| Auteur |
Bericht |
|
MADED321
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 21:42
|
|
|
|
|
Ik ben momenteel bezig in het boek: Werelden in botsing van Immanuel Velikovsky.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 21:50
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Het is koud buiten. |
Blijf dan binnen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 21:52
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Nu voel je je weer aangesproken terwijl ik het in zijn algemeenheid bedoel......Maar nogmaals, het was een algemeen stukje........ |
Misschien proberen de formulering in de gaten te houden, want de manier waarop je het geschreven hebt geeft wel het idee dat het tegen Leanne zelf gericht is...
Maar gelukkig kan zoiets alsnog uitgepraat worden, zoals hier nu gebeurt. Want het blijft inderdaad geschreven woord en dat is best lastig ivm missende intonatie en dergelijke...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 21:58
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Om de tegenstelling duidelijker te maken zeg ik het dan maar zo: naar mijn mening vervangt de verbondsdoop niet de geloofsdoop. Als je als kind al dat ritueel ondergaan hebt, wil dat niet zeggen dat je gedoopt bent zoals de Bijbel het zegt... |
Dat laatste stukje zou ik toch even anders willen zien... Want ook de verbondsdoop is prima met de Bijbel te verdedigen, zo is ook hier op het forum in de loop der jaren wel gebleken. Waar het meer over gaat (en waar je wellicht ook op doelt), is het niet echt vergelijkbaar zijn van verbondsdoop en geloofsdoop, aangezien het een vergelijking is van appels en peren. Verbondsdoop en opdragen kun je vergelijken en belijdenis en geloofsdoop.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 22:07
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Blijf dan binnen  |
Als ik de hond binnen uitlaat moet ik het opruimen. Buiten kan ik het laten liggen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENDUK927
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 22:18
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Pieter en Annette Henk 710 en Robbedoes Willemijn Chatuliem Siem Britte Rellok/WMG Mariska ov ivm vervoer | marianne & henduk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 22:19
|
|
|
|
|
Met wie zou ik mee kunnen rijden?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 22:22
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Dat laatste stukje zou ik toch even anders willen zien... Want ook de verbondsdoop is prima met de Bijbel te verdedigen, zo is ook hier op het forum in de loop der jaren wel gebleken. Waar het meer over gaat (en waar je wellicht ook op doelt), is het niet echt vergelijkbaar zijn van verbondsdoop en geloofsdoop, aangezien het een vergelijking is van appels en peren. Verbondsdoop en opdragen kun je vergelijken en belijdenis en geloofsdoop. |
Dat wordt de hele tijd al gezegd Henk, maar helaas leest men het niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 22:27
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Dat laatste stukje zou ik toch even anders willen zien... Want ook de verbondsdoop is prima met de Bijbel te verdedigen, zo is ook hier op het forum in de loop der jaren wel gebleken. Waar het meer over gaat (en waar je wellicht ook op doelt), is het niet echt vergelijkbaar zijn van verbondsdoop en geloofsdoop, aangezien het een vergelijking is van appels en peren. Verbondsdoop en opdragen kun je vergelijken en belijdenis en geloofsdoop. | Het is alleen prima te verdedigen voor mensen die er al vertrouwd mee zijn, voor een buitenstaander is dat veel moeilijker en ziet het er ongeloofwaardig uit.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 22:28
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Dat wordt de hele tijd al gezegd Henk, maar helaas leest men het niet. | Allereerst wordt elke discussie na verloop van tijd herhaald, Dit komt omdat er ook verloop is in de mensen die er nu zijn...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 22:30
|
|
|
|
| MADELIEF469 schreef: | Dat het geen nieuwe stelling van je is, Chat, dat weet ik. Maar ik verbaas me er steeds weer over dat die discussie hier terugkomt! Ik geloof niet dat het nodig is om elkaar te overtuigen van gelijk, natuurlijk is een gezonde discussie altijd goed Als een persoon er vrede mee heeft hoe het bij hem of haar gegaan is , ok dan toch? Mocht God het bij mij anders willen, dan vertrouw ik erop dat Hij mij dat duidelijk zal maken. Ook dat is geloven. | Toch is het zinvol...ik heb een mailtje gehad van iemand die zich wil laten dopen, 3 april is de datum.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 22:36
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Toch is het zinvol...ik heb een mailtje gehad van iemand die zich wil laten dopen, 3 april is de datum. |
dat is natuurlijk zijn/haar goed recht.
zoals ik zelf al zei: ik kan mij beter vinden in de traditionele gedachte van de doop en belijdenis.
ik begrijp daarom ook nog steeds niet waarom mijn zus en zwager zich (als volwassenen, en vroeger als kind gedoopt en belijdenis gedaan hebbend) hebben laten dopen. ik vraag me af: wat voegt het toe aan je geloofsleven? ik vrees dat ik er geen antwoord op zal krijgen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAYSPRING826
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 22:50
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | | Een persoonlijke relatie met de heer hebben is een volwassen keuze.... |
... die niet gepaard hoeft te gaan met je als volwassene laten dopen, terwijl je als kind al gedoopt bent. Tenminste, dat is zoals ik het ervaar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAYSPRING826
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 23:01
|
|
|
|
Ben bezig in Een keukenmeidenroman http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/een-keukenmeidenroman/1001004006831325/index.html
Een paar mooie boeken die ik recent heb gelezen:
- Bidden wij voor Owen Meany (John Irving) - De scheepsjongen (John Boyne) - Ik haal je op, ik neem je mee (Niccolo Ammaniti) - Ik ben niet bang Niccolo Ammaniti) - Zo God het wil (Niccolo Ammaniti) - Sonny Boy (Annejet van der Zijl; de film n.a.v. het boek draait nu in de bios en is ook erg indrukwekkend)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 23:05
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | dat is natuurlijk zijn/haar goed recht.
zoals ik zelf al zei: ik kan mij beter vinden in de traditionele gedachte van de doop en belijdenis.
ik begrijp daarom ook nog steeds niet waarom mijn zus en zwager zich (als volwassenen, en vroeger als kind gedoopt en belijdenis gedaan hebbend) hebben laten dopen. ik vraag me af: wat voegt het toe aan je geloofsleven? ik vrees dat ik er geen antwoord op zal krijgen. | De doop is voor hun het symbool van bevrijding. Bevrijding van zonde en ongerechtigheid. Niet meer bang zijn voor God, maar Zijn liefde ervaren. Willen getuigen en belijden van de liefde van Christus...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 23:14
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | De doop is voor hun het symbool van bevrijding. Bevrijding van zonde en ongerechtigheid. Niet meer bang zijn voor God, maar Zijn liefde ervaren. Willen getuigen en belijden van de liefde van Christus... |
daar heb je (in geval van mijn zus en zwager) geen volwassendoop voor nodig, vind ik.
maar ja: wie ben ik, he. 'n 'fijn heiden'
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 23:15
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | | mijn broer ligt terug op intensieve zorgen.......... |
Hallo Marylien
Ook van mij heel veel sterkte gewenst en ik zal ook voor hem bidden en GODs zegen over hem vragen. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 23:17
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | daar heb je (in geval van mijn zus en zwager) geen volwassendoop voor nodig, vind ik.
maar ja: wie ben ik, he. 'n 'fijn heiden'
 | Griff, je bent een fijn christen. Ga dat nu ook eens echt geloven...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 23:20
|
|
|
|
en visser; opgeven voor de picknick kan nog even niet; als er verschillende lijsten door elkaar gaan lopen wordt het allemaal zo verwarrend.[/quote]
Daarom vroeg ik het ook Hannah, 't leek mij ook het meest logisch. Maar ik heb díe datum alvast genoteerd. maar wat is dat nou met die bolussen? vorig jaar had ik ze mee genomen omdat ik toen pas jarig was geweest, maar dat is 21 mei nog lang niet aan de orde hoor. En.......ik wil het ook niet op mn geweten hebben dat Marieke door mijn schuld naar huis moet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 23:22
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Nou Griffin, zo haatdragend ben ik niet hoor. Je gaat dus weg.....  |
Marijan...hij komt toch weer terug hoor
ook Griffin kan ons niet missen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 23:26
|
|
|
|
Er staat toch in de beibel : Kom eerst tot geloof en laat je daarna dopen . Want de doop alleen geeft geen garantie dat je een kind van de HEER bent eerst tot geloof komen.
Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 23:28
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Er staat toch in de beibel : Kom eerst tot geloof en laat je daarna dopen . Want de doop alleen geeft geen garantie dat je een kind van de HEER bent eerst tot geloof komen.
Sjalom. Martin |
zie je, Chat? dus toch 'fijn heiden'
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 23:29
|
|
|
|
... last but not least......here's one for the happy singles among us...... http://www.youtube.com/watch?v=1HnOFwqpLRQ
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op donderdag 17 februari 2011, 23:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 23:29
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | eindelijk...........pff (grapjuuh)  |
je zal me nog 's missen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 23:32
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ach.........een half uur!! dat wordt drie dagen blaren, grace!! |
hahaha net als die man van de reclame 1e 10min €10 en de andere 20 €60 of was het 80 hahahahaah en knalrood verbrand tja dacht dat het uit zichzelf uitging lol ik ga wel bij een vriendin kan ik het rustig opbouwen en heb ik er meer aan kost me ook niks
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 23:35
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Begrijp je wel hoor Chatuliem, maar of ik in mijn gedachte Hem voor mijn karretje wil spannen ...nee echt niet, dan zeker op eerbiedige wijze vergeving vragen. | ik bedoelde dit ook niet persoonlijk hoor, maar die smoes heb ik zo vaak gehoord...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 23:40
|
|
|
|
| DAYSPRING826 schreef: | | ... die niet gepaard hoeft te gaan met je als volwassene laten dopen, terwijl je als kind al gedoopt bent. Tenminste, dat is zoals ik het ervaar. |
Dayspring ik ben ook als kind gedoopt.... Maar mijn eigen keuze van de doop heeft veel meer waarde dan de kinderdoop in het geloof van mijn ouders.
Het heeft ervoor gezorgt dat ik hetgeen kan dragen zoals de Heer het zegt "ik geef niet meer dan dat je kunt verdragen"... Dat het onmogelijke in mijn leven te dragen is.... Alleen omdat ik Hem ken door mijn keuze....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 17 februari 2011, 23:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAYSPRING826
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 23:52
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Er staat toch in de beibel : Kom eerst tot geloof en laat je daarna dopen .
Sjalom. Martin |
Lijkt me logisch, Martin, want die tekst stamt uit een zendingssituatie: joden en heidenen kwamen tot geloof in Jezus Christus en lieten zich vervolgens dopen (en in zeven beschreven gevalllen samen met 'hun huis', dat is met hun kinderen, overige inwonende familieleden, slaven en slavinnen!)
Maar wat nou als iemand van jongs af aan in Jezus gelooft en met Hem leeft? Tref je in de bijbel voorbeelden aan van zulke mensen, die vervolgens jarenlang moesten wachten totdat ze zich mochten/konden laten dopen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 23:53
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Marylien
Ook van mij heel veel sterkte gewenst en ik zal ook voor hem bidden en GODs zegen over hem vragen. Sjalom. Martin |
Dank je wel Martin! Ook voor jou en jullie Gods Zegen! ben dankbaar met jullie steun.
|
|
| Naar boven |
|
|