ChristianMatch

Forum

Japan
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2128 2129 2130 2131 2132 2133 2134 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 20:28

SUSANNAH475 schreef:
Sorry hoor, volgens jou staat alles al vast... ?
Ik geloof daar niks van... nogmaals we zijn geen robotjes.... God heeft ons geschapen met een eigen wil...
Ik ben het zooo niet met jou eens !!

He Sus, ff iets anders, voor God staat alles al vast omdat Hij de uitkomst al weet. God is tijdloos, geen begin en geen eind .... Verleden, heden en toekomst zijn voor Hem gelijk ....
Wij als mensen zijn gebonden aan tijd, en in die tijd hebben wij de vrijheid om te kiezen .... maar God weet de uitkomst al, ondanks onze vrijheid om te kiezen.
Die vrijheid komt heel duidelijk naar voren wanneer er gezegd wordt, God wil niet dat er iemand verloren gaat ..... maar er gaan wel mensen verloren ..... dus zeker geen robotjes, maar mensen met een eigen- vrije wil... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EMMA807

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 20:45

dank jullie allemaal voor jullie warme reakties!!! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAUREEN217

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 20:49

Willemijn,
Graag wil ik proberen hierop te reageren. Wanneer je verliefd be, vind je alles goed en mooi. Maar pas als je getrouwd bent, komen er na een tijdje de problemen, als je bv aangeeft dat je aar de kerk wilt gaan dN je partnerliever heeft dat je langer bij hem in bed blijft.om de lieve brede zal je een keer toetemme. Dit Jan twee kanten op gaan, of je gaat helemaal niet meer of je hebt iedere zondag bonje. Dit gebeurd omdat de ander jou niet begrijpt, zijn ogen zijn nog gesloten en hij kan het niet vatten waarom jij iedere week zo nodig naar de kerk moet gaan. Dit is het begin van een moeilijke strijd. Daarom alleen al is het beter te trouwen met iemand van jou geestelijk niveau, die begrijgt het beter. Ik hoop dat ik je het een beetje hebtkunnen uitleggen. Het is God die ons ook waarschuwd, vraag me niet waar het. Staat, maar lees de corinthebrieven, die spreken veel over dit onderwerp, ik wens je sterkte, Maureen
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 21:03

MARIAN519 schreef:
Wat vreemd..
God is liefde en God is heilig, maar heilige liefde? dan is deze liefde apart gezet? En dat is niet juist want God deelt uit en geeft iedereen Zijn liefde..
Weerloze overmacht?
God is niet weerloos en Hij is de Almacht niet de Overmacht..overmacht is een juridische term, dan kun je je verplichtingen niet nakomen...Komt God Zijn verplichtingen niet na?
Veranderbare trouw..in Zijn trouw is God onveranderbaar...
Ik vind het vreemde gezegdes en ook niet echt Bijbels..
Of zie ik het verkeerd? Smiley die vol vragen zit
Ach, hij besteedt er wel 40 pagina's aan geloof ik. In de Bijbel zijn die zogenaamde tegenstrijdigheden te zien. God is Liefde, maar Hij is ook Heilig. Zijn Liefde zorgt ervoor dat we bij Hem mogen wonen en een relatie met Hem hebben. Maar God is ook meer dan Liefde, Hij is ook een Heilig God. Dat betekent, dat Hij ons altijd overstijgt, we hebben een relatie met Hem en tegelijkertijd is er die afstand, het verschil tussen onze menselijkheid tegenover Gods heiligheid. In de termen van transcedentie en condescedentie....

De weerloosheid wordt zichtbaar als Jezus zich overgeeft aan het kruis...In het NT wordt Hij Zoon des Mensen genoemd. Maar de overmacht wordt zichtbaar in de overwinning op het kruis...

De veranderbare trouw...in een relatie verander je. Je leest ook dat God in Zijn handelen verandert, Hij heeft spijt van datgene wat Hij zich voorgenomen had. Denk aan Jona met Nineve. Maar deze veranderlijkheid gaat nooit in tegen Zijn karakter, Hij is altijd trouw...Hij is altijd Dezelfde. God is ook te verbidden, maar uiteindelijk is Zijn wil de beste...

Om Gods karakter te beschrijven schieten we als mens schromelijk te kort. De beschrijvingen zijn slechts menselijke aanduidingen. We moeten altijd voor ogen houden, dat God meer is dan Zijn eigenschappen. Maar dat meer gaat niet in tegen dat wat wij van Hem kennen vanuit Gods woord.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 28 maart 2011, 21:08
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 21:12

CHATULIEM619 schreef:
Ach, hij besteedt er wel 40 pagina's aan geloof ik. In de Bijbel zijn die zogenaamde tegenstrijdigheden te zien. God is Liefde, maar Hij is ook Heilig. Zijn Liefde zorgt ervoor dat we bij Hem mogen wonen en een relatie met Hem hebben. Maar God is ook meer dan Liefde, Hij is ook een Heilig God. Dat betekent, dat Hij ons altijd overstijgt, we hebben een relatie met Hem en tegelijkertijd is er die afstand, het verschil tussen onze menselijkheid tegenover Gods heiligheid. In de termen van transcedentie en condescedentie....

De weerloosheid wordt zichtbaar als Jezus zich overgeeft aan het kruis...In het NT wordt Hij Zoon des Mensen genoemd. Maar de overmacht wordt zichtbaar in de overwinning op het kruis...

De veranderbare trouw...in een relatie verander je. Je leest ook dat God in Zijn handelen verandert, Hij heeft spijt van datgene wat Hij zich voorgenomen had. Denk aan Jona met Nineve. Maar deze veranderlijkheid gaat nooit in tegen Zijn karakter, Hij is altijd trouw...Hij is altijd Dezelfde. God is ook te verbidden, maar uiteindelijk is Zijn wil de beste...

Ik heb het stuk van Berkhof gelezen en ik vind het misleidend woordgebruik.
Zijn we op deze manier duidelijk tegenover de ander? de ongelovige? of onze medegelovige?
God is wie HIj zegt dat Hij is en om daar op deze wijze mee om te gaan zal best modern zijn en mooi gevonden, maar ik vind het echt niet kunnen.
Berkhof zegt ook dat er dingen gebeuren tegen Gods wil in.
Hij maakt dat je twijfelt aan de Almacht van God.
Geloof jij echt dat hij op de goede manier bezig is?

En dan ook nog die vreemde idee van transcendentie en condescendentie.. Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
MARIAN519
op maandag 28 maart 2011, 21:19
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 21:17

MAUREEN217 schreef:
Willemijn,
Graag wil ik proberen hierop te reageren. Wanneer je verliefd be, vind je alles goed en mooi. Maar pas als je getrouwd bent, komen er na een tijdje de problemen, als je bv aangeeft dat je aar de kerk wilt gaan dN je partnerliever heeft dat je langer bij hem in bed blijft.om de lieve brede zal je een keer toetemme. Dit Jan twee kanten op gaan, of je gaat helemaal niet meer of je hebt iedere zondag bonje. Dit gebeurd omdat de ander jou niet begrijpt, zijn ogen zijn nog gesloten en hij kan het niet vatten waarom jij iedere week zo nodig naar de kerk moet gaan. Dit is het begin van een moeilijke strijd. Daarom alleen al is het beter te trouwen met iemand van jou geestelijk niveau, die begrijgt het beter. Ik hoop dat ik je het een beetje hebtkunnen uitleggen. Het is God die ons ook waarschuwd, vraag me niet waar het. Staat, maar lees de corinthebrieven, die spreken veel over dit onderwerp, ik wens je sterkte, Maureen

Maureen, ik ben het helemaal met je eens. Je mist het belangrijkste contact met elkaar vind ik.
Wat betreft andere geloven, ik vind het zo idealistisch zoals het er hier staat. Ook hier is de praktijk weerbarstiger.
Naar boven

Auteur Bericht
TINEKE392

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 21:28

Over de eerste stelling van Jan heb ik juist een paar weken geleden een uitleg gehoord n.a.v. Fil. 2:

6 * Die, hoewel Hij in de gestalte van God was, het niet als roof beschouwd heeft aan God gelijk te zijn,

7 * maar Zichzelf ontledigd heeft * door de gestalte van een slaaf aan te nemen en aan de mensen gelijk te worden.

8 * En in gedaante als een mens bevonden, heeft Hij Zichzelf * vernederd en is gehoorzaam geworden, tot de dood, ja, tot de kruisdood.

Het ging met name over het eerste gedeelte van vers 8. Dat Jezus de gedaante van een mens heeft aangenomen. Dat kwam het Griekse woord morfè (als ik dat goed schrijf), wat zoveel betekent als metamorfose.
Het werd zo uitgelegd dat Jezus in wezen nog Dezelfde was. Maar dat Hij een andere verschijning had.
Net zoals een vlinder, dat is eerst een pop, dan een rups, dan een vlinder. Is die pop dan eerst een ander beest? Nee, het is het zelfde beest als die vlinder, alleen met een ander verschijning.
Zo is Jezus in de gestalte van een mens op aarde gekomen en leefde hier als mens, zonder zonde!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 21:32

MARIAN519 schreef:
Ik heb het stuk van Berkhof gelezen en ik vind het misleidend woordgebruik.
Zijn we op deze manier duidelijk tegenover de ander? de ongelovige? of onze medegelovige?
God is wie HIj zegt dat Hij is en om daar op deze wijze mee om te gaan zal best modern zijn en mooi gevonden, maar ik vind het echt niet kunnen.
Berkhof zegt ook dat er dingen gebeuren tegen Gods wil in.
Hij maakt dat je twijfelt aan de Almacht van God.
Geloof jij echt dat hij op de goede manier bezig is?

En dan ook nog die vreemde idee van transcendentie en condescendentie.. Smiley die vol vragen zit
Het is duidelijk dat je dit ook weer benadert vanuit je eigen verleden. Ik vind het juist heel duidelijk en verhelderend...Hij is zowel Heilig als Liefde....transcedent en condescedent. Hem één van deze eigenschappen ontzeggen doe je denk ik tekort aan de Bijbel. In deze discussie komen beide eigenschappen toch ook naar boven. Hoeveel ruimte geeft God aan de mens? Laat Hij alles over aan hem, dan lijkt Hij weerloos toe...Of kan de mens er niks aan doen, dat doet je weer denken aan die overmacht. God is echter beide, Hij geeft ruimte aan de mens om voor Hem te kiezen, aan de andere kant overweldigt Hij de mens met Zijn aanbod...
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 21:57

[quote=WILLEMIJN232]

Hallo Willemijn.

Dat redden ze nooit om jou te ontvluchten hahaha.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 22:01

Hallo Emma en Jeroen.

Ook van mij een heel hartelijk gefeliciteert en GOD.s zegen.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 22:05

[quote=MAUREEN217]

Het klopt helemaal wat je schrijft want dit is mij 2 keer overkomen maar daar kom je inderdaad pas veel later achter want je kunt je gevoelens gewoon niet kwijt omdat het ook niet begrepen word.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 22:12

Hallo Allemaal
Gisteren hadden we een preek en die ging over het lichaam van CHRISTUS en de voorganger vertelde dat de wedergeborene het lichaam van de HEER is en dan begrijp ik niet dat er zo omgegaan moet worden want wij moeten de HEER loven en prijzen en geen aanmerkingen op de wedergeboren Christenen.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 22:22

THOMAS968 schreef:
Het is een constatering op basis van de cijfers. Calvinisten breken snel met elkaar op basis van verschil in inzicht. Bij evangelische christenen is de kerktrouw vaak wat minder, populair gezegd men gaat sneller shoppen bij groepen die meer bij de beleving aansluiten. Katholieken houden de eenheid wel in stand maar de organisatie in Rome vertoont scheuren. Gezien de uiterst autoritaire opstelling van dit instituut in het verleden, verdient men de huidige teruggang ook. Tegen kritisch denken is deze kerk niet bestand gebleken en katholieke gelovigen laten zich niet meer manipuleren, zoals vroeger.

Als ik naar mezelf kijk, hou ik soms van een degelijke preek, soms van een vrolijker liturgie en soms van de verstilling in de katholieke kerk. Geloof gaat in tegenstelling tot wat calvinisten denken niet altijd over leerstelligheden, die veroorzaken alleen maar hete hoofden en koude harten, maar over geloofservaring. Laten we dat nou maar gewoon van elkaar accepteren, binnen een mensenleven verschuift dit ook vaak.

Thomas

Vooral het laatste gedeelte vind ik een mooie stelling.
De eerste echter evenzo; wat me zo opvalt is dat de aanhangers van de onderverdeelde calvinisten noodgedwongen weer bij elkaar komen in één kerk, in één gebouw want God brengt weer bij elkaar wat eens verscheurd was.
Pluriforme eenheid behoren we te zijn; zusters en broeders doch ieder een individu "waar ieder mens zijn naam in vrede draagt".

Ik hoorde in het weekend een prachtig verhaal van een notaris die de fusie van vijf protestante gemeenten van verschillende stromingen op schrift had gesteld. Het was noodzaak want de gebouwen konden niet meer worden onderhouden en de predikanten niet meer worden betaald door de slinkende gemeenten.
Om dit te vieren waren 2200 mensen samengekomen in het Dolfinarium en één van de voorgangers stelde hen voor een wave te maken om zo fysiek zichtbaar te maken dat ze samen in beweging kwamen en elkaar in beweging wilden houden. Het begon aarzelend en eindigde in een juichende levende golf van samen christen willen zijn; de verschillen niet de toon laten aangeven maar de zaken die hen met elkaar verbindt. Aan het einde sprongen vijf dolfijnen samen uit het water om hun gezamenlijke sprong in de toekomst te symboliseren. (Ik keur de wrede vangst van dolfijnen uit het wild af maar dit symbool is erg mooi.)
Ik voel weer de ontroering als ik dit met jullie deel die ik voelde toen mij dit prachtige verhaal van hoop en moed werd verteld.

Het vergt moed en creativiteit om onze gemeenten gaande te houden en daarbij is gebruik maken van alle talenten van de leden een must zodat ieder tot zijn/haar recht kan komen en met elkaar een bloeiende gemeenschap wordt onderhouden. Het kan echt.

Het voeden van verdeeldheid houdt geen stand; het willen samenwerken met elkaar geeft leven en biedt ieder een plek in respect en geeft ieder individu bestaansrecht. Een gemeente waar de boodschap van Gods Liefde wordt verstaan en uitgedragen en geleefd brengt liefde voort en huwelijken en kinderen; een plek waar grijsaards komen en geliefd zijn en waar baby's worden gedoopt, waar jonge kinderen hun clubs hebben en waar tieners worden gezien en gehoord en hun activiteiten kunnen hebben en waar eenlingen worden opgenomen in de groep.
Het kan echt en vergt veel inspanning en veel verdraagzaamheid en veel bereidheid om te investeren in elkaar en de beloning is groot.

Ik prijs me zeer gelukkig te kunnen vertoeven in zo'n gemeenschap waar Calvijn wordt geciteerd en ook Luther, waar psalmen en gezangen worden gezongen en nieuwe kinderliedjes, waar ons lijflied van Oosterhuis is en waar iedereen zonder uitzondering aan De Tafel wordt genodigd nadat we elkaar een hand hebben gegeven en elkaar de Vrede van Christus hebben toegewenst.
Gastsprekers zijn een rabbijn, een Rooms Katholieke priester, een professor in de natuurkunde, een moslim. Een gemeente waar de lector zowel een tiener als een 65-plusser kan zijn, waar een kinderkerkeraad is en waar een schoonmaakster naast een doctor in de psychologie zit en waar een vrouw zonder dochters mag luisteren naar de problemen van jonge vrouwen en hen mag raden als een moeder.
Daar fluistert de Heilige Geest in de zonbeschenen stilte en juichen onze zielen van dankbaarheid.
Naar boven

Auteur Bericht
KLAPROOS940

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 22:24

DAVID923 schreef:
om maar weer op het begintopic terug te komen

http://www.youtube.com/watch?v=blC69ZMXjl0&feature=player_embedded#at=33

Als ik zo teruglees in dit forum, dan lijkt het alsof als reden voor de ramp in Japan gegeven wordt dat het het oordeel is van God over het ongelovige Japan. Misschien heb ik het verkeerd begrepen, maar ik denk dat er in de bijbel veel meer redenen genoemd waarom God toelaat dat er verdrietige en vervelende dingen gebeuren.

Maar toch het stuk dat je noemde eens beluisterd.
Samengevat zegt hij dat rampen die gebeuren tekenen zijn van God. Een boodschap van God waarin Hij oproept tot bekering, om tot Hem te komen. Wat je ziet is wat je zonde waardig is. Maar zelfs in oordeel is God genadig (zie Lukas 21 en Openbaring 16). Hij is ook de God die zijn zoon zond. Rampen zijn een genadevolle waarschuwing voor hen die, bijvoorbeeld via tv, de ramp zien. De Japanners zijn geen grotere zondaars dan wij, het had ook hier kunnen gebeuren. Het is een wake-up call, ook voor christenen. Om Christus nu te prediken en niet te wachten. Het is een mogelijkheid om liefde te laten zien. Om te laten zien dat we niet als de rest van de wereld zijn. Door te helpen bijvoorbeeld. En om niet bang te zijn, want dit moet eerst gebeuren, voor Gods nieuwe schepping komt. God heeft ons verlost en wat er ook gebeurt Hij geeft je de geweldige belofte dat Hij alle dingen doet meewerken ten goede. (hab 3 en rom 8)

Heb nagedacht wat ik er nu van vind.
Als ik Lukas 21 en Openbaringen lees, dan lees ik over de strijd tussen God en satan. Dat kan beangstigend zijn en het kan lijken alsof God er niet meer is. Maar zegt God we hoeven niet bang te zijn, Hij houdt het allemaal in de hand. Al grijpt Hij nu nog niet in, en is het kwade nog in de wereld. En al kiezen mensen er vaak voor om niet God maar het kwaad te volgen. God gaat overwinnen en als je ervoor kiest om Hem te volgen dan beloofd Hij bij je te zijn, wat er ook gebeurt!!
De hoofdstukken zijn gericht tot gelovigen, om hen te bemoedigen en niet om ongelovigen te veroordelen. Jezus zegt zelf dat Hij niet gekomen is om de wereld te (ver)oordelen, maar om haar te redden (joh 3:17). Wij als volgelingen van Jezus moeten dan ook niet oordelen over mensen, maar wijzen op wie Jezus voor hen wil zijn. Net zoals Jezus ons liefheeft moeten wij ook anderen liefhebben (1 joh 3:23).

Daarom kan ik me meer vinden in het 2-de deel van de toespraak als in het eerste deel. Want hoe kunnen mensen de ‘wake-up call’ van God om zich te bekeren begrijpen en navolgen als ze niet weten wie God is? Hoe krijgen mensen door een ramp alleen een goed beeld van wie God voor hen is? En zijn de oordelen die in het boek Openbaringen beschreven worden, niet gericht aan hen die er heel bewust voor kiezen om niet God maar satan te volgen? Hoe weten wij dan wie dat zijn? En worden met de rampen die in het boek Openbaringen beschreven worden alle rampen bedoeld die gebeuren na Pinksteren? Ik weet het niet. Maar wat ik wel weet is dat het voor iedereen die hier op aarde leeft nog genadetijd is. Dat God niet liever wil dan een Vader/ een Bruidegom zijn voor alle mensen, dat alle mensen hun leven aan Jezus geven. En dat doet me ook beseffen dat ik zo vaak de liefde die Jezus voor mensen heb, niet heb. Dat ik niet durf te vertellen hoe goed God is en dat iedereen zijn liefde, vergeving, genade nodig heeft.

Groet Klaproos
Naar boven

Auteur Bericht
KLAPROOS940

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 22:35

Daar fluistert de Heilige Geest in de zonbeschenen stilte en juichen onze zielen van dankbaarheid.[/quote]

En wat ik vooral super vind is dat God het zegent als christenen in eenheid samen zijn. Als ze samen zoeken naar wie God in hun leven is, het werk van de Heilige Geest in hen, wat God doet in hun leven, straat, wijk, woonplaats. Als je als gemeente wilt groeien in geloof. En vandaaruit een ieder zijn of haar gaven kan gebruiken om God, de gemeente, mensen om je heen te dienen in de vorm die bij je past.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 22:38

CHATULIEM619 schreef:
Het is duidelijk dat je dit ook weer benadert vanuit je eigen verleden. Ik vind het juist heel duidelijk en verhelderend...Hij is zowel Heilig als Liefde....transcedent en condescedent. Hem één van deze eigenschappen ontzeggen doe je denk ik tekort aan de Bijbel. In deze discussie komen beide eigenschappen toch ook naar boven. Hoeveel ruimte geeft God aan de mens? Laat Hij alles over aan hem, dan lijkt Hij weerloos toe...Of kan de mens er niks aan doen, dat doet je weer denken aan die overmacht. God is echter beide, Hij geeft ruimte aan de mens om voor Hem te kiezen, aan de andere kant overweldigt Hij de mens met Zijn aanbod...

Het is zo dat Hij zowel Heilig als Liefde is..en dat staat er nu juist niet.
Wil je me dat "transcedent en condescedent" nog eens uitleggen?
En ook het duidelijke van de schijnbare tegenstellingen?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 22:46

dit is ook een erg mooie melodielijn....

morgenstimmung...

http://www.youtube.com/watch?v=gH1JMdWpJ54

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 28 maart 2011, 22:47
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 22:47

http://www.youtube.com/watch?v=vxnl83HD3R0
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 22:54

CHRISTIANMATCH schreef:
Uiteraard weten we hoe we het forum kunnen afsluiten, als je dit topic even doorleest zul je lezen waarom we hiervoor gekozen hebben. Daarnaast kun je je foto afschermen, maar zoals hierboven al vermeld is: dat kun je tegenwoordig allemaal lezen als je een reactie plaatst.

Hallo Allemaal
We hoeven ons toch niet te schamen voor wat we schrijven want we zijn GODs kinderen .
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 22:57

dit was het eerste klassieke muziekstuk voor mij, door de leraar muziek behandeld....zal k nooit vergeten....zo mooi

http://www.youtube.com/watch?v=bJJfEfP9JVk

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 28 maart 2011, 22:58
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 23:06

Voor de liefhebbers nog maar eens deze interpretatie:

http://www.youtube.com/watch?v=EhjJAJdmKOE&feature=related

Thomas, de combinatie Herreweghe en Bach is wel sterk....

Let eens op de Romeinse cijfers, de MP staat er helemaal op, lijkt het, ook het O Haupt etc van Marijan kwam er uit. De Vlaming Herreweghe zet wel een prestatie neer, moet ik zeggen. Deze dan nog maar even in de lijdenstijd:

http://www.youtube.com/watch?v=QWykkq5fehY&feature=related

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 29 maart 2011, 13:58
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 23:07

voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5
simone 40 jaar en kind 11 jaar*
arjanne 40 jaar?*
gerda 51 jaar*
marianne129, 49 jaar evt met kinderen
angelique327, 50 jaar
susannah475, 45 jaar
jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar
Joëlle246, 52 jaar
Sweetlady, sweets 40er
Miekjes285 42 jaar
Erika129 36 jaar
trijnie671 49 jaar
annette965 50 jaar
irene200 57 jaar
Sofie807
Imke917, 54 jaar (onder voorbehoud)
esther279 32 jaar met kind
lydia739
dinie968 52 jaar
loretta033 54 jaar
kersje453 49 jaar
xabia794 met dochter van 11
en belgische smiley*
caarolien... 52 jaar
brecht936 63 jaar met introducees
ingrid800 39 jaar met drie kinderen
gerlyn320 37 jaar
marieke897 met kids (onder voorbehoud)
Marian096 49 jaar
jasmyn704 met zoon (leeftijd?)
Lisa610 42 jaar
carien982 31 jaar
wilma729 45 jaar
Christina 50 jaar
Cornelia889 54 jaar
Thirza120 30 jaar met 2 kinderen van 5 en 7 jaar (onder voorbehoud)
Mir111 18 jaar (onder voorbehoud)
Inkie095 31 jaar met loge van negen (onder voorbehoud)
Salamander, 37 jaar, zusje van hannah met dochter van 4 (onder voorbehoud)

mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17
crossroad317
henduk729, 40 jaar
met intro*
pimpernel883, 44 jaar
benny340 45 jaar
jozua159 48 jaar
leonard480, 43 jaar o.v.
Billy701 48 jaar
eggie949 34 jaar
gert182 42 jaar, met zoon van 15
herman388, 49 jaar
marcowaal200 40 jaar
bob582 32 jaar
searching 40 jaar
bartje734 51 jaar
johannes774 49 jaar
roseve569 50 jaar
timo194 25 jaar
joelbax 24 jaar
mydestany349 32 jaar, evt met dochter
gibby159 65 jaar
winnetou276 35 jaar
hannes469 42 jaar
willem591 64 jaar
maded321 46 jaar
robert118 43 jaar
arjo182 49 jaar
dirkie395 39 jaar met twee kinderen (16 en 18 jaar?)
marsjg370
jves252 35 jaar
Portio 57 jaar
Eloy997 45 jaar
Jack, oud buurman van Hannah 49 jaar
JOSP469 28 jaar (onder voorbehoud)
martien579 met zijn verloofde en haar drie chineesjes van 11, 8 en 4 jaar

Er kan nog meer bij!!
Han en Lief hebben er zin an !!
Naar boven

Auteur Bericht
INEZ910

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 23:12

Goh.. wat heerlijk off topic allemaal..

Het gaat hier dus over boeken.. niet over buurmannen en groene containers!! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

On topic maar weer
Ik lees oa 'De liefdesladder', van Else-Marie van den Eerenbeemt
(over familie en nieuwe liefdes)
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 23:17

MIEKE364 schreef:
Vooral het laatste gedeelte vind ik een mooie stelling.
De eerste echter evenzo; wat me zo opvalt is dat de aanhangers van de onderverdeelde calvinisten noodgedwongen weer bij elkaar komen in één kerk, in één gebouw want God brengt weer bij elkaar wat eens verscheurd was.
Pluriforme eenheid behoren we te zijn; zusters en broeders doch ieder een individu "waar ieder mens zijn naam in vrede draagt".

Ik hoorde in het weekend een prachtig verhaal van een notaris die de fusie van vijf protestante gemeenten van verschillende stromingen op schrift had gesteld. Het was noodzaak want de gebouwen konden niet meer worden onderhouden en de predikanten niet meer worden betaald door de slinkende gemeenten.
Om dit te vieren waren 2200 mensen samengekomen in het Dolfinarium en één van de voorgangers stelde hen voor een wave te maken om zo fysiek zichtbaar te maken dat ze samen in beweging kwamen en elkaar in beweging wilden houden. Het begon aarzelend en eindigde in een juichende levende golf van samen christen willen zijn; de verschillen niet de toon laten aangeven maar de zaken die hen met elkaar verbindt. Aan het einde sprongen vijf dolfijnen samen uit het water om hun gezamenlijke sprong in de toekomst te symboliseren. (Ik keur de wrede vangst van dolfijnen uit het wild af maar dit symbool is erg mooi.)
Ik voel weer de ontroering als ik dit met jullie deel die ik voelde toen mij dit prachtige verhaal van hoop en moed werd verteld.

Het vergt moed en creativiteit om onze gemeenten gaande te houden en daarbij is gebruik maken van alle talenten van de leden een must zodat ieder tot zijn/haar recht kan komen en met elkaar een bloeiende gemeenschap wordt onderhouden. Het kan echt.

Het voeden van verdeeldheid houdt geen stand; het willen samenwerken met elkaar geeft leven en biedt ieder een plek in respect en geeft ieder individu bestaansrecht. Een gemeente waar de boodschap van Gods Liefde wordt verstaan en uitgedragen en geleefd brengt liefde voort en huwelijken en kinderen; een plek waar grijsaards komen en geliefd zijn en waar baby's worden gedoopt, waar jonge kinderen hun clubs hebben en waar tieners worden gezien en gehoord en hun activiteiten kunnen hebben en waar eenlingen worden opgenomen in de groep.
Het kan echt en vergt veel inspanning en veel verdraagzaamheid en veel bereidheid om te investeren in elkaar en de beloning is groot.

Ik prijs me zeer gelukkig te kunnen vertoeven in zo'n gemeenschap waar Calvijn wordt geciteerd en ook Luther, waar psalmen en gezangen worden gezongen en nieuwe kinderliedjes, waar ons lijflied van Oosterhuis is en waar iedereen zonder uitzondering aan De Tafel wordt genodigd nadat we elkaar een hand hebben gegeven en elkaar de Vrede van Christus hebben toegewenst.
Gastsprekers zijn een rabbijn, een Rooms Katholieke priester, een professor in de natuurkunde, een moslim. Een gemeente waar de lector zowel een tiener als een 65-plusser kan zijn, waar een kinderkerkeraad is en waar een schoonmaakster naast een doctor in de psychologie zit en waar een vrouw zonder dochters mag luisteren naar de problemen van jonge vrouwen en hen mag raden als een moeder.
Daar fluistert de Heilige Geest in de zonbeschenen stilte en juichen onze zielen van dankbaarheid.

Dat was in mijn kerk Mieke, ik was erbij.....en het was een mooie ervaring.....Hoewel er ook wel weer kritieken waren dat in het Dolfinarium een kerkdienst werd gehouden......maar ja, dat even terzijde.....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 28 maart 2011, 23:20
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 23:18

[quote=MARTIN695]

klopt Martin, ik ga ze gewoon achterna! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 23:23

WILLEMIJN232 schreef:
Dat was in mijn kerk Mieke, ik was erbij.....en het was een mooie ervaring.....Hoewel er ook wel weer kritieken waren dat in het Dolfinarium een kerkdienst werd gehouden......maar ja, dat even terzijde.....

Er is geen toeval, hè Willemijn, bofferd! En ja, mensen blijven mensen; het blijft inspannend om verdraagzaam te zijn en te blijven en te investeren en dan is het ook een levende gemeente en dat is zeer de moeite waard.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIC483

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 23:23

Hmm wat mij betreft wordt er nu wel erg gedaan alsof alleen calvinisten er bepaalde leerstellingen op na houden. Volgens mij doen evangelische gelovigen dat net zo goed. Soms misschien wat minder dogmatisch uitgewerkt, maar daarom net zo goed leerstellig.
Bijvoorbeeld de uitspraak dat Jezus de zoon van God is. De 1 zal zeggen "dat staat gewoon in de Bijbel". Er zijn alleen helaas mensen die het daar niet mee eens zijn, dus is het ook een leerstellige uitspraak.
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 23:24

[quote=WILLEMIJN232]

Hallo Willemijn

Dat is toch het mooiste wat er is om de wereld in te trekken en dan met zn drieèn .
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 23:26

[quote=WILLEMIJN232]

over moederlijke zorg gesproken.
pas maar op , straks zitten ze jouw achterna. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 00:34

Wacht maar tot jouw zoon in Bangla Desh zit Visser, dan gaan we het hebben over vaderlijke zorg en betutteling..... Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2128 2129 2130 2131 2132 2133 2134 ... 6194 Volgende
Pagina 2131 van 6194