| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 24 februari 2011, 21:24
|
|
|
|
|
Marijan, meer dan 1550 postings op jouw topic. Toppie !!!!!!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 24 februari 2011, 21:28
|
|
|
|
Dit vond ik in mijn jonge jaren zo'n geweldig nummer. toen werd het gezongen door Leo Sayer, bij de ouderen onder cm vast wel bekend..... Maar het blijft mooi..... Bedankt Mario!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 24 februari 2011, 21:28
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Je kunt beter alleen zijn dan samen alleen.
Thomas |
Volgens mij kun je beter samen een zijn; dan alleen... Wie zoekt zal vinden....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 24 februari 2011, 21:30
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | jij of jouw bemoediging maar dan ...zonder jou géén bemoediging..dus..  |
Best triest eigenlijk....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 24 februari 2011, 21:31
|
|
|
|
Donderdag 24 februari, Deut. 10: 12-22; Gastarbeiders.
Turken, Marokkanen, Spanjaarden – overal zie je ze tegenwoordig. De gastarbeiders. In veel gevallen naar ons land gekomen om meer te kunnen verdienen dan in hun eigen land mogelijk is. Gekomen om voor ons de karweitjes te doen die wij als Hollanders graag aan anderen overlaten: het vuile werk. Het is niet makkelijk om als vreemdeling in een ander land te werken. Je kent de taal niet of nauwelijks. In de winkel, op het postkantoor, in het station weet je soms werkelijk niet wat je doen moet. En vaak is er niemand die stil staat en de moeite neemt om je helpen. Het vuile werk opknappen? Prima! Prachtig! Maar even stil staan om een vreemdeling wegwijs te maken? Geen denken aan. Ze zoeken het maar uit….! In het Bijbelgedeelte dat we lazen wordt over God verteld. Hij bewijst de vreemdeling liefde door hem brood en kleding te geven. En daarom krijgt het volk een opdracht van God: ‘Daarom zult gij de vreemdeling liefde bewijzen want vreemdelingen zijt gij geweest in het land Egypte’. Laat niemand nu komen vertellen dat de bijbel een ouderwets boek is waar je in onze tijd niets meer aan hebt. Het staat vol met woorden die richting geven in alle tijden en in alle landen. En heeft Jezus niet gezegd dat Hij in de minste van de broeders tot ons komt? Misschien zal Hij later zeggen: Ik was een gastarbeider, en jij hebt mij geholpen… Ga in tot de vreugde van de Heer!
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op donderdag 24 februari 2011, 21:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 24 februari 2011, 21:36
|
|
|
|
ik doe er niet aan mee.
De theologie over de opname ken ik al van 40 jaar terug waar ik inmiddels al niet meer in geloof....
Tevens heb ik de alfa cursus ook niet meer nodig omdat ik weet dat ik een kind van de Heer ben, en weet wie Hij als Messias is...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 24 februari 2011, 21:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
REBECCA667
|
|
Geplaatst: donderdag 24 februari 2011, 21:43
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | hé Rebecca, kop op meid, denk dat je veel te gevoelig bent (ik ook som hoor) ik moet ook soms wennen aan een vrij radicale (maar wel eerlijke) uitspraak op het forum, maar ik begin stilaan te leren dat gewoon eerlijk voor je mening en waarvoor je staat uitkomen, OK is, en een discussie krijg je door verschillende meningen, dit betekent niet dat er "ruzie" is, dus niet te zwaar aan tillen, zo leer je elkander gewoon kennen! |
dat is wel zo marylien. ik had alleen geantwoord in een niet al te beste stemming en heb daardoor anders gereageerd dan ik eigenlijk vond dat ik had moeten doen. of eerlijk gezegt ik had helemaal niet moeten reageren. dat was beter geweest en had ik niet in de vuurlinie gezeten. ik heb er wat van geleerd zal ik maar zeggen.
en inderdaad vind ik ook door wat iemand schrijft je diegene al iets begint te kennen. toch wel handig voor wat de matchen betreft. (of vriendschappen uiteraard)
Laatst aangepast door
|
REBECCA667
|
op donderdag 24 februari 2011, 21:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: donderdag 24 februari 2011, 21:43
|
|
|
|
| REBECCA667 schreef: | weet je Chat. het waren niet de woorden waarom ik sorry gezegt heb, ik ben vandaag nog de hele dag boos geweest om wat er eigenlijk gebeurd is. ik heb sorry gezegt omdat ik geirriteerd was en van daar uit gereageerd had en dat had ik niet mogen doen. die irritatie kwam voort uit een hele boel dingen (die heeft God mij 1 voor 1 laten zien en kon daar alleen maar ja op knikken). Wat God van mij wil is niet dat ik Hem bedien. Hij wil dat ik aan zijn voeten kom zitten. En aangezien dat dat de mooiste plek is die ik kan krijgen, waarom zou ik dan mopperen.
en ik ben het niet met je eens dat je hier mensen voor het hoofd mag stoten omdat ze niet je buurman zijn en dus niet naast je deur wonen. we zijn allemaal kinderen van God en horen zorgzaam te zijn voor elkaar. als wij het al niet zijn, wie dan wel. |
Ik ben het met je eens en ik vind dat je het heel zuiver aanvoelt...mooie eigenschap.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
REBECCA667
|
|
Geplaatst: donderdag 24 februari 2011, 21:46
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | [/b]Ik ben het met je eens en ik vind dat je het heel zuiver aanvoelt...mooie eigenschap.  |
dank je wel Marian. Ik hoop dat we nu weer goed zijn.  of eigenlijk moet ik zeggen. je stapelt kolen op mijn hoofd. laten we het goed maken.
Laatst aangepast door
|
REBECCA667
|
op donderdag 24 februari 2011, 21:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: donderdag 24 februari 2011, 21:48
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Best triest eigenlijk.... |
Als je het letterlijk neemt wel... maak je niet ongerust; al jouw bijdragen vind ik waardevol, maar God bemoedigt mij het meest
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: donderdag 24 februari 2011, 21:51
|
|
|
|
| REBECCA667 schreef: | dank je wel Marian. Ik hoop dat we nu weer goed zijn.  of eigenlijk moet ik zeggen. je stapelt kolen op mijn hoofd. laten we het goed maken. |
Je hebt mijn reacties gelezen..het is goed zo.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 24 februari 2011, 21:57
|
|
|
|
[quote=LEONARD480]
Helemaal mee eens Leonard, dat was in feite wat ik bedoelde
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
REBECCA667
|
|
Geplaatst: donderdag 24 februari 2011, 21:57
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Je hebt mijn reacties gelezen..het is goed zo.  |
dank je.
Laatst aangepast door
|
REBECCA667
|
op donderdag 24 februari 2011, 21:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JASMYN704
|
|
Geplaatst: donderdag 24 februari 2011, 22:06
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | ik doe er niet aan mee.
De theologie over de opname ken ik al van 40 jaar terug waar ik inmiddels al niet meer in geloof....
Tevens heb ik de alfa cursus ook niet meer nodig omdat ik weet dat ik een kind van de Heer ben, en weet wie Hij als Messias is... |
Beetje kort door de bocht Mar! Tenminste jouw opmerking over de Alpha cursus. Ten eerste is een Alphadienst helemaal géén Alphacursus. Een Alphadienst is een dienst georganiseerd door deelnemers en leiding van de Alphacursus. De deelnemers beslissen samen wat zij in de dienst als thema willen en hoe dat in te vullen samen met een voorganger. Enne wat betreft jouw beeld bij de Alphacursus zelf. Ik denk dat je je er eens een beetje in moet verdiepen. Dan schrijf je wel anders..... Is mijn bescheiden mening hè.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
REBECCA667
|
|
Geplaatst: donderdag 24 februari 2011, 22:24
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Drie voetbalplaatjes van de AH: Nummer 39,40,115 en 145. Heb zat dubbele. |
hoi mario
ik heb nr. 40 wel voor je. ik geef al mijn andere plaatjes (spaarde ze zelf niet maar neem ze altijd wel mee) aan een collega van mijn dochter. ik zal ze vragen of zij 39, 115 en of 145 misschien dubbel hebben.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENDUK927
|
|
Geplaatst: donderdag 24 februari 2011, 22:25
|
|
|
|
Hey lean
wij wensen je het aller beste toe en veel succes in je verdere leven met je drent.
groetjes duck en marian
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 24 februari 2011, 22:44
|
|
|
|
| JASMYN704 schreef: | Beetje kort door de bocht Mar! Tenminste jouw opmerking over de Alpha cursus. Ten eerste is een Alphadienst helemaal géén Alphacursus. Een Alphadienst is een dienst georganiseerd door deelnemers en leiding van de Alphacursus. De deelnemers beslissen samen wat zij in de dienst als thema willen en hoe dat in te vullen samen met een voorganger. Enne wat betreft jouw beeld bij de Alphacursus zelf. Ik denk dat je je er eens een beetje in moet verdiepen. Dan schrijf je wel anders..... Is mijn bescheiden mening hè. |
Jasmyn ik ken de alfa cursus en weet ook waar de wortels ervan liggen. Mijn zoon doet ook de alfa cursus....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 24 februari 2011, 22:46
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik ben aan mijn laatste dagen bezig op CM.......het is goed zo.Ik wil jullie bedanken voor alle fijne contacten,gesprekken,luisterende oren,voor alles.......ook het gekibbel Ik kom nog wel eens om het hoekje kijken(big sister is watching you ) Bedankt!
http://www.youtube.com/watch?v=qtivSTZrezc
Wanneer ik alleen ben, droom ik van de horizon en ik slaag er niet in om de woorden te vinden. Aangezien ik weet dat er geen licht is, op een plaats waar geen zon is. Als je hier niet bij me bent. Voor het raam Laat iedereen mijn hart zien dat jij in brand stak. Jij sloot je binnen in me op. Het licht, jij Korte ontmoeting op straat
Tijd om afscheid te nemen Van landen die ik nooit Heb gezien en nooit met jou deelde Nu, ja, zal ik ze ervaren Ik zal vertrekken samen met jou Op schepen over de zee Die, ik weet, Nee, nee, niet langer bestaan Ik zal ze samen met jou ervaren
Als je ver weg bent Droom ik van de horizon En woorden schieten te kort En ja, ik weet Dat je bij me bent Jij, mijn maan, bent bij me Mijn zon, je bent bij me Bij me, bij me, bij me
Tijd om afscheid te nemen Van landen die ik nooit Heb gezien en nooit met jou deelde Nu, ja, zal ik ze ervaren Ik zal vertrekken samen met jou Op schepen over de zee Die, ik weet, Nee, nee, niet langer bestaan Ik zal ze samen met jou herervaren Ik zal met je meegaan Op schepen over de zee Waarvan ik weet dat ze nee, nee, niet langer bestaan Met jou zal ik ze herervaren Ik zal met je meegaan Ik en jij [url] |
Hay Leanne....ik vind het heel jammer dat je weg gaat, ik vond je een hele aardige gezellige vrouw. Daarom zullen wij jou erg missen als je hier niet meer bent. Ik hoop dat je snel weer terug komt. En anders wens ik jullie al het goede toe, en ik hoop dat je weer gelukkig wordt.
Groetjes en liefs Carien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JASMYN704
|
|
Geplaatst: donderdag 24 februari 2011, 22:50
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Jasmyn ik ken de alfa cursus en weet ook waar de wortels ervan liggen. Mijn zoon doet ook de alfa cursus.... |
Dan begrijp ik jouw reactie niet....! Er zijn mensen bij mij op de cursus geweest die al 50 jaar met hart en ziel geloven. En toch zeggen zij dat ze alleen al voor het samen delen in geloof de cursus meer dan de moeite waard vinden! Je hoeft er ook niet perse iets van te leren, toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 24 februari 2011, 22:54
|
|
|
|
He Leanne, toch jammer dat we nooit eens hebben gewandeld
Veel succes met die vrijbuiter van je, maak er iets moois van .... maar als 2 rasechte drenten gaat jullie dat vast'n zeeker lukk'n
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 00:27
|
|
|
|
| JASMYN704 schreef: | Dan begrijp ik jouw reactie niet....! Er zijn mensen bij mij op de cursus geweest die al 50 jaar met hart en ziel geloven. En toch zeggen zij dat ze alleen al voor het samen delen in geloof de cursus meer dan de moeite waard vinden! Je hoeft er ook niet perse iets van te leren, toch?  |
Jasmyn je kent mij nog niet.... daarom begrijp je mijn reactie niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 00:36
|
|
|
|
| JASMYN704 schreef: | Dan begrijp ik jouw reactie niet....! Er zijn mensen bij mij op de cursus geweest die al 50 jaar met hart en ziel geloven. En toch zeggen zij dat ze alleen al voor het samen delen in geloof de cursus meer dan de moeite waard vinden! Je hoeft er ook niet perse iets van te leren, toch?  |
Ik moet toch even wat zeggen, ten eerste Mar waarom zo negatief over andere gelovigen..is bv kennis alleen belangrijk of vergis ik me terdege. Lijkt mij een beetje neerbuigend en we mogen blij zijn dat die middelen er zijn. Soms komt het net over of een kinderlijk geloof blijkbaar niet meetelt. Wij zijn niet diegene die daarover kunnen en mogen oordelen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 00:42
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Volgens mij kun je beter samen een zijn; dan alleen... Wie zoekt zal vinden....  |
Ook hierin kun je stellen mar dat je gelijk hebt maar helaas is dat niet altijd het geval. God heeft ons niet geschapen om alleen te zijn en ja wie zoekt zal mischien (ooit) vinden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 00:44
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Volgens mij kun je beter samen een zijn; dan alleen... Wie zoekt zal vinden....  |
Dat was bepaald niet de essentie van mijn opmerking, Mar.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 25 februari 2011, 00:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 00:48
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Dat was niet de essentie van mijn opmerking, Mar.
Thomas |
Nee klopt Thomas al kun je daar ook niet omheen in de praktijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 00:51
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Zo aanwezig dat je hier op de forum bent, was je niet de afgelopen zondag in Drenthe???  |
Kan ook heel bescheiden zijn ...klopt Mar...maar soms verrassend theatraal
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 00:54
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Is hij dan heel verlegen en stil Mar? klap eens uit de school We vertellen het niet verder...... |
Verlegen was ik vroeger ..maar dat is allang voorbij...meestal kijk ik wel de kat uit de boom.....is vaak ook met wie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 01:13
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Is hij dan heel verlegen en stil Mar? klap eens uit de school We vertellen het niet verder...... |
Valt reuze mee hoor.. In Scheveningen was ie erg gezellig toch Jasmyn
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op vrijdag 25 februari 2011, 01:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 01:14
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Ik moet toch even wat zeggen, ten eerste Mar waarom zo negatief over andere gelovigen..is bv kennis alleen belangrijk of vergis ik me terdege. Lijkt mij een beetje neerbuigend en we mogen blij zijn dat die middelen er zijn. Soms komt het net over of een kinderlijk geloof blijkbaar niet meetelt. Wij zijn niet diegene die daarover kunnen en mogen oordelen. |
Waar ben ik negatief tegenover andere gelovigen? Ik ken de wortels en de oorsprong van de alfacursus en weet ook waarom het er is....dat is voor mij en niet voor een ander bedoeld....
Ik leef in de christendom, maar ben er niet van......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 01:16
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Jasmyn je kent mij nog niet.... daarom begrijp je mijn reactie niet.  |
Misschien handig om je reactie nader te verklaren? Dan leren we je vanzelf een beetje kennen...
|
|
| Naar boven |
|
|