| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 7 april 2011, 19:06
|
|
|
|
| BEUN656 schreef: | Mijn belofte aan mijn omgeving om af te vallen stamt uit 2000!  |
En hoe ga je dan afvallen...ik kan er misschien nog wat van leren want het wordt wel erg nu
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 7 april 2011, 19:19
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: |  |
Laat mij er buiten, ja!
Tom, niet voor de poes.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 7 april 2011, 19:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: donderdag 7 april 2011, 19:50
|
|
|
|
verkeerde topic sorry
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op donderdag 7 april 2011, 22:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAJARO438
|
|
Geplaatst: donderdag 7 april 2011, 19:53
|
|
|
|
|
http://youtu.be/R4cSLAP406o
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 7 april 2011, 20:32
|
|
|
|
Donderdag 7 april, 1 Kon. 19: 1-8; Het is genoeg.
Voor mij hoeft het niet meer… Hoe vaak zal dat gezegd worden. Elke dag. Door honderden, duizenden mensen. Voor mijn hoeft het niet meer… Een student die maar niet slagen kan voor zijn plan examen. Een vrouw die intens verdrietig is omdat haar man gestorven is. Een minister, die boos is omdat zijn plan wordt weggestemd in de Tweede Kamer. Voor mij hoeft het niet meer… Voor Elia hoeft het ook niet meer. Wonderlijk is dat eigenlijk; nog zo pas was hij de grote overwinnaar op de Karmel. Maar nu komt dat bericht van koningin Izebel: Elia, ik zal je wel krijgen. En nu vlucht Elia de woestijn in. Hij kan er niet meer tegen op. Helemaal alleen gaat hij verder. Zijn knecht moet achterblijven. Soms kun je geen mens meer zien… Voor mij hoeft het nier meer. Wat zit daar achter? Als je goed luistert naar het gebed van Elia, ontdek je het. ‘Ik ben niet beter dan mijn vaderen… ‘. Zo, Elia, dacht je dat dan? Dacht jij dan dat jij zou kunnen wat je vaderen niet konden? Dacht jij het beter te kunnen doen dan je voorgeslacht? Geen wonder, Elia, dat je nu teleurgesteld bent in jezelf! Geen wonder, Elia, dat je nu teleurgesteld bent in jezelf! Geen wonder, dat je nu zo moedeloos bent! Nu begrijp ik waarom jij zegt: Het is genoeg… Zo af en toe komen we allemaal in zo’n woestijn van verlorenheid en moedeloosheid. God dank – sterker dan de klacht van Elia, klinkt een andere stem: die van de grote Profeet, Jezus. In pure verlatenheid roept Hij het uit op Golgotha: Het is genoeg! Het is volbracht! Wie die stem hoort, die kan weer verder…
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: donderdag 7 april 2011, 20:33
|
|
|
|
Mijn mooiste moment van vandaag duur heel erg lang, het begon om 9:00 toen mijn collega's begroette en het is nog steeds niet afgelopen. Of is de warme hap die ik net op heb, het mooiste moment?
God heeft een paar maanden geleden iets in mijn leven gedaan, waardoor er heel veel en heel lange mooie momenten in mijn leven zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SWEETLADY943
|
|
Geplaatst: donderdag 7 april 2011, 20:55
|
|
|
|
Lieve Erika, Dank je voor je gastvrijheid en al t lekkers lieve knuffel voor jou en sterkte met je voet, zodat je volgende week niet helemaal in die rolstoel hoeft te komen , hugs
Lieve Muis Maris, Thanks voor jouw gezelligheid, knuffel voor jou ook. (roze lok staat je trouwens geweldig )
Was zeker gezellig, voor herhaling vatbaar, volgend week

Willen jullie voortaan zo lief zijn om me te sms-en, dat er hier n knuf voor me staat. Enne vergeet dan aub niet te bellen dat ik n smsje heb, hahahaha
Liefs aan iedereen, Sweets
Laatst aangepast door
|
SWEETLADY943
|
op donderdag 7 april 2011, 21:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 7 april 2011, 21:02
|
|
|
|
@Kathy Ik vind je verhaal duidelijk. Alleen is het ook het verhaal van mensen zoals Bastiaan volgens mij. Je maakt duidelijk dat er verschil is in groeperingen, maar dat ze allemaal een positie hebben in Gods Heilsplan. Dat jij het net even anders verwoordt dan Bastiaan doet, betekent niet dat er altijd sprake is van een tegenstelling. Want beiden zeggen jullie dat je als christen net zoveel betekent in Gods Heilsplan, dat je beiden 'geestelijk' kind van Abraham bent.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: donderdag 7 april 2011, 21:11
|
|
|
|
Beste mensen,
Hoe ver moet dit nog gaan? Zijn wij hier niet bezig voor God te spelen? Ik denk van wel. Wij, als mensheid, zijn hier volgens mij de natuurlijke gang van zaken aan het verstoren en misbruiken op deze manier de schepping. Reactie graag...
Met vriendelijke groet,
Beun
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MADELIEF469
|
|
Geplaatst: donderdag 7 april 2011, 21:19
|
|
|
|
| BEUN656 schreef: | Beste mensen,
Hoe ver moet dit nog gaan? Zijn wij hier niet bezig voor God te spelen? Ik denk van wel. Wij, als mensheid, zijn hier volgens mij de natuurlijke gang van zaken aan het verstoren en misbruiken op deze manier de schepping. Reactie graag...
Met vriendelijke groet,
Beun |
Beun, waar doel je op? Iets uit het nieuws? Tv programma? Beetje moeilijk te reageren zonder bron
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: donderdag 7 april 2011, 21:19
|
|
|
|
| MADELIEF469 schreef: | Beun, waar doel je op? Iets uit het nieuws? Tv programma? Beetje moeilijk te reageren zonder bron  |
Klopt, dat was gisteren op het Journaal.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 7 april 2011, 21:33
|
|
|
|
Het gaat erover of vrouwen eicellen in mogen vriezen. Of het ethisch verantwoord is om je eicellen in te vriezen als je single bent. Je bent 35 nog geen man en je wilt toch nog kinderen........
Mag je eitjes reserveren in de vriezer.
Mario, een man.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op donderdag 7 april 2011, 22:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 7 april 2011, 21:33
|
|
|
|

Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op donderdag 7 april 2011, 21:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 7 april 2011, 21:35
|
|
|
|
|
And UP !!!!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 7 april 2011, 21:37
|
|
|
|

beschuit met muisje
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op donderdag 7 april 2011, 21:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MADELIEF469
|
|
Geplaatst: donderdag 7 april 2011, 21:43
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Het gaat erover of vrouwen eicellen in mogen vriezen. Of het ethisch verantwoord is om je eicellen in te vriezen als je single bent. Je bent 35 nog geen man en je wilt toch nog kinderen........
Mag je eitjes reserveren in de vriezer. |
thanx Mario! dan ga ik zo even googlen op de uitzending
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: donderdag 7 april 2011, 21:50
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | MARISKA601 schreef: Waar is de zon?
Achter de wolken Knipoog smiley Lachende smiley
Achter de wolken schijnt toch de zon.
Beppe van Thomas. |
Vanavond een pracht van een zonsondergang...en heeeeeeeeeeeeel breed, zo mooi..in een hoekje van mijn camera linksboven kon ik al een dunne boog van de maan zien...echt het was een wonderbaarlijk gezicht...over wonderen gesproken..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: donderdag 7 april 2011, 21:52
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: |  |
Brrrrrrrrrrrrrrr. en hier ben jij mee begonnen? getsie wat vies..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAJARO438
|
|
Geplaatst: donderdag 7 april 2011, 21:55
|
|
|
|
dank, heb geen idee hoe dat werkt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: donderdag 7 april 2011, 22:00
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ik zal geen tattoo laten zetten, maar heb er wel heel lang over nagedacht of ik er één zou nemen. Mijn gedachten gingen uit naar een hart, met daarin een kruis en een waterval .... maar dan wel op een kunstzinnige manier uitgetekend. Waarbij Joh. 4:14 mijn uitgangspunt is: ‘maar wie het water drinkt dat ik hem geef, zal nooit meer dorst krijgen. Het water dat ik geef, zal in hem een bron worden waaruit water opwelt dat eeuwig leven geeft.’ |
Wat mooi Crossroad..zo uitgedacht..net als je n.naam neem ik aan? klinkt ook best symbolisch.. Toch lijkt me een sieraad mooier én blijvender....én doorgeefbaar aan je kinderen.
Mijn zoon wil ook almaar tatoeages zetten, "wel met een kruis hoor mam, dan is het toch christelijk" Hij heeft nu twee nekpiercings en gaat morgen piercings in zijn oor laten zetten... echt zo niet mooi.( vind ik.. )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 7 april 2011, 22:09
|
|
|
|
| MAJARO438 schreef: | | dank, heb geen idee hoe dat werkt |
als je de site hebt gekopieerd en je wilt hem hier plaatsen dan druk je eerst op 'url' dan plak je de site en dan druk je terug op 'url' dat staat boven het tekskadertje in die orange blokjes...zelfs ik kan het...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 7 april 2011, 22:09
|
|
|
|
Marian, U gaf de 5400ste reaktie op dit topic. Leve Imre.
Beloning: een schoonheidsbehandeling.
[size=9]Voor de Tatoo's[/size]
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 7 april 2011, 22:10
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | 
beschuit met muisje |
Blauwe muisjes voor een zoontje en roze voor een meisje...en welk geslacht vertegenwoordigde dit muisje dan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: donderdag 7 april 2011, 22:12
|
|
|
|
| JAN786 schreef: | Jezus heeft zichzelf opgewekt uit de dood. Hoe kon Hij dat doen als Hij alleen mens was? |
Denk dat Jan bedoelt dat Jezus opgestaan is uit de dood, nadat God Hem opgewekt heeft. # Mattheüs 26:32
Maar nadat Ik zal opgestaan zijn, zal Ik u voorgaan naar Galilea.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 7 april 2011, 22:13
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Blauwe muisjes voor een zoontje en roze voor een meisje...en welk geslacht vertegenwoordigde dit muisje dan  |
Goeie vraag....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 7 april 2011, 22:14
|
|
|
|
een bijzonder telefoontje met positieve berichten als antwoord op mijn gebed
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: donderdag 7 april 2011, 22:23
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Het is niet ongebruikelijk dat men in Taizé niet allen bidt tot Jezus, maar ook tot de grondleggers van de grote wereldreligies als Mohammed en Boeddha. Elementen uit de oosterse mystiek spelen hier een grote rol, waarbij men ten diepste uitgaat van een onbijbels mensbeeld, van een visie op de mens die zichzelf door contemplatie en (transcendente?) meditatie opwerkt naar de hemel.
Taizé is de plaats waar de kern van de bijbelse boodschap uit het oog verloren is. Er blijft dan weliswaar een gezellige, maar ook een volledig lege, algemene spiritualiteit over. De gave des onderscheid is niet de sterkste kant van de communauté |
De achterliggende gedachte van de stichter van Taizé is:
“Ik denk dat ik al sinds mijn jeugd intuïtief aanvoelde dat gemeenschapsleven een teken kan zijn dat God liefde is, enkel liefde. Langzamerhand ontstond in mij de overtuiging dat het belangrijk was een gemeenschap te stichten met mensen die heel hun leven willen geven, die elkaar proberen te begrijpen en zich steeds weer met elkaar verzoenen; een gemeenschap waarin eenvoud en goedheid van hart voor alles centraal staan.”
Frère Roger, Dieu ne peut qu’aimer.
Al ben ik het met zijn gezegde niet eens ( net zo min als met de Taizé-gedachte )...Veel van de gezongen liederen zijn echt heel mooi..
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op donderdag 7 april 2011, 22:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 7 april 2011, 22:27
|
|
|
|
| BEUN656 schreef: | Beste mensen,
Met vriendelijke groet,
Beun |
Ik vind dat eigenlijk altijd een negatieve stelling... of lees ik het te letterlijk ? Ik geloof namelijk niet dat God onverantwoord bezig is... ...maar je doelt hier misschien meer op dat het aan God is of je kinderen krijgt of niet.
Ik vind het nog best lastig... wat had ik gedaan als ik nog een dertiger zou zijn ? Ach, aan de andere kant weet je op die leeftijd nog niet of en zo ja hoeveel risico minder je loopt op een kind. Ergens vind ik dat je dan nog een goede kans hebt om op een natuurlijke manier zwanger te raken. Als je de man nog niet bent tegengekomen, lijkt het me wel raar... alsof er haast achter het krijgen van een kind is... Ik hoorde dat het nog best een pijnlijke behandeling kan zijn... Ergens vraag ik me af waar de controle blijft... ik vind dat ouders goed moeten bedenken wat ze nu eigenlijk met hun leven willen... niet eerst gaan denken cariere te maken en o ja op je 45ste nog die eicellen, want je wilde nog een kind... dat gaat mij echt te ver.
Ik ben zelf ongewild kinderloos (geen partner, dus...), en hoe graag ik ook een kind had willen krijgen, heeft dat niet met vertrouwen te maken.. hoe moeilijk soms ook, dat je een andere koers gaat ? Deze zaak is wat mij betreft nog best ingewikkeld... maar ja, het leven bestaat nu eenmaal ook uit teleurstellingen... gelukkig hoef ik er niet alleen doorheen. Ergens begrijp ik het wel als vrouwen daarvoor kiezen... denk echter niet dat ik het zelf zou doen als ik jonger was geweest... (45 jaar is de maximale leeftijd om eicellen in te laten brengen).
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op donderdag 7 april 2011, 22:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 7 april 2011, 22:39
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | De achterliggende gedachte van de stichter van Taizé is:
“Ik denk dat ik al sinds mijn jeugd intuïtief aanvoelde dat gemeenschapsleven een teken kan zijn dat God liefde is, enkel liefde. Langzamerhand ontstond in mij de overtuiging dat het belangrijk was een gemeenschap te stichten met mensen die heel hun leven willen geven, die elkaar proberen te begrijpen en zich steeds weer met elkaar verzoenen; een gemeenschap waarin eenvoud en goedheid van hart voor alles centraal staan.”
Frère Roger, Dieu ne peut qu’aimer.
Al ben ik het met zijn gezegde niet eens ( net zo min als met de Taizé-gedachte )...Veel van de gezongen liederen zijn echt heel mooi..  |
Waarmee ben je het dan oneens Marian? Kan je dat meer toelichten?
|
|
| Naar boven |
|
|