| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 18:32
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Ik ga dan echt een potje zitten janken.. hou niet zo van ruzie... |
Niet doen Marian.. kom je ook niet veel verder mee.. gewoon lekker uitpraten tot de lucht weer geklaard is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 18:40
|
|
|
|
wij moeten 2 dingen leren kennen
Christuskennis en zelfkennis
We moeten niet naar de mensen kijken om eigen schuld zeggen maar wij zelf hebben de straf verdiend en legt onze zonde op de schouders van Christus dat Hij voor ons gestorven is en vrijgekocht door Zijn dierbaar bloed. Dat wij niet waardig om Zijn kinderen genoemd te worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 18:41
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | David, het wordt me niet helemaal duidelijk wat je hiermee wilt zeggen. Ik snap wat je bedoeld met de voorzienigheid en ja ik realiseer me heel goed dat God bij machte was geweest om die ramp in Japan te voorkomen.... Wat me niet duidelijk wordt is in hoeverre jij van mening bent dat dit iets zegt over de mensen in Japan of de andere getroffen gebieden.. Ik denk niet dat het aan ons is om daar een uitspraak over te doen. Er zullen daar ook echt wel christenen gewoond hebben die omgekomen zijn.. wat maakt ons beter dan hen?
In mijn beleving is dit eerder weer één van de vele tekenen dat onze schepping in barensnood is (zoals onze voorganger het vanmorgen weer zo mooi zei), maar zegt dit niet iets over de mensen in de getroffen gebieden.. Maar goed, misschien begrijp ik niet goed wat jij probeert te zeggen... Corrigeer me dan vooral of vul me aan  |
Sorry LIsa, ik begin te lezen en soms schrijf ik meteen een reactie, zie pas achteraf dat je reeds gereageerd had, ben het volledig met je eens, jij kan het beter verwoorden dan ik! (en ik ben waarschijnlijk ook soms niet diplomatisch genoeg) maar toch is mijn geschrevene ook hoe ik het zie hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 18:45
|
|
|
|
ik persoonlijk heb soms wel een periode nodig om af te koelen! ben nogal emotioneel en als ik in een ruzie direct moet reageren kan ht nogal hard zijn, daarom is het beter dat ik eerst wat tot rust kom, vooraleer ik mensen zou kwetsen om later te beseffen dat ik verkeerd ben! onlangs had ik een ruzie met mijn zoon, ben op mijn bed gaan wenen en afkoelen, en ja op zo'n momenten vraag ik ook aan God "help mij aub". De ruzie wordt dan wel uitgepraat en we kunnen gerust aan elkander zeggen "sorry, het spijt me ik was verkeerd".
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 18:48
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Wat geweldig dat je dat gedaan hebt Marylien, zeker als je dat normaal gesproken moeilijk vind. Ik heb zelf ook een paar keer een getuigenis mogen geven binnen onze gemeente en van te voren zit je daar idd best tegenaan te hikken (zeker als je weet dat je voor ruim 2000 man zult staan brrrr). Maar ik heb ook ervaren dat zoiets toch geweldig is om te doen, alleen al omdat het zoveel teweeg kan brengen bij anderen en juist ook omdat God het op een geweldige manier zegent. Dus meid, fijn dat je dit ook hebt mogen beleven en ervaren.  |
Dank je LIsa, het was voor mij de allereerste keer, en gelukkig voor mij telt onze gemeente geen 2000 man!!! Ik was er elke dag mee bezig, ook met teksten (cfr de tekst die ik deze week zocht), uiteindelijk lag mijn papier voor mijn neus, maar heb ik niets gelezen, enkel rechtop kijkend naar de mensen rechtuit vanuit mijn hart en vanuit mijn beleving gesproken. Hierbij heb ik dus naar geen enkele tekst of vers verwezen......maar uiteindelijk was het ook goed zo!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 19:10
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ziek dus (zal wel door de dubbelfris komen) of toch de griep ... |
Moet je toch wel goed doen Cross ...al die vrouwelijke aandacht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 19:12
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | wij moeten 2 dingen leren kennen
Christuskennis en zelfkennis
We moeten niet naar de mensen kijken om eigen schuld zeggen maar wij zelf hebben de straf verdiend en legt onze zonde op de schouders van Christus dat Hij voor ons gestorven is en vrijgekocht door Zijn dierbaar bloed. Dat wij niet waardig om Zijn kinderen genoemd te worden. | Wat je hier schrijft, ben ik het pertinent mee oneens. Onze straf is door Christus gedragen, dus waarom zou God ons dan nog eens willen straffen. Met deze overtuiging laat je weinig over van de verlossing van Christus.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 19:12
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Niet doen Marian.. kom je ook niet veel verder mee.. gewoon lekker uitpraten tot de lucht weer geklaard is  |
Maar wat te doen als het alleen maar erger gaat worden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 19:27
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Maar wat te doen als het alleen maar erger gaat worden  |
Laat de Zon niet ondergaan over uw boosheid. (Toorn voor de liefhebbers van een oudere vertaling.) Kortom, maak het voor het slapen gaan weer goed. Een goede nachtrust als gevolg daarvan doet daarnaast ook geen mens kwaad.
Thomas, citeert een Bijbelse wijsheid.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 13 maart 2011, 20:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 19:36
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Laat de Zon niet ondergaan over uw boosheid. (Toorn voor de liefhebbers van een oudere vertaling.) Kortom maak het voor het slapen gaan weer goed. Een goede nachtrust doet daarnaast ook geen mens kwaad.
Thomas, citeert een Bijbelse wijsheid. |
Ha ha het is eigenlijk ook zo Thomas bedankt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 19:39
|
|
|
|
ik denk dat alles is gezegd is in mijn begin topic. nogmaals wil ik God niet neerzetten als een strenge rechter alleen, maar beetje Bijbelse balans en tegengewicht geven voor die andere kant, en de valse leer/gedachte dat God er hulpeloos bijstond.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 19:48
|
|
|
|
DE VAKANTIE IS VOORBIJ
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op zondag 13 maart 2011, 19:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 20:05
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Wat je hier schrijft, ben ik het pertinent mee oneens. Onze straf is door Christus gedragen, dus waarom zou God ons dan nog eens willen straffen. Met deze overtuiging laat je weinig over van de verlossing van Christus. |
Waarom gaan we sterven? Dat is de bezoldiging van de zonde
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 20:16
|
|
|
|
Een familie maaltijd in de gemeente met broeders en zusters ,de nieuwe gemeente (thuisgemeente van Sjaak) waar ik nu 1x per 2 weken kom en waar ik me al helemaal ingeburgerd mag voelen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 20:21
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | ik denk dat alles is gezegd is in mijn begin topic. nogmaals wil ik God niet neerzetten als een strenge rechter alleen, maar beetje Bijbelse balans en tegengewicht geven voor die andere kant, en de valse leer/gedachte dat God er hulpeloos bijstond. |
Hoe erg het ook is, ik geloof niet dat God er hulpeloos bijstond! Je weet niet op welke manier hij de slachtoffers op dat moment bijstond of gedragen heeft! Ik blijf geloven hoe erg het ook is wat er gebeurt, dat God ons ook dan en daar nabij is. Je kent het verhaal met de voetstappen in het zand? Ik mocht reeds meer dan één keer beseffen dat God mij op een bepaald moment gedragen heeft, dat ik het zonder Hem niet zou gekunnen hebben, denk je dan niet dat God ook mensen die in zo'n ramp zitten niet zou dragen?
Voor mij is hier geen valse leer of gedachte David.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 20:23
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | Een familie maaltijd in de gemeente met broeders en zusters ,de nieuwe gemeente (thuisgemeente van Sjaak) waar ik nu 1x per 2 weken kom en waar ik me al helemaal ingeburgerd mag voelen  |
Heel fijn voor jou Grace! Is er al een datum gekozen voor het huwelijk?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 20:30
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ziek dus (zal wel door de dubbelfris komen) of toch de griep ... |
beterschap Cross
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 20:39
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | DE VAKANTIE IS VOORBIJ  |
Het staat niet in verhouding tot Japan maar zo zie je maar weer.... je eigen leed is je eigen leed, hoe klein ook.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 20:43
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik wil echt niet zeggen dat ik de volledige waarheid bezit, maar ik vind wel dat mensen misbruik maken van een tekst. In plaats van dat men de naaste liefheeft,, zoals de Bijbel het bedoelt, gaat het nu werken als excuus om ze niet lief te hebben. Immers, omdat ik niet van mezelf hou, hoef ik ook niet van mn naaste te houden... |
Nergens heb je mij dit horen zeggen Chat. Ik had het over balans... weet je nog ?
Stel je een weegschaal voor... normaal gesproken aan de ene kant een pond zout, aan de andere kant een pond suiker... dezelfde hoeveelheid waardoor de weegschaal in balans blijft. Stel je nu eens i.p.v. die pond zout aan de ene kant, jezelf voor, en i.pv. die pond suiker aan de andere kant de ander voor... zo bedoel ik die balans... volgens mij is het de bedoeling dat je zowel jezelf liefhebt als de ander. Het 1 niet zonder het ander, ook al begint het wel meestal met jezelf liefhebben, waardoor je ook in staat bent een ander lief te hebben.
Als je jezelf liefhebt is het niet de bedoeling dat je dan blijft stilstaan... er staat immers ook "heb je naaste lief als jezelf", dan is ook die weegschaal niet in balans en dat is wel het (uiteindelijke) doel. Ik kan je uit ervaring vertellen dat het ook andersom gebeurt... dat je zozeer op een ander gericht kunt zijn dat je voorbij gaat aan jezelf... ook zo heeft God het m.i. niet bedoeld. Daarom zeg ik nogmaals: Hou 'm in balans
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zondag 13 maart 2011, 20:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 20:43
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | ik denk dat alles is gezegd is in mijn begin topic. nogmaals wil ik God niet neerzetten als een strenge rechter alleen, maar beetje Bijbelse balans en tegengewicht geven voor die andere kant, en de valse leer/gedachte dat God er hulpeloos bijstond. | Idd, God is niet hulpeloos...maar je loopt het gevaar dat je elke ramp op die manier rechtstreeks aan God toeschuift, en dat gaat me te ver. Niet elke ramp is in mijn ogen bedoeld als straf van God.
De watersnoodramp van 1953 is juist gebeurd in die gebieden waar ze God heel serieus namen. En toch hebben velen dit als straf van God ervaren. Daardoor is het beeld van een straffende God alleen maar versterkt. En angst voor God zorgt ervoor dat mensen niet meer naar Hem toe durven met hun problemen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 20:45
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Nergens heb je mij dit horen zeggen Chat. Ik had het over balans... weet je nog ?
Stel je een weegschaal voor... normaal gesproken aan de ene kant een pond zout, aan de andere kant een pond suiker... dezelfde hoeveelheid waardoor de weegschaal in balans blijft. Stel je nu eens i.p.v. die pond zout aan de ene kant, jezelf voor, en i.pv. die pond suiker aan de andere kant de ander voor... zo bedoel ik die balans... volgens mij is het de bedoeling dat je zowel jezelf liefhebt als de ander. Het 1 niet zonder het ander, ook al begint het wel meestal met jezelf liefhebben, waardoor je ook in staat bent een ander lief te hebben.
Als je jezelf liefhebt is het niet de bedoeling dat je dan blijft stilstaan... dan is ook die weegschaal niet in balans en dat is wel het (uiteindelijke) doel. Ik kan je uit ervaring vertellen dat het ook andersom gebeurt... dat je zozeer op een ander gericht kunt zijn dat je voorbij gaat aan jezelf... ook zo heeft God het m.i. niet bedoeld. Daarom zeg ik nogmaals: Hou 'm in balans  |
Juist met die balans ben ik het oneens. Je hoeft niet in balans te zijn om een ander lief te hebben. Het is een gebod, zonder voorwaarde...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 20:49
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Eva je maakt mij ontzettend nieuwschierig. Ik ben al heel lang bezig met zoeken, maar ik heb nog altijd niet een tekst in de Bijbel kunnen vinden waar staat dat je geen seks voor het huwelijk mag hebben. Dus als jij iets hebt gevonden wat ik heb gemist (en niet alleen ik, gezien alle andere reacties op het forum), dan hoor ik heel graag van jou waar dit letterlijk staat.
En nee, ik geef nog altijd geen uitgesproken eigen mening over dit topic (jawel ook dat komt wel zo nu en dan eens voor... ).  |
Deze morgen ging de preek over seksualiteit. De voorganger zei meermaals dat het uiteindelijke éénworden bedoeld was voor binnen het huwelijk. Volgens hem wijst de ganse Bijbel hierop. Het is een beetje beangstigend. Je weet niet hoe je zal reageren als je niet in de situatie zit, maar zoals ik er nu over denk weet ik niet of ik nog een huwelijk aandurf! Misschien moet ik beter in mijn profiel aanduiden dat ik een gewone vriend zoek ipv een partner? Volgens mij moet kan je die liefde zoals God die bedoelt heeft ook zonder dat boterbriefje hebben en voelen. Het is niet zo dat ik verlangens van sex heb zonder de bedoeling van een oprecht houden van, maar om zo maar direct over een huwelijk te denken ? maar goed ik zit niet in de situatie dus ben waarschijnlijk heel voorbarig aan het denken!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 20:49
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Juist met die balans ben ik het oneens. Je hoeft niet in balans te zijn om een ander lief te hebben. Het is een gebod, zonder voorwaarde... |
Je bedoelt zonder voorwaarde betreft de ander ?
In jouw uitspraken mis ik echter de balans, ik ben van mening dat je je op een ander richt, zonder rekening te houden met wat er nog meer staat in dat gebod... namelijk "Heb je naaste lief als jezelf" Dat laatste staat er niet voor niks.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zondag 13 maart 2011, 20:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 20:50
|
|
|
|
David,
Je komt bij mij over als iemand die vind dat het terecht is dat Japan getroffen werd door een aardbeving en een tsunami.
Alsof alle Japanners ongelovig zijn.
De ramp in zeeland 1953, was zeker ook het oordeel van God omdat ze daar ongelovig waren?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 20:59
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Je bedoelt zonder voorwaarde betreft de ander ?
In jouw uitspraken mis ik echter de balans, ik ben van mening dat je je op een ander richt, zonder rekening te houden met wat er nog meer staat in dat gebod... namelijk "Heb je naaste lief als jezelf" Dat laatste staat er niet voor niks. | Gaan we de discussie opnieuw voeren, dan wordt het wel erg lang. Jij leest in die toevoeging een voorwaarde, ik lees in die toevoeging een voorbeeld...Ik ga uit van de vanzelfsprekendheid van het houden van jezelf...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 21:01
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | | Waarom gaan we sterven? Dat is de bezoldiging van de zonde | Dus in jouw ogen geldt het kruis van Christus niet meer? Als je in vergeving leeft, straft God je toch niet meer?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 21:04
|
|
|
|
Ach Crossie, heel veel beterschap !!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 21:17
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Gaan we de discussie opnieuw voeren, dan wordt het wel erg lang. Jij leest in die toevoeging een voorwaarde, ik lees in die toevoeging een voorbeeld...Ik ga uit van de vanzelfsprekendheid van het houden van jezelf... |
hoezo voorwaarde ?
Ik wilde nog reageren omdat ik in jouw bijdrages vaak dingen lees die ik niet heb beweerd, maar wat jij er blijkbaar uithaalt... Ik zal de wijste zijn en erover ophouden... het ging hier immers over het topic "waar knap jij op af"...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zondag 13 maart 2011, 21:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 21:42
|
|
|
|
Laten we wel wezen, het ziet er niet rooskleurig uit voor de japanners, maar waarom zó een topic! God staat helemaal klaar voor Zijn kinderen in Japan en degenen die misschien op het laatste moment hun hart willen open zetten voor Hem. Alleen...Hij wacht op ons gebed. God heeft het zo verkozen, dat Hij door ons gebed wil en zal en kan handelen. Laten we deze discussie omzetten en gebedspunten verzamelen waarvoor we kunnen bidden. Die arme mensen daar, die moeders met kinderen....en dan de dreiging van een kernexplosie....laten we één zijn in het bidden voor hen, i.p.v. de discussie die nu gaande is.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 13 maart 2011, 22:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |