| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 20:56
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | annete waar zie ik bij jouw de houding terug van sterven aan jezelf? zelfverloochening en navolging? lees veel over wat jij wel en niet wilt.. weet je dat je niet van jezelf bent? dat je bent gekocht?
een voorbeeld hoe radicaal het is:
mat 10:
37 Wie vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mij niet waardig; en wie zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mij niet waardig; 38 en wie zijn kruis niet opneemt en achter Mij gaat, is Mij niet waardig. 39 Wie zijn leven vindt, zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest om Mijnentwil, zal het vinden.
mat 16:
24 Toen zeide Jezus tot zijn discipelen: Indien iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelf en neme zijn kruis op en volge Mij. 25 Want ieder, die zijn leven zal willen behouden, die zal het verliezen; maar ieder, die zijn leven verloren heeft om Mijnentwil, die zal het vinden. |
Maar dat kan alleen maar in combinatie met de liefde die je voor God hebt. En hoe kan je van iemand houden, als je Hem alleen kent van horen zeggen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 20:58
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Ik vind dit eerlijk gezegd een rare reactie op die van Annette David...  |
Misschien is het zo dat David meer theoretisch is en dat de praktijk wat weerbarstiger is??????? Ervaringen vormen je he? En ik denk zelf dat hij het verhaal van Annette niet zo goed begrepen heeft anders schrijf je dit soort dingen niet...... En misschien zijn die verhalen ook niet te bevatten als je het zelf niet bij de hand hebt gehad..En je doet een ander ook onnodig verdriet om er zo over te schrijven.....Maar ja, dit is maar een aanname van mij he? Wie weet heeft hij er zelf een verklaring voor?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 21:03
|
|
|
|
In ieder geval naderen we wat ik de essentie van deze discussie vind.
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 21:09
|
|
|
|
http://youtu.be/dxzAk04rJtw
Prachtige muziek voor een ingetogen stille week........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 19 april 2011, 21:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 21:13
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Hee Frank, dit viel mij ook wel op... Maar weet je, stel dat er 100 mensen zouden komen, dan zou je toch echt niet als laatsten aan willen komen haha, want dat wordt namen onthouden en handjes schudden... Dus ergens kan ik het ook wel begrijpen... |
ja, dat is dan ook weer waar...misschien was ik te voorbarig...weeral...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTHA725
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 21:19
|
|
|
|
PASEN
Hoe kunt ge nog treuren, hoe kunt ge nog klagen, Hoe kunt ge nog twijfelen, hoe kunt ge nog vragen, Wat zucht ge om uw zonden, wat roept ge om genade, Wat zoekt ge naar hulp in uw strijd tegen het kwade, Wat vraagt ge naar woorden om Christus te danken, Waarom heeft uw loflied onzuivere klanken? Ga nu eens door het leven met stralende ogen; Want Christus, Die Zich aan het kruis liet verhogen ontving voor Zijn lijden uw vrijspraak, uw leven; Uw zonde, uw verraad zijn vergeven, vergeven! De Heer is verrezen! De Heer is verrezen! Behoeft ge nog MEER om gelukkig te wezen? De dood is nu DOOD- overwonnen is 't lijden En Pasen betekent een eewig verblijden!
( uit Gouddraad uit vlas , van Nel Benschop )
Hoi allemaal,
Donderdag is er geen gebedsroom, , in verband met de komende feestdagen. WEL bidden we jullie Gods rijke zegen over deze dagen, HIJ IS WAARLIJK OPGESTAAN!!!
Is er behoefte aan gebed, dan kan je dat evt samen met anderen in overleg doen op donderdag in de gebedsroom, maar Vandam en ik zijn er dan niet.
Gods rijke zegen, en vreugde in Hem, JEZUS LEEFT!!
Martha en Vandam
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 21:26
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | nu al? mensch, het is net 9 uur geweest! |
9 uur .......bijna pauze, tijd voor de 3e bak koffie en 2e ontbijt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 21:27
|
|
|
|
Dinsdag 19 april, 2 Kron. 33: 10-17; Nood leert bidden.
In tijden van oorlog zie je dat: nood leert bidden. Dan stromen de kerken weer vol. Mensen die er jaren lang niet waren geweest zijn, komen weer. Mensen die in tijden niet meer gebeden hebben, vouwen hun handen. Nood leert bidden. Ik vraag me af, of dat altijd zo is. Het kan ook anders. Soms leert nood: vloeken! Er zijn net zo goed mensen die door moeilijke situaties in hun leven vaarwel zeggen en niets meer met de bijbel en de kerk te maken willen hebben. Nee, niet altijd leert nood bidden. In het geval van Manasse is het wel zo. Zijn geschiedenis lijkt een beetje op het verhaal van de verloren zoon. Hij is gearresteerd, de goddeloze koning. Getransporteerd naar Babel, opgebracht als een boef, een misdadiger. En daar, in Babel, ver weg van Jeruzalem, daar komt Manasse tot inkeer. Hoe? Wie zal dat zeggen? Misschien heeft Manasse is stilte teruggedacht aan zijn vader, koning Hizkia. Misschien heeft hij zich de woorden van zijn vader herinnerd, woorden over de God van Israël. Ach het is soms zo gek nog niet om een tijd lang in je leven uitgerangeerd te worden. Voor je het weet word je opgenomen in de maalstroom van de tijd: je jakkert en je jaagt maar door. Tijd om eens rustig na te denken over leven en dood, ontbreekt. Manasse wordt stik gezet. Gearresteerd. Door God zelf. Omgezet. Het wordt het begin van een nieuwe periode in zijn leven. En zijn volk deelt in de ommekeer. Het is aan alles te merken! Nood leert – soms – bidden. En áls dat zo is, kun je God voor de nood zelfs danken!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 21:29
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | 9 uur .......bijna pauze, tijd voor de 3e bak koffie en 2e ontbijt.  |
Hoeveel pauzes heb jij dan op een dag Visser????? 3e bak koffie? tweede ontbijt? en dat om negen uur 's morgens al?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 21:29
|
|
|
|
|
Kees Kraayenoord is de favorite artiest van deze lijst. Later meer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 21:30
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | We weten nu onderhand wel hoe Chat over de picknicks denkt. Laat maar rusten. En nu weer on-topic, laat ik niet merken dat jullie dat niet lukt, anders zie ik me genoodzaakt mijn abonnement te verlengen!
 |
Leuk dat je blijft Griffin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 21:30
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Hoeveel pauzes heb jij dan op een dag Visser????? 3e bak koffie? tweede ontbijt? en dat om negen uur 's morgens al?  |
Maar hij doet dan ook erg zijn best
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 21:31
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Kees Kraayenoord is de favorite artiest van deze lijst. Later meer. |
Die ken ik niet eens Mario......dus mijn favoriet is het ook niet......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 21:35
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | echt vrienden kan je denk ik niet zijn met mensen die Jezus niet als Heer erkennen. Evangeliseren via relaties en kennissen ok.... Wat ik bedoel is; mijn definitie van vriendschap is wat david en jonathan hadden, niet 300 vrienden op facebook. echte vrienden kan ik denk ik niet zijn met iemand die niet van God houdt. But thats just me.
Verder, als je er toch voor kiest komt er ook verleiding bij kijken, en moet je uitkijken niet in hun zonde en de bijkomende verleidingen meegetrokken word.
1 Kor 15,33 Misleidt uzelf niet; slechte omgang bederft goede zeden. |
Ik dacht juist dat Jezus ons het voorbeeld (gelijkenis) gaf van de barmhartige Samaritaan om aan te geven wie je naaste is... Niet de priester of de Leviet kwam de man (die door rovers overvallen was) te hulp maar de Samaritaan, degene van wie je het laatst zou verwachten dat ie zich zou bekommeren om die man...
Vaak genoeg heeft Jezus ook gewezen op wat voor verschil het eigenlijk is als je goed bent voor degene die goed voor jou zijn... (Luc. 6:31-35) M.i. is het nogal duidelijk dat je -of het nou een gelovige is of een niet-gelovige- een voorbeeld dient te zijn voor anderen... En niet altijd is direct evangeliseren de manier, soms is het beter de ander dieper te willen kennen... en daar pas later op terug te komen...
Ik vind het voor mezelf belangrijk dat ik mijn dingen niet voor de ander in houd... ik schaam me niet voor mijn geloof en ook niet (meer) voor Jezus, dus als het daarover gaat vertel ik wel wat mij bezighoudt. Vaak zegt het meer hoe je bent en kun je op die manier mensen nieuwsgierig maken denk ik... Maar overtuigen kan ik niet, wel getuigen...
Het is iets anders dat ik liever gelovige vriendschappen heb, ik merk toch dat als de vriendschap dieper gaat ik het mis als de ander mij daarin niet kan begrijpen betreft mijn geloof, maar dat is denk ik iets persoonlijks...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 21:37
|
|
|
|
ma. zuurkool met worst di. stamppot boerenkool wo. erwtensoep do. stamppot peen en juun vr. kroten met spek za. hoog tijd voor friet zo. daar gaan we nog eens over nadenken maar iig. geen brok olie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 21:40
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Die ken ik niet eens Mario......dus mijn favoriet is het ook niet......  |
Wat is jouw favorite dan??????????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 21:41
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Ik dacht juist dat Jezus ons het voorbeeld (gelijkenis) gaf van de barmhartige Samaritaan om aan te geven wie je naaste is... Niet de priester of de Leviet kwam de man (die door rovers overvallen was) te hulp maar de Samaritaan, degene van wie je het laatst zou verwachten dat ie zich zou bekommeren om die man...
Vaak genoeg heeft Jezus ook gewezen op wat voor verschil het eigenlijk is als je goed bent voor degene die goed voor jou zijn... (Luc. 6:31-35) M.i. is het nogal duidelijk dat je -of het nou een gelovige is of een niet-gelovige- een voorbeeld dient te zijn voor anderen... En niet altijd is direct evangeliseren de manier, soms is het beter de ander dieper te willen kennen... en daar pas later op terug te komen...
Ik vind het voor mezelf belangrijk dat ik mijn dingen niet voor de ander in houd... ik schaam me niet voor mijn geloof en ook niet (meer) voor Jezus, dus als het daarover gaat vertel ik wel wat mij bezighoudt. Vaak zegt het meer hoe je bent en kun je op die manier mensen nieuwsgierig maken denk ik... Maar overtuigen kan ik niet, wel getuigen...
Het is iets anders dat ik liever gelovige vriendschappen heb, ik merk toch dat als de vriendschap dieper gaat ik het mis als de ander mij daarin niet kan begrijpen betreft mijn geloof, maar dat is denk ik iets persoonlijks... |
Is het juist niet zo dat je elkaar kan waarderen in wie je bent? Dat is in ieder geval mijn ervaring.Ik ben een christen en dat hoort bij mij, dat weet men ook en ik merk wel dat mensen er toch wat milder tegen aan kijken als ze merken dat je ook een persoon bent die midden in het leven staat en dat het christen zijn bij je leven hoort. Net zoals niet geloven ook bij iemand leven hoort......en dat kan tot boeiende gesprekken leiden.......Ik zou het persoonlijk erg kortzichtig vinden als je zo de keuze voor vriendschappen maakt.......en ook niet zo christelijk eigenlijk.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 21:43
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | ma. zuurkool met worst di. stamppot boerenkool wo. erwtensoep do. stamppot peen en juun vr. kroten met spek za. hoog tijd voor friet zo. daar gaan we nog eens over nadenken maar iig. geen brok olie
 |
Oké, dat is het menu voor de winter. Maar wat eet je deze week???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 21:50
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Hoeveel pauzes heb jij dan op een dag Visser????? 3e bak koffie? tweede ontbijt? en dat om negen uur 's morgens al?  |
Dat ligt er aan. Ligt er maar net aan hoe veel ik de avond er voor heb gedronken. Als ik al die plaspauze's moet meetellen ......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 21:51
|
|
|
|
http://youtu.be/4mEQRnAEFeY
Dit is toch wel een van mijn favorieten, vooral als je naar de tekst luistert.........ben nog steeds op zoek naar de vertaling van dit lied.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 21:54
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Oké, dat is het menu voor de winter. Maar wat eet je deze week??? |
Waarom is dat perse voor de winter? Alles wat op deze waslijst staat, ligt nu ook in de winkel hoor.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 21:56
|
|
|
|
[quote=MARYLIEN613]
Je geloof uitdragen in wie je bent, Marylien, is denk ik het belangrijkste. Daarin laat je Gods Liefde zien en door jou heen werkt Zijn Liefde voor jouw vrienden die niet gelovig zijn. Ook hen heeft Hij geschapen. Geniet van de vriendschappen die God op jouw pad heeft gebracht omdat jullie voor elkaar veel kunnen betekenen. Als ze vragen stellen over je geloofsbeleving kan je gerust een gesprek daarover beginnen. Ik geloof niet dat we perse moeten evangeliseren en iedereen op ons pad tot het geloof moeten proberen te brengen maar wel door onze levensstijl de ander nieuwsgierig kunnen maken. Mijn vrienden die niet geloven waardeer ik om wie ze zijn en andersom is dat ook zo en dat is niet verkeerd. Volgens mij valt het zelfs onder: "heb uw naaste lief gelijk uzelf". Als ze leefgewoonten hebben die je niet wilt navolgen zou ik dat ook niet doen, blijf jezelf wel trouw. Voor hen bidden als ze hulp nodig hebben kan soms mooie ontwikkelingen geven in de vriendschap en in jullie levens. Vrees niet, Marylien, wees dankbaar voor het geschenk van hun vriendschap en dat je hen vriendschap kunt geven! Geniet ervan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 22:01
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik wil langs deze weg MARIJAN072 van harte groeten en zeggen dat ik het erg spijtig vind dat ze niet meer op CM te lezen is.
Frank |
http://www.youtube.com/watch?v=puZoPJSFwbk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 22:06
|
|
|
|
[quote=MVV749]Bedankt voor jullie welkom!
Hallo MVV Leuk dat je je voorsteld en kom er gezellig bij. Heb ik het goed dat je uit Maastricht komt vanwege MVV??? Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 22:06
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Leuk dat je blijft Griffin  |
Griff....dat zegt ie wel maar of ie dat ook meent????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 22:08
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Waarom is dat perse voor de winter? Alles wat op deze waslijst staat, ligt nu ook in de winkel hoor.  |
wat zijn kroten?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 22:10
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | wat zijn kroten? |
Rode bieten. Ik noem ze ook kroten en zijn waanzinnig lekker.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 22:10