| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 18:52
|
|
|
|
ach drempel; ik zie het liever dan wat ik hier vandaag zag; één paardebloem heeft vorig jaar de kans gehad zijn pluisjes mijn grote tuin door te "parachuten"; enig idee hoelang je bezig bent deze "natuurwonderen" met wortel en blad de wereld weer uit te helpen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 19:02
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ach drempel; ik zie het liever dan wat ik hier vandaag zag; één paardebloem heeft vorig jaar de kans gehad zijn pluisjes mijn grote tuin door te "parachuten"; enig idee hoelang je bezig bent deze "natuurwonderen" met wortel en blad de wereld weer uit te helpen? |
Roundup doet wonderen hannah
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOTORMUIS997
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 19:14
|
|
|
|
....
Laatst aangepast door
|
MOTORMUIS997
|
op donderdag 24 februari 2011, 21:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBERT118
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 19:15
|
|
|
|
Ik wil ook wel mee, alleen ben ik geen lid meer van c.m als jullie weg gaan, dus stuur me uitnodiging maar via IMKE917, dan komt het wel bij mij. Hoor het wel, doeg! Robert
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 19:20
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Roundup doet wonderen hannah  |
probleem is in dat geval wel, dat het wonder er dan uit bestaat, dat de beplanting "all round up" is, en dat ik al mijn engelse bloemborders opnieuw kan gaan aanleggen, leonard; dus ik ga toch maar heel devoot op mijn knietjes, om elke paardebloem-schepping zorgvuldig met wortel en al uit te steken.
http://blogimages.seniorennet.be/tuinria/13901-7913cad2db65f8e8496e24ca2a4868c0.jpg
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 23 februari 2011, 19:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOTORMUIS997
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 19:23
|
|
|
|
| ROBERT118 schreef: | Ik wil ook wel mee, alleen ben ik geen lid meer van c.m als jullie weg gaan, dus stuur me uitnodiging maar via IMKE917, dan komt het wel bij mij. Hoor het wel, doeg! Robert |
Verplicht lid blijven dus....!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 19:26
|
|
|
|
| REBECCA667 schreef: | een mens lijd het meest door het lijden dat hij vreest.
een steen is niet altijd slecht. een diamant of robijn is ook een steen. maar wel mooie, toch? God zal je nooit iets vragen wat boven je macht zal zijn. Hij weet als geen ander wat je wel en niet aan zou kunnen. bovendien is Hij het licht op je pad. Heb vertrouwen. |
thnks, daar kan ik wat mee  kreeg inderdaad veel over "vertrouwen"... vaak zien we alleen op onze eigen stenen. Het voorrecht is om te beleven dat we in die moeilijke periode Zijn aanwezigheid juist zo intens mogen ervaren. Vaak denken we aan ons aardse bestaan in termen hoe anderen het als "gezegend" invullen, terwijl de zegen juist bestaat uit Zijn aanwezigheid, Zijn genade en leiding... Jes 50: 10-11 was een mooie opsteker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 19:28
|
|
|
|
gek is wel dat bijna alle reacties komen van bomen, beesjes, bloemekes en meer van dat soort "plaatjes"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JASMYN704
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 19:32
|
|
|
|
| MOTORMUIS997 schreef: | Nu het vorige plan 'in omgeving Zeist uit eten ZONDER MANNEN 'geflopt' is, ben ik benieuwd of er animo is voor: Uiteten in de omgeving Zeist voor ALLE CM'ers!!! Zo ja, dan kan dit geregeld worden
Heb het idee dat hier misschien wél animo voor is.... Let me know! |
Hoezo geflopt..?!? De wijziging van alleen dames (van alle leeftijden) op 18 maart is net doorgevoerd! Beetje geduld....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JASMYN704
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 19:33
|
|
|
|
| MOTORMUIS997 schreef: | Nu het vorige plan 'in omgeving Zeist uit eten ZONDER MANNEN 'geflopt' is, ben ik benieuwd of er animo is voor: Uiteten in de omgeving Zeist voor ALLE CM'ers!!! Zo ja, dan kan dit geregeld worden
Heb het idee dat hier misschien wél animo voor is.... Let me know! |
Hoezo geflopt..?!? De wijziging van alleen dames (van alle leeftijden) op 18 maart is net doorgevoerd! Beetje geduld....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 19:34
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Dat wordt de VVD vaker verweten, maar bij elke hervorming die ze doorvoeren wordt het systeem er beter van. Neem als voorbeeld de hervorming van de WAO. Veel kritiek, maar erg functioneel gebleken. Het is opvallend, dat als deze maatregelen doorgezet zijn en ze blijken te werken, zal de oppositie geen enkele aanstalten maken om ze weer ongedaan te maken als ze zelf regeringsmacht krijgen. Wie heeft er eigenlijk boter op hun hoofd? In feite zijn ze blij dat de VVD dit doet, want dan kunnen ze later de vruchten plukken van dit beleid.
Chat, VVD'er in hart en nieren. |
Bijsterveldt is van het CDA.
Thomas, partijloos, gaat het meer om evenwichtig en verstandig beleid.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 19:35
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Ik weet niet wat jij dan voor mannen ontmoet!
De meeste van mijn vrienden ruiken heerlijk naar Jean Paul Gaultier. of naar een andere lekkere geur.  |
JP Gaultier ???? echt niet te pruimen... vallen vliegen van uit de lucht een imperioke daarentegen is veel fijner van geur
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 19:38
|
|
|
|
| JASMYN704 schreef: | Even t lijstje compleet maken: - De Bethel in Drachten (soort dienst nog te bepalen) - Alphadienst in de PKN gemeente van Jasmyn (Noordoost Frl) - begin mei - "Kom in dienst" in de kerk van Inez in Groningen - Dienst in de kerk van Josina in Utrecht - Dienst in de kerk van Mar te ???
Nu de data nog....!
En ja inderdaad, omdat ik in een dorp woon kies ik ervoor niet de plaats erbij te zetten. Voor degenen die te zijnertijd graag willen komen, zal ik dan de adresgegevens persoonlijk doorgeven. I hope you understand?!  |
Jawel hoor, Jasmijn. Ik ken de dorpen in Friesland en de cultuur daarvan heel goed. Wijs van je.
Thomas, yn Ljouwert kin it hwat mear lije.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 23 februari 2011, 19:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JASMYN704
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 19:58
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Jawel hoor, Jasmijn. Ik ken de dorpen in Friesland en de cultuur daarvan heel goed. Wijs van je.
Thomas, yn Ljouwert kin it hwat mear lije. |
Het heeft eigenlijk meer te maken met de openbaarheid van het forum en mijn googlevindbaarheid...!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 20:05
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | ik heb opnieuw betaald, ben hier nog enkele maandjes  |
Gezellig Marylien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 20:10
|
|
|
|
| JASMYN704 schreef: | hihihi ik hoorde al dat jij ook in zo'n clubje zitting hebt! T was vast gezellig gisteravond..??? |
Yep, t was gezellie en laat....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 23 februari 2011, 20:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 20:10
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Jawel hoor, Jasmijn. Ik ken de dorpen in Friesland en de cultuur daarvan heel goed. Wijs van je.
Thomas, yn Ljouwert kin it hwat mear lije. | Alleen maar Leeuwarden Thomas?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 20:15
|
|
|
|
| JASMYN704 schreef: | Even t lijstje compleet maken: - De Bethel in Drachten (soort dienst nog te bepalen) - Alphadienst in de PKN gemeente van Jasmyn (Noordoost Frl) - begin mei - "Kom in dienst" in de kerk van Inez in Groningen - Dienst in de kerk van Josina in Utrecht - Dienst in de kerk van Mar te ???
Nu de data nog....!
En ja inderdaad, omdat ik in een dorp woon kies ik ervoor niet de plaats erbij te zetten. Voor degenen die te zijnertijd graag willen komen, zal ik dan de adresgegevens persoonlijk doorgeven. I hope you understand?!  |
Lijkt mij niet meer dan logisch yasmyn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 20:19
|
|
|
|
Ik trein veel en heb vaak een boek mee om te lezen.... Ben nu een boek aan het lezen dat heet: Een sterke vrouw wie zal haar vinden.....
Wie weet in welke bijbeltekst dat staat??????Mooie tekst trouwens.... Zonder te googelen en uit het hoofd.....
Ik heb al vele varianten gehoord......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 20:22
|
|
|
|
| JASMYN704 schreef: | Het heeft eigenlijk meer te maken met de openbaarheid van het forum en mijn googlevindbaarheid...!  |
Nou Jasmijn, je moet toch toegeven dat ik tegen de openbaarheid van het forum behoorlijk heb geageerd
Ik denk dus ook dat het commercieel helemaal niet goed is als je de nadelen voor de leden daartegen afzet. Het lijkt me lastig voor cm om aan te tonen dat het geld oplevert en het is overduidelijk dat de meeste leden zich in hun vrijheid aangetast voelen. In een dorp moet je altijd wat rekening met de gemeenschap houden. In Leeuwarden of in andere wat grotere plaatsen ligt dat wat makkelijker.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 23 februari 2011, 20:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 20:33
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | | Is het niet een title song van één van de Bond films ?? |
Zoveel "Bond" films gezien en de tekst kwam me bekend voor.... knap van je Cross.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 20:35
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik trein veel en heb vaak een boek mee om te lezen.... Ben nu een boek aan het lezen dat heet: Een sterke vrouw wie zal haar vinden.....
Wie weet in welke bijbeltekst dat staat??????Mooie tekst trouwens.... Zonder te googelen en uit het hoofd.....
Ik heb al vele varianten gehoord......  |
Het is van Salomo..Spreuken wel denk? maar waar precies...weet ik ook al niet...
Heet het niet de lof aan de deugdelijke huisvrouw? in de Statenvertaling dan... bij mij het meest bekend he? Wel leuk trouwens dit topic....
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op woensdag 23 februari 2011, 20:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 20:36
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Oeps is al die morgen  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 20:37
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | lol ja, jij ook  |
Ik ben dus onmisbaar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 20:37
|
|
|
|
Dinsdag 22 februari, Deut. 6: 1-9; De Mezoezah.
Als je in het land Israël bent, zie je op vele deurposten een klein kokertje. Soms in de vorm van een kruikje, soms recht en strak. Van hout of van metaal. Er zit een kleine opening in dat kokertje. Daarachter zie je een paar letters in de taal van Israël: het Hebreeuws. En als je wat langer zou staan kijken bij die deur, zou je zien dat er mensen zijn die niet de deur ingaan voordat ze dat kleine kokertje een handkus hebben gegeven. Waarom doen ze dat? Wat zit er toch in dat kleine doosje, die mezoezah? We hebben uit het boek Deuteronomium vandaag een bekend gedeelte gelezen. Eigenlijk is het de geloofsbelijdenis van Israël geworden: ‘Hoor, Israël: de Here is onze God; de Here is één!’ Elke gelovige jood zal aan het eind van leven proberen om op zijn laatste adem deze woorden uit te spreken. Deze geloofsbelijdenis staat nu ook op een klein rolletje dat in de kokertje op de deurpost verborgen is. Wie door de deur van zijn huis binnengaat, groet zo de Thora, het woord van God. Zijn geboden staan op de deurposten van uw huis en aan uw poorten....’. Nu is het maar de vraag of het ooit de bedoeling is geweest dat dat werkelijk zo zou gebeuren. Veel belangrijker is de vraag of Gods geboden in ons hart geschreven staan. Die vraag komt steeds weer op ons af, bij alle symbolen die wij een plaats geven in onze huizen en kerken. Het kruis van het geloof, het anker van de hoop, het hart van de liefde. Ze roepen ons op, net zo als die kleine mezoezah, om de geboden van God te bewaren elke dag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 20:38
|
|
|
|
Woensdag 23 februari, Deut. 9: 1-6; Een toontje lager.
Jij moet eens een toontje lager zingen!, zeggen wij tegen iemand die erg eigenwijs en hoogmoedig is. Je verbeeldt je dat iedereen alles verkeerd doet en dat jij het altijd bij het rechte eind hebt. Maar zo is het niet! Je moet eens maar een toontje lager zingen! Ook Israël loopt gevaar veel te hoog te zingen. Mozes kent het volk. Het is een hardnekkig volk. Eigenwijs. Hoogmoedig. Straks zullen de Israëlieten zich nog verheffen boven de inwoners van Kanaän en denken dat zij beter en vromer zijn. Maar dat is echt niet te reden waarom God aan Israël het beloofd land geeft. Dat is alleen vanwege de goddeloosheid van de Kanaänieten. Niet vanwege de vroomheid van Israël, want Israël is eigenlijk geen haar beter. Het is een hardnekkig, een hoogmoedig volk, net als de andere volken. Het moet maar een toontje lager zingen! Nog altijd dreigt het gevaar van hoogmoed. Mensen, groepen, kerken, volken – voor je het weet zing je veel te hoog. We denken al gauw veel beter te zijn dan een ander. We denken al gauw dat we zoveel welvaart bezitten omdat we veel slimmer, veel knapper zijn. We denken al gauw dat anderen huichelaars zijn en niet zo vroom als wij. Wij denken al gauw dat er geen betere kerk is dan de onze en geen beter volk dan dat waartoe wij behoren. Het kan gen kwaad om in te zien dat jezelf geen haar beter bent dan de ander. Het kan geen kwaad om zo af en toe eens een toontje lager te zingen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 20:45
|
|
|
|
Heerlijke wandeling gemaakt door het mooie Twentse landschap en daarna gezellig thee drinken in een Engels theehuis met overheerlijke scones.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DREMPEL163
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 20:49
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ach drempel; ik zie het liever dan wat ik hier vandaag zag; één paardebloem heeft vorig jaar de kans gehad zijn pluisjes mijn grote tuin door te "parachuten"; enig idee hoelang je bezig bent deze "natuurwonderen" met wortel en blad de wereld weer uit te helpen? |
Oei Hannah dat klinkt idd niet goed dan hou ik het maar bij de sneeuw Sterkte met je paardebloemen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 20:55
|
|
|
|
| DENNISS669 schreef: | | in dat opzicht staat het nieuwe verbond van genade zeker niet centraal in elke dienst of prediking... |
Ben benieuwd naar de verdere uitleg van deze bewering. Want staat het verbond van genade werkelijk niet centraal? Wellicht is de bewering vooral gevoed vanuit een andere kijk op bepaalde begrippen, waardoor de beleving ervan ook anders wordt...
|
|
| Naar boven |
|
|