| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 12:51
|
|
|
|
| KATHY142 schreef: | Ik ben het wel met je eens Thomas. En wat te denken van mensen met een verstandelijke beperking enz, waar van men vroeger dacht dat ze bezeten waren. Gelukkig is er heel wat ten goede veranderd, binnen de psychiatrie zeer zeker. Ik ben (gelukkig) in mijn lange loopbaan binnen de psychiatrie nog nooit mensen tegen gekomen die demonisch bezeten waren. Neemt niet weg dat ik niet geloof dat mensen niet bezeten kunnen zijn. Ik geloof niet dat een gelovige bestuurd of het eigendom van een demon kan zijn. Om de simpele reden, gelovigen behoren Christus toe en we zijn verborgen met Christus in God. We hebben ook niets voor niets de geestelijke wapenrusting gekregen. Zijn Woord en bidden zijn machtige wapens. Ik denk wel dat een gelovige beinvloed kan worden door demonen en "geestelijk besmet" kan raken, maar dan moet diegene zich wel met dwaalleer of occulte zaken inlaten. De satan is niet dom en zal op slinkse wijze proberen om mensen te verleiden. Hij weet dat tie nog maar weinig tijd heeft en trekt alles uit de kast. De Bijbel waarschuwt ons daar niet voor niets voor. Dat neemt niet weg dat we niet meer kracht aan satan moeten toeschrijven dan dat tie heeft. De satan is gelukkig al bestreden door de Here Jezus aan het kruis en God is gelukkig ook diegen die het laatste Woord heeft. Ik heb ook grote moeite met bevrijdingspastoraat. We moeten het inderdaad aan God overlaten. Het is niet aan gelovigen om satan of zijn demonen te straffen. Zelfs Michaël, de engel met de hoogste rang, zei toen hij met satan twistte:"De Heere bestraffe u!" Judas 8-10. Hij wist dat het enkel een voorrecht was van de Heer! Op zijn minst bijzonder dat vele christenen het wel geregeld doen en dan ook nog zeggen "Ik bestraf u satan, in de naam van de Heer". Ik zet daar echt mega vraagtekens bij! |
Judas 1:9..Er was twist over het lichaam van Mozes.
Ben het helemaal met je eens.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 12:54
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik meld me aan Silver. In Zwolle heb ik zelf met plezier gewoond en zijn mn twee oudste kinderen geboren. Als je meer info wilt over Zwolle zou ik Henk710 raadplegen als ik je was... |
Mijn 2 oudste én jongste zijn er op school gegaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 13:04
|
|
|
|
| KATHY142 schreef: | Ik ben het wel met je eens Thomas. En wat te denken van mensen met een verstandelijke beperking enz, waar van men vroeger dacht dat ze bezeten waren. Gelukkig is er heel wat ten goede veranderd, binnen de psychiatrie zeer zeker. Ik ben (gelukkig) in mijn lange loopbaan binnen de psychiatrie nog nooit mensen tegen gekomen die demonisch bezeten waren. Neemt niet weg dat ik niet geloof dat mensen niet bezeten kunnen zijn. Ik geloof niet dat een gelovige bestuurd of het eigendom van een demon kan zijn. Om de simpele reden, gelovigen behoren Christus toe en we zijn verborgen met Christus in God. We hebben ook niets voor niets de geestelijke wapenrusting gekregen. Zijn Woord en bidden zijn machtige wapens. Ik denk wel dat een gelovige beinvloed kan worden door demonen en "geestelijk besmet" kan raken, maar dan moet diegene zich wel met dwaalleer of occulte zaken inlaten. De satan is niet dom en zal op slinkse wijze proberen om mensen te verleiden. Hij weet dat tie nog maar weinig tijd heeft en trekt alles uit de kast. De Bijbel waarschuwt ons daar niet voor niets voor. Dat neemt niet weg dat we niet meer kracht aan satan moeten toeschrijven dan dat tie heeft. De satan is gelukkig al bestreden door de Here Jezus aan het kruis en God is gelukkig ook diegen die het laatste Woord heeft. Ik heb ook grote moeite met bevrijdingspastoraat. We moeten het inderdaad aan God overlaten. Het is niet aan gelovigen om satan of zijn demonen te straffen. Zelfs Michaël, de engel met de hoogste rang, zei toen hij met satan twistte:"De Heere bestraffe u!" Judas 8-10. Hij wist dat het enkel een voorrecht was van de Heer! Op zijn minst bijzonder dat vele christenen het wel geregeld doen en dan ook nog zeggen "Ik bestraf u satan, in de naam van de Heer". Ik zet daar echt mega vraagtekens bij! |
Maar Kathy wat versta je nu precies onder bevrijdingspastoraat? Toch niet het uidrijven van 'demonen"? Bevrijdingspastoraat is toch wel wat breder en kan toch ook heel helend werken voor mensen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 13:06
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Wat geschreven wordt op dit forum belandt niet op straat.
|
Hoe weet je dat zo zeker?Een open forum is een bron voor marktonderzoekers die anders dik moeten betalen voor info die wij er gratis op zetten.Ik zat ooit op een forum en werd letterlijk gequote in de Libelle  Dat forum was niet openbaar,je moest inloggen en in de kleine lettertjes stond (achteraf gezien)inderdaad dat ze je bijdrages mochten gebruiken voor onderzoek en aanbiedingen ........ dit staat er in het privacybeleid van CM:
Daarnaast houdt de server van ChristianMatch je technische loggegevens bij. Hieronder wordt onder meer verstaan: ip-adres, gebruikersnaam, wachtwoord en datum en tijdstip van in- en uitloggen. ChristianMatch kan deze gegevens intern gebruiken, onder meer voor onderzoeksdoeleinden.
Bovendien kan ChristianMatch je abonneegegevens incidenteel gebruiken ten behoeve van het doen van commerciële aanbiedingen
Je moet er geen drama van maken,je bent nog altijd zelf verantwoordelijk voor wat je plaatst maar een forum is niet dé plek om je priveleven te bespreken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 13:11
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Maar Kathy wat versta je nu precies onder bevrijdingspastoraat? Toch niet het uidrijven van 'demonen"? Bevrijdingspastoraat is toch wel wat breder en kan toch ook heel helend werken voor mensen? |
Ik dacht wel dat het dat was. Wat is volgens jou het bredere? en hoe kan het helend werken voor mensen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 13:21
|
|
|
|
Jezus' woorden aan Zijn discipelen:
Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen: in mijn naam zullen zij boze geesten uitdrijven, in nieuwe tongen zullen zij spreken, slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden.
De Here [Jezus] dan werd, nadat Hij tot hen gesproken had, opgenomen in de hemel en heeft Zich gezet aan de rechterhand Gods. Doch zij gingen heen en predikten overal, terwijl de Here medewerkte en het woord bevestigde door de tekenen, die erop volgden.
Bedoel jij dit met het bredere?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 13:25
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Maar Kathy wat versta je nu precies onder bevrijdingspastoraat? Toch niet het uidrijven van 'demonen"? Bevrijdingspastoraat is toch wel wat breder en kan toch ook heel helend werken voor mensen? |
Bevrijdingstheologie was heel wat anders he. Ik begreep dat de term bevrijdingspastoraat in een klein deel van de evangelische kring hier wel voor gebruikt werd. Verwarrend is het wel.
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 13:27
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Hoe weet je dat zo zeker?Een open forum is een bron voor marktonderzoekers die anders dik moeten betalen voor info die wij er gratis op zetten.Ik zat ooit op een forum en werd letterlijk gequote in de Libelle  Dat forum was niet openbaar,je moest inloggen en in de kleine lettertjes stond (achteraf gezien)inderdaad dat ze je bijdrages mochten gebruiken voor onderzoek en aanbiedingen ........ dit staat er in het privacybeleid van CM:
Daarnaast houdt de server van ChristianMatch je technische loggegevens bij. Hieronder wordt onder meer verstaan: ip-adres, gebruikersnaam, wachtwoord en datum en tijdstip van in- en uitloggen. ChristianMatch kan deze gegevens intern gebruiken, onder meer voor onderzoeksdoeleinden.
Bovendien kan ChristianMatch je abonneegegevens incidenteel gebruiken ten behoeve van het doen van commerciële aanbiedingen
Je moet er geen drama van maken,je bent nog altijd zelf verantwoordelijk voor wat je plaatst maar een forum is niet dé plek om je priveleven te bespreken  |
NOu, je hebt gelijk, het is en blijft een forum en we weten allemaal wat dat inhoudt.. Géén privé gegevens idd, denk dat daar de chatbox, de persoonlijke chat en de mail voor is..en niet te vergeten..de ontmoeting.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 13:27
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Hoe weet je dat zo zeker?Een open forum is een bron voor marktonderzoekers die anders dik moeten betalen voor info die wij er gratis op zetten.Ik zat ooit op een forum en werd letterlijk gequote in de Libelle  Dat forum was niet openbaar,je moest inloggen en in de kleine lettertjes stond (achteraf gezien)inderdaad dat ze je bijdrages mochten gebruiken voor onderzoek en aanbiedingen ........ dit staat er in het privacybeleid van CM:
Je moet er geen drama van maken,je bent nog altijd zelf verantwoordelijk voor wat je plaatst maar een forum is niet dé plek om je priveleven te bespreken  |
Ben ik helemaal met je eens, doe ik dus ook niet. Maar ik zie hier toch wel vrij vaak aardig wat privézaken voorbijkomen. Zaken die ik niet eens wil weten maar toch aardig forumvullend blijken te zijn.........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 12 februari 2011, 15:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 13:40
|
|
|
|
Geweldige link Grace!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 13:41
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Bevrijdingstheologie was heel wat anders he. Ik begreep dat de term bevrijdingspastoraat in een klein deel van de evangelische kring hier wel voor gebruikt werd. Verwarrend is het wel.
Thomas |
Dat weet ik Thomas, maar ik zie bevrijdingspastoraat niet alleen als iets om demonen te verwijderen......Het kan ook zo zijn dat als je alles waar je mee zit (en dat kan van alles zijn natuurlijk) bij het Kruis neerlegt of aan God voorlegd (hetzelfde eigenlijk) dat dat ook een bevrijding kan betekenen? En dan heb ik het absoluut niet over demonen........Vandaar dat ik ook benieuwd ben wat anderen onder bevrijdingspastoraat verstaan?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 12 februari 2011, 13:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 13:44
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Ja Dennis waar het hart vol van is ...loopt de mond ervan over... maar helemaal mee eens ...het is een onderwerp van vergeving en dus weer on-topic  |
Ik ben even aan het zoeken waar jullie nu precies gebleven zijn. Heb nu alle reacties zo'n beetje door genomen en jullie zijn volgens mij van het onderwerp van 'vergeving' door beland in een discussie over de kinderdoop. Dus zal nog ff terug bladeren en dan een reactie geven op hetgeen waar het allemaal mee begon....
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op zaterdag 12 februari 2011, 14:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 13:48
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Dat weet ik Thomas, maar ik zie bevrijdingspastoraat niet alleen als iets om demonen te verwijderen......Het kan ook zo zijn dat als je alles waar je mee zit (en dat kan van alles zijn natuurlijk) bij het Kruis neerlegt of aan God voorlegt (hetzelfde eigenlijk) dat dat ook een bevrijding kan betekenen? En dan heb ik het absoluut niet over demonen........Vandaar dat ik ook benieuwd ben wat anderen onder bevrijdingspastoraat verstaan? |
De enige bevrijding ligt bij het aannemen van Christus zelf. Dan is verdere bevrijding niet nodig en ik heb het bij de term bevrijdingspastoraat alleen gehad over het uitdrijvingsaspect. Het moet nu toch duidelijk zijn hoe ik daar over denk. Vrijheid en bevrijding worden als term, zeker ook buiten het Christendom, vaak misbruikt.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 12 februari 2011, 13:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 14:11
|
|
|
|
Vrijheid en bevrijding worden als term, zeker ook buiten het Christendom, vaak misbruikt.
Precies, maar daarom hoeft het nog niet verkeerd te zijn ondanks dat het vaak verkeerd gebruikt wordt......En dat bedoelde ik te zeggen.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 14:11
|
|
|
|
Vanmorgen ben ik voor de 13de keer oudtante geworden  En nummer 14 is ook al onderweg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SIEM720
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 14:14
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Mijn 2 oudste én jongste zijn er op school gegaan. |
[color=#4B0082][color=#008000]"uit eten" , "Zwolle" , "niet te duur" , "school" => mensa !!... [/color][/color]
[geen menukaart en sfeerimpressie van gevonden op internet overigens .... dus een aanrader Jasmyn blij! ]
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 14:20
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Ja Dennis waar het hart vol van is ...loopt de mond ervan over... maar helemaal mee eens ...het is een onderwerp van vergeving en dus weer on-topic  |
Het begon allemaal met: http://www.youtube.com/watch?v=Nt3xVgXFM_E
Dit is inderdaad een prachtig lied Eva, wat alles zegt: herstel en genezing van alles wat er is voorgevallen in je leven begint met vergeving. Laten we eerlijk zijn, vergeven is best moeilijk en vergeving vragen wellicht nog veel moeilijker. Het mag dan ook een enorme geruststelling is dat er Iemand is die je altijd zal vergeven, op het moment dat je daar echt vanuit de grond van je hart om vraagt. Vanaf het moment waarop je dat doet en je hart weer voor Hem open stelt zal dat gaan doorwerken in je hele leven. Althans zo heb ik het zelf ervaren.
De wetenschap dat God jou vergeven heeft, leidt er niet meteen automatisch toe dat je zelf ook in staat bent om anderen te vergeven. We blijven per slot van rekening wel allemaal mensen nietwaar. Denk dat juist daarom in de Bijbel ook het belang van vergeven zo enorm wordt benadrukt. God weet heus wel dat we het moeilijk vinden om te vergeven. Dat gaat niet zonder slag of stoot, daar moet je soms behoorlijk wat voor doen. En nee, vergeven is zeker niet hetzelfde als vergeten. Er staat ook nergens in de Bijbel dat je moet vergeten, alleen maar juist dat je moet vergeven. Niet één maal, maar 70 maal 70 maal.
Vergeven is overigens ook niet hetzelfde als vertrouwen. Vertrouwen is iets wat groeit. Als dat beschadigd om welke reden dan ook, is het absoluut van belang dat je leert te vergeven wat je is aangedaan. Dat wil niet zeggen dat je diegene dan ook gelijk weer voor de volle 100% moet gaan vertrouwen. Juist dan mag je best de tijd nemen om het vertrouwen weer opnieuw op te bouwen, is het niet in de ander dan in ieder geval in jezelf. Feit is wel dat je altijd en overal kan en mag blijven vertrouwen op Gods liefde en genade, no matter what.
Wat betreft het begrip erfzonde. Volgens mij komt dit vooral uit het oude testament, kortom de tijd voordat Jezus op aarde kwam. Door zijn komst, doordat hij voor ons is gestorven heeft hij alle zonde op zich genomen. Juist daarom geloof ik niet in het begrip erfzonde. Kinderen komen niet zondig in deze wereld, omdat generaties voor hen zonden hebben begaan. Ik snap niet hoe je daarin kunt geloven, als je tegelijkertijd geloofd dat Jezus alle zonden op zich heeft genomen. Dat is in mijn ogen tegenstrijdig met elkaar.
Ik ben het trouwens niet eens met de stelling dat wij niet meer zouden kunnen zondigen. Dat kunnen we wel degelijk en dat doen we ook allemaal, zelfs al proberen we nog zo hard het niet te doen. We mogen ons echter wel vrij weten van schuld en schaamte op het moment dat we iedere keer opnieuw om vergeving vragen. Let er daarbij wel op dat het niet alleen gaat om vergeving vragen aan God, maar juist ook om vergeving vragen of krijgen van de ander.
Als er gezegd wordt dat er geen nieuwe schuld kan ontstaan ongeacht ons doen en laten, klinkt dat bijna een beetje oppervlakkig (maar uit wat je verder hebt geschreven Dennis is me meer dan duidelijk dat je niet oppervlakkig bent, so don’t wurry ). De eerste indruk die dan ontstaat, is dat je er als christen wel op los kunt leven, omdat het allemaal toch wel vergeven wordt. Natuurlijk is het zo dat Jezus alle zonden op zich genomen heeft, dus dat je je vrij mag voelen van schuld. In zoverre klopt het dus dat er geen nieuwe schuld kan ontstaan, ongeacht ons doen en laten. Maar het betekent ook dat we juist omdat we daarin geloven de keuze moeten maken om zijn voorbeeld te volgen, iedere dag opnieuw. Dat brengt dus ook een stuk eigen verantwoordelijkheid met zich mee. Als je daar niet iedere dag opnieuw voor kiest, loop je het risico dat schuldgevoel toch weer grip krijgt op je denken en voelen. Dat is niet Gods bedoeling, integendeel. Maar het zou een beetje naïef zijn om te veronderstellen dat het niet kan gebeuren. Het is immers juist een manier waarop Satan blijft proberen grip te krijgen op ons denken en voelen. Als je daar niet alert op bent, dan sluipt het je leven binnen zonder dat je het direct door hebt. Want let’s face it, hoe meer jij je best doet om Gods weg te volgen, hoe meer Satan zijn best zal doen om je te verzoeken. Denk aan Job. Denk aan de strijd waarover gesproken wordt in Efeziërs. Er wordt niet voor niets gesteld dat je de wapenuitrusting van God aan moet trekken om stand te kunnen houden tegen de listen van de duivel (Efeziërs 6, vanaf vers 10).
Des te belangrijker is het dan ook om steeds opnieuw ‘online’ te blijven met God zelf. Juist daarom: http://www.youtube.com/watch?v=VPkkCtA2vwg&feature=related Iedere dag opnieuw!
Als iemand die ruim 42 jaar lid is geweest van de PKN, als kind gedoopt is, op haar 20-ste belijdenis heeft gedaan, haar eigen kinderen als baby heeft laten dopen en het heel lang maar raar vond dat mensen zich lieten ‘overdopen’ terwijl ze als kind al gedoopt waren.. Maar in september 2010 zelf is gedoopt in volle overtuiging dat dit de juiste weg is, kan ik best wat zeggen over de discussie die ook een beetje wordt gevoerd over de kinderdoop. Ga ik nu even niet doen, want daar ging deze topic oorspronkelijk niet om. But feel free to ask...
Nou volgens mij heb ik nu de belangrijkste dingen wel even gehad, in een poging om de discussie weer terug te brengen waar die oorspronkelijk om ging. Er is ongetwijfeld nog veel meer over te zeggen, maar ik moet nu eerst even verder met andere bezigheden.
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op zaterdag 12 februari 2011, 14:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SILVER916
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 14:27
|
|
|
|
|
gewoon lekker doen voor de ontspanning
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATHY142
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 14:30
|
|
|
|
Er zijn meerdere “elementen” in bevrijdingspastoraat en 1 daar van is het uitdrijven van demonen en/of de bevrijding van overgeërde zonden. Ook al is het breder, het neemt niet weg dat het uitdrijven van demonen er toch een onderdeel van is. Ik geloof ook dat de enige bevrijding en helende werking ligt bij het aannemen van Jezus als je verlosser. Wat ons bevrijd van alle zonden, ook occulte, is de waarheid van het evangelie. "U zult de waarheid kennen, en de waarheid zal u bevrijden". Johannes:8:32. Als dat niet zo is dan zou Jezus dus eigenlijk half werk hebben gedaan. Het kruis heeft afgedaan met elke zonde. God is een jaloers God, in Zijn tempel (ons lichaam) is geen plaats voor demonen. Hij die in je is, is groter dan hij die in de wereld is. Dus waarom moet een gelovige van elke zonde afzonderlijke bevrijding ondergaan? In mijn ogen komt het over als een snel hulpmiddel om van je problemen af te komen. Doorloop de hele ceremonie en als het niet werkt, dan heb je vast nog iets niet goed gedaan, of er is nog iets uit het verleden. Terwijl ik geloof dat de bewustwording van de zonden de eerste stap is, als je dan vergeving daarvoor vraagt aan God, dan brengt dit genezing, het is dan aan de persoon zelf hoe er mee verder te gaan. Maar je zal wel radicale keuzes moeten maken en vertrouwen op God. Met de nadruk op vertrouwen, je richten op Hem en dat Hij op Zijn manier in jou werkt. Ook al is dat soms niet te begrijpen. Daarnaast vraag ik mij ook af of er een bijbelse opdracht is voor het bevrijdingspastoraat? Maar dat neemt niet weg dat ik geloof dat het goed is om met en voor mensen te bidden die problemen hebben. Maar ik zet grote vraagtekens bij deze "menselijke ceremonies"!
Laatst aangepast door
|
KATHY142
|
op zaterdag 12 februari 2011, 14:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AARTJE289
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 15:27
|
|
|
|
De zoon van mn allerliefste man in mn leven aan de telefoon gehad......ze hebben een kerngezonde zoon mogen ontvangen.
Die lieve man man is dus opnieuw opa geworden!
Dank aan God!!
Laatst aangepast door
|
AARTJE289
|
op zaterdag 12 februari 2011, 15:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 15:48
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | | Wat is beter mastuberen of overspel plegen?? | Read youre bible mar: overspel wordt duidelijk veroordeelt op meerdere plaatsen in de Bijbel.
Op zich vind ik dit wel een gedurfde discussie. Ik denk dat het juist van lef getuigt om dit onderwerp te durven aanroeren. Maar blijkbaar zijn er verschillende mensen die het erg moeilijk vinden om hier iets over te zeggen. Zie dat het uiteindelijk meer gaat over de vraag of je deze discussie wel of niet op het forum moet voeren. Op zich is dat geen probleem, denk ik. Mensen die daar moeite mee hebben kunnen er dan toch ook gewoon voor kiezen om niet aan de discussie deel te nemen. Er zijn zoveel andere onderwerpen waar je wellicht juist wel iets over wilt zeggen.
Maar wellicht kun je ook op een andere manier kijken naar de vraag die wordt gesteld. Ik ben ervan overtuigd dat het een onderwerp is wat wel degelijk leeft onder christenen, waar mensen zich zelfs wellicht schuldig over voelen terwijl het zo zou moeten zijn dat zij zich vrij voelen van schuld en schaamte. Denk dat je elkaar juist dan een beetje kunt helpen door gewoon te kijken naar wat er in de Bijbel staat. En dus:ik heb er niets over kunnen vinden... wie wel?
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op zaterdag 12 februari 2011, 15:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 15:50
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Vanmorgen ben ik voor de 13de keer oudtante geworden  En nummer 14 is ook al onderweg  |
Zo zie je er dan ook uit ... 
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op zaterdag 12 februari 2011, 15:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 15:58
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Zo zie je er dan ook uit ... .. |
Rot(ex-reserve)drent!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 16:04
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Read youre bible mar: overspel wordt duidelijk veroordeelt op meerdere plaatsen in de Bijbel.
Op zich vind ik dit wel een gedurfde discussie. Ik denk dat het juist van lef getuigt om dit onderwerp te durven aanroeren. Maar blijkbaar zijn er verschillende mensen die het erg moeilijk vinden om hier iets over te zeggen. Zie dat het uiteindelijk meer gaat over de vraag of je deze discussie wel of niet op het forum moet voeren. Op zich is dat geen probleem, denk ik. Mensen die daar moeite mee hebben kunnen er dan toch ook gewoon voor kiezen om niet aan de discussie deel te nemen. Er zijn zoveel andere onderwerpen waar je wellicht juist wel iets over wilt zeggen.
Maar wellicht kun je ook op een andere manier kijken naar de vraag die wordt gesteld. Ik ben ervan overtuigd dat het een onderwerp is wat wel degelijk leeft onder christenen, waar mensen zich zelfs wellicht schuldig over voelen terwijl het zo zou moeten zijn dat zij zich vrij voelen van schuld en schaamte. Denk dat je elkaar juist dan een beetje kunt helpen door gewoon te kijken naar wat er in de Bijbel staat. En dus:ik heb er niets over kunnen vinden... wie wel? |
Het wordt tijd dat we hier open en eerlijk over schrijven. Het imago dat we als christenen hebben, met name wat het verkrampte omgaan met seksualiteit betreft, mag wel eens doorbroken worden. In mijn reactie van 19 januari over masturbatie was ik heel duidelijk. Ik pleit niet voor losbandigheid maar seksualiteit is een normaal aspect van ons leven en behoort zonder schuldgevoel te zijn. Er is niets in de Bijbel te vinden dat masturbatie afkeurt en terecht want er is niks mis mee. En de reactie van Gibby om er maar niet over te praten, wijs ik af. We zijn volwassen mensen en die angsthazerij bij een discussie is nergens voor nodig.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 12 februari 2011, 16:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 16:22
|
|
|
|
|
Ok, laten we het dan ook eens volwassen beschouwen. Masturbatie is op zichzelf niet verkeerd. Maar er zijn voldoende mensen die in huwelijk doorgaan met masturberen. En dan denk ik dat het een symptoom ergens van is...Ten tweede kan het ook leiden tot pornoverslaving. Het is een illusie te denken dat dit overgaat als je nu eenmaal in een relatie zit.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 16:29
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | dat geloof je toch zelf ook niet....haha | Nou ja.. of wel... maar dan is hij dus vanaf zijn geboorte vrijgezel...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 16:34
|
|
|
|
| HENK030 schreef: | | Ik vind het wel best zo laat me maar vrij gezel blijven en nieuwe vrienden leren kennen , vind ik belangrijker dan een relatie ben nu al weer 4 jaar alleen en voel me niet eenzaam ofzo |
Er is een verschil tussen alleen zijn en eenzaam zijn. Eenzaam ben je als het alleen zijn pijn doet. Dat is lang niet altijd het geval.
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 16:48
|
|
|
|
Het is soms ook zo veranderlijk... er zijn periodes dat je er best vrede mee hebt, en je'r niet mee bezig bent, zoveel andere zaken waar je enorm van geniet als alleenstaande. maar toch zijn er ook tijden waar je ook een gemis ervaart. Ik weet alleen vaak niet of men het tegen elkaar kan opwegen. Ik hoor soms geklaag en gejammer van gehuwden over elkaar dat ik denk "maar goed dat ik alleen ben" maar toch: vele zaken zijn toch leuker als je die kan delen met een maatje toch. Een kunstenaar zoekt zo een beetje ook een inspiratiebron, een muze het is alleen jammer dat men soms te snel aan een partner waagt juist om alleen dat gevoel van alleen zijn wilt verdrijven. Is echt niet de goede drijfveer toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 16:55
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Ben ik helemaal met je eens, doe ik dus ook niet. Maar ik zie hier toch wel vrij vaak aardig wat privézaken voorbijkomen. Zaken die ik niet eens wil weten maar toch aardig forumvullend blijken te zijn......... |
Daar verbaas ik me ook wel eens over, Willemijn. Heel eerlijk gezegd zit ik daar ook niet altijd op te wachten. Hopelijk hebben ze door, dat het door velen gelezen kan worden. Scheelt dat het forum nu nog openbaar is, anders zou je nog meer – van mij bijvoorbeeld, ahum…niet dus – privézaken moeten lezen. Maar nu (de privacy zo beperkt is) hou ik natuurlijk mijn mond , dat snap je. Zo zie je maar weer, elk nadeel heeft ook weer een voordeel hè.
Privézaken maakt ‘t natuurlijk wel smeuiig, lijkt ‘t een beetje op BZV.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 16:56
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Wordt vervolgd......en heerlijk om het zo even te evalueren......  |
Morgen weer......
|
|
| Naar boven |
|
|