| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 21:52
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Mario en Thirza waren er hoor Sus...  |
haha alsof ik dat niet weet Frank, kwam het zo over dan ?
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zaterdag 23 april 2011, 21:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 21:53
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | haha alsof ik dat niet weet Frank, kwam het zo over dan ?  |
Pfff, ik moei me voortaan nergens meer mee... Ik kom zelfs het forum niet meer lezen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 21:55
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Pfff, ik moei me voortaan nergens meer mee... Ik kom zelfs het forum niet meer lezen. |
niet ? wel joh, is gezellig, toch ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 21:57
|
|
|
|
Ben wel eens een paar keer geweest naar zo'n speeddate. Was wel grappig maar de eerste keer ben je dood moe. Had gem. 18 gesprekjes per avond.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 21:58
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | | niet ? wel joh, is gezellig, toch ? |
Och, ik zal me wel laten plagen op de picknick. Ik moet er wel 133 km voor rijden maar dat is het waard. Vooral wanneer ik nu haartjes mag borstelen. Is me beloofd gisteren...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 22:15
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Och, ik zal me wel laten plagen op de picknick. Ik moet er wel 133 km voor rijden maar dat is het waard. Vooral wanneer ik nu haartjes mag borstelen. Is me beloofd gisteren...  |
Borstelen????????? Neem je niet eens je scheerapparaat mee??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 22:25
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Ik ben bang dat je dan te laat bent Visser, ze moesten van die 'paas' dingen af blijkbaar, dat verkoopt na het Paasweekend niet meer hè...  |
'k weet nu al hoe dat gaat hier. Wat ze over hebben proberen ze eerst voor de helft van de prijs te verkopen. En als ze dan aan de datum zijn dan geven ze ze pas weg . Aan het personeel ja. De krenten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAJARO438
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 22:36
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Wie gaat er mee naar het concert van de gospelband Trinity
Het concert is in Zuidhorn (Groningen) en begint om 20.00 uur.
De band Trinity vindt zijn oorsprong in Peru (Zuid-Amerika). Drie van de vier bandleden - Johan (28), Elbert (26) en Niek (24) Smelt - zijn daar opgegroeid als MissionKids. Als kind werden de broertjes in Peru gegrepen door de mooie muziek én geraakt door de armoede. Nu vormen ze al zo’n 6 jaar samen met hun goede vriend Bert Bos (24) de succesvolle band Trinity.
Voor Trinity is het mixen van verschillende culturen, talen en muziekstijlen geen eenmalig project. ‘Het is wie we zijn’, vinden de bandleden. De band speelt een bijzondere mix van Peruaanse invloeden, Keltische klanken en Europese popmuziek.
Ze hebben de Gospel Award 2010 gewonnen.
http://www.welkominzuidhorn.nl/actueelzuidhorn/nieuwsuitzuidhorn/concertvantrinityinzuidhornop7meikaarten.html
Let op: zelf toegangskaarten bestellen ....
Aanmeldingen:
Billy701 Crossroad317 | Majaro438
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 22:41
|
|
|
|
Erg mooi Chatuliem,
Ik denk dat ik net als die vrouwen er bij zou blijven staan in de verwachting en hoop dat het allemaal niet echt zou zijn gebeurd en dat Jezus gewoon weer opeens bij me was. Hoop en verwachting, net als nu en dan op Paasmorgen elkaar begroeten met de bemoedigende woorden..De Heer is waarlijk opgestaan..
Toen ik nog in Griekenland woonde was dat een mooie gewoonte..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
REBECCAH006
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 22:48
|
|
|
|
|
Mijn mooiste moment (meer een blunder) van vandaag was, dat ik fijn ontspannen in het dichtbijgelegen park aan het wandelen ben en om de hoek kom en in de verte 2 joggende mensen aan zie komen en zeg tegen mijn kennis, goh kijk twee joggende nonnen ook grappig, naja eenmaal wat dichterbj gekomen waren het geen nonnen maar vrouwen in lange zwarte jurken met hoofddoek met witte rand. Foutje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENDUK927
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 22:55
|
|
|
|
ik snap grace wel tuurlijk heeft ze hier een goede tijd gehad een goeie en lieve vriend(man) leren kennen maar ik vind ook dat het hier de laaste tijd niet erg gezellig meer is ik maak mijn tijd hier ook vol en ben dan ook met de noorderzon vertrokken het licht niet aan cm dat de gezelligheid hier weg is,maar aan een aantalpersonen die overal commentaar op hebben noem maar is een voorbeeld als ik in de chatbox ben valt het mij op dat het wel erg rustig is,dat was voor een half jaar geleden wel anders,nu zijn er ook veel leden weg gegaan,die het in de chatbox wel erg gezellig maakten ,jammer maar helaas, daar kan in mijn ogen de redactie van cm niets aan doen
grace en sjaak wens jullie gods zegen toe en een hele fijne tijd samen met jullie kinderen
groetjes henduk en marianne
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 22:58
|
|
|
|
NOg een keer de Passion gekeken en beluisterd... zeker heel anders dan de Mattheüs Passie en misschien veel minder indrukwekkend, maar om anders/on- gelovigen te bereiken wél zo mooi...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 23:04
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | NOg een keer de Passion gekeken en beluisterd... zeker heel anders dan de Mattheüs Passie en misschien veel minder indrukwekkend, maar om anders/on- gelovigen te bereiken wél zo mooi... |
Yep, ook ik heb gekeken samen met twee van mijn drie kids... inderdaad heel anders dan wat we gewend zijn.. maar toch.. t geeft wel een hele mooie andere dimensie aan het lied geef mij nu je angst.. en op de één of andere manier heeft me dat toch geraakt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 23:10
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Yep, ook ik heb gekeken samen met twee van mijn drie kids... inderdaad heel anders dan wat we gewend zijn.. maar toch.. t geeft wel een hele mooie andere dimensie aan het lied geef mij nu je angst.. en op de één of andere manier heeft me dat toch geraakt.  |
Dat had ik nu ook Lisa, net als het lied; "zeg me dat het niet zo is.. en dan die dansuitvoering daarvan die ik nog steeds bijzonder mooi het sterven vind vertolken..prachtig..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOGITECH577
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 23:17
|
|
|
|
30 april barst het grote nationale feest weer los. Al jaren vier ik het in Amsterdam, heb dat wel een beetje gehad. Iemand nog leuke suggesties.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 23:48
|
|
|
|
| HENDUK927 schreef: | ik snap grace wel tuurlijk heeft ze hier een goede tijd gehad een goeie en lieve vriend(man) leren kennen maar ik vind ook dat het hier de laaste tijd niet erg gezellig meer is ik maak mijn tijd hier ook vol en ben dan ook met de noorderzon vertrokken het licht niet aan cm dat de gezelligheid hier weg is,maar aan een aantalpersonen die overal commentaar op hebben noem maar is een voorbeeld als ik in de chatbox ben valt het mij op dat het wel erg rustig is,dat was voor een half jaar geleden wel anders,nu zijn er ook veel leden weg gegaan,die het in de chatbox wel erg gezellig maakten ,jammer maar helaas, daar kan in mijn ogen de redactie van cm niets aan doen
grace en sjaak wens jullie gods zegen toe en een hele fijne tijd samen met jullie kinderen
groetjes henduk en marianne |
Eerlijk gezegd ook weer een subjectief verhaal. Ik zit heel wat langer op de site dan jullie en er zijn altijd veel mensen weggegaan. Volgens mij laten jullie je veel te veel leiden door het moment. En vroeger was de chatbox net zoals nu, altijd met ups en downs. Maar er is niemand die jullie verplicht om te blijven. Als je blijft, doe je dat omdat je het ook wel leuk vindt. Maar ook voor jullie geldt, je hebt een partner gevonden door CM, je hebt veel goede dingen meegemaakt. Moet je dan op zo'n manier afscheid nemen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 23:51
|
|
|
|
| HENDUK927 schreef: | ik snap grace wel tuurlijk heeft ze hier een goede tijd gehad een goeie en lieve vriend(man) leren kennen maar ik vind ook dat het hier de laaste tijd niet erg gezellig meer is ik maak mijn tijd hier ook vol en ben dan ook met de noorderzon vertrokken het licht niet aan cm dat de gezelligheid hier weg is,maar aan een aantalpersonen die overal commentaar op hebben noem maar is een voorbeeld als ik in de chatbox ben valt het mij op dat het wel erg rustig is,dat was voor een half jaar geleden wel anders,nu zijn er ook veel leden weg gegaan,die het in de chatbox wel erg gezellig maakten ,jammer maar helaas, daar kan in mijn ogen de redactie van cm niets aan doen
groetjes henduk en marianne |
Heeft dat ook niet te maken Duck, met dat je nu een relatie hebt ? Dan wordt C.M. ook minder belangrijk denk ik... dan vind je de tijd die je samen hebt leuker, lijkt me logisch. Ik ben al lang lid van C.M. en de leden wisselen elkaar af en er zijn er maar een paar die er echt lang opzitten... En gezelligheid en dat het wat rustiger is, wisselt elkaar af...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 23:58
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Erg mooi Chatuliem,
Ik denk dat ik net als die vrouwen er bij zou blijven staan in de verwachting en hoop dat het allemaal niet echt zou zijn gebeurd en dat Jezus gewoon weer opeens bij me was. Hoop en verwachting, net als nu en dan op Paasmorgen elkaar begroeten met de bemoedigende woorden..De Heer is waarlijk opgestaan..
Toen ik nog in Griekenland woonde was dat een mooie gewoonte..  |
In de hele Griekse en Russische orthodoxie is dat he. Ze begroeten elkaar en de eerste zegt: De Heer is opgestaan waarbij de tweede antwoordt : De Heer is waarlijk opgestaan.
Tolstoi beschreef het in zijn boek Opstanding, waar iemand door het Christendom verandert in een nobel mens.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 24 april 2011, 15:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AARTJE289
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 08:38
|
|
|
|
|
Dank voor jullie reacties, dat doet een mens goed !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 08:52
|
|
|
|
...ik verveel me nu al te pletter. Ik dacht eens vandaag of morgen naar Arnhem of Nijmegen te sporen zodat ik de stad eens kan bezichtigen maar ik heb de fut niet.
O beata Solitudo??? Nou ja, soms echt niet...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 09:36
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | NOg een keer de Passion gekeken en beluisterd... zeker heel anders dan de Mattheüs Passie en misschien veel minder indrukwekkend, maar om anders/on- gelovigen te bereiken wél zo mooi... |
Ja ik heb het ook bekeken gisteravond en vond het best indrukwekkend. Het lied, geef mij nu je angst, heb ik altijd al beluisterd alsof het door Jezus gezongen kon zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 10:22
|
|
|
|
|
Bovendien is elk verhaal of recensie zo persoonlijk, dus subjectief, als maar zijn kan. Ook ik heb gemerkt dat de sfeer veranderd is en ik vind het daarom ook begrijpelijk dat mensen niet verlengen en weggaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 10:24
|
|
|
|
Zondag 24 april, Eerste Paasdag, Math. 28: 1-10; De engel van Pasen.
Dat is een wonderlijke opluchtdienst, daar in de tuin van Jozef van Arimentea! De twee kerkgangers, twee Maria’s, zijn eigenlijk gekomen voor een rouwdienst. Maar de predikant van deze zondagmorgen heeft een andere boodschap! Jezus is opgestaan! Nee, er luiden geen klokken op deze zaterdagmorgen. God heeft zo Zijn eigen manier om mensen tot de vreugde op te roepen. Aarde en hemel komen in beweging. Er is een grote aardbeving en uit de hemel komt een engel. Van boven en beneden komen de signalen van het heil! Dit gaat aarde en hemel aan! De engel wentelt de grafsteen weg. Hij opent de deur naar het leven. En met hemelse humor kiest de engel uitgerekend deze steen uit als kansel. Hij gaat op de steen zitten en houdt zo zijn preek! Een grafsteen als preekstoel! Duidelijker kan het niet: de dood is overwonnen! Daar zit de engel van Pasen, een hemelse gastpredikant: zijn kleding wit als sneeuw. Hier past geen zwarte toga. Hier blinkt het straledende wit van het leven! En die bliksem? Die doet denken aan die andere engel, die engel die met vlammend zwaard stond bij de ingang van het paradijs. Niemand mocht er binnen! Maar hier, in deze tuin, worden de rollen omgekeerd. Hier wordt de dood de tuin uitgejaagd. Hier mogen de mensen binnenkomen om te zien dat het graf leeg is, de dood overwonnen! Jezus is waarlijk opgestaan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 10:39
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | Bovendien is elk verhaal of recensie zo persoonlijk, dus subjectief, als maar zijn kan. Ook ik heb gemerkt dat de sfeer veranderd is en ik vind het daarom ook begrijpelijk dat mensen niet verlengen en weggaan. |
Wie weet zijn ze ook zo weer terug toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 10:51
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Zaterdag wordt het herhaald om Ned 3. 's Avonds om kwart voor tien, geloof ik. |
Geef mij je angst, ik geef je er hoop voor terug.......mooie tekst ben ik helemaal met je eens..... Maar kan het niet zo zijn dat binnen The Passion, het christenen raakt omdat zij weten dat er een ook een groot angstgeloof heerst en dat je dat beter om kan zetten in een hoopvol geloof.... Wij bekijken het een beetje binnen ons referentiekader he? ik vind het mooie-ondanks dat het niet mijn ding is- dat het paasverhaal weer actueel wordt bij veel mensen want soms is het met de kennis van het paasverhaal zeer droevig gesteld......... Zijn zo maar wat gedachtes , geen oordelen.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 11:22
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Geef mij je angst, ik geef je er hoop voor terug.......mooie tekst ben ik helemaal met je eens..... Maar kan het niet zo zijn dat binnen The Passion, het christenen raakt omdat zij weten dat er een ook een groot angstgeloof heerst en dat je dat beter om kan zetten in een hoopvol geloof.... Wij bekijken het een beetje binnen ons referentiekader he? ik vind het mooie-ondanks dat het niet mijn ding is- dat het paasverhaal weer actueel wordt bij veel mensen want soms is het met de kennis van het paasverhaal zeer droevig gesteld......... Zijn zo maar wat gedachtes , geen oordelen.....  |
Heb er het laatste uurtje gedachteloos naar gekeken gisteravond, zomaar. Heb er van de week niet naar gekeken omdat ik het vrij spottend vond. Zapte er langs, dus. Het was wel aardig om te zien maar niet mijn ding.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 11:32
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Heb er het laatste uurtje gedachteloos naar gekeken gisteravond, zomaar. Heb er van de week niet naar gekeken omdat ik het vrij spottend vond. Zapte er langs, dus. Het was wel aardig om te zien maar niet mijn ding. |
Maar waarom vond je het spottend? Ik heb niet gezien dat er gespot werd..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 11:35