| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 00:26
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Neem dan ook schoenen met stalen neuzen .... scheelt een hersenschudding  |
ja, en touw om je handen vast te binden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 00:26
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | | 168,5 km vanaf Ede, valt wel mee, toch? En vandaag was het weer beter dan op de Veluwe hoor. |
Ik klaag niet over het weer hoor. En idd. Rotterdam is verder...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 00:27
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ja, en touw om je handen vast te binden... |
Wie zet de partytent dan op
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 00:29
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Kom je ook mee naar ons theekransje Suus? Volgens mij ben jij ook heel lief en als je nu ook nog een schaaltje met koekjes meeneemt en een leuk damesblad komt het helemaal goed.  |
O lijkt me ook fantastisch ...gezellig op de thee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 00:32
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Sorry lieve mensen, maar t gaat mij niet lukken.. Mijn beppe (= oma op zijn fries) viert haar 90-ste verjaardag en jullie zullen ongetwijfeld begrijpen dat ik daar wil zijn... Wens jullie een hele fijne wandeling in die prachtige omgeving. En wees voorzichtig in de klimboom bij de zandvlakte  |
alvast gefeliciteerd met jou beppe , wens jullie een hele fijne dag toe .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 00:36
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Ik ben het met je eens dat vergeving en verzoening op menselijk vlak ook goed mogelijk is; daarbij (en dan bedoel ik bij de verzoening) is dan wel noodzakelijk dat er bij de kant van zeg maar 'de dader' het besef komt van wat verkeerd is gedaan en zeg maar 'het slachtoffer' hieraan tegemoet wil komen, wat soms een hele opgave kan zijn van de kant van 'het slachtoffer'. In enkele gevallen is het zelfs mogelijk dat 'het slachtoffer' milder is, omdat hij of zij tevens het belang ziet van een toekomst samen, maar nogmaals dat is zo persoonlijk en heeft niet alleen te maken met de duur en intensiteit van het gebeurde in het verleden, maar ook met het karakter van iemand. Dus idd. is het goed mogelijk.
Het zal ook gemakkelijker zijn naarmate er minder verschil is en de rol van dader en slachtoffer niet zo sterk aanwezig is.
Ik bedoelde de vergeving idd. tussen mensen onderling en ben het daarin ook met je eens dat verzoening tussen jou en God iets anders is en daarom idd. wel van belang is. Het grote verschil is dan wel dat God altijd het goede met een mens voor ogen heeft en dat is nou juist wat er tussen mensen onderling nog wel eens ontbreekt, op zich nog geen probleem, want een fout maken is menselijk, maar wel als die fout bijv. niet ingezien wordt, maar ook hier geldt: vergeving zorgt ervoor dat je niet blijft hangen in het verleden !!
Wat bedoel jij precies met "een relatie" ? |
relatie, zal een rijtje opnoemen
vader - zoon / vader - dochter moeder - zoon / moeder - dochter broer - zus man - vrouw gehuwd, verkering, verloofd, ondertrouw enz. neven - nichten vrienden vriendinnen kennissen collegea buren kerkelijke relaties
en er zullen vast nog wel enkele varianten te bedenken zijn ....
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op zaterdag 19 maart 2011, 00:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 00:41
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | relatie, zal een rijtje opnoemen
vader - zoon / vader - dochter moeder - zoon / moeder - dochter broer - zus man - vrouw gehuwd, verkering, verloofd, ondertrouw enz. neven - nichten vrienden vriendinnen kennissen collegea buren kerkelijke relaties
.. |
Tjonge Cross ...een leerzaam avondje ...wist niet dat er zoveel relaties bestonden...ha ha ha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 00:44
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Wie zet de partytent dan op  |
Ja heb ook partytenten....oeps zeg niks meer
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op zaterdag 19 maart 2011, 00:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 00:47
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Ik klaag niet over het weer hoor. En idd. Rotterdam is verder...  |
Huh Suus heb je niet gezien
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 00:49
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Sorry lieve mensen, maar t gaat mij niet lukken.. Mijn beppe (= oma op zijn fries) viert haar 90-ste verjaardag en jullie zullen ongetwijfeld begrijpen dat ik daar wil zijn... Wens jullie een hele fijne wandeling in die prachtige omgeving. En wees voorzichtig in de klimboom bij de zandvlakte  |
Hee Lisa van harte gefeliciteerd met je oma
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 00:51
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | relatie, zal een rijtje opnoemen
.. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 00:57
|
|
|
|
[quote=LISA610]
ja zeg wel, ik heb dit onderwerp nog eens nagelezen om te zien of het er wel degelijk staat! maar jawel..........niet te geloven!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 01:04
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Op velerlei verzoek:
Zaterdag 19 maart om 14:00 een voorjaarswandeling in Bakkeveen. We verzamelen ons bij Bospaviljoen "De Dwaler" Mjûmsterwei 16c 9243 SK Bakkeveen Dit is het adres!
En om 16:00 gezellig wat drinken. Wie gaat er mee? |
gaat het nog wel door chat ??? of maak je er een andere datum van ??er zijn wel weinig mensen .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 01:04
|
|
|
|
[quote=MARYLIEN613]
Hij schreef er wel iets meer bij Marylien ...maar wie zijn wij hé, om daarover te oordelen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 01:07
|
|
|
|
| TRIJNIE671 schreef: | | gaat het nog wel door chat ??? of maak je er een andere datum van ??er zijn wel weinig mensen . |
ehh ja voor mij zijn nu even de zaterdagen wat lastig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 01:12
|
|
|
|
Tige lokwinske mei Beppe, wêz der mar no 't se er noch is.
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 01:17
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Tige lokwinske mei Beppe, wêz der mar no 't se er noch is.
Thomas |
wat zeg je thomas graag effe ondertiteling
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 01:47
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Nou zie na het uitpakken een complete software met daarbij een setup ...die moet je dus gebruiken ....Frankt
en klaar is Clara  |
Hoi Leonardus, Clara is er niet...ik bedoel dat ik de setup heb gedaan maar het is niet verholpen. Ik heb nog steeds datzelfde probleem.
Ik laat het hier dan maar bij. ALs ik dan met mijn ouders praat door de Skype zal ik die micro wel tegen mijn mond houden. Een andere oplossing zie ik niet. Heel erg bedankt om te helpen een mee te zoeken naar het probleem...
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENRY817
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 02:46
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Kan mijn Tom Tom het wel vinden Chatuliem????  | Tom Tom dan moet je een echte navi nemen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 05:22
|
|
|
|
Er valt tenminste met hem ergens over te praten. Aldus Chatuliem.....
Met jou op dit moment niet Chatuliem.......Maar de toon is gezet en ik weet mijn plaats weer........ Het is dat ik liever koffie drink( dus geen theekransje) en me voorgenomen heb in de veertig dagen tijd wat mild te zijn..........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 08:15
|
|
|
|
HAHA! nu oordelen jullie over mij! terwijl ik alleen mijn mening gaf. en idd leonard ze plukken het uit de context. kan ik aardig boos om worden. Lijkt wel of we niet in dezelfde Bijbel lezen.
de jappaners, 99% heeft het shinto geloof, een soort mix tussen een falalistisch natuurgeloof en waar verering van de doden(voorouders) bij komt kijken.
http://nos.nl/artikel/226564-japanners-collectief-tot-na-de-dood.html
zie deut 18 en de reden waarom God die landen met de ban sloeg. God is hier dus direct of indirect verantwoordelijk voor.
deut 32:
39 Ziet nu, dat Ik, Ik het ben, daar is geen God, behalve Mij. Ik dood en doe herleven, Ik verbrijzel en Ik genees, en niemand is er die redt uit mijn macht.
*
en elk mens verdiend een oordeel over de zonde!
rom 3:
9 Wat dan? Worden anderen boven ons gesteld? In geen enkel opzicht; wij hebben immers tevoren Joden zowel als Grieken beschuldigd, dat zij allen onder de zonde zijn, 10 gelijk geschreven staat: Niemand is rechtvaardig, ook niet één, 11 er is niemand, die verstandig is, niemand, die God ernstig zoekt; 12 allen zijn afgeweken, tezamen zijn zij onnut geworden; er is niemand, die doet wat goed is, zelfs niet één.
* Dit telt voor een ieder, ook de nederlander. dus ik zeg het niet alsof ik kan oordelen dat is aan God, en dat weten jullie best. Ik zelf leef ook alleen door genade en wat Jezus plaatsvervangend aan het kruis heeft gedaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 08:18
|
|
|
|
waarom kopieer je die hele lap tekst voor een reactie van 1 zin, dat is zo irritant, dan moet ej steeds zo scrollen.
en jammer dat je zo die dat hele mooie stuk negeert en vraag naar gevoelens.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 08:23
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | HAHA! nu oordelen jullie over mij! terwijl ik alleen mijn mening gaf. en idd leonard ze plukken het uit de context. kan ik aardig boos om worden. Lijkt wel of we niet in dezelfde Bijbel lezen.
de jappaners, 99% heeft het shinto geloof, een soort mix tussen een falalistisch natuurgeloof en waar verering van de doden(voorouders) bij komt kijken.
http://nos.nl/artikel/226564-japanners-collectief-tot-na-de-dood.html
zie deut 18 en de reden waarom God die landen met de ban sloeg. God is hier dus direct of indirect verantwoordelijk voor.
deut 32:
39 Ziet nu, dat Ik, Ik het ben, daar is geen God, behalve Mij. Ik dood en doe herleven, Ik verbrijzel en Ik genees, en niemand is er die redt uit mijn macht.
*
en elk mens verdiend een oordeel over de zonde!
rom 3:
9 Wat dan? Worden anderen boven ons gesteld? In geen enkel opzicht; wij hebben immers tevoren Joden zowel als Grieken beschuldigd, dat zij allen onder de zonde zijn, 10 gelijk geschreven staat: Niemand is rechtvaardig, ook niet één, 11 er is niemand, die verstandig is, niemand, die God ernstig zoekt; 12 allen zijn afgeweken, tezamen zijn zij onnut geworden; er is niemand, die doet wat goed is, zelfs niet één.
* Dit telt voor een ieder, ook de nederlander. dus ik zeg het niet alsof ik kan oordelen dat is aan God, en dat weten jullie best. Ik zelf leef ook alleen door genade en wat Jezus plaatsvervangend aan het kruis heeft gedaan. |
Hoi David, mag k je wat vragen? Hoe zie jij dan de opdracht van Jezus uit mat. 28, om een getuige te zijn van Jezus als de gekruisigde? Hebben de christenen daaraan goed gehoor gegeven? Hebben alle Japanners kennis van de inhoud van naam van Jezus als de gekruisigde en hebben ze Hem daarna afgewezen??
En hoe zie je de tekst dat het oordeel begint bij het huis van God, met name bij die éne groep die Jezus verooreeld (zie mijn eerdere reactie) Beetje rhetorische vragen dat wel, maar misschien kun je er 'es over nadenken...
De japanse regering heeft een fout gemaakt door een kerncentrale in een gebied te bouwen, waaronder een breuklijn ligt. Er is een tektonische plaat aan het zakken, met vier breuklijnen, op al deze breuklijnen vinden momenteel aardbevingen plaats. De vierde punt van de tektonische plaat ligt tegen de kust van de Verenigde Staten. Een natuurramp, een hele erge, David, waar erg veel ellende uit voort komt en waarin God meer dan graag wil troosten. Deze hele ellende met de kerncentrales zijn de gevolgen van een menselijke beoordelingsfout. Oorzaak-gevolg.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zaterdag 19 maart 2011, 09:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 08:25
|
|
|
|
mooi, veel plezier! kunnen wij weer serieus verder..
1tim 4:
6 Als gij dit de broeders voorhoudt, zult gij een goed dienaar van Christus Jezus zijn, wèl onderlegd in de woorden des geloofs en der goede leer, die gij gevolgd zijt; 7 maar wees afkerig van onheilige oudevrouwenpraat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 08:36
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Tige lokwinske mei Beppe, wêz der mar no 't se er noch is.
Thomas |
Ik ga een poging wagen Trijnie Ik denk dat ie zegt (tegen Lisa): "Gelukwensen voor oma, ga er maar naar toe nu ze er nog is". Kom ik een beetje in de richting Thomas ?
En Lisa, gefeliciteerd met je beppe...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zaterdag 19 maart 2011, 08:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 08:42
|
|
|
|
Fijne dag Lisa en geniet ervan nu ze er nog is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIEN579
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 08:43
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Eerlijk gezegd vind ik niks mis met je houding of je bijdrages..en liefde en lief zijn is een groot verschil. Denk maar zo, beter een stevige waarheid dan een zachte leugen. Ga gewoon door David, want die zgn. lieve dametjes hier die je kop gek zitten te zeuren om je toon, laat die dan maar een theekransje beginnen of gezellig picknicken. If you can't stand the heat, stay out of the kitchen... Moet opeens aan Libelle denken.... |
you make me smile in the early morning........... liefde, lief, theedrinken en picknicken..... heat in the kitchen......mwa.......lekker!! libelle erbij en genieten maar!!
jij hebt nog wel eens hééél goeie ideeen, he chat?
hannah810, op geleend acount
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 08:47
|
|
|
|
| ADELAAR559 schreef: | Hallo allemaal .....
Even om polshoogte te nemen...... wie komt uit Groningen, is tussen de 20 en de 40 jaar oud en voelt iets voor een uitje hier in de buurt?
|
kun je de leeftijdsgrens niet met 10 jaar opschroeven ????? krijg je veel positieve reacties!!!!!!!!! Een enthousiaste groninger!!!
Laatst aangepast door
|
BILLY701
|
op zaterdag 19 maart 2011, 08:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIEN579
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 09:00
|
|
|
|
!tim 4;4 want alle schepsel Gods is goed, en er is niets verwerpelijk, met dankzegging genomen zijnde; 1tim4;5 want het wordt geheiligd door het Woord Gods en door het gebed.
DAVID923 schreef: tim 4:6 Als gij dit de broeders voorhoudt, zult gij een goed dienaar van Christus Jezus zijn, wèl onderlegd in de woorden des geloofs en der goede leer, die gij gevolgd zijt; 7 maar wees afkerig van onheilige oudevrouwenpraat. je vergat een deel van de tekst; oefen uzelf tot godzaligheid
met andere woorden; houd je medemensen dus voor dat zij als schepsel van God goed (genoeg) zijn, omdat zij geheiligd zijn in Hem; en je zult een goed dienaar van Jezus Christus zijn. soms geeft het duidelijkheid om een tekst in het verband te houden, waarin het geschreven is, David; anders maak je mensen kapot, in plaats dat je het koninkrijk van God opbouwt.
(als theologisch student of voorganger kan dat een leerpunt zijn. inhoudelijke dogma's raken mensen in hun denken, vorm van de boodschap kan mensen raken in hun hart; en zegt de Heere Jezus niet; "zoon, dochter; geef mij uw HART"?)
hannah810, tijd om mijn eigen acount weer te activeren???
Laatst aangepast door
|
MARTIEN579
|
op zaterdag 19 maart 2011, 09:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 09:01
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Er valt tenminste met hem ergens over te praten. Aldus Chatuliem.....
Met jou op dit moment niet Chatuliem.......Maar de toon is gezet en ik weet mijn plaats weer........ Het is dat ik liever koffie drink( dus geen theekransje) en me voorgenomen heb in de veertig dagen tijd wat mild te zijn..........  |
Ach Willemijn... eigenlijk ben ik ook meer een koffieleut, dus we zetten er ook gewoon een kannetje koffie bij hoor... Neem jij de Flair mee?
|
|
| Naar boven |
|
|