ChristianMatch

Forum

Alpha-cursus / Billy Graham
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2210 2211 2212 2213 2214 2215 2216 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 18:33

Mac schreef:
MAC823 schreef:
Tevens Lisa, is de "alpha cursus" afkomstig van de 33e graad vrijmetselaar "Billy Graham".
Hij en de Paus hebben een afspraak om het "Trinity evangelie" (besloten in de" First Council of Nicaea ca. 2000 jaar terug") binnen de huiskamer te brengen.

http://en.wikipedia.org/wiki/First_Council_of_Nicaea
http://en.wikipedia.org/wiki/First_Council_of_Nicaea
http://nl.wikipedia.org/wiki/Billy_Graham

Hij heeft nauwe banden met de rooms-katholieke Kerk en zijn vriendschap met paus Johannes Paulus II. (drie ene zonnegod aanbidder).

appart toch?

http://www.gospelherald.net/article/mcat/45927/billy-graham-pope-and-polithttp://babailov.homestead.com/Portrait_of_Pope_John_Paul_II_111_LadGentl.jpgicians-among-americas-most-admired.htm

"He will stand as the most influential moral voice of our time."
- The Reverent Billy Graham

Voor mij is het de Here Jezus de Messias....

Staat er niet in openbaringen dat er een profeet zou opstaan welke het "beest" aanbid????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 18:38

LISA610 schreef:
Mac schreef:

Nogmaals de vraag Mac.. vanwaar richt je deze mededeling zo nadrukkelijk aan mij en dan ook nog binnen het topic over de eindtijd? Allereerst is dit compleet off-topic en bovendien heb je mij niets zien schrijven over de alpha-cursus. Vandaar dat ik maar even een nieuw topic open waarin we het verder kunnen hebben over de alpha-cursus c.q. Billy Graham.

Om gelijk maar even te reageren op het verhaal van Mac: Ik heb geen probleem met alpha-cursussen. Ik ken verschillende mensen die een alpha-cursus hebben gevolgd of volgen en ken ook mensen die een alpha-cursus geven. Volgens mij is het prima om het evangelie op die manier toegankelijk te maken voor mensen, maar op grond van wat jij schrijft krijg ik de indruk dat jij daar heel anders over denkt. Om heel eerlijk te zijn krijg ik een beetje de indruk dat je aan het moddergooien bent wat betreft Billy Graham, door hem te vergelijken met een profeet die het beest aanbid. Je stelt dat hij een vrijmetselaar was. Nou ik heb een poosje zitten googlen en de berichten die ik daarover heb gevonden zijn heel tegenstrijdig. Er zijn sites waarop dit wordt beweerd en er zijn sites waarop dit wordt tegengesproken. Feit is in ieder geval dat hij een baptistische evangelist, voorganger en christelijke schrijver was. En ja, daarbij was hij ook mens, dus volmaakt zal hij zeker niet zijn geweest. Maar om nu te beweren dat hij een profeet geweest zou zijn die de duivel aanbid vind ik erg overtrokken, want juist door de manier waarop hij het evangelie heeft gebracht zijn er tal van mensen tot het geloof gekomen. Denk je nu echt dat Satan er enig belang bij heeft dat iemand het evangelie over de wereld verspreid op de manier waarop Billy Graham dat in zijn leven heeft gedaan? Of wil je beweren dat de manier waarop Billy Graham het evangelie heeft verkondigd niet goed was. En zo ja, waarop baseer je dat dan?
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 18:45

GRACE585 schreef:
door de enorme lappen tekst zie je door de bomen het bos niet meer
ik heb ze dus helaas niet alle gelezen ppfffffffffffffffffffffffff

haha 5 stukkies van jou Leonard met zulke lappen tekst... ??? da's toch echt teveel hoor... dus nee ik heb het ook niet gelezen... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BERT168

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 18:49

LEONARD480 schreef:
Spanningen 2

Spanningen mogen niet, problemen ook niet: daar moet je je voor schamen. Ruzies mogen niet, iemand de huid vol schelden ook niet, je moet alles braaf slikken en inslikken. En waarom? Omdat anders het machtssysteem uitgehold wordt, te beginnen bij het systeem waarin je spanningen hebt, waarin je ruzie KRIJGT (die maak je niet, die KRIJG je!). Want spanningen en problemen geven aan dat er dingen niet kloppen, dat dingen voor mènsen niet kloppen. Spanningen die je het meest in je mens-zijn aan-grijpen, heb je ook altijd met mènsen, niet met situaties.

Enkele gezegdes waarin de energieën van spanningen onontkoombaar opgestapeld, of afgereageerd worden:

- onder hoge druk staan: 1. je kunt onder de druk van de tijd staan die jou toegewezen is, waarbinnen je iets klaar moet hebben of moet weten. Die tijd is jou dan wel weer afgemeten door mensen-in-functies, 2. je kunt onder druk staan van een beslissing die je moet nemen waar je niet achter staat. Zo kan iedereen nog wel andere voorbeelden geven. Is het dan een wonder dat je hoge bloeddruk krijgt, hartinfarct, hersentumor, beroerte? En dat je steenkoude voeten hebt, omdat al je energie met geweld naar je hersens gepompt wordt?;

- een voelbare spanning: wie heeft dat niet meegemaakt: een spanning om te snijden?;

- buiten zinnen raken: dat wordt minachtend gezegd van iemand die het op zijn heupen krijgt, omdat die geen kant meer op kan, helemaal vastgelopen is in de maatschappelijke en religieuze leefvoorschriften en wetten, die absoluut geen gehoor krijgt voor zijn dingen-anders-willen;

- het te kwaad krijgen: iets wat heel goed is: je emoties komen boven, maar dat wordt 'kwaad' genoemd... Als dat geen politieke truc is...;

- het onderspit delven: komt uit de riddergevechten dacht ik en als zodanig hoort het hier niet thuis, maar is emotioneel zwaar geladen. Je gaat ergens aan onderdoor...;

- ergens niet toe bij machte zijn: je hebt geen mogelijkheden om iets te doen of te zeggen. Het kan 1. door gebrek aan energie zijn, en/of 2. een gebrek aan kennis, vaardigheden en inzicht. Je hoeft toch niet àlles te weten? Als je ergens niet toe bij machte bent, luister dan naar je lichaam;

- ergens niet tegenop kunnen: 1. de berg problemen of de macht van iemand, de overrompelende woorden zijn als een berg die je niet kunt beklimmen; 2. ook wordt deze uitdrukking veel gebruikt in momenten waarop een ander iets (veel) beter, mooier, groter kan/is dan jij. Echt iets uit de macho-maatschappij: daarin moet Men altijd dingen groter, mooier, sterker, beter kunnen. In de mannenwereld moet Men dingen vaak zelfs slechter, rottiger, pesteriger (jongetjes die opscheppen tegen elkaar hoe ze hun zusje getreiterd hebben, hun moeder gepest enz;

- je verpletterd voelen: als door een rotsblok van een probleem wat plotseling over je heen gestort werd;

- gebroken zijn;

- ten einde raad;

- de moed opgeven: de moed om wat te doen? Probeer af te splitsen of Men wel de juiste dingen van jou verwacht: 1. geef de moed maar op als het je boven je pet gaat, als Men verkeerde dingen van je eist; 2. besef dat het krank-zin-nig is dat je voor bewust leven, voor eerlijk leven moed moet hebben. Dat anderen zeer schuldig zijn, als ze zodanig vijandig met je omgaan dat jij de moed opgeeft... Zie ook: Mogelijkheden;

- iets uit je lijf laten: je wilt persé iets niet of niet meer: 1. omdat het ongunstig voor je is; 2. en/of omdat je iets geleerd hebt door een vorige vervelende gebeurtenis. Zo hoort dat ook. Je laat het letterlijk uit je lijf om daar energie aan te spenderen;

- er knapte iets in mij: dat is een kostbaar moment. Je voelt ineens dat er dingen al langer helemaal niet goed voor jou waren. Je voelt ineens een zekerheid in je lijf opborrelen dat je dàt niet meer wilt pikken! Hou dat gevoel vast en doe er wat mee;

- iets wordt je teveel;

- ergens op stuk lopen;

- het niet meer zien zitten: je hebt geen uitzicht meer op je toekomst en zou het het liefst maar opgeven;

- geen woord uit kunnen brengen, vastgenageld staan, met de mond vol tanden staan: kortom: je bent sprakeloos gemaakt;

- de grond in geboord worden: een zeer wrede manier om jou klein te krijgen: je hebt het gevoel dat je vernietigd wordt;

- een kramptoestand: een situatie waarin je verkrampt raakt. Dat is altijd door en met andere mensen. Verkrampt raken hoort niet bij volwassen mensen. Kijk naar wat je niet meer pikken wilt, wat er veranderd moet worden. Doe dat liefst met anderen samen die in dezelfde (soort) situatie zitten. Op je eentje is het moeilijk om dingen te bereiken;

- een verkrampt mens: als je dat bent, heb je al heel lang in één of meer kramptoestanden gezeten, met allerlei mensen in allerlei functies. Je zult veel pijn hebben en je moeilijk kunnen bewegen. Word maar eens goed kwaad!;

- iets niet kunnen verdragen;

- iets zit je hoog: als er één gezegde is dat goed voelbaar is, dan is het deze: je voelt iets net onder je kin zitten, een prop, een dwarsbalk. Dat is een balk van energie, waardoor er geen signalen meer van boven naar beneden e.o. kunnen doorgegeven worden. Meestal gaat het erom dat iemand je gekwetst heeft, vernederd, genegeerd, getreiterd of wat ook. Probeer het uit te praten. Wil die ander dat niet, ga dan desnoods, maar dat is dus een noodsprong, je gal bij iemand anders spuwen. Iets wat je hoog zit moet je altijd kwijt;

- ineen, in elkaar zakken: dat is letterlijk: dingen zijn je zó te machtig dat je het niet meer kunt opbrengen om rechtop te lopen, te zitten of te staan. Recht vooral je rug niet om toch maar... Geef er aan toe, voel die macht op je schouders drukken om kracht te vinden in dat in elkaar zakken om dingen te veranderen in je leven;

- terneergedrukt, terneergeslagen zijn;

- je rot voelen: hèt signaal dat er iets niet helemaal of helemaal niet klopt;

- wankelmoedig zijn, labiel zijn: gefeliciteerd: je kunt alle kanten op, wat stabiele mensen niet kunnen;

- van slag zijn;

- in elkaar krimpen: van angst of innerlijke pijn. Wie jou dat aandoet is een misdadiger, die maakt jou ziek. Sta nooit toe dat iemand jou ziek maakt. Wie jou dat aandoet is je mindere, die is onzeker en erg in de war en moet zijn stand hoog houden door jou te bedreigen of zo;

- iemand ergens mee dood-gooien: net zo lang op iemand inpraten tot die het niet meer horen kan. Dikwijls met het gevolg dat die persoon maar toegeeft. Of het gewoon niet meer hoort;

- iemand voor het blok zetten: de ander kan gewoon geen kant meer op;

- iets komt hard aan: dat kan zowel 1. een leugen zijn die jou onderdrukt en jouw eerlijkheid kwetst, of 2. de waarheid zijn die een ander je zegt, maar dan spelen jouw voorprogrammering en frustraties op;

- je wordt ergens op vastgepind: je hebt eerder iets gezegd of beloofd en wordt gedwongen je daaraan te houden. Men vindt dat je niet van mening of beloftes mag veranderen. En dat terwijl je in wezen niets kunt beloven of toezeggen, want je kunt nog geen seconde vooruitzien!;

- je opgelaten voelen: dat is meestal in een bepaalde situatie. Het kan op allerlei terrein betrekking hebben. Vaak is het over uiterlijke dingen. Het is nooit ergens voor nodig om je opgelaten te voelen, om je ergens over te schamen. Doe je dat wel, dan heb je dat nog in je lijf gebakken zitten en is dit weer een mooie gelegenheid om je er van af te oefenen;

- opgejaagd zijn/worden: zie: haasten, in het vorige hoofdstuk;

- iemand opjagen: dat mag je nooit doen, je mag het je ook niet laten doen;

- wakker liggen van;

- dat is me te veel: om het te versterken gebruikt men in dit geval verzachtende, verminderende woordjes, zoals: net even iets: dat is me net even iets te veel... terwijl het gewoon hartstikke veel teveel is;

- met de rug tegen de muur;

- je bekneld voelen tussen...;

- in een kringetje, in cirkeltjes ronddraaien: je kunt geen oplossing vinden voor een probleem. Misschien dènk je teveel. Laat dingen gebeuren. Het is soms heel goed en heel duidelijk voor iedereen als dingen totaal in de soep lopen;

- ergens dol van worden: niet alleen je hoofd, maar je hele lichaam loopt òm;

- ergens gèk van worden;

- ergens niet goed van worden, beroerd van worden: dan klopt er een heleboel heel erg niet! Luister naar je lichaam en vraag je af wat er eigenlijk aan de hand is;

- onuitstaanbaar: iemand gaat zó rottig met je om dat je het niet aankunt en er machteloos tegenover staat;

- je ergens aan vertillen: een probleem is zwaarder dan je tevoren dacht of dan jou gezegd is, en/of je hebt teveel energie nodig om dat probleem aan te kunnen. Let eens op je rug. Waar denk je dat al die rugklachten vandaan komen?;

- alles in je verzet zich tegen...: dan is er iets helemaal niet goed. Luister naar je lichaam en wees eerlijk, kost wat kost... Ook als het betekent dat iemand jou bewust wil maken en jij je verzet dus op moet geven;

- dwarsliggen: dingen die Men van jou wil, wil je niet doen of aanvaarden. Mensen die tegen mensonwaardige werksituaties in opstand komen, worden dikwijls dwarsliggers genoemd, zo ook huisvrouwen die tegen de zwaarte van haar beroep in opstand komen... 1. Als je terecht dwars ligt, dan voel je heel goed dat je niet anders kunt; 2. is het onterecht, dan weet je dat ook best en dan is het noodzakelijk voor jou om er over na te denken;

- je ergens aan storen: heeft het met jouzelf, met je eigen belang te maken?;

- je ergens aan ergeren; idem. Hier zit dikwijls een verhaal van jarenlang woede-onderdrukken achter;

- je ergens aan stoten; idem;

- koortsig ergens naar zoeken: dan schiet je je doel voorbij. Als je er rustig bij gaat zitten, heb je het waarschijnlijk zó te pakken. Als je koortsig naar een oplossing zoekt: zie boven;

- afkeer uitstralen: waarschijnlijk heb je gelijk. Steek dat niet onder stoelen of banken! Ga de oorzaak na en laat merken dat je dingen voortaan niet meer pikt, dingen wilt uitpraten enz;

- overal iets achter zoeken: achterdochtig zijn is een zware last, een handicap. Achterdochtig ben je niet zómaar: daar gaat een heel verhaal aan vooraf van bedrogen worden, misbruikt worden... En je hebt nooit iemand ontmoet die jou ècht liefhad. Dat wil zeggen: die jou goede, bewustmakende aandacht gaf, warmte, waardering en begrip. Als je dit beseft, kun je beginnen met jezelf die goede aandacht te geven. Wees eens lief voor jezelf! Een betere persoon vind je niet om lief te hebben;

- je tegen iemand afzetten: is dat terecht? 1. Het is goed als je je afzet tegen iemand die jou tot dingen wil dwingen. En vooral als dat dingen zijn die slecht zijn, of niet bij jou passen (op dit moment); 2. het is niet goed voor jou als jij je afzet tegen iemand die jou bewust wil maken van de mens-bestrijdende strukturen en van jouw eigen mogelijkheden en onmogelijkheden;

- op eieren lopen: je moet heel voorzichtig zijn in een bepaalde situatie, met bepaalde mensen. Waarom pik je dat?;

- spitsroeden lopen: dit komt uit de martelpraktijken. Je moet heel zorgvuldig een pijnlijke weg afleggen in een probleem. Het is erger dan op eieren lopen, moeilijker en er zijn grotere 'belangen' mee gemoeid. Het voelt heel beroerd aan en vraag je maar af of dat terecht is, of iets belang-rijk (let op dit woord) genoeg is om je er zo beroerd over te moeten voelen, of anderen wel het recht hebben jou zo zwaar te belasten;

- er gìng wat door me heen!: allerlei energiestromen gingen door je heen en je voelt heel goed dat dat allerlei signalen waren;

- ergens in tekort schieten: iets om degelijk over na te denken, want: waarin schiet je tekort? In iets wat je niet kunt of kent? In voldoen aan eisen die niet bij jou passen of die te hoog gegrepen zijn voor jou? enz;

- versnipperd bezig zijn: met een heleboel dingen tegelijk bezig zijn. Zie: Energie;

- je in stukjes getrokken voelen: dat is emotioneel, energetisch: je mist in allerlei organen energieën die daar hadden moeten zijn, omdat je ze in allerlei voor jou onbelangrijke of slechte dingen hebt moeten steken...;

- ergens middenin zitten;

- on-rust-ig;

- iets tekort komen: heel dikwijls doelt Men met deze uitdrukking op de zogenaamde moederliefde, dat Men die tekort gekomen is. Politiek!;

- brokken maken: in eigen leven en dus ook in dat van anderen. Ik schreef daar al over;

- mijn geweten knaagt: dat voel je diep in je lichaam. Waarom knaagt je geweten? Misschien nodeloos... Dat geweten knaagt ALTIJD als het goed is. Maar vooral jongens leren al vroeg daar niet naar te luisteren. Vandaar dat misdadigers, bankiers, multinationalisten en top-militairen keien zijn in het onderdrukken van het knagen van hun geweten. Dat zijn allemaal fundamentalisten. Alleen de een is het op basis van geld, de ander op louter macht en een ander op basis van 'religie'. 'God's-dienstige 'fundamentalisten' zijn dus juist geen fundamentalist, want ze gooien het eigen geweten, het eigen beslissingsrecht van mensen weg;

- je dood schamen: er kan nooit iets zó erg zijn dat je er aan dood zou moeten gaan. En laat je dat niet aandoen door anderen;

- verkommeren: je kunt wel het gevoel hebben dat niemand om je geeft, maar wat doe je er zelf aan? Geef je wel om jezelf? Wat maak je van je leven?;

- schoorvoetend: 1. heel voorzichtig met een idee komen; 2. of letterlijk in een beangstigende onmachtssituatie naar voren komen;

- huilen: alles wat in je lijf verkeerd zit móét eruit. Huilen is een van de gezondste bezigheden. Als je dit niet meer kunt, ben je al ver heen. Nu je nog leeft, je lichaam nog kunt gebruiken om dingen uit te werken, raad ik je aan om àlles aan te grijpen om te leren huilen. Tv-uitzendingen met mensen met èchte emoties: programma's over verloren/teruggevonden mensen, goed-maak-programma's enz, maar vooral praatgroepen met mensen die dezelfde dingen hebben meegemaakt als jij maken veel los. Praatgroepen zijn directer en dat werkt sneller omdat er herkenning bij zit;

- gespannen zijn: als je gespannen bent, is dat een signaal. Ga na wat er fout zit. Daar kun je bijna altijd achter komen. Soms duurt het wat langer, maar het lukt op den duur. Gun jezelf de tijd: een ander doet dat niet. Als je gespannen bent, is het niet goed om afleiding te zoeken, om je door meditatie of een of andere therapie ontspannen te maken. Dat lost namelijk niets op. Integendeel: alles blijft bij het oude en de volgende keer...

tjaaaa.....
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 18:49

LEONARD480 schreef:
Lisa aan welke criteria moet je voldoen om een echte Fries of Friezin te zijn Smiley die vol vragen zit

Je bent bijna "apart" genoeg Leonard Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 18:53

LEONARD480 schreef:
Lisa aan welke criteria moet je voldoen om een echte Fries of Friezin te zijn Smiley die vol vragen zit

Verraste, verbaasde smiley wat een vraag Leodinges...ik vind Friesen net leuke mensen... Lachende smiley

Laatst aangepast door
FRANKT627
op maandag 18 april 2011, 19:09
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 18:55

ERIKA129 schreef:
Nee helaas FrankTTT Knipoog smiley mien bed is te groot om effe te verzetten en mien benen te wiebelig Gefrustreerde smiley
dus blijf vandaag maar lekker binnen in mijn bedje hopelijk morgen een betere dag.

Enne wat luisterd gij goed naar tante Dini Verraste, verbaasde smiley gij hebt mijn naam gelijk veranderd in EriKa Kussende smiley

Boze smiley Frank zonder 'TTT'...
en wat de 'C' betrof in je naam: dat was een testje...
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 18:59

CROSSROAD317 schreef:
Je bent bijna "apart" genoeg Leonard Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ja apart zal wel Cross, maar de vraag was aan lisa ...zij komt per slot van rekening toch uit het echte Friese land en Drente valt daar niet onder toch Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 19:02

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley aan geen enkele zeker! Het is al erg genoeg dat je als Fries geboren bent... Knipoog smiley

Volgens een beste man op deze site die één deze dagen zal vertrekken ...is Friesland ...buitenland of Scandinavië.

Dus hoeven we niet meer Scandinavië om Smørrebrød te eten.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 19:03

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley aan geen enkele zeker! Het is al erg genoeg dat je als Fries geboren bent... Knipoog smiley

Gaan we flauw doen Frank.. hoezo is het erg om in Friesland geboren te zijn... Verklaar je nader?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 19:07

Gefrustreerde smiley ik ben weer helemaal de kluts kwijt...komt door de warmte

Laatst aangepast door
FRANKT627
op maandag 18 april 2011, 19:08
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 19:07

CROSSROAD317 schreef:

Nah ja.. ik heb ook Drents bloed he. Dus als er criteria voor bestaan voldoe ik daar waarschijnlijk op voorhand al niet aan, want ik lijk in veel dingen meer op mijn Drentse va dan op us mem.

Enne.. nee hoor Cross. Ben het voor deze keer eens totaal niet met je eens. Leonard voldoet volgens mij in geen enkel opzicht aan welk criterium dan ook om zich "apart genoeg" te mogen noemen, dus breng hem vooral niet in die waan. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 19:08

CROSSROAD317 schreef:
Ik denk echt dat het aan het woord apart ligt .... Zo hadden (en nog wel denk ik) de Friezen toch het plan om een eigen Land te willen worden ..... Zal Greate Pier wel de tegenhanger zijn van Willem van Oranje .... Clown smiley

Het huidige koningshuis van Nederland stamt af van de Friese tak, dus die machtsgreep is al lang gedaan. Mensen die van Friesland een eigen staat willen maken bestaan alleen in de gedachten van randstedelingen die boos zijn dat Friezen hun taalgewoonten niet delen. Het groepje dat bij het Rode klif de slag bij Warns in 1345 herdenkt, bestaat vooral uit nieuwsgierige studenten van de studentenvereniging Bernlef in Groningen, die met name de daarna geschonken beerenburger wel weten te waarderen.

Friesland is Nederlandser dan de grote steden in het Westen.

Thomas, geeft de voorkeur aan de beerenburger van de weduwe Joustra uit Snits.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 18 april 2011, 19:13
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 19:09

SUSANNAH475 schreef:
haha 5 stukkies van jou Leonard met zulke lappen tekst... ??? da's toch echt teveel hoor... dus nee ik heb het ook niet gelezen... Engeltje smiley

Same here.. zou het leuker gevonden hebben als je een wat persoonlijker bijdrage over oud zeer zou hebben geschreven... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 19:10

LISA610 schreef:
Gaan we flauw doen Frank.. hoezo is het erg om in Friesland geboren te zijn... Verklaar je nader?

Verlegen lachende smiley sorry, ik liet me een beetje meeslepen...
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 19:13

LISA610 schreef:
Nah ja.. ik heb ook Drents bloed he. Dus als er criteria voor bestaan voldoe ik daar waarschijnlijk op voorhand al niet aan, want ik lijk in veel dingen meer op mijn Drentse va dan op us mem.

Enne.. nee hoor Cross. Ben het voor deze keer eens totaal niet met je eens. Leonard voldoet volgens mij in geen enkel opzicht aan welk criterium dan ook om zich "apart genoeg" te mogen noemen, dus breng hem vooral niet in die waan. Clown smiley

Wat jammer nou ..liep al bijna vrolijk naast mijn schoenen, vrolijk te zingen tussen al die flowers and more.
Nou heeft een nuchtere Friezin mij, van een illusie af geholpen.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 19:14

Eerst maar ff wat huiswerk gedaan.
De oprichter van de Alpha cursus, ik kan het mis hebben, is Nicky Gumbel en niet Billy Graham .... Twijfelende smiley

http://nl.wikipedia.org/wiki/Alpha-cursus

De Engelse site van wikipedia geeft trouwens een andere naam, als oprichter, van de Alpha cursus, en wel: Charles Marnham ....

http://en.wikipedia.org/wiki/Alpha_course

Nicky Gumbel is wel de schrijver van het boek voor de Alpha cursus ..

Zeker het boek van Dan Brown "Het verloren symbool" gelezen .... Clown smiley

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op maandag 18 april 2011, 19:20
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 19:15

THOMAS968 schreef:
Het huidige koningshuis van Nederland stamt af van de Friese tak, dus die machtsgreep is al lang gedaan. Mensen die van Friesland een eigen staat willen maken bestaan alleen in de gedachten van randstedelingen die boos zijn dat Friezen hun taalgewoonten niet delen. Het groepje dat bij het Rode klif de slag bij Warns in 1345 herdenkt, bestaat vooral uit nieuwsgierige studenten van de studentenvereniging Bernlef in Groningen, die met name de daarna geschonken beerenburger wel weten te waarderen.

Friesland is Nederlandser dan de grote steden in het Westen.

Thomas, geeft de voorkeur aan de beerenburger van de weduwe Joustra uit Snits.

Toch is het een bekend verhaal, dat de Friese tak van de Oranjes en mindere was binnen de Oranjes.

De grote steden spreken wel algemeen beschaafd Nederlands Thomas

Laatst aangepast door
LEONARD480
op maandag 18 april 2011, 19:19
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 19:17

FRANKT627 schreef:
Verlegen lachende smiley sorry, ik liet me een beetje meeslepen...

Vanwaar, dat blozen Frankt ...dit geeft te denken Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 19:18

Nog 6 dagen en dan is mijn abonnement van CM verlopen!
Ik ga niet verlengen en ga ontdekken hoe het leven is zonder CM.

Ik wens jullie allemaal de onmisbare Zegen van onze Hemelse Vader toe.
Ga met HEM dan ga je goed.

Hartelijke groet,
Mary

Laatst aangepast door
MARY052
op maandag 18 april 2011, 19:18
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 19:18

LEONARD480 schreef:
Spanningen 2

Spanningen mogen niet, problemen ook niet: daar moet je je voor schamen. Ruzies mogen niet, iemand de huid vol schelden ook niet, je moet alles braaf slikken en inslikken. En waarom? Omdat anders het machtssysteem uitgehold wordt, te beginnen bij het systeem waarin je spanningen hebt, waarin je ruzie KRIJGT (die maak je niet, die KRIJG je!). Want spanningen en problemen geven aan dat er dingen niet kloppen, dat dingen voor mènsen niet kloppen. Spanningen die je het meest in je mens-zijn aan-grijpen, heb je ook altijd met mènsen, niet met situaties.

Enkele gezegdes waarin de energieën van spanningen onontkoombaar opgestapeld, of afgereageerd worden:

- onder hoge druk staan: 1. je kunt onder de druk van de tijd staan die jou toegewezen is, waarbinnen je iets klaar moet hebben of moet weten. Die tijd is jou dan wel weer afgemeten door mensen-in-functies, 2. je kunt onder druk staan van een beslissing die je moet nemen waar je niet achter staat. Zo kan iedereen nog wel andere voorbeelden geven. Is het dan een wonder dat je hoge bloeddruk krijgt, hartinfarct, hersentumor, beroerte? En dat je steenkoude voeten hebt, omdat al je energie met geweld naar je hersens gepompt wordt?;

- een voelbare spanning: wie heeft dat niet meegemaakt: een spanning om te snijden?;

- buiten zinnen raken: dat wordt minachtend gezegd van iemand die het op zijn heupen krijgt, omdat die geen kant meer op kan, helemaal vastgelopen is in de maatschappelijke en religieuze leefvoorschriften en wetten, die absoluut geen gehoor krijgt voor zijn dingen-anders-willen;

- het te kwaad krijgen: iets wat heel goed is: je emoties komen boven, maar dat wordt 'kwaad' genoemd... Als dat geen politieke truc is...;

- het onderspit delven: komt uit de riddergevechten dacht ik en als zodanig hoort het hier niet thuis, maar is emotioneel zwaar geladen. Je gaat ergens aan onderdoor...;

- ergens niet toe bij machte zijn: je hebt geen mogelijkheden om iets te doen of te zeggen. Het kan 1. door gebrek aan energie zijn, en/of 2. een gebrek aan kennis, vaardigheden en inzicht. Je hoeft toch niet àlles te weten? Als je ergens niet toe bij machte bent, luister dan naar je lichaam;

- ergens niet tegenop kunnen: 1. de berg problemen of de macht van iemand, de overrompelende woorden zijn als een berg die je niet kunt beklimmen; 2. ook wordt deze uitdrukking veel gebruikt in momenten waarop een ander iets (veel) beter, mooier, groter kan/is dan jij. Echt iets uit de macho-maatschappij: daarin moet Men altijd dingen groter, mooier, sterker, beter kunnen. In de mannenwereld moet Men dingen vaak zelfs slechter, rottiger, pesteriger (jongetjes die opscheppen tegen elkaar hoe ze hun zusje getreiterd hebben, hun moeder gepest enz;

- je verpletterd voelen: als door een rotsblok van een probleem wat plotseling over je heen gestort werd;

- gebroken zijn;

- ten einde raad;

- de moed opgeven: de moed om wat te doen? Probeer af te splitsen of Men wel de juiste dingen van jou verwacht: 1. geef de moed maar op als het je boven je pet gaat, als Men verkeerde dingen van je eist; 2. besef dat het krank-zin-nig is dat je voor bewust leven, voor eerlijk leven moed moet hebben. Dat anderen zeer schuldig zijn, als ze zodanig vijandig met je omgaan dat jij de moed opgeeft... Zie ook: Mogelijkheden;

- iets uit je lijf laten: je wilt persé iets niet of niet meer: 1. omdat het ongunstig voor je is; 2. en/of omdat je iets geleerd hebt door een vorige vervelende gebeurtenis. Zo hoort dat ook. Je laat het letterlijk uit je lijf om daar energie aan te spenderen;

- er knapte iets in mij: dat is een kostbaar moment. Je voelt ineens dat er dingen al langer helemaal niet goed voor jou waren. Je voelt ineens een zekerheid in je lijf opborrelen dat je dàt niet meer wilt pikken! Hou dat gevoel vast en doe er wat mee;

- iets wordt je teveel;

- ergens op stuk lopen;

- het niet meer zien zitten: je hebt geen uitzicht meer op je toekomst en zou het het liefst maar opgeven;

- geen woord uit kunnen brengen, vastgenageld staan, met de mond vol tanden staan: kortom: je bent sprakeloos gemaakt;

- de grond in geboord worden: een zeer wrede manier om jou klein te krijgen: je hebt het gevoel dat je vernietigd wordt;

- een kramptoestand: een situatie waarin je verkrampt raakt. Dat is altijd door en met andere mensen. Verkrampt raken hoort niet bij volwassen mensen. Kijk naar wat je niet meer pikken wilt, wat er veranderd moet worden. Doe dat liefst met anderen samen die in dezelfde (soort) situatie zitten. Op je eentje is het moeilijk om dingen te bereiken;

- een verkrampt mens: als je dat bent, heb je al heel lang in één of meer kramptoestanden gezeten, met allerlei mensen in allerlei functies. Je zult veel pijn hebben en je moeilijk kunnen bewegen. Word maar eens goed kwaad!;

- iets niet kunnen verdragen;

- iets zit je hoog: als er één gezegde is dat goed voelbaar is, dan is het deze: je voelt iets net onder je kin zitten, een prop, een dwarsbalk. Dat is een balk van energie, waardoor er geen signalen meer van boven naar beneden e.o. kunnen doorgegeven worden. Meestal gaat het erom dat iemand je gekwetst heeft, vernederd, genegeerd, getreiterd of wat ook. Probeer het uit te praten. Wil die ander dat niet, ga dan desnoods, maar dat is dus een noodsprong, je gal bij iemand anders spuwen. Iets wat je hoog zit moet je altijd kwijt;

- ineen, in elkaar zakken: dat is letterlijk: dingen zijn je zó te machtig dat je het niet meer kunt opbrengen om rechtop te lopen, te zitten of te staan. Recht vooral je rug niet om toch maar... Geef er aan toe, voel die macht op je schouders drukken om kracht te vinden in dat in elkaar zakken om dingen te veranderen in je leven;

- terneergedrukt, terneergeslagen zijn;

- je rot voelen: hèt signaal dat er iets niet helemaal of helemaal niet klopt;

- wankelmoedig zijn, labiel zijn: gefeliciteerd: je kunt alle kanten op, wat stabiele mensen niet kunnen;

- van slag zijn;

- in elkaar krimpen: van angst of innerlijke pijn. Wie jou dat aandoet is een misdadiger, die maakt jou ziek. Sta nooit toe dat iemand jou ziek maakt. Wie jou dat aandoet is je mindere, die is onzeker en erg in de war en moet zijn stand hoog houden door jou te bedreigen of zo;

- iemand ergens mee dood-gooien: net zo lang op iemand inpraten tot die het niet meer horen kan. Dikwijls met het gevolg dat die persoon maar toegeeft. Of het gewoon niet meer hoort;

- iemand voor het blok zetten: de ander kan gewoon geen kant meer op;

- iets komt hard aan: dat kan zowel 1. een leugen zijn die jou onderdrukt en jouw eerlijkheid kwetst, of 2. de waarheid zijn die een ander je zegt, maar dan spelen jouw voorprogrammering en frustraties op;

- je wordt ergens op vastgepind: je hebt eerder iets gezegd of beloofd en wordt gedwongen je daaraan te houden. Men vindt dat je niet van mening of beloftes mag veranderen. En dat terwijl je in wezen niets kunt beloven of toezeggen, want je kunt nog geen seconde vooruitzien!;

- je opgelaten voelen: dat is meestal in een bepaalde situatie. Het kan op allerlei terrein betrekking hebben. Vaak is het over uiterlijke dingen. Het is nooit ergens voor nodig om je opgelaten te voelen, om je ergens over te schamen. Doe je dat wel, dan heb je dat nog in je lijf gebakken zitten en is dit weer een mooie gelegenheid om je er van af te oefenen;

- opgejaagd zijn/worden: zie: haasten, in het vorige hoofdstuk;

- iemand opjagen: dat mag je nooit doen, je mag het je ook niet laten doen;

- wakker liggen van;

- dat is me te veel: om het te versterken gebruikt men in dit geval verzachtende, verminderende woordjes, zoals: net even iets: dat is me net even iets te veel... terwijl het gewoon hartstikke veel teveel is;

- met de rug tegen de muur;

- je bekneld voelen tussen...;

- in een kringetje, in cirkeltjes ronddraaien: je kunt geen oplossing vinden voor een probleem. Misschien dènk je teveel. Laat dingen gebeuren. Het is soms heel goed en heel duidelijk voor iedereen als dingen totaal in de soep lopen;

- ergens dol van worden: niet alleen je hoofd, maar je hele lichaam loopt òm;

- ergens gèk van worden;

- ergens niet goed van worden, beroerd van worden: dan klopt er een heleboel heel erg niet! Luister naar je lichaam en vraag je af wat er eigenlijk aan de hand is;

- onuitstaanbaar: iemand gaat zó rottig met je om dat je het niet aankunt en er machteloos tegenover staat;

- je ergens aan vertillen: een probleem is zwaarder dan je tevoren dacht of dan jou gezegd is, en/of je hebt teveel energie nodig om dat probleem aan te kunnen. Let eens op je rug. Waar denk je dat al die rugklachten vandaan komen?;

- alles in je verzet zich tegen...: dan is er iets helemaal niet goed. Luister naar je lichaam en wees eerlijk, kost wat kost... Ook als het betekent dat iemand jou bewust wil maken en jij je verzet dus op moet geven;

- dwarsliggen: dingen die Men van jou wil, wil je niet doen of aanvaarden. Mensen die tegen mensonwaardige werksituaties in opstand komen, worden dikwijls dwarsliggers genoemd, zo ook huisvrouwen die tegen de zwaarte van haar beroep in opstand komen... 1. Als je terecht dwars ligt, dan voel je heel goed dat je niet anders kunt; 2. is het onterecht, dan weet je dat ook best en dan is het noodzakelijk voor jou om er over na te denken;

- je ergens aan storen: heeft het met jouzelf, met je eigen belang te maken?;

- je ergens aan ergeren; idem. Hier zit dikwijls een verhaal van jarenlang woede-onderdrukken achter;

- je ergens aan stoten; idem;

- koortsig ergens naar zoeken: dan schiet je je doel voorbij. Als je er rustig bij gaat zitten, heb je het waarschijnlijk zó te pakken. Als je koortsig naar een oplossing zoekt: zie boven;

- afkeer uitstralen: waarschijnlijk heb je gelijk. Steek dat niet onder stoelen of banken! Ga de oorzaak na en laat merken dat je dingen voortaan niet meer pikt, dingen wilt uitpraten enz;

- overal iets achter zoeken: achterdochtig zijn is een zware last, een handicap. Achterdochtig ben je niet zómaar: daar gaat een heel verhaal aan vooraf van bedrogen worden, misbruikt worden... En je hebt nooit iemand ontmoet die jou ècht liefhad. Dat wil zeggen: die jou goede, bewustmakende aandacht gaf, warmte, waardering en begrip. Als je dit beseft, kun je beginnen met jezelf die goede aandacht te geven. Wees eens lief voor jezelf! Een betere persoon vind je niet om lief te hebben;

- je tegen iemand afzetten: is dat terecht? 1. Het is goed als je je afzet tegen iemand die jou tot dingen wil dwingen. En vooral als dat dingen zijn die slecht zijn, of niet bij jou passen (op dit moment); 2. het is niet goed voor jou als jij je afzet tegen iemand die jou bewust wil maken van de mens-bestrijdende strukturen en van jouw eigen mogelijkheden en onmogelijkheden;

- op eieren lopen: je moet heel voorzichtig zijn in een bepaalde situatie, met bepaalde mensen. Waarom pik je dat?;

- spitsroeden lopen: dit komt uit de martelpraktijken. Je moet heel zorgvuldig een pijnlijke weg afleggen in een probleem. Het is erger dan op eieren lopen, moeilijker en er zijn grotere 'belangen' mee gemoeid. Het voelt heel beroerd aan en vraag je maar af of dat terecht is, of iets belang-rijk (let op dit woord) genoeg is om je er zo beroerd over te moeten voelen, of anderen wel het recht hebben jou zo zwaar te belasten;

- er gìng wat door me heen!: allerlei energiestromen gingen door je heen en je voelt heel goed dat dat allerlei signalen waren;

- ergens in tekort schieten: iets om degelijk over na te denken, want: waarin schiet je tekort? In iets wat je niet kunt of kent? In voldoen aan eisen die niet bij jou passen of die te hoog gegrepen zijn voor jou? enz;

- versnipperd bezig zijn: met een heleboel dingen tegelijk bezig zijn. Zie: Energie;

- je in stukjes getrokken voelen: dat is emotioneel, energetisch: je mist in allerlei organen energieën die daar hadden moeten zijn, omdat je ze in allerlei voor jou onbelangrijke of slechte dingen hebt moeten steken...;

- ergens middenin zitten;

- on-rust-ig;

- iets tekort komen: heel dikwijls doelt Men met deze uitdrukking op de zogenaamde moederliefde, dat Men die tekort gekomen is. Politiek!;

- brokken maken: in eigen leven en dus ook in dat van anderen. Ik schreef daar al over;

- mijn geweten knaagt: dat voel je diep in je lichaam. Waarom knaagt je geweten? Misschien nodeloos... Dat geweten knaagt ALTIJD als het goed is. Maar vooral jongens leren al vroeg daar niet naar te luisteren. Vandaar dat misdadigers, bankiers, multinationalisten en top-militairen keien zijn in het onderdrukken van het knagen van hun geweten. Dat zijn allemaal fundamentalisten. Alleen de een is het op basis van geld, de ander op louter macht en een ander op basis van 'religie'. 'God's-dienstige 'fundamentalisten' zijn dus juist geen fundamentalist, want ze gooien het eigen geweten, het eigen beslissingsrecht van mensen weg;

- je dood schamen: er kan nooit iets zó erg zijn dat je er aan dood zou moeten gaan. En laat je dat niet aandoen door anderen;

- verkommeren: je kunt wel het gevoel hebben dat niemand om je geeft, maar wat doe je er zelf aan? Geef je wel om jezelf? Wat maak je van je leven?;

- schoorvoetend: 1. heel voorzichtig met een idee komen; 2. of letterlijk in een beangstigende onmachtssituatie naar voren komen;

- huilen: alles wat in je lijf verkeerd zit móét eruit. Huilen is een van de gezondste bezigheden. Als je dit niet meer kunt, ben je al ver heen. Nu je nog leeft, je lichaam nog kunt gebruiken om dingen uit te werken, raad ik je aan om àlles aan te grijpen om te leren huilen. Tv-uitzendingen met mensen met èchte emoties: programma's over verloren/teruggevonden mensen, goed-maak-programma's enz, maar vooral praatgroepen met mensen die dezelfde dingen hebben meegemaakt als jij maken veel los. Praatgroepen zijn directer en dat werkt sneller omdat er herkenning bij zit;

- gespannen zijn: als je gespannen bent, is dat een signaal. Ga na wat er fout zit. Daar kun je bijna altijd achter komen. Soms duurt het wat langer, maar het lukt op den duur. Gun jezelf de tijd: een ander doet dat niet. Als je gespannen bent, is het niet goed om afleiding te zoeken, om je door meditatie of een of andere therapie ontspannen te maken. Dat lost namelijk niets op. Integendeel: alles blijft bij het oude en de volgende keer...

Verraste, verbaasde smiley Wat was nu weer de aanleiding om deze 2508 woorden, 73 alinea's en 266 regels te schrijven (lees: kopiëren) Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 19:19

LEONARD480 schreef:
Vanwaar, dat blozen Frankt ...dit geeft te denken Smiley die vol vragen zit

Als ik op de vingers getikt word bloos ik altijd...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 19:20

LISA610 schreef:
Same here.. zou het leuker gevonden hebben als je een wat persoonlijker bijdrage over oud zeer zou hebben geschreven... Boze smiley

Ja precies Lisa, dat is ook wat ik hier miste...
Niet alleen de lengte van een stuk, maar zeker ook het gekopieerde zonder een persoonlijke bijdrage vind ik niet echt uitnodigen een verhaal te lezen...
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 19:21

LEONARD480 schreef:
Toch is het een bekend verhaal, dat de Friese tak van de Oranjes en mindere was binnen de Oranjes.

Koningin Beatrix stamt er van af.

De grote steden spreken wel algemeen beschaafd Nederlands Thomas

Berbers, Turks, Papiamento en Rotterdams, lol.

Thomas, ik gaat naar huis, dat ken je niet kunnen. As ik effe ga legge wat hep dat nou met een kip te make? Beschaafd? Engeltje smiley

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 18 april 2011, 19:28
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 19:22

THOMAS968 schreef:
Berbers, Turks en Papiamento en Rotterdams, lol

Volgens mij is Rotterdams de verzamelnaam voor onder andere de drie bevolkingsgroepen die je opnoemde... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 19:26

Ik wil langs deze weg MARIJAN072 van harte groeten en zeggen dat ik het erg spijtig vind dat ze niet meer op CM te lezen is.

Lachende smiley Frank
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 19:28

SUSANNAH475 schreef:
Ja precies Lisa, dat is ook wat ik hier miste...
Niet alleen de lengte van een stuk, maar zeker ook het gekopieerde zonder een persoonlijke bijdrage vind ik niet echt uitnodigen een verhaal te lezen...

Ja is een lang stuk inderdaad, maar als je de laatste tijd velen verhalen binnen CM aanhoorde, dan is dat stukje misschien in bepaald opzicht wel de moeite waard. Het gaat dieper in de menselijke gevoelens. m.n. toch dat mensen niet altijd iets kunnen loslaten uit een verleden en of daaruit de hedendaagse gevoelens baseren vanuit het verleden.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 19:30

FRANKT627 schreef:
Ik wil langs deze weg MARIJAN072 van harte groeten en zeggen dat ik het erg spijtig vind dat ze niet meer op CM te lezen is.

Lachende smiley Frank

IK MIS JE, MARIJAN072!!!!

Dit forum is openbaar maar elk nadeel hep se foordeel. (Even in ABN voor Leonard) Engeltje smiley

Tommie wil weer les.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 18 april 2011, 19:34
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 19:35

DAVID923 schreef:
Nee, iemand die Sola Scriptura als motto heeft...tuurlijk denk ik er niet anders over, in het algemeen, als het aankomt op het gezag en autoriteit van de Bijbel. Maar niet in dit specifieke geval, er zijn tijdloze Bijbelse principes en ook specifiek en tijd/bedeling gebonden onderwerpen.

Vond de argumenten zeer goed in die link. Al zal je me nooit horen zeggen dat de Geestelijke gave alleen voor toen waren. Zie bij zendings gebied en sommige situatie`s. God is niet gebonden aan mensen of menselijke dogma`s, God kan wil en doet nog steeds volop wonderen, maar er is ook erg veel imitaie van satan en de menselijke geest, dus ik blijf een toetsende, waakzame terughoudendheid hebben als het op deze dingen aankomt.
Wat betreft bedelingenleer, ben ik dus geen voorstander van. Het is altijd de neiging van de mens de heilsgeschiedenis in te delen, maar ik geloof niet dat die absolute grenzen bestaan.
Ik vind dat de gaven van de Geest net als vroeger werken. Er is geen enkel argument te bedenken waarom het nu niet meer zo zou zijn. Hoe kun je de geestelijke strijd aan gaan zonder de geestelijke ogen die hebben? Ik denk dat de wereld schreeuwt om onderscheid van geesten...Ook de profetie heeft nog steeds haar waarde. Niet alles kan en is vervangen door de Bijbel alleen.
Het getuigt in mijn ogen van een soort hoogmoed als je stelt dat de gemeente zonder Gods gaven kan. God heeft niet alleen Zijn Woord gegeven, maar ook Zijn Geest uitgestort. In jouw redenatie hebben we dat eigenlijk niet meer nodig. Jezus' laatste onderwijs ging juist over de Heilige Geest.

Ik geloof ten volle, dat de gaven van de Geest voor deze tijd zijn. Zelf heb ik op dat gebied teveel meegemaakt om dat te ontkennen. Ik zou ook geen bediening willen hebben zonder de gaven....
Mocht men dus denken dat ik een tegenstander ben van de gaven van de Geest, dat is dus hiermee ontzenuwd. Waar ik wel op tegen ben, is dat men gewoon stelt dat je vooraf kunt zien welke geestelijke gaven je hebt. Dan heeft het niks meer te maken met het doel waarom God Zijn gaven geeft. God geeft Zijn gaven ter toerusting van de gemeente. Niet ter verheerlijking van jezelf. En een diagnose vooraf is denk ik niet de bedoeling.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 19:39

THOMAS968 schreef:
IK MIS JE, MARIJAN072!!!!Dit forum is openbaar maar elk nadeel hep se foordeel. (Even in ABN voor Leonard) Engeltje smiley

Tommie wil weer les.

Ja, je kan er wel mee lachen maar sommige mensen kunnen een bepaalde indruk op je maken en als ze dan zo abrupt vertrekken is dat wel pijnlijk. Je kan toch een liefdevol gevoelen hebben (en neen, dat heeft niets met verliefdheid te maken) na een hoop gedeeld te hebben. Je hoeft daarom niet elke dag te mailen met iemand. Gewoon haar aanwezigheid en het gevoel te hebben dat alles min of meer in orde is geeft al een geruststellend gevoel.

Pffff, ik kan niet tegen afscheid... Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2210 2211 2212 2213 2214 2215 2216 ... 6194 Volgende
Pagina 2213 van 6194