| Auteur |
Bericht |
|
ADELAAR559
|
|
Geplaatst: zondag 8 mei 2011, 18:05
|
|
|
|
| LIEKE268 schreef: | | Ahum, denk dat je even na moet lezen wat het eerste bericht was bij dit topic, haha! Je levert met gepast pakpapier? |
Ik weet niet wat je daarmee bedoelt, want wat heeft bakpapier met koffie te maken? hihi .....
Maar nee, in het eerste berichtje stond .... 'spullen waar je zelf niets meer mee doet, misschien kun je er iemand anders blij mee maken'.
Koffie gebruik ik zelf, dat is waar, maar ik kan er ook een ander blij mee maken toch?
Maar goed ..... onder het mom van 'je kunt nooit weten', kom je soms ook een eind. Deze keer misschien toch niet, maar toch !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIEKE268
|
|
Geplaatst: zondag 8 mei 2011, 18:20
|
|
|
|
| ADELAAR559 schreef: | Ik weet niet wat je daarmee bedoelt, want wat heeft bakpapier met koffie te maken? hihi .....
Maar nee, in het eerste berichtje stond .... 'spullen waar je zelf niets meer mee doet, misschien kun je er iemand anders blij mee maken'.
Koffie gebruik ik zelf, dat is waar, maar ik kan er ook een ander blij mee maken toch?
Maar goed ..... onder het mom van 'je kunt nooit weten', kom je soms ook een eind. Deze keer misschien toch niet, maar toch !  |
Hier een ruilhoekje... Het idee is ontstaan in de chat ivm sinterklaas... Heb je iets wat je niet meer gebruikt en kun je er een ander blij mee maken?? Gooi het dan hier neer wie weet kun je het ruilen met iemand die iets heeft wat jij kan gebruiken... Zo is iedereen blij en hoeft het niets te kosten
Hierboven in het blauw het alle 1e berichtje, dus ik zou zeggen: doe er sinterklaaspapier omheen!!!!!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: zondag 8 mei 2011, 18:42
|
|
|
|
ook eens om bij stil te staan... stel je nu eens voor dat je wist dat Hij volgende week terug komt... hoe zou je dan die week invullen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 8 mei 2011, 19:38
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | liederen zijn mooi en voedzaam voor de ziel gaat meer om emotie, wat ook zeker Bijbels en prachtig is.
Maar een bij een Bijbelstudie of preek, duik je echt het woord in. Leer je over de context, wie zegt wat tegen wie, in welke leefwereld en omstandigheden, welke andere teksten zeggen hier wat over, wat zegt de grondtekst echt? en hoe is dat alles op de christen anno 2011 van toepassing? etc etc...
zie ook het stukje uit efeze 5 wat ik eerder had gequote, of:
hebr 5:
11 Hierover hebben wij veel te zeggen, maar het is moeilijk uit te leggen, omdat gij traag zijt geworden in het horen. 12 Want hoewel gij, naar de tijd gerekend, leraars behoordet te zijn, hebt gij weer nodig, dat men u de eerste beginselen van de uitspraken Gods leert, en gij hebt nog melk nodig (en) geen vaste spijs. 13 Want ieder, die nog van melk leeft, heeft geen weet van de rechte prediking: hij is nog een zuigeling. 14 Maar de vaste spijs is voor de volwassenen, die door het gebruik hun zinnen geoefend hebben in het onderscheiden van goed en kwaad. |
Eerlijk gezegd ben ik het in dit geval niet met je eens. In een bijbelstudieavond zou je diep moeten gaan, maar in de dienst staat verkondiging centraal. De reden daarvoor, is dat je bij een bijbelstudie de gelegenheid tot veel meer interactie dan op een zondagochtend inde prediking. Als je samenspraak hebt, kun je veel dieper gaan in je studie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JASMYN704
|
|
Geplaatst: zondag 8 mei 2011, 20:12
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Waar was dat dan Jasmijn? |
In het noordoosten van Friesland. Het zgn. Stand Younited weekend dat voor de derde keer georganiseerd werd. Echt super hoe die jeugd enthousiast is over God!!!!
Laatst aangepast door
|
JASMYN704
|
op maandag 9 mei 2011, 18:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 8 mei 2011, 20:40
|
|
|
|
| Joh.9 schreef: | | Toen namen ze de man die blind geweest was mee naar de farizeeën. 14 De dag dat Jezus modder gemaakt had en zijn ogen geopend had, was namelijk een sabbat. 15 Ook de farizeeën vroegen hoe het kwam dat hij kon zien. En weer vertelde hij: ‘Hij heeft wat modder op mijn ogen gedaan, ik heb me gewassen en nu kan ik zien.’ 16 Sommige farizeeën meenden: ‘Zo iemand komt niet van God, want hij houdt zich niet aan de sabbat,’ maar anderen zeiden: ‘Hoe zou een zondig mens zulke wondertekenen kunnen doen?’ Er ontstond verdeeldheid. 17 Daarop vroegen ze aan de blinde: ‘Wat denk jij van die man? Het zijn immers jouw ogen die hij genezen heeft.’ ‘Hij is een profeet,’ was zijn antwoord. |
| Joh.9 schreef: | | Toen riepen ze de man die blind geweest was weer bij zich. ‘Geef Gód de eer,’ zeiden ze, ‘die man is een zondaar, dat weten we toch.’ 25 ‘Of hij een zondaar is weet ik niet,’ zei hij, ‘maar één ding weet ik wel: ik was blind en nu kan ik zien.’ 26 Ze drongen aan: ‘Wat heeft hij met je gedaan? Hoe heeft hij je ogen geopend?’ 27 ‘Dat heb ik u toch al verteld,’ zei hij, ‘maar u luistert niet! Wat wilt u nog meer horen? Wilt u soms leerling van hem worden?’ 28 Nu vielen ze tegen hem uit: ‘Je bent zelf een leerling van hem! Wij zijn leerlingen van Mozes. 29 Van Mozes weten we dat God met hem gesproken heeft, maar van deze man weten we niet waar hij vandaan komt.’ 30 De man antwoordde: ‘Wat vreemd dat u niet begrijpt waar hij vandaan komt, terwijl hij mijn ogen geopend heeft. 31 We weten dat God niet naar zondaars luistert, maar wel naar iemand die vroom is en zijn wil doet. 32 Dat de ogen van iemand die blind geboren is geopend worden – dat is nog nooit vertoond! 33 Als die man niet van God kwam, zou hij dit toch niet hebben kunnen doen?’ 34 Toen riepen ze: ‘Jij, sinds je geboorte een en al zonde, wil jij ons de les lezen?’ En ze joegen hem weg. | Voor het goed begrijpen is het misschien verstandig het hele hoofdstuk te lezen. Ik heb er twee belangrijke teksten uit gepikt, omdat deze de essentie weergeven. In tegenstelling tot wat mensen misschien wel beweren waren de Farizeeërs enorm Bijbelgetrouw. Ze hadden echter ook de Talmoed die de wetten van Mozes nog meer specificeerden, en daarmee waren ze eigenlijk doorgeslagen in hun wetten en regels. Maar de kern was toch dat ze geloofden dat er een Messias zou komen en die zou het nieuwe koninkrijk van God vestigen. Een hele interessante vraag dringt zich dan op. Hoe kwam het, dat hoewel ze de Messias verwachtten, hoewel ze zagen dat de tijden ervoor geschikt waren, dat ze toch niet Jezus als Messias erkenden? In dit gedeelte lezen we dat Jezus een man geneest die al jaren blind was. Hij maakte modder, stopte dat in zijn ogen, en zei tegen hem dat hij zich aan de priester moest tonen, een gewoon gebruik in die tijd. Toen hij echter bij de priesters verscheen, was het ontvangst op zijn zachtst gezegd nogal koel en afstandelijk. Ze konden nl. niet geloven dat Jezus dat wonder verricht had. Want als ze zouden moeten erkennen dat Jezus dit wonder gedaan had, zouden ze ook moeten erkennen dat Hij de Messias was. En dat wilden ze niet. Jezus voldeed nl. totaal niet aan hun verwachtingen wat betreft het Messias zijn. Hij kwam uit Nazareth, was zoon van een timmerman, uit een twijfelachtig huwelijk. Geen status, geen rijkdom…Maar wat moet je dan met dit wonder? Hun eerste strategie was te zeggen, dat dit wonder door de duivel gedaan werd. Immers, de Messias zou nooit wonderen verrichten op sabbath. Toen dat niet echt geloofwaardig overkwam, werd het verhaal van het wonder in twijfel getrokken. Ze haalden zelfs de ouders erbij om te vragen of hij wel echt blind was geweest. Ten derde probeerden ze hem onder druk te zetten dit verhaal los te laten. Ze maakten hem voor zondaar uit en joegen hem weg……
Ik moest sterk aan dit verhaal denken, toen ik de vraag op schreef, aan het begin van dit topic. Stel, dat Jezus terugkomt, maar Hij doet het niet op de manier die je verwacht. Stel, Hij roept mensen tot Zich, waarvan jij denkt, horen die bij Hem? Het zou best wel kunnen dat Jezus terugkomst niet door ieder christen begrepen zou worden, omdat Hij een ander is, dan dat men verwacht.
In het verleden heb ik het wel eens gehad over opwekkingen. Veel opwekkingen werden door gelovigen afgewezen. Pas later kreeg men de erkenning, dat het momenten geweest waren waar God werkte. In tegenstelling tot wat mensen denken, zijn de christenen meestal de meest ongelovige mensen wat betreft het werk Gods. En tegenstand is in de eigen kerk het grootst. Ik ben bang als Jezus terugkomt, dat Hij wel eens kritiek zou kunnen krijgen van christenen zelf.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 8 mei 2011, 20:44
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | is dast in de buurt van noordwijk? dan kom ik wel eens kijken  | in de buurt van is een ruim begrip. In Canada zouden ze dat dichtbij vinden. Zelf denk ik dat het in de ogen van anderen toch als ver beleefd wordt....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNEKE421
|
|
Geplaatst: zondag 8 mei 2011, 20:59
|
|
|
|
| JOS689 schreef: | Hee jij daar Vertel eens wat je echt leuk vindt....
Hier alvast een site voor inspiratie: http://www.vindjijleuk.nl/
Ik hou o.a. van de zomer, gezellige mensen, sportief zijn.... en jij ? |
Een goed boek,lekker glaasje wijn en nog veel mee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SIEM720
|
|
Geplaatst: zondag 8 mei 2011, 21:59
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | ik kan ook niet mee, alweer niet......zit weer es in de nachtdienst......tja |
gelukkig wordt de wandeltocht in de middag gelopen, in de donkere nacht op zo'n berg dat durf ik ook niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SJAAK585
|
|
Geplaatst: zondag 8 mei 2011, 22:05
|
|
|
|
Wij eten meerdere keren per week asperges, dus een quiche is bij mij het allerlekkerste, want ik zit in de handel van die dingen, wij drinken er rose bij, het liefst van de plus, Het huismerk, lekker vol van smaak, en zacht op de tong.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEIGAAF254
|
|
Geplaatst: zondag 8 mei 2011, 22:06
|
|
|
|
Hoi,
Ik ben bang dat er genoeg nieuwe mensen op zullen staan om BL te vervangen / opvolgen, maar ik ben blij dat hij omgekomen is. Ik ben in Februari in VS geweest bij de unit welke nu de aktie uitgevoerd heeft en die jongens hebben een super job gedaan! Het lijkt heel makkelijk, zeker achteraf, maar hier gaat zo veel voorbereiding aan vooraf..... En tuurlijk zul je nooit weten of het een executie geweest is (lijkt het wel het meeste op), of een vuurgevecht...
Maar iemand die zo veel dood en verderf op z'n geweten heeft, verdiend het om terrecht te staan. En of dat nu voor een rechter is, of in een vuurgevecht....
Job wel done....
Maar goed, dat is mijn mening... Oscar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 8 mei 2011, 23:25
|
|
|
|
| SIEM720 schreef: | | gelukkig wordt de wandeltocht in de middag gelopen, in de donkere nacht op zo'n berg dat durf ik ook niet |
De Archemerberg is 70 meter, ligt wel aan het Pieterpad maar vanuit Holten al wat ver.
Thomas, ziet de bergen aan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: zondag 8 mei 2011, 23:57
|
|
|
|
[quote=LISA610]
Hallo Lisa Het klopt helemaal wat je schrijft want anders waren er maar een paar mensen die konden zien maar dat werd vroeger door de dominee gezegt en daarom deed je dat niet hahaha maar ik ben wel ooit blind geweest maar dat komt door de suiker en niet dor het mastrubueren . Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 00:06
|
|
|
|
Hallo Allemaal In het eerste filmpje zag ik dat de voorganger niet dronken was maar heel erg de spot dreef met het woord van GOD en dat is op zich al niet goed ik moet ook zeggen dat ik deze dingen normaal al niet open klik omdat ik er doodziek van word. Sjalom. martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 00:15
|
|
|
|
[quote=PIMPERNEL883]
Hallo Pimpernel Is wel jammer en als er een volgende datum is dan lees ik het wel weer iniedergeval wel geprobeert . Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RONNY104
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 01:42
|
|
|
|
|
als je hierover goed wil praten moet je weten wat het inhoud,wie doen dat en wie niet en waarom...welke gevolgen heeft het voor jezelf en voor anderren...waarom zou je zulke dingen doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 07:51
|
|
|
|
O ja...de zon!!!! Zon in de natuur...is ook zon in mijn hart...ik word er zo blij van. De tuin in en buiten leven...boterhammen op de tuintafel. Tot in de avond en dan de lichtjes aan en heerlijk nakletsen(als er iemand is) Graven in de grond en rondom je heen de kleuren van de tuin geboren zien worden!!! Alles ziet er anders uit...als de zon schijnt!!!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 08:14
|
|
|
|
| PIMPERNEL883 schreef: | | waarschijnlijk weekend van de elfde de preciesde datum geef ik nog door. |
Hoi allemaal,
het weekend van de 11e is het pinksterweekend. WS niet handig. Mede door de conferenties die er zijn.
het 3e weekend is vaderdagweekend. Dus 4e weekend is , denk ik, betere optie.......
Jammer dat het niet doorgaat. Het weer zag er goed uit voor die dag. Afijn, jammer voor het gebrek aan animo.
We horen wel Pimpernel. groet aan Angy
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 08:21
|
|
|
|
| JOS689 schreef: | Hee jij daar Vertel eens wat je echt leuk vindt....
Hier alvast een site voor inspiratie: http://www.vindjijleuk.nl/
Ik hou o.a. van de zomer, gezellige mensen, sportief zijn.... en jij ? |
Zoals een ieder geniet ik ook enorm van dit prachtige weer......
Vooral naar het strand is puur genieten,
maar ook de bollenroutes rijden, de bloemmozieken van Limmen, al die overweldigende kleuren...(het oog raakt nooit verzadigd....) genieten van mn kinderen en 2 kleindochters, genieten van mn werk, Mn lieve rose snoepautootje, genieten van een goed boek en stilte om me heen :) (soms) genieten van een goed gesprek, een mooie bos bloemen, een onverwachte ontmoeting,een telefoontje, een mail, een lieve knuffel,
Maar de limit is steeds weer......reis naar Egypte.de zon, de zee, de vrienden daar. Jammer dat het zoveel geld kost........:)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 09:37
|
|
|
|
Ik las afgelopen zaterdag een artkel in de krant over The Passion. Het is gebleken dat er ontzettend veel niet christenen gereageerd hebben op dit spektakelstuk......De telefoonlijnen waren overbezet en de ingerichte ruimtes op de markt in Gouda waren overvol..... Ook bleek, volgens het artikel, er ontzettend veel over nagepraat te zijn op scholen én in kerken..... Het paasverhaal werd weer actueel als het ware onder veel mensen waar dat anders niet het geval was..... De mensen die er de meeste moeite mee hadden waren christenen, omdat het nogal een frivole uitvoering was........(lees het forum hier maar, zou ik zo zeggen...) Er komt volgend jaar zeker een vervolg of en herhaling op The Passion begreep ik uit het artikel......... Nu ben ik nog steeds geen Passionfan maar ik vind het toch wel een mooi gegeven dat het Paasverhaal weer actueel is bij veel mensen...... Een nieuwe vorm van evangeliseren misschien en waar we wat aan moeten wennen? Althans, ik moet er aan wennen.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 09:57
|
|
|
|
| RONNY104 schreef: | | als je hierover goed wil praten moet je weten wat het inhoud,wie doen dat en wie niet en waarom...welke gevolgen heeft het voor jezelf en voor anderren...waarom zou je zulke dingen doen. |
Nou Ronny, ik denk niet dat mensen zitten te wachten om dat soort informatie te delen op een forum en persoonlijk zit ik er ook totaal niet op te wachten om dat soort informatie te lezen op een forum. Iedereen weet echt wel waar het over gaat en dit topic is dan ook meer bedoeld om de discussie te voeren over de vraag of je kan / mag masturberen als vrijgezel christen of dat het zondig is. Blijkbaar is daar genoeg over te zeggen gezien de lengte van dit topic, dus laat je er vooral niet van weerhouden om een inhoudelijke bijdrage te leveren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 10:21
|
|
|
|
| RONNY104 schreef: | | als je hierover goed wil praten moet je weten wat het inhoud,wie doen dat en wie niet en waarom...welke gevolgen heeft het voor jezelf en voor anderren...waarom zou je zulke dingen doen. |
Al de vragen die je stelt zijn al aan bod gekomen. Aangezien je vrijgezel bent kan het haast geen gevolgen hebben voor anderen. Tenzij je er een bepaalde show van gaat maken, wat ik niet veronderstel dat dat het geval is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 10:23
|
|
|
|
Hé Sus, waar is je reactie nu plots naartoe...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 10:30
|
|
|
|
| THIRZA120 schreef: |
Ik zal wel weer aan het bakken gaan.. In de hoop dat zo meer mensen meegaan |
Zouden er op de vorige pn mensen zijn geweest die misschien last hadden van je baksels??? Misschien schrikt het hen af nu je weer aan het bakken gaat... Ik vond de cake wel heel lekker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RONNY104
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 10:30
|
|
|
|
ik vind het niet netjes dat jij voor andere spreekt en dat doe jij in jouw reactie 2x. ik vind daarnaast dat de topic duidelijk is ,je weet je wat je kan verwachten,je kan er voor kiezen om deze niet te lezen. ik vind om te kunnen praten of je iets kan of mag doen het eerst moet onderzoeken. Daarnaast begrijp ik niet wat jij bedoelt met"dat soort informatie"ik denk dan ook dat dat wat ik gezegt heb niet juist door jouw wordt ingevuld. Ik denk dat/vind maak ik uit op jouw verhaal dat als jij voor een keuze staat dus er liever niet over nadenkt? en let vooral op..ik vind dat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RONNY104
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 10:33
|
|
|
|
he FRANKT627 nou dat wat jij zegt ok daar kan ik wat mee... nee sorry heb niet al de berichten gelezen het waren er een beetje veel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RONNY104
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 10:37
|
|
|
|
|
FRANKT627 mag ik jouw een vraag stellen,jij praat uit ervaring als het gaat om zelfbevredeging of?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 10:42
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Al de vragen die je stelt zijn al aan bod gekomen. Aangezien je vrijgezel bent kan het haast geen gevolgen hebben voor anderen. Tenzij je er een bepaalde show van gaat maken, wat ik niet veronderstel dat dat het geval is.
 |
Hé Frank, fijn dat je er terug bent!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 10:52
|
|
|
|
| RONNY104 schreef: | he FRANKT627 nou dat wat jij zegt ok daar kan ik wat mee... nee sorry heb niet al de berichten gelezen het waren er een beetje veel. |
Volgens mij is de zelfbevrediging als vrijgezel een overroepen probleem. Het is eigenlijk geen probleem want wie doe je er kwaad mee?
Weet je, de kloosterlingen, religieuzen in het algemeen, wordt gevraagd om het niet te doen. Ze leven in navolging van Christus en hebben zich dan ook te houden aan de drie geloften: gehoorzaamheid (de moeilijkste gelofte), armoede (als je eten, een dak boven je hoofd, verzorging hebt, is dat dan armoede?) en het celibaat (ook wel de zuiverheid genoemd).
Celibatair leven betekend eigenlijk dat je geen partner hebt. Niet gehuwd of samenwonende zijn. Geen liefje hebben ergens waarmee je vrijt. Dit is dan om geheel vrij te zijn voor God. Nu is het zo dat je dat als religieus leert omgaan met bepaalde verlangens. Er niet aan toegeven. En dat telt eigenlijk voor de drie geloften die je op een bepaald moment uitspreekt.
Een abt zei eens in het een kapittel dat hij liever heeft dat er af en toe aan zelfbevrediging wordt gedaan dan wanneer een broeder heel nors er bij loopt omdat hij zijn frustratie niet kwijt kan.
Ik denk ook dat je niet telkens moet toegeven aan de mastrubatie-behoefte. Heb je vandaag zin om het te doen maar je bent sterk genoeg om het te weerstaan en een dag over te slaan, is het beter om blij te zijn dat je het een dag oversloeg ipv je schuldig voelen wanneer je het wel deed. Is mijn visie, hoor. Ik spreek ook grotendeels uit het standpunt van een religieus alhoewel ik denk dat we het ook kunnen doortrekken naar het 'gewone' leven.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |