ChristianMatch

Forum

waar knap jij op af bij een man of vrouw ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 12:58

WILLEMIJN232 schreef:
Ik ben het toch niet helemaal met je eens.......
Je moet oppassen dat je niet iedereen gaat bekijken vanuit normen die voor jou aanvaardbaar zijn......Wie weet heeft een ander andere normen die prima zijn alleen niet die van jou zijn......
Ik ga er ook niet vanuit dat iemand die zichzelf niet goed verzorgd niet goed voor zichzelf zorgt........Hij/zij vind dat misschien helemaal niet belangrijk (ik kan het me niet voorstellen maar dat is weer mijn norm),
houdt niet in dat je 'riekend'op je werk kan verschijnen wat voor beroep je ook hebt.....maar dan heb je het weer over professie..........en de algemeen geldende norm dat je niet stinkt......
Blijft ingewikkeld Marylien
Mijn ervaring met relaties is, dat je voortdurend aan je eigen normen en waarden aan het schaven bent.. Omdat de ander ook een kijk heeft op hygiëne of netheid. Het is meestal aanpassen aan elkaars gewoontes, is mijn ervaring.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 12:59

CHATULIEM619 schreef:
Het valt me iedere keer weer op, dat mensen in het echt zo anders kunnen zijn in het echt dan op het forum. En meestal vind ik ze irl veel positiever. Wat zijn jullie ervaringen hiermee en wat denk je wat de oorzaken daarvan zijn. Is het verkeerd je anders op het forum voor te doen, of is het onvermijdelijk omdat je iemand toch niet volledig kunt leren kennen?

De contacten die ik in real life met mensen van CM heb, zijn totaal niet anders dan ik verwacht had....Maar kan me wel voorstellen dat het ook wel anders kan zijn....in positieve en negatieve zin........ Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 13:14

http://www.youtube.com/watch?v=Ja46og3v0ew

Blijft prachtig en ontroerend........Pie Jesu van Fauré

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 28 februari 2011, 13:17
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 13:40

MARIO216 schreef:
Dus jij wil zeggen dat jij dat ben, wel stoer of stoer doen Smiley met dichtgeplakte mond

Is toch wel stoer Mario of niet soms....en we vliegen allemaal weleens door de lucht b.v. met wintersport Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 13:45

WILLEMIJN232 schreef:
Niet zo bitter Leonard.......en staat ook een beetje haaks op je andere christelijke praatjes......... Verraste, verbaasde smiley

Ben niet bitter Willemijn, want de telefoonmaatschappij stuurde een nieuw exemplaar... Clown smiley maar wel een aparte ervaring.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 14:00

Zondag 27 februari, Deut.16: 13-17; Loofhutten.

Hutjes van loof, tenten van takken en bladeren – die maken de Israëlieten elk jaar, ter herinnering aan de reis door de woestijn. Toen woonde het volk in tenten; het was een volk onderweg, op reis naar het beloofde land. Dat moeten de Israëlieten zich elk jaar weer in herinnering roepen. En vandaar, in het najaar, voordat de regentijd aanbreekt: het Loofhuttenfeest. Zeven dagen lang woont ieder in een klein hutje, een tent van loof, achter het huis of in de wijngaard. Het is echt een feest, een vrolijke gebeurtenis! Geen wonder: God heeft Zijn volk bevrijd en wie zou daarover niet vrolijk zijn?
Maar, er is nog iets: op deze grote feesten wordt het volk ook in de tempel, in Jeruzalem verwacht. Drie keer per jaar trekt het op naar de stad van goud. Drie keer per jaar trekt het op naar de stad van goud. Drie keer per jaar zingt men de optochtsliederen, psalmen van bevrijding, lofliederen van dankbaarheid! En áls je gaat, dan neem je wat mee! Je laat het wel uit je hoofd om met lege handen voor Gods aangezicht te verschijnen. Je neemt wat mee, een offer aan God, uit pure dankbaarheid!
Drie keer per jaar, zo’n grote reis… Zo ver behoeven wij niet te gaan. De kerk is dichter bij. Maar de bedoeling is dezelfde. Samen met de gemeente Gods lof te zingen! Kerken zijn loofhutten, tenten waarin we wonen mogen, plaatsen van lofprijzing en dankbaarheid omdat we Jezus ons heeft uitgeleid uit het diensthuis van zonde en dood! En omdat onze loofhutten zo dichtbij zijn, kun je vaker gaan dan drie keer per jaar… Elke zondag, waarom niet? ‘Looft de daden, groot en goed, die God triomferend doet!’
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 14:01

Maandag 28 februari, Deut. 30: 1-6; Ga terug!

Hier en daar zie je het staan, bij een oprit naar de rijksweg: Ga terug!
Die borden staan daar niets voor niets. Soms gebeurt het dat iemand niet goed uitkijkt en op de verkeerde weghelft de rijksweg oprijdt. Levensgevaarlijk is dat! Spookrijders! Vandaar dat bord, als een waarschuwing: Ga terug!
De bijbel staat vol met deze borden. Bekeert u! Ga terug! Je zit op de verkeerde route! Als je zo verder gaat kom je niet waar je wezen wilt. Integendeel: je maakt alleen maar botsingen, je bent een gevaar voor anderen en voor jezelf. Ga terug!
Die waarschuwing heeft Israël ook nodig. Israël kiest heel gemakkelijk de verkeerde weg. De weg van de afgoden, de weg van de schijnvroomheid, de weg van onderdrukking en geweld. Ga terug! Zegt God. Dan zal Ik jullie helpen, jullie terugbrengen uit alle landen waarheen jullie zijn verstrooid. En zo is het gegaan, eeuwenlang. Steeds is het volk Israël verstrooid. En nog wonen er Joden in Rusland, in Amerika, overal. Maar God haalt ze terug, naar het beloofde land! Ga terug, zegt Hij. Als je luistert naar Mijn geboden en beloften zul je leven in vrede!
Ga terug! Tegen ons wordt het net zo goed gezegd. Misschien ben je op de verkeerde weg. Levensgevaarlijk! Ga terug! ‘Dan zal de Here uw God, in uw lot een keer brengen en zich over u erbarmen’.
Naar boven

Auteur Bericht
ANIR781

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 14:16

[quote=BIANCABB146]

Las het het in de krant. en mijn gedachten gingen uit naar de nabestaanden en naar de gemeente waar ze bij horen.
En nu lees ik hier dat ze uit jou gemeente komen.
ik wens iedereen die betrokken zijn met hun op wat voor manier dan ook veel sterkte en God kracht.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 14:17

WILLEMIJN232 schreef:
De contacten die ik in real life met mensen van CM heb, zijn totaal niet anders dan ik verwacht had....Maar kan me wel voorstellen dat het ook wel anders kan zijn....in positieve en negatieve zin........ Knipoog smiley

De contacten hoeven per definitie niet anders te zijn in real life, maar de emotie ontbreekt natuurlijk op CM en daardoor kan een iets ander beeld ontstaan.
Zelf denk ik dat het vaak positiever uitpakt in real life.
De kennismaking via het internet is vaak wat éénzijdig en als de behoefte om een relatie te verkrijgen aanwezig is ...............kan je beter niet te lang te wachten met een ontmoeting.

Laatst aangepast door
LEONARD480
op maandag 28 februari 2011, 14:20
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 14:24

IMKE917 schreef:
Jazeker Leonard...........je hebt heeeeel wat gemist.......waar was je nou??? Huilende smiley, smiley in tranen

Na hoor en wederhoor is de conclusie dat het met de boeren ook niet altijd rozengeur en maneschijn betreft.

De liefde is en was altijd toch een raar ding...is bij de boeren toch hetzelfde
Naar boven

Auteur Bericht
EDITH773

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 14:27

BzV is/was zelfs zo populair, dat wij vorige week na een optreden met ons gospelkoor niet wisten hoe snel er afgebouwd moest worden, om maar zo min mogelijk te missen. En dat dus niet alleen door de vrouwen, maar ook door de mannen.
Het slaat nergens op, maar toch leuk om na te kijken.
Naar boven

Auteur Bericht
TRIJNIE671

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 14:45

MARIJAN072 schreef:
Oeps Verlegen lachende smiley , 'k zal de kaart er eens bij pakken.

Maarre....de kids hoeven tegenwoordig niet meer alle gehuchten te leren. Knipoog smiley

GEHUCHTEN??? zeg je dat over mijn geboorteplaats Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 14:59

WILLEMIJN232 schreef:
Ik vind het wel een beetje een eisenpakket hoor........
En vullen we het niet heel erg voor een ander in?
Dit zijn de punten en als je daar aan voldoet kan je van jezelf houden????
Was het maar zo simpel..... Verraste, verbaasde smiley

helemaal mee eens Willemijn.
Heb ik geen woord aan toe te voegen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 15:17

TRIJNIE671 schreef:
GEHUCHTEN??? zeg je dat over mijn geboorteplaats Gefrustreerde smiley

Haha Trijnie en het is nog wel zo'n prachtige plaats.
Als jullie meegaan zul je nooit meer over gehucht spreken!

Mary
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 15:21

DENNISS669 schreef:
"Verbond" volgens van Dale = Overeenkomst.
Partij I besluit met Partij II te handelen volgens bepaalde afspraken en vice versa. Daaraan zijn voorwaarden of clausules gekoppeld. Wel bekend is het sluiten van een huwelijks verbond, waarin beide partijen elkaar eeuwige trouw beloven, met als clausule dat dit gebeurd in zowel goede als in slechte tijden. Wat mij betreft is het dan ook wel duidelijk, de term verbond hoort zowel in het OT als het NT gewoon thuis, omdat het gewoon een woord is wat beschrijft hoe en op basis waarvan 2 partijen met elkaar omgaan. Het woord verbond uit je NT denken schrappen is onbijbels en brengt je ook geen enkel voordeel m.i.
Dennis

Waarom ?? Je behoort nu toch tot de gemeente van Jezus Christus ... of wil je liever bij de oudtestamentische gelovigen (Joden) behoren??

Daar zit juist het grote verschil, wij hebben redding door Jezus Christus, niet door het verbond wat God met Abraham maakte. Voor die gelovigen was er de grote verzoendag, wanneer de hogepriester 1 maal per jaar het heilige der heilige binnenging, om daar voor het volk een offer te brengen.
Maar voor ons christenen, geldt een andere belofte, Johannes 7:38 “Rivieren van levend water zullen stromen uit het hart van wie in mij gelooft,” zo zegt de Schrift.’ 39 Hiermee doelde hij op de Geest die zij die in hem geloofden zouden ontvangen; de Geest was er namelijk nog niet, want Jezus was nog niet tot Gods majesteit verheven.
En later maakt Jezus helemaal een eind aan het oude verbond, Marcus 15:37 Maar Jezus slaakte een luide kreet en blies de laatste adem uit. 38 En het voorhangsel van de tempel scheurde van boven tot onder in tweeën. Engeltje smiley

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op maandag 28 februari 2011, 15:22
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 15:24

LEONARD480 schreef:
Ben niet bitter Willemijn, want de telefoonmaatschappij stuurde een nieuw exemplaar... Clown smiley maar wel een aparte ervaring.

vraag me af hoe je in die wasmachine terecht kwam .... Smiley die vol vragen zit Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 15:24

we dwalen af van het onderwerp.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 15:27

CROSSROAD317 schreef:
vraag me af hoe je in die wasmachine terecht kwam .... Smiley die vol vragen zit Gefrustreerde smiley

haha Cross, van Leonard wist ik het niet, maar hoorde het wel eens dat iemand het vergeten was uit de broekzak te halen... hahaha
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 15:36

CHATULIEM619 schreef:
Ik geloof nl dat het nooit zo is, dat iemand niet van zichzelf houdt. Het feit dat men het al zegt, betekent dit meer zelfliefde dan je je kunt voorstellen. Mensen die zeggen niet van zichzelf te houden, zijn vaak in de praktijk narcisten. Ze willen niet overgeven aan de ander, ze willen zelf liefde opeisen. Ik ben nog niemand tegengekomen die niet van zichzelf hield...

Dan had je mij moeten ontmoeten toen ik 25 was... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 15:36

CROSSROAD317 schreef:

Ach Cross als tie maar schoon is ha ha ha Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 15:37

CHATULIEM619 schreef:
Het valt me iedere keer weer op, dat mensen in het echt zo anders kunnen zijn in het echt dan op het forum. En meestal vind ik ze irl veel positiever. Wat zijn jullie ervaringen hiermee en wat denk je wat de oorzaken daarvan zijn. Is het verkeerd je anders op het forum voor te doen, of is het onvermijdelijk omdat je iemand toch niet volledig kunt leren kennen?

Ik ben het wel met je eens Chatuliem...... kunnen zijn.
In de loop der jaren Verlegen lachende smiley heb ik al veel mensen leren kennen, of kennisgemaakt met, en lang niet altijd klopte het met het beeld wat ik had van die persoon naar aanleiding van het forum of de chat(box). Vaak zijn de mensen als je ze ontmoet irl veel leuker, niet meer virtueel ....
Wat me wel opvalt, de mensen waar je wat intensiever contact mee hebt op CM, door mail of eventueel telefoon, die blijken vaak wel aan dat beeld te voldoen.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 15:43

MARY052 schreef:
Haha Trijnie en het is nog wel zo'n prachtige plaats.
Als jullie meegaan zul je nooit meer over gehucht spreken!

Mary

Nee dan praat je over een vlek ..... volgens mij staan er nog geen 100 huizen .... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 15:47

SUSANNAH475 schreef:
Dan had je mij moeten ontmoeten toen ik 25 was... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

O vertel Suus ben best nieuwsgierig Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 15:47

MARISKA601 schreef:
we dwalen af van het onderwerp.

welk onderwerp Mariska Knipoog smiley Op het afknaptopic mag je schieten op alles waarop je afknapt. Het treft een beetje ongelukkig dat deze uitwisseling van emoties, frustraties (nou ja de laatste eigenlijk niet), gedachten, normen en waarden (al dan niet opgelegt door onze opvoeding en of leefmilieu) hierover zich op deze topic plaats vinden.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 15:48

EDITH773 schreef:
BzV is/was zelfs zo populair, dat wij vorige week na een optreden met ons gospelkoor niet wisten hoe snel er afgebouwd moest worden, om maar zo min mogelijk te missen. En dat dus niet alleen door de vrouwen, maar ook door de mannen.
Het slaat nergens op, maar toch leuk om na te kijken.

Op zich ook wel weer leuk dat zelfs de mannen er gek op zijn
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 15:52

terug naar de heide.. wie gaat er nog meer mee?

voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5
simone 40 jaar en kind 11 jaar*
arjanne 40 jaar?*
gerda 51 jaar*
marianne129, 49 jaar evt met kinderen
angelique327, 50 jaar
susannah475, 45 jaar
jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar
Joëlle246, 52 jaar
Sweetlady, sweets 40er
Miekjes285 42 jaar
Erika129 36 jaar
trijnie671 49 jaar
annette965 50 jaar
irene200 57 jaar
Sofie807
Imke917, 54 jaar (onder voorbehoud)
esther279 32 jaar met kind
lydia739
dinie968 52 jaar
loretta033 54 jaar
kersje453 49 jaar
xabia794 met dochter van 11
en belgische smiley*
dayspring826
caarolien... 52 jaar
brecht936 63 jaar met introducees
ingrid800 39 jaar met drie kinderen
gerlyn320 37 jaar
marieke897 met kids (onder voorbehoud)
Marian096 48 jaar
jasmyn704 met zoon (leeftijd?)
Lisa610 42 jaar
carien982 31 jaar
wilma729 45 jaar
Aatje057 47 jaar

mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17
crossroad317
henduk729, 40 jaar
met intro*
pimpernel883, 44 jaar
benny340 45 jaar
jozua159 48 jaar
leonard480, 43 jaar, o.v. evt met vriend
Billy701 48 jaar
eggie949 34 jaar
gert182 42 jaar, met zoon van 15
herman388, 48 jaar
marcowaal200 40 jaar
bob582 32 jaar
searching 40 jaar
bartje734 51 jaar
johannes774 49 jaar
roseve569 50 jaar
timo194 25 jaar
joelbax 24 jaar
mydestany349 32 jaar, evt met dochter
gibby159 65 jaar
winnetou276 35 jaar
hannes469 42 jaar
willem591 64 jaar
maded321 46 jaar
robert118 43 jaar
arjo182 49 jaar
dirkie395 39 jaar met twee kinderen (16 en 18 jaar?)
marsjg370
jves252 35 jaar
Portio 57 jaar
Eloy997 45 jaar

35 dames en 33 heren
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 15:57

MARISKA601 schreef:
Het gaat er bij om bij die 5 punten dat er een basis bij je zelf is neergelegd om ook zorgzaam voor een ander te kunnen zijn.
En ik heb het niet over vetzucht, dat maak jij ervan.

God vraagt van ons om goed voor ons zelf te zijn , dat ben ik met je eens, dat God vraagt om goed te zijn voor ons zelf.

Zonder goede basis kan er ook geen zorg en omkijken zijn naar je naaste. Dat ben ik niet met je eens.

En deze 5 punten die ik opsomde kom ik regelmatig tegen.
En daar knap ik op af.

als dit volledig op jezelf betrokken is Mariska, zou ik zeggen, echt eerlijk en dat meen ik oprecht. wees wat liever en vriendelijker voor jezelf.
Dan zul je zien dat je vanuit rust en ontspanning gaat werken en dat het allemaal veel soepeler zal gaan. Knipoog smiley
Je hoeft niet volmaakt te zijn. Geen mens is volmaakt en toch houdt God van ons.

(en dit is nu natuurlijk geen oproep tot luiheid of enig andere hoofdzonde Clown smiley )

Laatst aangepast door
REBECCA667
op maandag 28 februari 2011, 16:02
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 15:58

MAUREEN217 schreef:
Eerst wil ik zeggen dat ik helemaal achter Suzanne sta, met hetgeen zij zegt over 1 korinthe. Verder. Wil ik ingaan op de Liefde. Ik vind dit een belangrijkonderwerp. Het hele geloof is gebaseerd op Liefde. Het is die Goddelijke Liefde die God in je hart plant, als je die Liefde heb, kan je iedereen liefhebben, zelfs je ergste vijand ( behalve de satan, natuurlijk ) ik weet niet of jullie weleens aan God hebben gevraagd in Zijn Hart te kijken, ik heb het weleens gevraag, en ik kon alleen maar huilen,ik geloofbdat God een vreselijk verdriet heeftover Zijn kinderen, ik praat nuover mensen, die zeggen kinderen te zijn van de Allerhoogste, ik weet niet hoe het met jullie is gestel, maar ik streef ernaar te zijn als Jezus. En dat doet pijn, je moet jezelf wegcijferen. Alles VAB jezelf inleveren, en dat is heel moeilijk, als mens wil je toch iets blijven vasthouden. Als je de Goddelijke Liefde hebt, sta je in de overwinning, je kan ook anderen liefhebben door Zijn Liefde in jou.

Dan sta je niet helemaal achter mij dus, want ik geloof niet dat het de bedoeling is dat je jezelf "wegcijfert"
Maar over het woord "wegcijferen" zijn veel misverstanden...
Jezelf op de achtergrond zetten van tijd tot tijd omdat de ander op dat moment die hulp zo hard nodig heeft, reken ik bijv. zelf niet tot "wegcijferen" maar zie ik meer als "even op de achtergrond".
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 16:00

MARIJAN072 schreef:
Apart toch ook wel, lijkt mij Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit

Marijan, begrijpt niet waarom een man of vrouw aan zichzelf zou moeten twijfelen.

Ach is maar hoe je het bekijkt Marijan, want de rol man/vrouw is in vele opzichten natuurlijk positief verandert maar neemt niet weg dat er zo en dan een identiteitcrisis is ontstaan om vervolgens in de moderne samenleving van nu een kwetsbare taak voor de man is weggelegd, maar goed heeft natuurlijk op zich niets met uiteten te maken natuurlijk en dus weer on-topic
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 16:03

CROSSROAD317 schreef:
Ik ben het wel met je eens Chatuliem...... kunnen zijn.
In de loop der jaren Verlegen lachende smiley heb ik al veel mensen leren kennen, of kennisgemaakt met, en lang niet altijd klopte het met het beeld wat ik had van die persoon naar aanleiding van het forum of de chat(box). Vaak zijn de mensen als je ze ontmoet irl veel leuker, niet meer virtueel ....
Wat me wel opvalt, de mensen waar je wat intensiever contact mee hebt op CM, door mail of eventueel telefoon, die blijken vaak wel aan dat beeld te voldoen.

Zit er nog verschil Cross in de Noordelijken Nederlanden of de Zuidelijke Nederlanden
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 ... 6194 Volgende
Pagina 2014 van 6194