| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 12:44
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Griffin...jij kan wel meelezen...maar gelukkig niet meer reageren. hihi |
lekker rustig, he carien? (nee, geen leedvermaak hoor....... )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PRECIOUS213
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 13:15
|
|
|
|
Bewust kiezen!! De voorganger van mijn toenmalige gemeente zei een keer: “Als je niet kiest voor Jezus, heb je automatisch gekozen voor de duivel”. Als gelovige kon het ik beamen, het leek me niet meer dan logisch. Nu enkele jaren verder begrijp ik de essentie van die woorden. Ik heb ontdek dat de realiteit van deze woorden anders zijn dan we denken of doen. We hebben ooit een gastspreker gehad en die had het over “kies om gekozen te worden”. De bijbel leert ons dat het belangrijk is om God lief te hebben met geheel ons ziel, hart en ons verstand. En onze naaste als onszelf. Math. 22:37. Wanneer ons iets overkomt handelen we vaak impulsief. Als we de vraag zouden moeten beantwoorden waarom we impulsief handelde is het antwoord meestal “Ik had geen keus”. Ik heb gemerkt dat we altijd een keus hebben. Of we die keus bewust maken of niet. Wij zijn wie we zijn door de keuzes die we weer maken. Ik heb me laten vertellen dat de mens alles doet wat hem voordeel oplevert. Voordeel hoeft niet altijd uitgedrukt te worden in geld. Indien ik een goed gevoel heb bij een relatie dan is dat voor mij al een voordeel. Indien ik mij in mijn werksituatie prettig voel, dan is dat voor mij een voordeel. Echter hoeft mijn voordeel niet altijd nuttig te zijn. Ik wil het in dit stuk niet hebben over wat nuttig is, maar over kiezen. In ons kiezen kunnen we soms passief zijn, hopende dat een ander de keus voor ons maakt. Hoewel een ander de keus voor ons maakt hebben wij onbewust gekozen. Waarom passief kiezen? Doen wij dit omdat we niet bereid zijn de verantwoordelijkheid te dragen voor onze keuze? Is het misschien omdat het ons niet kan schelen wat er van ons gedacht en verwacht wordt? Je merkt dat er geen duidelijk antwoord is. Iedereen heeft zijn eigen reden om soms passief te kiezen. Ik heb een hele zware tijd achter de rug en ik prijs de naam van Jezus dat het voorbij is. In deze periode ben ik ook passief geweest dat er keuzes voor mij gemaakt werden. In mijn gedachten had ik al heel veel keuzes gemaakt, maar als het erop aan kwam dan durfde ik het niet. Ik overdacht de gevolgen van mijn keuzes en nam een passieve houding aan. Zodra ik de gevolgen overdacht, zag ik beren die me wilden verscheuren of bergen die ik niet kon beklimmen. Kortom ik zag alleen de moeilijkheden en niet de mogelijkheden. Wat ben ik de Heere toch dankbaar dat Hij mij opgewekt heeft. Door het onderzoeken van Zijn Woord heeft Hij mij gebracht tot het maken van een bewuste keus. Ik heb mijn situatie geanalyseerd en mezelf enkele vragen gesteld en die beantwoord met mijn hart, ziel en verstand. Mijn hart die mijn gevoel symboliseert, het hebben van voordeel. Mijn ziel die hardnekkig weigert te buigen voor de Koning der Koningen en mijn verstand die dan de afweging maakt. Ik heb mijn analyse naast het Woord van God gelegd en die heeft al mijn antwoorden van tafel geveegd. Ik heb toen bewust gekozen om te buigen voor God de Vader, zodat Hij door mij heen kan werken. De oproep aan u vandaag is dan ook om een bewuste keus te maken. Openb.3:14-22 leert dat de mens die geen bewuste keus maakt, koud noch heet is. Indien je geen keus maakt wordt je uit God zijn mond gespuugd. Indien je een bewuste keus maakt hoef je er geen spijt van te hebben, wat de gevolgen ook zijn. Maak een keus! Jozua leert ons in hoofdstuk 24:15 “.. indien het kwaad is in uw ogen om de Here te dienen, kiest dan heden wie gij dienen zult, of de goden van je voorouders of de goden van het land waar je bent komen wonen”. Hij geeft overigens aan dat hij die keus gemaakt heeft en zegt: “Ik en mijn huis zullen de Here dienen”. Het is niet het opleggen van iemands wil. Het is een keuze maken, die jouw toekomst bepaald. Choose wisely, be blessed.
Dit stuk wou ik met jullie delen. Overgenomen uit het boek bewust kiezen.
Ik kon mezelf hiermee identificeren en het heeft veel voor me betekend de afgelopen tijd. Ik hoop dat het voor jou als lezer ook van betekenis kan zijn. God zegen en groetjes Precious[size=9][/size]
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATHY142
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 13:18
|
|
|
|
Christenen voor Israël: Antisemitisme aan de orde van de dag. Manfred Gerstenfeld hoofdspreker tijdens congres over antisemitisme.
Lokjoden, scheldkanonnades, handtastelijkheden of erger, in Nederland worden Joden meer en meer het mikpunt van agressiviteit. Voor orthodoxe Joden is geen plaats meer, stelt Bolkenstein in ‘Het Verval’ het jongste boek van Manfred Gerstenfeld. Antisemitisme is aan de orde van de dag. Rapporten van onder andere het CIDI maken duidelijk dat de haat tegen de Joden toeneemt. Een reportage van de Joodse Omroep laat hierover geen twijfel bestaan. Het blijft dan ook noodzakelijk om het antisemitisme aan de kaak te stellen. Daarom organiseert Christenen voor Israël opnieuw een congres over dit onderwerp. De actuele situatie in Nederland zal daarin centraal staan. Vragen als: ‘Wat gebeurt er momenteel in Nederland’?en ‘met welke ontwikkelingen moeten we rekening houden’?, of ‘wat is de rol van de politiek en van de media’?, zullen uitvoerig aan de orde komen. Een keur aan deskundige sprekers zal op deze onderwerpen ingaan. Naast hoofdspreker Manfred Gerstenfeld spreken onder andere prof. dr. Hans Jansen (theoloog), prof. dr. Herman van Praag, ds. Henk Poot (Christenen voor Israël) en enkele politici (Joel Voordewind (CU) en Kees van der Staaij (SGP), en journalisten (Alfred Edelstein, Joodse Omroep). Jan van Klinken (freelancer), neemt ’s middags zitting in het forum en zal tijdens de discussie, samen met Herman van Praag de rol van de media voor zijn rekening nemen. Boekepresentatie Tijdens het congres wordt tevens een nieuw boek van dr. Manfred Gerstenfeld gepresenteerd: ‘Verwrongen beelden van de Holocaust. Geschiedvervalsing onder de loep’.
Het congres vindt plaats op 7 april 2011 in de Schakel in Nijkerk (nabij het NS station). Opgave voor het congres is mogelijk via www.christenenvoorisrael.nl of telefonisch: 033-2458824. Kosten: 25,00 euro per persoon, inclusief koffie, thee, lunch en congresmap.
Laatst aangepast door
|
KATHY142
|
op zondag 20 februari 2011, 13:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 14:21
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | En jawel, het is goed gekomen. Lekker gegeten & daarna wezen feesten in Crazy Piano's in Scheveningen. | Leuk zeg... dat was ooit een C.M. uitje... (eh, voor de liefhebbers... ) Daar ook nog gegeten ? Misschien te koud nu, maar ze hebben er terrasverwarming.
En dit was je slechtste moment ?
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zondag 20 februari 2011, 14:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 15:07
|
|
|
|
Geen idee meis,
maar als mijn abbo afloopt ga ik idd ook niet verlengen!
Fijne dag allemaal
| MARISKA601 schreef: | Doordat enkele leden, die een wat andere levenstijl hebben dan de gemiddelde christen, zijn zelfs verwijderd van CM. Zelfs proefleden.
Waar zijn we eigenlijk mee bezig?
Ik vraag me wel af wie is de volgende die zomaar in het niets verdwijnt? |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 15:55
|
|
|
|
| PEACEDOVE820 schreef: | Geen idee meis,
Fijne dag allemaal |
MARISKA601 schreef: Doordat enkele leden, die een wat andere levenstijl hebben dan de gemiddelde christen, zijn zelfs verwijderd van CM. Zelfs proefleden.
Waar zijn we eigenlijk mee bezig?
Ik vraag me wel af wie is de volgende die zomaar in het niets verdwijnt?
oei Mariska deze reactie van jou had ik zelf nog niet gelezen! is dit een recente reactie? je moet toch toegeven dat de sfeer hier nu veel aangenamer is de laatste dagen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 16:14
|
|
|
|
Zondag 20 februari, Num. 21: 4-9; De koperen slang.
De dokter heeft op de voorruit van de auto een plaatje: een slangetje om een staf. Iedereen die dat teken ziet, weet: dat is een dokter! Een aesculaap. Zo noemen we dat symbool. Die slang is een teken van genezing, een afbeelding van de god Asklepios die zorgde voor de gezondheid, volgens oud bijgeloof. Die slang kenden de Israëliten ook uit Egypte. Daar was de slang het teken van de macht van Farao! Het was het symbool van zijn vernietigende kracht! Grote schrik in de woestijn! Overal slangen! Die dreiging van de dood. Het is net alsof hier de stem van God klinkt: Wel, jullie wilden toch terug naar Egypte? Hier zijn ze dan, de Egyptische slangen! Hier heb je de vernietigende kracht van de Farao! Gelukkig, het gebed van Mozes wordt verhoord. God maakt een eind aan de plaag. Mozes maakt een koperen slang en wie daar naar kijkt wordt genezen. Sterker dan de koning van Egypte is Israëls God! En wie op Hem vertrouwt die wordt gered! De dokter met de aesculaap; ach, lang niet altijd kan de dokter je helpen. En er komt een dag waarop de beste dokter zeggen moet: ik kan niets meer doen. Is het dan hopeloos? Nee, zeker niet. Kijk maar naar Jezus! Daar hangt Hij, verheven aan het kruis op Golgota! Wie op Hem vertrouwt, zal leven, ook al is hij gestorven!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 16:44
|
|
|
|
|
Spannend hoor. Allemaal weer kijken en genieten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 17:52
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Heel bang Carien...begin toch wel een angstig gevoel te krijgen, maar Griffin komt als het goed is en dan zijn we in de meerderheid...  |
Jij zou toch gaan wandelen in Drenthe????Of zijn al die westerlingen helden op sokken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 18:16
|
|
|
|
Was het leuk? Ik was er in de buurt,nl. bij het Boomkroonpad,ik wist niet dat dat zo dichtbij was anders hadden we aan kunnen sluiten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 19:30
|
|
|
|
Het telefoontje dat ik "kreeg" vanmiddag met de mededeling "ik durf het toch niet aan .... "
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 19:32
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Jij zou toch gaan wandelen in Drenthe????Of zijn al die westerlingen helden op sokken?  |
Ze waren te LAAT .....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 19:34
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Was het leuk? Ik was er in de buurt,nl. bij het Boomkroonpad,ik wist niet dat dat zo dichtbij was anders hadden we aan kunnen sluiten  |
Ja dan was je echt op één km afstand .... angsthaas je durfde zeker niet ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 19:44
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Was het leuk? Ik was er in de buurt,nl. bij het Boomkroonpad,ik wist niet dat dat zo dichtbij was anders hadden we aan kunnen sluiten  |
Het was heel leuk Lea je hebt echt iets gemist. Volgende keer gewoon aansluiten dus.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 20:36
|
|
|
|
| PEACEDOVE820 schreef: | Geen idee meis,
Fijne dag allemaal |
Peacedove
Een fijne tijd na CM!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 20:42
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | | Een uitleg van de Judaisme....die verwachten de Messias noch steeds... |
Geen Judaïst, maar een eigentijds christen heeft deze uiteenzetting gedaan. En ja, (terug)verwachten doen we de Messias zeker!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 20:43
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Maar Jezus reinigt ons dan ook van erfzonde...is de zonde niet een erfenis? en alle zonden nadien ook? en laten wij niet op Gods gebod ons toe tot Gods volk? in overdrachtelijke zin dat alle gelovigen hierote mogen behoren? en de belofte om een kind in geloof en wijsheid van God op te voeden hoort hierbij denkik..maar ja, het wordt weleens te veel beladen..  | Het is maar wat je gelooft Marian. Ik geloof niet in erfzonde en geloof ook niet dat God een kind afwijst als hij bij de hemelpoort staat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 20:44
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ze waren te LAAT .....  |
Veeeeel te LAAT......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 20:54
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Maar Jezus reinigt ons dan ook van erfzonde...is de zonde niet een erfenis? en alle zonden nadien ook?  |
als dat zo zou zijn, dan was het lijden sterfen van de Here Jezus niet nodig geweest. Zonde is geen erfenis, maar is datgeen dat een mens doet.. Overtreden van Gods geboden dat maakt ons tot zondaars. Iedereen kan er voor kiezen om NIET Zijn geboden te overtreden en dat is niet moeilijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 20:54
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Draait het om het verbond of draait het om Jezus. In jouw visie praat je meer over het verbond dan over het verlossende werk van Jezus. | Het verlossende werk van Jezus is juist het centrale punt in het verbond! In Jezus biedt God juist Zijn verbond nog steeds aan!
| CHATULIEM619 schreef: | | En idd, het is maar hoe je het uitlegt. Voor mij staat de doop in het teken van wedergeboorte en verlossing door het bloed van Jezus. Voor jou staat het in het teken van het verbond en opgenomen worden in het volk van God. Het eerste is Nieuw Testamentisch, het tweede is Oud Testamentisch. | Deel uitmaken van het verbond is niet enkel iets van het OT. God zoekt nog steeds naar (verbonds)relatie met Zijn schepselen! Dat doet Hij in het aanbod van Jezus' offerende werk! Dus ook in de verbondsdoop staat Jezus zeker wel centraal.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 20:55
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het is maar wat je gelooft Marian. Ik geloof niet in erfzonde en geloof ook niet dat God een kind afwijst als hij bij de hemelpoort staat. |
geloof je wel, dat elk mens de neiging tot zondigen meekrijgt van zijn of haar ouders, chatuliem?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 20:57
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | als dat zo zou zijn, dan was het lijden sterfen van de Here Jezus niet nodig geweest. Zonde is geen erfenis, maar is datgeen dat een mens doet. |
Zonde is ook iets wat we met ons meedragen in onze genen,zoals we ook een erfelijke ziekte mee kunnen dragen, zonder dat deze direct tot uiting komt. Ook daarvoor is Jezus' verlossingswerk geweest. Juist daarom is Hij niet direct als volwassene gekomen, maar heeft Hij vanaf het conceptiemoment de menswording doorstaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 21:00
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | geloof je wel, dat elk mens de neiging tot zondigen meekrijgt van zijn of haar ouders, chatuliem? | De neiging wel, maar de straf niet. En met erfzonde gaat het met name om de straf, anders zou iedereen die gedoopt is ook vrij zijn van de neiging tot zondigen. En dat is helaas niet zo. Als het in dit ritueel zou gaan om de neiging te bestraffen, heeft het m.i. weinig effect. Het gaat in deze theologie dus echt om de straf die een baby met zich meedraagt,,,en daar houd ik mij verre van, vind ik heel onbijbels.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 20 februari 2011, 21:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 21:03
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Als je de mensen in de boesboes rekent die niets van de HEER gehoord hebben maar wel zich aan de geboden houden dan zal er ook voor hun genade zijn zo heb ik dat altijd geleerd . Sjalom. Martin |
Voor deze mensen geldt wat Paulus schrijft, namelijk dat deze mensen laten zien dat Gods leefregels in het hart geschreven staan...al erken je God of Zijn leefregels niet, ze zijn er wel en je draagt ze met je mee, gewoon omdat je Zijn schepsel bent!
Hierin ligt denk ik ook het fenomeen verborgen dat ieder mens wel op zoek is naar een of andere vorm van spiritualiteit/godsbeleving, al komen ze niet allen altijd uit bij God zoals wij Hem als christenen mogen kennen! God werkt door in Zijn schepping om zo ieder mens te roepen...en dan blijft het aan ons om te antwoorden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 21:06
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | De neiging wel, maar de straf niet. En met erfzonde gaat het met name om de straf, anders zou iedereen die gedoopt is ook vrij zijn van de neiging tot zondigen. |
Het gaat bij erfzonde niet om de straf, maar om het feit dat ieder mens de neiging met zich meedraagt als een erfelijke aanleg van een ziekte. En nee, de doop maakt niet vrij van (neiging tot) zondigen, dat doet enkel God!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 21:11
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Het gaat bij erfzonde niet om de straf, maar om het feit dat ieder mens de neiging met zich meedraagt als een erfelijke aanleg van een ziekte. En nee, de doop maakt niet vrij van (neiging tot) zondigen, dat doet enkel God! | Wat is dan het nut van dat ritueel, dan zou je moeten kunnen stellen dat mensen die dat ondergaan hebben minder neiging zouden hebben tot zonde. Dat gaat dus helemaal niet op. Bovendien gaan dit ritueel en behoudenis hand in hand samen. En behoudenis heeft te maken met het niet ondergaan van de straf...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 21:15
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Wat is dan het nut van dat ritueel, dan zou je moeten kunnen stellen dat mensen die dat ondergaan hebben minder neiging zouden hebben tot zonde. Dat gaat dus helemaal niet op. Bovendien gaan dit ritueel en behoudenis hand in hand samen. En behoudenis heeft te maken met het niet ondergaan van de straf... |
Nut van het ritueel is het meegeven van een teken dat je bij God mag horen en aanspraak mag maken op Zijn liefde en genade. De doop is nog steeds niet de afwassing zelf. Dat geldt ook voor de geloofsdoop...net zoals dat ook voor je behoudenisargument geldt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 21:18
|
|
|
|
Laat de bijbel spreken en zoeken naar hetgeen dat Here Jezus zelf zegt:
Joh 3:3 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Tenzij dat iemand wederom geboren worde, hij kan het Koninkrijk Gods niet zien.
Joh 3:5 Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Zo iemand niet geboren wordt uit water en Geest, hij kan in het Koninkrijk Gods niet ingaan.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 20 februari 2011, 21:21
|
|
| Naar boven |
|
|