| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 20:58
|
|
|
|
Wat is bezetenheid vraag ik me dan af.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 11 februari 2011, 21:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 21:12
|
|
|
|
vandaag zo'n goed bericht dat de medicatie aangeslagen is bij mijn broer en hij niet geopereerd hoeft te worden de kankerplekken zijn weer verdwenen en hij krijgt enkel nog preventief een paar x per jaar medicatie God is genadig
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op vrijdag 11 februari 2011, 21:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEET760
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 21:17
|
|
|
|
Hoihoi, Jammer dat mijn vraag helemaal vervaagd door antwoorden over hele andere dingen. Mijn vraag was: is iemand weleens in Taize geweest?
groetjes, Peet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 21:28
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | vandaag zo'n goed bericht dat de medicatie aangeslagen is bij mijn broer en hij niet geopereerd hoeft te worden de kankerplekken zijn weer verdwenen en hij krijgt enkel nog preventief een paar x per jaar medicatie God is genadig |
Wat fijn om te horen Grace!! God is goed!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EGGIE989
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 21:57
|
|
|
|
|
Koop een goede metaaldetector, je verveelt je geen moment meer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 22:22
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | Ik geloof stellig dat chat hier wel gelijk heeft, als er bezetenheid is, dat je je hiervoor door occulte bezigheden voor openstelde, waarmee ik ook niet durf te zeggen dat iemand die hier nog nooit mee te maken had ook kan bezeten zijn of worden, kan dit ook niet (zoals zonde) van geslacht op geslacht overgaan?
Naar mijn gevoel vind je vooral bij evangelische christenen velen die zich bekeerd hebben nadat ze zich met het occulte inlieten, en tussen deze mensen zijn er toch die het bestaan van bezetenheid niet ontkennen!
maar ik geloof ook zoals ik uit Thomas zijn schrijven begrijp, dat demonie van vroeger, de dag van vandaag vaak wetenschappelijk kan verklaard worden door kennis van ziekten die dan wel kunnen behandeld worden. |
De katholieke kerk kent ook excorcisme al gebeurt daar nu niets mee in de praktijk, Vroeger dreef men duivels uit bij kinderen met het Downsyndroom, mongooltjes dus, populair gezegd. Deze kinderen hebben echter 47 chromosomen in plaats van 46. Dat is niet te herstellen en dat weten we met de kennis van nu. Het heeft niets met duivels te maken, integendeel, voor hen geldt: zalig zijn de armen van geest. Ik heb grote moeite met dit soort praktijken als bevrijdingspastoraat. Is het niet genoeg te bidden tot God om genezing voor zover dat kan? Waarom moeten menselijke rituelen daar een rol in hebben? Ik vraag me wel eens af waar mensen de arrogantie vandaan halen dit middels een bevrijdingspastoraat (sic!) op te kunnen lossen. Het is ook helemaal niet nodig, wat we niet kunnen, mogen we aan God overlaten.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 11 februari 2011, 22:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 22:38
|
|
|
|
Judith
Wellicht goed om dit topic eens goed in de redactie te bespreken! De openbaarheid van het forum geeft nog wel eens wat toestanden...en gaat in tegen de privacybescherming...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 22:42
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Hm, ik kan het niet herstellen, lol
Thomas |
jawel hoor ...lol
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zaterdag 12 februari 2011, 14:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 22:52
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Judith
Wellicht goed om dit topic eens goed in de redactie te bespreken! De openbaarheid van het forum geeft nog wel eens wat toestanden...en gaat in tegen de privacybescherming... |
Ik heb enkele dagen een mail hierover gestuurd naar de redactie en ook het verzoek bij hen neergelegd een reactie te geven op het forum.
Hoe meer leden hierom vragen hoe groter de kans dat dit serieus wordt opgepakt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 23:07
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Je kunt beter alleen zijn dan samen alleen.
Thomas |
Ja dat is een waarheid als een koe!
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 23:08
|
|
|
|
| PEET760 schreef: | nogmaals sorry, voor de typfoutjes,iets te snel gedaan. |
In onze gemeente zingen we weleens Laudate omnes gentes en ubi charitas et amor, soms in canonvorm, het is heel indrukwekkend en het werkt als een meditatie. Ik ken zijdelings jongeren die er met een hele groep zijn geweest; ze kwamen enthousiast terug met stralende ogen, het moet een enorme belevenis zijn dat is wel duidelijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 23:09
|
|
|
|
Ik zie niet goed waarom iedereen er zo'n punt van maakt dat dit forum door iedereen gelezen kan worden. Heel veel forums zijn op het internet te volgen. Je leert van elkaar en leest wat een ander voor ideeën heeft over bepaalde zaken. Heeft er iemand hinder ondervonden van stalkers of lastige exen? Zodanig dat hij/zij zich niet veilig voelt op dit forum? Want volgens mij voel je je dan nergens veilig meer. Zeg je dingen die je in het normale leven anders zou zeggen, ben je jezelf niet of vind je dat je dat niet kunt zijn?
CM moet als je lid wordt zeggen dat op de site een open forum is en dat je privacy daarop niet gegarandeerd is, maar je kunt je privacy zelf ook instellen en bewaren..
Ik begrijp echt niet dat iedereen hier zo moeilijk over doet en ook hier een besloten clubje van wil maken..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 23:18
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Ik zie niet goed waarom iedereen er zo'n punt van maakt dat dit forum door iedereen gelezen kan worden. Heel veel forums zijn op het internet te volgen. Je leert van elkaar en leest wat een ander voor ideeën heeft over bepaalde zaken. Heeft er iemand hinder ondervonden van stalkers of lastige exen? Zodanig dat hij/zij zich niet veilig voelt op dit forum? Want volgens mij voel je je dan nergens veilig meer. Zeg je dingen die je in het normale leven anders zou zeggen, ben je jezelf niet of vind je dat je dat niet kunt zijn?
CM moet als je lid wordt zeggen dat op de site een open forum is en dat je privacy daarop niet gegarandeerd is, maar je kunt je privacy zelf ook instellen en bewaren..
Ik begrijp echt niet dat iedereen hier zo moeilijk over doet en ook hier een besloten clubje van wil maken.. |
het gaat om het principe. Dat cm stelt dat je privacy wordt gerespecteerd terwijl de redactie weet dat alles wat je schrijft op het forum openbaar is. Je kunt je privacy niet beschermen op deze manier. Heb je al je nickname en daarachter christian match gegoogled. Als je je echte voornaam gebruikt is het nog minder aangenaam. Als je dat hebt gedaan ben ik benieuwd of je er nog zo luchtigjes over doet. De meesten nemen niet deel aan dit forum om wat ze schrijven op straat te doen belanden. Daartegen kan je je niet beschermen. Ook middels andere steekwoorden kunnen googlezoekers op dit forum komen. Nogmaals het gaat om het principe, hoe roekeloos er wordt omgegaan met je 'privacy' en hoe onverschillig mensen er over zijn, verbaast me.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 23:25
|
|
|
|
je bent zelf verantwoordelijk voor hetgeen je op het forum neerzet. als je vind dat je privacy dan geschonden wordt zet er dan niks neer.
zet dan ook geen foto vanjezelf neer bij je profiel. bij je account kan je zelf instellen wie je profiel bezoekt. je kan ook aanvinken: Je foto's worden niet getoond aan niet-ingelogde bezoekers.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 februari 2011, 23:28
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | dat gebleken is dat een vriendin van me zus zich van het leven beroofd heeft omdat ze oa ongeneeslijk ziek was ze was dus zelf met haar auto het kanaal in gereden  |
Heftig hoor Grace!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 00:03
|
|
|
|
|
Waarom leggen olifanten nooit eieren?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 00:05
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Waarom leggen olifanten nooit eieren? |
ze kunnen geen nestje maken in de boom maris dus uitbroeden gaat zo lastig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATHY142
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 00:32
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | De katholieke kerk kent ook excorcisme al gebeurt daar nu niets mee in de praktijk, Vroeger dreef men duivels uit bij kinderen met het Downsyndroom, mongooltjes dus, populair gezegd. Deze kinderen hebben echter 47 chromosomen in plaats van 46. Dat is niet te herstellen en dat weten we met de kennis van nu. Het heeft niets met duivels te maken, integendeel, voor hen geldt: zalig zijn de armen van geest. Ik heb grote moeite met dit soort praktijken als bevrijdingspastoraat. Is het niet genoeg te bidden tot God om genezing voor zover dat kan? Waarom moeten menselijke rituelen daar een rol in hebben? Ik vraag me wel eens af waar mensen de arrogantie vandaan halen dit middels een bevrijdingspastoraat (sic!) op te kunnen lossen. Het is ook helemaal niet nodig, wat we niet kunnen, mogen we aan God overlaten.
Thomas |
Ik ben het wel met je eens Thomas. En wat te denken van mensen met een verstandelijke beperking enz, waar van men vroeger dacht dat ze bezeten waren. Gelukkig is er heel wat ten goede veranderd, binnen de psychiatrie zeer zeker. Ik ben (gelukkig) in mijn lange loopbaan binnen de psychiatrie nog nooit mensen tegen gekomen die demonisch bezeten waren. Neemt niet weg dat ik niet geloof dat mensen niet bezeten kunnen zijn. Ik geloof niet dat een gelovige bestuurd of het eigendom van een demon kan zijn. Om de simpele reden, gelovigen behoren Christus toe en we zijn verborgen met Christus in God. We hebben ook niets voor niets de geestelijke wapenrusting gekregen. Zijn Woord en bidden zijn machtige wapens. Ik denk wel dat een gelovige beinvloed kan worden door demonen en "geestelijk besmet" kan raken, maar dan moet diegene zich wel met dwaalleer of occulte zaken inlaten. De satan is niet dom en zal op slinkse wijze proberen om mensen te verleiden. Hij weet dat tie nog maar weinig tijd heeft en trekt alles uit de kast. De Bijbel waarschuwt ons daar niet voor niets voor. Dat neemt niet weg dat we niet meer kracht aan satan moeten toeschrijven dan dat tie heeft. De satan is gelukkig al bestreden door de Here Jezus aan het kruis en God is gelukkig ook diegen die het laatste Woord heeft. Ik heb ook grote moeite met bevrijdingspastoraat. We moeten het inderdaad aan God overlaten. Het is niet aan gelovigen om satan of zijn demonen te straffen. Zelfs Michaël, de engel met de hoogste rang, zei toen hij met satan twistte:"De Heere bestraffe u!" Judas 8-10. Hij wist dat het enkel een voorrecht was van de Heer! Op zijn minst bijzonder dat vele christenen het wel geregeld doen en dan ook nog zeggen "Ik bestraf u satan, in de naam van de Heer". Ik zet daar echt mega vraagtekens bij!
Laatst aangepast door
|
KATHY142
|
op zaterdag 12 februari 2011, 00:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 00:41
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | je bent zelf verantwoordelijk voor hetgeen je op het forum neerzet. als je vind dat je privacy dan geschonden wordt zet er dan niks neer.
zet dan ook geen foto vanjezelf neer bij je profiel. bij je account kan je zelf instellen wie je profiel bezoekt. je kan ook aanvinken: Je foto's worden niet getoond aan niet-ingelogde bezoekers. |
Dit vind ik wel heel kort door de bocht. Natuurlijk ben je verantwoordelijk voor wat je schrijft, maar ik blijf het abnormaal vinden dat heel Nederland (en daar buiten) kan lezen wat je schrijft. Je betaalt voor deze site, juist ook i.v.m. je privacy. En dan zou ik me moeten inhouden met schrijven? Het forum is een wezenlijk onderdeel van een site, kan ook een uitlaatklep zijn. Het lijkt mij een kleine moeite, om het forum alleen toegankelijk te maken voor leden. Daar hebben ze recht op, gezien de beloften. Er staat namelijk nergens, dat het een openbaar forum is. En zo voelt het wel voor mij. Maken ze de keus om het zo te houden, laat ze het dan eerlijk vermelden. Ik blijf benieuwd naar de reden hiervan. Op andere niet-gratis christelijke datingsites werkt het niet zo.
En om nu te zeggen 'zet dan niks neer en plaats geen foto', vind ik dus onzin. Ook mijn foto kunnen niet-ingelogde mensen niet zien en heb ik een nickname, maar mensen zouden me kunnen herkennen door wat ik schrijf. Dus wat dat betreft doe ik er alles aan, om mijn privacy te beschermen.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 12 februari 2011, 09:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 10:26
|
|
|
|
| EGGIE989 schreef: | | Koop een goede metaaldetector, je verveelt je geen moment meer |
En het brengt nog geld ook op.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 11:13
|
|
|
|
Zaterdag 12 februari, Ex. 32: 7-14; Berouw.
Iedereen is wel eens driftig. Iedereen krijgt ook wel eens berouw over iets wat gezegd os of gedaan. Dat is, zeggen we dan, heel menselijk. Maar je zou ook kunnen zeggen: het is ook heel goddelijk! Er wordt in de bijbel op een menselijke manier over God gesproken! Dat betekent niet dat God een mens is. Geen sprake van! Het betekent alleen dat God heel menselijk met mensen omgaat. Zo heeft het volk God leren kennen. Niet als een geheimzinnige geest, niet als een mooi idee, niet als de macht van het oneindige, maar als een Vader die een Vriend is. Maar daarom ook boos kan zijn. En verdrietig. In het gedeelte dat we lazen is God boos. Woedend is Hij! Je zou haast zeggen: driftig! Ik wil niets meer met dat volk te maken hebben, zegt Hij! Ik zal het vernietigen! Wat een ongehoorzaam volk! Ik ben jaloers! Moet je zien, Mozes: daar staat een andere god! Een gouden kalf! En Mozes? Mozes bidt. Mozes herinnert God aan Zijn beloften. En dan? Dan krijgt God berouw. Berouw? Ja, dat staat er. Zo menselijk gaat God met mensen om. God krijgt spijt van wat Hij zei. God komt terug op Zijn plan tot vernietiging. Zijn liefde is sterker dan onze schuld!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MONIQUE007
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 11:29
|
|
|
|
Oh, deze is mooi......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK030
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 11:55
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Je kunt beter alleen zijn dan samen alleen.
Thomas |
Ik vind het wel best zo laat me maar vrij gezel blijven en nieuwe vrienden leren kennen , vind ik belangrijker dan een relatie ben nu al weer 4 jaar alleen en voel me niet eenzaam ofzo
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 12:29
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | het gaat om het principe. Dat cm stelt dat je privacy wordt gerespecteerd terwijl de redactie weet dat alles wat je schrijft op het forum openbaar is. Je kunt je privacy niet beschermen op deze manier. Heb je al je nickname en daarachter christian match gegoogled. Als je je echte voornaam gebruikt is het nog minder aangenaam. Als je dat hebt gedaan ben ik benieuwd of je er nog zo luchtigjes over doet. De meesten nemen niet deel aan dit forum om wat ze schrijven op straat te doen belanden. Daartegen kan je je niet beschermen. Ook middels andere steekwoorden kunnen googlezoekers op dit forum komen. Nogmaals het gaat om het principe, hoe roekeloos er wordt omgegaan met je 'privacy' en hoe onverschillig mensen er over zijn, verbaast me. |
Ik heb het gedaan en ik vind het h ier nog steeds aangenaam.
Wat geschreven wordt op dit forum belandt niet op straat. Het wordt denk ik gelezen door mensen die geïnteresseerd zijn in zaken waar wij over praten anders zou het zonde zijn van je tijd om het überhaupt te lezen.
En mijn privacy? ga ik heel bewust mee om.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 12:34
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Ik heb het gedaan en ik vind het h ier nog steeds aangenaam.
Wat geschreven wordt op dit forum belandt niet op straat. Het wordt denk ik gelezen door mensen die geïnteresseerd zijn in zaken waar wij over praten anders zou het zonde zijn van je tijd om het überhaupt te lezen.
En mijn privacy? ga ik heel bewust mee om. |
Het is duidelijk dat een ieder dat anders beleefd en je kan het ook niet voor de ander invullen zo blijkt maar weer uit dit topic........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 12:45
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Het is duidelijk dat een ieder dat anders beleefd en je kan het ook niet voor de ander invullen zo blijkt maar weer uit dit topic........ |
Klopt, ik wilde dat hiermee alleen even aangeven..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SILVER916
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 12:49