ChristianMatch

Forum

Drachten
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 19:28

ff concreet worden mensen, meld je aan, dan weten we waar we aan toe zijn. Het heeft weinig zin om het over andere gemeentes te hebben op dit moment, dit is mijn voorstel, dus laat zien of je meewilt. We hoeven ook niet van mensen te horen dat ze niet meewillen, want anders worden er hier 2200 verschillende bijdragen neegezet , waar we eigenlijk niks mee kunnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 19:28

Eigenlijk is van organisatie geen sprake, zo eenvoudig is het

Jij bent dus duidelijk wel van het georganiserende...... als je het eenvoudig vind........ Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 19:33

LISA610 schreef:
Op de één of andere manier krijg ik het idee dat jij het OT en het NT los van elkaar ziet Chat. Zodra het gaat over het verbond dat God met ons gesloten heeft, zie jij het verlossende werk van Jezus blijkbaar vertaald in Oud-testamentische termen. Volgens mij kun je het OT en het NT niet los van elkaar zien. Jezus heeft immers zelf gezegd:
"Denk niet dat Ik ben gekomen om de wet of de profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen. Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, tot alles gebeurd zal zijn. ". (Matteüs 5:17-18, speciaal voor jou uit de NBV)

Los hiervan kan ik nergens vinden dat Jezus zegt dat het OT niet meer van kracht is door het verlossende werk wat Hij zal gaan doen. Hij haalt immers zelf heel vaak de teksten uit het OT aan .

Volgens mij is er door het verlossende werk van Jezus is er wel een nieuw verbond ontstaan: Immers in Hebreeën 9:15 staat dat Jezus “bemiddelaar van een nieuw verbond is; hij is immers gestorven om ons te verlossen van de overtredingen tegen het eerste verbond”.

Het nieuwe verbond geldt niet alleen voor de Joden maar voor iedereen die in het verlossende werk van Jezus Christus geloofd. Denk dus dat je de begrippen verbond en verlossing eigenlijk niet los van elkaar moet zien. Er is sprake van verlossend werk van Jezus Christus en juist dat heeft geleid tot een nieuw verbond. Maar goed, misschien begrijp ik niet goed wat jij nu eigenlijk bedoeld… dat kan natuurlijk ook.

Mooi stukje Lisa... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 20:01

DENNISS669 schreef:
Beste Henk,
afgelopen zondag nog was ik in een kerkdienst die begon met het lezen van "de woorden zoals die door de Here aan zijn volk gegeven zijn", de 10 Geboden. Die werden gelezen voor de kerkgangers,vanuit de overtuiging dat ze ook voor ons nog tot zegen zijn, ipv de sluier die ons zicht op Jezus bedekt zoals in de brief aan de Korintiers staat!
Dennis, ik denk toch dat je dat met die sluier niet zo direct op de 10 geboden kunt betrekken. Tevens is het goed om je te bedenken dat de 10 geboden pas vele jaren na Gods eerste stappen met de mens 'op schrift' gegeven zijn. Waren die regels er voor die tijd niet? Ik weet wel zeker dat voor die tijd het leefkader van de mens dat God hem geeft dezelfde was. God heeft immers al vanaf het begin een verbond aan willen gaan met Zijn schepselen en heeft daarbij direct ook het genade-aspect laten spreken. Op deze manier kan Paulus ook voor latere geslachten spreken over het in hun hart gegeven zijn van Gods leefkader, waarbij mensen God dus mogelijk niet kennen, maar wel Zijn leefkader bij zich dragen. Zo kun je ook het element in de dienst zien dat je aanhaalt. Gods leefkader wordt nog eens samengevat, waarbij wel duidelijk verder gewezen wordt naar het genade-aanbod in Jezus. Jezus Zelf heeft immers de wet als zodanig ook nooit aan de kant gezet, maar enkel de elementen uit die wet nog eens uitgelegd. Dus nee er is geen sprake van het stellen van de wet boven de genade.

DENNISS669 schreef:
elke dienst die nog enige waarde toekent aan onze werken onder de wet, ontkrachtigd Jezus verbond van genade.
Lezen van de wet kent niet per definitie waarde toe aan onze werken der wet. Er wordt niet voor niets breder gepredikt, namelijk dat we God nodig hebben om ons leven werkelijk tot Zijn recht en doel te laten komen.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 20:10

MAR907 schreef:
Griekse gedachten goed Lisa....welke er in is gezet in de vertalingen....o.a.
Maar je kunt verder zoeken?

Verklaar je nader Mar ...een vreemde gedachten hoe jij de Heiligen Geest verklaart.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 20:19

Het is al weer een tijdje geleden dat we strooiden met knuffels.

Dus nu geef ik er weer eentje aan allen die hem kunnen gebruiken Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 20:22

[quote=CHATULIEM619]Goed dan even concrete afspraken: er is voldoende animo voor.

Hoe vaak doen we dit?

Laten we dan eerst eens kijken naar data die al vast staan:

Mijn voorstel is, dat we een keer in de zes weken of een keer in de drie maanden ergens samen naar toe gaan. Het moet een uitje blijven, vind ik en kan niet in de plaats komen voor bezoek aan eigen gemeente.

De eerste avond die we gaan bezoeken is 10 april in Drachten...de themadienst over Openbaringen.

Daarna stel ik voor de Alpha Dienst te bezoeken, waar we nog een darum van door krijgen.

Graag het onderlaatste lijstje aanvullen:

Zondag 10 april
"
1. Chatuliem
2. Lisa610
3. Leanne
4. Leonard

ff een kleine correctie aangebracht, want die themadienst is op 10 april 2011 om 19:30 uur

Laatst aangepast door
LISA610
op donderdag 24 februari 2011, 20:25
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 20:36

MAR907 schreef:
Wie gaat er trouwen??? Clown smiley

Het gaat voorjaar worden Mar dus komen de vlinders weer terug
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 20:40

ZEELAND736 schreef:
Wat kunnen er toch ook momenten in je leven zijn...dat je soms niet KUNT...bidden....(OOk al weet ik dat 2 woordjes...HELP ME...al genoeg kunnen zijn...)

Voor de scheiding...(in mijn huwelijk) zoveel kracht gekregen naar kruis!!!
Op momenten dat ik dacht...het niet verdiend te hebben!!!

De laatste moeilijke jaren ...en ik bleef overeind..en echt niet door mijn eigen kracht!!!

Toen de beslissing van de scheiding...zo moeilijk...maar God was er!!!
Terwijl ik me afvroeg...GOD...Hoe moet het nu verder?
Waarom kwam er zo vlug een huis voor mij...terwijl de wachttijden 9 maanden tot een jaar waren???

Ik durfde er bijna niet om te bidden....omdat de scheiding al moeilijk genoeg was!!
Nee..ik vroeg niet om (met alle eerbied uitgesproken) een goedkeurend KNIKJE van BOVEN!!!
Ik vroeg alleen....God...Ik weet het niet meer maar wilt U het overnemen van me???

ALLES ...kwam goed...wel met veel tranen..
Ik bad...

Zie op mij in gunst van Boven
Wees mij toch genadig Heer
Eeenzaam ben ik en verstoten
Ja...de ellende drukt mij neer
Roep U aan in angst en smart
Duizend zorgen..kwellen mijn angstvallig hart

God hoorde...en hielp mij uit en door....

Ik ben nu een jaar verder...en nog krijg ik kracht naar kruis!!!

Ik denk nu vaak aan mijn kindergebedje...van vroeger

Opent uwe mond...
En toen was het stil...want God hoorde...zelf toen ik het allerminst verwachtte!!!!

Had hem nu pas gelezen Zeeland en inderdaad een hele mooie getuigenis en zo zie de kracht van de Heilige Geest.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 20:46

ANGELIQUE327 schreef:
Dank je wel leonard....vrees dat dat er niet zo veel gaan worden...GIbby woont in het hoge noorden en ik in Gouda....maar zeg nooit nooit he Clown smiley

Ach het Hoge Noorden is niet ver hoor uit eigen ervaring...
Je zit inmiddels niet meer op CM maar volgen kun je het altijd.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 20:49

LEONARD480 schreef:
Het gaat voorjaar worden Mar dus komen de vlinders weer terug

Haha het voorjaar is voor mij al begonnen Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 20:51

Zie ik het nou goed maar de keren dat ik boer zoekt vrouw zag ..vond ik niet bepaald het niveau halen van vorig jaar ...zien jullie dat ook of ligt dat aan mij. Het grappige is altijd dat je denkt dat er bepaalde koppels uit voortkomen en achteraf toch de verkeerde kiezen Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 20:52

MAR907 schreef:
Haha het voorjaar is voor mij al begonnen Clown smiley

Had ik al door bij Chatuliem z'n wandeling Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 20:54

LEONARD480 schreef:
Zie ik het nou goed maar de keren dat ik boer zoekt vrouw zag ..vond ik niet bepaald het niveau halen van vorig jaar ...zien jullie dat ook of ligt dat aan mij. Het grappige is altijd dat je denkt dat er bepaalde koppels uit voortkomen en achteraf toch de verkeerde kiezen Twijfelende smiley

Kijk jij ook Leonard???, leuk..... Knipoog smiley
Mannen kijken er weer met een andere blik naar he?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 24 februari 2011, 20:57
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 20:55

LEONARD480 schreef:
Verklaar je nader Mar ...een vreemde gedachten hoe jij de Heiligen Geest verklaart.

Mischien dat je openbaringen eens zou moeten begrijpen.
De "zeven geesten Gods" die de "volle geest" vertaald als de Geest van God. Clown smiley Knipoog smiley

Rev 5:6 En ik zag, en ziet, in het midden van den troon, en van de vier dieren, en in het midden van de ouderlingen, een Lam, staande als geslacht, hebbende zeven hoornen, en zeven ogen (die kijkt met ons mee) ; dewelke zijn de zeven geesten Gods, die uitgezonden zijn in alle landen.

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 24 februari 2011, 21:09
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 20:57

LEONARD480 schreef:

Ik heb het vorig jaar niet gevolgd... ik zag 1 aflevering vorig jaar, waarin een boer zat te eten met 3 vrouwen.... en die vrouwen maar kletsen... die boer was dat heel niet gewend... totdat hij zei... "vreet die bak leeg", ik heb de afleveringen erna maar niet meer gekeken... ook al moest ik er stiekem wel om lachen... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 20:59

SUSANNAH475 schreef:
Ik heb het vorig jaar niet gevolgd... ik zag 1 aflevering vorig jaar, waarin een boer zat te eten met 3 vrouwen.... en die vrouwen maar kletsen... die boer was dat heel niet gewend... totdat hij zei... "vreet die bak leeg", ik heb de afleveringen erna maar niet meer gekeken... ook al moest ik er stiekem wel om lachen... Knipoog smiley

Schokkerende ervaring Suus...nou dat zal ik nooit tegen vrouw zeggen tjonge Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 21:03

LEONARD480 schreef:
Schokkerende ervaring Suus...nou dat zal ik nooit tegen vrouw zeggen tjonge Knipoog smiley

valt wel mee hoor, ik lag er niet van wakker Lachende smiley kon er wel om lachen...
Ik was vorig jaar met andere dingen bezig die me meer bezig hielden...
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 21:04

ANNELIES144 schreef:
Knipoog smiley
Knipoog smiley

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 21:04

LEONARD480 schreef:

Het was dialect Leonard......
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 21:06

SUSANNAH475 schreef:
valt wel mee hoor, ik lag er niet van wakker Lachende smiley kon er wel om lachen...
Ik was vorig jaar met andere dingen bezig die me meer bezig hielden...

Ja maar stel jij komt bij mij eten en ik maak zo'n opmerking ...wat doe je dan... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 21:08

[quote=LISA610]

Dat wordt dan een latertje voor mijn persoontje ...maar komt wel goed hoor Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 21:08

LEONARD480 schreef:
Ja maar stel jij komt bij mij eten en ik maak zo'n opmerking ...wat doe je dan... Clown smiley

Wat denk je zelf ? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 21:09

SUSANNAH475 schreef:
Wat denk je zelf ? Clown smiley

Zou het echt niet weten ....zo goed ken ik je ook nog niet haha
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 21:16

LEONARD480 schreef:
Zou het echt niet weten ....zo goed ken ik je ook nog niet haha

Zo aanwezig dat je hier op de forum bent, was je niet de afgelopen zondag in Drenthe??? Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 21:17

THOMAS968 schreef:
Je kunt beter alleen zijn dan samen alleen.

Thomas

Een hele wijze uitspraak Thomas, want dat ervaar je vaak om je heen dat mensen eenzaam zijn in de relatie en ja wat is dan beter he.

Maar het is en blijft toch iets moois als een relatie goed gaat. Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 21:22

http://www.youtube.com/watch?v=OglNPNPWvSo&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 21:23

MAR907 schreef:
Zo aanwezig dat je hier op de forum bent, was je niet de afgelopen zondag in Drenthe??? Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Is hij dan heel verlegen en stil Mar? klap eens uit de school Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley
We vertellen het niet verder......
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 21:24

LEONARD480 schreef:
Ach wat is ruzie ...??? een meningsverschil klinkt toch veel beter en inderdaad leer je de ander in veel gevallen daardoor beter kennen. Knipoog smiley

Een meningsverschil is vaak niet eens nodig.
Alleen al op bijdrages op het forum van een bepaald iemand ga je desbetreffende persoon al wat kennen. Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 21:24

[quote=LEONARD480]

zo is het maar net Leonard.

dank je voor je lieve woorden Lisa. Kussende smiley

en Chat jij ook bedankt.
Je hebt een andere kijk op het CM dan dat ik heb maar dat mag.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 ... 6194 Volgende
Pagina 1998 van 6194