| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 09:06
|
|
|
|
Zoals jullie zien heb ik dit topic opgeschoond, waarom? We gaan echt te veel offtopic. Mensen die dit forum of dit topic voor het eerst zien, moeten gewoon mee kunnen posten. Zo vaak offtopic gaan verstoort dus zowel de toegankelijkheid als de functie van het forum.
Voor wie het vervelend vinden dat hun posts verdwenen zijn: open de volgende keer een topic over dat betreffende onderwerp of ga met elkaar chatten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 09:16
|
|
|
|
Zoals jullie zien heb ik dit topic opgeschoond, waarom? We gaan echt te veel offtopic. Mensen die dit forum of dit topic voor het eerst zien, moeten gewoon mee kunnen posten. Zo vaak offtopic gaan verstoort dus zowel de toegankelijkheid als de functie van het forum.
Voor wie het vervelend vinden dat hun posts verdwenen zijn: open de volgende keer een topic over dat betreffende onderwerp of ga met elkaar chatten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 09:54
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Dan ga ik erg offopic en is een lang verhaal. wil best prive je antwoorden, of als je rest het niet eng vind mag je dat hier wel kopieren, ga mijn bed nu opzoeken, maar in het kort. heeel kort, lol:
niet gelovig opgevoed, tot bekering gekomen op 19de door de bijbel te lezen in moeilijke tijd. Wedergeboren. eerste kerk was charismatisch. door ervaring en Bijbelstudie er weg gegaan, omdat er veel onBijbels was. toen baptistenkerk, en Bijbelschool, door persoonljke vragen en studie neigte ik meer en meer naar het calvinisme.
als de andere het goed vinden, en het niet te veel oftopci is mag je de prive en langere versie van het antwoord wat ik je stuurde hiet kopieren. | Eerlijk gezegd merk ik dat je je anders opstelt dan een paar maanden geleden. In de mail die ik ontvangen heb, lees ik niets wat eigenlijk niet bekend kan worden gemaakt, en aangezien je zelf toestemming geeft, zal ik het op het forum zetten. Het geeft een bepaald inzicht in je denken, vind ik tenminste.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 10:02
|
|
|
|
Het persoonlijke verhaal van David 923:
Mijn moeder was een linkse hippie, een vrijdenker. mijn vader een huisarst een man van de ratio, rede en emprisch bewijs.
Als katholiek gedoopt omdat mijn oma er op stond, die diep gelovig katholiek was. Maar mij ouder waren niet gelovig.
vrij opgevoed, vrije school, en kon alles doen,bijne geen tucht of straf, ik was zeer moeilijk opvoedbaar kind, school in en uit, internaat in en uit. tot mijn 16de, toen bij mijn moeder weer, waar bijna geen regels waren.
leefde in de werel:, weed xtc, alcohol, vrouwen gebruiken voor seks, vechten, stappen, kortom alles wat God verboden had, geen remmen, geen regels.
Dus ik denk ook dat mensen als mij die door die slechte opvoeding een zwakke impuls controle heeft, eerder geneigt is naar de wat traditionele/strenge denominatie, en de persoon die zo is opgevoed en die excessen daar heeft meegemaakt meer neigt/hunkert naar de vrije en warme sfeer in de evangelische-pinkster denominatie.
Maar goed ik leefde zo door Tot God ingreep, toen die levenstyle bij me terug kaatste en ik ellendig was, bad ik God om hulp, nou bidden, ik ging op de knieen en sprak God aan, weet niet meer wat ik precies zei, maar het was in de strekking van; God ik heb er een zootje van gemaakt, wilt u me helpen.
vond vlak erna ''toevallig'' een kinderBijbel en begon te lezen, ging nadenken over wat ik las en het klopte in mijn hoofd, op het einde was een uitnodiging om Jezus in je leven uit te nodigen (ik denk dat ik toen al wedergeboren was hoor, ander had ik de bijbel als dwaasheid verworpen, en Jezus niet uitgenodigd, dat was dus Gods werk in mij)
Geen sterren, vuurwerk of visioenen, of hevige ervaringen zoals je soms hoort, maar in die weken erna, merkte ik iets, ik was anders, ik wou God dienen, en stoppen met zondigen, kreeg een hekel aan de dingen waar god een hekel aan had en een liefde om Hem te gehoorzamen, wilde er over praten met mensen, en dan kwam er een vrede, krecht en grote vreugde over me heen. echt van buiten af, niet van mij, dacht echt zo van wow wat is dit nu!?
Later las ik in de ''echte'' Bijbel, het boek, een makkelijke vertaling, dus 1 stapje hoger dan de kinderBijbel, over de Heilige Geest, de wedergeboorte, en wat dat inhield, dus toen ik teksten als 2 cor 5:17 las, wist ik wat er was gebeurd, ik was wedergeboren!!! geen suggestie, geen placebo, geen waanideen of dat ik me dingen inbeelde omdat ik in een moeilijke situatie zat. dat gaf me zo`n vertouwen. van dat moment af was de Bijbel DE universele waarheid voor mij, en de maatstaaf voor mijn leven. las de 2 jaar erna alleen maar de Bijbel, zonder leraar of kerk, maar met de Geest als leraar (1joh 2:26).
Mijn eerste kerk was een afrikaanse charismatische kerk in Leiden, ik was naief, dacht dat iedereen er een wedergeboren christen was, en nam de leer als zoete koek aan. droeg mijn hart voor me uit. Het was dus een kerk die de word of faithleer en health and wealth leer (rijkdom en gezondheid kan je claimen) predikten. En ook zaken als vallen in de Geest en meer van die dingen.
Toen ging ik via een kennis ook wel eens naar een baptistenkerk in katwijk waar henk bakker voorganger was in die tijd. die preken waren minder oppervlakkig en mens gericht. En goed Bijbels onderwijs, ben via hem gaan studeren aan de evangelische theologische hogeschool.
Toen kwam ik er achter dat er vele onBijbelse dingen aan de gang waren in die kerk waar ik was. Later door andere dingen te bestuderen die ik als zoete koek daar had geslikt ging ik het vergelijken met de calvinistische leer, dus ook de vraag over de relatie russen Gods Voorzienigheid en almacht en de mens en zijn vrije wil, dus ook de predestinatie leer. Ook de mensgerichtheid, en nadruk op gevoel en emotie (bijvoorbeeld de vele oppervlakkige en eenzijdige opwekkingsliederen versus de psalmen en johannes de heer liederen) trok ik steeds minder.
Naast mijn ervaringen het toetsen aan de Bijbel, stuurde boeken als ''oorlog tegen de Heiligen'' en 'Ze hebben lief, maar worden vervolgd' door henk bakker waren eye openers.
Ben nu nog steeds onderweg en de Bijbelse balans aan het zoeken. Maar toest alles aan de bijbel en bid dat de Geest me helpt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 10:31
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | de toorn van God
De bijbel spreekt keer op keer over de toorn van God. Exodus 4:14; Johannes 3:36; Romeinen 1:18; Openb. 6:16,17) Toorn is een ouderwets woord voor boos, kwaad. Toorn is een emotie. God is boos en verontwaardigd over al het onrecht, over alle liefdeloosheid, egoisme, gemeenheid, ontrouw en alle andere zonden. (Romeinen 1:18) "toen ontbrandde de toorn des Heren" Is het telkens terugkerende woord van de bijbel. (Exodus 4:14, 22:23,24; 32:19; Numeri 3:11; 11:33; 12:9; Richteren 2:13,14, enzovoorts.)
Let op de hevigheid van Gods toorn (Openbaring 14:10; 19:15). Je kunt terecht en onterecht boos zijn. Bij God is het altijd terecht en zuiver.
De stelling van Boos worden kan en mag dus, maar laat de zon niet ondergaan over uw boosheid (Efe. 4:26). Blijvende boosheid vernietigt de Liefde en maakt ons tot bittere mensen. Wees als het u oplucht boos op Hem, maar blijf Hem liefhebben. Eens (misschien al snel) zullen alle leed geleden en alle vragen beantwoord zijn in Zijn eeuwige Rijk van vrede en liefde.
Deze stukjes kwam ik tegen en wilde het jullie niet onthouden en wederom een mooie bijdrage lisa |
Eerlijk gezegd begint het wat irritant te worden Leo, hoe je reageert op de bijdragen van bepaalde personen hier op het forum..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 10:50
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Eerlijk gezegd begint het wat irritant te worden Leo, hoe je reageert op de bijdragen van bepaalde personen hier op het forum.. |
Was niet de opzet Chatuliem ... neem wel even contact met je op..
opgelost naar mijn idee..
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op dinsdag 15 maart 2011, 11:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 12:03
|
|
|
|
Ik hou onwijs veel van Henk ( ik ben dus Robbedoes) En ondanks dat we nu wel getrouwd zijn hebben we wel eerst samengewoond, De omstandigheden waren nu eenmaal zo en dat heeft niets maar dan ook niets met het wel of niet uitproberen te maken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 12:04
|
|
|
|
Dat mijn mannetje HENK710 vandaag is geslaagd voor zijn rijbewijs Zo super ben mega trots op hem
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 12:04
|
|
|
|
|
Henk710, gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 12:18
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Dat mijn mannetje HENK710 vandaag is geslaagd voor zijn rijbewijs Zo super ben mega trots op hem  |
Sowhey....Henk super !! Gefeliciteerd hoor en nu maar veel kilometers maken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 12:27
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Was niet de opzet Chatuliem ... neem wel even contact met je op..
opgelost naar mijn idee.. |
Ik hoop het! Het maakt mij ook kriegel namelijk.
Ach, waar maak ik me ook druk om.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 12:28
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Dat mijn mannetje HENK710 vandaag is geslaagd voor zijn rijbewijs Zo super ben mega trots op hem  |
Gefeliciteerd Henk, super zeg!
'k Begrijp dat je trots op 'm bent. Robbedoes.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 12:48
|
|
|
|
Gefeliciteerd henk en jij ook een beetje does.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 12:49
|
|
|
|
Henk, van harte gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs.
Goed gedaan.... en je mag er zeker trots op zijn Does!
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op dinsdag 15 maart 2011, 12:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 13:23
|
|
|
|
Hé Henk. Van harte gefeliciteerd met het behalen van jouw rijbewijs. Dat jullie ook hier samen maar flink van mogen genieten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAAIKE874
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 13:33
|
|
|
|
Timo194 Van Harte gefeliciteerd !!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 13:37
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Ik hoop het! Het maakt mij ook kriegel namelijk.
Ach, waar maak ik me ook druk om.  |
Is niet tussen jou en mij Marijan ...
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op dinsdag 15 maart 2011, 13:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 13:57
|
|
|
|
Gefeliciteerd Henk710 met het behalen van je rijbewijs.
Ik las "mannetje" en zag eerst niet dat het Henk was haha... die zoon van Does was toch nog geen 18 ? haha, maar inmiddels snap ik 'm
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 14:00
|
|
|
|
| ALOUS961 schreef: | zit gewoon in een enorme dip.........balen....... voor ik een jongetje wordt gaat het wel over, :) |
Sterkte Alous !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 14:16
|
|
|
|
| ALOUS961 schreef: | zit gewoon in een enorme dip.........balen....... voor ik een jongetje wordt gaat het wel over, :) |
Ik ben al een jongetje, ik zou zeggen neem een chocodip, veel beter.
Thomas, Magnum mag ook.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AARTJE289
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 14:40
|
|
|
|
Heerlijk voor het eerst in mn hempie in de zon zitten op het terras
Dat het nog nog maar vele maanden mag duren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 14:43
|
|
|
|
| AARTJE289 schreef: | Heerlijk voor het eerst in mn hempie in de zon zitten op het terras
Dat het nog nog maar vele maanden mag duren  |
Zondag over een week tot acht uur, het licht is er weer en de warmte komt.
Thomas, het betere halfjaar nadert...
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 15 maart 2011, 14:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AARTJE289
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 14:44
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Zondag over een week tot acht uur, het licht is er weer en de warmte komt.
Thomas, het betere halfjaar is er bijna. |
Kan niet wachten!!!
Ben meer van de zomer als de winter
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 14:55
|
|
|
|
'Opgewekte mensen leven minder lang'
AMSTERDAM – Als mensen van nature opgewekt zijn, heeft dat een negatieve invloed op hun levensverwachting. Tot die conclusie komen Amerikaanse wetenschappers in een uitgebreide studie.
Mensen die opgewekt zijn en veel gevoel voor humor hebben, leven gemiddeld genomen minder lang dan personen die een minder positief karakter hebben. Mensen die erg behoudend en voorzichtig zijn, bereiken over het algemeen de hoogste leeftijd. Dat melden wetenschappers van de Universiteit van Californië in Riverside naar aanleiding van het zogenaamde Longevity Project, een studie waarbij invloed van persoonlijkheid op levensduur wordt gemeten.
Huisdieren De onderzoekers hebben vastgesteld dat veel eigenschappen en gewoontes die worden geassocieerd met een langer leven in werkelijkheid helemaal geen positieve invloed hebben op levensduur. Zo blijkt de aanwezigheid van een geliefde en het gezelschap van huisdieren niet of nauwelijks bij te dragen aan het bereiken van een hoge leeftijd. “Het is verrassend hoe vaak aannames en adviezen van wetenschappers en de media over wat goed voor je is, verkeerd blijken te zijn”, verklaart hoofdonderzoeker Howard Friedman op nieuwssite ScienceDaily.
Kinderen De wetenschappers werken bij het onderzoek naar levensduur met gegevens van 1500 kinderen die in 1921 op 10-jarige leeftijd uitgebreid werden ondervraagd over hun persoonlijkheid. De proefpersonen zijn gedurende de rest van hun leven gevolgd. Zo is er informatie beschikbaar over hun sociale relaties, hobby’s, gezondheid en hun eventuele sterfdatum. Volgens Friedman is er een eenvoudige verklaring voor het feit dat mensen die van nature erg opgewekt zijn, een grotere kans hebben om relatief kort te leven. Deze personen zouden namelijk meer risico nemen in het dagelijks leven dan mensen die zich snel zorgen maken.
Onverschillig “We hebben vastgesteld dat het gevaarlijk kan zijn om de instelling te hebben dat alles wel goed komt, omdat het kan leiden tot onverschillig gedrag met betrekking tot zaken die belangrijk zijn voor de gezondheid en levensduur”, aldus Friedman. Uit het onderzoek blijkt verder dat het gezelschap van geliefden of huisdieren vooral invloed heeft op het geluksgevoel van mensen, maar niet of nauwelijks op hun gezondheid of de lengte van hun leven.
Toch blij dat ik ook mijn minder opgewekte momenten heb :-; Of klink ik dan alweer te opgewekt?
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op dinsdag 15 maart 2011, 14:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 15:00
|
|
|
|
Niet al te blij zijn met je vandaag behaalde rijbewijs, Henk. Het verkort je leven.
Zo zie je maar.
Thomas, toch gefeliciteerd.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 15 maart 2011, 15:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 15:01
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | In het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst. Dat geldt ook voor teleurstellende ervaringen. En in hoeverre doe je elkaar tekort als je blijft hangen in die teleurstellende ervaringen?Let wel: ik veroordeel niemand. Het zijn gewoon een paar open vragen (die misschien wel een beetje aanzetten tot nadenken over de vraag waarom je niet gewoon trouwt als je oprecht van elkaar houd) |
Lisa, ik denk niet dat je het samenwonen na teleurstellende ervaringen meteen als blijven hangen moet zien. Je gaat immers wel verder met je leven en bouwt zelfs een nieuw leven met iemand anders op!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 15:04
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | Volgens mij geeft samenwonen net zo goed een juridische rompslomp. Als je de dingen een beetje wilt regelen, moet je toch naar de notaris voor een samenlevingscontract. En in hoeverre ben je bang voor de juridische rompslomp voor t geval dat het mis gaat... En als daar sprake van is, hoe zeker ben je dan van elkaar? En als je niet zeker van elkaar bent.. moet je dan überhaupt wel gaan samenwonen? |
Heeft het niet willen regelen van allerhande juridische rompslomp altijd te maken met de gedachte dat het misschien wel eens mis kan gaan??? Misschien, ik heb er in de eerdere post ook al op gewezen, gebeurt dit wel omdat mensen de aandacht meer op hun liefde voor elkaar willen richten, dus op hun hart, dan op allerhande door de mens bedachte formaliteiten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 15:06
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | dan is de vraag niet of samenwonen of trouwen zo belangrijk is maar de verbintenis die wij aan gaan met God in het huwelijksverband. |
En dat huwelijksverband kent dus in mijn ogen wel degelijk meerdere vormen, namelijk samenwonen of trouwen Want is huwelijk niet meer dan dat boterbriefje????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 15:08
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Niet al te blij zijn met je vandaag behaalde rijbewijs, Henk. Het verkort je leven.
Zo zie je maar.
Thomas, toch gefeliciteerd.  |

Oeps! Weer een jaar korter
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op dinsdag 15 maart 2011, 15:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 15:09
|
|
|
|
He Henk,
Gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs. Wens jou/jullie heel veel rijplezier maar vooral veel veilige kilometers!!!
Groet Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|