| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 15:00
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | we gaan met onze evangelische gemeente (de leden laat ons zeggen - en bijna iedereen is ingeschreven!) op weekend naar de ardennen. Het thema is "Gered en hersteld door de Heer Jezus". Naast de bijbelstudies is er ook een gastspreker, uiteraard ook gezamelijke ontspanning, en dit alles van en voor klein tot groot! |
Wauw Marylien, dat klinkt fantastisch. Mooi thema ook.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 15:07
|
|
|
|
MARTIN695 Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Fijne dag gewenst !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 15:15
|
|
|
|
Mooiste moment vandaag was, om het verbaasde en verraste gezicht te zien, van de drijvende kracht achter stichting Manna, toen zij het lintje (lid in de orde van Oranje Nassau) opgespeld kreeg door de brurgermeester van haar woonplaats.
Stichting Manna is een boodschappen project, heeft iets weg van de voedsel bank.....maar dan anders
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 15:18
|
|
|
|
Leo en Johanneke, gefeliciteerd en vele gezonde en gelukkige jaren samen met de kids . Gods zegen voor jullie toekomst .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 15:20
|
|
|
|
| THIRZA120 schreef: | Uit ervaring kan ik zeggen dat vooral in moeilijke tijden, maar ook bij vreugdevolle gebeurtenissen blijkt wie je echte vrienden zijn. Alleen al het laten weten (op wat voor manier ook!) dat men aan je denkt en in sommige gevallen voor je bidt zegt al heel veel! Ik zie wel dat elke vriendschap zich weer op zijn eigen manier uit. Met de één heb je meer en intensiever contact dan met de ander. |
Die ervaring deel ik met je. Er wordt vaak alleen gezegd dat je je vrienden in moeilijke tijden leert kennen. Maar in goede tijden zijn het ook de beste vrienden die dat met je willen meemaken. En dan niet om ervan te profiteren, maar gewoon uit pure vriendschap. Omdat ze het je gunnen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 15:27
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | op de home pagina rechts. |
thanks Mariska!
heb dit dus al bijna dagelijks over het hoofd gezien......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 15:31
|
|
|
|
Martin, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, ik bid je Gods Zegen toe en wens je nog een fijne dag!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 15:32
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ik denk dat heel veel christenen dat lastig vinden MVV. Ik kan geen antwoord geven op die vragen, maar ik kan/mag wel mijn vragen bij Hem neerleggen. Hij zal mij dan ook kracht of rust geven om dat te dragen/aanvaarden. Zoals een liedje zegt:
Mijn hoop is op U Heer, mijn kracht is in U Heer, mijn hart is van U Heer, van U.
Ik prijs U met heel mijn hart, ik prijs U met al mijn kracht, met heel mijn hart, met al mijn kracht, heel mijn hart is van U. |
Dat is inderdaad waar, zo had ik het nog niet bekeken. Mooi liedje en mooi gesproken. Ik denk dat ik daar wel wat aan heb. Bedankt!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 15:38
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | MVV Ik kan jou reactie volkomen begrijpen 14 jaar geleden is mijn vader overleden, hij ging voor een beter leven kreeg een donor nier. Daaraan overlijden normaal gesproken geen mensen want doet de nier het niet dan gaan de mensen weer dialyseren, helaas overleed mijn vader na twee maanden in het ziekenhuis te hebben gelegen. Waaraan?? Wie zal het zeggen de dubbele longontsteking of de drie herseninfarcten en de hersenbloeding! Wij hebben ook toen veel steun ondervonden aan het geloof maar evengoed onze vragen. Denk dat dat heel menselijk is. Ikzelf zit sinds begin januari thuis ben psychische ingestort heb daarna tegenslag op tegenslag gehad en nu dus mijn moeder erachteraan. Daarom blijf bidden om sterkte en kracht hoe moeilijk het vaak ook is, er gebeuren echt nog wonderen ook in onze tijd.
Groetjes en sterkte Erika. |
Hoi Erika, Klinkt heftig! Sommige dingen kunnen wij inderdaad ook niet begrijpen. We kunnen alleen blijven bidden om steun en kracht. Uiteindelijk kunnen we pas sterker (in ons geloof) worden als we moeilijkheden overwinnen. Dus misschien is dat ook wel een soort leermoment voor ons. Het is en blijft moeilijk.
Ik wens jou ook veel sterkte en kracht toe. Je staat ook zeker niet alleen in je gebeden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 15:40
|
|
|
|
| HENKWAL969 schreef: | Het mooiste moment vandaag!
De dochter van mijn voorganger, was enkele maanden geleden psychisch helemaal ingestort en is ook opgenomen geweest. Omdat de huur van haar apartement opgezegd was en een deel van de meubels tijdelijk ergens opgeslagen moesten worden, had ik aangeboden een deel hiervan in mijn huis neer te zetten.
Ik kende haar niet persoonlijk, alleen vanuit de gebeden in gemeente, want ze woonde aan de andere kant van het land. Vanavond echter is ze met mensen de spullen komen ophalen en mag ze weer alleen gaan wonen, welliswaar onder toezicht. Maar het was goed om haar te leren kennen en te zien dat ze toch op redelijk korte termijn weer zelfstandig mag gaan wonen. We weten dat bidden helpt. Als daarbij ook de verhoring van gebeden mag zien, vervuld dat mijn hart met blijdschap. |
Knap dat je dat hebt gedaan. Ik kan me voorstellen dat het wel moeilijk moet zijn om dat voor iemand te doen die je niet persoonlijk kent. Ook goed om te lezen dat je er ook Gods werk in ziet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 15:43
|
|
|
|
| MARIAN096 schreef: | Over 2 dagen vertrek ik van hier en word ik niet meer verlengt. Ik ben gelukkig met Herman(388)
Groetjes Marian en Herman |
Veel succes en plezier samen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 15:45
|
|
|
|
|
Ik vraag me af waarom we ons elke dag toch zoveel afvragen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SWEETLADY943
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 15:46
|
|
|
|
Hola Leo & Johanneke, Ik wens jullie heel veel geluk en liefde toe samen met jullie 7 vreugdes kindertjes. Ik vond t leuk om jullie allen n keer gezien te hebben. Veel liefs, sweet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 15:46
|
|
|
|
angelboy:
nog maar 5 post, maar tot nu toe, AMEN!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 15:47
|
|
|
|
Is Martin jarig? Wat een feest!
Naamgenoot, ik wens je een mooie dag toe. En nog vele gezonde jaren toegewenst!
Driewerf hoera voor Martin:
Hoera, Hoera, Hoera!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 16:06
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | Wat is dit voor dwaze uitspraak? Als je wordt bedreigd door satan of één van zijn demonen moet je richten tot God zelf. Stuur de boze weg in Jezus naam en richt je op God in gebed. Hij zelf zal je behoeden en beschermen, op welke manier dan ook. |
Lisa, ik keek even op het profiel van Angelboy en ik zie dat hij een katholiek is. Net als ik trouwens. De katholieken hebben ook een vertrouwen in de heiligen. Dus wat voor jou en andere geloofsstrekkingen dwaas lijkt is dat toch niet voor katholieken. Ook bij ons, de katholieken stellen wij de Drie-eenheid op de eerste plaats en daarnaast hebben ook nog de moeder Gods, Maria, en een hele reeks heiligen tot wie we ons kunnen wenden.
De engel Michaël is een strijder. Een engel die draken en ander gevaarlijk tuig te lijf gaat omwille van onze veiligheid. De engel Michaël is ook de patroonheilige van alle para-commandotroepen.
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 16:12
|
|
|
|
Martin,
Van hárte gefeliciteerd met je verjaardag! Dat het maar een héle mooie, liefdevolle dag voor je mag zijn. En God's zegen toegewenst voor het komende jaar!
Nu zeg ik het eens tegen jou: Shalom Martin, shalom...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 16:38
|
|
|
|
Vrijdag 29 april, Jes. 5: 1-7; Waarom.
Die vraag kennen we: waarom? Waarom ben ik ziek? Waarom heb ik geen werk? Waarom is mijn vader gestorven, mijn vrouw, mijn kind? Waarom zijn er zoveel oorlogen? Waarom zijn er zoveel mensen die honger lijden? Waarom laat God dat allemaal toe? Waarom? Jesaja kent die vraag ook. In het Bijbelgedeelte dat we lazen komt die vraag in elk geval naar voren. Alleen – hier is het niet een vraag die mensen stellen. Hier is het een vraag die gesteld wordt door Gód! God is als een wijgaardenier. Hij heeft een prachtige wijngaard aangelegd, alles heeft Hij eraan gedaan om de wijngaard zo goed mogelijk te verzorgen. En dan denk je: nu zullen er wel goede druiven gaan groeien, dat mag je toch verwachten… maar niets ervan: wilde druiven, waardeloze vruchten! Zo is het met Israël! God heeft alles aan Zijn volk gedaan wat maar mogelijk was; je zou denken: nu zal dat volk toch wel goede vruchten dragen… maar, niets ervan! God verwachtte rechtsbetrachting, maar zie, het was rechtsverkrachting! En dan is daar die vraag: Wat was er nog aan Mijn wijngaard te doen, dat Ik er niet aan gedaan heb? Waarom verwachtte Ik, dat hij goede druiven voort? Waarom? Waarom? Zie, dat is de andere kant van ons gevraag. Waarom? – zeggen wij. Maar God heeft nog veel meer recht om te zeggen: waarom doen die mensen zo, waarom gaan ze zo met elkaar om? Waarom vertrappen ze elkaar, doden ze elkaar? Waarom? Als er één is, die recht heeft deze vraag te stellen, dan is het de God van Israël!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 16:40
|
|
|
|
- Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen -
Otto Weiss
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 17:05
|
|
|
|

Uploaded with ImageShack.us
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 17:08
|
|
|
|
|
Tot mijn grote vreugde mag ik Pieter649 welkom heten......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 17:10
|
|
|
|
Mooi hé, zo'n moeder-koe en haar kleintje. Ook het meehelpen geboren worden is een mooi moment. Ondanks de smurrie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 17:13
|
|
|
|

|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 17:14
|
|
|
|
Satan is vanaf het begin bezig geweest om de komst, lijden, sterven, overwinning van Jezus te voorkomen. 1 van die manieren was de poging tot vervuiling van de genealogische bloedlijn. Als er een gevallen engel in de bloedlijn zou zitten, was Jezus nooit 100% mens geweest. De Nephilim waren halfbloedkinderen van gevallen engelen en mensen. De helden uit het verleden staan heden ten dage nog bekend als de titanen. Halfgoden die vooral uit de griekse verhalen bekend zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 17:14
|
|
|
|

|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 17:15
|
|
|
|
|
Dan zal Annette792 ook wel een keer verschijnen binnenkort.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 17:17
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Dan zal Annette792 ook wel een keer verschijnen binnenkort. |
dat hoop ik voor haar want zij mag via mijn account niet op cm komen!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 17:19
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | dat hoop ik voor haar want zij mag via mijn account niet op cm komen!!  | Je eigen alweer snel op de hoogte gebracht welcome back
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 17:28
|
|
|
|
Met de kennis van nu is het makkelijk oordelen over de mensen van toen. Ga er maar aanstaan, je land in 5 dagen gekapituleerd, een stad gebombardeerd en die agressor blijft winnen, slag na slag. Hoe kon men weten dat het "slechts" 5 jaar ging duren? Veel oorlogen duurden langer, bijv. de 80 jarige oorlog, dus een open eind. In die tijd is de meerderheid gewoon bezig met overleven, dan maar de andere kant op kijken als de buurman zn huis uit gehaald word.... Ik wil het niet goedpraten, maar ik begrijp het wel.
Trouwens... hoevelen van ons zouden daadwerkelijk ingrijpen als ze vanavond zien dat 1 man door 5 anderen word afgetuigd??? Waarom durven joden in amsterdam niet meer met keppeltje op te lopen???
Iedere tijd heeft zn eigen helden, maar ook zn andere-kant-op-kijkers.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 17:30
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | Je eigen alweer snel op de hoogte gebracht welcome back |
de highlights van het forum kun je zonder abo ook iedere dag lezen hoor Daan
|
|
| Naar boven |
|
|