ChristianMatch

Forum

The Passion
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2243 2244 2245 2246 2247 2248 2249 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 21:13

MVV749 schreef:
Ik kan dat inderdaad niet beoordelen, dat was ook niet mijn bedoeling.

Als de recepten van een gerecht niet juist worden doorgegeven, of niet juist worden bereid, dan zal het gerecht mislukken. En ik vind dat dat aan de orde is met deze uitvoering. Maar dan mag je de uitvoering nog wel leuk vinden hoor. Dat moet iedereen voor zicht zelf weten. Jij vind het blijkbaar heel mooi. Alleen maar goed. Knipoog smiley

Wat ik zou zeggen tegen mensen die in gesprek gaan over deze vertolking? Niet dat het een waardeloze vertolking was, want dat is absoluut niet waar. Ik geef wel eerlijk mijn mening dat ik dat vanuit mijn Geloofsovertuiging niet kan goedkeuren. Dat is heel wat anders.

Nou om heel eerlijk te zijn vind ik de vertolking persoonlijk niet heel mooi of zo. Ook ik heb verschillende dingen gezien die niet of niet helemaal overeenkomen met wat in de Bijbel staat. En nee, dat zit mij dan ook niet lekker.

Maar toch, als ik bedenk hoeveel mensen hier nu naar gekeken hebben en hoeveel er over wordt gesproken, dan denk ik toch dat het aan ons als christenen is om het ten goede te laten keren. Ik meen dat zelfs deze vertolking mogelijkheden biedt om in gesprek te raken met mensen over het evangelie. En we hebben niet voor iets de opdracht gekregen om alle volkeren tot Zijn discipelen te maken toch?

Als ik met mensen praat over deze vertolking zeg ik niet dat ik het vanuit mijn geloofsovertuiging niet kan goedkeuren. Evenmin heb ik de neiging om meteen met allerlei Bijbelteksten om de oren slaan waaruit blijkt wat er allemaal mis is. Ik zie het liever als een kans op het moment dat iemand mij hierover aanspreekt. En juist daarom kies ik dan liever voor de weg van vragen: wat is er in deze vertolking wat jou heeft geraakt, wat is wat waar je over nadenkt, wat zou je graag wilt weten. Met in mijn achterhoofd vragen zoals: hoe kan ik jou helpen om de waarheid te ontdekken, om jou te vertellen wie Jezus is, wat Hij ook voor jou heeft gedaan.. hoe kan ik jou helpen om Jezus te leren kennen op de manier waarop ik Hem heb leren kennen. Persoonlijk vind ik dat namelijk veel belangrijker dan het voeren van een discussie over wat er allemaal wel of niet mis in met deze vertolking. Maar goed, da's mijn mening he Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LISA610
op maandag 25 april 2011, 23:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 21:45

Vandaag gelezen op hvzeeland.nl

Zondagmiddag kwam een bewoner uit Vlissingen in paniek naar het bureau. Volgens hem waren een paar buurtbewoners twee hazewindhonden in de achtertuin aan het roosteren.
Agenten gingen mee naar de woning die uitzicht gaf op de betreffende achtertuin. In die tuin zaten een stuk of tien mannen en werden twee grote stukken vlees aan een spit gebraden. Zo op afstand te zien kon de melder wel eens gelijk hebben dat het honden waren. De agenten gingen poolshoogte nemen.

Uit onderzoek bleek dat de stukken vlees die geroosterd werden geiten waren en geen honden. Blijkt een Griekse traditie te zijn dat op 1e paasdag geiten of schapen worden geroosterd. Het vlees wordt dan door familie en vrienden opgegeten. Het geitenvlees was eerlijk gekocht en de honden......die lopen nog vrolijk rond. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 21:47

http://youtu.be/N5GDb9T4N_g

Nu Guus Meeuwis toch zo actueel is: dit is ook een mooi nummer...... Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 22:06

http://www.youtube.com/watch?v=6GgsXQJZPFU&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 22:06

http://www.youtube.com/watch?v=MEhqN-jkRsc&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 22:08

Eén van zijn mooiste:

http://www.youtube.com/watch?v=vXqq2S440_g&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 22:30

http://youtu.be/fl3epWazJxs
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 22:31

Namens Grace plaats ik het volgende:

hoi maris wil je dit voor mij op het forum zetten

op verzoek van Grace
namens GRACE 585
beste cm-ers/forum schrijvers wat jammer dat mijn vertrek zoveel ellende veroorzaakt heeft
nogmaals voor degene die het niet eerder gelezen hebben of niet goed konden lezen en oppikken in hun mind
mijn aftellen was GEEN negatieve lading eerder een afscheid dat ik niet kon verlengen en dan nog maar
5-4-3-2-1-0-dagen had om met jullie te spreken,/chatten/delen ed.
jammer chat dat je er zo’n negatieve lading aan blijft geven en dan ook nog eens beweert mij als langste te kennen
nou kennen is een groot woord maar wel in dagen ivm ons oud studiegenoten te zijn
juist daarom vind ik het dubbeljammer hier als negatieveling afgeschilderd te worden
cm heeft mij als betalend lid veel goeds gebracht ,fijne vriendschappen en
een fantastische partner waar ik van de zomer mee in het huwelijk zal treden
dus nogmaals: zoek hier je vriendschappen en kijk wat voor moois God hier voor jullie heeft
en stop a.u.b. met deze zinloze discussie en verder on topic waar een ieder zijn al dan niet verlengen kan aangeven
m.v.g.Grace
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 22:36

FRANKT627 schreef:
Visser er staat frank627...de 't' staat er niet op. Als de 't' dient vernoemd te worden doen ze het niet en als niet vernoemd moet worden doen ze het wel. Het zijn nu eenmaal vrouwen... Knipoog smiley

pas maar op jij, frankY........(die houden we erin sweet...... Lachende smiley met blinkend witte tanden )
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 22:44

Anouk....http://youtu.be/d3_jyGu15Uc
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 22:47

. verkeerde link

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op dinsdag 26 april 2011, 10:47
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 22:47

http://youtu.be/xGAIJsskAZE

Ik ben een groot fan van De Dijk........prachtige nummers..... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 22:48

VISSER278 schreef:
Vandaag gelezen op hvzeeland.nl

Zondagmiddag kwam een bewoner uit Vlissingen in paniek naar het bureau. Volgens hem waren een paar buurtbewoners twee hazewindhonden in de achtertuin aan het roosteren.
Agenten gingen mee naar de woning die uitzicht gaf op de betreffende achtertuin. In die tuin zaten een stuk of tien mannen en werden twee grote stukken vlees aan een spit gebraden. Zo op afstand te zien kon de melder wel eens gelijk hebben dat het honden waren. De agenten gingen poolshoogte nemen.

Uit onderzoek bleek dat de stukken vlees die geroosterd werden geiten waren en geen honden. Blijkt een Griekse traditie te zijn dat op 1e paasdag geiten of schapen worden geroosterd. Het vlees wordt dan door familie en vrienden opgegeten. Het geitenvlees was eerlijk gekocht en de honden......die lopen nog vrolijk rond. Lachende smiley

Horen volgens mij lammetjes te zijn, volgens Griekse traditie dan... Clown smiley

Zo kon ik een keer van een oud joodje een tam konijn krijgen en toen ik hem op kwam halen zaten de poten er nog aan..." kun je zien dat het geen kat is " zei hij.
Blijkt dat in de oorlog ze katten verkochten om te eten als zijnde konijnen... Geschokte, onthutste smiley

Laatst aangepast door
MARIAN519
op maandag 25 april 2011, 22:58
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 22:52

MARIAN519 schreef:
Horen volgens mij lammetjes te zijn, volgens Griekse traditie dan.. Clown smiley

Zieluuuuuuuu Huilende smiley, smiley in tranen gh
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 22:58

VISSER278 schreef:
Zieluuuuuuuu Huilende smiley, smiley in tranen gh

Maar stukken lekkerder, malser dan geiten..en smaakvoller ook... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 23:06

WILLEMIJN232 schreef:
http://youtu.be/xGAIJsskAZE

Ik ben een groot fan van De Dijk........prachtige nummers..... Engeltje smiley

idd, prachtig nummer.. Engeltje smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 23:19

MAJARO438 schreef:
Ja ze is echt geweldig, heeft geen poot in de keuken gezet, ongelooflijk he? Nou deze geur is niet echt het 1e wat ik 'smorgens wil ruiken hoor, dan heb ik maar 1 doel:

KOFFIE

nou als je dan eerst nog puin moet ruimen.................
dat is dan echt balen he.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 23:34

Praten tegen een muur heeft geen zin.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 23:45

MVV749 schreef:
Hmm, dan zou mijn positiviteit eindelijk eens vruchten afwerpen. Maar ik hoop er niet al te veel op hoor. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Had je al iemand op het oog Crossroad? Knipoog smiley

Nee, das me te zwaar .... Knipoog smiley

het bovenstaande moest ik schrijven van haar Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 23:46

SWEETLADY943 schreef:
FrankY, wat zeg je me nu Huilende smiley, smiley in tranen n picknick zonder jouw flapperdinges???
moet zodoende nog allemaal elastiek in mn rokken maken.Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Vandaag vroeg n leuk zangeresje me om haar naar X-factor te brengen, en ik wil dat met genoegen gaan doen Clown smiley ik zie t al helemaal zitten. Misschien toch maar goed oefenen volgend picknick , Knipoog smiley

Lachende smiley

lol Verraste, verbaasde smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 00:02

SWEETLADY943 schreef:
FrankY, wat zeg je me nu Huilende smiley, smiley in tranen n picknick zonder jouw flapperdinges???
moet zodoende nog allemaal elastiek in mn rokken maken.Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Vandaag vroeg n leuk zangeresje me om haar naar X-factor te brengen, en ik wil dat met genoegen gaan doen Clown smiley ik zie t al helemaal zitten. Misschien toch maar goed oefenen volgend picknick , Knipoog smiley

Lachende smiley

maak er een opname van en zet die dan ook het forum zodat ik het ook kan bewonderen
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 00:04

CROSSROAD317 schreef:
Nee, das me te zwaar .... Knipoog smiley

het bovenstaande moest ik schrijven van haar Huilende smiley, smiley in tranen

Verraste, verbaasde smiley Wie is 'haar'??? Ik kan niet tegen die geheimzinnigheid. Boze smiley
Iedereen doet hier erg geheimzinnig en dat is echt niet meer mooi zo.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 00:05

MARISKA601 schreef:
Praten tegen een muur heeft geen zin.

Het heeft ook wel een voordeel: je maakt er namelijk nooit ruzie mee.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 00:08

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Wie is 'haar'??? Ik kan niet tegen die geheimzinnigheid. Boze smiley
Iedereen doet hier erg geheimzinnig en dat is echt niet meer mooi zo.

Ik wil haar wel vragen of ze zich bekend wil maken Frank .... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 00:09

http://www.youtube.com/watch?v=cwH09b2_1SE&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 00:11

Dinsdag 26 april, Hosea 12: 1-7; Wachten op God.

Wachten – dat ligt ons niet. Wij leven ook niet in een tijd die weet wat wachten is. Wij hebben haast. Auto’s, treinen, vliegtuigen, straaljagers, raketten – sneller, steeds sneller moet het allemaal. Wachten kunnen we niet meer. Daar word je maar ongeduldig van.
Ach, ik weet niet of het vroeger echt zoveel anders was. Wachten is altijd al moeilijk geweest. Israël had het er ook moeilijk mee. Israël verwachtte eigenlijk veel meer van de grote machthebbers dan van Hem die alle macht heeft, in hemel en op aarde. Israël was goede vrienden met Assyrië en met Egypte. Zodoende probeerde het de ballingschap te ontgaan.
Vriendjespolitiek, naar twee kanten. Eten van twee walletjes. Daar was alles op gericht: twee aartsvijanden te vriend houden! Een verbond sluiten met Assur en olie brengen naar Egypte.
Ondertussen wordt God vergeten. Zijn geboden, Zijn beloften – het zal Israël een zorg zijn. De politiek is veel belangrijker! Het heeft geen tijd te verliezen! Israël kan niet wachten…
Maar dan de stem van Hosea: “Gij dan, keer tot uw God terug, bewaar uw liefde en recht en wacht bestendig op uw God!” Wat heb je aan vriendjespolitiek als je in vijandschap leeft tegen God? Hoe zal er ooit vrede zijn als er in eigen huis geen liefde is en recht? Hoe denk je het oordeel te ontgaan als je niet zelf beoordelen wilt? Hoe zou je ooit rust krijgen als je niet weet te wachten op God?
Naar boven

Auteur Bericht
MAJARO438

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 00:12

nee, dat wil ze niet Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 00:26

CROSSROAD317 schreef:
Ik wil haar wel vragen of ze zich bekend wil maken Frank .... Lachende smiley

Gefrustreerde smiley zeg nou maar gewoon wie het is...of ik word gek...
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 00:35

FRANKT627 schreef:

Gefrustreerde smiley zeg nou maar gewoon wie het is...of ik word gek...

Ik zou haar toch vragen .... Clown smiley

En zo snel wordt je niet gek hoor Frank, daar ben je veel te nuchter voor denk ik....
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 00:48

Ja...ik kreeg een dezer dagen dezelfde mail...van een broer.
Heel erg mooi om te lezen en het zet je aan het denken.
Maar juist goed dat je dan na gaat denken.

Zo stuurde die broer me een mail over een mobiele telefoon en de Bijbel.

De gsm die we maar niet kunnen missen..we willen bereikbaar zijn.
Hebben we die Bijbel trouwens ook in ons broekzak???
Een mobiel vergeten we niet!!!!NOOIT!!!
Als we die net zo veel gebruiken als de Bijbel???
We willen bereikbaar zijn...oke...
Maar ook bereikbaar voor God??

Ik had hem graag hier geplaatst maar kon hem niet meer terug vinden...
Maar deze is ook heel mooi!!!!!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2243 2244 2245 2246 2247 2248 2249 ... 6194 Volgende
Pagina 2246 van 6194