| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 19:29
|
|
|
|
't Is mooi, goed en nodig om te (blijven) bidden voor Japan.
Maar laten we ook Libië (zorgwekkend daar), en de andere landen in het Midden Oosten, niet vergeten.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 16 maart 2011, 19:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 19:45
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Nou hè, al was 't gelukkig wel een zinvolle vergadering.
Komt het volgende slechte moment, 'k ben begonnen met het invullen van de belastingaangifte. Niet echt handig na een middag vergaderen, wat een ingewikkeld gedoe zeg. Het formulier ziet er net iets anders uit dan vorig jaar, waarna ik prompt vastloop hè. Hoe doen andere mensen dat toch 'k Stop er nu maar mee, morgen weer een dag. |
Daar heb ik een 'mannetje' voor Marijan heeeeel handig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 20:01
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Daar heb ik een 'mannetje' voor Marijan heeeeel handig  |
Ik vind altijd dat ik het zelf moet kunnen......pffff Maar soms stel je te hoge eisen aan jezelf....... Maar het is nog geen 1 april.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 20:04
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik vind altijd dat ik het zelf moet kunnen......pffff Maar soms stel je te hoge eisen aan jezelf....... Maar het is nog geen 1 april....... |
Haha, heeeel herkenbaar Willemijn. Kan soms wel vermoeiend zijn hè, dat gevoel.
Je hebt helemaal gelijk, 't is gelukkig nog geen 1 april.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 20:07
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | eh, eh, eh.....
Ik geloof die kolder niet. Ik blijf genieten van mooi weer. Ik blijf genieten van alle kleine dingetjes om me heen.
Wat is er nou verkeerd aan om nergens van te mogen genieten?  |
ik las trouwens vandaag op MSN dat bewezen is dat mannen vaker liegen dan vrouwen?????? Daar was ik wel weer een beetje verbaasd over.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 20:11
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | ik las trouwens vandaag op MSN dat bewezen is dat mannen vaker liegen dan vrouwen?????? Daar was ik wel weer een beetje verbaasd over.....  |
ik lieg altijd. Heb ik nu gelogen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 20:26
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | ik lieg altijd. Heb ik nu gelogen? |
Als het niet waar is wel natuurlijk....... .........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 20:35
|
|
|
|
In het weekend van pasen wordt ie bekend gemaakt. De eerste CM paas-hitlijst. Lever je lijstje in met je 20 mooiste christelijke nummers in in mijn mailbox en ik maak er een mooi lijsje van. Het hoeven er geen 20 te zijn. Uiterste inlever datum 17 april.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 20:39
|
|
|
|
Heb mijn balastingaangifte helemaal zelf ingevuld en opgestuurd. Eerst nagekeken natuurlijk.
Willemijn en Marijan, hulp nodig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 20:44
|
|
|
|

van harte gefeliciteerd taliet
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op woensdag 16 maart 2011, 20:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 20:48
|
|
|
|
Woensdag 16 maart, 1 Sam. 4: 1-11; Geen garantie.
In de Tweede Wereldoorlog stond er op de riemen van Duitse soldaten: Gott mit uns – God met ons. Hitler dacht dat de Voorzieningheid, zoals hij God noemde, beslist aan zijn kant zou staan. De overwinning was gegaradeerd! Weg met de Joden, want die hadden Jezus gekruisigd! Naar de gaskamers met hen! God is met de Duitsers! De Israëlieten zijn oorlog met de Filistijnen. Het gaat niet goed met de strijd. Ze verliezen. Hoe kan dit? Is God dan niet aan hun kant? Iemand heeft een idee. Laten we de ark halen, dan zullen we zeker winnen! Met de ark in ons midden kan ons niets gebeuren! Maar het gaat anders. De ark is blijkbaar geen garantie voor de overwinning. Israël wordt verslagen. En Hofni en Pinehas vinden de dood. Garantie. Laten we maar eerlijk zijn: wij denken ook nog al eens dat God automatisch aan onze kant staat. Wij hebben de toch de bijbel? Wij gaan toch naar de kerk? Wij bidden toch elke dag? Wat wil je nog meer? Dan kun je toch niet meer verloren gaan? Dan is de hemel gegarandeerd! De geschiedenis van Israël leert ons anders. Als het recht wordt verbogen, als de kerk een rovershol wordt, als de liefde in haat verandert en de zachtmoedigheid in geweld – dan kunnen we duizend keer de ark in ons midden hebben, de bijbel en de kerk, maar tevergeefs! Er is maar één garantie op het Koninkrijk van God: de liefde van Jezus Christus!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 20:49
|
|
|
|
'De tendens dat je moet kunnen zeggen wat je wilt, het recht om te kwetsen...... Je moet eerst bedenken hoe iets overkomt' Arthur Japin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 20:50
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Meestal als je als je een klapband krijgt, ligt het aan de buitenband .... (misschien moet er ook apk komen voor fietsen...)
.. |
aaah oke dan, weer wat geleerd... tnx
straks gaan die 2 tinten er nog uit joh
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 20:55
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Vergeven is een must toch Suzannah, maar als er geen berouw is dan begrijp ik niet waarom je moet vergeven??? Stel iemand steelt iets van jou en je zegt ach berouw is bijzaak en ik vergeef je bij voorbaat en waarom zou je hem dan moeten vergeven. Ik denk dat er toch een balans moet zijn toch??? |
Als je niet vergeeft, dan kan dat voor jezelf een last worden. In het voorbeeld van het stelen ben je bijv. boos dat je bestolen bent. Maar als de man of vrouw geen berouw toont, kun je er zodanig in blijven hangen dat je jaren na het gebeurde er nog zo mee bezig bent dat je tot op de dag van vandaag nog steeds kwaad bent. Dat bedoel ik met dat het gebeurde je kan achtervolgen. (En dat zal sterker zijn, naarmate de duur en de intensiteit van hetgeen wat gebeurde). Het is bijv. niet eerlijk maar daarmee verandert er weinig bij de ander en heb jij geen leuk leven. Het is een last geworden die je met je meedraagt.* Ik denk dat God dat soort ‘negatieve vasthouding aan elkaar’ niet bedoeld heeft, zelfs niet als jij in je recht zou staan en de ander fout bezig is geweest, dat God ons daarom “vergeving” aanbiedt, vergeving die soms zelfs plaats kan vinden zonder dat de ander daarvan weet, dan is vergeving een loslaten van negatieve emoties om zo weer op een positieve manier verder te komen. God wil je daarbij helpen.
Ik denk dat -juist omdat God weet hoe lastig dat kan zijn, zeker voor ons mensen- Hij daarom vraagt om Hem daarin te vertrouwen. Het feit dat je weet dat God goed is, helpt ook om het bij Hem neer te leggen en die last bij Hem neer te leggen, zodat jij verder kunt, het overlatend(e) aan God.
Verzoening is overigens niet hetzelfde als vergeven. Ik vind zelf berouw ook erg belangrijk in het vergevingsproces, maar hoe je er ook op hoopt, er zijn zoveel situaties te vinden waarin mensen geen idee hebben van wat ze verkeerd gedaan hebben, al is het nog zo duidelijk voor de rest van de wereld. En er zijn mensen die nooit berouw kunnen tonen, omdat ze of het niet in (willen) zien, of al gestorven zijn. Hoe moet je dan ooit verder als berouw noodzakelijk zou zijn om iemand te kunnen vergeven ? Vergeven ligt vaak bij jezelf, zodat je zelf los komt van het gebeurde waarvan jij weet dat het niet eerlijk was, maar waarbij je niet gehinderd wordt in je (verdere) leven door wat er in het verleden zich afspeelde.
Leonard en Marylien, ik hoop dat ik jullie vragen hiermee een beetje heb kunnen beantwoorden. Ik besef dat het geen gemakkelijk onderwerp is, en vaak is het een leerproces wat geen standaard tijdsbestek heeft en voor ieder persoonlijk (de gebeurtenis en de verwerking) weer heel verschillend in elkaar kan steken. Ik heb er persoonlijk ook jaren mee geworsteld en het heeft een hele tijd geduurd voor ik het zo kon zien.
N.B. Er zijn overigens ook talloze voorbeelden waar minder verschil is tussen “dader(s)” en “slachtoffer”, maar om e.e.a. duidelijk te maken heb ik deze niet specifiek in mijn bijdrage genoemd.
*In die last ben je bovendien n.m.m. een veel gemakkelijker 'prooi' voor satan (, die maar wat graag wil dat je als mens gebonden blijft aan het verleden en mensen liever tegenover elkaar ziet, denken jullie niet ? En juist omdat het voor ons mensen soms zo moeilijk is, is het zo fijn om God/ Jezus te kennen, die bijv. weet wat het met je gedaan heeft, maar toch vraagt om Hem hierin te vertrouwen.)
Susannah
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op woensdag 16 maart 2011, 20:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 21:04
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Als je niet vergeeft, dan kan dat voor jezelf een last worden. In het voorbeeld van het stelen ben je bijv. boos dat je bestolen bent. Maar als de man of vrouw geen berouw toont, kun je er zodanig in blijven hangen dat je jaren na het gebeurde er nog zo mee bezig bent dat je tot op de dag van vandaag nog steeds kwaad bent. Dat bedoel ik met dat het gebeurde je kan achtervolgen. (En dat zal sterker zijn, naarmate de duur en de intensiteit van hetgeen wat gebeurde). Het is bijv. niet eerlijk maar daarmee verandert er weinig bij de ander en heb jij geen leuk leven. Het is een last geworden die je met je meedraagt.* Ik denk dat God dat soort ‘negatieve vasthouding aan elkaar’ niet bedoeld heeft, zelfs niet als jij in je recht zou staan en de ander fout bezig is geweest, dat God ons daarom “vergeving” aanbiedt, vergeving die soms zelfs plaats kan vinden zonder dat de ander daarvan weet, dan is vergeving een loslaten van negatieve emoties om zo weer op een positieve manier verder te komen. God wil je daarbij helpen.
Ik denk dat -juist omdat God weet hoe lastig dat kan zijn, zeker voor ons mensen- Hij daarom vraagt om Hem daarin te vertrouwen. Het feit dat je weet dat God goed is, helpt ook om het bij Hem neer te leggen en die last bij Hem neer te leggen, zodat jij verder kunt, het overlatend(e) aan God.
Verzoening is overigens niet hetzelfde als vergeven. Ik vind zelf berouw ook erg belangrijk in het vergevingsproces, maar hoe je er ook op hoopt, er zijn zoveel situaties te vinden waarin mensen geen idee hebben van wat ze verkeerd gedaan hebben, al is het nog zo duidelijk voor de rest van de wereld. En er zijn mensen die nooit berouw kunnen tonen, omdat ze of het niet in (willen) zien, of al gestorven zijn. Hoe moet je dan ooit verder als berouw noodzakelijk zou zijn om iemand te kunnen vergeven ? Vergeven ligt vaak bij jezelf, zodat je zelf los komt van het gebeurde waarvan jij weet dat het niet eerlijk was, maar waarbij je niet gehinderd wordt in je (verdere) leven door wat er in het verleden zich afspeelde.
Leonard en Marylien, ik hoop dat ik jullie vragen hiermee een beetje heb kunnen beantwoorden. Ik besef dat het geen gemakkelijk onderwerp is, en vaak is het een leerproces wat geen standaard tijdsbestek heeft en voor ieder persoonlijk (de gebeurtenis en de verwerking) weer heel verschillend in elkaar kan steken. Ik heb er persoonlijk ook jaren mee geworsteld en het heeft een hele tijd geduurd voor ik het zo kon zien.
N.B. Er zijn overigens ook talloze voorbeelden waar minder verschil is tussen “dader(s)” en “slachtoffer”, maar om e.e.a. duidelijk te maken heb ik deze niet specifiek in mijn bijdrage genoemd.
*In die last ben je bovendien n.m.m. een veel gemakkelijker 'prooi' voor satan (, die maar wat graag wil dat je als mens gebonden blijft aan het verleden en mensen liever tegenover elkaar ziet, denken jullie niet ? En juist omdat het voor ons mensen soms zo moeilijk is, is het zo fijn om God/ Jezus te kennen, die bijv. weet wat het met je gedaan heeft, maar toch vraagt om Hem hierin te vertrouwen.)
Susannah |
Eigenlijk is er maar één reden waarom je zou moeten vergeven: Omdat God dat van je vraagt. en de rest is eigenlijk maar bijzaak wat hier geschreven wordt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 21:06
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Nou hè, al was 't gelukkig wel een zinvolle vergadering.
Komt het volgende slechte moment, 'k ben begonnen met het invullen van de belastingaangifte. Niet echt handig na een middag vergaderen, wat een ingewikkeld gedoe zeg. Het formulier ziet er net iets anders uit dan vorig jaar, waarna ik prompt vastloop hè. Hoe doen andere mensen dat toch 'k Stop er nu maar mee, morgen weer een dag. |
Het is heel eenvoudig hoor, downlloaden en alles nakijken, want het meeste is dit jaar al ingevuld.. Valt echt reuze mee om zelf te doen..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 21:08
|
|
|
|
ik lieg nooit
oeps.. klopt dat wel?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 21:11
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Als je niet vergeeft, dan kan dat voor jezelf een last worden. In het voorbeeld van het stelen ben je bijv. boos dat je bestolen bent. Maar als de man of vrouw geen berouw toont, kun je er zodanig in blijven hangen dat je jaren na het gebeurde er nog zo mee bezig bent dat je tot op de dag van vandaag nog steeds kwaad bent. Dat bedoel ik met dat het gebeurde je kan achtervolgen. (En dat zal sterker zijn, naarmate de duur en de intensiteit van hetgeen wat gebeurde). Het is bijv. niet eerlijk maar daarmee verandert er weinig bij de ander en heb jij geen leuk leven. Het is een last geworden die je met je meedraagt.* Ik denk dat God dat soort ‘negatieve vasthouding aan elkaar’ niet bedoeld heeft, zelfs niet als jij in je recht zou staan en de ander fout bezig is geweest, dat God ons daarom “vergeving” aanbiedt, vergeving die soms zelfs plaats kan vinden zonder dat de ander daarvan weet, dan is vergeving een loslaten van negatieve emoties om zo weer op een positieve manier verder te komen. God wil je daarbij helpen.
Susannah |
Heel mooi uitgelegd Suzannah, ik kan me hier volledig in vinden..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 21:14
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Heb mijn balastingaangifte helemaal zelf ingevuld en opgestuurd. Eerst nagekeken natuurlijk.
Willemijn en Marijan, hulp nodig  |
Ben jij een gratis 'mannetje' dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 21:16
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Het is heel eenvoudig hoor, downlloaden en alles nakijken, want het meeste is dit jaar al ingevuld.. Valt echt reuze mee om zelf te doen.. |
Jaja....heb ik gedaan, maar er moet nog genoeg ingevuld worden.
Maar fijn voor je, dat jij het simpel vindt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 21:17
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | In het weekend van pasen wordt ie bekend gemaakt. De eerste CM paas-hitlijst. Lever je lijstje in met je 20 mooiste christelijke nummers in in mijn mailbox en ik maak er een mooi lijsje van. Het hoeven er geen 20 te zijn. Uiterste inlever datum 17 april. |
Leuk idee Mario! Gelukkig heb ik nog even de tijd, want eerst komt de belastingaangifte hè.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EGGIE989
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 21:21
|
|
|
|
Dat hele kinderwensvraag er gewoon uit gooien. Beste idee vind ik
Dus moderator CM, kan dat?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 21:22
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Ben jij een gratis 'mannetje' dan?  |
Voor jullie wel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 21:23
|
|
|
|
Susannah |
Dank voor deze mooie bijdrage Suzannah en leer hier ook weer van
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 21:31
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Eigenlijk is er maar één reden waarom je zou moeten vergeven: Omdat God dat van je vraagt. en de rest is eigenlijk maar bijzaak wat hier geschreven wordt... |
Is het werkelijk enkel daarom? Dus je volgt gewoon een opdracht? Of is het toch iets meer... Volgens mij is het niet enkel een opdracht en is dat al helemaal niet de insteek om het te gaan doen. Vergeven is veel meer een hartsgesteldheid... En ja, in je hart ligt de ontmoetingsplek met God, Die vergeving in jou bewerkt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 21:33
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | Maar als iemand zegt dat hij klaar is met de vaste vorm, nadat hij een teleurstellende ervaring heeft gehad dan komt dat op mij wel over alsof je blijft hangen in die teleurstellende ervaring, doordat je je daardoor niet opnieuw echt wilt binden aan iemand door met diegene te willen trouwen. |
Middels samenwonen bind je je toch ook? En nogmaals, de verbinding ligt toch meer in het hart dan in de jurispredentie?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 21:33
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Heb mijn balastingaangifte helemaal zelf ingevuld en opgestuurd. Eerst nagekeken natuurlijk.
Willemijn en Marijan, hulp nodig  |
Hallo Mario
De mijne had ik 14 dagen geleden al verstuurt en als het mee zit krijg ik weer een beetje van terug en kan ik weer lekker op vcantie haha. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 21:38
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Middels samenwonen bind je je toch ook? En nogmaals, de verbinding ligt toch meer in het hart dan in de jurispredentie?  |
Maar is het ook niet mooi dat je Gods zegen over je relatie kan vragen Henk?
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |