| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 12:58
|
|
|
|
denk dat het lachen je wel vergaat als je voor de Heer staat dan.... dat bedoel ik niet zo van ''lekker voor je'' want dat is vreselijk
heb 12
28 Laten wij derhalve, omdat wij een onwankelbaar koninkrijk ontvangen, dankbaar zijn en hierdoor God vereren op een Hem welbehagelijke wijze met eerbied en ontzag, 29 want onze God is een verterend vuur.
Heb 10,31 Vreselijk is het, te vallen in de handen van de levende God!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 13:05
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Ha ha ha, Martin. Nou degene die jou heeft geleerd dat je van masturberen blind kunt worden komt in ieder geval van een andere planeet: Volgens de gezaghebbende studies van Alfred Kinsey en zijn team (V.S.), is het percentage volwassen mannen dat ooit eens gemasturbeerd heeft 92%; bij vrouwen ligt dat op 62%.
Bij mijnm weten is niet 92% van de mannen en 62% van de vrouwen blind.... |
Lisa, je vergeet die acht procent mannen die liegen in dit onderzoek. En is het onderzoek van Kinsey niet wat eeeeh, gedateerd? In zijn tijd droegen meisjes nog niet eens petticoats.
Thomas, van het liegende percentage vrouwen ben ik niet zeker, 30?
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 7 mei 2011, 13:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 13:29
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Wat je vergeet te vermelden is dat het huwelijk door God ingesteld is. Die andere oplossingen geven alleen weer, dat het huwelijk nog zo gek niet is. In mijn ogen worden daarbij kunstgrepen verricht om het gelijkwaardig te lijken op het huwelijk. De kern van een huwelijk is in mijn ogen dat je samen verder gaat. Dus ook wonen in één huis. Als je echt trouw aan elkaar wilt zijn, zul je merken dat daar echt wel een oplossing voor komt. |
Maar hoe zie je dat dan praktisch Chatuliem? Stel dat wij wat moois met elkaar hebben, noem maar even wat......(zou niet goedgaan, maar even in theorie ), verwacht je dan van mij dat ik jou volg? Of volg jij mij? Met andere woorden, wie geeft wat op voor de ander? Wij wonen niet bij elkaar om de hoek dus het is wel een probleem want op latten ben je tegen?Je vraagt dan nogal wat en ik moet je zeggen dat ik het niet durf te vragen van een ander.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 7 mei 2011, 13:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 13:36
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | Ik heb beide links even kort bekeken... en met groeiende ergernis beide links ook vroegtijdig weer weg geklikt. Niet grappig en gewoon een manier van bespotten. Maar waar wil je eigenlijk naar toe met het plaatsen van dit topic? Dit is toch niet eens een discussie waard? |
Hier sluit ik me volledig bij aan, ook ik heb beide filmpjes voortijdig weggeklikt.' Denk dat als je als christen wilt leven en naar zijn wetten dat je hier verre van moet blijven. Idd moet hier een discussie over gemaakt worden?? Wat wil je hiermee?? Ons waarschuwen?? denk dat menigeeen wel weet dat heelings zoals het tweede filmpje bestaan maar waarom zeg ik eigenlijk nog verder wat. Woorden zijn overbodig beter is om vor zulke mensen te bidden!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 13:41
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Ons alles Frankt. Ook wel de broer van Chat genoemd.  |
...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zaterdag 7 mei 2011, 22:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATHY142
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 15:27
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Blijft lastig he? Ik kan me daar van eerste generatie slachtoffers van alles bij voorstellen terwijl als je de boeken leest van Primo Levi en Elie Wiesel daar toch ook weer een grootsheid van vergeven inzit wat wij blijkbaar niet beheersen...... Is natuurlijk de vraag of wij als tweede generatie daar ook nog zo bitter over moeten denken? Natuurlijk moeten we niet vergeten dat is een feit en ik vind 40-45 nog een tijd die we niet kunnen bevatten zo erg was het. Maar aan de andere kant speelt het zich in het hier en nu ook af in de wereld ook al is het dan ver van ons bed....... Wat ik wel in en in triest vind is het verhaal dat ik hoorde van de dodenherdenking in Utrecht toen tijdens de 2 minuten stilte een auto voorbij reed met jongeren die antisemitische leuzen riepen, zo erg en grof dat ik ze hier niet zal herhalen...... |
Ja, je hebt gelijk het blijft lastig. De boeken van Primo Levi, Elie Wiesel e.v.a. heb ik ook gelezen. Er zit inderdaad een grootsheid van vergeven in, maar tegelijkertijd ook van niet kunnen en willen vergeten. Dat is ook een reden waarom zij en anderen hun boeken hebben geschreven. Elie Wiesel stond niet voor niets aan de wieg van de Holocaust Herdenking en het Holocaust Museum in Amerika. Herdenken en niet vergeten!! Daar gaat het mij ook feitelijk om. Je kun het niet verzachten en dat heeft mijns inziens niets met bitterheid te maken. Want feiten blijven feiten. Zonder vergeven, leeft een mens een leven met haat en bitterheid. Haat eet een mens op van binnenuit. Dus vergeving is essentieel, hoe dan ook. Maar vergeven is in deze situatie niet hetzelfde als "zand erover" en laten we het maar vergeten. Dan zijn al die mensen voor niets gestorven!! Het is verschrikkelijk dat jongeren tijdens de dodenherdenking antisemitische leuzen riepen. Maar dat is jammer genoeg niet een opzichzelf staand feit. Het gebeurt met grote regelmaat in de vorm van spreekkoren tijdens voetbal, tijdens anti-Israël demonstraties en Joden die op straat lopen met een kippa krijgen antisemitische leuzen en de Hitlergroet naar hun hoofd geslingerd. Er is feitelijk niets veranderd aan de Jodenhaat, maar het heeft een ander gezicht gekregen. Kijk alleen maar naar de president van Iran. Hij propagandeert de genocide van het Joodse volk en wil maar al te graag het werk van Hitler afmaken en daarbij ontkent hij de Holocaust. Maar de man kan met een gerust hart deze strafbare uitspraken doen en is zelfs bij de VN een regelmatig uitgenodigde gast. En niet onbelangrijk, hij heeft een grote aanhang van mensen die er net zo over denken. Daarom mag het niet vergeten worden!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JHM495
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JHM495
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 17:40
|
|
|
|
Een ieder die dit 'humor' vindt, wil ik van harte adviseren aandachtiger de Bijbel te lezen. Of alvorens hier om te lachen ten minste de Schrift te raadplegen om te voorkomen dat u handelt uit onwetendheid. Ik heb het bij deze voor u gedaan.
2 Kronieken 36:16 Maar zij lachten Gods boden uit, minachtten zijn woorden en dreven de spot met zijn profeten, totdat de toorn van de HEER tegen zijn volk zo hoog oplaaide dat niets hen meer kon helpen.
Psalmen 2:12 Bewijs eer aan zijn zoon met een kus, anders ontvlamt zijn woede, en uw weg loopt dood, want bij het geringste ontsteekt hij in toorn. Gelukkig wie schuilen bij hem.
Spreuken 15:1 Een vriendelijk antwoord doet woede bedaren, krenkende woorden wakkeren toorn aan.
Romeinen 1:18 En vanuit de hemel openbaart Gods toorn zich over al het kwaad en onrecht van hen die met hun onrechtvaardigheid de waarheid geweld aandoen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 18:06
|
|
|
|
Persoonlijk vind ik het een beetje jammer dat dit topic nu een beetje deze kant op gaat. De beginvraag van dit topic was of wij als christenen ons zorgen moeten maken over het feit dat we in de eindtijd leven. Dat er mensen zijn die voorspellingen doen over een datum vind ik eigenlijk niet eens echt relevant. Feit is dat Jezus op een goede dag terug komt. Feit is ook dat die dag steeds dichterbij komt, naarmate de tijd voortschrijd. Wat betekent dit voor jou? Maak je je hier wel eens zorgen over en zo ja waarom?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 18:14
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | let wel dit is een voorganger...die het Woord bespot
@ lisa, om te kijken wat men denkt en wat voor vlees we in de kuip hebben. Ben ook benieuw hoe eventuele voorstanders dit Bijbels kunnen verdedigen. |
Ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die dit op grond van de Bijbel kan verdedigen. Een bezopen "voorganger" die inderdaad het woord bespot... Om van dat andere filmpje maar te zwijgen..
Tja er zullen vast wel meer gekke dingen op you tube staan, maar ik vind dit soort filmpjes niet thuis horen op dit forum. Ze zijn de moeite van een discussie niet waard in mijn ogen. Volgens mij zijn er ook wel andere, betere manieren om te ontdekken hoe mensen denken in plaats van het plaatsen van dit soort belachelijke you tube filmpjes...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 18:16
|
|
|
|
| KATHY142 schreef: | Ja, je hebt gelijk het blijft lastig. De boeken van Primo Levi, Elie Wiesel e.v.a. heb ik ook gelezen. Er zit inderdaad een grootsheid van vergeven in, maar tegelijkertijd ook van niet kunnen en willen vergeten. Dat is ook een reden waarom zij en anderen hun boeken hebben geschreven. Elie Wiesel stond niet voor niets aan de wieg van de Holocaust Herdenking en het Holocaust Museum in Amerika. Herdenken en niet vergeten!! Daar gaat het mij ook feitelijk om. Je kun het niet verzachten en dat heeft mijns inziens niets met bitterheid te maken. Want feiten blijven feiten. Zonder vergeven, leeft een mens een leven met haat en bitterheid. Haat eet een mens op van binnenuit. Dus vergeving is essentieel, hoe dan ook. Maar vergeven is in deze situatie niet hetzelfde als "zand erover" en laten we het maar vergeten. Dan zijn al die mensen voor niets gestorven!! Het is verschrikkelijk dat jongeren tijdens de dodenherdenking antisemitische leuzen riepen. Maar dat is jammer genoeg niet een opzichzelf staand feit. Het gebeurt met grote regelmaat in de vorm van spreekkoren tijdens voetbal, tijdens anti-Israël demonstraties en Joden die op straat lopen met een kippa krijgen antisemitische leuzen en de Hitlergroet naar hun hoofd geslingerd. Er is feitelijk niets veranderd aan de Jodenhaat, maar het heeft een ander gezicht gekregen. Kijk alleen maar naar de president van Iran. Hij propagandeert de genocide van het Joodse volk en wil maar al te graag het werk van Hitler afmaken en daarbij ontkent hij de Holocaust. Maar de man kan met een gerust hart deze strafbare uitspraken doen en is zelfs bij de VN een regelmatig uitgenodigde gast. En niet onbelangrijk, hij heeft een grote aanhang van mensen die er net zo over denken. Daarom mag het niet vergeten worden!! |
Dwalen jullie niet een beetje af? Niet dat er iets mis is met wat jullie zeggen, maar dit topic ging toch over de vraag of we blij mogen zijn dat Bin Laden is gedood...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 18:22
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Dwalen jullie niet een beetje af? Niet dat er iets mis is met wat jullie zeggen, maar dit topic ging toch over de vraag of we blij mogen zijn dat Bin Laden is gedood...  |
Ik vind niet dat we echt afdwalen, het is meer over de grenzen heenkijken en de dood van Bin Laden in een breder perspectief zien toch? En so what? Het is net als de Bijbel lezen, niet alles naar de letter lezen maar over de muren heenkijken...... en dan zie dat dingen vaak toch wel een verband met elkaar hebben......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 18:35
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Maar hoe zie je dat dan praktisch Chatuliem? Stel dat wij wat moois met elkaar hebben, noem maar even wat......(zou niet goedgaan, maar even in theorie ), verwacht je dan van mij dat ik jou volg? Of volg jij mij? Met andere woorden, wie geeft wat op voor de ander? Wij wonen niet bij elkaar om de hoek dus het is wel een probleem want op latten ben je tegen?Je vraagt dan nogal wat en ik moet je zeggen dat ik het niet durf te vragen van een ander....... |
Tja Willemijn, dit is inderdaad wel een probleem. Toch denk ik dat als jij en Chat een relatie krijgen, jullie ook een oplossing weten te vinden voor het feit dat jullie niet bij elkaar om de hoek wonen. Komt helemaal goed tussen jullie hoor ha ha ha. (sorry maar ik moet je gewoon even een beetje plagen, naar aanleiding van de veronderstelling die je zelf in je bijdrage zet ).
Maar goed, alle gekheid op een stokje. Ik vind dit eigenlijk zelf ook wel een lastige. Da's ook wat ik eerder heb geprobeerd aan te geven. Stel je hebt allebei een hele goede reden om voorlopig niet te willen verhuizen.. dan zit er dus niet veel anders op dan te gaan latten tot de situatie anders wordt, zelfs al ben je er helemaal van overtuigd dat de relatie stand houdt, omdat je elkaar heel goed hebt leren kennen, de relatie wel degelijk is gebaseerd op de liefde die in de Bijbel staat gedefinieerd en je ook echt van plan bent om samen oud te worden, hoewel je op dat moment nog niet samen in één huis kunt gaan wonen.
Ik vraag me wel eens af hoeveel mensen het dan daadwerkelijk volhouden om geen seks voor het huwelijk te hebben.... Zeker als die situatie nog wel een flink aantal jaren kan gaan duren, bijvoorbeeld omdat er sprake is van opgroeiende kinderen die nog wel een aantal jaren thuis wonen.
Om dan te trouwen terwijl je wel blijft latten vind ik persoonlijk ook een gekke gedachte. Aan de andere kant zijn er ook getrouwde stellen die niet alle dagen van de week/maand bij elkaar kunnen wonen. Denk aan vrouwen van mannen die bijv. schipper zijn, op booreilanden werken of in het leger zitten. Die mannen zijn soms ook maanden achtereen van huis.. dus in hoeverre kun je dat vergelijken met een lat-relatie waarbij een stel wel is getrouwd maar niet samenwoont..
Het zijn zomaar wat gedachten die bij mij opkomen. Ben benieuwd naar jullie reacties.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 18:41
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Lisa, je vergeet die acht procent mannen die liegen in dit onderzoek. En is het onderzoek van Kinsey niet wat eeeeh, gedateerd? In zijn tijd droegen meisjes nog niet eens petticoats.
Thomas, van het liegende percentage vrouwen ben ik niet zeker, 30? |
Ha ha ha.. dat onderzoek is inderdaad gedateerd. Maar als de percentage's in die tijd al zo hoog lagen bij de mensen die gewoon eerlijk geantwoord hebben, mag je er bijna vanuit gaan dat de percentage's nu minstens even hoog liggen alleen al om het feit dat het nu veel meer uit de taboesfeer is gehaald. Reden te meer om je geen zorgen te maken over de vraag of je blind kunt worden door te masturberen. Maar goed, dat was eigenlijk ook niet echt de vraag waarmee het topic startte he....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 18:42
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Dit is mijn 2500ste bericht. Beloning: weekendje Ardennen ! |
Dit mijn 1000-ste. Beloning: straks lekker BBQ-en met mijn kids
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JHM495
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 18:58
|
|
|
|
|
Nou Lisa, dit kan ook niemand op Grond van de Bijbel verdedigen want dan zou de Bijbel zich tegenspreken, zie mijn bericht hierboven. Daarnaast deelt God zijn majesteit met niemand, dus laat staan dat wij hier lacherig om doen. Het bewijst enkel weer de dwaasheid van de wereld, maar dat is niets nieuws.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JHM495
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 18:59
|
|
|
|
|
Mijn dagelijks woord op Facebook, om ook anderen zo te kunnen laten delen in God's woord.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 19:58
|
|
|
|
gelukkig zijn HIER dan geen voorstanders Lisa, maar reken maar dat dit animo heeft onder sommige christenen.
Goede teksten trouwens JHM.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 20:03
|
|
|
|
|
maare Jos ??? waar blijft jou uitleg over jou topic ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 20:13
|
|
|
|
Ja Henk we moeten niet doorschieten naar beiden kanten, Maar de verkondiging en studie van Gods Woord is altijd erg belangrijk geweest.
2tim 3:
Elke schrifttekst is door God geïnspireerd en kan gebruikt worden om onderricht te geven, om dwalingen en fouten te weerleggen, en om op te voeden tot een deugdzaam leven, 17 zodat een dienaar van God voor zijn taak berekend is en voor elk goed doel volledig is toegerust.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 20:27
|
|
|
|
Je mag me plagen hoor, kan ik wel tegen..... Chatuliem hopelijk ook....... Maar ik bedoelde aan te geven dat het allemaal niet zo eenvoudig is, ook niet trouwens als je kinderen wel uitgevlogen zijn........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JHM495
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 21:13
|
|
|
|
|
Ik ben het met je eens Lisa. We moeten geen tijd besteden aan dwaalleer. Ik ben helemaal niet bang, en ik denk dat geen Christen dat zou moeten zijn. Ik bid iedere avond tot God dat Jezus snel mag komen voor de dag des oordeels. Alle ellende om ons heen in de wereld wordt dan een einde aan gemaakt. Hoe sta je er zelf tegenover?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 21:42
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Maar hoe zie je dat dan praktisch Chatuliem? Stel dat wij wat moois met elkaar hebben, noem maar even wat......(zou niet goedgaan, maar even in theorie ), verwacht je dan van mij dat ik jou volg? Of volg jij mij? Met andere woorden, wie geeft wat op voor de ander? Wij wonen niet bij elkaar om de hoek dus het is wel een probleem want op latten ben je tegen?Je vraagt dan nogal wat en ik moet je zeggen dat ik het niet durf te vragen van een ander....... | Even praktisch gedacht, ik ga van het volgende uit, als je van elkaar houdt, wil je gewoon bij elkaar zijn. En dat verlangen kan heel groot zijn. Hoe dat in de praktijk er uit ziet, zal dus bepaald worden door dat verlangen. Dus die praktische vraag kan ik gewoon nu niet beantwoorden. Is het niet vaak andersom juist, dat mensen liever bij elkaar willen zijn, dan weer afscheid nemen voor een paar dagen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 21:46
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | | nou chat, ik kan er geen vinden. En ben het ook niet echt eens met de arminiaanse kijk op Gods voorzienigheid en vrije wil, dus zit ik soms zeer geïrriteerd naar een preek te luisteren en gefrusteerd naar de opwekkingsliederen te luisteren. Al mis ik soms wel de passie en warmte van die denominatie. | Je bent bij onze gemeente altijd welkom.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 22:06
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik vind niet dat we echt afdwalen, het is meer over de grenzen heenkijken en de dood van Bin Laden in een breder perspectief zien toch? En so what? Het is net als de Bijbel lezen, niet alles naar de letter lezen maar over de muren heenkijken...... en dan zie dat dingen vaak toch wel een verband met elkaar hebben...... | Degene die in mijn ogen het voorbeeld is in deze, is nog steeds Dittrich Bonnhoeffer. Als geestelijke gaf hij leiding aan het verzet in Duitsland en zijn conclusie was: wat is erger, dat er één man sterft of dat je deze man laat leven, ook al weet je dat hij dan verder gaat met massamoorden te plegen. Toen er een aanslag op Hitler gepleegd was, zat hij bij de organisatie en is gevangen genomen en uiteindelijk geëxecuteerd.
Ik ben blij dat BL dood is omdat hij door zijn verderfelijk optreden nog veel meer mensen had kunnen vermoorden. Beter hij dood, dan weer een aanslag met duizenden slachtoffers.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 22:12
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Degene die in mijn ogen het voorbeeld is in deze, is nog steeds Dittrich Bonnhoeffer. Als geestelijke gaf hij leiding aan het verzet in Duitsland en zijn conclusie was: wat is erger, dat er één man sterft of dat je deze man laat leven, ook al weet je dat hij dan verder gaat met massamoorden te plegen. Toen er een aanslag op Hitler gepleegd was, zat hij bij de organisatie en is gevangen genomen en uiteindelijk geëxecuteerd.
Ik ben blij dat BL dood is omdat hij door zijn verderfelijk optreden nog veel meer mensen had kunnen vermoorden. Beter hij dood, dan weer een aanslag met duizenden slachtoffers. |
Maar denk je niet dat door de dood van BL er weer een aanslag komt met weet ik hoeveel doden? En de andere kant dat weer rechtvaardig vind?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 22:14
|
|
|
|
Mijn mooiste moment van vandaag, was de gezelligheid die het huis uitstraalde, nadat bloemen naast de voordeur gezet had en ook binnen her en der wat bloemen om het wat gezelliger te maken.
Het voelde als: "Hee dat is mijn thuis"
Later bij het nakijken van de zangdienst voor morgen, kwam het thema thuis nog eens terug in het lied: "Wat een liefde (Opwekking)"
Bij U ben ik thuis, bij U ben ik veilig. In U is mijn huis, in U ben ik heilig, in U.
Het voelt gewoon lekker, als je een plek hebt waar je thuis bent.
Laatst aangepast door
|
HENKWAL969
|
op zaterdag 7 mei 2011, 22:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 22:25
|
|
|
|
Ik ben het helemaal met JHM495 eens.
Maar ik begrijp de angst van mensen wel. Want naast het geloof is er ook nog het dagelijkse leven, waarin we ons over van alles en nog wat zorgen maken. Kunnen we straks nog de hypotheek betalen? Waar gaat de economie naar toe? Raakt Nederland nog eens bij een oorlog betrokken?
Zelf heb ik het vermoeden (dit is persoonlijk), dat de ontwikkelingen in het midden oosten gaat leiden tot een situatie waarin het langzaam tot vrede gaat komen. De terreur dreiging zal verminderen.
Maar dat zal leiden tot een situatie waarin mensen steeds minder God nodig denken te hebben. Mensen zullen de kerken nog meer de rug toekeren dan nu.
En dan ineens als de tempel herbouwd is, het beeld in de tempel staat en Israel roept: "Vrede, vrede" Dan zal de grote ellende beginnen. (Ik weet ze gauw even niet welke verzen hier bij horen)
Met andere woorden. Ik maak me geen zorgen, maar geloof wel dat de komst van Jezus wel heel heel erg dichtbij is. Eigenlijk verwacht ik zelfs de komst van Jezus in levende lijve mee te maken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ADRIANA699
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 22:42