| Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 19:49
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | De meeste "leuke" boeken zijn fictie, toch ...  |
Ach het is net hoe je het wilt zien ..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 19:52
|
|
|
|
| INEZ910 schreef: | Ach het is net hoe je het wilt zien ..  |
ik hou toch ook wel van mannen die de container buiten zetten......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AARTJE289
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 19:52
|
|
|
|
Dank Willemijn.
Wat mooi!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 19:57
|
|
|
|
| MIRJAM641 schreef: | | Even een vraagje. Is het etentje alleen voor een bepaalde leeftijdsgroep? Of is iedereen welkom? |
Inprincipe is het voor alle leeftijden, Dus mag iedereen mee, We hebben wel gezegd dat we een max van 20 personen hebben omdat we een niet te grote groep willen.Verder is er gereserveerd voor 20 personen, We kunnen je dus wel op een reservelijst zetten... En als er dan iemand afvalt zou jij mee kunnen,
Willen verder de mensen die het nog niet zeker weten of ze wel of niet mee kunnen het zsm laten weten? Dan kunnen er mensen van een eventuele reserve lijst mee
Groetjes Does en Henk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 20:00
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Dat mijn zoon weer veilig uit Columbia is teruggekomen........  |
Wauw van reizigers gesproken! jij MOET gewoon kunnen loslaten hé
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 20:00
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Inprincipe is het voor alle leeftijden, Dus mag iedereen mee, We hebben wel gezegd dat we een max van 20 personen hebben omdat we een niet te grote groep willen.Verder is er gereserveerd voor 20 personen, We kunnen je dus wel op een reservelijst zetten... En als er dan iemand afvalt zou jij mee kunnen,
Willen verder de mensen die het nog niet zeker weten of ze wel of niet mee kunnen het zsm laten weten? Dan kunnen er mensen van een eventuele reserve lijst mee
Groetjes Does en Henk |
Zou het nu erg uitmaken of er éentje meer of minder meekomt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 20:03
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Zou het nu erg uitmaken of er éentje meer of minder meekomt? |
op de foto kan je zien dat het tafeltjes van 4 zijn. Als je met 21 mensen gaat is er iemand die alleen aan een tafeltje moet zitten...dat is wel erg gezellig...maar aangezien ik toch niet mee ga zal ik maar en niets schrijven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 20:03
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Zou het nu erg uitmaken of er éentje meer of minder meekomt? |
Zoals je zelf zegt 1tje meer of minder maakt niet uit maar als we nu toegeven komt er steeds weer 1tje bij en waar trekken we dan de grens???
Want we zitten al over de 20 dus 1tje meer is er al, We moeten nog 14 dagen dus als de elke dag 1tje meer bij komt blijft er van een klein groepje weinig over...
* Henk en Does *
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 20:04
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | op de foto kan je zien dat het tafeltjes van 4 zijn. Als je met 21 mensen gaat is er iemand die alleen aan een tafeltje moet zitten...dat is wel erg gezellig...maar aangezien ik toch niet mee ga zal ik maar en niets schrijven. |
In nederland schuiven ze weleens tafeltjes aan elkaar zodat je één grote tafel hebt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 20:16
|
|
|
|
Lees het nu voor het eerst,
mooi verhaal, geluk hebben wij toch met de Heer Jezus!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 20:25
|
|
|
|
Heel erg mooi, Willemijn. Dat stimuleert mij om de Mattheus Passion op te zetten.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zondag 27 maart 2011, 20:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 20:42
|
|
|
|
Ik ben een boek aan het lezen:
De koning van Kader Abdolah
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op woensdag 30 maart 2011, 10:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 20:52
|
|
|
|
Lukas 9: 56 Want de Zoon des mensen is niet gekomen om der mensen zielen te verderven, maar om te behouden. Romeinen 5: 10 Want indien wij, vijanden zijnde, met God verzoend zijn door den dood Zijns Zoons, veel meer zullen wij, verzoend zijnde, behouden worden door Zijn leven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 21:18
|
|
|
|
@Lisa
Wel grappig dat je je niet kunt vinden in de predestinatieleer, maar dat wat je neerzet ook in die leer beaamd wordt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 21:46
|
|
|
|
Toen ze het speelde, was Hilary Hahn 15 jaar oud....
http://www.youtube.com/watch?v=KeqhQuOTe8k&feature=related Als je het hebt beluisterd, weet je waarom dit stuk een van de betere werken is, ondanks de slechte geluidskwaliteit. Het is overigens hetzelfde meisje dat het dubbelconcert van Bach (De strijdende Christus) speelde. Na de menselijke stem is de viool toch het meest gevoelige instrument. Luister en huiver.
Thomas, vindt dit werkelijk ontroerend.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 27 maart 2011, 21:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 21:49
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Er zijn nu 13/14 aanmeldingen. Om het karakter van de avond toch intiem te houden stel ik voor dit tot hooguit 20 man te laten groeien... |
Even voor de duidelijkheid dit stukje naar voren gehaald, We hebben de 20 gepaseerd er is gereserveerd voor 20 personen dus er kunnen niet meer mensen mee, of er moeten mensen afvallen, Je kan je dus wel op een reserve lijst plaatsen!!!
* Does*
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zondag 27 maart 2011, 21:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 22:03
|
|
|
|
Wonderbaarlijke snoepjes uitdeling voor 2000 kerkgang(st)ers?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 22:12
|
|
|
|
De atheïst Witteman en Andries Knevel zaten ooit in een programma en vonden elkaar niet. Maar over één ding waren ze het eens: de mooiste muziek die ze kenden werd gevormd door de eerste twintig maten van de Mattheus Passion. Het is wel het enige stuk muziek waarvan ik elk jaar vind dat het mooier wordt.
http://www.youtube.com/watch?v=Dl9lL_ou8c4
Thomas, oordeel zelf.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 27 maart 2011, 22:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 22:29
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Even voor de duidelijkheid dit stukje naar voren gehaald, We hebben de 20 gepaseerd er is gereserveerd voor 20 personen dus er kunnen niet meer mensen mee, of er moeten mensen afvallen, Je kan je dus wel op een reserve lijst plaatsen!!!
* Does* |
Ben ik de 1ste reserve of mag ik echt mee?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 22:33
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | | Mijn kingrol gaat regelmatig een eind de rij af en komt wel weer een keer terug en toch ben ik nederlands-hervormd terwijl de pepermuntafnemers ook wel gereformeerd kunnen zijn. Er wordt bij ons niet naar gevraagd. Wybertjes willen nog weleens het vermoeden wekken dat de nuttigers nederlands-hervormd zijn én spaarzaam; je neemt/geeft er een stuk of zes en sabbelt ze bedachtzaam één voor één op. De pepermuntolie werkt hetzelfde als bij kingpepermunt; je geest blijft helder. |
Protestants Cum Sancto Spiritu: met het heilige pepermuntje....
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 27 maart 2011, 22:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 22:36
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | k weet het niet, maar is de 'waarom' vraag wel een goede vraag? is het niet beter te vragen waartoe, wat kunnen wij doen? | In dit geval niet, want het gaat om de kernvraag of God ons kwaad wil doen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 22:39
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | De atheïst Witteman en Andries Knevel zaten ooit in een programma en vonden elkaar niet. Maar over één ding waren ze het eens: de mooiste muziek die ze kenden werd gevormd door de eerste twintig maten van de Mattheus Passion. Het is wel het enige stuk muziek waarvan ik elk jaar vind dat het mooier wordt.
http://www.youtube.com/watch?v=Dl9lL_ou8c4
Thomas, oordeel zelf. |
Ben het helemaal met je eens, Thomas. Toch ben ik ook iedere keer weer onder de indruk van de koralen.
http://www.youtube.com/watch?v=UasmivVYfPA&feature=related
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zondag 27 maart 2011, 22:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 22:46
|
|
|
|
...en inderdaad, zeker van deze melodie, de MP zou er zonder niet zijn.
Thomas.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 23:05
|
|
|
|
| TOBY236 schreef: | Voor diegene die zich afvragen of dit forum inderdaad openbaar te bezoeken is: Log uit en open dan deze pagina: http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=1813
-of een link naar een ander willekeurig topic.
Best vreemd eigenlijk, ik had verwacht dat dit een "gesloten" forum zou zijn. Ik denk eigenlijk dat ze niet weten hoe ze het forum kunnen afsluiten voor niet-leden en dat ze het maar gewoon openbaar houden; lijkt me sterk het forum bewust openbaar is.
Ook de foto's zijn overigens openbaar; je kan de grote versie van de foto's bekijken zonder login. Zonder account heb je een optie om "christelijke singles" te zoeken. Uiteindelijk kom je dan bijv. op deze pagina: http://www.christianmatch.nl/profiel_nli.php?profielID=57411
Je ziet hier een plaatje; als je erop klikt voor de vergroting krijg je zo'n lieve melding dat je een account moet hebben. Als je de afbeelding echter opent via rechtermuisknop > afbeelding weergeven, krijg je deze URL: http://www.christianmatch.nl/image_uploader/images/members/2/f66e9242f6d95a36df732cfeb.jpg
Je kan die "2" in een "0" veranderen voor de foto in originele grootte; bij sommigen is dit gewoon de 10 megapixel versie. 1 is de grootste versie die betaalde members zien, 2 is de middelgrote preview en 3 is de kleine versie.
Verder maakt het weinig uit, daar niet van :P Niemand zal op het idee uitkomen om dat nummertje te veranderen om alleen de grote versie te bekijken, en het is enkel maar de grote versie van de foto's die ze toch al kunnen zien. |
Maar weet je wat ik nu niet snap? Hoe kan er nu een andere foto dan je profielfoto voorbijkomen op de site van CM? Dat zag ik laatst van iemand, die heeft een heel andere profielfoto?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 23:24
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Protestants Cum Sancto Spiritu: met het heilige pepermuntje....
Thomas  |
mooie vondst
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 23:49
|
|
|
|
En na de dienst natuurlijk het Sacrament van de koffie! Al dan niet vergezeld van een koekje...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATHY142
|
|
Geplaatst: maandag 28 maart 2011, 00:04
|
|
|
|
| KATHY142 schreef: | Of het echt zo kort door de bocht is om Luther een antisemiet te noemen, daar heb ik hele grote vraagtekens bij. Vooral als je leest wat Luther schreef in o.a. "Over de Joden en hun leugens." |
Voor iedereen die over het bovenstaande valt. Wat hierboven staat moge duidelijk zijn. Ik schrijf dat omdat ik inderdaad grote vraagtekens zet bij hetgeen Maarten Luther heeft geschreven en de nalatenschap daarvan. De link erbij met het waarom. Een fan of aanhanger van Maarten Luther ben ik niet en zal dat ook zeker niet worden. Maar ik heb niemand hier op de site voor antisemiet uitgemaakt, Griffin geen etiketje opgeplakt, ook niet de aanhangers of nabestaanden van wie dan ook. Jammer dat dat wel geïnsinueerd wordt als je een andere (niet positieve) mening over Luther hebt.
Laatst aangepast door
|
KATHY142
|
op maandag 28 maart 2011, 00:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 28 maart 2011, 01:14
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | In dit geval niet, want het gaat om de kernvraag of God ons kwaad wil doen... |
Ik ga er vanuit dat God het goede met de mens wil... dus heb het dan ff niet over Japan idd. wat m.i. niet getroffen is omdat God ingreep (al liet Hij het wel toe, maar dat is iets anders), maar ik had het eerder over je eigen persoonlijke leven. was daarom idd. beetje offtopic...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 28 maart 2011, 06:49
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | En na de dienst natuurlijk het Sacrament van de koffie! Al dan niet vergezeld van een koekje...
 |
En is het niet zo dat de katholieke medemens na de kerk de kroeg ingaat om koffie te drinken met een borrel??????
|
|
| Naar boven |
|
|