| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 12:34
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | ik vraag me af of iedereen buiten aan het genieten is van de zon, het is zo leeg en stil op cm! |
Ik geniet momenteel ook buiten van de zon. Dus ik vraag me af of dat daadwerkelijk de reden is waarom het stil is op CM.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 12:37
|
|
|
|
[quote=MARTIN695]
Inderdaad altijd leuk om een naamgenoot te ontmoeten.
Het was inderdaad wat warm en nu ben ik verbrand. Zo de koelkast daar verlichting voor geven??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 12:39
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | Niet zozeer het slechtste moment vandaag (althans dat hoop ik en daar bid ik voor). Vandaag (donderdag) krijgt mijn vriendin uitslag over de botscan van haar dochter. Er zit een bacterie in het bot... of het is botkanker.. Bidden jullie mee voor Ilse? |
En, hoe was de uitslag? Het klinkt beide niet positief, dus ik hoop dat het uiteindelijk het minst erge is ontdekt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 13:03
|
|
|
|
Dat ik vanmorgen op het werk kwam , en de baas bij me kwam , met een leuk presentje omdat het Secretaressedag is mijn dag begon dus goed .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 14:28
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Ik doelde idd. op je laatste uiting over Jezus.
Misschien zou je het eens kunnen proberen om dat los te laten, als je alles beredeneert, mis je misschien de onbevangenheid die bijv. een kind nog heeft... En volgens mij kun je ook niet alles beredeneren... het geloof is de absolute zekerheid dat onze hoop ook werkelijkheid wordt. Het geloof nu is de zekerheid der dingen, die men hoopt, en het bewijs der dingen, die men niet ziet. (Hebr. 11:1).
Ik vind het nog wel moeilijk om uit je uitleg e.e.a. te halen omdat je hierin nogal vaag blijft... misschien vind je het moeilijk onder woorden te brengen...?
Ik hoop dat ook jij in je leven mag ervaren wie God (Jezus) voor je wilt zijn... Het gaat daarbij m.i. allereerst dat je gelooft in de dingen die je leest in de bijbel, maar je mag het vanuit die belofte ook terugzien in je eigen leven... ik hoop dat ook jij dat mag gaan ontdekken... Ik wens je Gods zegen daarin... |
Hoi Susannah,
Bedankt voor je persoonlijke antwoord. Ik vind het inderdaad lastig om onder woorden te brengen hoe ik geloof en hoe ik me daarbij voel.
Ik geloof de dingen die ik in De Bijbel lees en het is voor mij de enige waarheid. Je hebt ook helemaal gelijk. Ik weet dat we moeten geloven als een kind en daar past rationeel denken niet echt bij. Maar weten dat De Bijbel de waarheid is, wil nog niet zeggen dat ik weet hoe ik het Geloof zou moeten ervaren. Ik voel er namelijk zo weinig bij. En ik heb geen idee waardoor ik er zo weinig van ervaar. Misschien geloof ik verkeerd, misschien heb ik geen vertrouwen, misschien vind ik mezelf niet goed genoeg om als een vriend van Jezus door het leven te gaan. Wie zal het zeggen?
Ik bid vaak of God mijn ogen wil openen om Zijn weg te kunnen ontdekken en te kunnen volgen. Maar tot op heden kan ik zijn belofte nog niet terug vinden in mijn leven. Veel tegenslag is de oorzaak dat ik moeite heb om dingen positief te ervaren. Mogelijk ben ik daardoor blind geworden voor de dingen die God ons geeft. En kan ik daardoor Zijn vriendschap niet als zozeer ervaren.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 14:41
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | Frank, kan moeilijk geloven dat je vriendenloos bent! Iedereen heeft toch ergens wel een vriend of vriendin? of je stelt misschien andere/hogere eisen aan je vriendschappen? |
Hé Marylien, wat ik schreef is echt waar. Ik speel niet de zielepiet of ik drijf niet over wanneer ik zeg dat ik geen vrienden heb. Tenzij dan mijn vader. Oja, ik spreek hier wel over een 'tastbare' vriend.
Hoge eisen stel ik niet want aan wie moet ik die eisen stellen. Ik kan immers alleen maar een eis stellen in relatie tot iemand. Andere eisen? Ik weet niet wat ik daar moet onder verstaan. Het zou inderdaad leuk zijn mocht ik het ervaren zoals Augustinus het beschreef. Vrienschap is meer dan zomaar eens een praatje te maken met een AH-mevrouw of met een buur of door het schrijven van een mail.
Er zijn inderdaad mensen die vrienden-loos zijn. Dat is geen nieuw gegeven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 14:44
|
|
|
|
Het slechtste moment tot op heden:
Na een telefoongesprek met een vriendin nog steeds geen goed gevoel hebben over het wel of niet financieël bijstaan. Ik zou haar graag willen helpen, weet dat ze geld nodig heeft...........maar op de één of andere manier voelt het nog steeds niet goed.
Ik denk dat dit een klassiek voorbeeld is van het wantrouwen in deze maatschappij. Moeten twijfelen om een vriend/vriendin te helpen hoort toch niet!? Maar helaas bewijst de realiteit dagelijks anders.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INKTVIS960
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 14:45
|
|
|
|
Een wens is een verlangen, een hoop, een droom, of wat dan ook. Een wens die moet je koesteren, zodat je zorgen overleeft. Een wens is onze glimlach, een verlangen wat je straalt. Een wens die doet je leven, als er niemand om je geeft. Een wens is durven vechten, voor wat je ooit bereiken wil. Een wens is je verwarmen, als jou wereld het begeeft. Een wens is laten zien, hoe een hart omarmen kan. Een wens is wat ons siert, en diep van binnen onderscheidt. Een wens is wat wij wensen, voor een ieder die dit nodig heeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 14:47
|
|
|
|
Een uurtje geleden: Een vriendin, welke ik al te lang niet gesproken had, aan de lijn hebben.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 15:01
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Hé Marylien, wat ik schreef is echt waar. Ik speel niet de zielepiet of ik drijf niet over wanneer ik zeg dat ik geen vrienden heb. Tenzij dan mijn vader. Oja, ik spreek hier wel over een 'tastbare' vriend.
Hoge eisen stel ik niet want aan wie moet ik die eisen stellen. Ik kan immers alleen maar een eis stellen in relatie tot iemand. Andere eisen? Ik weet niet wat ik daar moet onder verstaan. Het zou inderdaad leuk zijn mocht ik het ervaren zoals Augustinus het beschreef. Vrienschap is meer dan zomaar eens een praatje te maken met een AH-mevrouw of met een buur of door het schrijven van een mail.
Er zijn inderdaad mensen die vrienden-loos zijn. Dat is geen nieuw gegeven.
 |
Hoi Frank,
Ik weet niet of je antwoord wilt geven op een persoonlijke vraag, maar ik stel het toch. Vragen staat vrij, nietwaar.
Heb je enig idee hoe het is zo is gegroeid dat je vriendenloos bent? Ik kan me er iets bij voorstellen dat je momenteel geen vrienden meer hebt, maar ik mag toch aannemen dat je ooit vrienden had?
Ik merk namelijk aan mijn eigen situatie dat ik ook steeds minder vrienden in mijn leven overhou. Dit komt voornamelijk door een chronische ziekte waardoor ik beperkt ben, maar ook door mijn eigen gesloten karakter (wat zo gegroeid is). Door het eerste feit kom ik soms nog wel eens oppervlakkig in contact met 'nieuwe' mensen, maar door het laatste verliezen veel mensen interesse.
Mogelijk is er in jouw leven ook iets wat het sociale contact bemoeilijkt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 15:19
|
|
|
|
Goeiemiddag allemaal,
Het valt me op dat er vrij weinig mensen actief zijn op dit forum. Het kan natuurlijk zo zijn dat het mooie weer een rol speelt, maar dan nog had ik 's avonds wat meer actie verwacht. Juist van een betaalde service waar genoeg mensen lid van zijn, had ik wat hogere verwachtingen. Het forum lijkt een beetje te zijn doodgebloed en mist daardoor het doel.
Omdat ik een proeflid ben, heb ik mogelijk de verkeerde verwachtingen. Is het doel van CM meer gericht op persoonlijke e-mail contacten? Is het misschien de bedoeling dat er hoofdzakelijk zelf contacten worden gelegd via de persoonlijke profielen? Gewoon lukraak mailen naar iemand die je leuk lijkt en afwachten of er reactie terug komt??
Ik vind het zelf altijd leuker om op een actief forum te komen en op die manier mensen echt te leren kennen i.p.v. eerst te 'shoppen' op diverse profielen om te zien of er iets van het gading bijzit. Dat kan natuurlijk ook leuk zijn, maar dat is niet wat ik hier had verwacht. Ik heb sowieso geen ervaringen met dit soort dingen, dus ik vraag het maar even na.
Alvast bedankt voor enige reactie!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 15:36
|
|
|
|
| MVV749 schreef: | | Ik geniet momenteel ook buiten van de zon. Dus ik vraag me af of dat daadwerkelijk de reden is waarom het stil is op CM. |
Als je teveel op het forum zit ..is het ook weer wat MVV
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 16:01
|
|
|
|
Dat mijn moeder een uur geleden door de huisarts is gebeld met de mededeling dat ze uit het borstbevolkings onderzoek is gekomen!
Moet vanmiddag naar hem toe om te horen hoe en waar er een tumor zit en wat ze gaan doen.
Willen jullie voor ons bidden? Velen van jullie weten dat ik het psychische al zwaar heb dus dit is nog een klap om te verwerken, hoop en bid dat de uiteindelijke uitslag mee mag vallen.
Erika.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 16:02
|
|
|
|
| MVV749 schreef: | Hoi Frank,
Ik weet niet of je antwoord wilt geven op een persoonlijke vraag, maar ik stel het toch. Vragen staat vrij, nietwaar.
Heb je enig idee hoe het is zo is gegroeid dat je vriendenloos bent? Ik kan me er iets bij voorstellen dat je momenteel geen vrienden meer hebt, maar ik mag toch aannemen dat je ooit vrienden had?
Ik merk namelijk aan mijn eigen situatie dat ik ook steeds minder vrienden in mijn leven overhou. Dit komt voornamelijk door een chronische ziekte waardoor ik beperkt ben, maar ook door mijn eigen gesloten karakter (wat zo gegroeid is). Door het eerste feit kom ik soms nog wel eens oppervlakkig in contact met 'nieuwe' mensen, maar door het laatste verliezen veel mensen interesse.
Mogelijk is er in jouw leven ook iets wat het sociale contact bemoeilijkt? |
Soms loopt nu eenmaal zo, MVV. Ik zou misschien wel 100 redenen kunnen bedenken maar dan nog is het geen zekerheid of het wel klopt wat ik zeg. Bij de ene lukt als een fluitje van een cent en bij de andere is het misschien een levenslang verwachten.
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 16:07
|
|
|
|
| MVV749 schreef: | | En, hoe was de uitslag? Het klinkt beide niet positief, dus ik hoop dat het uiteindelijk het minst erge is ontdekt. |
Ik zit nog steeds in spanning af te wachten tot ze wat laat horen..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 16:42
|
|
|
|
Om maar eens even een nieuw topic in de groep te gooien:
Genesis 6 1 Zo kwamen er steeds meer mensen op aarde, en zij kregen dochters. 2 De zonen van de goden zagen hoe mooi de dochters van de mensen waren, en ze kozen uit hen de vrouwen die ze maar wilden. 3 Toen dacht de HEER: Mijn levensgeest mag niet voor altijd in de mens blijven, hij is immers niets dan vlees; hij mag niet langer dan honderdtwintig jaar leven. 4 In die tijd en ook daarna nog, zolang de zonen van de goden gemeenschap hadden met de dochters van de mensen en kinderen bij hen kregen, leefden de giganten op aarde. Dat zijn de befaamde helden uit het verre verleden.
Wie zijn die zonen van de goden die kinderen kregen bij de dochters van de mensen? En wat wordt bedoeld met de giganten die op aarde leefden en die “de befaamde helden uit het verre verleden”? Op wie wordt hier gedoeld?
Het zijn vragen die in mij omgaan als ik deze tekst lees en juist daarom ben ik heel benieuwd naar hoe jullie deze tekst lezen…..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 16:52
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Om maar eens even een nieuw topic in de groep te gooien:
Genesis 6 1 Zo kwamen er steeds meer mensen op aarde, en zij kregen dochters. 2 De zonen van de goden zagen hoe mooi de dochters van de mensen waren, en ze kozen uit hen de vrouwen die ze maar wilden. 3 Toen dacht de HEER: Mijn levensgeest mag niet voor altijd in de mens blijven, hij is immers niets dan vlees; hij mag niet langer dan honderdtwintig jaar leven. 4 In die tijd en ook daarna nog, zolang de zonen van de goden gemeenschap hadden met de dochters van de mensen en kinderen bij hen kregen, leefden de giganten op aarde. Dat zijn de befaamde helden uit het verre verleden.
Wie zijn die zonen van de goden die kinderen kregen bij de dochters van de mensen? En wat wordt bedoeld met de giganten die op aarde leefden en die “de befaamde helden uit het verre verleden”? Op wie wordt hier gedoeld?
Het zijn vragen die in mij omgaan als ik deze tekst lees en juist daarom ben ik heel benieuwd naar hoe jullie deze tekst lezen….. |
In de Willebrord vertaling staat:...de zonen van God...dus niet de zonen van de goden
Adam was bijvoorbeeld een zoon van God...en niet een zoon die uit 2 mensen ontstaan is
Als ik het me nog goed herinner wordt met de 'reuzen' de afvalligen bedoeld. Mensen die zich hebben afgewend van God.
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op donderdag 21 april 2011, 17:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 17:25
|
|
|
|
we willen dus op zaterdag 21 mei voor de zesde keer gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je in een bericht van mariska......inclusief foto van het restaurant, ik dacht op pagina 48 van een ander picknick-topic.
ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten. - er worden geen pannenkoeken aan de zwijnen gevoerd.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
hannah810, 38 jaar, regio 073, met pleegdochter van 5 madelief 40 jaar trijnie671, 49 jaar, regio 0594 SweetLady, sweet 40, regio 026 maria576 en partner; regio 038 dini968, 52 jaar susannah475, 45 jaar jennifer645 43 jaar regio 345
eloy997 45 jaar + zoon 12 en dochter 10 crossroad317 regio 0524 maded 46 jaar regio 0183 jan578 52 jaar regio 0172 Billy701 49 jaar regio 0594 jan935 61 jaar regio 0182
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 17:45
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | In de Willebrord vertaling staat:...de zonen van God...dus niet de zonen van de goden
Adam was bijvoorbeeld een zoon van God...en niet een zoon die uit 2 mensen ontstaan is
Als ik het me nog goed herinner wordt met de 'reuzen' de afvalligen bedoeld. Mensen die zich hebben afgewend van God. |
Maar waarom worden die dan de befaamde helden uit het verre verleden genoemd?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 18:14
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | Maar waarom worden die dan de befaamde helden uit het verre verleden genoemd? |
Oja, wel dat slaat op de gevallenen. Het zijn geen bekenden namen maar er wordt mee aangeduid dat zij die echt godvruchtig leefde, God wist dat natuurlijk en daarom waren het voor Hem bekenden, zich nu tegen Hem keerde door hun gedrag. Het is zoals wij nu zouden zeggen: 'Van uw vrienden moet ge het hebben.'.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 18:15
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Om maar eens even een nieuw topic in de groep te gooien:
Het zijn vragen die in mij omgaan als ik deze tekst lees en juist daarom ben ik heel benieuwd naar hoe jullie deze tekst lezen….. |
Volgens mij zijn de zonen Gods engelen. Er wordt ook over "de zonen Gods" gesproken in het boek Job
Job 1:6 Op zekere dag nu kwamen de zonen Gods om zich voor de HERE te stellen, en onder hen kwam ook de satan. 7 En de HERE zeide tot de satan: Vanwaar komt gij? En de satan antwoordde de HERE: Van een zwerftocht over de aarde, die ik doorkruist heb.
Blijkbaar was er ooit een tijd dat de zonen Gods gemeenschap konden hebben met mensen. In het boek Job lees je dan dat behalve de zonen Gods (of de engelen denk ik dan) ook satan daar verscheen, de gevallen engel die ook een eigen wil had en als God wilde zijn en daarom ongehoorzaam was voor God. We weten allemaal wat voor consequenties dit heeft gehad en nog heeft...
Sommigen zijn het er niet mee eens dat het engelen geweest zouden zijn en beweren het volgende:
"Adam en Eva hebben voor de zondeval kinderen gehad. Hoeveel? Dat weten we niet, maar het moeten er genoeg zijn geweest om Kain later in de gelegenheid te stellen een vrouw te vinden en om bang te zijn door die “anderen” te worden vermoord.
Adam was voor de zondeval een zoon van God. Zijn kinderen van voor de zondeval zijn dan ook zonen van God!"
Opvallend is dat bij de uitleg van "Het Leven" in het boek Job "de zonen Gods" zelfs weggelaten wordt en vervangen door het woord "engelen". Echter bij de uitleg in Genesis staat juist dat "de zonen Gods" geen engelen zouden kunnen zijn. Zelfs de uitleg in "Het Leven" is daarover dus per tekst verschillend over. Helaas heb ik slechts een half jaar Hebreeuwse les gehad ;) en inmiddels ben ik dat alweer vergeten, dus hoe het in de oorspronkelijke tekst staat weet ik niet; misschien dat Chatuliem ons daarin kan helpen ?
De meest gangbare ontkenning dat met de zonen Gods engelen bedoeld zouden worden is dat engelen niet zouden kunnen trouwen of kinderen krijgen. Maar God noemt het zelf een misdraging van de mens, daarmee zou je bijna denken dat het geen engelen waren als Gabriel, maar de gevallen engelen die tesamen met satan op de aarde zijn geworpen... Maar of dat laatste waar is... blijkbaar is het woordje "vlees" hierin belangrijk, dat de mens zelf gezondigd had (oude 'natuur').
Interessant onderwerp overigens Lisa...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op donderdag 21 april 2011, 18:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 18:33
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik kom net effe binnen na enkele klusje te hebben gedaan. Het is wel erg warm.
Nog ongeveer 153 keer slapen en dan hebben we de warmste periode van het jaar gehad. Als we mogen veronderstellen dat het steeds mooi weer zal blijven natuurlijk.  |
Misschien dat het in België zo het weer is In Nederland kan het zelfs in september nog mooi weer zijn... Dus eh, niet zo negatief hè... Positief denken heet dat de lente is nog maar net begonnen !!
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op donderdag 21 april 2011, 18:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 18:46
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Misschien dat het in België zo het weer is In Nederland kan het zelfs in september nog mooi weer zijn... Dus eh, niet zo negatief hè... Positief denken heet dat de lente is nog maar net begonnen !! |
In die 153 keer slapen zit ook de maand september bij gerekend. Pfff, ik mag nooit eens negatief zijn...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 18:46
|
|
|
|
Er staan meer dan 60000 berichten op het forum. Het is maar wat je gering noemt. Ok, heel veel is flauwekul en ook als zodanig benoemd maar als je onder Christelijk leven of Vriendschap en relaties kijkt, is er veel te lezen, hoor. De kwaliteit wordt nu eenmaal bepaald door degene die de bijdrage levert. Iedereen die dat wil, kan schrijven, dat is een gegeven. Maar als je ziet hoe andere christelijke fora het doen, hebben we niet te klagen. Het ligt de laatste paar weken wel wat op zijn gat, dat ben ik wel met je eens. Dat soort perioden zijn we hier wel vaker te boven gekomen. Ik meen dat het nieuwe forum gestart is in november 2009, dan heb je het over honderden bijdragen per week.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 21 april 2011, 22:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 18:49
|
|
|
|
| MVV749 schreef: | Goeiemiddag allemaal,
Het valt me op dat er vrij weinig mensen actief zijn op dit forum. Het kan natuurlijk zo zijn dat het mooie weer een rol speelt, maar dan nog had ik 's avonds wat meer actie verwacht. Juist van een betaalde service waar genoeg mensen lid van zijn, had ik wat hogere verwachtingen. Het forum lijkt een beetje te zijn doodgebloed en mist daardoor het doel.
Omdat ik een proeflid ben, heb ik mogelijk de verkeerde verwachtingen. Is het doel van CM meer gericht op persoonlijke e-mail contacten? Is het misschien de bedoeling dat er hoofdzakelijk zelf contacten worden gelegd via de persoonlijke profielen? Gewoon lukraak mailen naar iemand die je leuk lijkt en afwachten of er reactie terug komt??
Ik vind het zelf altijd leuker om op een actief forum te komen en op die manier mensen echt te leren kennen i.p.v. eerst te 'shoppen' op diverse profielen om te zien of er iets van het gading bijzit. Dat kan natuurlijk ook leuk zijn, maar dat is niet wat ik hier had verwacht. Ik heb sowieso geen ervaringen met dit soort dingen, dus ik vraag het maar even na.
Alvast bedankt voor enige reactie! |
Hoi Mvv,
Er is een groep die erg actief is op het forum maar er zijn er ook vele actief in de lobby/ chatroom een aanrader om ook daar eens in te gaan.
succes gr erika
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 18:50
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Er staan meer dan 60000 berichten op het forum. Het is maar wat je gering noemt. Ok, heel veel is flauwekul en ook als zodanig benoemd maar als je onder Christelijk leven of Vriendschap en relaties kijkt, is er veel te lezen hoor. De kwaliteit wordt nu eenmaal bepaald door degene die de bijdrage levert. Iedereen die dat wil kan schrijven, dat is een gegeven. Maar als je ziet hoe andere christelijke fora het doen, hebben we niet te klagen. Het ligt de laatste paar weken wel wat op zijn gat, dat ben ik wel met je eens. Dat soort perioden zijn we hier wel vaker te boven gekomen.
Thomas. |
...en dan is het ook wel zo dat het forum toch wel een zekere vaste crew heeft. Je kan niet eindeloos dezelfde berichten blijven schrijven. De inspiratiebron komt wel eens droog te staan.
Het goede weer en de werkweek heeft natuurlijk ook zijn aandeel in de forum-stilte.
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 18:55
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Soms loopt nu eenmaal zo, MVV. Ik zou misschien wel 100 redenen kunnen bedenken maar dan nog is het geen zekerheid of het wel klopt wat ik zeg. Bij de ene lukt als een fluitje van een cent en bij de andere is het misschien een levenslang verwachten.
Frank |
Het is denk ik voor iedereen verschillend, sommige mensen noemen hun kennissen ook vrienden en dan kom je al snel tot een flink aantal. Ook is het maar net hoe je aard is. Ik heb niet veel vriendinnen maar degenen die ik heb daar kan ik blind op varen en verder heb ik er ook niet zoveel behoefte aan. Ik mag graag alleen thuis zijn, lekker wat lezen en nadenken en ik moet er niet aan denken dat ik continu mensen om mij heen heb.
Met bezoek ben ik altijd 2x blij, als ze komen en als ze weer weggaan..............
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 19:04
|
|
|
|
Wat ik mij afvraag is waarom er nog onkruid groeit in mijn tuin? Mijn straf bij de zondeval was dat ik in barensnood mijn kinderen ter wereld moest brengen en dat heb ik gehoorzaam gedaan. Mijn straf was niet om het land te bewerken.....................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 19:12
|
|
|
|
| DINI968 schreef: | Het is denk ik voor iedereen verschillend, sommige mensen noemen hun kennissen ook vrienden en dan kom je al snel tot een flink aantal. Ook is het maar net hoe je aard is. Ik heb niet veel vriendinnen maar degenen die ik heb daar kan ik blind op varen en verder heb ik er ook niet zoveel behoefte aan. Ik mag graag alleen thuis zijn, lekker wat lezen en nadenken en ik moet er niet aan denken dat ik continu mensen om mij heen heb.
Met bezoek ben ik altijd 2x blij, als ze komen en als ze weer
weggaan.............. |
Ik altijd driekeer.....als ze komen, als ze er zijn én als ze weer weggaan.........niu ja, soms is het ook wel leuk als ze blijven......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op donderdag 21 april 2011, 19:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 19:12
|
|
|
|
we willen dus op zaterdag 21 mei voor de zesde keer gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je in een bericht van mariska......inclusief foto van het restaurant, ik dacht op pagina 48 van een ander picknick-topic.
ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten. - er worden geen pannenkoeken aan de zwijnen gevoerd.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
hannah810, 38 jaar, regio 073, met pleegdochter van 5 madelief 40 jaar trijnie671, 49 jaar, regio 0594 SweetLady, sweet 40, regio 026 maria576 en partner; regio 038 dini968, 52 jaar susannah475, 45 jaar jennifer645 43 jaar regio 345 Erika129 36 jaar regio 0318
eloy997 45 jaar + zoon 12 en dochter 10 crossroad317 regio 0524 maded 46 jaar regio 0183 jan578 52 jaar regio 0172 Billy701 49 jaar regio 0594 jan935 61 jaar regio 0182
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |