| Auteur |
Bericht |
|
MADED321
|
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 22:48
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Kan niet Cross......dat kennen ze alleen maar in het onderwijs  |
Nou dat is wel iets overdreven ik had afgelopen zomer maar 7 weken dus geen 2 maanden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CORNELIA889
|
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 22:51
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Terug naar de heide.. wie gaat er nog meer mee op 16 april 2011?
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5 simone 40 jaar en kind 11 jaar* arjanne 40 jaar?* gerda 51 jaar* marianne129, 49 jaar evt met kinderen angelique327, 50 jaar susannah475, 45 jaar jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar Joëlle246, 52 jaar Sweetlady, sweets 40er Miekjes285 42 jaar Erika129 36 jaar trijnie671 49 jaar annette965 50 jaar irene200 57 jaar Sofie807 Imke917, 54 jaar (onder voorbehoud) esther279 32 jaar met kind lydia739 dinie968 52 jaar loretta033 54 jaar kersje453 49 jaar xabia794 met dochter van 11 en belgische smiley* dayspring826 caarolien... 52 jaar brecht936 63 jaar met introducees ingrid800 39 jaar met drie kinderen gerlyn320 37 jaar marieke897 met kids (onder voorbehoud) Marian096 48 jaar jasmyn704 met zoon (leeftijd?) Lisa610 42 jaar carien982 31 jaar wilma729 45 jaar Aatje057 47 jaar
mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17 crossroad317 henduk729, 40 jaar met intro* pimpernel883, 44 jaar benny340 45 jaar jozua159 48 jaar leonard480, 43 jaar, o.v. evt met vriend Billy701 48 jaar eggie949 34 jaar gert182 42 jaar, met zoon van 15 herman388, 48 jaar marcowaal200 40 jaar bob582 32 jaar searching 40 jaar bartje734 51 jaar johannes774 49 jaar roseve569 50 jaar timo194 25 jaar joelbax 24 jaar mydestany349 32 jaar, evt met dochter gibby159 65 jaar winnetou276 35 jaar hannes469 42 jaar willem591 64 jaar maded321 46 jaar robert118 43 jaar arjo182 49 jaar dirkie395 39 jaar met twee kinderen (16 en 18 jaar?) marsjg370 jves252 35 jaar Portio 57 jaar Eloy997 45 jaar christina 50 jaar cornelia 54 jaar
37 dames en 33 heren | [/quote]
Bijna in evenwicht....[/quote]
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 23:02
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Precies ja.....naar DRAAGKRACHT. En dan beide evenveel . Maar niet dat de gene die alimentatie betaald zichzelf het ape...moet werken om de centen te betalen en dan weet de gene die die centjes ontvangt lekker zwart bijverdient , uitkering trekt , 3 keer per jaar vakantie viert ,huisje verbouwt en noem maar op.
Visser, die heel blij is dat de alimentatie aftrekbaar is van de belasting. |
Waarom wordt dit nu gelijk weer zo negatief uitgelicht. Hoewel ik zelf in een totaal andere positie zit, kan ik me er wel eens aan ergeren dat het er blijkbaar wordt gedacht dat het voor vrouwen zo fijn is om van een bijstandsuitkering te moeten rond komen na een scheiding en daarnaast financieel afhankelijk te blijven van haar ex-man. In hoeverre berust dat echter op een eigen vrije keuze.
In veel gevallen waarin de vrouw niet werkt nadat de scheiding, werkte zij ook al niet voor de scheiding. En dat is vaak een hele bewuste geweest van beide partners samen. Een keuze voor een traditioneel rollenpatroon waarin hij werkt en zij voor de kinderen zorgt. Als er dan een scheiding komt en de vrouw geen werk heeft, als gevolg van de keuzes die eerder samen zijn gemaakt, dan is zij ineens iemand die "lekker thuis zit, een uitkering geniet en ondertussen haar ex-partner kaal probeert te plukken door hem alimentatie te laten betalen".
Ik snap dit niet hoor.. Als je dan samen keuzes hebt gemaakt tijdens het huwelijk, dan moet je ook staan voor de consequenties na de scheiding. En als een vrouw jarenlang niet gewerkt heeft, valt het niet mee om een baan te vinden die goed te combineren is met de zorg voor de kinderen. Dus ja.. dan zit ze thuis, moet ze door vindingrijk te zijn de eindjes aan elkaar knopen, blijft ze nog altijd afhankelijk van de welwillendheid van haar ex om alimentatie te betalen. En sorry Visser: ik ken geen vrouwen die van de bijstand moeten rond komen en dan drie keer per jaar op vakantie kunnen.
Hoe dan ook, de kids zijn van vader en moeder samen. Als zij tijdens hun huwelijk keuzes gemaakt hebben waarvan zij toen meenden dat dit in het belang was van de kinderen, dan kan het niet zo zijn dat een scheiding dat ineens allemaal veranderd. Blijkbaar gaan andere belangen dan ineens boven dat wat ze eerder verkozen. Maar hoe je het ook wendt of keert: beide ouders blijven samen verantwoordelijk voor de zorg van de kinderen en zullen daarom dus oook beide naar draagkracht moeten mee betalen aan het levensonderhoud van de kinderen. Zolang de vrouw dan geen werk heeft of te weinig uren kan werken om van rond te kunnen komen, zal de man dus moeten bijdragen in de vorm van alimentatie. En inderdaad: alimentatie is fiscaal aftrekbaar: kinderalimentatie ten dele en partneralimentatie volledig.
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op woensdag 2 maart 2011, 23:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 23:04
|
|
|
|
Terug naar de heide.. wie gaat er nog meer mee op 16 april 2011?
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5 simone 40 jaar en kind 11 jaar* arjanne 40 jaar?* gerda 51 jaar* marianne129, 49 jaar evt met kinderen angelique327, 50 jaar susannah475, 45 jaar jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar Joëlle246, 52 jaar Sweetlady, sweets 40er Miekjes285 42 jaar Erika129 36 jaar trijnie671 49 jaar annette965 50 jaar irene200 57 jaar Sofie807 Imke917, 54 jaar (onder voorbehoud) esther279 32 jaar met kind lydia739 dinie968 52 jaar loretta033 54 jaar kersje453 49 jaar xabia794 met dochter van 11 en belgische smiley* dayspring826 caarolien... 52 jaar brecht936 63 jaar met introducees ingrid800 39 jaar met drie kinderen gerlyn320 37 jaar marieke897 met kids (onder voorbehoud) Marian096 48 jaar jasmyn704 met zoon (leeftijd?) Lisa610 42 jaar carien982 31 jaar wilma729 45 jaar Aatje057 47 jaar Christina 50 jaar Cornelia889 54 jaar
mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17 crossroad317 henduk729, 40 jaar met intro* pimpernel883, 44 jaar benny340 45 jaar jozua159 48 jaar leonard480, 43 jaar, o.v. evt met vriend Billy701 48 jaar eggie949 34 jaar gert182 42 jaar, met zoon van 15 herman388, 48 jaar marcowaal200 40 jaar bob582 32 jaar searching 40 jaar bartje734 51 jaar johannes774 49 jaar roseve569 50 jaar timo194 25 jaar joelbax 24 jaar mydestany349 32 jaar, evt met dochter gibby159 65 jaar winnetou276 35 jaar hannes469 42 jaar willem591 64 jaar maded321 46 jaar robert118 43 jaar arjo182 49 jaar dirkie395 39 jaar met twee kinderen (16 en 18 jaar?) marsjg370 jves252 35 jaar Portio 57 jaar Eloy997 45 jaar
37 dames en 33 heren
Gezellig weer er twee bij.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 23:04
|
|
|
|
Heel fijn...(maar ook moeilijk) hier te lezen over autisme... Het is moeilijk voor me om me hier voor open te stellen...over te praten...
Ik heb...en had er veel mee te maken...want waarschijnlijk heeft mijn ex ook autisme...Hij wilde zich er niet voor laten testen en ook niet in therapie gaan. Maar nu ik gescheiden ben...en onze dochter bij mij woont zitten we nu weer in het circuit...want ook met haar zijn we een weg aan het volgen....voor een onderzoek naar autisme...( Het schijnt erfelijk te zijn)...bij mijn ex in de familie zijn er 7 mensen!!) Een van de zonen (heel duidelijk!!) heeft de Aspergervorm....
Ik kon er niet meer mee leven....Het was zo zwaar.... Ook nu...nu de druk weg is van mijn ex...zit ik( en ik moet het nu ook weer alleen doen) weer helemaal in de hulp om samen met de dochter een plaats voor haar te vinden en te krijgen in de maatschappij...
Juist doordat ze waarschijnlijk een lichte vorm heeft doorkruisen we nu allerlei instanties op zoek naar een oplossing!!! Er is al gezegd...na een test...Ze heeft 2 handen...2 voeten...en ze kan goed haar woordje doen!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vorig jaar ben ik naar een lezing geweest....heel moeilijk...want tijdens de lezing was het of miin hele leven aan me voorbijging...alles klopte...
Overigens een lezing ook met bijbels perspectief onderbouwd!!! Het was een dominee...die het gaf...en hij eindigde met de woorden....
Leven met een partner....eindigt vaak....met veel verdriet en veel kans op een scheiding...
Nog veel meer zou ik er over willen zeggen...maar kan het niet hier...en ben ook niet iemand die het zo goed kan verwoorden hier...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 23:16
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Allemaal Vandaag heb ik een leuk hondje weer in mn tent gekregen vn 6 maanden oud prachtig want ik had 6 jaar geen hond meer maar het geeft wel weer een hoop plezier in je huis. Sjalom. Martin |
He Martin,
Leuk zeg, ik heb sinds een aantal weken ook een hondje in huis..een puppy die ik op mag voeden.......maar ik vind het toch leuk!!! Heel veel afleiding en veel liefde en plezier!
Geniet er van Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 23:20
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Waarom wordt dit nu gelijk weer zo negatief uitgelicht. Hoewel ik zelf in een totaal andere positie zit, kan ik me er wel eens aan ergeren dat het er blijkbaar wordt gedacht dat het voor vrouwen zo fijn is om van een bijstandsuitkering te moeten rond komen na een scheiding en daarnaast financieel afhankelijk te blijven van haar ex-man. In hoeverre berust dat echter op een eigen vrije keuze.
In veel gevallen waarin de vrouw niet werkt nadat de scheiding, werkte zij ook al niet voor de scheiding. En dat is vaak een hele bewuste geweest van beide partners samen. Een keuze voor een traditioneel rollenpatroon waarin hij werkt en zij voor de kinderen zorgt. Als er dan een scheiding komt en de vrouw geen werk heeft, als gevolg van de keuzes die eerder samen zijn gemaakt, dan is zij ineens iemand die "lekker thuis zit, een uitkering geniet en ondertussen haar ex-partner kaal probeert te plukken door hem alimentatie te laten betalen".
Ik snap dit niet hoor.. Als je dan samen keuzes hebt gemaakt tijdens het huwelijk, dan moet je ook staan voor de consequenties na de scheiding. En als een vrouw jarenlang niet gewerkt heeft, valt het niet mee om een baan te vinden die goed te combineren is met de zorg voor de kinderen. Dus ja.. dan zit ze thuis, moet ze door vindingrijk te zijn de eindjes aan elkaar knopen, blijft ze nog altijd afhankelijk van de welwillendheid van haar ex om alimentatie te betalen. En sorry Visser: ik ken geen vrouwen die van de bijstand moeten rond komen en dan drie keer per jaar op vakantie kunnen.
Hoe dan ook, de kids zijn van vader en moeder samen. Als zij tijdens hun huwelijk keuzes gemaakt hebben waarvan zij toen meenden dat dit in het belang was van de kinderen, dan kan het niet zo zijn dat een scheiding dat ineens allemaal veranderd. Blijkbaar gaan andere belangen dan ineens boven dat wat ze eerder verkozen. Maar hoe je het ook wendt of keert: beide ouders blijven samen verantwoordelijk voor de zorg van de kinderen en zullen daarom dus oook beide naar draagkracht moeten mee betalen aan het levensonderhoud van de kinderen. Zolang de vrouw dan geen werk heeft of te weinig uren kan werken om van rond te kunnen komen, zal de man dus moeten bijdragen in de vorm van alimentatie. En inderdaad: alimentatie is fiscaal aftrekbaar: kinderalimentatie ten dele en partneralimentatie volledig. |
Waarom dat negatief word uitgelicht??? Gewoon om het feit dat er heel wat mensen zijn die daarmee te maken hebben. En als jij dat niet ziet of niet wil zien ....oke, dat is aan jou. Maar ik ken er dus wel : Alimentatie ontvangen, zwart bij verdienen en op vakantie gaan .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 23:21
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Precies ja.....naar DRAAGKRACHT. En dan beide evenveel . Maar niet dat de gene die alimentatie betaald zichzelf het ape...moet werken om de centen te betalen en dan weet de gene die die centjes ontvangt lekker zwart bijverdient , uitkering trekt , 3 keer per jaar vakantie viert ,huisje verbouwt en noem maar op.
Visser, die heel blij is dat de alimentatie aftrekbaar is van de belasting. |
Visser dit bovenstaande komt helaas vaker voor en het zou zo anders moeten zijn natuurlijk. Neemt niet weg dat beide ouders de verantwoordelijkheid moeten dragen voor hun kroost en je trok de vergelijking dat een mogelijke ex vrouw daarvan zou kunnen profiteren en in bepaalde situaties klopt dit inderdaad ...hoef niet ver te gaan om te zien wat voor een ellende dit met zich meebrengt. Als ik bij de buren zag wat een schuldproblematiek hij in terecht kwam en vervolgens hij dan daarvoor ook nog opdraait is het echt bizar. De man weet letterlijk niet hoe het ooit nog goed moet komen. Is natuurlijk een situatie die niet voor iedereen geld maar toch ze gebeuren wel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 23:26
|
|
|
|
| EGGIE989 schreef: | Yep, klopt.... er is een gezegde voor: mannen worden knapper naarmate ze ouder worden.....  |
Dan worden het nog hele mooie en aantrekkelijke jaren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 23:26
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Visser dit bovenstaande komt helaas vaker voor en het zou zo anders moeten zijn natuurlijk. Neemt niet weg dat beide ouders de verantwoordelijkheid moeten dragen voor hun kroost en je trok de vergelijking dat een mogelijke ex vrouw daarvan zou kunnen profiteren en in bepaalde situaties klopt dit inderdaad ...hoef niet ver te gaan om te zien wat voor een ellende dit met zich meebrengt. Als ik bij de buren zag wat een schuldproblematiek hij in terecht kwam en vervolgens hij dan daarvoor ook nog opdraait is het echt bizar. De man weet letterlijk niet hoe het ooit nog goed moet komen. Is natuurlijk een situatie die niet voor iedereen geld maar toch ze gebeuren wel. |
Ze gebeuren zeer zeker wel , dat weet ik ook zeker. En niet zo weinig ook . En ik durf hier ook wel hardop te zeggen dat bij evt. procedures de man altijd aan het kortste eindje trekt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 23:29
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Waarom dat negatief word uitgelicht??? Gewoon om het feit dat er heel wat mensen zijn die daarmee te maken hebben. En als jij dat niet ziet of niet wil zien ....oke, dat is aan jou. Maar ik ken er dus wel : Alimentatie ontvangen, zwart bij verdienen en op vakantie gaan . |
Nou Visser en zijn ook heeeeel wat mensen die te maken hebben met de situatie die ik schetste en ik vind dat je die tekort doet door de manier waarop jij het verwoord. Het gaat er niet om wat ik wel of niet zie.. het gaat erom dat ik vind dat jou bewoordingen nogal veroordelend klinken en dat het lijkt alsof jij iedereen over één kam scheert. En dat vind ik jammer. Ik weet heus dat er mannen zijn die mee maken wat jij schetst, maar dan nog is mijn eerste vraag: wat was de situatie voor de scheiding.
En voordat je denkt dat ik me wellicht persoonlijk aangevallen voel: ik zit zelf in een hele andere situatie en draag keurig mijn belasting af..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 23:34
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Nou Visser en zijn ook heeeeel wat mensen die te maken hebben met de situatie die ik schetste en ik vind dat je die tekort doet door de manier waarop jij het verwoord. Het gaat er niet om wat ik wel of niet zie.. het gaat erom dat ik vind dat jou bewoordingen nogal veroordelend klinken en dat het lijkt alsof jij iedereen over één kam scheert. En dat vind ik jammer. Ik weet heus dat er mannen zijn die mee maken wat jij schetst, maar dan nog is mijn eerste vraag: wat was de situatie voor de scheiding.
En voordat je denkt dat ik me wellicht persoonlijk aangevallen voel: ik zit zelf in een hele andere situatie en draag keurig mijn belasting af..  |
Nou , dat is jouw mening en zo heb ik mijn mening. En of je dat nou over één kam scheren vindt .....jóuw mening.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 23:42
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Dan worden het nog hele mooie en aantrekkelijke jaren  |
Je hebt het hier wel over 6 jaar chatten en mailen, 12 jaar verkering, 10 jaar verloofd met de vrouw waar je als jochie al van droomde weet je nog...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 23:43
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Nou , dat is jouw mening en zo heb ik mijn mening. En of je dat nou over één kam scheren vindt .....jóuw mening. |
Tja Visser.. da's inderdaad mijn mening...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 23:44
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ik geloof niet zo in balans, mensen zijn niet zo vaak in balans, want in balans zijn betekent geen emoties hebben. Waar haal je die wijsheid vandaan?? Want om eerlijk te zijn, ik denk dat ik zelf aardig in balans ben en toch genoeg emoties toon. Dus ik verwijs jouw opmerking, wat mij aangaat, gelijk door naar het land der fabelen. Ik geloof ook niet in navelstaren of zelfonderzoek, dat geeft de neiging dat men stil blijft staan. Ook hier de vraag, waar haal je die wijsheid vandaan?? Navelstaren vind ik trouwens niet vergelijkbaar met zelfonderzoek, das zoiets als appels met peren vergelijken. Bij zelfonderzoek is het de bedoeling dat je datgene onderzoekt waarin je blijft stilstaan, het is dus juist het tegenovergestelde aan wat jij zegt. Als ik geen zicht heb op wie ik ben of waardoor ik geworden ben wie ik ben, dan blijf je stilstaan, en zal je niet makkelijk tot volledige ontplooing komen. En juist bij zelfonderzoek is het mogelijk om jezelf te accepteren, de negatieve ervaring te parkeren en door te gaan naar een volgend level. Ik geloof dat over het algemeen rouwverwerking een vrij natuurlijk proces is, waar we weinig invloed op kunnen uitoefenen. Je groeit er vanzelf doorheen. En littekens, wie heeft die niet? Ja, littekens wie heeft ze niet, tis de kunst om daar op de juiste manier mee om te gaan. Sommige mensen verdringen ze, en willen niet weten dat ze littekens hebben, of ontkennen bewust dat ze ze niet hebben. Maar wie hou je dan voor de gek, jezelf toch?? Je kunt me verwijten dat ik veralgemeniseer, een argument dat vaker gezegd wordt, wat naar mijn idee nergens op slaat. Als je het met me eens bent, veralgemeniseer ik niet... |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 23:50
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ik geloof niet zo in balans, mensen zijn niet zo vaak in balans, want in balans zijn betekent geen emoties hebben. Ik geloof ook niet in navelstaren of zelfonderzoek, dat geeft de neiging dat men stil blijft staan. Ik geloof dat over het algemeen rouwverwerking een vrij natuurlijk proces is, waar we weinig invloed op kunnen uitoefenen. Je groeit er vanzelf doorheen. En littekens, wie heeft die niet? Je kunt me verwijten dat ik veralgemeniseer, een argument dat vaker gezegd wordt, wat naar mijn idee nergens op slaat. Als je het met me eens bent, veralgemeniseer ik niet... |
je uitspraak "als je in balans zijt betekent dit dat je geen emoties hebt"!!!! dat begrijp ik niet Chat? hoe bedoel je dit?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 23:53
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Allemaal Vandaag heb ik een leuk hondje weer in mn tent gekregen vn 6 maanden oud prachtig want ik had 6 jaar geen hond meer maar het geeft wel weer een hoop plezier in je huis. Sjalom. Martin |
Leuk Martin, ik hoop dat je er veel plezier aan beleeft!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 23:56
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Jaja dat hebben er meer gezegd |
Mariska en ik zijn wel twee vrouwen hé! dus wees ècht maar gerust, ik ben hetero
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 23:59
|
|
|
|
Mary en Martin hebben nieuwe hondjes
Hebben jullie zeker afgesproken om dit aan te schaffen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 00:05
|
|
|
|
wou zo graag naar de bijbelstudie, wegens te weinig personeel moest ik werken tot na 22uur, dus niets te bijbelstudiëen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMINA461
|
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 00:18
|
|
|
|
Ik kan niet slapen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 00:24
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | Mariska en ik zijn wel twee vrouwen hé! dus wees ècht maar gerust, ik ben hetero  |
nou ik ook hoor pff
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 08:54
|
|
|
|

dat om 15.15 mijn weekend begint
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 09:03
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Huh tegen wie??? |
kom je zoveel aandacht te kort dat je alles bij wilt houden om op te reageren
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op donderdag 3 maart 2011, 09:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JASMYN704
|
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 09:11
|
|
|
|
| MARIANNE129 schreef: | Dat is in elk geval wel onze Christen plicht Mar. En even voor de goede orde, vergeven is niet ach het was niet zo erg zand er over.
vergeven is (denk ik) er is mij door iemand (of door een groep) iets onrechtvaardigs aangedaan, dat is niet leuk, het kan zelfs vreselijk pijn doen. Maar ik kies er bewust (met kracht van God) voor om niet boos te blijven, om het de ander niet aan te rekenen, en om daardoor dus ook niet verbitterd te raken. Dit is dus ook niet, je krijgt geen "straf" maar wel, we laten onze relatie niet kapot maken door wat er is gebeurd.
Is dat altijd rechtvaardig?
Tjonge ik denk dat als we vanuit God gaan kijken of het rechtvaardig is dat hij ons "zomaar" vergeeft dat we wel kunnen inpakken met of zonder ons goede gedrag.
(tjonge is een moeilijke vraag, maar ik hoop dat mijn idee erover een beetje overkomt). |
Even een kleine aanvulling. Er zijn natuurlijk ook situaties dat de relatie onherstelbaar is, om wat voor reden dan ook. In zulke gevallen is het vaak nog moeilijker om te vergeven. Zelf heb ik ervaren, hoe ondenkbaar het ook was om te kunnen vergeven, dat het met hulp van God uiteindelijk toch gelukt is! Vergeven is belangrijk. Want het kan een obstakel vormen in je relatie met God als je niet vergeeft, niet kunt vergeven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 09:37
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Op tijd mijn bed in gegaan... 23:00 uur, want straks weer werken.... maar slapen ? vergeet het maar, telkens als ik in slaap was, werd ik weer wakker, en dat alles omdat de bovenbuurman zich (so to speak) 100 x omdraait in zijn krakende bed... pfff... en dat gaat maar door tot ik om 3:45 uur het zat was om voor de zoveelste keer weer wakker te 'schrikken' en ik er maar ff uit ben gegaan... grrr... Je kunt wel stellen dat dat mijn slechtste momenten waren...  |
Wat ben ik blij dat ik heerlijk op het platteland woon, mn naaste buren 300 meter hier vandaan wonen. Ik word zomers weleens wakker van de vogeltjes die onder de rieten kap zitten. Daar geniet ik dan weer van.
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op donderdag 3 maart 2011, 09:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 09:50
|
|
|
|
| JASMYN704 schreef: | Even een kleine aanvulling. Er zijn natuurlijk ook situaties dat de relatie onherstelbaar is, om wat voor reden dan ook. In zulke gevallen is het vaak nog moeilijker om te vergeven. Zelf heb ik ervaren, hoe ondenkbaar het ook was om te kunnen vergeven, dat het met hulp van God uiteindelijk toch gelukt is! Vergeven is belangrijk. Want het kan een obstakel vormen in je relatie met God als je niet vergeeft, niet kunt vergeven. | Geweldig Jasmyn, God herstelt en geneest...Is het niet zo dat vergeving per definitie onrechtvaardig is? Wat zou ik me moeten voorstellen bij rechtvaardige vergeving? Is er dan sprake van vergeving, want volgens mij vergeef je alleen maar iemand, die je kwaad heeft gedaan. Ik ken eigenlijk niemand, die vergeving verdient.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 10:06
|
|
|
|
Goed, nu de stelling. Ik heb toch de behoefte een aantal nuanceringen aan te passen. Autisme is een uiterste vorm van manlijk gedrag, door teveel testosteron, waardoor de verhouding tussen oestr. en test. uit evenwicht is.
Wat betekent het niet...Ten eerste autisme is geen mannenziekte. De discussie dat het alleen maar via het manlijke chromosoom doorgegeven wordt, is een andere en heeft niks te maken met deze stelling.
Ten tweede is er een verschil tussen manlijk gedrag en mannen. Je zou gemakkelijk kunnen concluderen dat autisme bij elke man aanwezig is, zoals geopperd in een andere bijdrage, maar zo werkt het dus niet. Op zichzelf is er niks verkeerds aan manlijk gedrag, zolang het maar niet extreem wordt.
Dit leidt natuurlijk tot een vraag: wat is manlijk gedrag, en wat is extreem? Bestaat er überhaupt wel manlijk of vrouwelijk gedrag en is het niet zo dat er zoveel schakeringen zijn in manlijk en vrouwlijk gedrag??
En wat is autisme? Vaak is het in elk leven anders, en komt men niet tot zuivere definities. PDD NOS eindigt niet voor niks met de woorden NOT OTHERWISE SPECIFIED. In elk leven komt autisme op een andere manier tot uitdrukking. Verder loopt men het gevaar de ander te stigmatiseren als men van tevoren al beoordeelt over autisme, vaak vanuit ervaring in het eigen leven. Maar iedereen zit anders in elkaar. Dat leidt automatisch tot de volgende vraag: wat heeft te maken met karakter en wat met autisme. Veel mensen kunnen dat onderscheid niet goed aanbrengen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 10:35
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Goed, nu de stelling. Ik heb toch de behoefte een aantal nuanceringen aan te passen. Autisme is een uiterste vorm van manlijk gedrag, door teveel testosteron, waardoor de verhouding tussen oestr. en test. uit evenwicht is.
Wat betekent het niet...Ten eerste autisme is geen mannenziekte. De discussie dat het alleen maar via het manlijke chromosoom doorgegeven wordt, is een andere en heeft niks te maken met deze stelling.
Ten tweede is er een verschil tussen manlijk gedrag en mannen. Je zou gemakkelijk kunnen concluderen dat autisme bij elke man aanwezig is, zoals geopperd in een andere bijdrage, maar zo werkt het dus niet. Op zichzelf is er niks verkeerds aan manlijk gedrag, zolang het maar niet extreem wordt.
Dit leidt natuurlijk tot een vraag: wat is manlijk gedrag, en wat is extreem? Bestaat er überhaupt wel manlijk of vrouwelijk gedrag en is het niet zo dat er zoveel schakeringen zijn in manlijk en vrouwlijk gedrag??
En wat is autisme? Vaak is het in elk leven anders, en komt men niet tot zuivere definities. PDD NOS eindigt niet voor niks met de woorden NOT OTHERWISE SPECIFIED. In elk leven komt autisme op een andere manier tot uitdrukking. Verder loopt men het gevaar de ander te stigmatiseren als men van tevoren al beoordeelt over autisme, vaak vanuit ervaring in het eigen leven. Maar iedereen zit anders in elkaar. Dat leidt automatisch tot de volgende vraag: wat heeft te maken met karakter en wat met autisme. Veel mensen kunnen dat onderscheid niet goed aanbrengen. |
misschien ben ik wel héél erg 'simpel' hoor...maar ik hou niet zo van etiketjes opplakken. Autisme is een veel gehoorde term, deze tijd. Hadden we het eerst met elkaar over kinderen met ADHD, nu lijkt de interesse verlegd te zijn naar autisme. Tuurlijk, er zijn mensen, kinderen met bepaalde gedragsafwijkingen, tuurlijk is het fijn om dat erkend te krijgen...maar ik ben bang dat het catogoriseren van mensen soms téveel doorslaat en iedereen maar in een hokje wordt geplaatst en een stikkertje opgeplakt krijgt! Persoonlijk vind ik het té kort door de bocht, kortzichtig en vaak té gemakkelijk. Daarbij doet het een mens onrecht aan. Je hebt met persoonlijkheden te maken, levens, ervaringen, enz...en dat maakt ieder mens weer anders. Wanneer er een etiketje wordt opgeplakt...wordt het ons dan niet té gemakkelijk gemaakt? Kijken we dan nog wel écht naar die man of vrouw? Of zien we alleen het etiketje? Zijn mannen altijd ánders dan vrouwen? Altijd ongevoelig of alleen maar praktisch ingesteld? Niet naar mijn mening....! Ik zie het genuanceerder, beleef het genuanceerder en ga er zelf vanuit..dat ik die man of vrouw toch écht zelf wil leren kennen en als ik de méns leer kennen...boeit een etiketje me totaal niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 10:37