| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 22:48
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Dat is fijn, als dat bij jullie zo gaat. In de kerken waar ik kom zijn amper jongeren te bekennen. |
Jammer ja, het is echt heel geweldig zo veel jongeern en jonge gezinnen.. Die baby's in de dienst,,prachtig..en die kleintjes ook..ik geniet er ook best van..het is een extraatje he? als je zo in een dienst zit..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 22:50
|
|
|
|
dan zal het verstand wel verdwenen zijn?
ik geloof dat we behoorlijk afdwalen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 22:52
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Willemijn
Ik las vanmorgen op internet dat ze misbruikt is door haar stiefvader . Vreselijk. Sjalom. Martin |
In België zei men in het journaal dat men via DNA hoopt te ontdekken wie de vader van het kind is, blijkbaar is men in België nog niet op de hoogte (19uur nieuws) van misbruik door een stiefvader! Erg voor dat meisje! Zelf kind zijnde heeft ze nu zelf al een kind, zonder nog maar te denken aan het trauma door alles wat vooraf ging en wat de bevalling ook voor haar teweegbracht!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 22:58
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Waar heb ik dat nou geschreven Waar heb ik dat nou geschreven Ik heb het ergens op het forum gezet dacht ik , maar waar?  |
oké oké, ik heb het begrepen...ik zoek het wel op hoe moet ik dat nu weeral doen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 23:06
|
|
|
|
Hoezo verward?
DE MOEDER VAN 63
Door gebruik te maken van alle nieuwe technologieën met betrekking tot de vruchtbaarheid lukte het een 62 - jarige vrouw zwanger te raken en een gezonde baby te baren. Toen ze thuis kwam uit het ziekenhuis kwamen natuurlijk haar vriendinnen supernieuwsgierig op bezoek. Mag ik de baby zien? vroeg één van hen. Nog niet, antwoorde de kersverse moeder, straks. Na een half uur vroeg de andere vriendin :"Mogen we nu de baby zien?" Nog niet , zei de moeder. Nadat opnieuw een paar minuten waren verstreken vroegen ze weer "mogen we nu de baby zien"? Nee antwoorde de moeder. De vriendinnen werden erg ongeduldig en ze zeiden : "Zeg, we zijn moe van het wachten , wanneer kunnen we nu eindelijk eens de baby bewonderen"? ZODRA HIJ HUILT was het antwoord. Zodra hij huilt????vroegen de vriendinnen, waarom moeten we wachten tot da manneke begint te huilen? Zegt de moeder: OMDAT IK VERGETEN BEN WAAR IK HEM GELEGD HEB.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 23:17
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Als mensen echt gelukkig zijn in een angstgeloof, wat ik me overigens afvraag, dan kun je zeggen dat het geen punt is. Maar Annette kaart juist aan dat het voor haar wel van belang is om te herkennen dat veel in wetten gevangen was. De opvattingen over passieve euthanasie waren een illustratie. Wat hier aangekaart wordt is dat er in sommige calvinistische kerken toch veel angst en niet altijd te doorziene wetten en regeltjes waren. En daar hebben en hadden mensen last van. Om in jouw termen te blijven: dat mag dan toch ook? Als je weet wat orthodoxe opvattingen aan (vaak onnodig) persoonlijk leed hebben gebracht, mag dat best genoemd worden, lijkt me. De Nederlandse literatuur in de vorige eeuw heeft dat ook wel blootgelegd. In een eerlijke discussie mogen de schaduwzijden die het calvinisme heeft gehad voor veel mensen best aan de orde komen. Er zijn er hierdoor al zoveel vertrokken tenslotte.
Thomas, die vindt dat dit een groot verlies was. |
Toen ik uit een zeer calvinistisch georienteerde gemeente stapte, omdat de wetten te verstikkend voor me waren, ben ik het inhoudelijke contact met mijn ouders kwijtgeraakt. Op grond van de tekst: 'want wie ....of dochter meer liefheeft dan Mij is Mij niet waardig' dacht dat hij moest kiezen tussen mij en God. Dat is de ellende, die een tekst kan aanrichten, die meteen tot wet wordt gebombardeerd...en dat gebeurt nog steeds.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op vrijdag 1 april 2011, 16:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 23:22
|
|
|
|
Wat een vreselijk dramatisch gevolg kan zo'n angstgeloofsbeleving dan hebben, Annette. Wat moedig van je om dit hier te delen waardoor je en zeker ook door je geloof niet verloren te hebben een levend bewijs bent dat God niet verloren laat gaan wat Zijn Hand begon. Ik wens je van harte toe dat je ouders dat ook nog zullen inzien en dat het contact kan worden hersteld.
Laatst aangepast door
|
MIEKE364
|
op donderdag 31 maart 2011, 17:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 23:26
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik las vandaag dat er een nieuw deel van de Aardkinderen van Jane Auel uitkomt, het vijfde deel. Laat ik nu altijd gedacht hebben dat er maar drie delen van zijn/waren? Wi eweet daar wat meer van.....? Ik dacht, ik kan het vast wel even vragen in een boekentopic...... |
Je loopt dan al een deel achter, deel 6 is uitgekomen ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 23:31
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | | Wat een vreselijk dramatisch gevolg kan zo'n angstgeloofsbeleving dan hebben, Annette. Wat moedig van je om dit hier te delen waardoor je en zeker ook door je geloof niet verloren te hebben een levend bewijs bent dat God niet verloren laat gaan wat Zijn Hand begon. Ik wens je van harte toe dat je ouders dat ook nog zullen inzien en dat het contact kan worden hersteld. |
Het gaat hier niet om mij, dit was ook maar het topje van de ijsberg, om zo maar 'es te zeggen, maar k wil graag aan de hand van een persoonlijk voorbeeld duidelijk maken, dat angstgeloof niet gelukkig maakt....maar een hel is. Het is op het sterfbed helemaal goed gekomen tussen mijn vader en mij, meer wil ik er niet over delen, maar voor diegenen die een angstgeloof bagataliseren....verkijk je niet op het calvinisme.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op woensdag 30 maart 2011, 23:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 23:32
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Je loopt dan al een deel achter, deel 6 is uitgekomen ....  |
Dacht dat er vier waren, vraag me af welk deel ik mis.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 23:38
|
|
|
|
Door zo'n persoonlijk verhaal wordt herkenbaar wat het calvinisme voor individuen heeft betekent en dat nog steeds doet. Het is shockerend dat mensen zo worden beschadigd door een religie. Plaatsvervangende schaamte is dan wel voelbaar. Mensen zijn veerkrachtig en kunnen veel aan maar je vraagt je wel af waar het allemaal voor nodig is geweest. Wat je merkt is dat mensen op zoek zijn gegaan en dat nog doen naar een zinvolle en goede manier van geloofsbeleving en dat geeft hoop.
Laatst aangepast door
|
MIEKE364
|
op donderdag 31 maart 2011, 17:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLIE400
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 23:41
|
|
|
|
Net begonnen in : handboek voor counseling tot discipelschap van Neil T Anderson. Fijn boek met veel onderwijs Eerste hoofdstukken even pittig maar daarna leest het wel fijn weg. Willie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 23:46
|
|
|
|
| WILLIE400 schreef: | Net begonnen in : handboek voor counseling tot discipelschap van Neil T Anderson. Fijn boek met veel onderwijs Eerste hoofdstukken even pittig maar daarna leest het wel fijn weg. Willie |
Das een dikke pil om te lezen, maar zeker de moeite waard.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 00:45
|
|
|
|
piep
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 01:40
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | t is niks, hannah.........t wordt niks...........is nooit iets geweest..........en het ZAL NOOIT IETS WORDEN OOK !!!!!!!!!!!! |
Het gaat ook niet om jou hoor Lisa ...al mocht je dat soms denken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 02:03
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Het maakt idd niks uit hoe je eruit ziet. Iedereen is even waardevol, maar ik wil niet met iedereeen een relatie aan gaan. Denk ik dan dat degene waartoe ik mij niet aangetrokken voel, dat die minder is? Voorkeur heeft iets onredelijks in zich, maar dat hoort toch ook gewoon bij, jou als persoon.
Met mn voorbeeld over Feyenoord bedoel ik dat ook aan te geven. Voetbaltechnisch is geen enkele reden voor die voorkeur, maar sommige mensen zijn er helemaal idolaat van..... |
Even een off-topic bericht Chat ....Feyenoord is de volksclub en daardoor leeft het in de harten van de mensen ...mede daardoor ..misschien wel de grootste club van Nederland ...en ja in de historie zie je een enorme prijzenkast...zelfs de Wereldbeker!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 02:13
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | bij 999 mn abo per direct opzeggen.  |
Denk het ook Visser ...als het een prijs is ..moet het wel een echte prijs zijn toch
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 02:39
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ja hoor, komt helemaal goed , water genoeg. En lisa, als hij het toch verliest , maak je geen zorgen. Hij heeft het nu écht verdiend. Op het forum lopen schrijven dat ie met jou een weddenschap is aangegaan terwijl jij er niets van af weet .... tssssss. |
Visser voor jou een vraag en voor mij een weet 
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op donderdag 31 maart 2011, 02:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 04:01
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | dan zal het verstand wel verdwenen zijn?
ik geloof dat we behoorlijk afdwalen...  |
wat zei je Griff ? enne bedankt he' was overigens alleen voor controle...
'k mis toch wat Hannah, weet jij het misschien ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 04:06
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | mijn nieuwsgierigheid en zin om mee te gaan wordt alsmaar groter... W-tje is altijd mooi hoe ze ook gekleed gaat... vergeet alvast je fotomachien niet mee te nemen...  |
Ga jij ook mee naar Zwolle dan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 06:29
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Ga jij ook mee naar Zwolle dan  |
Neen Suus, het is wat ver van hieruit. Het is zo'n 174 km enkele reis. Trouwens, ze zijn al met 20 nu. We zitten ook nog midden in de 40dagentijd... ...en sober als ik ben...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 06:30
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | t is niks, hannah.........t wordt niks...........is nooit iets geweest..........en het ZAL NOOIT IETS WORDEN OOK !!!!!!!!!!!! |
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op donderdag 31 maart 2011, 08:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 06:33
|
|
|
|
Ehm...tact, misschien,Suus? 'k geloof niet dat ik dat heb.
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op donderdag 31 maart 2011, 06:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 08:14
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Het gaat ook niet om jou hoor Lisa ...al mocht je dat soms denken. |
Beste Leonard. Ik heb alleen een heel helder en duidelijk antwoord op de vraag van Hannah gegeven die overduidelijk wel (mee) aan mij was gericht. Jij weet heel goed dat ik niet eens zou willen dat het om mij gaat, laat staan dat ik dat zou denken. Per slot van rekening heb ik dat al meerdere malen aan jou duidelijk gemaakt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 08:42
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | wat zei je Griff ? enne bedankt he' was overigens alleen voor controle...
'k mis toch wat Hannah, weet jij het misschien ? |
ik heb hier een prachtige electrische tandenborstel, suzie; echt een aanrader!! moet je ook eens proberen!!
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 31 maart 2011, 13:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 08:44
|
|
|
|
ik lees momenteel het boek;"De Mantel"vanLloyd C.Douglas ik zelf heb er ook de film van gaat over een tribuun die bij Jezus aan het kruis stond en later om Zijn mantel(kleed ) dobbelde en hem won daardoor veranderd zijn hele leven,komt hij tot geloof en sterft later samen met zijn verloofde de martelaarsdood in rome is een zeer aangrijpende roman
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 08:47
|
|
|
|
ik ben toe aan koffie en een beetje zon op deze grijze ochtend
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 08:52
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Visser voor jou een vraag en voor mij een weet 
 |
Ik weet niet wie je wat wijs probeerd te maken met jou insinuerende opmerking: jezelf of anderen.. Maar nog maar eens een keertje voor alle duidelijkheid: er is geen sprake van een weddenschap tussen jou en mij. Dat heb ik al eerder geschreven, dus dat is voor Visser geen vraag en voor jou een weet. Blijkbaar is Visser iets beter in staat om begrijpend te lezen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 09:09