| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 11:21
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Wat raar....Hannah is in 1 dag zomaar grijs geworden.... en ze is nog zo jong...erg voor haar zeg.  |
Sommigen mensen zijn op hun 20ste al grijs hoor.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 11:23
|
|
|
|
| JASMYN704 schreef: | Ach Cross, t overkomt iedereen wel eens.....! Toch?!?!  |
Lijkt me wel balen zeg, als je dat overkomt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 11:27
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Eerlijk gezegd heb ik eerder aangegeven dat ik dit een zeer ongeestelijke aards gerichte houding vind: je moet van jezelf houden om een ander lief te hebben. Per definitie zeer narcistisch gesteld vind ik. Narcisten houden van zichzelf en ik geloof niet dat God dat van ons vraagt. |
Narcisten houden alleen van zichzelf. Je kunt ook van jezelf houden én van anderen. Is het niet zo dat je moeilijk liefde kunt geven, als je niet van je zelf houdt?
Gelukkig houdt God van ons allemaal!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 12:13
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Ja ik ook gelukkig  |
Mijn ervaring is dan ook,
als je veel liefde geeft, ontvang je het dubbel terug.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 12:13
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Sommigen mensen zijn op hun 20ste al grijs hoor.  |
Klopt, maar daar hebben ze just for men voor uitgevonden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 12:20
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Eerlijk gezegd heb ik eerder aangegeven dat ik dit een zeer ongeestelijke aards gerichte houding vind: je moet van jezelf houden om een ander lief te hebben. Per definitie zeer narcistisch gesteld vind ik. Narcisten houden van zichzelf en ik geloof niet dat God dat van ons vraagt. |
Wat een gevaarlijke uitspraak Chat... Een narcist ziet en bewondert alleen zichzelf... dat kun je m.i. niet vergelijken met iemand die leert dat hij of zij er mag zijn, en vanuit die basis juist in liefde uit kan reiken naar de ander.
Voor een narcist houdt het op bij zichzelf, niet in staat zich in te leven in een ander. En daarom mag je dan ook zeggen dat dat idd. een houding is die in strijd is met de houding die God van ons vraagt... omdat narcisten niet verder kijken dan zichzelf. (Er is een beeld van een narcist die in het water kijkt en uiteindelijk verdrinkt in zijn eigen spiegelbeeld...).
Dat is dus totaal iets anders dan iemand die een gezonde eigenwaarde heeft en van daar uit mensen kan bemoedigen en kan reiken naar de ander. En geloof me, een gezond eigenwaarde komt je niet altijd aanwaaien...( ik kan het weten...), maar ik heb het wel moeten leren, dat ik de moeite waard ben, juist ook voor God. Die basis is van cruciaal belang wil je uberhaupt kunnen uitreiken naar de ander. Dankzij God weet ik wat liefde is en heb ik van mezelf leren houden... !! En vanuit die basis kan ik juist ook geven naar de ander.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 12:33
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Lijkt me wel balen zeg, als je dat overkomt.  |
ach ja Marijan, is weer eens wat anders dan meedraaien in de wasmachine...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 12:36
|
|
|
|
snik.... Hannah (en Leanne) zijn weg...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 12:40
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Sommigen mensen zijn op hun 20ste al grijs hoor.  |
hahaha Marijan, ik weet nog dat ik 22 jaar was en mijn vriendin al grijze haren uit m'n hoofd trok...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SWEETLADY943
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 12:46
|
|
|
|
Ik knap af op leugens in n vriendschap / relatie. Ik ben erg vergevelijk, probeer altijd wel t positieve in een mens voorop te stellen. Doch is mijn ervaring dat van leugens komen vaak meer leugens, en dan miss nog roddels om je eigen leugens te verbloemen/goed te praten... Geen goede basis voor zowel vriendschap als relatie.
Sus mooie bijdrage, bedankt voor je openheid, veel liefs.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 13:00
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Hé Suus. Rebecca doelt op vers 11: Echter, in hun verbondenheid met de Heer is de vrouw niets zonder de man, en ook de man niets zonder de vrouw. (uit de NBV, speciaal voor Chat )
Dit vers wordt nu een beetje uit zijn verband getrokken, alsof een alleenstaande man/vrouw niets zou zijn zonder een partner, maar in mijn ogen wordt dat hier zeker niet bedoeld. |
Dank je Lisa.
Dat hele stukje uit 1 Korinthiers is echter geschreven door Paulus die e.e.a. schreef aan de christelijke gemeente/ gemeenschap in Korinte en Paulus die daarover spreekt omdat het de orde in de samenkomst dreigde te verstoren. Daarom gaat het hier ook over lange haren en hoofdbedekking, omdat in die tijd de vrouwen die zo over straat liepen verdacht werden van overspel. (sorry, helemaal precies weet ik het niet). Hoe dan ook, Paulus heeft het hier niet over singles in onze tijd, maar over ordeverstoring in die tijd !!
m.i. heeft Paulus het hier over de gemeente in Korintier Kortom Paulus pleit hier voor orde en vrede in de gemeenschap.
Nog ff een Engelse vertaling (al heb ik eerlijk gezegd geen idee in hoeverre deze overeenkomt met de grondtekst).
"11In the Lord, however, woman is not independent of man, nor is man independent of woman. 12For as woman came from man, so also man is born of woman. But everything comes from God. 13Judge for yourselves: Is it proper for a woman to pray to God with her head uncovered ?"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 13:13
|
|
|
|
laat mij een voorbeeld geven Chat hoe ik dit zie: ik ga dagelijks iemand verzorgen, voor en na het werk, probeer er zoveel mogelijk te zijn en alles goed te doen, tot ik zo moe ben dat ik het gevoel heb er bij te vallen, niet meer te kunnen, dan vraag ik iemand anders om het eens over te nemen, zodat ik zelf eens tot rust kan komen (als je dan het geluk hebt dat iemand kan en wil overnemen) als ik dan een dag of twee dagen later opnieuw paraat ben, vind ik mij geen narcist, maar ik vind bovenstaand wel een voorbeeld van ook van mezelf te houden, om van daaruit van anderen te houden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 13:29
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Er is elders op het forum een discussie gaande over dit. Voor mij is deze discussie niet nodig. Ik geloof in beide. Jezus is God, Jezus is de Zoon. God de Vader en toch is er maar 1 God. Ik denk dat je het kunt vergelijken met het volgende voorbeeld: Je hebt de zon, de maan en de sterren… die hebben gemeen dat het "een hemellichaam" is… maar het zijn wel 3 verschillende lichtbronnen. (Of de mens, het is maar 1 mens en toch heeft het en een ziel en een geest en een lichaam, 3 in 1 zeg maar. Zou je het daar ook niet mee kunnen vergelijken ? of in elk geval wat bij voor kunnen stellen ?). |
ff nog een toevoeging aan mijn stukje. Allereerst was mijn 1e vergelijking misschien niet helemaal waar... of de maan een lichtbron is valt immers over te twisten Maar goed, ik hoop dat het wel begrepen werd.
Omdat Hannah ook het 2e voorbeeld aanhaalde wil ik daar nog wel iets aan toevoegen. Hoe mooi de vergelijking met "ziel, geest en lichaam" ook is, ik zei al dat het ergens een mysterie is. De vergelijking klopt niet helemaal denk ik, omdat als je als mens iets weet ook in zijn geheel weet en niet een deel is van jou dat dit niet weet.
We weten allemaal dat Jezus Christus wederkomt... maar wanneer Jezus precies wederkomt, weet zelfs de Zoon niet, maar alleen God de Hemelse Vader. Dus ze zijn ergens ook individuele Persoonlijkheden (als ik dat zo mag noemen) en toch zijn God en Jezus 1. Wat ik al zei, een mysterie. Iets wat je niet met je menselijk redeneren kan bevatten... misschien 'moet' je het zelf maar gaan ervaren... en dat begint m.i. allereerst bij geloven !!
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zondag 27 februari 2011, 13:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLAPROOS940
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 13:45
|
|
|
|
| WILLEMCM031 schreef: | Ik weet dat ik eigenlijk niets weet en dat doordat ik niets weet ook niets hoef te weten en dat omdat ik niets hoef te weten ook niets meer zal vergeten en alleen nog maar kan groeien als ik maar blijf luisteren naar Gods stem.
God zegt: Ik ben: de weg, de waarheid en het leven. God is een drieëenheid, wil dat dan zeggen dat deze drie dingen in de bijbel allemaal hetzelfde zijjn? Of betekent dit dat het niet uit maakt welke naam we aan God geven zolang we maar geloven.
Ik weet het even niet meer hoor,wie helpt mij verder? |
Wat ik nog aan bovenstaande reacties wil toevoegen is dat het er niet omgaat om theoretische discussies zoals hoe het nu precies zit met de die-eenheid van God uit te kunnen leggen en verklaren. Maar zoals je zelf zegt luisteren naar Gods stem. Hij is de Weg, dus Hij wijst je wel welke weg je moet gaan in je leven. Jezus is ook de Waarheid, dus Hij zal je leren wat Waarheid is, wat van God komt en wat niet. En Hij is het Leven, door de Heilige Geest kun je leven in al zijn volheid ervaren. Nu en in de eeuwigheid.
Ik wens je veel zegen hierbij, om te ontvangen en om door te geven aan anderen, Klaproos
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 13:54
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Klopt, maar daar hebben ze just for men voor uitgevonden  |
Ervaring Visser met just for men
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 13:55
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | snik.... Hannah (en Leanne) zijn weg...  |
Ja Suus snik maar wij zijn er nog...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 13:58
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | ach ja Marijan, is weer eens wat anders dan meedraaien in de wasmachine...  |
Heb ik ook meegemaakt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 14:04
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Ja Suus snik maar wij zijn er nog... |
Vreselijk, wat doen jullie sneu en onvolwassen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 14:04
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Geen enkele kerk moet je vertrouwen zelfs geen mens.... Laat God door je heen spreken Hij kent het antwoord.... |
Hier ben ik het eigenlijk volledig met je eens Mar, hoe goed men het ook bedoelt, hoe zeker men ook is dat men het bij het rechte eind heeft, ik geloof OOK dat GOD soms wel gewoon rechtstreeks tot jou spreekt, en dat dan dat antwoord voor jou de enige echte waarheid is!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 14:09
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ach sommige mensen (vrouw waarvan ik de naam hier niet zal noemen) laat hem, opgeladen en wel, in een bak met water vallen .... heb je er dus ook niets aan (of niet jasmyn) ....  |
kan toch gebeuren Cross,
heb het ook wel eens gehad, ik ijverig poetsen om een mooi net huisje te hebben, waait mijn venster open en wordt mijn mobieltje alzo via het vensterkader van de vensterbank geduwd, recht de onderstaande emmer binnen, tegen ik dit gezien had was geen reanimatie meer mogelijk daar gingen mijn contacten en nummers.............!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 14:17
|
|
|
|
|
Geen dag. overdenking i.v.m ziekte.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 14:17
|
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=5di3mjmNN1A
Ik heb de drie J's gehoord op de vrienden van Amstel live, en vond ze wel goed zingen.... Maar dit nummer bezorgd je kippevel.......zo mooi..... Het is van origine van de Kast maar dit is ook een prachtige versie.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 27 februari 2011, 14:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 14:27
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | hahaha Marijan, ik weet nog dat ik 22 jaar was en mijn vriendin al grijze haren uit m'n hoofd trok...  |
Jonge grijsaard? Heb je je haren nog of niet meer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 14:30
|
|
|
|
| MADED321 schreef: | [color=00008B]Ik heb me in dit vraagstuk een beetje verder verdiept en las bijvoorbeeld dat de bekende Joodse geschiedschrijver Flavius Josephus schreef dat volgens overlevering het aantal kinderen van Adam en Eva, 33 zonen en 23 dochters waren.
Door het feit dat er vele verschillende Bijbelvertalingen zijn zullen er altijd tegenstellingen blijven bestaan wat betreft Bijbelteksten.] |
Speciaal voor jou dan nog even Genesis 5:2 uit verschillende Bijbelvertalingen:
Herziene Statenvertaling Mannelijk en vrouwelijk schiep Hij hen, en Hij zegende hen en gaf hun de naam mens, op de dag dat ze geschapen werden.
Statenvertaling Man en vrouw schiep Hij hen, en zegende ze, en noemde hun naam Mens, ten dage als zij geschapen werden.
NBG 1951 man en vrouw schiep Hij hen, en Hij zegende hen en noemde hen „mens” ten dage, dat zij geschapen werden.
NBV Mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen. Hij zegende hen en noemde hen mens toen zij werden geschapen.
Kortom: alle deze Bijbelvertalingen spreken van mensen in meervoud.
Hoeveel zonen en dochters Adam en Eva exact hebben gekregen is eigenlijk niet relevant. Uit de Bijbel kun je opmaken dat het er meerdere zijn geweest. Blijkbaar is dat alles wat we hoeven te weten, en niet exact hoeveel. Als dat relevant was geweest zou het immers wel in de Bijbel staan. Het feit dat er meerdere kinderen zijn geweest, zegt nog altijd niet dat Kaïn met zijn zuster is getrouwd, of zelfs maar met zijn halfzuster. Toon mij dan eerst de Bijbeltekst maar aan waarin dit letterlijk staat. Want ook ik heb mij in dit vraagstuk verdiept, maar ik ga niet af op de uitspraken van ene Flavius, maar juist op de Bijbel in zijn totale context.
Dat alleen wordt doorgegaan op het geslachtsregister van Adam en Eva, toont niet aan dat zij de enige twee mensen zijn die door God in den beginne geschapen zijn. Als je de Bijbel in zijn totale context leest en ziet, zul je ontdekken dat de Bijbel qua geslachtsregisters begint bij Adam en uiteindelijk doorgaat tot de geboorte van Jezus. Dat wil niet zeggen dat er vanaf den beginne niet meer mensen zijn geweest dan alleen Adam en Eva, maar uitsluitend dat Jezus een nakomeling is geweest van Adam en Eva, omdat zijn moeder Maria uit dat geslacht stamt. Wie de Vader is van Jezus is, weten we als christenen allemaal. Vandaar dat ik in dit betoog alleen even doel op Maria als nakomeling van Adam.
Jij “neemt aan” dat er sprake zou zijn geweest van incest, omdat volgens jou Kaïn met zijn zuster is getrouwd, terwijl je dit niet kunt aantonen met een Bijbeltekst. Blijkbaar is het voor jou makkelijker om aan te nemen dat God eerst incest toelaat en zich daar later overduidelijk tegen uitspreekt. Sorry, maar ik geloof daar niet in. Het leidt er wel toe dat ik me begin af te vragen of het wellicht zo is, dat jou beeld van God anders is dan het mijne. Dit omdat jij stellig vast blijft houden aan de aanname dat er in den beginne sprake moet zijn van incest. Jou veronderstellingen en aannames gaan uit van een wispelturige God die de ene keer iets toelaat en dat later verbied.
Ik heb God in de Bijbel niet leren kennen als Iemand die eerst het ene zegt en dan weer het andere. Jezus zegt immers zelf: “laat uw ja een ja zijn en uw nee een nee” (staat ook in alle door mij genoemde Bijbelvertalingen in Mattheus 5:37). Als dat de opdracht is die wij krijgen, hoe kun je dan denken dat God zelf anders doet? Juist daarom geloof ik in een Almachtige God die heel goed in staat is geweest om vanaf den beginne te voorkomen dat er sprake zou zijn van gemeenschap tussen en volle broer en zus, simpelweg omdat dit een gruwel is in Zijn ogen (en dat woord “gruwel” kun je echt lezen in alle door mij genoemde Bijbelvertalingen in Leviticus 18, vers 27).
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op zondag 27 februari 2011, 14:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 14:40
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Vreselijk, wat doen jullie sneu en onvolwassen  |
Ik mag het toch wel jammer vinden Willemijn, dat Hannah (en Leanne) van C.M. af zijn ? Wat is daar onvolwassen aan ???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 14:46
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Ik mag het toch wel jammer vinden Willemijn, dat Hannah (en Leanne) van C.M. af zijn ? Wat is daar onvolwassen aan ??? |
Er is een heel verschil tussen iets jammer vinden en zo sneu doen vind je niet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 14:47
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Er is een heel verschil tussen iets jammer vinden en zo sneu doen vind je niet?  |
Ik bedoelde het niet zo dramatisch Willemijn, maar met een
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 14:52
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Ervaring Visser met just for men  |
't werkt voor geen meter
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 14:55
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | 't werkt voor geen meter  | volgende keer een heideplantje gebruiken in ede?
|
|
| Naar boven |
|
|