| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 19:49
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Dan beland je in een eindeloos slepende relatie waar je beide niet beter van wordt. Eén van jullie heeft diepere gevoelens, die zal altijd blijven hopen...en bij iedere vorm van aandacht zal dat alleen maar versterkt worden. Het beste is gewoon afstand nemen en je tijd aan iets anders besteden... |
Het is natuurlijk de vraag in wat voor stadium het kontakt zich bevind en natuurlijk Chat. Stel dat je kort nog maar ontmoetingen heb gehad en je kunt over je gevoelens over die ander gewoon bepraten ...wat zou dat voor een probleem moeten geven als je eerlijk en oprecht bent. Je zit per toch niet om elkaar moedwillig te kwetsen. Maar begint altijd met de duidelijkheid naar elkaar toe en als dat goed is gecommuniceerd ..moet het toch in orde zijn, om toch op een goede wijzen met elkaar om te gaan zonder verwachtingen wederzijds. De hoop of valse hoop kan een reden zijn om de kontakten te verbreken ...maar blijft altijd een persoonlijke zaak. Even over stalken ...dat kan echt niet natuurlijk en in de regel is dat vaak een zieke geest en je bereikt er totaal niks mee.
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op maandag 4 april 2011, 19:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 20:03
|
|
|
|
ik krijg er de kriebels van. Als ik een tekst type moet ik een tijd wachten vooraleer ik de tekst op het scherm zie. De cursor wilt niet vooruit en de tekst komt dus met vertraging op het scherm. Is het weer mijn laptop die lastig doet of is er iets met de site?
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIC483
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 20:05
|
|
|
|
| BEUN656 schreef: | | Hoe kijk jij dan aan tegen dat verhaal over dat kleed die voor Petrus werd neergelaten? Handelingen 10 vers 15 is volgens mij duidelijk zat: Hetgeen God gereinigd heeft, zult gij niet gemeen maken. Ik heb daarom best wel moeite met jouw uitspraak. Praktisch gezien heb je misschien wel gelijk... Maar als je van elkaar houd ga je voor elkaar! |
Ik zie niet in wat die bijbeltekst er mee heeft te maken. Iemand anders voluit als christen accepteren is heel wat anders dan een relatie beginnen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIC483
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 20:11
|
|
|
|
| BEUN656 schreef: | Precies David, waarom iedereen nou denkt dat alleen blanke vrouwen knap zijn... Voor de rest wil ik maar ff kwijt dat je van een knap bord niet kan eten, dus ja... Waar hebben we het eigenlijk over....  |
Volgens mij zegt niemand dat alleen blanke vrouwen knap zijn... Tussen blanken kan ook een heel groot cultuurverschil zijn trouwens, maar bij een andere huidskleur is de kans groter. Bovendien werkt dat 2 kanten op natuurlijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 20:16
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ik krijg er de kriebels van. Als ik een tekst type moet ik een tijd wachten vooraleer ik de tekst op het scherm zie. De cursor wilt niet vooruit en de tekst komt dus met vertraging op het scherm. Is het weer mijn laptop die lastig doet of is er iets met de site?
Frank |
Geheugen van je laptop wellicht voor teveel dingen tegelijk in gebruik... Of er staan teveel zgn. cookies op je laptop (linkbestandjes die onthouden waar je overal geweest bent op internet). Deze kun je het beste regelmatig weghalen. Er zijn diverse schoonmaakprogramma's om dit te doen. Schijfopruiming (onder Bureau-accessoires/Systeemwerkset) is denk ik de handigste...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 20:26
|
|
|
|
Ik begrijp het eigenlijk niet zo goed meer. Je kan geen topic betreden of er is ergens wel een wrevel te bespeuren. Je leest iets maar je kan totaal niet begrijpen waar het over gaat. Je ziet alleen maar toespelingen die naar elkaar worden gegooid. Conflictjes die ergens anders zijn ontstaan en die weer ergens anders oplaaien, becommentarieerd worden, volop tot uitbarsting komen. Dit is echt niet leuk meer. Je kan er wel eens een kwinkslag tegenaan gooien, je kan je er mee bemoeien zonder enig besef te hebben waar het over gaat of je negeert het maar gewoon. Toch zal geen enkele van die handelingen enige zaligheid brengen. Het is niet slecht dat je een soort vriendenclub hebt op CM die actief is op het forum, de chatbox, of met allerhande activiteiten maar dit kan ook een gewenning worden waardoor er minder remmingen zijn in de omgang met elkaar. We gaan minder tactvol met elkaar om, we gaan meer eisen (al dan niet onbewust), we nemen alles of veel aan alsof het maar normaal is. Soms is het respect helemaal zoek.
Tenslotte zitten we in de veertigdagentijd. Dat is niet alleen een tijd van verwachting of minder of soberder eten. Het is ook een tijd om te reflecteren, introspectie, te matigen. Matigen in ons doen en laten. Matigen in ons praten. De manier waarop we praten. Het is een tijd waarin we toch iets meer met ons zelf geestelijk moeten bezig zijn. Het is ook een tijd waarin het broeder- en zusterschap, het meeleven met de minderbedeelde iets meer belicht zou moeten of kunnen worden. Het hoeft niet steeds om ons 'ik-je' te draaien. Hoe meer we ons opwinden en de andere beschimpen hoe meer we met ons ego bezig zijn.
Frank
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 4 april 2011, 22:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 20:28
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Geheugen van je laptop wellicht voor teveel dingen tegelijk in gebruik... Of er staan teveel zgn. cookies op je laptop (linkbestandjes die onthouden waar je overal geweest bent op internet). Deze kun je het beste regelmatig weghalen. Er zijn diverse schoonmaakprogramma's om dit te doen. Schijfopruiming (onder Bureau-accessoires/Systeemwerkset) is denk ik de handigste... |
Oja, dat kan ik eens doen Henk. Andere programma's stonden er niet open. De tip ivm het opruimen ga ik nu eens toepassen...ik heb ook CCleaner zie ik niet.
Dank je wel...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 20:29
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Dus heb je, niet niet-verlengd... Je berichtje is dan eigenlijk ook off-topic  |
ja idd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 20:32
|
|
|
|
Maandag 4 april, 1 Kon. 12: 25-32; Namaakgoden.
Wie niet sterk is, moet slim zijn. In zijn paleis zit koning Jerobeam. Wat moet ik nu toch eens verzinnen om ervoor te zorgen dat de burgers van mijn koninkrijk niet naar Jeruzalem gaan om daar God te aanbidden. Weet je wat? Twee namaakgoden! Twee gouden kalveren! Net als in de woestijn! Als de mensen nu maar geloven willen dat dit de goden zijn die Israël uit Egypte hebben gevoerd, dan is dit de zaak voor elkaar! Niemand zal meer naar Jeruzalem gaan en zodoende blijven alle inkomsten in eigen land! Dit is financieel zeer voordelig! Die twee gouden klaveren zullen Jerobeam geen windeieren leggen! Namaakgoden. Ik ben bang dat die nog altijd worden gefabriceerd. Gouden kalveren. Prachtige beelden waarvoor ieder knielt en waarvoor ieder ook het nodige geld beschikbaar willen stelt. Met priesters die wel offers willen brengen en de gouden kalveren nog indrukwekkender maken dan ze al zijn. Welke goden dat zijn? Ach ieder, heeft zo’n zijn eigen namaakgoden. Maar één ding hebben ze gemeenschappelijk; ze zorgen ervoor dat de kerk opeens zo ver weg is. Waarom zou je daar naar toe gaan? Waarom zou je niet thuis blijven? God is toch overal? Maar soms is God niet zo dichtbij als je wel denken zou…
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 20:34
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Zie in de tekst de blijdschap en verwondering Maria...ben ook heel blij voor je ...heb ook met velen gesproken over dat moment en het heeft mij altijd verrast over de bijzondere blijdschap op hum gezichten te mogen ervaren ...je kunt niet anders concluderen, dat hierin het werk van de Heilige Geest in de harten van de mensen bezig is geweest. |
Dat heb je goed aangevoeld Leonard. Het is niet in woorden te vatten maar dit was/is zoveel méér dan 'een blij gevoel'. Dit komt ook niet van mijzelf...dit is God zelf die aanwezig is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 20:35
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Een gewaarschuwd mens telt voor 2
(N.a.v. een aantal reacties over CM die mij nogal verontrusten... ik heb hierover inmiddels een mail verstuurd aan de redactie van C.M.) |
en waarvoor mogen wij dan gewaarschuwd zijn Suus ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 20:38
|
|
|
|
vandaag nog wat zomerbollen en helleborus geplant, met de narcissen, tulpen, hyacinten, rozelaar, en andere plantjes is mijn terras aantrekkelijk, nu nog ietsken meer zon
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 20:46
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Oja, dat kan ik eens doen Henk. Andere programma's stonden er niet open. De tip ivm het opruimen ga ik nu eens toepassen...ik heb ook CCleaner zie ik niet.
Dank je wel... |
Frankt ..hoeveel geheugen zit er in de laptop???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 21:03
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Frankt ..hoeveel geheugen zit er in de laptop??? |
Potdorie, als je me nu iets zo vragen over antenne's of korte golf of morse code of over het paringsgedrag van de regenworm zou ik je terstond kunnen antwoorden.
Ik heb even gekeken bij 'eigenschappen' en ik zie staan: kloksnelheid: 2.67 Ghz, 1.18 GB CPU 2.66 Ghz
Is het dat wat je vroeg? Ik ken er precies niet zoveel van af...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 21:13
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Potdorie, als je me nu iets zo vragen over antenne's of korte golf of morse code of over het paringsgedrag van de regenworm zou ik je terstond kunnen antwoorden.
Ik heb even gekeken bij 'eigenschappen' en ik zie staan: kloksnelheid: 2.67 Ghz, 1.18 GB CPU 2.66 Ghz
Is het dat wat je vroeg? Ik ken er precies niet zoveel van af...  |
Welke windows versie Frankt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 21:32
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Welke windows versie Frankt? |
Ik heb windows XP prof.
Ik heb schijfopruiming gedaan en er werd inderdaad veel verwijderd. Ik merk nu dat het terug goed werkt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 21:38
|
|
|
|
| JAN786 schreef: | Jezus heeft zichzelf opgewekt uit de dood. Hoe kon Hij dat doen als Hij alleen mens was? |
Hé Jan, waar zie jij staan dat Jezus zichzelf heeft opgewekt:
Handelingen 4,10 dient u allen en het hele volk van Israël te weten dat deze man hier gezond voor u staat dankzij de naam van Jezus Christus uit Nazaret, die door u gekruisigd is, maar die door God uit de dood is opgewekt. Handelingen 13,30 Maar God heeft hem opgewekt uit de dood; Romeinen 4,24 maar ook voor ons, want ook wij zullen als rechtvaardigen worden aangenomen omdat we geloven in Hem die Jezus, onze Heer, uit de dood heeft opgewekt: Romeinen 6,4 We zijn door de doop in zijn dood met Hem begraven om, zoals Christus door de macht van de Vader uit de dood is opgewekt, een nieuw leven te leiden. Romeinen 8,11 Want als de Geest van Hem die Jezus uit de dood heeft opgewekt in u woont, zal Hij die Christus heeft opgewekt ook u die sterfelijk bent, levend maken door Zijn Geest, die in u leeft. Romeinen 10,9 Als uw mond belijdt dat Jezus de Heer is en uw hart gelooft dat God Hem uit de dood heeft opgewekt, zult u worden gered. 1 Korintiërs 6,14 God heeft de Heer opgewekt, en door zijn macht zal hij ook ons opwekken. 1 Korintiërs 15,15 Dan blijkt dat wij als getuigen van God over Hem hebben gelogen, omdat we verklaard hebben dat Hij Christus heeft opgewekt – want als er geen doden worden opgewekt, dan kan Hij dat niet hebben gedaan. 2 Korintiërs 4,14 en weten dat Hij die de Heer Jezus heeft opgewekt ook ons, net als Jezus, zal opwekken en ons samen met u naar Zich toe zal voeren. Galaten 1,1 Van Paulus, een apostel die niet is aangesteld of gezonden door mensen, maar door Jezus Christus en God, de Vader, die Christus uit de dood heeft opgewekt. Efeziërs 2,6 Hij heeft ons samen met Hem uit de dood opgewekt en ons een plaats gegeven in de hemelsferen, in Christus Jezus. Kolossenzen 2,12 Toen u gedoopt werd bent u immers met Hem begraven, en met Hem bent u ook tot leven gewekt, omdat u gelooft in de kracht van God die Hem uit de dood heeft opgewekt. 1 Petrus 1,21 Door Hem gelooft u in God, die Hem uit de dood heeft opgewekt en Hem laat delen in Zijn luister, zodat uw geloof tevens hoop is op God.
Jezus heeft zelf ook nooit gezegd dat Hij Zichzelf zou opwekken, maar dat Hij zou worden opgewekt. Zie bijvoorbeeld: Marcus 14,28 Maar nadat ik uit de dood ben opgewekt, zal ik jullie voorgaan naar Galilea.’
Dus Jan, waarop baseer jij de uitspraak dat Jezus zichzelf heeft opgewekt?
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op maandag 4 april 2011, 21:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 21:39
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik heb windows XP prof.
Ik heb schijfopruiming gedaan en er werd inderdaad veel verwijderd. Ik merk nu dat het terug goed werkt... |
Frankt ook defragmentatie is vaak de oplossing! Spyware verwijderen dmv adware Ccleaner installeren ...ook het register opschonen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 22:11
|
|
|
|
Meine Hoffnung und meine Freude, meine Stärke, mein Licht. Christus, meine Zuversicht, auf dich vertrau ich und fürcht mich nicht, auf dich vertrau ich und fürcht mich nicht.
(Taizé nach Jes 12,2)
Ja, het is God die mij behoudt, ik ben vol vertrouwen, angst heb ik niet. De Heer geeft mij sterkte en kracht, Hij is mijn behoud.’
http://www.youtube.com/watch?v=s-qz7zPjNg8&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=RvaTBOSdKgI&feature=related
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 4 april 2011, 22:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 22:31
|
|
|
|
| PEET760 schreef: | Hoihoi, Jammer dat mijn vraag helemaal vervaagd door antwoorden over hele andere dingen. Mijn vraag was: is iemand weleens in Taize geweest?
groetjes, Peet |
Deze heb ik al eens enkele malen op de 'liedjes-topic' geplaatst. Ik blijf het mooi vinden. Wij, de kloosterlingen van Zundert zongen dit ooit bij een professie van een broeder...heel ontroerend...
http://www.youtube.com/watch?v=WmxXwAgkhWQ
Taizé is mooie oecumenische gemeenschap met een warme spiritualiteit. Ik was er nooit maar heb ooit verschillende broeders ontmoet. Het is een apart ras maar in de goede zin van de betekenis.
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 22:33
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Frankt ook defragmentatie is vaak de oplossing! Spyware verwijderen dmv adware Ccleaner installeren ...ook het register opschonen |
Ik wilde een defragmentatie doen maar de analyse gaf aan dat het niet nodig was. CCleaner heb ik toegepast en ik merk wel dat veel beter gaat. De sites gaan ook vlugger open.
Dank je wel Henk en Leo voor de hulp
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAUREEN217
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 22:37
|
|
|
|
|
Weten jullie, Chat heeft gelijk, de een houdt van br.bonen, de ander van witte bonen, ik heb Chat Géwoon verkeert begrepen. Dat is alles, en ik wil et hierbij laten, Chat heeft niets tegen bruine mensen, maar kiest liever voor blank, dat moet toch kunn. Ook daarin heeft God ons een eigen wil in gegeven. Ik ben alles in een, hahaha, kado van mijn ouders en grootouders, die hebben de boel geklutst, ik ben bevoorrecht met vele ntionLiteiten in mij, voordeel, ik kan mij makkelijk aanpassen bij blanke mensen en bij donkere mensen, nadeel ik wordt door blanke niet altijd geaccepteerd maa boven alles ik ben een kind van God, amen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 22:37
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op dinsdag 5 april 2011, 19:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEET760
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 23:13
|
|
|
|
Ha allemaal, Vind het wel vreemd hoor bij mailresponse. Beantwoord al mijn mailtjes, ben je even twee dagen niet online en dan is je mailresponse in % gezakt. ging van 75 % naar 62 % omdat ik 3 dangen niet online was, en nu zit ik opeens van 68 % naar 50 % terwijl ik wel mijn mails beantwoord,vreemd. Hebben meer mensen hier last van? groetjes, Petra
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 23:30
|
|
|
|
|
Ik maak er niet zo'n probleem van.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEET760
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 23:35
|
|
|
|
maak er ook nietzo probleem van,maar het lijkt net of je geen mails beantwoord. Vind het gewoon een beetje vreemd, terwijl je niets doet,de % teruglopen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAUREEN217
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 23:38
|
|
|
|
|
chat, ik kan met je meegaan, tenslotte citeer je het Woord van God, maar een ding ben ik niet helemaal eens, je zei over de besnijdenis in her nieuwe verbond de doop is, maar ik dacht dat het te maken had met de kruizeging van Jezus Christus. Heb ik het niet goed???dan ga ik navraag doen bij mijn regioleider.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 23:46
|
|
|
|
blond of blondt
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op maandag 4 april 2011, 23:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAC823
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 april 2011, 00:48
|
|
|
|
| JAN786 schreef: | Jezus heeft zichzelf opgewekt uit de dood. Hoe kon Hij dat doen als Hij alleen mens was? |
Dit klinkt op zelf verhoging (self-exteem)... taal van de bose "Gij zult gelijk zijn als God, kennende goed en kwaad"....
Laatst aangepast door
|
MAC823
|
op dinsdag 5 april 2011, 00:50
|
|
| Naar boven |
|
|