| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 21:46
|
|
|
|
|
ja willemijn, empathie is niet mijn sterkste kant, en als ik denk gelijk te hebben en het Bijbels kan onderbouwen kan ik nog al eens lomp en doordrammerig overkomen. zal ik aan werken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 22:00
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | | ja willemijn, empathie is niet mijn sterkste kant, en als ik denk gelijk te hebben en het Bijbels kan onderbouwen kan ik nog al eens lomp en doordrammerig overkomen. zal ik aan werken. |
He David, ben het vaak niet eens met wat ik lees van jou, maar ik vind het wel cool van je wat je hier schrijft! Petje af en succes!!
Groet Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 22:00
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Dat mijn mannetje HENK710 vandaag is geslaagd voor zijn rijbewijs Zo super ben mega trots op hem  |
Hallo Henk van mij ook een van harte en hoop dat je er heel veel pleizier van mag hebben en krijgen. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 22:17
|
|
|
|
| ROSALIA922 schreef: | | Willen jullie voor mij bidden voor wijsheid en vertrouwen, dank jullie roosje |
Hallo Roos
K,zal dat ook zeker voor je doen en heel veel wijsheid en GODs zegen gewenst . Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 22:21
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | Nee hoor Martin, die tunnel is op loopafstand van mijn huis. Dat kan zelfs jij nog te voet. Wacht even , jij bedoelt de westerscheldetunnel, nee ik heb het over de vlaketunnel. |
Hallo Visser
Ik moet je zeggen dfat ik geen idee heb waar die vlaketunnel is maar ik bedoelde de westerschelde tunnel want daar moet ik om naar nummer èèn te kunnen komen want met de pont duurt het me iets te lang maar wel weer romanties bootje varen. Sjalom. Martin
ps ik ga zoeken waar die vlaketunnel is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 22:45
|
|
|
|
Het was me het dagje wel... pfff... Vanmorgen op de fiets op tijd weg, nog voor- en achterband gecontroleerd, maar was beide voldoende opgepompt... dus ik op de fiets naar mijn werk; 'k ben nog niet halverwege of ik hoor "pang"... en al gauw merk ik dat mijn band is geklapt... ik naar de fietsenmaker, gelukkig niet zover lopen, maar blijkt ie pas om 9:00 uur open te zijn... pfff... Ik via mijn mobiel gebeld dat ik niet op tijd op mijn werk kon komen (kreeg antw. app. dus ingesproken)... om 9 uur een leenfiets meegekregen en alsnog naar mijn werk gereden.
De fiets is inmiddels weer gemaakt, maar ben weer een aantal euries armer... niet alleen de binnenband hebben ze vernieuwd, ook de buitenband !! Maar goed, ik kan weer fietsen...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op dinsdag 15 maart 2011, 22:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 22:49
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Visser
Ik moet je zeggen dfat ik geen idee heb waar die vlaketunnel is maar ik bedoelde de westerschelde tunnel want daar moet ik om naar nummer èèn te kunnen komen want met de pont duurt het me iets te lang maar wel weer romanties bootje varen. Sjalom. Martin
ps ik ga zoeken waar die vlaketunnel is. |
Op die boot kan je je auto niet meenemen dus je zal wel door de tunnel móeten. Maar het is wel de moeite waard om een keer die boot te pakken. Je ziet de grootste zeeschepen die er bestaan ongeveer. Allemaal via de achtertuin zowat van Visser richting Antwerpen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 22:51
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Op die boot kan je je auto niet meenemen dus je zal wel door de tunnel móeten. Maar het is wel de moeite waard om een keer die boot te pakken. Je ziet de grootste zeeschepen die er bestaan ongeveer. Allemaal via de achtertuin zowat van Visser richting Antwerpen. |
Woon jij dan bij Reimerswaal in de buurt????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 22:51
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Huh Mariska .....ja als ik in de buurt zou wonen ...was het zo gepiept...  |
Opschepper
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 22:54
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Woon jij dan bij Reimerswaal in de buurt???? |
Reimerswaal bestaat al sinds 1500 of zo iets niet meer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 22:58
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Reimerswaal bestaat al sinds 1500 of zo iets niet meer.  |
Die scheepswerf heet toch zo??????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 23:01
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Die scheepswerf heet toch zo??????  |
Ja, daar heb je gelijk in. Maar die ligt niet helemaal op de route van Katwijk naar mijn huis.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 23:04
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ja, daar heb je gelijk in. Maar die ligt niet helemaal op de route van Katwijk naar mijn huis.  |
Soms doe ik wijs maar ben het eigenlijk niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 23:20
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Soms doe ik wijs maar ben het eigenlijk niet  |
Beter wijs dan eigenwijs. En van de één kan je meer verdragen dan van een ander. Toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 23:39
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | 70 x 7 maal vergeven is ook betrekkelijk, want vergeven is niet vergeten en het mag nooit de bedoeling zijn dat je er zelf aan onderdoor gaat. Als je de vraag zo letterlijk stelt is het ook van belang dat diegene ook oprechte spijt heeft van zijn/haar daden. |
Leonard, ik g'loof ook dat berouw belangrijk is, maar stel dat iemand jou iets heeft aangedaan en diegene heeft geen berouw ? Ik denk dat God ons vergeving geleerd heeft om daarvan los te komen... anders zou dat jouw hele leven misschien blijven achtervolgen... nu mag je weten dat je verder mag gaan, ook als dat betekent dat de ander geen berouw heeft... je mag het aan God toevertrouwen, en m.i. kun je op die manier het loslaten en verder gaan... Het onrecht wat een mens is aangedaan is niet aan ons mensen om er mee af te rekenen, m.i. mag je dat aan God overlaten door Hem daarin te vertrouwen.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op dinsdag 15 maart 2011, 23:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 23:56
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Ik hou onwijs veel van Henk ( ik ben dus Robbedoes) En ondanks dat we nu wel getrouwd zijn hebben we wel eerst samengewoond, De omstandigheden waren nu eenmaal zo en dat heeft niets maar dan ook niets met het wel of niet uitproberen te maken. |
Super dat het zo is gelopen Robbedoes, maar ik moet zeggen dat ik er inmiddels ook wat anders ben tegenaan gaan kijken. Ik hoop ooit nog eens een lieve vent tegen te komen die serieus is als ie ervoor wil gaan, gelukkig zijn ervaringen in het verleden geen garanties voor de toekomst
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 00:06
|
|
|
|
Leuk lied Thomas, al ben ik dan geen Fries.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 16 maart 2011, 00:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 00:08
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Zou Leonard wel een voldoende krijgen voor zo'n opmerking Marijan  |
Ach, een voldoende kan hij misschien nog wel een keer krijgen. Je moet iemand ook een kans geven hè. Dus als hij heel erg z'n best doet.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 00:08
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Lisa, ik denk niet dat je het samenwonen na teleurstellende ervaringen meteen als blijven hangen moet zien. Je gaat immers wel verder met je leven en bouwt zelfs een nieuw leven met iemand anders op!  |
Ik schreef dit naar aanleiding van jou opmerking: Of ze zijn na een teleurstellende ervaring klaar met de vaste vorm.
Misschien heb ik dat verkeerd geïnterpreteerd, dat kan natuurlijk. Maar als iemand zegt dat hij klaar is met de vaste vorm, nadat hij een teleurstellende ervaring heeft gehad dan komt dat op mij wel over alsof je blijft hangen in die teleurstellende ervaring, doordat je je daardoor niet opnieuw echt wilt binden aan iemand door met diegene te willen trouwen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 00:09
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Het was me het dagje wel... pfff... Vanmorgen op de fiets op tijd weg, nog voor- en achterband gecontroleerd, maar was beide voldoende opgepompt... dus ik op de fiets naar mijn werk; 'k ben nog niet halverwege of ik hoor "pang"... en al gauw merk ik dat mijn band is geklapt... ik naar de fietsenmaker, gelukkig niet zover lopen, maar blijkt ie pas om 9:00 uur open te zijn... pfff... Ik via mijn mobiel gebeld dat ik niet op tijd op mijn werk kon komen (kreeg antw. app. dus ingesproken)... om 9 uur een leenfiets meegekregen en alsnog naar mijn werk gereden.
De fiets is inmiddels weer gemaakt, maar ben weer een aantal euries armer... niet alleen de binnenband hebben ze vernieuwd, ook de buitenband !! Maar goed, ik kan weer fietsen...  |
Meestal als je als je een klapband krijgt, ligt het aan de buitenband .... (misschien moet er ook apk komen voor fietsen...)
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op woensdag 16 maart 2011, 00:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 00:11
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Leuk lied Thomas, al ben ik dan geen Fries.  |
Tsja, nog Friezin ook, je kunt niet alles hebben he. Wat echt is, voel je goed aan, Marijan.
Thomas, wel gek dat het Engels wel lukt, eigenlijk.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 16 maart 2011, 10:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLIE400
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 00:16
|
|
|
|
Tuurlijk wil ik voor je bidden. Veel zegen wijshijd en vertrouwen toegewenst. Gr Willie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 00:18
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Heeft het niet willen regelen van allerhande juridische rompslomp altijd te maken met de gedachte dat het misschien wel eens mis kan gaan??? Misschien, ik heb er in de eerdere post ook al op gewezen, gebeurt dit wel omdat mensen de aandacht meer op hun liefde voor elkaar willen richten, dus op hun hart, dan op allerhande door de mens bedachte formaliteiten. |
Jij schreef zelf: Wellicht willen mensen gewoon niet de hele juridische rompslomp. [relatie=liefde en niet juridische toestand]
En ik ben met je eens dat een relatie in de eerste plaats gebaseerd is op liefde. Ik meen echter dat samenwonen net zo goed een juridische rompslomp met zich meebrengt, omdat je ook dan een aantal zaken goed moet regelen. Dus waarom dan niet gewoon trouwen?
Maar ik ben niet met je eens dat het huwelijk niets meer is dan een door de mens bedachte formaliteit. De manier waarop tegenwoordig wordt getrouwd (in het gemeentehuis en in de kerk) is inderdaad door de mens uitgedacht. Dat neemt niet weg dat er in de Bijbel veelvuldig wordt geschreven over het huwelijk en uit veel van die Bijbelteksten blijkt wel dat het huwelijk iwel degelijk veel meer is dan een door de mens bedachte formaliteit, juist ook in Gods ogen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 00:43
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Leonard, ik g'loof ook dat berouw belangrijk is, maar stel dat iemand jou iets heeft aangedaan en diegene heeft geen berouw ? Ik denk dat God ons vergeving geleerd heeft om daarvan los te komen... anders zou dat jouw hele leven misschien blijven achtervolgen... nu mag je weten dat je verder mag gaan, ook als dat betekent dat de ander geen berouw heeft... je mag het aan God toevertrouwen, en m.i. kun je op die manier het loslaten en verder gaan... Het onrecht wat een mens is aangedaan is niet aan ons mensen om er mee af te rekenen, m.i. mag je dat aan God overlaten door Hem daarin te vertrouwen. |
Vergeven is een must toch Suzannah, maar als er geen berouw is dan begrijp ik niet waarom je moet vergeven??? Stel iemand steelt iets van jou en je zegt ach berouw is bijzaak en ik vergeef je bij voorbaat en waarom zou je hem dan moeten vergeven. Ik denk dat er toch een balans moet zijn toch???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 00:48
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Waarom denk je dat mensen IE Internet ExploDer noemen? En niet alleen in de Applewereld. Neem Firefox, een verademing en je wordt niet gemanipuleerd om allerlei Microsoftoplossingen zoals Bing te installeren. Firefox werkt ook op de Apple het beste. Safari ziet er gelikt uit en is mooi gemaakt maar niet erg snel.
Thomas, Firefox is er ook in het Fries. |
Thomas zit in de marketing van Firefox en ja zelfs in het fries tjonge ha ha
Dus overstappen mensen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 00:50
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Leonard, ik g'loof ook dat berouw belangrijk is, maar stel dat iemand jou iets heeft aangedaan en diegene heeft geen berouw ? Ik denk dat God ons vergeving geleerd heeft om daarvan los te komen... anders zou dat jouw hele leven misschien blijven achtervolgen... nu mag je weten dat je verder mag gaan, ook als dat betekent dat de ander geen berouw heeft... je mag het aan God toevertrouwen, en m.i. kun je op die manier het loslaten en verder gaan... Het onrecht wat een mens is aangedaan is niet aan ons mensen om er mee af te rekenen, m.i. mag je dat aan God overlaten door Hem daarin te vertrouwen. |
Hé Suus wat bedoel je hier eigenlijk mee? sommige zaken blijven mij inderdaad wel achtervolgen......vandaar....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 00:52
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Vergeven is een must toch Suzannah, maar als er geen berouw is dan begrijp ik niet waarom je moet vergeven??? Stel iemand steelt iets van jou en je zegt ach berouw is bijzaak en ik vergeef je bij voorbaat en waarom zou je hem dan moeten vergeven. Ik denk dat er toch een balans moet zijn toch??? |
Leonard ik denk wel dat wij moeten kunnen vergeven zonder dat er berouw is, van sommige mensen komt er in hun hele leven geen berouw, dus wij kunnen daar hun hele leven niet met blijven zitten (niet vergeven blijft je ergeren hé), Ik heb mensen vergeven van wie ik het ontzettend spijtig vind dat zij het niet nodig achtten om zich te verontschuldigen, maar ergens heeft die vergeving het voor mijzelf makkelijker gemaakt....
probleem is mss wel dat een ander zich niet in de fout voelt of zich niet schuldig voelt terwijl wij het wel zo zien?
ik heb Suus ook een vraag gesteld hierboven, maar denk dat mijn vraag anders bedoelt is dan de jouwe
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op woensdag 16 maart 2011, 00:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 01:00
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Waarom denk je dat mensen IE Internet ExploDer noemen? En niet alleen in de Applewereld. Neem Firefox, een verademing en je wordt niet gemanipuleerd om allerlei Microsoftoplossingen zoals Bing te installeren. Firefox werkt ook op de Apple het beste. Safari ziet er gelikt uit en is mooi gemaakt maar niet erg snel.
Thomas, Firefox is er ook in het Fries. |
Google werkt in belgië minstens even goed en even vlug als firefox hoor, integendeel, gaat vlotter dan firefox!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 04:57
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Soms doe ik wijs maar ben het eigenlijk niet  |
heb ik nog nooit iets van gemerkt...denk ik...
|
|
| Naar boven |
|
|