| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 23:38
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Nee ik ben bang voor mannen.......eg woar Was het daar ook zo druk?De koffie hebben we maar in Zuidlaren gehaald,was in het bospaviljoen geen doorkomen aan....... |
Je hebt echt wat gemist Leanne...er was zelfs een westerling bij .. 
Wil bij deze nog Chatuliem bedanken voor de gezellige middag en de koffie met gebak...
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op zondag 20 februari 2011, 23:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 23:39
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | maar voor de koffie en de apfelstrudel of appelgebak wel weer RUIM op TIJD  |
Als het om eten gaat????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 23:40
|
|
|
|
He.. hebben wij iets gemist? Nou waren Jasmyn en ik natuurlijk veeeeeel te laat doordat het zaterdag zo ontzettend gezellig was in Scheveninge, we ons vanmorgen een beetje verslapen hadden en veel te lang aan t ontbijt hebben gezeten in het hotel.. (jawel die twee friese meiden hebben zich prima vermaakt ). Maar wie hadden nu een date vanmiddag dan: Chat en of Bert en of Mar en of Cross en of Leonard en of toch Billy en ......
Leuk he jongens.. die cm-roddels ha ha ha. Anyway, t was een geslaagde middag in Drenthe. De picknick in Ede wordt vast minstens zo leuk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 23:42
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Klopt Jasmyn en ik waren veeeeeeel te laat, maar ja wij moesten dan ook helemaal uit Scheviningen komen enne.. eigenlijk zouden wij gewoon lekker een weekend met zijn tweeën weg, dus mochten wij ook best een uurtje later komen toch?  |
Vond het geweldig dat jullie er toch waren gekomen....we maakten ongemerkt ons wel eerst zorgen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 23:44
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | He.. hebben wij iets gemist? Nou waren Jasmyn en ik natuurlijk veeeeeel te laat doordat het zaterdag zo ontzettend gezellig was in Scheveninge, we ons vanmorgen een beetje verslapen hadden en veel te lang aan t ontbijt hebben gezeten in het hotel.. (jawel die twee friese meiden hebben zich prima vermaakt ). Maar wie hadden nu een date vanmiddag dan: Chat en of Bert en of Mar en of Cross en of Leonard en of toch Billy en ......
Leuk he jongens.. die cm-roddels ha ha ha. Anyway, t was een geslaagde middag in Drenthe. De picknick in Ede wordt vast minstens zo leuk  |

Ik weet al, denk ik.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 20 februari 2011, 23:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 23:44
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Als het om eten gaat????  |
Niet alleen het eten Mar....moet even wat kwijt...
Dag lieve mensen …mocht gisteren en vandaag de bodyguard zijn van de vrouwen (ze waren trouwens errrrrrrrrrrrrrrrg lief)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 23:46
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Marylien. Wat ik weet is dat we allemaal in de zelfde GOD geloven alleen heeft hij ons in verschillende dependance geplaatst maar HIJ houd van ons allemaal. Sjalom. Martin |
Ik denk dat ook Martin, maar niet iedereen denkt zo, mijn vader bijvoorbeeld tis gewoon om zot van te worden: hij gelooft oh zo sterk, bidt de sterren van de hemel, maar ik ga in zijn ogen recht naar de hel omdat ik naar een evangelische gemeente ga ipv naar de kerk waar de "SACRAMENTEN" en "CONCECRATIE" gebeurd!!!! ik doe mijn zin en ik betreur zijn kortzichtigheid, (en ik probeer te begrijpen dat hij zo is opgegroeid en dat hij het goed meent), maar soms is het dus wel moeilijk om met anders gelovigen over dezelfde God en Heer te praten! Soms is iedereen zo overtuigd van zijn enige juiste keuze of weg, dat respect voor de ander zijn mening gewoon niet meer mogelijk is, dit vindt ik dus heel jammer.
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op maandag 21 februari 2011, 11:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 23:50
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Kan ik ook een Noordeling worden Leanne.......  |
Kijk deze vraag kan ik me heeeeeeeel goed voorstellen. Nou Leonard.. je kunt natuurlijk altijd een verzoek daartoe indienen. Ik weet niet zeker of je een inburgeringscursus moet volgen, maar je paspoort hoef je er niet voor te verlengen..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 23:52
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Als het om eten gaat????  | Was toch best te doen... dat eten? Hoewel het natuurlijk wel zo was dat de bediening bij iedere bestelling wel iets vergeten was...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 23:54
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Vond het geweldig dat jullie er toch waren gekomen....we maakten ongemerkt ons wel eerst zorgen....  |
Hé toch lief van jullie.. die bezorgheid. But don't wurry: de weg terug naar t Noorden weten we altijd te vinden.. en anders hebben we gelukkig Tom tom nog..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 23:54
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Wat is er moeilijk aan om dat aan te geven? Het leven is besmet geraakt en daarom is er verschoning nodig, wat Jezus voor ons bewerkt heeft! En dat begint al vanaf het conceptiemoment, want Jezus is doelbewust daar al begonnen en niet direct als volwassen man op aarde gezet |
Nou dan zou ik als ik jou was, je laten besnijden...zo is de Here Jezus begonnen als kind......
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 20 februari 2011, 23:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 23:55
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Was toch best te doen... dat eten? Hoewel het natuurlijk wel zo was dat de bediening bij iedere bestelling wel iets vergeten was...  |
Ja dat komt ervan ...een westerling in de tent en de boel loopt in het honderd....ha ha
Of zou men onder de indruk zijn...ehhhh
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 23:56
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | 
Ik weet al, denk ik. |
O ja... vertel.. we wachten natuurlijk allemaal in spanning af.. Of was t dat stel wat iets eerder vertrok....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 23:56
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Was toch best te doen... dat eten? Hoewel het natuurlijk wel zo was dat de bediening bij iedere bestelling wel iets vergeten was...  |
We hebben iets met de bediening....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 23:57
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | O ja... vertel.. we wachten natuurlijk allemaal in spanning af.. Of was t dat stel wat iets eerder vertrok....  |
Yep
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 23:58
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Vond het geweldig dat jullie er toch waren gekomen....we maakten ongemerkt ons wel eerst zorgen....  |
Ha jullie telefoon stond niet aan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 23:59
|
|
|
|
sorry, ernstig mee oneens! (niet persoonlijk bedoelt)
je mag best een visie delen, maar trek niet te snel conclusies. ik erger me vaak aan leugens die door onwetendheid als waarheid worden aangenomen! (zoals ik ook hier in reacties lees) zelf heb ik hierover ook moeten nadenken en bestuderen voor ik zomaar tot conclusies overga. ook ben ik veel teweten gekomen door ook gewoon ECHT met mensen (andersgelovigen) te praten en door te vragen. en zoals zovaak al is gebleken blijkt het kennen van de bijbel niet uit een verwijzing naar een enkel vers...
| MARYLIEN613 schreef: | Af en toe komt bij de vraag toch naar boven of we in al die verscheidene religies toch niet allen in dezelfde God geloven? nee Reden is toch dat je als kind niet kiest waar je wieg staat! klopt Wat met kinderen geboren in verlaten gebieden,, kinderen geboren midden in een streng islam milieu, is andere god idd kinderen geboren en opgegroeid in een atheïstisch milieu, welke god? dit zijn zaken die mij soms zo bezig houden, mij soms ook wel
Ik kan niet geloven dat God deze kinderen en mensen zomaar laat verloren gaan, onder het oordeel betekent niet meteen een veroordeling niet iedereen heeft in zijn leven het voorrecht om het evangelie te leren kennen, das pas de laatste 2000 jaar
elke religie is overtuigd dat zijn opperste wezen de enige echte is, wat je echt noemt... elk opperwezen kan echt zijn, niet elk opperwezen is god, al noemt het zich zo
Voor mij is er maar één God, ja, zelfs hindoe's zeggen dat soms Voor mij is Jezus de Christus mijn Verlosser en mijn Redder, gelukkig ik twijfel absoluut niet in mijn geloof,gelukkig
maar ik kan zo moeilijk aannemen dat al die andere mensen zouden verloren gaan ik ook
Hierbij moet ik altijd denken aan Joh 10: 16 "Nog andere schapen heb Ik, die niet van deze stal zijn; ook die moet Ik leiden en zij zullen naar mijn stem horen en het zal worden één kudde, één herder."
Zijn die andere schapen geen mensen die opgegroeid zijn en leven in en met een ander geloof? |
nou Marylien, niet alleen zij, denk ook aan de mensen die geloofden voordat geloof in God verbonden was met geloof bij naam, denk aan Adam en Eva, Kain en Abel, Henoch, Noach, alle gelovigen tot Abraham.
ik probeer nog kort dit uit te leggen: Allah = niet JHWH! ook islam gelooft in een God, maakt dat dat dezelde is als de onze? veel moslims zouden willen dat je dat gelooft idd, een slimme truc trouwens om de politiek om hun vingers te winden. gelukkig mogen wij iets slimmer zijn dan dat. dus wees kritsch! met andere geloven/religies: kijk eerst wie echt de god(en) is/zijn, en zie of het dan nog dezelfde is als God. het aantal verschillen in god met de islam is zeer groot kan ik je verklappen. waaronder belangrijk: Jezus niet als Gods zoon, de naam 'Allah'?, herinvoering van vreemde wetten regels en morele kwesties, leerstellingen, religie/relatie, ontkenningen over de bijbel (denk aan pasen, of over Ismael), geen profetische/bijbelse aankondiging van een latere hoofd-profeet noch koran noch enig ander sluitstuk, ook andere sequentiele kwesties: 'de genade', pinksteren. en heel veel meer. dus je eerste vraag (onderstreept) lijkt me al beantwoord.
opvallend vind ik het voorbeeld waar verwijst 'GOD' naar. hoe vaak als ook in dit topic lijkt het antwoord alsof god gelijk staat aan 'opper wezen'? of soms ook: 'de naam van' vaak door joden en moslims, zeker orthodoxen (van beiden!) wezen en naam zijn niet het juiste antwoord! Vader, Zoon en HG zijn een, maar niet ondeelbaar, denk aan 2000 jaar terug. deze ondeelbaarheid wordt bij joden en moslims vrijwel altijd wel zo gezien, soms zelfs ook door christenen. als het zo was kon het als (enkel) wezen worden gezien. is er slechts een god? - nee, helaas zijn er vaak meerdere... daarover zegt God trouwens wel over dat zij geen goden zijn, ze worden als goden aangemerkt, maar zonder autoriteit, authenticiteit, of legitimiteit!
een voorbeeld uit velen: drugs is god... - ja, niet voor iedereen gelukkig! wordt drugs aanbeden? - ja, het hoeft niet gelijk te zijn als wij God aanbidden. bestaat drugs wel echt dan? - ja, duhh... moeten we drugs aanbidden omdat drugs echt is? - nee, dat mensen dat verband (met god) nog durven leggen om daarmee de authenticiteit mee vast te leggen.
komt dit voorbeeld op u vreemd over?
dan weet u niet wat god inhoud!
ook ik moest nadenken voor het kwartje viel, maar het is dus geen verwijzing naar: naam, en ook niet naar: (opper)wezen. ik zal t verklappen, in het kortst omschreven zou ik de vergelijking het dichtst leggen bij: zaligmaker.
dit antwoord lijkt erg simpel, maar gaat heel diep als je er echt over na gaat denken wat dat betekent! ook voor uzelf persoonlijk!
een voorbeeld: het bepaalt: wat is zonde... waar zou god het oordeel op de mens berusten voor Zijn koninkrijk? stel uzelf de vraag: wie/wat is mijn zaligmaker, stel uzelf dezelfde vraag af bij anderen? je hoeft t niet aan ze te vragen, maar bedenk waar iemand voor leeft, denk ook aan het wereldse leven tegenover het eeuwige. welk doel dient u?
in het voorbeeld drugs zal een verslaafde drugs zien als zijn zaligmaker. het 'dienen' ervan brengt hem/haar waar hij wil zijn, het 'doel'. zelfde voor sex of geld, of wat dan ook. dit wil niet zeggen dat je als gelovige vrij bent van geld of sex of mss zelfs van drugs (hopelijk alleen medicijnen). bedenk u: zijn een van dezen werkelijk mijn doel en streven? God waarschuuwd voor afgoderij, weten we nog wat het is (kan zijn). de bijbel herinnert ook: waar het hart vol van is...
zo kan dit verhaal nog heel lang worden, over verschillende geloven -> 1 god kan ik later nog eventueel op ingaan, een belangrijk punt daarin is ook: 'beproef de geesten'. ook een van de cm topics gaat daar over (weet niet meer welke).
Laatst aangepast door
|
BART817
|
op maandag 21 februari 2011, 00:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 00:00
|
|
|
|
Huh Mar was ze niks voor jou...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 00:01
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Kijk deze vraag kan ik me heeeeeeeel goed voorstellen. Nou Leonard.. je kunt natuurlijk altijd een verzoek daartoe indienen. Ik weet niet zeker of je een inburgeringscursus moet volgen, maar je paspoort hoef je er niet voor te verlengen..  |
Vertel Lisa,Leonard hangt altijd de bink uit,zegt dat hij te knap is voor een foto.........hij leest dit toch niet dus geef je eerlijke mening
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 00:02
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Ha jullie telefoon stond niet aan  |
Jullie???
Die van mij stond aan, maar wie heeft mijn nummer dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 00:06
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Huh Mar was ze niks voor jou...  |
Hoe bedoel je?
Voor de duidelijkheid het gaat niet om mij....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 00:12
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Vertel Lisa,Leonard hangt altijd de bink uit,zegt dat hij te knap is voor een foto.........hij leest dit toch niet dus geef je eerlijke mening  |
Je had me kunnen zien leanne
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 00:20
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Je had me kunnen zien leanne |
Och ja,ik had goed gezelschap en een nog beter gesprek dus eerlijk gezegd heb ik er vanmiddag niet aan gedacht........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 00:34
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | | Och ja,ik had goed gezelschap en een nog beter gesprek dus eerlijk gezegd heb ik er vanmiddag niet aan gedacht........ |
een goed gesprek? kun je een tipje van de (bruids)sluier oplichten ??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 00:36
|
|
|
|
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op maandag 21 februari 2011, 00:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 00:59
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Wat is er moeilijk aan om dat aan te geven? Het leven is besmet geraakt en daarom is er verschoning nodig, wat Jezus voor ons bewerkt heeft! En dat begint al vanaf het conceptiemoment, want Jezus is doelbewust daar al begonnen en niet direct als volwassen man op aarde gezet! |
Romeinen 5:12 Daarom, gelijk door één mens de zonde de wereld is binnengekomen en door de zonde de dood, zo is ook de dood tot alle mensen doorgegaan, omdat allen gezondigd hebben; 13 want reeds vóór de wet was er zonde in de wereld. Maar zonde wordt niet toegerekend, als er geen wet is. 14 Toch heeft de dood als koning geheerst van Adam tot Mozes, ook over hen, die niet gezondigd hadden op een gelijke wijze als Adam overtrad, die een beeld is van de komende. 15 Maar het is met de genadegave niet zo als met de overtreding; want, indien door de overtreding van die ene zeer velen gestorven zijn, veel meer is de genade Gods en de gave, bestaande in de genade van de ene mens, Jezus Christus, voor zeer velen overvloedig geworden. 16 En het is met het geschenk niet zo als door het zondigen van één; want het oordeel leidde van één overtreding tot veroordeling, maar de genadegave van vele overtredingen tot rechtvaardiging. 17 Want, indien door de overtreding van de ene de dood als koning is gaan heersen door die ene, veel meer zullen zij, die de overvloed van genade en van de gave der gerechtigheid ontvangen, leven en als koningen heersen door de ene, Jezus Christus.
Hier maak ik uit op dat niet iedere zonde gelijk was aan die van Adam, maar toch heeft ieder mens (geen uitzondering) de genade van Jezus Christus nodig.
| HENK710 schreef: | | God werkt als Starter inderdaad buiten de menselijke wil om. Hij klopt hoe dan ook aan, of we nu willen of niet! Dat is de boodschap van Zijn Woord! |
Jammer vind ik het Henk dat je het op deze manier benaderd. Het is juist Gods liefde dat Hij bij een ieder aanklopt, maar het is nog altijd de keuze van de mens om wel of niet open te doen. In relatie zijn met God gaat niet buiten de menselijke wil om en daarom vind ik jouw stelling niet kloppen.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op maandag 21 februari 2011, 01:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 01:04
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Romeinen 5:12 Daarom, gelijk door één mens de zonde de wereld is binnengekomen en door de zonde de dood, zo is ook de dood tot alle mensen doorgegaan, omdat allen gezondigd hebben; 13 want reeds vóór de wet was er zonde in de wereld. Maar zonde wordt niet toegerekend, als er geen wet is. 14 Toch heeft de dood als koning geheerst van Adam tot Mozes, ook over hen, die niet gezondigd hadden op een gelijke wijze als Adam overtrad, die een beeld is van de komende. 15 Maar het is met de genadegave niet zo als met de overtreding; want, indien door de overtreding van die ene zeer velen gestorven zijn, veel meer is de genade Gods en de gave, bestaande in de genade van de ene mens, Jezus Christus, voor zeer velen overvloedig geworden. 16 En het is met het geschenk niet zo als door het zondigen van één; want het oordeel leidde van één overtreding tot veroordeling, maar de genadegave van vele overtredingen tot rechtvaardiging. 17 Want, indien door de overtreding van de ene de dood als koning is gaan heersen door die ene, veel meer zullen zij, die de overvloed van genade en van de gave der gerechtigheid ontvangen, leven en als koningen heersen door de ene, Jezus Christus.
Hier maak ik uit op dat niet iedere zonde gelijk was aan die van Adam, maar toch heeft ieder mens (geen uitzondering) de genade van Jezus Christus nodig.
Jammer vind ik het Henk dat je het op deze manier benaderd. Het is juist Gods liefde dat Hij bij een ieder aanklopt, maar het is nog altijd de keuze van de mens om wel of niet open te doen. In relatie zijn met God gaat niet buiten de menselijke wil om en daarom vind ik jouw stelling niet kloppen. |
Mijn excuses !! Ik had niet door dat dit topic over "de volwassendoop" ging, daar zou ik immers niet meer op reageren...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op maandag 21 februari 2011, 01:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 02:13
|
|
|
|
dat ik niet kan slapen, en maar lig te piekeren, nochtans is het werkdag vandaag, dat ook nog! pfff......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SJONNIE945
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 03:34
|
|
|
|
Chat het was een mooie middag. Heb een goede verjaardag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
REBECCA667
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 08:42
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Zielig he voor Marcel  |
helemaal niet. ik vind eigenlijk dat hij het aan zichzelf te wijten heeft. aan alle dames steeds vragen of ze wat voor hem voelen.(en zo ja wat dan). bij de 1e de beste gelegenheid de meest verliefde wegsturen. dat vond ik nu niet bepaald galant.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |