ChristianMatch

Forum

Dagelijkse bemoediging.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1957 1958 1959 1960 1961 1962 1963 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 18:19

Vrijdag 18 februari; Num. 16: 23-33; Opstand.

Eerlijk gezegd: ik weet niet zo goed raad met dit Bijbelverhaal. Is God zo streng? Was dat die drie mannen op zo’n verschrikkelijke manier aan het eind van hun leven kwamen? En wat konden die vrouwen en kinderen er nu aan doen dat hun mannen en vaders in opstand gekomen waren? Wat heeft dit alles nu te maken met de liefde van God?
Moeilijke vragen! Vooral als je er aan denkt dat er duizenden mensen zijn die nog veel ergere dingen zeggen en doen! Hoevelen gaan er niet lijnrecht tegen Gods geboden in door hun medemensen te martelen en te doden, zonder oorzaak? Hoeveel houden totaal geen rekening met Gods geboden en hebben een leventje als een prins?
Moeilijke vragen! Ik heb er eerlijk gezegd niet zo maar een antwoord op. Ik denk alleen dat deze Bijbelverhalen ons duidelijk maken dat je met God niet spotten kunt. Er is een grens aan Zijn geduld. Mensen die menen zelf leiders te moeten worden met alle geweld, graven nog al eens hun eigen graf. Jezus heeft ons een andere weg gewezen. Hij wilde niet met alle geweld koning in Jeruzalem zijn. Hij was meer knecht dan koning, meer dienaar dan vorst. En daarom is Hij uit het graf weer opgestaan! Dat is de grootste opstand aller tijden, de opstanding van Jezus uit de dood! God neemt het niet, dat de dood tegen ons opstaat! Het kwaad graaft zijn eigen graf….
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REBECCA667

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 18:21

WILLEMIJN232 schreef:
Mijn mooiste moment van vandaag was een half uur geleden toen ik erachter kwam dat ik mijn braadpan met runderlapjes al vanaf gisteravond aan had laten staan Verraste, verbaasde smiley
Heeft dus de hele nacht en dag aangestaan, hoe dom kan een mens zijn.
Mijn huis had wel in de fik kunnen gaan..... Verraste, verbaasde smiley

oh dat is zeker een "mooi" moment geweest. wat zal je blij geweest zijn om te bemerken dat er in tussen tijd gelukkig niets gebeurd is. Geschokte, onthutste smiley

je lapjes waren zeker wel gaar nu? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 18:24

Na twee weken weer een nieuwe pinpas nu nog een nieuw id c.q. paspoort
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 18:25

WILLEMIJN232 schreef:
Mijn mooiste moment van vandaag was een half uur geleden toen ik erachter kwam dat ik mijn braadpan met runderlapjes al vanaf gisteravond aan had laten staan Verraste, verbaasde smiley

Oef,dat is schrikken!
(waren de lapjes nog eetbaar?)
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 18:28

MARYLIEN613 schreef:
maar wat dat zorgen betreft zijn er toch ook mannen die ècht waar enorm kunnen zorgen zoals een echte moeder zelfs!

Nou en of,er zijn hier op CM heel wat van die geweldig zorgende vaders,die mogen best eens een pluim hebben!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 18:28

LEANNE226 schreef:
Oef,dat is schrikken!
(waren de lapjes nog eetbaar?)

Zwart vlees is niet zo heel lekker.........maar ik was al zo opgelucht en blij dat er niets in de brand is gegaan......kreeg allemaal doemscenario's in mijn hoofd...... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 18:29

op mijn leeftijd verkiest men wellicht iemand jonger...

nou dat kan ik niet met je eens zijn.
er zijn hier mannen op cm die jongere vrouwen verkiezen dat zal ongetwijfeld zo zijn.
maar omgekeerd is zeker ook het geval. (als je dat zou verkiezen).

ik zal je vertellen marylien.

mijn moeder was 73 toen ze met mijn stiefvader trouwde. hij was toen 83. (voor hem was ze een jonge blom).
er pas zullen geen partners meer zijn als we ons stoffelijke lichaam van ons afleggen. (en wie weet wat er daarna gebeurt.)

even als hart onder de riem. Knipoog smiley zet hem op meid. je kan het.

mannen waar zijn jullie. laat eens wat van je horen. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 18:38

MARYLIEN613 schreef:
Arjan,

ik ben waarschijnlijk een slechte referentie gezien mijn leeftijd!
maar ik zou zeggen mail gerust!!!
mijn ervaring is dat je nooit een positieve reactie krijgt als je als vrouw eerst mailt. Ik vermoed dat men ons dan opdringerig vindt? of op mijn leeftijd verkiest men wellicht iemand jonger...
Wanneer je een positieve reactie krijgt (lees antwoord met uitnodiging voor verder contact/mailverkeer of andere) zal je snel ervaren of het klikt of niet, en dan zal je verlegenheid wel minderen of wijken,
dus gewoon doen !
Ik wens je heel veel geluk toe!

Ben er niet helemaal mee eens.
Als man, ken ik ook vrouwen op CM, ouder dat mijzelf.
Waarbij ik meer volwassenheid en wijsheid ervaar als jonger....
De meeste vrouwen jonger als mij, zitten blijkbaar in een "midlive" crisis.
Clown smiley
Tja, er zijn ook mannen die daarin zitten..

Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 19 februari 2011, 14:00
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 18:44

LEANNE226 schreef:
Nou en of,er zijn hier op CM heel wat van die geweldig zorgende vaders,die mogen best eens een pluim hebben!
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 18:45

MAR907 schreef:
Ben er niet helemaal mee eens.
Als man, ken ik ook vrouwen op CM, ouder dat mijzelf.
Waarbij ik meer volwassenheid en wijsheid ervaar als jonger....
De meeste vrouwen jonger als mij, zitten blijkbaar in een "midlive" crisis.
Clown smiley
Tja, er zijn ook mannen die daarin zitten, "een saab turbo X" rijden bijv... en het liefst iets blond naast zich.

goed Mar, je geeft mij nieuwe moed Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN024

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 18:58

Zo makkelijk is het ook weer niet. Wat de verlegenheid ook versterkt is dat ik 3 keer een 'blauwtje' heb opgelopen.

De reden dat het over was is niet dat ik niet eerlijk was. Ik heb me laten zien zoals ik was.
Deze situatie versterkt wel dat ik extra verlegen ben.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 19:07

WILLEMIJN232 schreef:
Hoe komt het dan dat in Europa Nederland het land is met de meeste rugzak kinderen? Ik heb eens op tv gezien dat een journalist van De Elsevier daar onderzoek naar had gedaan en dat het opvallend was dat alleen in Nederland zoveel rugzak kinderen zijn.
Daarbij denk ik nog steeds dat er veel meer schrijnende gevallen zijn van bezuiniging in Nederland dan enkel de rugzakkinderen die in ieder geval nog de aandacht krijgen voor hun leerproblemen.......Ik heb een vriendin met zo'n rugzakgroepje in haar klas en die spreekt altijd van een mooie uitdaging waar veel tijd aan besteedt wordt......

Willemijn, wordt soms naar van al die bezuinigingen en niet alleen in het onderwijs........ Boze smiley

‘k Denk dat er in de afgelopen jaren veel te enthousiast ‘rugzakken’ toegewezen zijn, ook aan kinderen met wie we het prima zouden redden zonder. Ook zijn er mogelijkheden te bedenken, die veel minder geld kosten en effectiever zijn. 'k Heb het nu niet over de kinderen, die het wel nodig hebben. 'k Geloof er ook niks van, dat Nederland meer kinderen heeft met een probleem.

En Willemijn, ik ben het met je eens dat meer sectoren met bezuinigingen te maken krijgen. Er zullen veel meer schrijnende gevallen zijn, die daar de dupe van worden. De overheid moet ook keuzes maken.

Marijan, als ze maar van mijn salaris afblijven. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zaterdag 19 februari 2011, 09:07
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 19:09

MARYLIEN613 schreef:
moet ik dat rugzakje (of zak) vertalen als emotionele wonden, verleden die een kind meesleept?
of heeft dit in nederland nog een speciale betekenis?

Een kind dat extra zorg en aandacht nodig heeft, krijgt een 'rugzak'. De basisschool krijgt dan extra geld, om dit kind zo goed mogelijk te kunnen begeleiden. Hierdoor kun je voorkomen, dat ze naar het Speciaal Onderwijs moeten. Denk aan een kind dat bijv. slechthorend is, slechtziend/blind is, ADHD heeft, een vorm van Autisme heeft, enz.
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN801

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 19:16

Mijn mooiste moment was een zak crokychips met een blikje coca cola Verraste, verbaasde smiley had nogal een rotdag Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 19:18

ARJAN024 schreef:
Zo makkelijk is het ook weer niet. Wat de verlegenheid ook versterkt is dat ik 3 keer een 'blauwtje' heb opgelopen.

De reden dat het over was is niet dat ik niet eerlijk was. Ik heb me laten zien zoals ik was.

owwwwww drie keer nog maar, arjan;
op naar de volgende dertig, kerel; en de 31e keer is t me toch raak;
ben je tot over je oren verliefd; zul je zien!! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN801

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 19:22

Dag Arjan,

snap dat je het dan nog enger gaat vinden maar gewoon proberen door te gaan hoor. Zit echt wel iemand tussen en wie weet is diegene net zo verlegen als jij en durft zij jou net geen berichtje te sturen...
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 19:23

.....lol....

http://www.youtube.com/watch?v=bx0B39U9r7M
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 19:24

ARJAN024 schreef:

Hé Arjan. Misschien verwacht je teveel van het eerste mailcontact? Of laat je bij het eerste mailcontact al veel te veel van jezelf zien, waardoor het er net iets te dik bovenop ligt? Ik denk dat je er niet van uit moet gaan dat ieder mailtje wat je verstuurd gaat leiden tot de relatie voor je leven. Per slot van rekening is er wel wat meer contact nodig om dat op te bouwen. Ook hoeft niet elk mailtje wat je verstuurd meteen te leiden tot een date. Dus geen hooggespannen verwachtingen hebben van die eerste e-mail, niet gelijk je hele levensverhaal vertellen. Stel haar gewoon een vraag en kijk wat ze daarop antwoord en haak daar dan weer op in. En kijk vervolgens eens of ze met je wil chatten.. en als dat leuk is en blijft.. spreek dan eens een keer wat af. Met andere woorden: kalm aan en een beetje geduld hebben. Maar blijf vooral wel de stoute schoenen aantrekken, want de meeste vrouwen vinden het gewoon leuker als een man hen benaderd in plaats van dat ze maar blijven zitten afwachten tot wij wat gaan doen. En nee, dat wil niet zeggen dat er niemand is die dat wel doet.. maar blijf daar vooral niet op zitten wachten.

Dus: opzij die verlegenheid en achter al die leuke jonge-meiden van CM aan jij.. en een beetje opschieten. Wie weet hoe lang die ene meid van een jaar of twintig al zit te wachten tot jij haar mailt. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LISA610
op vrijdag 18 februari 2011, 19:26
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 19:49

LEONARD480 schreef:
Hoe hoog moet de lyncscore zijn om te kunnen trouwen Smiley die vol vragen zit
Denk dat bij jou wel 0 % voldoende is Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENRIETTE365

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 20:14

He Arjen,

Je schrijft dat je een knipoog zo vrijblijvend vindt. Maar dat is juist het ideale van een knipoog. De vrijblijvendheid. Ik denk juist bedoeld voor verlegen personen. Verlegen lachende smiley Vrijblijvend kun je iemand laten merken dat je zijn/haar profiel leuk vind. Is dit wederzijds dan mailt de ander je. Is het niet wederzijds dan gewoon niks. Ik ervaar een mail soms eerder als opdringerig.
Zeker als het een inhoud heeft van: Ik wil met je mailen! Dan denk ik; ja duh, ik niet met jou hoor. Nouja iedereen is weer anders en ervaart het anders misschien. Wees gewoon jezelf! Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 20:21

ARJAN024 schreef:
Wie heeft er wel eens last van dat hij/zij te verlegen is om te mailen? Een knipoog wordt vaak minder of niet gewewadeerd.

Ik heb zelf ook last van. Omdat een knipoog minder wordt gewadeerd, dan is het wel erg lastig om te beginnen. Ik stuur zelf niet zo makkelijk een eerste mail. Op dat gebied ben ik te verlegen. Komt ook doordat de kans bestaad van een afgang.

Komt dit vaker voor? Hoe pakken jullie dat op?

Is niet vreemd hoor Knipoog smiley Dat niet zo gewaardeerd worden van een knipoog zit hem precies in hetzelfde stukje als wat jij nu beschrijft. Mensen weten niet wat ze ermee moeten en weten niet hoe erop te reageren. Daarom is de waardering wat minder...

En een eerste mail sturen is inderdaad niet eenvoudig. Je zou kunnen proberen om gewoon eens iets over het profiel van de ander te zeggen. Anderzijds kun je ook wachten tot de ander reageert naar aanleiding van je profielbezoeken (gewoon regelmatig even kijken Lachende smiley ).

Maar je kunt ook gewoon eerst niet teveel richten op mailen, maar meedoen op forum en in de chat. Zo weet je wellicht ook voor jezelf al een drempel te verlagen. Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
HENK710
op vrijdag 18 februari 2011, 20:23
Naar boven

Auteur Bericht
DINI968

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 20:26

LEONARD480 schreef:
Met een zak bolussen Knipoog smiley

Heerlijk bolussen, en dan ook nog in het weekend!
Grace je hebt groot gelijk, op de blaren zitten kan altijd nog Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 20:28

ARJAN024 schreef:
Wie heeft er wel eens last van dat hij/zij te verlegen is om te mailen? Een knipoog wordt vaak minder of niet gewewadeerd.

Ik heb zelf ook last van. Omdat een knipoog minder wordt gewadeerd, dan is het wel erg lastig om te beginnen. Ik stuur zelf niet zo makkelijk een eerste mail. Op dat gebied ben ik te verlegen. Komt ook doordat de kans bestaad van een afgang.

Komt dit vaker voor? Hoe pakken jullie dat op?

Zo verlegen lijk je me anders niet, want om een zo gevoelig onderwerp als dit hier op het forum te plaatsen, heb je best wel lef nodig .... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 20:36

CHATULIEM619 schreef:
Het is alleen prima te verdedigen voor mensen die er al vertrouwd mee zijn, voor een buitenstaander is dat veel moeilijker en ziet het er ongeloofwaardig uit.

Tuurlijk is het moeilijker voor een buitenstaander. Dat is een logisch verschijnsel. En zeker als het een buitenstaander is met een bepaald referentiekader waarin begripsdefinities totaal anders gebruikt worden, is er nogal snel sprake van verwarring danwel onbegrip. Dat is dus wat er gebeurt als je gaat doen alsof beide dopen over hetzelfde gaan, want dat is pertinent niet het geval!
Naar boven

Auteur Bericht
HENRIETTE365

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 20:44

Op gymnasia wordt niet bezuinigd, bovendien zijn deze wel 'klein'gebleven. 500-800 lln per school. Reden? Mondige en hoogopgeleide ouders? Dus: ouders laat je stem horen. En laten we met zijn allen op een partij stemmen die niet gaat bezuinigen op onderwijs en zorg. Hopelijk is het nog niet te laat en valt ons huidige kabinet in afzienbare tijd.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 20:51

LISA610 schreef:
idd maar dit etentje wordt geen friese invasie (tenzij er zich nog een paar andere friezen aanmelden natuurlijk Knipoog smiley )

Met een enkele Fries zijn we ook al tevreden Lisa...
...je zult in elk geval niet alleen zijn als Fries, want Robbedoes gaat als echte Friezin ook mee en ik als kwartje Fries Coole smiley met zonnebrilen momenteel wonend in Friesland ook Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 21:24

http://www.youtube.com/watch?v=XmSdTa9kaiQ

Hij blijft mooi!
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 21:29

HENK710 schreef:
Met een enkele Fries zijn we ook al tevreden Lisa...
...je zult in elk geval niet alleen zijn als Fries, want Robbedoes gaat als echte Friezin ook mee en ik als kwartje Fries Coole smiley met zonnebrilen momenteel wonend in Friesland ook Knipoog smiley

Hé Henk. Gelukkig dat jullie met een enkele Fries ook tevreden zijn en dat er toch nog een paar Friezen (als is 't maar een kwartje Knipoog smiley ) naar Zwolle gaan. Ik bedoelde echter niet dat ik er tegenop zie om alleen te zijn als Fries hoor. Ik weet me overal wel te vermaken... Friezen of geen Friezen ha ha ha. Had echter al aangegeven dat ik mijn kinderen op 9 april thuis heb en dan blijf ik lekker bij hen. Week later zijn ze bij pappa, dus dan gaan we de hei op. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 21:39

LISA610 schreef:
Beetje naïef beeld van vrouwen zet je hier neer Gert.. Boze smiley Laten we maar niet te diep in waar dit op is gebaseerd. Maar wel ff een kreet van de week (ja ja ja.. was een ander topic, maar ik kan het nu ff niet laten... Knipoog smiley )
Wie zijn vrouw niet om raad vraagt mist 50% van de wijsheid die God hem heeft gegeven!

Enne.. voor de single-mannen op CM: don't wurry, er zijn hier genoeg vrouwen die jullie zo nu en dan van wat wijze raad willen voorzien. Dat geld ook voor jou Gert, zo vergevingsgezind zijn we wel (toch meiden Knipoog smiley)

Ik vind het welk een hele mooie (grinnek)
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 21:42

WILLEMIJN232 schreef:

Hallo Willemijn.
Dan waren ze echt gaar en boterzacht .
Sjalom.
Martin
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1957 1958 1959 1960 1961 1962 1963 ... 6194 Volgende
Pagina 1960 van 6194