| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 20:57
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Zijn zoon kan ook gewoon thuis blijven.  Dat zijn een hoop pc-problemen en kosten uitgespaard. |
Dat hedde gedacht frankie. Wel eens gehoord van aftellen? Nou, daar is ie al een poosje mee bezig. En wat betreft de kosten......alles bij elkaar gesponsord. Zelfs nog ruim over wat direct naar het desbetreffende project gaat. Dus ja, voor pa kunnen er wel een paar sd- kaartjes af he.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 20:58
|
|
|
|
| INEZ910 schreef: | Nee joh, hier is het het leukst.. ik mis niks aan het niet wonen in het zuiden
.. en Trinity moet je gewoon een keer meemaken, de cd klinkt al lekker, life is vast nog leukerderderder. Ik ga ook, met een vriendin  |
Is het net zoiets als Sela Inez?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 21:00
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Zeg Inez, ben je soms een zus van Mario, Visser, Thomas, Leonardus en Cross??? OF komen die plaaghormonen van jou ergens anders vandaan...  |
Ik ben geen familie van.. neen het..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIMPERNEL883
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 21:04
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | nog even los van de vraag of ik het kan vinden meld ik dat ik niet kan. ik zit dan als het goed is in Trollhättan, Zweden, Saabies gapen.
als het een beetje meezit, met de Oude Schicht...
 |
Jammer Griffy, we zullen je missen, maar namens ons hele fijne dagen daar in Zweden! Pimp en Sjeel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 21:04
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Is het net zoiets als Sela Inez? |
Ik ken Sela niet.. je kunt ze (Trinity) vast beluisteren via you tube.. hier al vast ééntje http://www.youtube.com/watch?v=SAX7h4xUKxA
Laatst aangepast door
|
INEZ910
|
op dinsdag 26 april 2011, 21:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 21:05
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | als je op de pn nog eens gaat voetballen met de meisjes van Thirza zal ik eens een baksteen in de bal stoppen... |
Hij was tenminste nog een beetje actief!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 21:05
|
|
|
|
| INEZ910 schreef: | Ik ben geen familie van.. neen het..  |
als je zo neen zegt, zal het wel waar zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 21:07
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | als je zo neen zegt, zal het wel waar zijn  |
Ik hoef ook geen familie zijn van.. om enigzins te kunnen plagen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIMPERNEL883
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 21:08
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | Toen wij als gezin nog in de Lutherse kerk kwamen, hadden we op Paasmorgen vaak een ontbijt in de kerk. Als we dan binnen kwamen werden we begroet door onze voorganger met de groet 'De Heer is opgestaan', die wij dan beantwoordden met 'De Heer is waarlijk opgestaan'. een goed gebruik op de Paasmorgen in de Lutherse kerk Hilversum.
in 2005 heb ik in Roman, Roemenië de Paasnachtdienst mee mogen maken in de BOR (Biserica Ortodoxã Romãna) aldaar. een zeer indrukwekkende dienst. de hof rond het kerkje stond BOMvol, en de dienst werd vanuit een 'feesttent-achtig' bouwsel geleid door de regionale Patriarch, uit Iasi. alles werd uit het hoofd en a capella gezongen en na afloop van de dienst werd het Licht de kerk uitgedragen en verdeeld over alle aanwezigen die daarvoor van huis een kaars hadden meegenomen. zeer indrukwekkend te zien hoe het Licht zich verspreidde over de hof.
Pasen in de (Roemeens) Orthodoxe Kerk is HET hoogtepunt van het kerkelijk jaar. belangrijker dus nog dan Kerst. Want dat is toch de kern van het Evangelie: Christus voor onze zonden en vrijmaking gekruisigd en de dood overwonnen door de wederopstanding, met Pasen. |
AMEN!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTHA725
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 21:42
|
|
|
|
Gebed voor elke dag
Voor allen, Heer, die eenzaam zijn, Voor allen, die U zijn vergeten, Voor allen, die zichzelf zo klein, zo hooploos onbelangrijk weten, Voor ieder, die geen blijdschap kent, Voor elk, die onder druk moet leven, Voor ieder, wie Gij EEN talent, Geen tien talenten hebt gegeven, Voor allen, die met scherpe tong De ander ondoordacht bezeren, Voor ieder, die in lang niet zong, Voor elk, die het liefste moet ontberen, Maar ook voor allen, die zich rijk beschouwen, op zichzelf vertrouwen, Voor allen, die een sterke dijk van haat rondom hun harten bouwen.... Voor allen bid ik U , o Heer, Vooral voor hen, die ZELF niet vragen; En voor mijzelf bid ik steeds meer of ik blij en dapper het kruis mag dragen.
( uit Gouddraad uit vlas van Nel Benschop )
Hallo allemaal,
We hopen dat julle gezegende en fijne Paasdagen hebben gehad. De kruisdood en opstanding van Jezus, dat we mogen weten dat we zijn vrijgekocht, gered en gereinigd zijn door Jezus bloed. Wat een zegen, Wat een genade, hallelujah!!
We nodigen je uit om donderdag mee te bidden en te danken in de gebedsroom, ook danken voor Pasen, We brengen alle noden, problemen , en zieken bij Hem, ook de noden in de wereld. In de eerste plaats nodigen we Hem altijd uit om in ons midden te zijn, en danken en verheerlijken Zijn grote naam.
Iedere bidstond is weer anders, de ene keer is het ernstig, ingetogen, andere keer, lofprijs en dank, we zingen er dan ook vaak bij, we typen de woorden in, of zetten het lied dat we willen zingen op you tube aan, en zingen zo ook hardop mee, ja, we mogen echt zeggen dat er ieder keer zegen aan verleend wordt, en dieptewerking heeft. Ook erg fijn is de getuigenissen te horen na aanleiding van gebed, en samen te danken daarvoor
We beginnen om 20.00 tot 21.00 , je kan gebedsroom vinden als bovenaan de balk de Chat aanklikt, dan rechts naar beneden scrollen, en gebedsroom aanklikken
We dringen niemand iets op, alles is vrijblijvend!
Gods rijke zegen, en nabijheid,
Vrolijke lentegroetjes,
Martha en Vandam
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 21:46
|
|
|
|
| THIRZA120 schreef: | | Hij was tenminste nog een beetje actief!! |
en ik niet denk je??? Ik heb Sweet, Sus, Wadriaan, Dini, Maris, Erica en nog een tros andere dames in toom moeten houden of het was daar helemaal misgelopen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 21:48
|
|
|
|
Op zondag 29 mei willen we een wandeling maken op de Holterberg. We willen een route van 10 km. lopen, maar 5 km kan ook. Bij regenachtig weer kunnen we eventueel een bezoek brengen aan het Natuurdiorama Holterberg. Na de wandeling kunnen we gezellig een bakkie koffie drinken bij Woody’s. Verzamelen om 14.00 uur bij Woody’s, Holterbergweg 11 7451 JL Holten
Als je mee gaat geef je dan op door je naam op de lijst te zetten.
Willemijn 232 Imke 917
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 21:56
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Zeg Inez, ben je soms een zus van Mario, Visser, Thomas, Leonardus en Cross??? OF komen die plaaghormonen van jou ergens anders vandaan...  |
Waarom mijn naam er nou bij? Dacht dat ik altijd érg serieus was tegen jou, Frank.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 22:10
|
|
|
|
|
We zijn weer aardig aan het slowchatten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKJES285
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 22:16
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ga je niet voorbij aan het feit dat er twee mensen op de lijst staan, die geband zijn door CM? En dat er bij een aantal mensen kwaad bloed is gezet door hun gedrag? |
tjonge kwaad bloed nog wel ....wat je vindt over iemands gedrag is per persoon verschillend..sommige vinden jou gedrag vervelend andere weer niet.. een naam staat op de lijst alleen wie zegt dat die persoon ook daadwerkelijk meegaat. deze personen kunnen zelf hun naam niet meer verwijderen
je had beter kunnen schrijven dat dat de reden is dat jij niet meegaat. ik neem aan dat degene bij wie er volgens jou kwaad bloed is gezet wel voor zichzelf kunnen praten. maar ja is het gedrag van die personen wel altijd juist geweest........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAUREEN217
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 22:22
|
|
|
|
|
Jullie begrijpen ook niets jammer hoor, het is niet sexsistiesch bedoel maar last maa hoe dom, bah misselijk gewoon, leer lezen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INKTVIS960
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 22:36
|
|
|
|
Dwalend loop je door de stad, een gevoel van ongehagen, vult bij ieder kruizend pad. Het gevoel heeft zich misdragen.
Huizen buigen over je heen, alsof ze willen vragen, "wat doe je hier, en waarom zo alleen", De tijd heeft zich misdragen.
Hun grauwe handen sluiten zich, in vele, vele lagen, de straten slecht, of niet verlicht, De stad heeft zich misdragen.
Ze bekijken je vanuit hun nissen, alsof ze je aanklagen, de herinnering niet uit te wissen. Je hoofd zo vol met vragen.
Angstig zoek je naar je lief, je zoekt hen alle dagen, een eenzaam tocht, vervuld van grief. Je kunt het niet verdragen.
De kans dat je hen ooit nog tref, is klein, dat moet je dragen, dat komt tot groot besef. Een kleine kans van slagen.
Elke dag begint de tijd, steeds meer en meer te vervagen, elke dag de grootste strijd. Je kunt het niet verdragen.
Nu loopt nog slechts een enkeling, een nietsvermoedend sterveling, door deze stad uit oude dagen. Het geeft je dan een angstgevoel, in lauwe tijdloos geestesdoel. De tijd blijft zich misdragen.
Laatst aangepast door
|
INKTVIS960
|
op dinsdag 26 april 2011, 22:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIMPERNEL883
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 22:38
|
|
|
|
| MIEKJES285 schreef: | tjonge kwaad bloed nog wel ....wat je vindt over iemands gedrag is per persoon verschillend..sommige vinden jou gedrag vervelend andere weer niet.. een naam staat op de lijst alleen wie zegt dat die persoon ook daadwerkelijk meegaat. deze personen kunnen zelf hun naam niet meer verwijderen
je had beter kunnen schrijven dat dat de reden is dat jij niet meegaat. ik neem aan dat degene bij wie er volgens jou kwaad bloed is gezet wel voor zichzelf kunnen praten. maar ja is het gedrag van die personen wel altijd juist geweest........ |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIMPERNEL883
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 22:42
|
|
|
|
Dank je wel Miekjes, vertel namens ons dat Benny heel, heel hartelijk welkom is....niemand is volmaakt....Angy niet en Benny ook niet.....en de redaktie van CM helaas ook niet.......Maar ze zijn allemaal welkom in Katwijk...enneh...oordeelt niet opdat ge niet geoordeelt wordt....we hopen nog steeds op veel aanmeldingen! Angelique en Pimpernel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 22:58
|
|
|
|
Inktvis .... de hoogste tijd om de strijd tegen de tijd aan te gaan ... of niet ? Wie kan het zeggen ... wanneer is die tijd rijp ... Ooit loop ook jij niet meer alleen door de stad .... maar samen .... Je schrijft mooie gedichten ... doe zo verder ... grtjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 23:16
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Wat betekent Pinksteren voor jou.. Waarom denk je dat we dat zo vieren? |
Je gaat te snel Chat, we krijgen eerst nog hemelvaart hè...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 23:22
|
|
|
|
| MAUREEN217 schreef: | | Jullie begrijpen ook niets jammer hoor, het is niet sexsistiesch bedoel maar last maa hoe dom, bah misselijk gewoon, leer lezen |
Maureen, het valt mij op dat jij soms heel moeilijk schrijft (alsof je de nederlandse taal niet altijd machtig bent = moet kunnen dan heb ik respect dat je toch blijft schrijven!), maar soms schrijf jij heel vlot en foutloos, zodat ik mij soms afvraag of het altijd "jij" bent die schrijft?
sorry maar het valt mij op en ik vraag me dan af of de schrijver Maureen is?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 23:24
|
|
|
|
| MARY052 schreef: | - Geloof - Wat is er toch met onze wereld aan de hand? Overal ellende, niemand loopt meer hand in hand. Een liefdeloze wereld, dat is wat ik zie. Waar was jij al die tijd, Liefde? Ik begrijp het niet.
- Liefde - Krijg ik nu de schuld in mijn schoenen geschoven? Kijk eens om je heen, je ziet niemand meer geloven.
- Geloof - Dat is toch niet zo gek, alle Hoop is ze ontnomen.
- Liefde - Waar was jij dan, Hoop, jij had eerder moeten komen.
- Hoop - Wat zijn dit voor verwijten, ik heb mijn best gedaan. Maar zonder Liefde en Geloof kan Hoop toch nooit bestaan?
- Liefde - Wat nou: ‘zonder Liefde’, waar beschuldig jij mij van?
- Hoop - Jij loopt de kantjes er vanaf.
- Geloof - Nee! Doe jij het beter dan?
- Geloof - Ik zie alleen maar wanhoop, Hoop
- Hoop - en ik zie alleen maar haat, Liefde
- Liefde - en geloof, ik zie alleen maar ongeloof. Help ons lieve Heer, want we snappen het niet meer.
- Hoop - Moet je ons nou kijken, dat geruzie en gescheld. Juist daarom is er op de wereld oorlog en geweld.
- Liefde - Hoop, jij hebt gelijk. We moeten samen aan het werk. Het goede voorbeeld geven, want samen staan we sterk.
- Geloof - Dan stel ik hierbij voor dat wij elkaar beloven, Dat wij alleen nog liefhebben, hopen en geloven.
- Samen - Wij zijn Geloof, Hoop en Liefde in volmaakte harmonie
- Liefde - De mensheid zal weer weten: Wij zijn de Grote Drie.
- Geloof - Ons resten geloof, hoop en liefde, deze drie, maar de grootste daarvan is de liefde. |
Mooi gedicht Mary (je kan nog meelezen hè... )
Ergens vind ik het ook wel schrijnend soms wat ik om me heen zie... In theorie weten mensen het vaak wel, maar de praktijk kan soms zo anders zijn...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 00:01
|
|
|
|
| MIEKJES285 schreef: | tjonge kwaad bloed nog wel ....wat je vindt over iemands gedrag is per persoon verschillend..sommige vinden jou gedrag vervelend andere weer niet.. een naam staat op de lijst alleen wie zegt dat die persoon ook daadwerkelijk meegaat. deze personen kunnen zelf hun naam niet meer verwijderen
je had beter kunnen schrijven dat dat de reden is dat jij niet meegaat. ik neem aan dat degene bij wie er volgens jou kwaad bloed is gezet wel voor zichzelf kunnen praten. maar ja is het gedrag van die personen wel altijd juist geweest........ | De reden dat ik niet heen ga, is dat ik dat eind niet kan lopen en dat het te ver voor mij is. Ook al zou ik vrienden hebben, die wel meegaan, zou ik toch thuis blijven. Ik probeerde alleen maar aan te geven, wat de reden is, dat er zo weinig aanmeldingen zijn zonder dat mijn eigen mening over desbetreffende personen daar een rol in speelde. Nu lijkt het wel alsof er een persoonlijke vete uitgevochten moet worden, en dat is absoluut niet mijn bedoeling.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 27 april 2011, 00:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 00:35
|
|
|
|
| MAUREEN217 schreef: | | Jullie begrijpen ook niets jammer hoor, het is niet sexsistiesch bedoel maar last maa hoe dom, bah misselijk gewoon, leer lezen | Maureen, je hebt gewoon gelijk in wat je schrijft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 02:10
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Is het net zoiets als Sela Inez? |
De zanger en de drummer van Trinity waren jaren bandleden bij Sela, maar zijn sinds vorig jaar, alleen nog actief bij Trinity. Sela is wat rustiger, veelal Nederlandstalige "meezing" muziek, terwijl Trinity een wat steviger muziek stijl heeft, ze hebben zich vooral laten inspireren door Peruaanse invloeden, waar ze jaren hebben gewoond als kinderen van een zendingsechtpaar. Maar ook hebben ze zich door de Ierse (celtic-gospel) band Iona laten beinvloeden. Een combinatie van die 2 stijlen maakt dat Trinity een heel verfrissende eigen stijl ten gehore brengt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 02:12
|
|
|
|
Beste lezer,
Het maken van muziek is mijn hobby. Ik mag graag opwekkingsliederen spelen op mijn keyboard. Op het moment dat ik dit schrijf had ik eigenlijk al in bed moeten liggen. Maar na het spelen van de volgende twee liederen, kreeg ik het op mijn hart om hier over te vertellen op deze site.
Het eerste lied (358) Uw tederheid genas. Na mijn eerste scheiding was ik boos en verbitterd. Vervolgens koos ik voor een relatie met een ongelovige vrouw en raakte steeds meer bij God vandaan. Eigenlijk wist ik op voorhand dat dit huwelijk geen succes kon worden. Een tweede scheiding volgde en toen alles uiteindelijk geregeld en rond was, stortte mijn wereld in. Ik bezocht inmiddels alweer een gemeente waar al jaren niet meer naartoe gegaan was. Tijdens een dienst werd mijn hart op bijzondere wijze aangeraakt door Gods liefde. Echter bij de koffie na de dienst, ervoer ik een gigantische leegte. Welke eigenlijk niet paste bij de ontmoeting die ik met God had tijdens de dienst. De zaterdag voor deze dienst had ik van de voorganger, van een gemeente waar een poosje keyboard gespeeld had, een kaartje gehad. Een heel kort berichtje, dat ik nog steeds welkom in de gemeente was en dat ik ten allen tijden mocht komen of bellen. In deze leegte belde ik deze voorganger en maakte een afspraak voor de dinsdag. Hierop volgde een gesprek over de gebeurtenissen in mijn leven. Zij waren nog niet op de hoogte met de laatste ontwikkelingen. En ook mijn leven kwam ter sprake. Het huiswerk dat ik kreeg, was een brief te schrijven (niet versturen) en hierin de dingen te schrijven die mij pijn gedaan hadden, zoals afwijzing, onrecht, etc. en personen hiervoor te vergeven. Toen ik echter aan deze brief begon, werd ik zo bepaald bij de aanraking van Jezus en Zijn Liefde, die ik de zondag ervoor had beleeft, dat ik de brief zo niet kon schrijven. In plaats van een opsomming te maken, wat anderen mij aangedaan hebben, werd het een opsomming van mijn fouten. Het werd een brief waarin ik vergeving vroeg voor mijn fouten. Het werd een getuigenis van Gods liefde. Hoewel niet bedoeling heb ik deze verstuurt aan mijn hele familie en ook aan zowel mijn eerste als tweede ex.
De tederheid van Jezus had alles wat bitter in mij was genezen. Mijn boosheid heeft Hij weggenomen. Mijn leven zag en ziet er ineens totaal anders uit.
Het tweede lied: (359) De Hemel Juicht. Ineens was er feest in mijn hart en diepe eerbied voor Gods Genade. Al 30 jaar was ik een bekeerde (?) christen, maar nog nooit had ik God zo dichtbij ervaren. Het is schijnbaar zo duidelijk aan mij te zien, dat dit de mensen (vooral in de gemeente) opvalt.
Ik hoop dat dit berichtje iemand tot zegen mag zijn. En als iemand de originele brief wil lezen? Stuur een mailtje en je mag hem ook lezen. Hij is mij tot zegen geworden en is een getuigenis van wat God in mijn leven heeft gedaan.
Zijn Liefde raakte mij aan en keerde mijn boosheid om en in plaats daarvan kwam blijdschap en vreugde. Hoewel ik nog steeds hetzelfde werk doe, in hetzelfde huis woon en hetzelfde voedsel eet, ziet toch mijn leven er ineens heel anders uit.
Deze gebeurtenis vond plaats in het begin van het jaar, maar staat nog steeds net zo levendig voor mijn ogen. En iedere keer als ik de toetsen van keyboard aanraak, word ik er opnieuw bij bepaald. De dingen die in het verleden zijn gebeurt ben ik niet vergeten, maar zie ze nu, in alle dankbaarheid, als levens lessen, die mij gebracht hebben waar ik nu sta. Het verleden kon je niet uitwissen, maar je kunt ze wel een andere plaats in je leven geven.
God is een Vader die Zijn kinderen liefheeft. Als wij dingen doen, die niet goed zijn wordt Hij boos, maar als we onze fouten erkennen en terugkeren naar de Vader........ Ik was de verloren zoon...... Het feestmaal dat volgde duurt nog steeds voort.
Laatst aangepast door
|
HENKWAL969
|
op woensdag 27 april 2011, 02:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 04:54
|
|
|
|
Jezus had na zijn verrijzenis en vóór Zijn hemelvaart toch beloofd dat de Heilig Geest zou gestuurd worden. Die de leerlingen en andere gelovige geestelijk zou bijstaan en begeleiden.
Jezus was de enige zichtbare en tastbare goddelijke persoon die er ooit was. De Vader heeft men nooit gezien in een menselijk gedaante. Men kan geen voorstelling maken van een fysieke God. Het zou slechts giswerk zijn en een voorstelling van God zou trouwens nooit af zijn. Jezus was er ooit wel als levende mens. Een mens die gehoord kon worden. Een mens die men kon aanraken en voelen. Een mens die handelde volgens de Vader. Welnu, nu Jezus fysiek niet meer aanwezig is wordt ons de mogelijkheid geschonken om te handelen in de geest van de Vader en Jezus. Hun geest waart als het ware nog hier rond. Zoals men ook wel eens in het dagelijkse leven zegt: we doen alles volgens de geest van de wet. Of: zijn of haar geest leeft hier nog verder. Waarmee men niet wilt zeggen dat er een kwade (occulte) kracht rondzwerft maar men wilt wel zeggen dat er nog gehandeld, geleefd, gedacht wordt zoals die ene bepaalde persoon het vroeger deed. Zo heeft Jezus beloofd de Heilige Geest te sturen oms te begeleiden. De derde persoon van God heeft nu de taak op zich genomen terwijl Jezus zich bij de Vader heeft gevoegd. Wat niet wilt zeggen dat Vader en Zoon nu niet meer van betekenis zijn. We weten allemaal wel als christenen dat het niet zo is en dat we ons steeds kunnen richten tot Hen. De katholieke en orthodoxe christenen hebben dan ook nog eens Maria, die ze als moeder van de Zoon, ook als een voorspreekster kunnen aanroepen. Toch is dit een ander verhaal.
Jezus werd ooit gedoopt met de Heilige Geest lezen we in de Schrift. Hierdoor kreeg Hij van de Vader een zending. Zo ook worden wij op die dag, op Pinksteren, ons extra bewust gemaakt van onze zending als christenen. We vragen in gebeden en liederen de Heilige Geest om over ons neer te dalen. Om Zijn intocht in ons te houden. Wij vragen Hem om ons hart te vullen met de hemelse barmhartigheid. Of zowel zoals we zingen:
Kom, Schepper Geest, daal tot ons neer, houd Gij bij ons Uw intocht, Heer, vervul het hart dat U verbeidt met hemelse barmhartigheid.
Gij zijt de gave Gods, Gij zijt de grote Trooster in de tijd, de bron waaruit het leven springt, het liefdevuur dat ons doordringt.
Gij schenkt Uw gaven zevenvoud, o hand die God ten zegen houdt, o taal waarin wij God verstaan, wij heffen onze lofzang aan.
Verlicht ons duistere verstand, geef dat ons hart van liefde brandt, en dat ons zwakke lichaam leeft vanuit de kracht die Gij ons geeft.
Verlos ons als de vijand woedt, geef ons de vrede weer voorgoed. Leid Gij ons voort, opdat geen kwaad, geen ongeval ons leven schaadt.
Doe ons de Vader en de Zoon aanschouwen in de hoge troon, o Geest van Beiden uitgegaan, wij bidden U gelovig aan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 06:19