ChristianMatch

Forum

Singles in de kerk?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2274 2275 2276 2277 2278 2279 2280 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
EGGIE989

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 23:00

Niet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 23:00

CHATULIEM619 schreef:
Ja, dat lijkt me het beste toe...want dan is er pas sprake van een huwelijk.

Begrijp ik het nu goed dat jij een samenlevingscontract op één lijn stelt met een huwelijk? Dan zou je dus geen problemen hebben met stellen die ervoor kiezen om ongehuwd samen te wonen, maar er wel voor kiezen om het nodige vast te leggen in een samenlevingscontract zoals tegenwoordig meestal gebeurd als een stel gaat samenwonen.

Als je die lijn nog iets verder doortrekt: vind je het dan ook toereikend als een stel ervoor kiest om bij testament alles te regelen maar om nog niet te gaan samenwonen, bijvoorbeeld omdat er allerlei praktische problemen zijn waardoor zij nog niet onder één dak kunnen gaan leven? Denk bijvoorbeeld aan de situatie waarin beide partners kinderen hebben die in verschillende woonplaatsen opgroeien, waardoor het (nog) niet mogelijk is om in één huis te gaan wonen zonder het leven van de kinderen over de kop te gooien. Er zijn situaties denkbaar waarin dit nog wel 5 tot 10 jaar kan gaan duren. Moeten die mensen dan wachten met seks tot zij wel kunnen trouwen? Of moeten ze trouwen en apart blijven wonen totdat de omstandigheden veranderd zijn?
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 23:02

Quote:
MARYLIEN613 schreef:
en toch ook nog zo'n vraagje:
als we de Bijbel woordelijk geloven mag men geen gesneden beelden hebben, waar ik volledig kan inkomen en geen probleem mee heb (alhoewel het een deel van mij opvoeding is die je soms moeilijk kan vergeten of wissen)
maar vandaag las ik in Deuteronomium 22 dat "een vrouw zal geen mansklederen dragen en een man geen vrouwenkleed aantrekken........"
Als ik dagelijks een jeansbroek draag is dit niet een beetje mannenkleding?

als we de gesneden beelden woordelijk aannemen en opvolgen (het dus NIET hebben van gesneden beelden) wat dan met deze kledij?

Als vrouwen geen jeans mogen dragen, dan mogen wij mannen dat ook niet! Want in de tijd dat die tekst geschreven werd, liepen mannen ook in jurken rond. Knipoog smiley
Arabieren lopen nog steeds in lange kleden.

En wat betreft de gesneden beelden.
Ik geloof dat dit meer betrekking heeft op het aanbidden van gesneden beelden.
Dat geldt ook voor gefotografeerde beelden of anderszins.
Denk maar aan bijvoorbeeld de 'Idols' op t.v.!!!
Een idool is een afgod.

Daarnaast geloof ik ook dat de Heilige Geest ons duidelijk maakt wat wel en niet goed is. Althans als wij ons laten leiden door de Heilige Geest.

De Bijbel is geen naslagwerk voor wat 'Goed en slecht' is, want dan ben je bezig met het eten van de boom van kennis van goed en kwaad.
Beter is het je te verdiepen in de genade en liefde van God.
Als je iemand echt lief hebt, kun je geen slechte dingen jegens deze persoon doen.
Als je Jezus lief hebt zul je moeite hebben met dingen die hem bedroeven.
Als je toevallig in een kerk komt, waar vrouwen geacht worden in een jurk te komen, dan doe je dat voor de mensen die aanstoot nemen aan een broek en niet omdat de Bijbel een broek zou verbieden.
Wij christenen maken er veel te vaak een zootje van. (ik ook trouwens)
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 23:05

Vandaag geen één?

Nou dan deze maar. Omdat het toch aardig zomer begint te worden in Zeeland.

http://www.youtube.com/watch?v=_pbxEF9Wu4g
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 23:12

JOKE261 schreef:
Hoe wordt er bij jullie in je kerkelijke gemeente omgegaan met Singles?

Worden in het hokje gezet van "ouderen en alleenstaanden" m.a.w. ieder jaar een uitnodiging voor een reisje en ieder jaar een kerstpakketje Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Verdraaid nog aan toe, volgens mij zijn ze me vergeten afgelopen kerst. Boze smiley
Ander bestuur zeker binnen de vrouwenvereniging. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 23:12

De gemeente waar ik nu kom is te klein om iets te doen voor singles.

Maar in andere gemeentes heb ik wel meegemaakt, dat mensen moeite hebben met singles, die single geworden zijn door een echtscheiding.

In mijn eerste huwelijk heb ik van de 18 jaar, samen met mijn ex ernstig onze best gedaan, om iets van ons huwelijk te maken. Allerlei hulp, seminars, trainingen, etc. Het heeft echter niet kunnen baten.
Mijn tweede huwelijk was mijn eigen schuld, want ik had nooit met een ongelovige vrouw mogen huwen, dat ging dus ook fout.
Allerlei geruchten werden in het begin vertelt, zonder dat mensen onze achtergrond kenden. Het was alsof we besmet waren.

De gemeente waar ik nu kom, oordeelt mij niet op mijn verleden, maar ziet op het wonder wat Jezus in mijn leven gedaan heeft, na de tweede scheiding.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 23:14

VISSER278 schreef:
Vandaag geen één?

Nou dan deze maar. Omdat het toch aardig zomer begint te worden in Zeeland.

http://www.youtube.com/watch?v=_pbxEF9Wu4g

Mario is aan het survivallen in de Ardennen, neem jij zijn taak waar Visser? Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 23:21

WILLEMIJN232 schreef:
Mario is aan het survivallen in de Ardennen, neem jij zijn taak waar Visser? Coole smiley met zonnebril

Alleen voor vandaag dan.
Mario, veel plezier. Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 23:43

LISA610 schreef:
Begrijp ik het nu goed dat jij een samenlevingscontract op één lijn stelt met een huwelijk? Dan zou je dus geen problemen hebben met stellen die ervoor kiezen om ongehuwd samen te wonen, maar er wel voor kiezen om het nodige vast te leggen in een samenlevingscontract zoals tegenwoordig meestal gebeurd als een stel gaat samenwonen.

Als je die lijn nog iets verder doortrekt: vind je het dan ook toereikend als een stel ervoor kiest om bij testament alles te regelen maar om nog niet te gaan samenwonen, bijvoorbeeld omdat er allerlei praktische problemen zijn waardoor zij nog niet onder één dak kunnen gaan leven? Denk bijvoorbeeld aan de situatie waarin beide partners kinderen hebben die in verschillende woonplaatsen opgroeien, waardoor het (nog) niet mogelijk is om in één huis te gaan wonen zonder het leven van de kinderen over de kop te gooien. Er zijn situaties denkbaar waarin dit nog wel 5 tot 10 jaar kan gaan duren. Moeten die mensen dan wachten met seks tot zij wel kunnen trouwen? Of moeten ze trouwen en apart blijven wonen totdat de omstandigheden veranderd zijn?
Wat je vergeet te vermelden is dat het huwelijk door God ingesteld is. Die andere oplossingen geven alleen weer, dat het huwelijk nog zo gek niet is. In mijn ogen worden daarbij kunstgrepen verricht om het gelijkwaardig te lijken op het huwelijk.
De kern van een huwelijk is in mijn ogen dat je samen verder gaat. Dus ook wonen in één huis. Als je echt trouw aan elkaar wilt zijn, zul je merken dat daar echt wel een oplossing voor komt.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 23:46

HENK710 schreef:
Ik noem het juist geen incident, Chatuliem. Ik trek het enkel breder dan het calvinisme, omdat ik die relatie te nauw vind....
Dit topic gaat toch over het calvinisme? Laten we het daar dan voorlopig bij houden, nietwaar?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 23:46

VISSER278 schreef:
Alleen voor vandaag dan.
Mario, veel plezier. Coole smiley met zonnebril

W-tje wordt een beetje oud Smiley met dichtgeplakte mond , ik ben er tot morgen kwart voor 2!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 23:50

MVV749 schreef:
Goed geraden! Win ik daar ook iets mee Mario? Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Een strondvlieg Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 23:52

Jongens en meisjes, niet te veel schrijven dit weekend. Ik moet het allemaal maar bijlezen dit weekend he! Boze smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Het wordt trouwens veels te mooi weer om achter de pc te zitten. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 23:56

CHATULIEM619 schreef:
Als je je niet aangesproken voelt hoef je ook niet te reageren ttoch??

Helemaal mee eens Chat, eigenlijk een onderwerp die wel degelijk aan de orde is binnen CM en merkwaardig, dat dit ook onder Christenen zo moet gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 23:59

LISA610 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley ha ha ha.. jij durft wel. Denk echter dat je wel een punt hebt en dat er diverse vrouwen zijn die dit voorstel toejuichen wat betreft de mannen met een overvloed aan testosteron.

Maar gelukkig zijn er ook genoeg CM-mannen die zich wel weten te gedragen ten opzichte van een vrouw. Knipoog smiley

Welke mannen, bedoel je hiermee specifiek mee Lisa?
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 00:01

CHATULIEM619 schreef:
Wat je vergeet te vermelden is dat het huwelijk door God ingesteld is. Die andere oplossingen geven alleen weer, dat het huwelijk nog zo gek niet is. In mijn ogen worden daarbij kunstgrepen verricht om het gelijkwaardig te lijken op het huwelijk.
De kern van een huwelijk is in mijn ogen dat je samen verder gaat. Dus ook wonen in één huis. Als je echt trouw aan elkaar wilt zijn, zul je merken dat daar echt wel een oplossing voor komt.

Ik vergeet niets te vermelden, maar ik ging meer even door op het feit dat het "contract" ertoe leek te leiden dat er sprake is van een huwelijk, maar dat het je in mijn ogen hiermee voldoende verduidelijkt. Samenwonen met een samenlevingscontract is geen huwelijk en een LAT-relatie is geen huwelijk.

Maar hoe denk je dan over mensen die met elkaar zijn getrouwd en die door omstandigheden tijdelijk niet in één huis kunnen leven Chat? Niet zozeer omdat ze uit elkaar willen, maar omdat bijvoorbeeld het werk van één van beide partners dit met zich mee brengt?
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 00:05

LEONARD480 schreef:
Welke mannen, bedoel je hiermee specifiek mee Lisa?

Hoezo? Voel je je aangesproken? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Nee da's flauw Lisa... Ik reageerde op de bijdrage van Chat die je ongetwijfeld ook gelezen hebt Leonard. Zelfs op CM komt het voor dan mannen oneerbare voorstellen doen aan vrouwen. Aan die mannen heeft Chat een suggestie gedaan. Maar zoals ik al aangaf zijn er gelukkig ook een heleboel mannen die de vrouwen hier op een normale manier benaderen, so don't wurry: de meesten van jullie zijn ok (en nou niet weer beginnen met dat "wij zijn oké" he).

And nog back on topic Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 00:46

David...ik kan me(momenteel!!!!!) heel goed vinden en toetsen aan je woorden!!!!

(Een nadere uitleg kan ik niet geven, het heeft te maken met prive)

Maak ik voel dit nu...zo..heel duidelijk!!!

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op vrijdag 6 mei 2011, 00:46
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 01:13

DAVID923 schreef:
cross, bedankt voor de links, maar hoor je verder niet over die you tube video en hoe verdacht veel dat op de word of faith leer lijkt.

ow en had per ongeluk part 2 van het voorbeeld filmpje geplaatst, in deel 1, word ook duidelijk het verschil gemaakt tussen de evangelische/pinkster denominatie en die ketterse leer, die er in is geslopen. groot verschil. word ook goed uitgelegd.

http://www.youtube.com/watch?v=Hc1B5scjjVQ&feature=related

Op deze link wordt het verschil inderdaad wel uitgelegd, maar wil je een beetje begrijpen waar het om gaat, dan moet je ook part 2 zien denk ik. Waar het hier om gaat is niet zozeer de evangelische leer, maar juist om een leer die stelt dat mensen die geloven gelijk zijn aan God. Deze beweging wordt aangeduid als "the word of fainth-beweging". In deze leer wordt gesteld dat God niet mensen heeft geschapen die op Hem lijken, maar mensen die identiek zijn aan God. Mensen zouden dus zelf God zijn en dus ook beschikken over de kracht en macht die God heeft. Zo wordt er bijvoorbeeld gesteld dan ook mensen in staat zouden zijn om een orkaan weg te sturen in Jezus naam. Wat betreft de opvatting dat mensen gelijk zouden zijn aan God, kan denk ik worden volstaan naar een verwijzing naar Genesis 1, vers 26. Daarin staat duidelijk dat God mensen heeft gemaakt die op Hem lijken. Maar als je op iemand lijkt, dan wil dat nog niet zeggen dat je hetzelfde bent als diegene. Ook wordt er in Genesis 1 niet gesteld dat de mensen zeggenschap krijgen over het weer, de zee of whatever: mensen krijgen zeggenschap over alle dieren die op aarde leven. Kortom: iemand die een beetje Bijbelkennis heeft, kan al snel de conclussie trekken dat de mensen van de word of faith beweging doorslaan.

Wat betreft de tweede link die David geplaatst heeft in zijn eerste bijdrage: die lijkt veel meer gericht te zijn op "positief denken". Dit haakt wel enigzins in op wat in de psychologie een "self fulfulling provecy" wordt genoemd: als je bang bent dat iets gaat gebeuren en daar naar gaat handelen, zorgt dat er uiteindelijk voor dat het gaat gebeuren. Datzelfde kan ook in positieve zin gebeuren en van het laatte wordt uit gegaan in dat verhaal over "the secret". Ik zie hierin echter niet direct een link naar het verhaal over de kritiek op "word of faith-beweging"

Verder kan ik mij volledig vinden in de bijdrage die Cross schreef. In de Bijbel staat niet voor niets dat God voor ons het goede, volmaakte en volkomene op het oog heeft. Daar mag je in geloven, daar mag je op vertrouwen en daar mag je om vragen. Verlies daarbij niet uit het oog dat niet jou wil, maar Zijn wil zal geschieden.

Wat het gebed van Jabes betreft: ik heb het boek wat Cross noemt gekregen bij mijn doop. Een aanrader voor iedereen die dit boek nog kent. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 01:17

DAVID923 schreef:
Leuk onderwerp.

Ten eerste hoe doen jullie dat quote gedoe, ik kan best 1 stukje kopieren en quoten, maar hoe kom je dan weer terug om at anders te quoten?

ontopic:

Tja ik denk dat de westerse (post)moderne christen erg zelfgericht is. Wat is goed voor mij, wat heb ik eraan en hoe voel ik me goed.
Daar zit een soort consumerende, vragende en egocentrische liefde.
Geen onvoorwaardelijke zelfgevende liefde. en tot op en zeker punt is dat ook wel normaal en menselijk, maar we zijn er in doorgeschoten.

Als christenen moeten we leren te sterven aan ons zelf, weg met die psychologische eigenliefde, trots en ego. Het is ook opvallend om te zien dat de rijke westerse christen vaak veel ongelukkiger is dan een christen in een arm land met een eenvoudig leven. En bijvoorbeeld in hollywood zie je veel rijke, beroemde mensen die diep ongelukkig zijn, de leegte in hun hart opvullen met alles en nog wat, maar bijna allemaal bij een psycholoog komen.
Maar goed ik dwaal af: ik zelf merk steeds meer dat hoe meer ik laat gaan wat ik wil en in Gods Woord en ook mijn levenswandel God op nummer 1 zet, hoe gelukkiger ik word.
De Bijbelse term zoek het koninkrijk van de Here en de rest zal u worden gegeven is een Bijbelse waarheid, tijdloos concept dat ook van toepassing is op de vraag hoe menecht gelukkig word.
Er zijn mensen die gezond zijn, rijk, mooie baan, gezin alles wat je ''werelds'' gezien maar kan bedenken, maar die niet echt gelukkig zijn.
En zo zijn er mensen (christenen) die misschien ziek zijn, of vervolgd worden, arm zijn of door hun radicaal geloof een sociale paria zijn, maar diep gelukkig zijn.

Dus het gaat om de vooronderstelling; Wat is de defenitie van geluk en blijdschap?

Een voorbeeld, rond 2001 had ik een zeldzame aandoening waardoor mijn gezicht aan 1 kant verlamd was. Het was eng om te zien en te ervaren. Was toen nog niet lang christen en bad of God me wou genezen, en zo niet, Zijn wil geschiedde. er was een kans dat het zo bleef, dat het iets beter werd of geheel genas. In het ziekenhuis was ik rustig, en er kwam een kalmte over me Heen, die niet in woorden is uit te drukken is, maar als ik dat zou pogen was het de gedachte dat ik Jezus kende en gered was. En er kwam een onuitsprekelijke rust, vrede en liefde over me heen.
Dat was de Heilige Geest van God die me vasthield.
En zo kan ik meer voorbeelden geven, waar een mens zonde de Heer in ellende, angst en depressie zakt, maar ik door de Geest gedragen werd.
Gelukkig ben ik genezen, maar dat is nu niet the point, het gaat er om dat de Heer er was, dat ik zielsgelukkig was in een menselijk gezien ernstige situatie.

Dat geluk, die blijdschap is niet rationeel, dat was bovennatuurlijk, Dat is het werk van het getuigen van de Geest in de verlichte wedergeboren christen. In het hart. iets wat geen psychologie of medicatie ooit kan doen.

Het kunnen ook kleine dingen zijn, als ik een goede preek hoor, of een mooi stuk uit de Bijbel lees dan kan ik soms zo gelukkig worden.
Ik denk dat levenskwaliteit (rijkdom ,gezondheid, vrienden en familie) belangerijk is maar los staat van geluk. Ik bedoel dat maakt niet per defenitie gelukkig zoals ik al eerder omschreef. Als een mens de Heer niet kent, mist die persoon iets, een leegte in zijn hart dat niks anders kan opvullen, waardoor er altijd dat gevoel blijft dat het nog niet compleet is, dat er iets mist. Wij zijn naar Zijn evenbeeld gemaakt en sinds de zondeval van Hem gescheiden door de zonde. Gevallen beelddragers. Nu van nature en door onze zonde vijanden van God.
Ik denk dat ons oerwezen dat wel weet, waarom zijn er zoveel mensen bang als ze in een levensbedreigende situatie zijn, en dan ineens allemaal beloftes naar boven gaan maken Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Maar goed, ik zie dat ik nu de christen en niet christen een beetje door elkaar heb gegooid in mijn betoog.

De niet christen heeft de Here nodig, dan begint de reis pas. Dan start je van een goed vertek punt, Met een duidelijk compas (Bijbel) en einddoel (hemel).

De christen, en dit zeg ik uit ervaring en betrek het op mezelf, die moet leren de oude ik, de oude zondige natuur en het vlees af te leggen.
Het ''ik'' van de troon van zijn wil en hart te halen en Christus er te zetten.
Zonden en slechte gewoonten weg te doen, om zo het werk van de Heilige Geest niet te blokeren, en ook niet te bedroeven en dus die omgang met God (rust ,vrede, liefde) uit te doven, en het geweten dicht te schroeien.

Stille tijd, de Here zoeken, in Zijn Woord en gebed. Of een vruchtbaar gesprek met iemand over het evangelie.
Dat zijn in mijn ervaring dingen die je echt diep diep gelukkig kunnen maken. Het wereldse en eigen ik los te laten, en God op nr 1 te zetten.

Mooi gezegd David Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 08:24

LISA610 schreef:
Mooi gezegd David Knipoog smiley

hmmm, apart wel dat er al meerdere zijn die dit stuk mooi vinden...
Ik vind het maar een negatief verhaal en zou er zelf een totaal ander verhaal van maken... misschien meer in hoe ik het zelf zie...
Smaken verschillen, toen ik het las had ik de neiging om weg te blijven van dit topic...
mij te negatief en teveel over 1 kam geschoren...
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 08:32

..

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 7 mei 2011, 03:29
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 09:15

Vrijdag 6 mei, Micha 4: 1-5; Ploegen met zwaarden.

Ik zie het al voor me: in elk dorp een smid. En voor de smederij: een lange rij soldaten. Grote zwaarden in de hand. Het vuur brandt naast het aambeeld. De smid heeft het nog nooit zo druk gehad! Van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat is hij bezig. Alle zwaarden worden omgesmeed! Het moeten ploegscharen worden. De soldaten doen hun uniform uit en trekken een overall aan. En daar gaan ze, met hun ploegen, naar de akkers! Ze ploegen, ze zaaien en het duurt niet lang of er wordt gemaaid. De schuren worden overvol!
Ik zie het al voor me: aan de toegangspoort van de wapenfabriek hangt een bord. ‘Wegens de komst van Gods Koninkrijk voor altijd gesloten!’
Ik zie het al voor me: de ambtenaren van het ministerie van defensie mogen met vakantie, voor onbepaalde tijd! Kanzernes worden gesloten, bommen gedemonteerd, prikkeldraad opgerold, vliegdekschepen omgebouwd tot varende tennisbanen en de president van Rusland maakt een bootreis met de president van Amerika!
Ach, is dat niet een beetje overdreven? Pure fantasie? Nee, zeker niet! Als ik goed lees wat de profeet Micha schrijft, dan is elke Bevrijdingsdag nog maar een klein voorproefje van wat komen gaat. Als de Messias koning is in Jeruzalem, dan zullen de boeren ploegen met zwaarden!
Naar boven

Auteur Bericht
ELISABETH227

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 09:32

EGGIE989 schreef:
Hij is gedood. Ik zag op TV hele hordes mensen juichen om de dood van deze man.
Ik vind dat uit christelijk oogpunt gezien niet correct. Dat hij gestraft moet worden zeer zeker, echter moeten wij juichen om de dood van onze naaste?

Ik ben alleen blij om de dood van Christus aen het kruis omdat hij het voor ons heeft gedaan.

Laatst aangepast door
ELISABETH227
op zondag 8 mei 2011, 20:25
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 09:36

ELISABETH227 schreef:
Ik ben het met jou eens. Het deed mij zelfs een beetje pijn, die vreugde over zijn dood. Want het gaat wel om een kostbare ziel in de ogen van God. De moordenaar die naast Jezus aan een kruis hing (wij zeggen altijd moordenaar, maar het was een "bandiet" een meervoudig moordenaar) werd op het laatste moment vergeven en gered omdat hij spijt had. Wat niet betekent dat deze persoon "boven" niet ter verantwoording zal worden geroepen. Maar het oordeel is alleen aan God, niet aan ons.
Er is veel te doen over moslims in het algemeen, maar deze mensen zijn de afstammelingen van Ismael. Ismael is er gekomen door de zonde (het ongeloof) van Abraham en Sara. Zo is het toch? Denk dat we daarom als "kinderen van Abraham" best een toontje lager zouden mogen zingen...
Natuurlijk ben ik het met een ieder eens dat terrorisme uitgeroeid moet worden, laat daar geen misverstand over bestaan. Maar deze geest van terrorisme verdwijnt idd niet door bepaalde mensen uit te schakelen. Zoals iemand anders al schreef, er staan weer anderen klaar om het stokje over te nemen. Elke boze macht, dus ook de geest van terrorisme, kan mijns inziens alleen geestelijk worden bestreden door christenen die de autoriteit gebruiken die we van Christus hebben gekregen. Hij heeft ons macht gegeven over de gehele legermacht van satan.
Anderzijds is alles wat nu gebeurd onderdeel van het grote plan van God met deze wereld, voordat de Here Jezus terugkomt en er een nieuwe hemel en een nieuwe aarde zal komen, waar geen haat meer zal zijn.
Ik heb daar wel zin in, zo'n nieuwe aarde... Knipoog smiley

Laten we eerst een misvatting weghalen. Er is totaal geen enkel bewijs dat de huidige moslims/arabieren allemaal afkomstig zijn van Ismael. Dat die mohammed zich die positie toegeëigend heeft, betekent niet dat hij daar ook gelijk in had.
Dus laat die onzin maar dat de beloftes van God aan Ismael op hen van toepassing zijn, want dit is totaal niet gestoeld op de werkelijkheid. En ik ben blij dat Bin Laden dood is...niemand heeft toch ook getreurd over de dood van Hitler?

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 6 mei 2011, 09:37
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 09:47

Wat is nooit grappig:
Een scherpschutter die tegen zijn vriendin zegt; ik heb je gemist.
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 09:55

ach, Leonard: Christenen zijn ook maar mensen, hoor.

maar je verwacht het niet zo snel op een site als deze. en als je (zoals ik) er dan zelf mee te maken hebt gehad, heb je een kater van hier tot ginder en ben je een ervaring rijker en een illusie armer...en verleng je dus (ècht) niet, en kijk je je MSN-lijst nog eens na om te kijken wie wel en wie niet 'mag blijven'.
Naar boven

Auteur Bericht
MAAIKE874

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 10:02

CHATULIEM619 schreef:
Het wordt nu weer eens tijd om dit onderwerp te openen. Er wordt hier over een aantal mensen heel negatief gepraat. Zo negatief, dat er zelfs mensen om weggegaan zijn. Als je iets tegen een persoon hebt, los dat dan pv op en laat niet de hele site mee genieten.
Roddel leidt tot samenzwering, het leidt tot groepjes vorming en het zorgt ervoor dat de mensen die er niet tegen kunnen van de site af gaan. Wees eens een keer verantwoord bezig en ga niet anderen erbij betrekken die er niks mee te maken hebben.
Sommigen hebben het lef zelfs om als ze al van de site af zijn, nog verder te gaan met het bestoken van een ander met allerlei negatief gepraat.

Duidelijk gevalletje van gebrek aan zelf kennis .
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 10:30

Hey Muischje muis,

Ook al ben je van CM toch van Harte Gefeliciteerd met je 51 ste Clown smiley verjaardag.
Hopelijk zien we je snel weer terug.

Biggggggggggg Huggggggggggg uit het Veen Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 10:36

ERIKA129 schreef:

Hey Muischje muis,

Ook al ben je van CM toch van Harte Gefeliciteerd met je 51 ste Clown smiley verjaardag.
Hopelijk zien we je snel weer terug.

Biggggggggggg Huggggggggggg uit het Veen Kussende smiley

Hoi Maris, ook van mij van Harte Gefeliciteerd ..... je ging natuurlijk van de site om niet te hoeven trakteren ... Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2274 2275 2276 2277 2278 2279 2280 ... 6194 Volgende
Pagina 2277 van 6194