| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 12:56
|
|
|
|
| JAN786 schreef: | Dus God hanteerde voor het joodse volk andere wetten als voor de NT kerk?
Of God staat voor de mens seks voor het huwelijk toe of Hij verbiedt het, denk ik. Als je Hooglied leest dat is seksuele gemeenschap het symbool van de gemeenschap tussen Christus( de bruidegom) en zijn kinderen (de bruid).
Kun je dan zeggen seks voor het huwelijk is okay? |
Leuk dat je Hooglied noemt want juist daarin staan verzen waardoor je enorm gaat twijfelen of juist bevestiging kunt zien.
Mijn lief is van mij, en ik ben van hem. Hij weidt tussen de lelies. Nu de dag weer ademt en het duister vlucht – ga nu weg, mijn lief.
Maar ook: Zusje, bruid, een besloten hof ben jij, een gesloten tuin, een verzegelde bron etc etc etc.......... Hij noemt haar eerst zijn vriendin,later zijn bruid en in die periode dat hij haar zijn vriendin noemt kom je verzen als deze tegen:
Wat ben je mooi, mijn lief, wat ben je bekoorlijk. Het groen is ons bed, de balken van ons huis zijn ceders, de binten zijn cipressen
Verwarrend.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JAN786
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 12:57
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Beste Jan.... die laatste vraag is nu precies hetgeen waar deze hele discussie om draait  |
Weet ik Maar de beargumentatie over die joodse wetten vind ik hier zwak en ook niet van toepassing over het de geschiedenis van jozef en maria. Gods geboden gelden voor alle mensen. Hoewel de Joden in de oude bedeling leefde en er veel wetten waren die allemaal een bepaalde symboliek uitbeelde kun je niet zeggen dat er daarom wezenlijke verschillen zijn tussen hoe de Joden moesten leven en wij nu in de nieuwe bedeling.
Ik meende dat leanne daar wel onderscheid tussen maakt... of ik moet het verkeerd begrepen hebben, wat natuurlijk heel goed mogelijk is...
Laatst aangepast door
|
JAN786
|
op zaterdag 19 februari 2011, 12:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 12:59
|
|
|
|
| JAN786 schreef: | Ik meende dat leanne daar wel onderscheid tussen maakt... of ik moet het verkeerd begrepen hebben, wat natuurlijk heel goed mogelijk is... |
Ik reageerde puur op wat je aangaf,ik meen dat het huwelijk toen anders was dan nu,het was dus geen geval van seks voor het huwelijk,that's all (sowieso niet maar dat hoef ik niet uit te leggen toch )
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op zaterdag 19 februari 2011, 13:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 13:05
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Thx... maar nu ga ik echt inpakken en wegwezen. Zondagavond gaan we weer verder.. Veel plezier op t forum vandaag en morgen allemaal.  |
Ja veel plezier he .....en weet je de weg wel te vinden...
Nu weer on-topic
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 13:06
|
|
|
|
| CORINA678 schreef: | | Maar helaas, de mens wil graag zijn behoefte bevredigen tegen de regels van God in. |
Het maakt me werkelijk heel verdrietig dat je seks ziet als iets "om de behoefte te bevredigen",ik hoop oprecht dat je het ooit leert zien als onderdeel van de diepe liefde die we allemaal zoeken,als een prachtig geschenk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 13:09
|
|
|
|
| BOLBUYK962 schreef: | OK, dus als je een vrouw kiest met in het profiel dat ze te laat komt, weet je zeker dat ze zich goed verzorgd heeft  |
Liever te laat dan helemaal niet Bolbuyk en over het algemeen verzorgen de vrouwen zich goed....en dus kan dat de pret niet drukken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 13:11
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | | Het maakt me werkelijk heel verdrietig dat je seks ziet als iets "om de behoefte te bevredigen",ik hoop oprecht dat je het ooit leert zien als onderdeel van de diepe liefde die we allemaal zoeken,als een prachtig geschenk. |
Hele oprechte en wijze woorden leanne...m.n de diepe liefde.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 13:16
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | als je online komt, en iemand klapt regelmatig gelijk over je heen met een chat, sta je waarschijnlijk op de vriendenlijst;
en inderdaad; sommige mensen denken dat je dan "verplicht" zou moeten chatten, en raken beledigd, wanneer je zeg even geen tijd te hebben. 
zelf vraag ik vaak even of ik stoor, wanneer ik een chat begin...... |
Een correcte manier om de Chat te beginnen Hannah en wat is verplicht he.... je kunt nooit iemand de volle aandacht geven als er meerdere zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 13:21
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Denk dat bij jou wel 0 % voldoende is  |
Ja inderdaad Visser ....stel je voor dat die dame net buiten de leeftijdgrens valt ..............zou toch errrrrrrrrrrg jammer zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 13:26
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Ja inderdaad Visser ....stel je voor dat die dame net buiten de leeftijdgrens valt ..............zou toch errrrrrrrrrrg jammer zijn | je leeftijdsgrens aanpassen. Kansen stijgen dan met o,ooooooooo1
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 13:26
|
|
|
|
| JAN786 schreef: | Ik snap de hele discussie niet zo... Je weet dat op een openbaar forum iedereen mee kan lezen en kijken. Daarvoor is internet ook ontworpen. Wil je niet dat andere mensen daar achter komen dan moet je die dingen niet publiceren of gewoon mensen mailen...
Ik schrijf hier gewoon geen dingen op die anderen niet hoeven te weten. Soms kun je er ook voor kiezen om tere dingen wel te beschrijven dat doe ik ook wel eens. Maar dan heb ik er ook vrede mee dat anderen dat ook kunnen lezen. |
Is dat zo Jan ....het internet die nu kennen is ontworpen door de defensie van Amerika en later door ontwikkeld en de plannenmakers hadden daar andere bedoelingen mee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 13:30
|
|
|
|
| MARY052 schreef: | Haha Leonard dat zou mooi zijn! (en gemakkelijk)
Mary |
Gemak dient de mens Mary ...alleen het gevoel of vlinders
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JAN786
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 13:40
|
|
|
|
[quote=LISA610]
Jezus was zeker mens. Maar Zijn Godheid was altijd bij Hem. Hij heeft geen afstand van gedaan om God te Zijn.
Maar ik geloof niet dat je kunt zeggen dat Jezus geloofde. Wij moeten geloven in Jezus, juist omdat Hij er is ookal kunnen wij Hem niet zien voelen of aanraken.
Mensen, engelen en duivelen geloven maar God gelooft niet.
effe of topic...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 13:48
|
|
|
|
[quote=JAN786] Hoi Jan ff een ontopic vraagje Als Jezus Altijd God voelde waarom riep Jezus dan aan het kruis: Mijn God, Mijn God waarom hebt U MIJ verlaten? Dus er was dus mijn inziens wel degelijk al was het een tijdelijke scheiding toch een scheiding tussen God en zijn eigen Zoon.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STIPPIE296
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 13:51
|
|
|
|
Geloof je echt, dat het zo begonnen is? Nou, ik niet, hoor..! wat hier al meer op het forum ter sprake is geweest is het geloof, dat je het scheppingsverhaal gewoon letterlijk zou moeten nemen. Dat was gewoon een stelling. Ik zelf denk, dat het het scheppingsverhaal gewoon een verhaal is in figuurlijke betekenis en om de schepping mooi te duiden met een ingekorte versie van ontwikkeling van de schepping. Hoe stel je jezef voor, dat er maar 2 mensen waren, die het mensdom moesten bouwen..? ja...met tween kan je niets anders bedenken, dan dat er incest uit voort komt. Maar zo is het niet gegaan, denk ik. Ik voeg daar toch wel het evolutie denken aan toe... voor mezelf dan. Anders begrijp ik er niks van. Dus voor mij geld dat verwijt aan Adam en Eva niet. Ben ik dan een ongelovige, als ik het scheppingsverhaal niet al te letterlijk wil nemen? en daar de evolutie theorie aan koppel? Ik sta open voor suggesties en probeer ruimdenkend te zijn. Maar waarom zou dat niet kunnen? Ik denk dat op zeker moment God zeker ingegrepen zal hebben om de menswording echt te laten aanvangen en dat zou gewoon op een bepaald punt in de evolutie kunnen zijn geweest. En dan dus niet met 2 mensen alleen. Nee, geen incest dus, maar gewoon een mens ontwikkeling in de loop van de evolutie. Maar dit onderwerp gaat dus niet helemaal over jouw topic, maar wat ik noodgedwongen er wel aan wil koppelen.
| MARYLIEN613 schreef: | CHATULIEM619 schreef:
Neem ook even de cultuur in acht waar dit naar toe geschreven is. ...
ik denk nu op iets geheel anders, waar ook het tijdstip van gebeuren belangrijk:
enkele jaren geleden zei ooit iemand dat er van in den beginne incest geweest was! als adam en eva hun kinderen niet met elkander leefden zouden ze nooit aan zo'n groot volk gekomen zijn ik vond het een heel erg gedurfd verwijt, maar kunnen jullie hier iets tegen in brengen? ik vrees dat we moeten beamen dat het zo ooit begonnen is, iets wat toen kon, mocht, ......? maar wat hier in onze cultuur toch absoluut niet kan getolereerd worden! |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 13:53
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: |
Een correcte manier om de Chat te beginnen Hannah en wat is verplicht he.... je kunt nooit iemand de volle aandacht geven als er meerdere zijn. |
Laat ik daar nou net zo'n hekel aan hebben,een nummertje zijn Ik ben geen koninginnetje maar ook geen nummertje op een wachtlijst,deze mevrouw wenst niet plaats te nemen op de reservebank Zo behandel ik ook een ander niet.............(ik bedoel alleen op het datingfront he,niet bij vriendschappen)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 13:56
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Laat ik daar nou net zo'n hekel aan hebben,een nummertje zijn Ik ben geen koninginnetje maar ook geen nummertje op een wachtlijst,deze mevrouw wenst niet plaats te nemen op de reservebank Zo behandel ik ook een ander niet.............(ik bedoel alleen op het datingfront he,niet bij vriendschappen) |
he drentse omaatje dacht dat je al van de datingfront af was
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 14:00
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | he drentse omaatje dacht dat je al van de datingfront af was  |
Yep,ik "date" nu dagelijks Daantje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 14:02
|
|
|
|
| ARJAN024 schreef: | Zo makkelijk is het ook weer niet. Wat de verlegenheid ook versterkt is dat ik 3 keer een 'blauwtje' heb opgelopen.
De reden dat het over was is niet dat ik niet eerlijk was. Ik heb me laten zien zoals ik was. Deze situatie versterkt wel dat ik extra verlegen ben. |
Verlegenheid kan een mens ook sieren Arjan, denk daar maar over na. Vroeger had ik daar ook wat last hoor en vele met mij....toch ervaar je later dat je daarover heen kan groeien. Het is een groeiproces en m.n. dat verlegenheid is iets wat diep van binnen zit. Als je een relatie heb gehad merk je dat een ander heel anders tegen jou aan kijkt, dan je ooit zo vermoeden en besef je iets van ok ben best leuk en dat geeft vertrouwen en een bevestiging waar je naar op zoek bent. Er is er altijd wel een persoon die je meer dan leuk vind...denk daar maar aan en krijg controle over jezelf....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JAN786
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 14:05
|
|
|
|
In een ander topic kwam aan de orde of Jezus op aarde nu alleen mens was. Of dat Hij ook God was? Hoe denken jullie daarover?
Ik geloof dat Jezus op aarde nooit alleen als mens geleefd heeft. Hij is God van eeuwigheid samen met de Vader en de Heilige Geest. In de tijd heeft hij een menselijk lichaam aangenomen omdat het nodig was dat een mens gestraf zou worden voor alle zonden van degenen die straks bij Hem mogen zijn. Toch is tijdens zijn omwandeling op aarde zijn mens zijn nooit gescheiden geweest van zijn GOd zijn. Hoe kon Hij anders wonderen doen?
Zijn uitroep: mijn God, mijn God, waarom hebt Gij mij verlaten kan mijns inziens daarom ook nooit betekenen dat Hij hier geen God zou zijn. God de Vader had echter tijdelijk de gemeenschap met Zijn Zoon verbroken. Hierdoor kwam Jezus aan de weet hoe zwaar het lijden was. Hoe erg de zonde is tegen God. De toorn was voor een mens onmogelijk te dragen.
In Filipenzen 2 lezen we dat Jezus zijn Godheid verborgen heeft. Hij deed tijdelijk afstand van Zijn heerlijkheid en majesteit omdat God niet voor de zonde op kon draaien.
Jezus kon als God alles doen maar Hij wilde slecht 1 ding: De wil van Zijn Hemelse Vader. Daarom heeft Jezus zijn Godheid vaak verborgen.
Gelukkig is Hij ook mens geoworden zoals wij omdat Hij ons te hulp kan komen in onze zwakheden en moeilijkheden. Zijn Godheid helpt ons om dat te kunnen dragen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JAN786
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 14:06
|
|
|
|
[quote=DANIEL777]
Daniel:
Heb er een nieuw topic van gemaakt: http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=1931
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 14:12
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Laat ik daar nou net zo'n hekel aan hebben,een nummertje zijn Ik ben geen koninginnetje maar ook geen nummertje op een wachtlijst,deze mevrouw wenst niet plaats te nemen op de reservebank Zo behandel ik ook een ander niet.............(ik bedoel alleen op het datingfront he,niet bij vriendschappen) |
Hé Leanne, volgens mij had Leonard t over chatten en niet over daten hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 14:15
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Hé Leanne, volgens mij had Leonard t over chatten en niet over daten hoor  |
Voor het daten komt het chatten toch? Noorderlingen hebben altijd gelijk dus we vechten er maar niet om he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 14:17
|
|
|
|
Op de basisscholen kan men het vaak niet aan. Mensen die via mbo naar de pabo gaan en het dan met moeite halen, zijn er vaak onvoldoende op toegerust. Speciaal onderwijs vereist naast liefde, warmte en stevigheid ook een bepaald abstractieniveau en dat ontbreekt. Parttime leerkrachten zijn vaak ook niet voldoende gemotiveerd. En waarom zien we dat niet? Tja, scholen verkeren tegenwoordig in een concurrentiepositie en die houden de vuile was binnen en doen mee met het spel: als het op papier maar klopt. Ondanks alles wordt er goed werk verricht door leerkrachten met de eerder genoemde eigenschappen. Helaas gaan er nog veel meer onderwijzeressen onderdoor, niet in de laatste plaats door wat men kritische ouders noemt maar in de praktijk vaak hoog geschoolde asocialen zijn die alleen maar naar hun eigen kind kijken.
We leven nu eenmaal in een tijd waar je als ouder of patient of wat dan ook kritisch in het leven staat, en dat mag toch ook? Ik denk dat je daarin een omslag van denken moet maken, vroeger was het zo dat als de leerkracht je vertelde dat het zo was, je dat aannam, nu is dat niet meer zo, ouders denken mee...... En dat dat af en toe knap lastig is dat geloof ik zo.......
En nee, mijn kinderen hoefden niet persé van hun ouders de hoogst mogelijke opleiding te volgen........en hebben toch alletwee een vak/studie waar ze zich gelukkig bijvoelen
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 21 februari 2011, 20:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 14:17
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Hé Leanne, volgens mij had Leonard t over chatten en niet over daten hoor  |
haha ze willen nu allemaal trouwen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 14:21
|
|
|
|
| JAN786 schreef: | Jezus was zeker mens. Maar Zijn Godheid was altijd bij Hem. Hij heeft geen afstand van gedaan om God te Zijn.
Maar ik geloof niet dat je kunt zeggen dat Jezus geloofde. Wij moeten geloven in Jezus, juist omdat Hij er is ookal kunnen wij Hem niet zien voelen of aanraken.
Mensen, engelen en duivelen geloven maar God gelooft niet.
effe of topic... |
Ik geloof dat idd. ook Jan, dat de Godheid van Jezus altijd bij Hem was, en dat Hij daar geen afstand van heeft gedaan. En ik geloof ook niet dat je kunt zeggen dat Jezus geloofde. Verder denk ik dat geloven geen 'moeten' is maar een mogen... (Jezus staat aan de deur en klopt en jij mag open doen).
De enige keer dat er afstand was tussen God en Jezus was het moment denk ik dat God Jezus verlaten had.
Verder ga ik niet meer reageren op dit topic, ik sta nog steeds achter mijn destijds bewuste keuze voor de belijdenis die ik deed. Ik vind het onderhand een beetje wellus-nietes discussie geworden (dat kan aan mij persoonlijk liggen) en dat vind ik wel jammer, althans zo voelt het nu voor mij.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zaterdag 19 februari 2011, 14:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JAN786
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 14:26
|
|
|
|
| STIPPIE296 schreef: | Geloof je echt, dat het zo begonnen is? Nou, ik niet, hoor..! wat hier al meer op het forum ter sprake is geweest is het geloof, dat je het scheppingsverhaal gewoon letterlijk zou moeten nemen. Dat was gewoon een stelling. Ik zelf denk, dat het het scheppingsverhaal gewoon een verhaal is in figuurlijke betekenis en om de schepping mooi te duiden met een ingekorte versie van ontwikkeling van de schepping. Hoe stel je jezef voor, dat er maar 2 mensen waren, die het mensdom moesten bouwen..? ja...met tween kan je niets anders bedenken, dan dat er incest uit voort komt. Maar zo is het niet gegaan, denk ik. Ik voeg daar toch wel het evolutie denken aan toe... voor mezelf dan. Anders begrijp ik er niks van. Dus voor mij geld dat verwijt aan Adam en Eva niet. Ben ik dan een ongelovige, als ik het scheppingsverhaal niet al te letterlijk wil nemen? en daar de evolutie theorie aan koppel? Ik sta open voor suggesties en probeer ruimdenkend te zijn. Maar waarom zou dat niet kunnen? Ik denk dat op zeker moment God zeker ingegrepen zal hebben om de menswording echt te laten aanvangen en dat zou gewoon op een bepaald punt in de evolutie kunnen zijn geweest. En dan dus niet met 2 mensen alleen. Nee, geen incest dus, maar gewoon een mens ontwikkeling in de loop van de evolutie. Maar dit onderwerp gaat dus niet helemaal over jouw topic, maar wat ik noodgedwongen er wel aan wil koppelen. |
Stippie:
Is het juist niet mooi om toch te kunnen geloven wat wij niet kunnen begrijpen. God is zo oneindig groot en wij kunnen daar maar een heel klein beetje van begrijpen. Is het dan niet beledigend voor God om zijn scheppingsverhaal maar figuurlijk te beschouwen en het toch te kunnen begrijpen?
God schenkt geloof ook om letterlijk in de schepping te kunnen geloven. Ik kan ook niet geloven dat Jezus lichamelijk opgevaren is naar de Hemel en dat Hij straks lichamelijk terug komt op de wolken van de Hemel.
Ik geloof dat omdat Gods Woord dat zegt. Als we alles wat we niet kunnen begrijpen maar een andere uitleg geven om het wel te kunnen begrijpen dan valt Gods reddingplan toch in duigen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 14:27
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | haha ze willen nu allemaal trouwen  |
Wie gaat er trouwen??? 
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 20 februari 2011, 00:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JAN786
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 14:32
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Ik geloof dat idd. ook Jan, dat de Godheid van Jezus altijd bij Hem was, en dat Hij daar geen afstand van heeft gedaan. En ik geloof ook niet dat je kunt zeggen dat Jezus geloofde. Verder denk ik dat geloven geen 'moeten' is maar een mogen... (Jezus staat aan de deur en klopt en jij mag open doen).
Verder ga ik niet meer reageren op dit topic, ik sta nog steeds achter mijn destijds bewuste keuze voor de belijdenis die ik deed. Ik vind het onderhand een beetje wellus-nietes discussie geworden (dat kan aan mij persoonlijk liggen) en dat vind ik wel jammer, althans zo voelt het nu voor mij. |
Wij komen hier ook niet uit. Ik geloof dat ons verstand ook een klap gekregen heeft van de zondeval waardoor wij Gods woord niet altijd meer goed begrijpen. Ik geloof zeker dat de Heilige Geest ons de waarheid wil openbaren maar desondanks betekend dat voor mij geen 100% objectieve absolute waarheid over heel de bijbel.
Hoofdzaak is het reddingsplan van God waardoor wij door Gods reddende Genade behouden kunnen worden. God zal ons niet vragen of we ls kind of als volwassene gedoopt zijn. ZO nuchter ben ik ook wel. Belangrijker is om te mogen weten en geloven dat je wedergeboren bent en ook de vruchten van geloof en bekering in je eigen leven herkent.
Als we elkaar mogen herkennen in de Heere Jezus en in Zijn werk in ons leven dan is het goed toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 14:36
|
|
|
|
| JAN786 schreef: | Is het juist niet mooi om toch te kunnen geloven wat wij niet kunnen begrijpen. God is zo oneindig groot en wij kunnen daar maar een heel klein beetje van begrijpen. Is het dan niet beledigend voor God om zijn scheppingsverhaal maar figuurlijk te beschouwen en het toch te kunnen begrijpen?
|
Ik ben het in grote lijnen met je eens maar........als je de evolutietheorie naast het scheppingsverhaal legt dan besef je pas echt wat voor enorm groots Hij presteerde en dat in slechts enkele regels vastlegde.Ik kan de wetenschap niet ontkennen en denk dat dat ook helemaal niet nodig is,God blijft groot en de Schepper van dit alles.
|
|
| Naar boven |
|
|