ChristianMatch

Forum

mooi, leuk of bijzonder lied
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2267 2268 2269 2270 2271 2272 2273 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 12:07

?

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op dinsdag 3 mei 2011, 18:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAUREEN217

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 12:36

Begrijp ik het verkeert, maar het gaat toch over mastruberen? Of is het een voorbeeld wat je geeft over besnijdenis.

Ik geloof dat mastruberen, niet van God is, en als je een rot gevoel ervan overhoud, dan mag je zeker zijn dat het niet van God is, anders zou je je er goed bij moeten voelen. Maar ik geloof ook, dat als je ervoor bid en in geloof gaat staan, God het voor je kan wegnemen. Dat doet God, want we hebben een grote God en een liefdevolle Heer, de Here Jezus is als mens op deze aarde gekomen, Hij weet precies hoe wij inelkaar zitten, goed hè. Door veel bezig te zijn met je Heer, constant met hem in contact, zal de Heer To je preken en je zal antwoord krijgen op al je vragen.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 12:38

Een LAT-relatie houdt het in mijn ogen allemaal wat vrijblijvend. Je hebt een relatie met elkaar, maar je leidt wel ieder je eigen leven. Wat de redenen daar ook van zijn, in mijn ogen is dat niet een relatie waarin je seks met elkaar moet hebben. Wacht dan gewoon tot de situatie anders is. En als het niets te maken heeft met de situatie waarin je verkeerd, maar juist met het gevoel dat je je niet zodanig aan iemand wilt binden dat je met hem of haar wilt trouwen.. dan is er dus (nog) geen sprake van de liefde die ik hiervoor beschreef. Dat is dan wellicht ook iets wat je tot nadenken mag zetten.

Jij gaat er automatisch van uit dat als je een LAT relatie hebt je dan niet getrouwd bent? Dat verbaasd me een beetje.....Er kunnen zoveel redenen zijn om toch te gaan latten? Het is allemaal makkelijk als je een partner hebt die om de hoek woont maar als dat niet zo is kunnen er ook andere motieven zijn om te gaan latten, zeker als je wat ouder bent...
Ik vind latten nog niet zo heel gek hoor en of ik nu getrouwd of ongetrouwd lat, ik voel het niet als vrijblijvend.....
En zeg nooit nooit maar de kans is niet zo heel groot dat ik nog een keer ga trouwen.......(of ik moet heel romantisch ten huwelijk worden gevraagd natuurlijk Knipoog smiley ) maar dat wil niet zeggen dat ik vrijblijvend met relaties omga, zeker niet......
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 13:26

LISA610 schreef:
Same here...
Ik weet eigenlijk ook niet precies op grond van welke Bijbelteksten Maria en de heiligen worden vereerd en waarom je tot hen bid terwijl je ook gewoon rechtstreeks tot God mag gaan. Als ik mijn broer of mijn vader iets wil vertellen, bel ik ook niet mijn moeder met de vraag of zij het tegen hen wil zeggen. Als dit ongenuanceerd over komt op mensen, weet dan dat dit absoluut niet mijn bedoeling is. Ik snap het gewoon echt niet. Ik geef direct toe dat ik heel weinig weet van de geloofsbeleving van RK-mensen. Dus als er iemand is uit de RK die mij iets wijzer wil maken over waarom zij tot Maria en heiligen bidden hoor ik het graag...

Het is meer een beeld dat de protestanten hebben. Er is bij de katholieken altijd een groot gat tussen de leer van de kerk en de dagelijkse praktijk. Dat is iets waar protestanten nu eenmaal weinig gevoel voor hebben. Maria-aanbidding en -verering komt nauwelijks voor, zelfs in huwelijken ligt de bruid niet meer onder de beeltenis van Maria om de kinderzegen af te smeken. Het zogenaamd aanbidden van beelden is al helemaal onzin. Dit soort kreten als mariaverering snijden evenveel hout als een opmerking dat protestanten hun kinderen niet inenten tegen polio, wat je in katholieke kring veel hoort. Jammer dat de katholieke kerk in Nederland geleid wordt door traag rammelende fossielen als bijvoorbeeld bisschop van Eyk, die zelfs Oosterhuis wilden verbieden. Evangelischen hebben blij het Calvinisme losgelaten, voelen zich daarvan verlost en zoeken nieuwe ijkpunten.

Persoonlijk ben ik niet zo ongelukkig met de verschillende kerken die we in Nederland hebben. Al te vaak wordt dit gezien als een verschil in leer. In de praktijk draait het vaak om een verschil in beleving. Charismatische christenen huppelen door de kerk, in de bond is het plechtig en met eerbied, vrijgemaakten drinken het Woord en in de gergem is er angst met een klein sausje reddingsmogelijkheid. Katholieken hebben symbolen en mooie liturgie en de gemeenschap met Christus staat centraal
Het zijn voor mij allemaal Christenen. Van mij mag het allemaal. Velen hier hebben ervaringen zowel in de calvinistische kerken als in de evangelische gemeenten. Wat Bottenbley preekt, wijkt echt niet zo af van wat je in een gereformeerde kerk hoort, maar de vorm is anders. Mensen komen niet meer zozeer op een leer af maar op een beleving. Het probleem bij relaties van mensen uit verschillende kerken, zit hem niet in de vele kerken maar in het feit dat we de verschillen veel te veel opblazen. Voor mij geen oecumene, de PKN heeft de bedoelde eenheid ook niet gebracht. Ik kan als ik dat wil naar een degelijk gereformeerde kerk en ook naar een wat blijere evangelische gemeente of een compromis, zoals Bottenbley en het Baptisme.
En als je verstilling en mystiek zoekt, kerk je lekker katholiek. Ze hebben daar de rijkste muziek en dat is een universele taal van God.

Of zoals het in een oud lied al gezegd werd: Kinderen van één Vader, reikt elkaar de hand.

Thomas, voelt zich verbonden en dat is wat anders dan opgelegde eenheid.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 4 mei 2011, 20:54
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 13:31

WILLEMIJN232 schreef:
Een LAT-relatie houdt het in mijn ogen allemaal wat vrijblijvend. Je hebt een relatie met elkaar, maar je leidt wel ieder je eigen leven. Wat de redenen daar ook van zijn, in mijn ogen is dat niet een relatie waarin je seks met elkaar moet hebben. Wacht dan gewoon tot de situatie anders is. En als het niets te maken heeft met de situatie waarin je verkeerd, maar juist met het gevoel dat je je niet zodanig aan iemand wilt binden dat je met hem of haar wilt trouwen.. dan is er dus (nog) geen sprake van de liefde die ik hiervoor beschreef. Dat is dan wellicht ook iets wat je tot nadenken mag zetten.

Jij gaat er automatisch van uit dat als je een LAT relatie hebt je dan niet getrouwd bent? Dat verbaasd me een beetje.....Er kunnen zoveel redenen zijn om toch te gaan latten? Het is allemaal makkelijk als je een partner hebt die om de hoek woont maar als dat niet zo is kunnen er ook andere motieven zijn om te gaan latten, zeker als je wat ouder bent...
Ik vind latten nog niet zo heel gek hoor en of ik nu getrouwd of ongetrouwd lat, ik voel het niet als vrijblijvend.....
En zeg nooit nooit maar de kans is niet zo heel groot dat ik nog een keer ga trouwen.......(of ik moet heel romantisch ten huwelijk worden gevraagd natuurlijk Knipoog smiley ) maar dat wil niet zeggen dat ik vrijblijvend met relaties omga, zeker niet......

Ik ben het met je eens Willemijn: het is in de praktijk helemaal niet zo eenvoudig! 'k Ben wel zo gelukkig een geweldige man in mijn leven te mogen hebben, maar we wonen een eind uit elkaar. Voor mijn kinderen blijf ik in mijn woonplaats wonen vanwege school, sociaal leven, etc...ik heb hen namelijk beloofd, toen ik ging scheiden, dat ik hen de rust in hun leven terug zou geven, en dat is dus precies wat ik nu doe. Ik denk naar eer en geweten te handelen...en als iemand mij daarom wil veroordelen? So be it! Mijn tijd komt nog wel...'k moet alleen nog wat geduld hebben...
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 17:09

WILLEMIJN232 schreef:

Hé Willemijn. Yep, ik ga er automatisch van uit dat je binnen een LAT-relatie niet getrouwd bent. Over het algemeen is dat ook zo toch? Natuurlijk zijn er situaties denkbaar waarin mensen die getrouwd zijn niet bij elkaar wonen, maar in dat geval hebben we het niet meer over seks voor het huwelijk maar seks binnen het huwelijk. En seks voor het huwelijk was volgens mij het topic.... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LISA610
op dinsdag 3 mei 2011, 17:12
Naar boven

Auteur Bericht
THIRZA120

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 17:13

personen die mee hopen te gaan;

hannah810, 38 jaar, regio 073, met pleegdochter van 5
madelief 40 jaar
trijnie671, 49 jaar, regio 0594
SweetLady, sweet 40, regio 026
maria576 en partner; regio 038
dini968, 52 jaar
susannah475, 45 jaar
jennifer645 43 jaar regio 345
Erika129 36 jaar regio 0318
Thirza120 (30 jaar), regio 0318
Mir111 18 jaar regio 0318 (onder voorbehoud) met volleybal
Samen585, regio 0182, met 2 kids

eloy997 45 jaar + zoon 12 en dochter 10
crossroad317 regio 0524
maded 46 jaar regio 0183
jan578 52 jaar regio 0172
Billy701 49 jaar regio 0594
jan935 61 jaar regio 0182
visser278 43 jaar regio 113
searching 40 jaar regio 0182 (oud-lid)

Ik zal wel weer aan het bakken gaan.. Knipoog smiley
In de hoop dat zo meer mensen meegaan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
THIRZA120
op dinsdag 3 mei 2011, 17:15
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 17:13

MARIA576 schreef:
Ik ben het met je eens Willemijn: het is in de praktijk helemaal niet zo eenvoudig! 'k Ben wel zo gelukkig een geweldige man in mijn leven te mogen hebben, maar we wonen een eind uit elkaar. Voor mijn kinderen blijf ik in mijn woonplaats wonen vanwege school, sociaal leven, etc...ik heb hen namelijk beloofd, toen ik ging scheiden, dat ik hen de rust in hun leven terug zou geven, en dat is dus precies wat ik nu doe. Ik denk naar eer en geweten te handelen...en als iemand mij daarom wil veroordelen? So be it! Mijn tijd komt nog wel...'k moet alleen nog wat geduld hebben...

Lees even de laatste zinnen van mijn bijdrage waaruit Willemijn dit heeft gekopieërd Maria. Blijkbaar heeft Willemijn die ook gemist. Ik geef daar namalijk bewust heel nadrukkelijk aan dat ik niemand veroordeel. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LISA610
op dinsdag 3 mei 2011, 17:14
Naar boven

Auteur Bericht
INKTVIS960

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 17:35

Soms ruik ik geuren uit verleden tijden,
hoor ik nog de stemmen, die mij verblijden.

Weemoed kleurt nu de wereld,
er is nog een groot gemis.
Want ik ben intussen iemand,
die niemands kind meer is.

Mijn ouders zijn herenigd,
en ik bleef hier verweesd.
Doch dankbaar voor hun geven,
koester ik de tijd die is geweest.
Naar boven

Auteur Bericht
INEZ910

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 17:41

http://www.youtube.com/watch?v=jVLbVkZz2AM
grappig
Naar boven

Auteur Bericht
ANDRE235

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 17:57

asperges met beenham en gekookte krieltjes en aspergesaus en een gekookt ei en daar drinken we een witewijm bij Knipoog smiley zelf klaar gemaakt Gr.André

Laatst aangepast door
ANDRE235
op dinsdag 3 mei 2011, 18:06
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 18:17

LISA610 schreef:
Lees even de laatste zinnen van mijn bijdrage waaruit Willemijn dit heeft gekopieërd Maria. Blijkbaar heeft Willemijn die ook gemist. Ik geef daar namalijk bewust heel nadrukkelijk aan dat ik niemand veroordeel. Knipoog smiley

Lachende smiley Hey Lisa! Ik héb goed gelezen hoor....want ik schrijf ook niet dat JIJ dat doet. (goed lezen hè? Knipoog smiley ) Uit de bijdragen van dit onderwerp mag ik verwachten dat een aantal mensen dat wél doet. Dat geeft niet, ieder maakt zijn/haar eigen keuzes.
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELBOY999

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 18:44

ANNETTE050 schreef:
Mijn reactie is absoluut niet persoonlijk bedoeld.

Wat ik in zo een situatie moeilijk/vrijwel onverenigbaar vind is bijvoorbeeld het bidden tot Maria en tot de heiligen, dat is iets wat erg moeilijk te combineren is met het protestantse geloof.
Als je dan een hechte relatie op wil bouwen zul je ook samen dingen in gebed willen brengen....dan heb je een probleem als de ene protestants is en de andere rooms....

Awel Anette ik vind het positief van je dat je hiervoor uit komt. Als een niet katholiek en een wel een koppen zouden vormen, dan denk ik dat je best afspraken kunt maken over zaken in het geloof die je niet deel. Wat verenigbaar doe je samen en wat niet apart. Ik vind het belangrijk dat ieder zichzelf kan en mag blijven. Ik hoef het niet met de ander over alles een te zijn, maar dit betekent niet dat we geen eenheid kunnen vormen. Zo is dit met eender welke gedachte toch ook. Je deelt toch ook niet alles wat de ander zegt, maar toch kun je van haar of hem houden. Ik denk van, dit en dat vind ik erg leuk aan de ander maar op die en die zaken heb ik een andere kijk. dat is perfect mogelijk. Het is toch logisch dat je het niet op alle vlakken met elkaar eens bent. Dat we anders denken geeft ieders eigenheid aan, en ik vind dat die altijd gerespecteerd moet worden. als je anderen veroordeeld op zaken waarmee je het niet eens bent, wie zoek je dan? Jezelf of de ander?
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELBOY999

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 18:53

CHATULIEM619 schreef:
Als je de Maria verering en de heiligen verering aan de kant zet, valt er misschien over te praten. Dan heb ik het nog niet eens over kwesties als kinderdoop en het vormsel...

Ik ervaar helemaal niet dat wij Maria zouden ver"eren". Er is maar één iemand die eer toekomt an dat is de Heer van alle leven. Het is echter wel zo dat Maria als moeder en middelares veel respect verdient, maar zeker geen eer! Wie heeft jou dat wijs gemaakt? Wij katholieken geloven dat God haar een bijzonder zending gegeven heeft, eerst en vooral om de moeder van Jezus te worden, en wij geloven dat haar zending blijft duren tot de dag dat alle mensen geroepen worden het eeuwig leven binnen te treden.

Laat het zeer duidelijk zijn, wij eren nog aanbidden haar, wij hebben gewoon veel respect voor haar juist omdat zij de moeder van onze Heiland is, niet meer of niet minder;
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELBOY999

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 18:59

CHATULIEM619 schreef:
Als je de Maria verering en de heiligen verering aan de kant zet, valt er misschien over te praten. Dan heb ik het nog niet eens over kwesties als kinderdoop en het vormsel...
En wat de heiligen betreft, ook die vereren nog aanbidden wij! Nogmaals, wie heeft jou dit wijs gemaakt? Ik vind dit absolute nonsens. Het is wel zo dat wij de heiligen= zij die hier op aarde Christus voorbeeldig hebben gevolgd, en waarvan wij geloven dat zij nu bij God zijn en hun zending voortzetten, dat wij hen herdenken. Zij zijn levende voorbeelden voor ons en wegwijzers om waarachtig te leven.

En trouwens, onder heiligen verstaan wij alle kinderen Gods die in Christus gedoopt zijn. Ook jij en ik horen daarbij. Alleen zijn er binnen de katholieke kerk individuen die op een uitzonderlijke wijze Christus hebben nagevolgd, en die ons tot voorbeeld worden gesteld om deugdzaam te leven. wat is hier nu slecht aan?
Naar boven

Auteur Bericht
HENDRIKA148

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 19:05

mooi en een gevoelig gedicht.
Weet hoe je je voelt,ben ook wees...

Veel sterkte hoor..
(ook voor aankomende zondag)
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 19:12

heilig betekent dat niet zoals apart gezet?? ik ben in dat opzicht dan ook heilig...... wat ik verder met mijn door Gods gegeven leven doe is mijn keus, zij het dat God als richting aanwijzer dient.Maar met dit gegeven, kan ik de maria verering wel begrijpen, zij wás Jezus'moeder en uitverkoren onder de vrouwen, gezegend o m de vrucht van haar schoot. Gepast eerbied mag e rvoor haar zijn, ook omdat ze al heel vroeg wist wat haar te wachten stond.
In katholieke kerkgebouwen was het gebruikelijk om "gesneden beelden "te hebben omdat de diensten in het latijn waren en de gewone boeren en burgers er niks van begrepen......nog steeds zijn die beelden aanwezig, je kan er de persoon in kwestie aan herkennen als je de moeite neemt om daarover te lezen.
Zijn de apostelen heilig, ja, moeten we ze vereren, nee. Want persoonlijk heb ik veel meer moeite met het feit dat er deze week een paus zalig verklaard is maar net nog niet heilig.
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELBOY999

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 19:22

LISA610 schreef:
Same here...
Ik weet eigenlijk ook niet precies op grond van welke Bijbelteksten Maria en de heiligen worden vereerd en waarom je tot hen bid terwijl je ook gewoon rechtstreeks tot God mag gaan. Als ik mijn broer of mijn vader iets wil vertellen, bel ik ook niet mijn moeder met de vraag of zij het tegen hen wil zeggen. Als dit ongenuanceerd over komt op mensen, weet dan dat dit absoluut niet mijn bedoeling is. Ik snap het gewoon echt niet. Ik geef direct toe dat ik heel weinig weet van de geloofsbeleving van RK-mensen. Dus als er iemand is uit de RK die mij iets wijzer wil maken over waarom zij tot Maria en heiligen bidden hoor ik het graag...

Inzake Maria heb ik al enkele zaken gezegd. Weet je, ik bid zowel tot de Vader, de Zoon , de Heilige Geest, als tot Maria, zij zijn alle twee zeer sterk aanwezig in mijn leven. En het is niet zo dat ik mij via Maria tot de Heer wend, ik heb met hun beiden een sterke band, met ieder afzonderlijk. Wij bidden tot Maria en de heiligen juist omdat wij geloven dat zij nu al in de hemel zijn bij Jezus (denken we bv. aan de moordenaar op het kruis waartegen Jezus gezegd heeft: (nog vandaag zult gij met Mij zijn in het Koninkrijk der hemelen), omdat wij geloven dat hun zending in Christus blijft tot de wederkomst van Christus. Wij zien als als boden van de Vader om ons dichter bij Zijn Zoon te brengen, bij de verlossing dus van het kruis. Zij zetten met Jezus en de apostelen het werk verder in de kracht van de Heilige Geest. En Lisa, ik het is geenszins mijn bedoeling om anderen te overtuigen, ik laat het oordeel aan een ieder, ik ben er slecht om de boodschap over te brengen. Oordeel dus zelf maar.
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELBOY999

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 19:27

TINK100 schreef:
heilig betekent dat niet zoals apart gezet?? ik ben in dat opzicht dan ook heilig...... wat ik verder met mijn door Gods gegeven leven doe is mijn keus, zij het dat God als richting aanwijzer dient.Maar met dit gegeven, kan ik de maria verering wel begrijpen, zij wás Jezus'moeder en uitverkoren onder de vrouwen, gezegend o m de vrucht van haar schoot. Gepast eerbied mag e rvoor haar zijn, ook omdat ze al heel vroeg wist wat haar te wachten stond.
In katholieke kerkgebouwen was het gebruikelijk om "gesneden beelden "te hebben omdat de diensten in het latijn waren en de gewone boeren en burgers er niks van begrepen......nog steeds zijn die beelden aanwezig, je kan er de persoon in kwestie aan herkennen als je de moeite neemt om daarover te lezen.
Zijn de apostelen heilig, ja, moeten we ze vereren, nee. Want persoonlijk heb ik veel meer moeite met het feit dat er deze week een paus zalig verklaard is maar net nog niet heilig.

Inderdaad, dat heeft niets te maken met apart gezet worden. Jij hebt mij goed begrepen! dank je zuster. En ook de apostelen vereren wij niet. Wij zien ze als heilig, op de eerste plaats omdat zij door Jezus zelf zijn uitgekozen, en omdat ze zijn volgelingen geworden zijn. De apostelen hebben een bijzondere plaats voor ons, omdat zij Jezus gevolgd zijn. Dus, zij zijn goede voorbeelden voor ons voor een waarachtige leven, voor een deugdzaam leven, niet meer of minder.
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELBOY999

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 19:32

TINK100 schreef:

Door ons doopsel zijn wij geheiligd en door het bloed van Christus. Alleen is die heiliging nog niet voltrokken. Zij is begonnen met de zending van Jezus, zijn dood en wederopstanding, met het ontvangen van de Heilige Geest die ons tot nieuwe mensen zal maken naar Gods beeld en gelijkenis, naar het beeld van Zijn Zoon. En Jezus vraagt aan ieder van ons, Wil je mijn leerling zijn volg Mij dan? Dat betekent dus Jezus navolgen. Heb uw naaste lief zoals uzelf, want dan zullen de mensen herkennen dat gij Mijn volgelingen zijt, dat gij elkaar liefhebt zoals ik U heb liefgehad.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 20:09

ANGELBOY999 schreef:
En wat de heiligen betreft, ook die vereren nog aanbidden wij! Nogmaals, wie heeft jou dit wijs gemaakt? Ik vind dit absolute nonsens. Het is wel zo dat wij de heiligen= zij die hier op aarde Christus voorbeeldig hebben gevolgd, en waarvan wij geloven dat zij nu bij God zijn en hun zending voortzetten, dat wij hen herdenken. Zij zijn levende voorbeelden voor ons en wegwijzers om waarachtig te leven.

En trouwens, onder heiligen verstaan wij alle kinderen Gods die in Christus gedoopt zijn. Ook jij en ik horen daarbij. Alleen zijn er binnen de katholieke kerk individuen die op een uitzonderlijke wijze Christus hebben nagevolgd, en die ons tot voorbeeld worden gesteld om deugdzaam te leven. wat is hier nu slecht aan?
Het verschil is de magische krachten die jullie aan de zgn heiligen toebedelen. Er mag maar één aanbeden worden en dat is God, de rest is afgoderij.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 20:34

LISA610 schreef:

Ik heb ze helemaal niet gemist, ook ik heb goed gelezen... Knipoog smiley ik geef alleen weer hoe mijn beleving daarin is.........en dat soms dingen wat complexer zijn dan met elkaar trouwen en bij elkaar gaan wonen......En die keus maakt ieder stel voor zichzelf, daar hoeft een ander niets van te vinden toch?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 3 mei 2011, 20:45
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELBOY999

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 20:38

CHATULIEM619 schreef:
Het verschil is de magische krachten die jullie aan de zgn heiligen toebedelen. Er mag maar één aanbeden worden en dat is God, de rest is afgoderij.

Nogmaals er is maar één God en Heer, en Hem alleen eren en aanbidden wij katholieken. Blijkbaar gaan er heel wat verhalen over katholieken die totaal niet kloppen, die in een totaal andere context geplaatst zijn. Mijn denken in reacties op dit thema laten dit toch duidelijk zien? Je ziet en jullie zien toch wat jullie zien? Ik spreek toch duidelijke taal niet? Waarom vervolgen jullie Mij?

Laatst aangepast door
ANGELBOY999
op dinsdag 3 mei 2011, 20:49
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELBOY999

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 20:39

CHATULIEM619 schreef:

Waar heb jij het over? Wie maakt jou dit wijs? Wij geven niemand magische krachten, wat een onzin sla je hier uit! Als katholiek kan ik mij hier totaal niet in herkennen! Dergelijke beweringen zijn menselijke overwegingen en getuigen geenszins een getuigenis van de Heilige Geest. Waarom laat jij je niet leiden door Gods Geest? Is het Gods Geest niet die één maakt, die Liefde bewerkstelligt? Waarom werp je dan een dualiteit? Chatuliem, ik vind als jij je mening geeft over het huwelijk dat je wijze zaken zegt die alleen Gods Geest je kan laten zien, en dat meen ik, maar ik vind wat je hier aanhaalt de geur heeft van menselijke overwegingen. Waarom laat je je ziel hierdoor aantasten? Ik vind dat je hier fout bent?
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 20:47

WILLEMIJN232 schreef:
Jij gaat er automatisch van uit dat als je een LAT relatie hebt je dan niet getrouwd bent? Dat verbaasd me een beetje......

volgens mij beloof je bij je trouwen dat je ook samen in hetzelfde huis zult wonen.......??
het verbaast mij dus, willemijn, dat dat je verbaast....... Verraste, verbaasde smiley

.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 3 mei 2011, 20:49
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 20:50

HANNAH810 schreef:
volgens mij beloof je bij je trouwen dat je ook samen in hetzelfde huis gaat wonen.......??
het verbaast mij dus, willemijn, dat dat je verbaast....... Verraste, verbaasde smiley

Welkom in 2011 Hannah! Ik heb een collega die getrouwd is en inderdaad niet samenwoont met haar man om de simpele reden dat zij nog een zoon van 18 heeft die thuis woont en zij dat graag tot een goed eind wil brengen voor zij bij haar man gaat wonen.....
Niets mis mee toch? En komt wel vaker voor hoor! Knipoog smiley

.
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 20:52

MARIAN519 schreef:
Er zijn meer dingen die toen als onrein bestempeld zijn, maar die daarna zijn toegestaan. Besnijdenis is ook een voorbeeld van iets wat nu niet meer hoeft,

Het gebeurd anders nog steeds..en vaker dan je denkt..uit oogpunt van hygiëne en juist ook uit oogpunt van een betere seks beleving.. Clown smiley

Omdat iets nog steeds gebeurt wil het niet zeggen dat het vanuit De Bijbel wordt voorgeschreven als noodzaak. (Vanuit Christelijk oogpunt, want daar praten we over)

Het gebeurt trouwens ook nog simpel en alleen vanuit medische noodzaak, maar daar wordt hier toch ook niet op gedoeld?

Dus ik begrijp je punt niet helemaal. Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 21:05

het probleem hier is dat je eindeloze discusies gaat krijgen over interpretaties van de bijbel... je geeft al verschillende meningen weer die voor jou misschien juist zijn, maar voor andere belevingen weer totaal anders. je kan misschien vinden dat men in vershillende stromingen best goed samen kan gaan in een relatie, maar ik heb me daar toch mijn bedenkingen bij... net zoals in een ongelijk span, kom je regelmatig obstakels tegen waarin je keuzes zult moeten maken, die jou eigenheid in je geloof gaan ondermijnen. Je kan wel het woord "respect" gaan toepassen? en in omgang tot je naaste kan je dat best doen, maar als je in een relatie steeds moet "werken" om een eenheid te vormen. en als je dan nog een eenheid krijgt is dan maar de vraag.
je merkt het al vaak gewoon in de omgang met je broeders en zusters in de gemeente, hoe moeilijk het soms is als men binnen een zelfde stroming al geheel op een andere golflengte zit?
ik wil best respect hebben voor anderen hun mening, maar zelf zijn er vele onderwerpen waar ik geen duimbreed meer aan toegeef kwa interpretatie.
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 21:18

MAUREEN217 schreef:
Begrijp ik het verkeert, maar het gaat toch over mastruberen? Of is het een voorbeeld wat je geeft over besnijdenis.

Ik geloof dat mastruberen, niet van God is, en als je een rot gevoel ervan overhoud, dan mag je zeker zijn dat het niet van God is, anders zou je je er goed bij moeten voelen. Maar ik geloof ook, dat als je ervoor bid en in geloof gaat staan, God het voor je kan wegnemen. Dat doet God, want we hebben een grote God en een liefdevolle Heer, de Here Jezus is als mens op deze aarde gekomen, Hij weet precies hoe wij inelkaar zitten, goed hè. Door veel bezig te zijn met je Heer, constant met hem in contact, zal de Heer To je preken en je zal antwoord krijgen op al je vragen.

Daar kan ik me wel in vinden Maureen. Het zou inderdaad kunnen dat God het niet zo bedoeld heeft. Hij heeft onze sexualtiteit, libido, etc. geschapen om met elkaar de liefde te bedrijven. Dit met als doel om beter met elkaar verbonden te raken en vanzelfsprekend om ons te kunnen voortplanten. Masturbatie (zelfbevrediging) is voor een groot deel op lust berust en heeft geen ander doel dan ontspanning. Dus zo bekeken kan dat inderdaad niet van God zijn. En dan mogen we bidden dat God die sexuele lust weg zal nemen.

Aan de andere kant vind ik in De Bijbel niets wat erop wijst dat het verkeerd of zondig is. Zo bekeken is mijn conclusie dat de daad niet zondig is, maar de reden waarom we het doen misschien wel.

PS: Of we moeten stellen dat we masturberen omdat we zoveel van onszelf houden, dan komt de daad voort uit liefde en niet uit sexuele lust. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
MVV749
op dinsdag 3 mei 2011, 21:20
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 21:20

Amen.

Ieder dode is er een teveel, ook dat van Bin Laden. Triest maar wel waar.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2267 2268 2269 2270 2271 2272 2273 ... 6194 Volgende
Pagina 2270 van 6194