ChristianMatch

Forum

Het slechtste moment van vandaag
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1920 1921 1922 1923 1924 1925 1926 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 10:38

JOSINA022 schreef:
En ik bid voor en met jullie mee, hoor!

Dank Josina, je bent heel lief!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 10:50

WILLEMIJN232 schreef:
Zo'n tekst had ik net even nodig.......ik keek even op internet naar reizen en zag dat ik op mijn leeftijd ingedeeld wordt bij de seniorenreizen!!!!! Boze smiley
Ik dacht bij mezelf: daar ben ik toch nog veel te jong voor????? Verraste, verbaasde smiley
En zo zie je maar weer: Age is a matter of mind...... Knipoog smiley

Je doet alsof je op jouw leeftijd je alleen nog bij TNT-reizen kunt inschrijven, Ik ga nooit met een georganiseerde reis mee.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 10:51

zullen we hier alleen de picknick berichten van cm behandelen, herman?

ik ben bang dat het allemaal zo verwarrend wordt, wanneer al die berichten door elkaar gaan lopen.
ik begreep dat degenen op de andere lijst ook gewoon "buitenstaanders van binnen cm" zijn, dus zonder de op-zoek-naar-jou-berichtjes komen we er naar alle waarschijnlijkheid ook wel uit, toch?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE129

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 11:28

LEANNE226 schreef:
Geinig Henk!

Misschien zijn wij dan ouderwets maar wij zijn wezen praten bij wederzijdse families........maar wij hebben dan ook te maken met de families van de overleden partners(4 families dus Verraste, verbaasde smiley )en de voogden, we wilden open zijn.........

Ik heb een gesprek gehad met zijn moeder en hij is ondertussen naar mijn moeder geweest om te vragen of hij haar dochter gelukkig mocht maken Geschokte, onthutste smiley Verlegen lachende smiley
Een heel nuchter gesprek:wat heb je te bieden,wat zijn je plannen,hoe zie je de toekomst met de kinderen van je partner etc.,kortom,wie ben je en waar sta je voor?Mijn gesprek was kort want zijn moeder is dementerend maar mijn oude moeke is verschrikkelijk bij de tijd dus hij had een zware dobber Clown smiley

Voor mij telt de mening van de mensen van wie ik houd zeker mee!

Wij zijn ook al op bezoek geweest bij beide families hoor. Misschien wat ouderwets, maar de mening van de mensen die mij goed kennen en van mij houden telt voor mij zeker mee.

Gelukkig zijn we allebei goedgekeurd Clown smiley

Leuke is, met mijn oudste broer heb ik eigenlijk niet zo'n hele goeie band (we lijken een beetje teveel op elkaar Knipoog smiley ). Nu kan duk het juist met hem dus heeeel goed vinden, wordt die band misschien ook wat beter.

Andere broer heeft wel gewaarschuwd: Heb de moed eens om mijn zusje ongelukkig te maken Clown smiley

Lief hé. Broer(tjes) geweldig toch?
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 11:34

[quote=HANNAH810]zullen we hier alleen de picknick berichten van cm behandelen, herman?

forum over picknick bij oznj heb ik vanmorgen geschreven:

Beste oznj leden,

Wegens gebrek aan deelnemers houden we ermee op voor deze activiteit.
Ik vertrek binnenkort
Er zijn te weinig deelnemers van oznj opgegeven voor dit organisatie.
Bij CM zijn al meer dan 70 aanmeldingen.

Bedankt voor de medewerkng.

Groetjes Hoeksewaard

Laatst aangepast door
HERMAN388
op zondag 13 februari 2011, 23:16
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 12:17

[quote=HERMAN388]

Hou dat is ook weer opgelost Herman Knipoog smiley ...op naar de Heide ...en dat het een gezellig uitje mag worden...........
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 12:29

DENNISS669 schreef:
Niet om het een of ander, maar de laatste pagina staat haast vol met reacties die op zn zachst gezegd m.i. offtopic zijn, prima om te kletsen, maar lijkt me fijn om weer terug te komen bij het oorspronkelijke onderwerp?
Dennis, die jullie allen graag vergeeft Knipoog smiley

Ja Dennis waar het hart vol van is ...loopt de mond ervan over... Lachende smiley
maar helemaal mee eens Knipoog smiley ...het is een onderwerp van vergeving en dus weer on-topic Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 12:37

THOMAS968 schreef:
Je doet alsof je op jouw leeftijd je alleen nog bij TNT-reizen kunt inschrijven, Ik ga nooit met een georganiseerde reis mee.

Thomas

Ach Thomas op zo'n reis kan je de vrouw van je leven ontmoeten...het is maar een idee... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 12:40

ken je TNT-reizen dan, leonard?
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 12:41

MARIANNE129 schreef:
Wij zijn ook al op bezoek geweest bij beide families hoor. Misschien wat ouderwets, maar de mening van de mensen die mij goed kennen en van mij houden telt voor mij zeker mee.

Gelukkig zijn we allebei goedgekeurd Clown smiley

Leuke is, met mijn oudste broer heb ik eigenlijk niet zo'n hele goeie band (we lijken een beetje teveel op elkaar Knipoog smiley ). Nu kan duk het juist met hem dus heeeel goed vinden, wordt die band misschien ook wat beter.

Andere broer heeft wel gewaarschuwd: Heb de moed eens om mijn zusje ongelukkig te maken Clown smiley

Lief hé. Broer(tjes) geweldig toch?

Fijn, voor jou Marianne dat je broer zo voor je opkomt hé!
Ook van mij (al kennen wij elkander niet) wens ik jullie alle geluk toe!
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 12:51

HANNAH810 schreef:
ken je TNT-reizen dan, leonard?

Wel leuk hoor hannah de Terug Naar Thuis reizen

maar zag op internet dat TNT medewerkers kortingen konden krijgen bij bepaalde reisorganisaties...of heb ik het verkeerd Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 12:56

De ander ontkennen is jezelf ontkennen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 12:58

Eindelijk mijn proces-verbaal gekregen van mijn vermiste id-bewijs. Nu nog een nieuwe!
En nog geld gekregen van mijn bank met mijn rijbewijs.
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 13:33

Als je overal een graantje van meepikt.....
.....laat je het brood des levens liggen

uit de 101 allebeste visjes....

Laatst aangepast door
GRACE585
op vrijdag 11 februari 2011, 13:33
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA893

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 13:39

Te lang vrij gezellig! Knipoog smiley Een mens moet niet alleen zijn, zo is het niet bedoeld toch? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 13:44

ik ben niet vooruit te branden, vandaag. 't is verdikkie al tegen 2-en maar heb nog niks gedaan...heb alleen nog maar HetBeest666 uitgelaten, meer niet.

en dat terwijl ik een hoop op de agenda had staan...

Huilende smiley, smiley in tranen

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op vrijdag 11 februari 2011, 13:45
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 13:49

GRIFFIN748 schreef:
ik ben niet vooruit te branden, vandaag. 't is verdikkie al tegen 2-en maar heb nog niks gedaan...heb alleen nog maar HetBeest666 uitgelaten, meer niet.

Succes Griffin de rest van de dag.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 14:09

Ik vind deze nog mooier al is het niet de beste uitvoering:

http://www.youtube.com/watch?v=W_x9sVBHK4Q&feature=related

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 14:19

Hier wil ik een lied met jullie delen voor degene die het op het moment moeilijk hebben waaronder ik zelf ook val.
dit lied wordt gezongen door het zangkoor waar ik lid van ben en geeft mij veel troost.

Langs het kalme water

Langs het kalme water, zult u veilig leiden,
En in groene weiden, zorgt U goed voor mij.
Hoewel U mij leidt, ben’k de weg soms kwijt.
Toch zegt U vol liefde;”kom en rust bij mij”

Ook al is het pad soms moeilijk,
Lijkt er soms geen spoor te zijn,
Èèn ding weet ik zeker: Hij waakt over mij.

‘k hoef niets meer te vrezen niet meer bang te wezen,
Door met U te leven, ben ik werk-‘lijk vrij.
Vrij van angst en pijn, al het kwaad verdwijnt,
Veilig in uw armen is het goed voor mij.

Als een Vader zorgt hij, en zijn liefd’ omringt mij,
Troost mij en beschermt mij, Hij wijst mij de weg.

Liefdevolle Vader, zult mij nooit verlaten.
Veilig in Uw armen ben ik niet alleen.
Duisternis verbergt mij, toch bent U dichtbij.
Goede herder, leidt mij, veilig naar uw huis.

C. Berry/ T. Hilberts

http://www.europeanchoralclub.com/cat_detail.tpl?sku=10794&cart=12974373315907036

is maar een stukje van de melodie en in het engels maar dan hebben jullie een idee hoe het lied gaat, het ging mij met name om de tekst hierboven

Laatst aangepast door
ERIKA129
op vrijdag 11 februari 2011, 16:19
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 14:31

THOMAS968 schreef:
In de Griekse denkwereld - en die was dominant in de tijd rond het leven van Christus op Aarde - was er een sterk onderscheid tussen lichaam en geest. We weten nu dat die twee elkaar heel sterk beïnvloeden en wat wij geest en denken noemen via chemische processen tot stand komt. Dat is geen degradatie van het geestelijke of van het geloven zelf. Door medicijnen die een bepaalde chemische werking in de hersenen verzwakken of versterken, kunnen we dit soort processen zelfs beïnvloeden, wat de juistheid van deze veronderstelling aangeeft. Lichamelijke overbelasting kan de geest beïnvloeden maar mensen kunnen ook heel goed lichamelijk ziek worden door spanningen en dergelijke. Een oorzaak van dit verschijnsel was in de Oudheid niet aan te geven, al veronderstelden sommige toenmalige geleerden de wederzijdse beïnvloeding zeker al wel. Men kon het alleen niet verklaren. Wat men het bezeten zijn van boze geesten noemde, heet nu misschien wel epilepsie of psychose. We hebben de laatste tweeduizend jaar gelukkig ook wat bijgeleerd en dat men zaken in Bijbelse tijden anders benoemde, valt ze, met de kennis van toen, ook niet kwalijk te nemen. En verder heeft Kathy helemaal gelijk.

Thomas

Dan zou ik maar eens grondig bijbelteksten gaan onderzoeken als ik jou was Thomas. Want demonie bestaat nog steeds. Zoals Laurens al aangaf, zijn bepaalde verschijnselen niet af te doen met ziekte, maar met bezetenheid. Dat we tegenwoordig in een tijd leven dat we zien dat een psychose als een ziekte kan worden bestempeld, betekent niet dat alle uitingen gebaseerd zijn op psychoses en te verklaren zijn als ziektes..Vb de zonen van Skevas en de man die bevrijd werd van een legioen demonen.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 14:42

CHATULIEM619 schreef:
Dan zou ik maar eens grondig bijbelteksten gaan onderzoeken als ik jou was Thomas. Want demonie bestaat nog steeds. Zoals Laurens al aangaf, zijn bepaalde verschijnselen niet af te doen met ziekte, maar met bezetenheid. Dat we tegenwoordig in een tijd leven dat we zien dat een psychose als een ziekte kan worden bestempeld, betekent niet dat alle uitingen gebaseerd zijn op psychoses en te verklaren zijn als ziektes..Vb de zonen van Skevas en de man die bevrijd werd van een legioen demonen.

Ik vind dit een lastig probleem, Chat. Ik vraag me werkelijk af hoe ik de huidige kennis en de toenmalige opvattingen in evenwicht breng. Als het huidige verklaringsmodel mogelijk niet afdoende is, impliceert dit nog niet dat er sprake is van krachten buiten ons om. Dat is een aanname. Demonen of bezetenheid worden hier op CM niet gedefinieerd en mensen die deze begrippen hanteren, denken er verschillend over. Waarmee ik overigens niet wil beweren dat het niet zou kunnen bestaan. Mensen wensen kennelijk met verhalen er over angst te willen inboezemen maar waar dat exact voor is, is niet altijd helder.
Wat is de vorm van het kwaad, wie het weet, mag het zeggen. Ik huiver een beetje bij uitdrijvingen en dat soort dingen. Als het al bestaat, laat ik het oplossen ervan liever aan God zelf over. Ik hecht aan verklaringen die wetenschappelijk onderzocht zijn en blijken te werken. Wat je weet, hoef je niet te geloven. Dekapine of een ander geneesmiddel helpt bij epilepsie en het uitdrijven ervan misschien als je er in gelooft. Of helemaal niet.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 11 februari 2011, 15:05
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 14:51

[quote=GRIFFIN748]ik ben niet vooruit te branden, vandaag. 't is verdikkie al tegen 2-en maar heb nog niks gedaan...heb alleen nog maar HetBeest666 uitgelaten, meer niet.

Hup afsluiten hier..... en aan het werk jij. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
mijn agenda loopt ook over,
maar ik heb vandaag al veel werk verricht. Lachende smiley met blinkend witte tanden

Laatst aangepast door
CARIEN982
op vrijdag 11 februari 2011, 14:52
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 15:57

(je vergat de schop onder zn kont, carien!!!) Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 16:02

HANNAH810 schreef:
(je vergat de schop onder zn kont, carien!!!) Clown smiley

Ach die arme Griffin niks gedaan en toch bont en blauw... Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 16:24

THOMAS968 schreef:
Ik vind dit een lastig probleem, Chat. Ik vraag me werkelijk af hoe ik de huidige kennis en de toenmalige opvattingen in evenwicht breng. Als het huidige verklaringsmodel mogelijk niet afdoende is, impliceert dit nog niet dat er sprake is van krachten buiten ons om. Dat is een aanname. Demonen of bezetenheid worden hier op CM niet gedefinieerd en mensen die deze begrippen hanteren, denken er verschillend over. Waarmee ik overigens niet wil beweren dat het niet zou kunnen bestaan. Mensen wensen kennelijk met verhalen er over angst te willen inboezemen maar waar dat exact voor is, is niet altijd helder.
Wat is de vorm van het kwaad, wie het weet, mag het zeggen. Ik huiver een beetje bij uitdrijvingen en dat soort dingen. Als het al bestaat, laat ik het oplossen ervan liever aan God zelf over. Ik hecht aan verklaringen die wetenschappelijk onderzocht zijn en blijken te werken. Wat je weet, hoef je niet te geloven. Dekapine of een ander geneesmiddel helpt bij epilepsie en het uitdrijven ervan misschien als je er in gelooft. Of helemaal niet.

Thomas
Ik begrijp je huivering. En eerlijk gezegd is het best wel een moeilijk onderwerp. Daarom heb ik voor mezelf de stelregel, dat er alleen maar sprake van bezetenheid kan zijn, als die persoon zich ervoor opengesteld heeft. En de keren dat ik er zelf mee te maken heb gehad, was het ook vrij duidelijk. Verder ken ik ook voldoende mensen die last hebben van psychoses of epilepsie. In de Bijbel wordt er ook gesproken van iemand met een vallende ziekte, zelfs daar zie je een verschil.
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 16:47

Ik geloof stellig dat chat hier wel gelijk heeft,
als er bezetenheid is, dat je je hiervoor door occulte bezigheden voor openstelde,
waarmee ik ook niet durf te zeggen dat iemand die hier nog nooit mee te maken had ook kan bezeten zijn of worden,
kan dit ook niet (zoals zonde) van geslacht op geslacht overgaan?

Naar mijn gevoel vind je vooral bij evangelische christenen velen die zich bekeerd hebben nadat ze zich met het occulte inlieten,
en tussen deze mensen zijn er toch die het bestaan van bezetenheid niet ontkennen!

maar ik geloof ook zoals ik uit Thomas zijn schrijven begrijp,
dat demonie van vroeger, de dag van vandaag vaak wetenschappelijk kan verklaard worden door kennis van ziekten die dan wel kunnen behandeld worden.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 17:17

THOMAS968 schreef:
]http://www.youtube.com/watch?v=OGEjKV6eDxY&feature=list_related&playnext=1&list=MLGxdCwVVULXc5MFD6Y1GgeyBxBzXEV_fm
[/url][/quote]

Hee,is het forum aangepast of haal je een html truukje uit Thomas??Weer wat anders,de reacties in boomvorm Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 17:20

GRIFFIN748 schreef:

Morgen is er weer een dag.......en overmorgen weer......als ik jou was zou ik het er nu helemaal van nemen,benen omhoog,tv aan....... Clown smiley

Ik heb de laatste tijd alles zo goed aan kant en georganiseerd dat ik steeds verbaast mn eigen huis instap Geschokte, onthutste smiley Kost me eigenlijk teveel(vrije) tijd........
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 17:45

LEANNE226 schreef:
Morgen is er weer een dag.......en overmorgen weer......als ik jou was zou ik het er nu helemaal van nemen,benen omhoog,tv aan....... Clown smiley

Ik heb de laatste tijd alles zo goed aan kant en georganiseerd dat ik steeds verbaast mn eigen huis instap Geschokte, onthutste smiley Kost me eigenlijk teveel(vrije) tijd........

Ja leanne ga de luiheid nog een beetje stimuleren ....komt er helemaal niks van terecht.... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 17:47

MARYLIEN613 schreef:
Fijn, voor jou Marianne dat je broer zo voor je opkomt hé!
Ook van mij (al kennen wij elkander niet) wens ik jullie alle geluk toe!

Wanneer komt mijn keuring eigenlijk.... Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1920 1921 1922 1923 1924 1925 1926 ... 6194 Volgende
Pagina 1923 van 6194