwelijk kan geen kwaad, God kijkt toch naar het hart en daarbij: Scheiden mag toch ook niet en gebeurt ook..[/ | u]
Eens/ niet eens en waarom?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 10 februari 2011, 18:05
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | | hierbij wil ik iedereen veel succes wensen hier op cm en een goede toekomst |
Doei Daantje,het ga je goed!
Gr.Oma
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 10 februari 2011, 18:05
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik weet niet hoe het in Belgie geregeld is maar een longpatient komt wel voor donorlongen in aanmerking als hij minimaal een half jaar niet gerookt heeft en een alcoholist voor een donorlever als hij een half jaar niet gedronken heeft.......
Het is natuurlijk wel triest dat de kans dat die longen of lever bij een ex-verslaafde terecht komt nog kleiner is dan de kans voor een "doorsnee" zieke,er zijn veel te weinig donoren! Jammer dat niet meer mensen hetgeen waar ze zelf zoveel van genoten hebben en niet meer kunnen gebruiken niet doorgeven na hun dood........ |
Gelukkig is het tegenwoordig zo dat je ook bij leven een orgaan kan weggeven.......en niet ieder lichaam is geschikt om donor te zijn..... én transplantatie kan goed gaan maar het kan ook als gevolg hebben dat je er allerlei ziektes bijkrijgt..........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 10 februari 2011, 18:08
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Volgens mij is dit niet wat de HEER bedoeld . Sjalom. Martin |
Staat ook nergens Martin...[/quote]
Kijk maar eens wat de joden wel of niet op de sabbath mogen.......meer niet dan wel.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 10 februari 2011, 18:15
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Weet je, jij weet zelf niet, wat voor chemische stoffen je dagelijks door de strot slikt. roken is daar niks bij.... Wat denk je wat je inademt bij een bezinepomp wanneer je aan het tanken bent? Vele malen erger dan het roken.... Het zijn allemaal Hexa's welke reageren in je lichaam. Wat denk je van glorixs die gebruikt wordt in een besloten ruimte in de wc pot.... Elke chloor molecuul die iemand in ademt vernietigd onherstelbaar een longblaasje. Vooral als iemand dan ook gaat plassen nadat glorixs in de wc pot gespoten is. Ik kan wel doorgaan op chemisch gebied.
Waar mensen ziek van worden is heel wat anders dan roken..... |
jij kan doorgaan op chemisch gebied en ik op medisch gebied mar.
en ik WEET wèl wat er gebeurt als je rookt gelijk een ketter, heb het aan de lijve ondervonden : één pakje per dag : astma, om de 2maand antibiotica want om de 2 maand bronchitis en longontsteking, nu meer dan 5jaar gestopt : geen astma meer, nog één keer één bronchitis gehad!!!! en ik zie al 33 jaar hoeveel vlugger patiënten erger ziek worden (vergelijk rokers en niet rokers)
ik steek niet alles op roken versta mij niet verkeerd, ook niet rokers krijgen bijvoorbeeld longkanker, maar je moet wèl eerlijk blijven tegenover jezelf en je medemens : roken is ècht dodelijk!!!!
waarmee ik niet wil zeggen dat de chemie niet ijverig meewerkt om ons ziek te maken hoor, hierop geef ik je alle gelijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 10 februari 2011, 18:24
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik weet niet hoe het in Belgie geregeld is maar een longpatient komt wel voor donorlongen in aanmerking als hij minimaal een half jaar niet gerookt heeft en een alcoholist voor een donorlever als hij een half jaar niet gedronken heeft.......
Het is natuurlijk wel triest dat de kans dat die longen of lever bij een ex-verslaafde terecht komt nog kleiner is dan de kans voor een "doorsnee" zieke,er zijn veel te weinig donoren! Jammer dat niet meer mensen hetgeen waar ze zelf zoveel van genoten hebben en niet meer kunnen gebruiken niet doorgeven na hun dood........ |
het grote verschil is (ik spreek hier over gegevens van vorig jaar dus sorry als dit ondertussen veranderd is) : in nederland MOET je gaan aangeven en gaan tekenen als je donor wil zijn, terwijl in belgië ben je sowieso donor zonder iets te vragen of te tekenen. In België moet je gaan tekenen als je GEEN donor wil zijn!
ik heb iemand gekend die heel lang moeten wachten heeft op een transplantatie omdat hij maar bleef roken. die mens bleef maar beweren dat het van de chemische stoffen uit een industriegebied was die hij inademde en bleef maar ontkennen dat hij bleef roken. de persoon wist niet dat er typische markers in je bloed aangeven of je rookt of niet..... pas toen hij ècht heel goed besefte dat een transplantatie alleen ging doorgaan wanneer hij ècht stopte is hij ook gestopt. Er waren plots geen positieve markers meer in zijn bloed, terwijl het adres nog steeds in hetzelfde industriegebied was!
Feit is dat roken je weerstand enorm verminderd waardoor de kans dat je vreemde organen afstoot veel groter is dan bij iemand die niet rookt!
hoelang men niet mag drinken weet ik niet voor een levertransplantatie, maar ik weet wel zolang iemand blijft drinken dat deze persoon geen nieuwe lever kan krijgen maw zolang men drinkt wordt men zelfs niet pré-transplant gescreend voor zover ik hiervan op de hoogte ben.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 10 februari 2011, 18:26
|
|
|
|
Vakanties waren vroeger altijd bij Nieuwvliet in de tent, en dan mochten we 1 keer per week bij het bakkertje als ontbijt bolussen halen. We renden dan zo snel mogelijk terug naar de tent, zodat ze inderdaad nog warm waren. HEERLIJK, OM JE VINGERS BIJ AF TE LIKKEN. Ik doe 16 april NIET aan de lijn.
Visser KOMT NIET !!!! Zijn zoon komt die dag terug uit Bangladesh !!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAJARO438
|
|
Geplaatst: donderdag 10 februari 2011, 18:28
|
|
|
|
Hier loopt al een topic over misschien een beetje overbodig om het nog eens te doen?
gr majaro
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 10 februari 2011, 18:36
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Lieve Hannah, denk je dat het je lukt mee te lezen en het koken tegelijk in de gaten te houden? Ik wil niet weer het op mn geweten hebben dat alles aanbrandt. |
Multitasken heet dat Chatuliem
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 10 februari 2011, 18:36
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | | hierbij wil ik iedereen veel succes wensen hier op cm en een goede toekomst |
Je komt toch wel weer terug Daan .... See you
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 10 februari 2011, 19:15
|
|
|
|
Dag Judith,
gewoon een vraagje :
soms kom je nog maar pas op de site ingelogd als privé chatters er al zijn, soms kan je alzo niet eens meer rustig je forum lezen, of ben je verplicht te chatten of uit te loggen,
Ik vind het fijn om contacten op te bouwen, maar dit betekent niet dat telkens ik inlog ik tijd en ruimte heb om te privé chatten.....
is er geen mogelijkheid om te kunnen aangeven dat je off line bent ? (bijvoorbeeld op facebook kan dit)
Marylien
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 10 februari 2011, 19:25
|
|
|
|
| SUNNY443 schreef: | Onderstaande stelling wordt gehoord op CM:
[u u]
Eens/ niet eens en waarom? |
Een draadje met 1147 bijdragen:
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=713
En vaak hele verstandige....
Thomas, sex NA het huwelijk lijkt op CM urgenter.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 10 februari 2011, 19:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 10 februari 2011, 19:28
|
|
|
|
Heeft Sunny wat te lezen vanavond
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 10 februari 2011, 19:43
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Gelukkig is het tegenwoordig zo dat je ook bij leven een orgaan kan weggeven.......en niet ieder lichaam is geschikt om donor te zijn..... én transplantatie kan goed gaan maar het kan ook als gevolg hebben dat je er allerlei ziektes bijkrijgt.......... |
Ik heb het van dichtbij meegemaakt,zowel de ontvanger- als de donorkant. Wat je zegt klopt maar het zijn geen redenen om niet donor te worden,maar........dat is een heel persoonlijke keuze!Gelukkig hebben wij in Nederland zelf de keus. Doneren bij leven kan alleen met nier en lever,er zijn zoveel meer organen die levens kunnen redden(echt beter worden ontvangers vaak niet,de kwaliteit van leven wordt wel sterk verbeterd)
Hier vind je veel cijfertjes,is best schrikken hoeveel patienten niet geholpen kunnen worden omdat er simperweg niet gedoneerd wordt....... http://www.transplantatiestichting.nl
Op deze site vind je persoonlijke verhalen http://www.longtransplantatie.nl/
|
|
| Naar boven |
|
|