ChristianMatch

Forum

De jarige van vandaag...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2047 2048 2049 2050 2051 2052 2053 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 10 maart 2011, 20:37

AARTJE289 schreef:
Mijn oudste dochter, 21 jaar geworden Lachende smiley

Toen waren wij pas meerderjarig he, tegenwoordig drie jaar eerder en dat is maar beter ook. Maak er een mooie dag van.

Thomas, nog niet jarig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 10 maart 2011, 20:39

...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op vrijdag 11 maart 2011, 00:28
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 10 maart 2011, 20:50

http://www.youtube.com/watch?v=irp8CNj9qBI
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: donderdag 10 maart 2011, 21:02

GRACE585 schreef:
als reeds bekend cm-setje ook hier even het goede nieuws plaatsen
gisteren op 5 maart ,op zijn verjaardag ,heeft deze kanjer sjaak 585 mij ten huwelijk gevraagd .natuurlijk was mijn antwoord positief JA! Verliefde smiley
en ook mijn kinderen hebben met een volmondig JA geantwoord
wij zullen dan ook nog deze zomer in het huwelijk treden op een nader te bepalen datum. Lachende smiley met blinkend witte tanden

zoooo....dat is goed nieuws Grace!!
Enu maar lekker van de voorbereidingen gaan genieten...

Gefeliciteerd hoor en veel voorspoed en geluk toegewenst in jullie
verdere leven met de kids..
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 10 maart 2011, 21:03

http://www.youtube.com/watch?v=WGR5NQM33BQ&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
INEZ910

BerichtGeplaatst: donderdag 10 maart 2011, 21:07

De mens is in staat zich aan te passen in wat voor omstandigheid hij bevindt. En ook nog gelukkig te zijn.[/quote] aldus Chatuliem.

Ik denk toch niet dat bijvoorbeeld vrouwen in Afrika die 4 kinderen verliezen in het kraambed gelukkig zijn..
Mensen kunnen zich inderdaad wel aanpassen aan de omstandigheden, ook zulke harde maar goed, dat is wat anders dan gelukkig zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 10 maart 2011, 21:15

CHATULIEM619 schreef:
De mens is in staat zich aan te passen in wat voor omstandigheid hij bevindt. En ook nog gelukkig te zijn.

INEZ910 schreef:
Ik denk toch niet dat bijvoorbeeld vrouwen in Afrika die 4 kinderen verliezen in het kraambed gelukkig zijn..
Mensen kunnen zich inderdaad wel aanpassen aan de omstandigheden, ook zulke harde maar goed, dat is wat anders dan gelukkig zijn.

Toch kan een mens wel geluk ervaren dwars door moeiten heen. Dit betekent niet dat er geen verdriet meer is, maar wel dat hij/zij alles bij elkaar dankbaar kan zijn voor het leven...al zal dat dus niet elk moment even goed zichtbaar/hoorbaar zijn in een mensenleven!

Laatst aangepast door
HENK710
op donderdag 10 maart 2011, 21:15
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: donderdag 10 maart 2011, 21:31

INEZ910 schreef:
Die 'Kom in diensten' zijn het hele jaar door op de 3e zondag van de maand behalve in juli en augustus.. dus ja.. altijd welkom!!

Thx Inex. Dan wordt het lijstje nu dus als volgt:

- VBG de Bethel in Drachten: 4e themadienst Openbaringen 10/4 om 19:30 uur.
- Alphadienst in de PKN-kerk van Jasmyn op 1 mei om 14.00 uur - Noordoost Friesland
- "Kom in dienst" in de Christelijk Gereformeerde kerk van Inez in Groningen 17 juni 2011 om .... uur.
- Dienst in de kerk van Josina in Utrecht op ...........
- VBG te Groningen (kerk van Drentse) op...............
- Thomasviering in de kerk van Willemijn te ....... op[/quote]

(de kerk van Mar heb ik er ff tussenuit gehaald, aangezien Mar niet heeft gereageerd en inmiddels geen lid meer is.)

We missen volgens mij nog een aantal provincies, dus.......
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 10 maart 2011, 21:35

Donderdag 10 maart, Rich. 16: 23-30; Wraak.

Hoe vaak zou je dat niet gedacht of gezegd: Ik zal het je betaald zetten! Mensen kunnen elkaar plagen, treiteren. Kinderen op school, broers, zusters, familieleden en buren. De één zegt of doet iets onaardigs en de ander denkt: Ik zal het je betaald zetten! Ik zal me wreken!
Simson heeft zijn kracht verloren. Hij zelf heeft het geheim verraden. De Filistijnen hebben hem gevangen genomen. Ze hebben hem zijn ogen uitgestoken. Machteloos zit Simson in zijn cel. Maar nu krijgt hij nog één kans! Er is een groot feest ter ere van de god van de Filistijnen: Dagon. Duizenden mensen vermaken zich met de blinde Simson, die als een soort clown uit de gevangenis is gehaald! Simson bidt: Maak mij nog één keer sterk, o God, om wraak te nemen! Dan stort even later het gebouw in en duizenden worden gedood.
Ik zal het betaald zetten…! In gedachten zie ik naast Simson een ander staan: Jezus. Door de mensen geplaagd, getreiterd. Als een spotkoning bespuwd en geslagen. Jezus bidt. Wat bidt Hij? O, God, maak mij nog één keer sterk om wraak te nemen…? Nee, dat bidt Hij niet! Jezus’ gebed is anders. Vader, vergeef het hun, want ze weten niet wat ze doen!
Ik denk dat dat het geheim van Jezus is: Zijn liefde voor mensen die vijanden zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 10 maart 2011, 21:51

LISA610 schreef:
Thx Inex. Dan wordt het lijstje nu dus als volgt:

- VBG de Bethel in Drachten: 4e themadienst Openbaringen 10/4 om 19:30 uur.
- Alphadienst in de PKN-kerk van Jasmyn op 1 mei om 14.00 uur - Noordoost Friesland
- "Kom in dienst" in de Christelijk Gereformeerde kerk van Inez in Groningen 17 juni 2011 om .... uur.
- Dienst in de kerk van Josina in Utrecht op ...........
- VBG te Groningen (kerk van Drentse) op...............
- Thomasviering in de kerk van Willemijn te ....... op

(de kerk van Mar heb ik er ff tussenuit gehaald, aangezien Mar niet heeft gereageerd en inmiddels geen lid meer is.)

We missen volgens mij nog een aantal provincies, dus.......[/quote]

Wat te denken van Zuid-Holland Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LEONARD480
op donderdag 10 maart 2011, 21:54
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: donderdag 10 maart 2011, 21:52

HENK710 schreef:
Toch kan een mens wel geluk ervaren dwars door moeiten heen. Dit betekent niet dat er geen verdriet meer is, maar wel dat hij/zij alles bij elkaar dankbaar kan zijn voor het leven...al zal dat dus niet elk moment even goed zichtbaar/hoorbaar zijn in een mensenleven!

Hallo Kenk.
Ik zal je zeggen dat ik me nog steeds het gelukkigste mens voel hier en de dingen die ik mankeer die neem ik op de koop toe want we krijgen niet meer als dat we aan kunnen.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: donderdag 10 maart 2011, 21:54

Heel mooi.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: donderdag 10 maart 2011, 21:59

MARYLIEN613 schreef:
sluit misschien niet aan op het voorgaande,
maar het gaat toch ook over de kracht van de Levende God,

en persoonlijk bedoel ik dan dat God aanwezig is waar twee of meer biddenden samen zijn, (dit vindt je wel terug in de Bijbel uiteraard)

Ik maakte het persoonlijk mee,
een hele strijd,
en na een samenkomst heeft dit mij volledig losgelaten,
heb dus het gevoel : dat de satan van mij wegging door de kracht van de Levende God in een biddende gemeenschap.

Nergens vind ik een tekst of vers in de Bijbel waarnaar ik hiervoor zou kunnen verwijzen,
weten jullie of er hiernaar kan verwezen worden? (vooral dat de satan van je wegvliedt)

Hallo Marylien.
Ik geloof niet dat de duivel weg bij je is want ik geloof wel dat hij wacht tot jij een keer zwak bent en dan komt hij in vol ornaat terug zo heb ik dat toen bij mn vader ervaren toen hij op sterven lag tot op het laatst is hij met je bezig.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 10 maart 2011, 22:00

SUSANNAH475 schreef:
Dat topic was er Lisa, net nadat ik een reactie heb geplaatst daar is het weggehaald... niet vanwege mij vermoed ik, maar ik denk vanwege een ex-CM-er die de hele nacht bezig is geweest met niet erg zinvolle bijdrages... waarom dat topic is verwijderd toen is mij een raadsel...

We kunnen het natuurlijk dat topic opnieuw aanbieden toch Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 10 maart 2011, 22:00

SUSANNAH475 schreef:
Dat topic was er Lisa, net nadat ik een reactie heb geplaatst daar is het weggehaald... niet vanwege mij vermoed ik, maar ik denk vanwege een ex-CM-er die de hele nacht bezig is geweest met niet erg zinvolle bijdrages... waarom dat topic is verwijderd toen is mij een raadsel...

We kunnen het natuurlijk ...dat topic opnieuw aanbieden... toch Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PORTA710

BerichtGeplaatst: donderdag 10 maart 2011, 22:01

Ik (rijksambtenaar) ga sinds kort om met een moslimcollega (Selim) met wie ik bevriend ben geraakt. Ik heb al enkele keren met hem over het geloof gepraat en heb hem ook gezegd dat ik voor hem ging bidden; ook heb ik enkele bijbelteksten per mail naar hem toegestuurd. Mijn vraag is om voor hem te bidden dat Jezus hem aan mag raken en dat de Heilige Geest hem zal overtuigen; ook voor wijsheid en leiding in deze vriendschap.
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: donderdag 10 maart 2011, 22:02

En de prijs?.........Een gesponsorde voetreis naar Rome? Tis een watersporter .... laat hem lekker zwemmen
Ik weet niet of je dat al weet, maar dat is meestal de hoofdprijs die op CM wordt uitgedeeld.

Ik heb ook wel eens gehoort dat het gebeurd op je knieën en dan krijg je ook de hoofdprijs heb ik gehoord
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: donderdag 10 maart 2011, 22:03

CHATULIEM619 schreef:
Een voormalig klasgenootje van mn dochter uitte haar medelijden en licht afgrijzen over de mensen die in een rijtjeshuis woonden. Ze kon zich niet voorstellen, dat ze zo konden leven. Onbewust moest ik hieraan denken. De mens is in staat zich aan te passen in wat voor omstandigheid hij bevindt. En ook nog gelukkig te zijn.

Wat erg als je zo denkt..heeft ze wel opvoeding genoten?
en wat een vreemd voorbeeld.

Marian, woont ( super gelukkig ) in een rijtjeshuis. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 10 maart 2011, 22:18

SUSANNAH475 schreef:
De opzet was anders... Engeltje smiley
Ik kan me dat eerlijk gezegd ook wel voorstellen. Zeker omdat er (kleine) kinderen bij aanwezig zullen zijn, lijkt het me niet een evenement waar mensen openbaar gaan zitten zoenen, net zoals we bijv. afgesproken hebben dat er geen alcohol wordt geschonken en er behalve als er toestemming voor wordt gegeven, geen foto's worden gepubliceerd (op C.M.)
Dus datingsite of niet... met kinderen erbij zijn er bepaalde regels, waarvan verwacht wordt dat je je daaraan kunt houden.

Hopelijk Judith vind je het geen probleem, dat ik hier toch nog op wilde reageren.

Suzannah als ik soms reacties lees wel/niet dating gebeuren, krijg ik spontaan toch last van kriebels ...natuurlijk is zo'n picknick nooit een echte georganiseerde dating gebeuren, maar als in zo'n leuke ontspannen ontmoeting toch een klik is, moet je dan het even maar weg stoppen??? ..ok er zijn er meer bij natuurlijk en ook kinderen ....maar in zo'n klik fase ga je toch niet buitensporig zoenen of zo...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 10 maart 2011, 22:22

MARIAN519 schreef:
Wat erg als je zo denkt..heeft ze wel opvoeding genoten?
en wat een vreemd voorbeeld.

Marian, woont ( super gelukkig ) in een rijtjeshuis. Knipoog smiley
Gymnasium, allemaal kinderen van professoren...
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: donderdag 10 maart 2011, 22:26

PORTA710 schreef:
Ik (rijksambtenaar) ga sinds kort om met een moslimcollega (Selim) met wie ik bevriend ben geraakt. Ik heb al enkele keren met hem over het geloof gepraat en heb hem ook gezegd dat ik voor hem ging bidden; ook heb ik enkele bijbelteksten per mail naar hem toegestuurd. Mijn vraag is om voor hem te bidden dat Jezus hem aan mag raken en dat de Heilige Geest hem zal overtuigen; ook voor wijsheid en leiding in deze vriendschap.

Een zekere verwantschap voel ik met jou, Porta. Vanmiddag stond ik nog te praten met twee collega's over henna, een turkse die bij haar bruiloft een balletje henna met een gouden munt in de hand gedrukt kreeg, een hindoeïstische wiens zusters handen werden beschilderd met henna op haar bruiloft en ik christin, die mijn haar bijkleur met henna. Ik voelde geen enkele behoefte hen niet te respecteren in hun geloof. God heeft ons allen geschapen, Porta, de moslims, de christenen, de hindoes etc etc. Ik vind de diversiteit juist mooi, als we elkaar maar heel laten en in vrede en waardigheid naast elkaar leven, elkaar niet aandoen wat we zelf niet willen lijden.
Ik wens je veel geluk en wijsheid met je vriendschap. Reken maar dat God erbij is, Hij is er altijd, overal.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 10 maart 2011, 22:31

MIEKE364 schreef:
Een zekere verwantschap voel ik met jou, Porta. Vanmiddag stond ik nog te praten met twee collega's over henna, een turkse die bij haar bruiloft een balletje henna met een gouden munt in de hand gedrukt kreeg, een hindoeïstische wiens zusters handen werden beschilderd met henna op haar bruiloft en ik christin, die mijn haar bijkleur met henna. Ik voelde geen enkele behoefte hen niet te respecteren in hun geloof. God heeft ons allen geschapen, Porta, de moslims, de christenen, de hindoes etc etc. Ik vind de diversiteit juist mooi, als we elkaar maar heel laten en in vrede en waardigheid naast elkaar leven, elkaar niet aandoen wat we zelf niet willen lijden.
Ik wens je veel geluk en wijsheid met je vriendschap. Reken maar dat God erbij is, Hij is er altijd, overal.

Klinkt allemaal mooi ...maar in der praktijk werkt het totaal niet Mieke....weet je wel wat er in de Koran staat....dat de Joden en Christenen vervolgt moeten worden of gedood en met zo'n soort geloof kun je geen dialoog sluiten.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 10 maart 2011, 22:34

LEONARD480 schreef:
Suzannah als ik soms reacties lees wel/niet dating gebeuren, krijg ik spontaan toch last van kriebels ...natuurlijk is zo'n picknick nooit een echte georganiseerde dating gebeuren, maar als in zo'n leuke ontspannen ontmoeting toch een klik is, moet je dan het even maar weg stoppen??? ..ok er zijn er meer bij natuurlijk en ook kinderen ....maar in zo'n klik fase ga je toch niet buitensporig zoenen of zo...

Wat je na de picknick doet moet je zelf weten Leonard... als het de kinderen niet stoort zal je er mij niet over horen hoor...
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 10 maart 2011, 22:42

SUSANNAH475 schreef:
Wat je na de picknick doet moet je zelf weten Leonard... als het de kinderen niet stoort zal je er mij niet over horen hoor...

Ach Suzannah lijkt mij logisch toch ....in de aanwezigheid van al die kinderen .......en die komen toch ook voor een beetje plezier. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: donderdag 10 maart 2011, 22:48

CHATULIEM619 schreef:
Gymnasium, allemaal kinderen van professoren...

En dan zo slecht opgevoed?
MIjn dochter heeft een miljonaire als vriendin, die denkt niet zo...errrrrrrrug..
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 10 maart 2011, 22:53

MARIAN519 schreef:
En dan zo slecht opgevoed?
MIjn dochter heeft een miljonaire als vriendin, die denkt niet zo...errrrrrrrug..
dat weet ik niet, maar het was wel een elitaire school.
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: donderdag 10 maart 2011, 23:02

LISA610 schreef:
He Beun.. je verwoord hier meteen een waardeoordeel op het moment dat je stelt dat mensen zouden gaan samenwonen om te kijken of het wel gaat. Dat is wellicht jou idee daarbij, maar dat wil nog niet zeggen dat dit ook daadwerkelijk de beleving is van de mensen die gaan samen wonen.

Goed, je hebt gelijk. Ik zal me nuanceren tot wat de Bijbel over bijvoorbeeld samenwonen zegt. Nogmaals: ik lees nergens in de Bijbel de aanbeveling om te gaan samenwonen. Sterker nog: ik kom in de Bijbel nergens de term SAMENWONEN tegen! Wel het begrip HUWELIJK. En volgens mij is het zo dat op CM de Bijbel centraal staat, toch...? Knipoog smiley Watch this... Uit Hebreeen 13 vers 4: Het huwelijk is eerlijk onder allen, en het bed onbevlekt; maar hoereerders en overspelers zal God oordelen.

Laatst aangepast door
BEUN656
op vrijdag 11 maart 2011, 03:27
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: donderdag 10 maart 2011, 23:13

CROSSROAD317 schreef:
Hoi Marylien,

In Handelingen 4 gaat het over het "gebed van de gelovigen". Petrus en Johannes waren gevangen gezet en later weer vrijgelaten, daarna vertelden ze van hun bevindingen aan de leerlingen en eindigden met gebed. Het was dus waarschijnlijk een vrij grote groep christenen die gezamelijk aan het bidden waren. De kracht van het gezamelijke gebed vind je hieronder.
Ik citeer maar vanaf vers 29: 29 Welnu, Heer, sla ook nu acht op hun dreigementen en stel ons, uw dienaren, in staat om vrijmoedig over uw boodschap te spreken 30 door ons bij te staan, zodat zieken genezing vinden en er tekenen en wonderen gebeuren in de naam van Jezus, uw heilige dienaar.’ 31 Toen ze hun gebed beëindigd hadden, begon de plaats waar ze bijeen waren te beven, en allen werden vervuld van de heilige Geest en spraken vrijmoedig over de boodschap van God.
(gebruikte vertaling: NBV)

..

Dank je Cross,
gisterenavond had ik ook nog in de Handelingen gelezen, en hierover nagedacht.

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op donderdag 10 maart 2011, 23:13
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: donderdag 10 maart 2011, 23:16

LISA610 schreef:
Komt dit misschien een beetje in de richting Marylien?

Jacobus 4:
Waar komt al die strijd, waar komen al die conflicten bij u toch uit voort? Is het niet uit de hartstochten die strijd leveren in uw binnenste? 2 U verlangt naar iets, maar krijgt het niet. U bent jaloers en moordlustig, maar bereikt uw doel niet. U bekvecht en twist met elkaar. U krijgt niets omdat u niet bidt. 3 En als u bidt ontvangt u niets, omdat u verkeerd bidt: u wilt alleen uw eigen hartstochten bevredigen. 4 Trouwelozen! Beseft u dan niet dat vriendschap met de wereld vijandschap jegens God betekent? Wie bevriend wil zijn met de wereld, maakt zich tot vijand van God. 5 Denk toch niet dat dit loze woorden zijn in de Schrift: ‘Hij die ons het leven gaf, maakt er vurig aanspraak op; 6 maar de genade die hij schenkt is nog groter.’ Daarom staat er: ‘God keert zich tegen hoogmoedigen, maar aan nederigen schenkt hij zijn genade.’ 7 Onderwerp u dus aan God, en verzet u tegen de duivel, dan zal die van u wegvluchten. 8 Nader tot God, dan zal hij tot u naderen. Reinig uw handen, zondaars; zuiver uw hart, weifelaars. 9 Weeklaag, wees treurig en laat uw tranen vloeien. Laat uw lachen veranderen in droefheid en uw vreugde in somberheid. 10 Verneder u voor de Heer, dan zal hij u verheffen.

Dank je Lisa, is inderdaad een goede tekst!

Ik had voorlopig als beste het volgende gevonden :
Handelingen 3 ; 19-20
Begin dus een nieuw leven en keer terug naar God, dan zullen uw zonden u worden kwijtgescholden.
Dan zal de Heer zorgen dat de tijd aanbreekt dat alle druk zal zijn weggenomen en zal hij de Christus zenden die hij voor u bestemd heeft.

of vindt je dat ik dit uit de contex trek?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: donderdag 10 maart 2011, 23:19

CHATULIEM619 schreef:
dat weet ik niet, maar het was wel een elitaire school.

En aan haar dacht je bij "onze last te zwaar?"
wat bedoelde je ermee?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2047 2048 2049 2050 2051 2052 2053 ... 6194 Volgende
Pagina 2050 van 6194