ChristianMatch

Forum

Bijbels vermanen en ego.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2064 2065 2066 2067 2068 2069 2070 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 21:47

DAVID923 schreef:
Wou er een luchtig verhaal van maken, vol van ironie en mezelf niet zo serieus nemen, maar toen ik bezig was realiseerde me dat helemaal niet om mij gaat of een ander. Althans niet in eerste instantie. God zou het vertrekpunt EN het doel moeten zijn als we het hebben over deze zaken. Natuurlijk is een beetje zelfspot ok, relativeren en in de spiegel kijken en God heeft ook zeker humor

Maar aangezien ik merk en zie dat christelijk nederland en ook globaal de duivel zoveel voet krijgt en er zoveel sneaky valse leren zijn, kan ik me niet stil houden, het brandt letterlijk in me. Zou het van de daken willen schreeuwen, uit liefde!

Toch moet ik na introspectie en wat soulsearching een onderscheid maken.
Sommige mensen denken een mate van autoriteit te kunnen afdwingen door hun bijbelkennis. Beetje gewichtig doen, en anderen veroordelen en door het slijk halen, helaas heb ik dat wel eens gezien op sommige sites. Ook op christelijke waakhond-site`s waar ze nieuwe leren en valse leraren toetsen en afbranden, maar vaak het kind met het badwater weggooien.

Zo Zijn er aan de andere kant ook christenen die figuurlijk de vingers in de oren stoppen en niks willen weten van vermaning in liefde, goed bedoelde en constructieve kritiek.
Ze houden nog te veel van de wereld en hun oude ik, en het volgen van hun (arglistige ) hart en gevoel. Dan merk ik ook vaak het anti-intellectualisme onder die groep in de christelijke gemeente. Geen inhoudelijke reactie, geen Bijbelse argumenten, maar gevoel en emotie. Erg frustrenend.

We moeten ons ook geen gezag aanmeten zoals die de echte geroepen profeten in de Bijbel die hadden, of de de leiders en oudsten van een kerk hebben. Maar vermaning en waarschuwingen uit liefde moeten zeker kunnen, daar roept de bijbel ook toe op.(zie ook 1 cor 5)

vermanen, hmm klinkt zo negatief, maar valt wel mee in de grondtekst:

nouthesia
noo-thes-ee'-ah
From G3563 and a derivative of G5087; calling attention to, that is, (by implication) mild rebuke or warning: - admonition.

Het is zo listig...elk mens wilt geliefd zijn en geaccepteerd worden door zijn medemens, maar als christen, als je op dingen wijst die de mensen/christenen niet willen horen dan ben je niet zo geliefd, paar voorbeelden:

Heel 2kronieken 18.

jer 20:

Gij hebt mij overreed, HERE, en ik heb mij laten overreden; Gij zijt mij te sterk geweest en hebt overmocht. Ik ben tot een bespotting geworden de ganse dag, allen honen zij mij. 8 Want telkens wanneer ik spreek, moet ik het uitschreeuwen, van geweld en onderdrukking roepen; want het woord des HEREN is mij geworden tot smaad en spot de ganse dag. 9 Maar zeide ik: Ik wil aan Hem niet denken en in zijn naam niet meer spreken, dan werd het in mijn hart als brandend vuur, opgesloten in mijn gebeente; wel matte ik mij af om het in te houden, maar ik kon het niet.

Luc 6,26
Wee u, wanneer alle mensen wèl van u spreken; immers, op dezelfde wijze hebben hun vaderen met de valse profeten gehandeld

*

De niet wedergeboren, natuurlijke mens wil de dingen van God niet horen. En de zelfs de echte christen die nog veel moet groeien, zonde uit zijn of haar leven moet doen en de wereld en oude natuur afleggen die wil het vaak niet horen. Kan me nog herinneren dat ik toen ik net begon met de bijbel te lezen na mijn bekering ik soms wou stoppen met lezen omdat de Heilige Geest me bij sommige teksten liet zien wat ik moest doen of juist moest laten en dat het ging regelrecht tegen mijn (oude) natuur en vlees in .

Dit is ook vaak een houding die ik dan herken, zeker bij die kerken waar het voornamelijk gaat om de mens, en wat God voor hun kan doen (rijkdom gezondheid , liefde en zegeningen etc etc), waar God een middel is en geen doel.
Daar merk ik vaak deze mind-set:

2 tim 4:

3 Want er komt een tijd, dat (de mensen) de gezonde leer niet (meer) zullen verdragen, maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich (tal van) leraars zullen bijeenhalen, 4 dat zij hun oor van de waarheid zullen afkeren en zich naar de verdichtsels keren.

*

Wel moet ik toegeven dat ik zelf dingen heb ondekt en bij andere christenen die vermanen en waarschuwen, dat hun/ik ook wel eens goed in de spiegel moeten kijken; speel ik de niet begrepen profeet? gebruik ik de Bijbel niet om te buikspreken? Hoeveel van mijn eigen frustratie/zonde/projectie zit er in? Zelf ben ik via een lange weg van vallen en opstaan gekomen waar ik ben, door de genade van de Heer, nu vermaan en waarschuw ik tegen zonde of leren die ik zelf ook deed of aanhing. ''Farizeer!'' zeg je, maar ik weet juist door waar ik was, hoe ik nu goed bedoeld advies kan geven! En de zonde van een ander wassen die van jouw niet weg...

Toch kan dat kan zeer hypocriet overkomen, waardoor mensen (terecht?) niet meer daar de inhoudelijke boodschap luisteren. Soms word het ook zo bot en lomp gebracht, zonder liefde, dat mensen snel afhaken. Nu gaat het natuurlijk niet om de vorm maar de inhoud, niet de manier WAAROP maar WAT er word gezegd. Men moet het zelf toetsen aan de Bijbel en hun leven.
Dont shoot the messenger! P.S De Bijbel is via Jezus, de profeten en apostelen soms echt recht voor zn raap. tough love! niet alles bedekken onder de mantel der liefde.

De vermaner, de christen die waarschuwt, krijgt vaak de drogreden en non-argumenten te horen dat ze niet mogen oordelen en zelf ook maar mens zijn. Dat zal niemand ontkennen. Het oordeel is aan God, je zal me/ons ook niet iemand zien stenigen of recht in eigen hand nemen. wel mogen we waarschuwen en op de Bijbel wijzen. Zie ook 1 cor 5, het laatste stukje. Het is aan hun wat ze er mee doen.

Zelf wil ik toch mijn excuses aanbieden, en geen aanstoot zijn. Want ik weet dat ik sommige vervelende karaktertrekken en eigenschappen heb, en merkte ook dat ik soms mijn eigen strijd en zonde projecteerde op mensen, en me erna een farizeer voelde (al veranderd het niks aan het feit dat de Bijbel de waarheid is, ook voor mij!).
Ik mag mijn eigen frustratie en niet verschuilen achter de bijbelse autoriteit.
Het zou niet om de vorm moeten gaan hoe iemand dingen brengt, dat is ook weer het mindere van deze cultuur, maar als als je gewoon lomp, ongevoelig en niet pastoraal bezig bent, moet je het niet gek vinden als mensen je blogs en reacties al niet lezen bij het zien van je naam; OW... daar is die azijn-plasser weer, die party-pooper, raining on our parade all the time...

Als de mensen de Bijbelse inhoud afwijzen, so be it...dat is tussen hun en God.
Als ze de boodschap afwijzen of niet luisteren om mijn tekortkomingen en fouten, dan ben ik fout, maar de boodschap blijft staan.

Love you all.

De mensen die hier vanuit hun hart en gevoel reageren zijn mensen die veelal met de bijbel zijn opgegroeid en nog steeds bijbels onderricht ontvangen en contempleren. Deze reacties zijn doorleefd, gepost door mensen die God hebben leren kennen in hun leven en van Hem getuigen.

Met bijbelteksten elkaar om de oren slaan is wel makkelijk, wettisch en getuigt niet van medemenselijkheid. Het staat misschien wel slim maar houdt uiteindelijk geen steek. Het is tenslotte niet waar het om gaat.

Tenslotte: God vrezen (lees ontzag hebben om Zijn Almacht) is wat anders dan bang voor Hem zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216

Ik zal als DJ effe gelijk gepaste muziek aanvragen. Draaien ze daar SkyRadio bijv. Ook leuk Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

MARIO216 schreef:
OPROEP !!!!!!!!!!

Voor iedereen de allereerste TOP 20 lijst met de beste christelijke liederen. Zie ze weer graag in mijn mailbox. Uitslag: in het paasweekeinde

Hoeveel liedjes mogen (moeten) we indienen ?? 5 stuks ??
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 21:48

Maandag 14 maart, 1 Sam. 2: 12-17; Waardeloos.

De kerk? Waardeloos! Allemaal huichelaars, de mensen die daar naar toe gaan! ’s Zondags zitten ze met een uitgestreken gezicht op de voorste rij, maar ’s maandags doen ze net alsof ze van het hele evangelie nog nooit gehoord hebben: schelden, vloeken, stelen, ruzie maken. De kerk? Waardeloos!
Zo ongeveer wordt ook in Israël gesproken over de tabernakel in Silo. Ja, die oude priester Eli, dat is wel een aardige man, maar die zonen van hem, die jonge priesters Hofni en Pinehas….! Waardeloze kerels zijn dat! Egoïsten! De beste stukken van het offervlees houden ze voor zichzelf! Ze dwingen de mensen die een offer komen brengen hen te geven wat ze hebben willen. Desnoods met geweld! Terreur in de tabernakel! Wat een priesters! Waardeloos!
Wie een volgeling van Jezus wil zijn, is eigenlijk ook een priester, een christen, een gezalfde. Heel de kerk bestaat uit priesters! En de vraag is: wat voor priesters zijn we? Zijn we er op uit om de mensen te dienen of denken we allereerst aan ons eigen voordeel? De kerk heeft maar al te vaak gestaan aan de kant van de machtigen en de rijken. De kerk vergeet maar al te vaak dat rijkdom voor jezelf bewaren óók stelen is… Geen wonder dat zoveel mensen in onze tijd de kerk een waardeloze kerk vinden. Priester-zijn betekent: offeren! Niet nemen, maar: geven.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 21:50

MARIO216 schreef:
Ik zal als DJ effe gelijk gepaste muziek aanvragen. Draaien ze daar SkyRadio bijv. Ook leuk Clown smiley

DJ Mario zorgt dan toch wel voor Italiaanse muziek? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 21:51

MARIJAN072 schreef:
DJ Mario zorgt dan toch wel voor Italiaanse muziek? Knipoog smiley

Marco B Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 21:52

HENK710 schreef:
Marco B Clown smiley

Ach, die heeft daar ook wel een beetje kaas van gegeten. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 21:53

HENK710 schreef:
Marco B Clown smiley

Mag Leontien ook mee Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 21:54

HERMAN388 schreef:
voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5
simone 40 jaar en kind 11 jaar*
arjanne 40 jaar?*
gerda 51 jaar*
marianne129, 49 jaar evt met kinderen
angelique327, 50 jaar
susannah475, 45 jaar
jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar
Joëlle246, 52 jaar
Sweetlady, sweets 40er
Miekjes285 42 jaar
Erika129 36 jaar
trijnie671 49 jaar
annette965 50 jaar
irene200 57 jaar
Sofie807
Imke917, 54 jaar (onder voorbehoud)
esther279 32 jaar met kind
lydia739
dinie968 52 jaar
loretta033 54 jaar
kersje453 49 jaar
xabia794 met dochter van 11
en belgische smiley*
dayspring826
caarolien... 52 jaar
brecht936 63 jaar met introducees
ingrid800 39 jaar met drie kinderen
gerlyn320 37 jaar
marieke897 met kids (onder voorbehoud)
Marian096 49 jaar
jasmyn704 met zoon (leeftijd?)
Lisa610 42 jaar
carien982 31 jaar
wilma729 45 jaar
Aatje057 47 jaar
Christina 50 jaar
Cornelia889 54 jaar

mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17
crossroad317
henduk729, 40 jaar
met intro*
pimpernel883, 44 jaar
benny340 45 jaar
jozua159 48 jaar
leonard480, 43 jaar o.v.
Billy701 48 jaar
eggie949 34 jaar
gert182 42 jaar, met zoon van 15
herman388, 48 jaar
marcowaal200 40 jaar
bob582 32 jaar
searching 40 jaar
bartje734 51 jaar
johannes774 49 jaar
roseve569 50 jaar
timo194 25 jaar
joelbax 24 jaar
mydestany349 32 jaar, evt met dochter
gibby159 65 jaar
winnetou276 35 jaar
hannes469 42 jaar
willem591 64 jaar
maded321 46 jaar
robert118 43 jaar
arjo182 49 jaar
dirkie395 39 jaar met twee kinderen (16 en 18 jaar?)
marsjg370
jves252 35 jaar
Portio 57 jaar
Eloy997 45 jaar
Jack, oud buurman van Hannah 49 jaar

Er kan nog meer bij!!
Han en Lief hebben er zin an!

Madelief/Hannah, ik kreeg een afmelding van Dayspring826 (ivm gezondheid).

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op maandag 14 maart 2011, 21:54
Naar boven

Auteur Bericht
DINI968

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 21:56

FRANKT627 schreef:
...weet al iemand welk weer het zal zijn... Knipoog smiley

Frank (een uitgeweken Belg)

leuk dat je er weer bent al ben je dan een uitgeweken Belg, dat nemen we maar op de koop toe.
En natuurlijk is het prachtig lenteweer op de 1ste picknick van dit jaar...........
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 21:56

HENK710 schreef:
Niet boos worden op God...zou Hij daarom die emotie geschapen hebben? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Heb wel te doen met bijvoorbeeld Job en Jeremia die getuige hun ernstige uitlatingen toch echt goed pissig moeten zijn geweest op God...
Let wel, dit is geen oproep om gewoon maar lekker ongeleid boos te worden. Het geeft enkel ruimte voor deze heel normale emotie (die ergens niets anders is dan een zwaar aangezette teleurstelling).

Is dat dan per definitie goed Henk en is de boze emotie niet een teken van de zondeval
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 21:57

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dat je nu te ver gaat. David schrijft duidelijk dat hij wel degelijk de liefde van de Heer ervaart in zijn leven, maar dat Hij ook tegenwicht wil geven. Laten we Hem dan met argumenten bestrijden, niet met onnozele scheldpartijen. Eén ding merk ik wel dat er een stuk integriteit zit in zijn argumentatie...

Davids bijdragen vragen om een tegenwoord en dat is in een discussie geoorloofd. Zoals hij op mij en anderen badinerend en honend reageert vraagt om een reactie.
Hijzelf oordeelt en scheldt en hoont mensen die een zeer integere bijdrage leveren.
Dat is wat je mij niet kunt verwijten, Chatuliem.
Van mij geen onnozele scheldpartijen, wat een zwaar overdreven omschrijving overigens over mijn posting. Je mag je toon ten aanzien van mijn bijdragen temperen. Van jou heb ik geen vermanend vingertje nodig.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 22:02

HENK710 schreef:
Niet boos worden op God...zou Hij daarom die emotie geschapen hebben? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Heb wel te doen met bijvoorbeeld Job en Jeremia die getuige hun ernstige uitlatingen toch echt goed pissig moeten zijn geweest op God...
Let wel, dit is geen oproep om gewoon maar lekker ongeleid boos te worden. Het geeft enkel ruimte voor deze heel normale emotie (die ergens niets anders is dan een zwaar aangezette teleurstelling).

Ik vraag me af of God deze emotie geschapen heeft. Voor de zondeval zal er geen boosheid geweest zijn, toch?
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 22:03

LEONARD480 schreef:
Is dat dan per definitie goed Henk en is de boze emotie niet een teken van de zondeval

Dat denk ik niet Leonard. Kijk es hoe boos JEZUS werd toen hij zag hoe het tempelplein een marktplaats was geworden. Hij gooide de tafels en alles om! Reken maar dat dit niet heel voorzichtig is gebeurd.
Dus voor mij is boosheid niet een emotie ten gevolge van de zondeval.

Groet Mary
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 22:05

MARIJAN072 schreef:
Ik vraag me af of God deze emotie geschapen heeft. Voor de zondeval zal er geen boosheid geweest zijn, toch?

Waarom niet ??

God schiep de mens naar zijn evenbeeld.
God heeft lucifer uit de hemel gegooid, dus ik neem aan dat Hij boos is geweest ...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 22:07

MARIO216 schreef:
Mag Leontien ook mee Clown smiley

Mag ze dan jouw bordjes omdraaien? Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 22:08

Mijn belofte aan mijn omgeving om af te vallen stamt uit 2000! Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 22:09

MARIO216 schreef:
Nog maar weer koud op CM en dan weer schelden Knipoog smiley , nou ja we kunnen in ieder geval weer samen dollen.

Het is door W-tje dat ik hier terug ben. mijn emailbusje ontplofte bijna door haar gezeur Smiley met dichtgeplakte mond ik vraag me af waarom ik nog die -tje achter de 'W' zet...voortaan is het gewoon Wee... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 22:12

Over Al Pacino gesproken.... Heat al eens gezien? Die goed hee....
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 22:14

FRANKT627 schreef:
Het is door W-tje dat ik hier terug ben. mijn emailbusje ontplofte bijna door haar gezeur Smiley met dichtgeplakte mond ik vraag me af waarom ik nog die -tje achter de 'W' zet...voortaan is het gewoon Wee... Knipoog smiley

O Wee

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 22:16

@imke, goede reactie, er is idd onderscheid. al blijf ik erbij dat Gods reactie op Job duidelijk is, job mocht klagen, maar God gaf geen reden en verontschuldigde zich ook niet. zie ook romeinen 9..
moet ook altijd lachen om een Jona, haha..
Naar boven

Auteur Bericht
MADELIEF469

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 22:19

Thanx Cross!!

voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5
simone 40 jaar en kind 11 jaar*
arjanne 40 jaar?*
gerda 51 jaar*
marianne129, 49 jaar evt met kinderen
angelique327, 50 jaar
susannah475, 45 jaar
jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar
Joëlle246, 52 jaar
Sweetlady, sweets 40er
Miekjes285 42 jaar
Erika129 36 jaar
trijnie671 49 jaar
annette965 50 jaar
irene200 57 jaar
Sofie807
Imke917, 54 jaar (onder voorbehoud)
esther279 32 jaar met kind
lydia739
dinie968 52 jaar
loretta033 54 jaar
kersje453 49 jaar
xabia794 met dochter van 11
en belgische smiley*
caarolien... 52 jaar
brecht936 63 jaar met introducees
ingrid800 39 jaar met drie kinderen
gerlyn320 37 jaar
marieke897 met kids (onder voorbehoud)
Marian096 49 jaar
jasmyn704 met zoon (leeftijd?)
Lisa610 42 jaar
carien982 31 jaar
wilma729 45 jaar
Aatje057 47 jaar
Christina 50 jaar
Cornelia889 54 jaar

mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17
crossroad317
henduk729, 40 jaar
met intro*
pimpernel883, 44 jaar
benny340 45 jaar
jozua159 48 jaar
leonard480, 43 jaar o.v.
Billy701 48 jaar
eggie949 34 jaar
gert182 42 jaar, met zoon van 15
herman388, 48 jaar
marcowaal200 40 jaar
bob582 32 jaar
searching 40 jaar
bartje734 51 jaar
johannes774 49 jaar
roseve569 50 jaar
timo194 25 jaar
joelbax 24 jaar
mydestany349 32 jaar, evt met dochter
gibby159 65 jaar
winnetou276 35 jaar
hannes469 42 jaar
willem591 64 jaar
maded321 46 jaar
robert118 43 jaar
arjo182 49 jaar
dirkie395 39 jaar met twee kinderen (16 en 18 jaar?)
marsjg370
jves252 35 jaar
Portio 57 jaar
Eloy997 45 jaar
Jack, oud buurman van Hannah 49 jaar

Er kan nog meer bij!!
Han en Lief hebben er zin an!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 22:20

HENK710 schreef:
Mag ze dan jouw bordjes omdraaien? Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ze mag me voeren.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 22:21

Praktische tip, als je vlak onder me reageert hoef je niet die hele lap te kopieren.

Verder; we worden geroepen alles te toetsen en te vermanen.
En de Bijbel is toch de maatstaaf?
En wat vind je van die Bijbelse voorbeelden die ik gaf?

p.s wettisch gaat over jezelf rechtvaardigen door goede werken, dat zal je me nooit horen zeggen. En dat heeft ook niet veel te maken met dit onderwerp.

Laatst aangepast door
DAVID923
op maandag 14 maart 2011, 22:34
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 22:22

Nee, joh O Wee Cee Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 22:22

Toch een vreemde gewaarwording...14 maart...WAS...mijn trouwdag...

Ondanks alles...ik heb er veel aan gedacht...Het heeft de 30 jaar niet gehaald.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 22:25

LEONARD480 schreef:
Ja normaal wel Visser ....maar Leonardus is in de war....teveel aan zijn hoofd Huilende smiley, smiley in tranen

hoog tijd dat je eens een rustpauze neemt, Leo.
Weet je nog wat Hannah je gevraagd heeft op 11 maart 2011 9.54 uur?
Dit: Wil je aub. niet meer reageren op dit topic vóór je een keer de sfeer geproefd heb op de picknick?
Na 11 maart heb je al weer 5 bijdrages geleverd.
Gá lekker naar de picknick zou ik zeggen ,maar ik kan je alvast 1 ding zeggen : Het is daar niet alleen lol trappen . Ook serieuze gesprekken vinden daar plaats ( mits je daar voor open staat natuurlijk)

Zo, en nu weer on-topic aub.

PICKNICKEN
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 22:36

JONATHAN890 schreef:
ik surf met Google Chrome...en ook dat gaat perfect.
Ik zal Fire-fox ook eens proberen...Google Chrome heeft wat nadelen.
Bij het tikken van een mailtje via CM, kan ik geen emoticons inplakken.
Dat schermpje staat er gewoon niet.
Ook bij het replyen op een mail, wordt de hele mail in elkaar gevouwen
enters en dergelijke worden niet herkend. Ook bij het wijzigen van je profiel kan je sommige dingen niet die met IE wel lukken.
Erg vervelend dat sites toch wat afhankelijk zijn van IE terwijl die explorer zo traag is...zucht

Ik heb anders totaal geen problemen met Google Chrome. En IE vind ik zulke bagger...
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 22:39

Jij bent degene met de agressieve houding steeds mieke..
je bent gigantisch aan het steigeren over toon en vorm, maar heb geen Bijbelse weerlegging of argumenten gehoord.

Quote:
Hijzelf oordeelt en scheldt en hoont mensen

oordelen is het recht in eigen hand nemen, dat doe ik niet dat laat ik aan God. En ik ben geen oudste of leidinggevende in je kerk/gemeenschap (1cor 5 , 9-13) dus geef alleen een onderbouwde, Bijbelse mening.
reageer dan ook inhoudelijk en niet op de man.

@chat, dank je!

ontopic!

Laatst aangepast door
DAVID923
op maandag 14 maart 2011, 22:41
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 22:47

waarom moet men elkaar hier met de bijbelteksten om de oren slaan?

ieder mens heeft recht op om op haar /zijn manier te discussieren.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2064 2065 2066 2067 2068 2069 2070 ... 6194 Volgende
Pagina 2067 van 6194