ChristianMatch

Forum

Lente
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2106 2107 2108 2109 2110 2111 2112 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 22:09

Nog een mooie ook zo'n echt genieter heerlijk Verlegen lachende smiley
http://www.volgdevos.nl

*veel kijk plezier groetjes Does*

Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 23 maart 2011, 22:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 22:09

‘De muziek begint daar waar de macht van het woord stopt.’ Richard Wagner
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 22:10

CROSSROAD317 schreef:
Dan verbind je er dus nog een voorwaarde aan .... Twijfelende smiley

Ik niet...God zet er zelf een voorwaarde in. Alleen is het aanbod er wel onvoorwaardelijk voor iedereen. Of je erin deelt is afhankelijk van het antwoord...daar is God vrij duidelijk in, lijkt me!

Laat ik anders nog een keer een gelijkenis maken om de uitverkiezing duidelijk te maken, zodat dit stukje ook nu mogelijk (weer) helder wordt. Zie het leven als een moeras waar we in weg dreigen te zakken als mensen. God reikt ons Zijn Hand (Jezus) om vast te pakken en ons te redden van het wegzinken. Die Hand reikt Hij iedereen aan. Degenen die die Hand weten vast te pakken en vast te houden, zullen vaste grond onder de voeten krijgen. Doordat je wel wat nat en glibberig bent van al dat drassige moerasspul, vraagt dit wel oplettendheid. God zal er echter ook alles aan doen om de handen die Zijn Hand vastpakken ook vast te houden. Dat is de uitverkiezing!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 22:13

LEONARD480 schreef:
Dank voor de link Knipoog smiley

Ik (Henk) denk deze dank gaat vooral uit naar degene die ons vorig jaar zo mooi de weg ernaartoe verwezen heeft: Solafide. Ze is er weliswaar niet meer, maar ere wie ere toekomt! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 22:20

MARYLIEN613 schreef:
Maria, een donororgaan wordt wel gegeven, ingeplant bij mensen wiens leven in gevaar is.
Dit vind ik toch een gans andere situatie dan op leeftijd van 63 jaar zwanger worden en zo je kind zijn leven in gevaar brengen! Want die kans bestaat wel reëel op zo'n leeftijd.
Ik kan begrijpen dat je er anders tegenaan kijkt, maar ik vermoed dat jij als jonge moeder ook nog geen besef had van welke aandoening je zou treffen.
Als we denken aan wat ons kan overkomen voor onze kinderen volwassen zijn moet niemand aan kinderen beginnen want niemand is vrijgesteld voor ziekte en problemen. Toch vind ik dat je de problemen niet moet gaan zoeken, zoals deze vrouw eigenlijk wel gedaan heeft! Hopelijk voor haar maar vooral voor het kind blijft alles inderdaad goed!

Marilyn, mijn aandoening bestaat al zolang als ik kinderen heb...maakt dat nu opeens alles anders? Ik wil nog verder gaan: volgens mensen uit mijn directe omgeving mocht ik NOOIT aan kinderen beginnen...omdat er veel verstandelijk beperkte mensen bij mij in de familie voorkomen. De kans dat ik ze óók zou krijgen was 50%. Daarbij...heb ik óók nog eens een nier afgestaan aan een familielid en mocht ik daarna geen kinderen meer krijgen.....wéér niet geluisterd en toch nog een kind gekregen. Oeps...??!! Ik ben gezegend met gezonde kinderen en ik ben blij dat ik NIET geluisterd heb naar de 'wijze raad' van artsen en mensen om mij heen. Nee, ik wil hier zeker geen demonstratie geven van 'eigenwijs gedrag' (alhoewel ik dat wél ben! Knipoog smiley ) maar hiermee zeggen dat ik op grond van mijn hart/hoofd tot deze beslissingen ben gekomen en ik durf gerust te zeggen dat de kinderen en ik gezegend zijn. Dan nog iets? Is het reeël om te spreken van een 'zorgeloze jeugd'? Ja, we willen het heel erg graag...maar hoe is het in werkelijkheid? Ziekte, dood, echtscheiding, huiselijk geweld of zelfs onverschilligheid t.a.v de kinderen, carriëre maken (wat soms ten koste gaat van de kinderen) drugs of alcohol...de lijst is eindeloos. Soms overkomt het je: iets naars en moet je er met elkaar mee zien te leven...en dat lukt vaak ook nog! En soms...'kiest' een ouder, door wat voor reden dan ook, voor een verkeerde weg ....zelfs als er kinderen zijn. Dus wat mij betreft....? Denk ik dat iedereen naar hart én hoofd moet luisteren...en los van 'de publieke opinie' moet (durven) kiezen.
We oordelen over iemand met een hoge leeftijd..maar zien we de rest dan door de vingers? Waar trekken we met elkaar de grens, en nogmaals: wie bepaalt dat?
Naar boven

Auteur Bericht
MARTHA725

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 22:43

Bidden

Bidden is op de tenen staan,
Reikende naar Uwe handen
Bidden is tot u te gaan,
Je hart van verlangen gaat branden.
Dan is er contact met u, o Heer,
Hoe mijn gebed ook verloopt,
Gij geeft mij het beste, en nog meer,
Dan ik ooit had verwcht of gehoopt.

( uit 'als drop'len vallen op mij neer....) van Wies van someren brand-paap)

Hoi allemaal,

Wat gaat de tijd snel,alweer een week later na laatste gebedsroom,
Weer zijn er veel dingen gebeurd afgelopen dagen , het heengaan van de vader van een lid van cm, laten we bidden dat de Trooster bij haar en haar familie zal zijn, ook een ander lid van cm dat net zo zit,het verlies van een dierbare, ja, zoiets grijpt je aan, heeft impact op je leven, er komt dan zoveel op je af,juist Dan heb je begrip en gebed nodig.

Een medechristen die wordt bedreigd met de dood, en ook veel mensen om zich heen heeft moeten verliezen in zeer korte tijd.

Ook situatie in Sirie, Japan, bomaanslag in Jeruzalem, al het verdriet van deze mensen, de onzekerheid,

Problemen in persoonlijke sfeer, ziekten, etc, laten we alles in gebed bij Hem brengen,

Ook Hem danken en lofprijzen voor alles wat Hij doet en zal gaan doen voor ons, er zijn geen grenzen aan Jezus macht!

We nodigen je uit om morgen mee te doen met gebedsroom, je kan gebedsroom vinden als je de chat aanklikt, dan rechts naar beneden scrollen, en de gebedsroom aanklikken.
We houden de bidstond van 20.00 tot 21.00 Lachende smiley

Warme lentegroetjes en Gods rijke zegen en nabijheid,

Martha en Vandam Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 22:45

HENK710 schreef:
Vorig jaar had iemand deze link geplaatst...
Vond em zo mooi Verlegen lachende smiley dus heb em weer even opgezocht,
Voor de liefhebbers we kunnen weer gaan volgen Knipoog smiley

http://www.beleefdelente.nl/

*Does die hier toch echt van kan genieten*

Ja, leuk hè? Ik volg al dagen de vogels op de nesten! Het geluid heb ik er dan ook nog eens bij aan...helemaal geweldig! (alleen maken die ooievaars soms onverwacht hárd geluid!) Wat zou het gaaf zijn als we ook écht zien dat de eieren uitkomen! (maar 24 uur per dag voor de comp. zitten, gaat me toch iets te ver.... Clown smiley Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 22:49

MARIA576 schreef:
(maar 24 uur per dag voor de comp. zitten, gaat me toch iets te ver.... Clown smiley Knipoog smiley )

Maak je er 23 uur en 59 minuten van Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 22:53

HENK710 schreef:
Waar haal je die negatieve gedachte vandaan? Lijkt op een invulling van een buitenstaander. Al in discussies in het verleden aangegeven dat uitverkiezing iets anders is dan het willekeurig uit een prullenbak vissen van een aantal proppen papier die er in liggen. Dat zou het systeem bizar maken inderdaad. Maar dat is niet wat de uitverkiezing leert. De uitverkiezing leert wat Johannes 3:16 heel bondig samenvat:
wie Jezus aanneemt en vasthoudt, mag eeuwig met God leven!

Waar zie je dan nog iets negatiefs Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

volgens mij heeft chatuliem daar ruimschoots antwoord op gegeven om 19.47 henk; even over t hoofd gezien misschien?

Laatst aangepast door
HANNAH810
op donderdag 24 maart 2011, 09:03
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 22:54

HENK710 schreef:
Maak je er 23 uur en 59 minuten van Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 22:59

Dan hebben we kortere lente Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 23:02

HENK710 schreef:
Ik niet...God zet er zelf een voorwaarde in. Alleen is het aanbod er wel onvoorwaardelijk voor iedereen. Of je erin deelt is afhankelijk van het antwoord...daar is God vrij duidelijk in, lijkt me!

Laat ik anders nog een keer een gelijkenis maken om de uitverkiezing duidelijk te maken, zodat dit stukje ook nu mogelijk (weer) helder wordt. Zie het leven als een moeras waar we in weg dreigen te zakken als mensen. God reikt ons Zijn Hand (Jezus) om vast te pakken en ons te redden van het wegzinken. Die Hand reikt Hij iedereen aan. Degenen die die Hand weten vast te pakken en vast te houden, zullen vaste grond onder de voeten krijgen. Doordat je wel wat nat en glibberig bent van al dat drassige moerasspul, vraagt dit wel oplettendheid. God zal er echter ook alles aan doen om de handen die Zijn Hand vastpakken ook vast te houden. Dat is de uitverkiezing!

dat betekend dus dat je er anders over denkt dan ik, henk;
wij dreigen naar mijn idee niet te zakken; wij zijn/liggen reddeloos verloren, mits wij gered worden

waar wij niet kunnen vastpakken, geeft Hij ons de kracht.

waar wij niet kunnen volharden, geeft hij de moed.

God zal er niet alles aan doen om ons vast te houden; God houd ons vast; geen enkele twijfel mogelijk! Hij doet namelijk wat Hij zegt.

hoe ruim en troostrijk is Gods evangelie en genade!!
niet ons doen, ons werken, en ons volharden; maar ALLES EN ALLES uit Hem.als er een paar milimeter van mijn kant zou moeten komen, kon het nog wel eens flink misgaan (lees; ging het onherroepelijk mis)
nu ligt mijn zaligheid in Zijn handen; en mag ik eenvoudig vertrouwen, dat "Hij het (aan-)deel, dat Hij voor mij heeft weggelegd, zal bewaren (voor me) tot de jongste dag"; de dag dat Hij terugkomt, om mij op te nemen in Zijn heerlijkheid.
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 23:13

Ik ben ook gescheiden, maar voel me wel 100% vrijgezel, ook al heb ik met m'n ex nog steeds een hele goede relatie! Maar misschien speelt het ook wel mee dat we geen kinderen hebben! Maar ik zou m'n ex als vriendin niet willen missen! En een komende relatie zal daar op de een of andere manier toch genoegen mee moeten nemen! Haha, waarschijnlijk ben ik daarom nog steeds vrijgezel!
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 23:27

Ik denk dat je het gewoon in het perspectief van de tijd moet zien! Vroeger werd je als meisje/vrouw uitgehuwelijkt! Wat trouwens nog steeds gebeurd in de niet ontwikkelde, niet Europese landen! Maar moet je het daarom goed praten? Nee, dat denk ik niet! Ik denk dat op zich de Franse revolutie ons daar goede maatstaven voor heeft gegeven! Iemand ooit het artikel gelezen van Robert Ingersoll, over het doden van rivalen? Laat maar weten als er iemand belangstelling voor heeft, dan plaats ik het morgen wel effe! Leerzaam om te lezen! Vind ik dan!
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 23:29

Na 6 maanden ga ik voorlopig niet verlengen.
Op 1 april (geen 1aprilgrap) is de laatste dag als lid.
Ik ga wel naar de picknick, ik vergeet jullie niet hoor
Of ik later terug komt weet ik nog niet.
Marian neemt mijn taak over voor strandwandeling.

Groetjes
Herman
Naar boven

Auteur Bericht
JAN786

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 23:34

Als wij de almachtig waren zouden wij nooit dingen laten gebeuren die we niet zouden willen. Omdat wij niet bij machte zijn omdat te doen gebeuren er dus dingen tegen onze wil.

Als God dingen niet wil gebeurt het niet. Als dit niet zo zou zijn is God niet almachtig en houd Hij op God te zijn. Gods macht is niet beperkt.
Stond God de duivel niet toe om Job kwaad te doen.
De duivel ligt bij Jezus aan de ketting want die heeft overwonnen aan het kruis!

Ik vind het een Goddeloze gedachte dat God dingen gebeuren die Hij niet wil. Al blijft het moelijk om te verklaren waarom God sommige dingen gebeuren.

Psalm 104 zegt in vers 29:
Verbergt U Uw aangezicht, zij worden door schrik overmand,
neemt U hun adem weg, zij geven de geest
en keren terug tot hun stof. (HSV)

oftewel allen die in Japan omgekomen zijn heeft God persoonlijk de adem weggenomen. Elke ademhaling die ik krijg terwijl ik hier zit te typen is omdat God dat wil...
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 23:36

LEONARD480 schreef:
Bij deze weer een bijgewerkte actuele versie:

De lijst van mensen die meegaan naar de themadienst in de Bethel groeit gestaag...

Zondag 10 april 2011

1. Chatuliem
2. Lisa610
3. Leanne
4. Leonard
5. Pien
6. Billy 701
7. Trijnie671
8. Dini968

Als je mee wilt, vul de lijst dan aan...
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 00:59

VISSER278 schreef:
Ha nieuweling , ter verduidelijking.... mr. Leo had een weddenschap met EEN vrienin aangegaan wie er het eerst 1000 postings heeft geplaatst .

Hoofdprijs: voetreis naar Rome, of was het nou kielhalen . Nu weet ik het ook niet meer. Knipoog smiley

Yep Visser en nog even en dan mag ik naar Rome Verraste, verbaasde smiley ....en tevens mag ik een dame uitkiezen om met mij mee te gaan als reispartner Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 01:07

GRIFFIN748 schreef:
het schijnt dat ik hier ergens in het topic gemeld heb dat ik meega. 't zou maar zo kunnen, ik loop tenslotte ook al tegen de 40 Duiveltje smiley

maar om me nou in de lijst te zien, hoeft van mij niet. dus waag het niet [etc]... Knipoog smiley

Hannah schijnt je nodig te hebben ..Griffin ...voor de partytenten op te zetten Verraste, verbaasde smiley

Mocht het fout aflopen met de stokken Clown smiley ...heb er nog een paar tenten over...

(hoop alleen dat ik voldoende personeel heb dan)
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 01:11

DINI968 schreef:
Vervoer lijkt mij toch geregeld?????????????????

Klopt Dini was het vergeten er af te halen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 07:46

http://www.youtube.com/watch?v=7ESHjYat9rk
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 08:09

http://www.youtube.com/watch?v=AscPOozwYA8
Naar boven

Auteur Bericht
INKIE095

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 08:22

MARIAN519 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=7ESHjYat9rk

dank je dat is nog eens even vrolijk wakker worden!

kroop met een duf hoofd achter de pc en ben meteen wakker!

fijne dag vandaag!
Naar boven

Auteur Bericht
INKIE095

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 08:32

ROOSIE315 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=yiSix6Stilo&feature=fvw

Go light your world

lekker nummer!
Naar boven

Auteur Bericht
ADELAAR559

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 08:34

DRIE !!
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 08:42

VISSER278 schreef:
Ha nieuweling , ter verduidelijking.... mr. Leo had een weddenschap met EEN vrienin aangegaan wie er het eerst 1000 postings heeft geplaatst .

Hoofdprijs: voetreis naar Rome, of was het nou kielhalen . Nu weet ik het ook niet meer. Knipoog smiley

...volgens mij is een weddenschap niet erg christelijk Knipoog smiley maar als het een voetreis naar Rome is en thee drinken met de paus op het programma staat kan het nog net...
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 08:49

Picknick zonder Saab?
je vervoert toch de vrouwelijke picknickers?
Naar boven

Auteur Bericht
INKIE095

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 08:50

FRANKT627 schreef:
...volgens mij is een weddenschap niet erg christelijk Knipoog smiley maar als het een voetreis naar Rome is en thee drinken met de paus op het programma staat kan het nog net...

* veegt koffie van het beeldscherm*

Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 08:51

INKIE095 schreef:

last van pc virus????¿¿¿¿
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 09:05

INKIE095 schreef:

...misschien beter dat je geen koffie meer drinkt wanneer je aan de computer zit... Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2106 2107 2108 2109 2110 2111 2112 ... 6194 Volgende
Pagina 2109 van 6194