| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 16:16
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Is dit een aanzoek? Nou dan wacht ik wel tot er iemand komt met een romantischere poging...  |
Het is misschien niet zo romantisch maar als je goed de inhoud leest is het wel een mooie en waardevolle tekst.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 16:23
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ja schoonheid vergaat  |
Schoonheid van binnen is onbetaalbaar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 16:25
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Schoonheid van binnen is onbetaalbaar |
Tja, maar schoonheid van binnen wilt niet altijd ontdekt worden als het uiterlijk niet bevalt..dus ben je niet veel met die innerlijke schoonheid...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 16:29
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ach Basti, heb je niet door dat als de kinderen de deur uit zijn, de rol van de ouders veranderd is. Ze zijn nl. niet meer zo afhankelijk van je als vroeger(sh...t). En iemand die liever iemand heeft, die al uit de kinderen is, is niet meteen een kinderhater. Of, zoals ik ook al in het verleden geschreven heb: ik heb geen zin om met mn 50ste nog bij een basisschool te moeten staan om de kinderen op te halen. Heb ik dan een hekel aan kinderen of ben ik samen met mn kinderen uit een bepaalde periode gegroeid? Het zou me wat zijn, als ik nog steeds mn kinderen bij me wil houden, terwijl ze veel behoefte hebben aan hun eigen leven... |
Hoewel ik zelf geen kinderen heb kan ik Chat hier heel goed begrijpen. Ouder zijn stopt nooit maar op een bepaald moment verlangt een ouder ook naar de rust en naar de innige momenten die er vroeger wel eens bij inschoten omdat de kinderen terecht alle aandacht en tijd nodig hadden.
Op een bepaalde leeftijd aan de schoolpoort staan kan mooi zijn als het je kleinkinderen zijn wat dan ook weer een andere dimensie geeft. Dat zie ik bij mijn ouders althans.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 16:31
|
|
|
|
Wat ik leuk vind ?
-Met dit heerlijke weer een stukkie fietsen... is genieten !!; -Observeren hoe kids zich druk kunnen maken om elkaars speelgoed en stiekem (zonder dat ze het merken) van binnen lachen... -Merken dat een kind je de halve morgen aan het achtervolgen is op je werk -Een gezellig gesprek voeren aan de foon -Merken dat God heel dichtbij is...
Soms is het een kunst om de mooie momenten te zien, maar als ze er zijn, hoe mooi kan het leven dan zijn...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 16:58
|
|
|
|
| Quote: | | Ik denk dus dat het met de beide links wel meevalt |
Ik denk van niet, lees een het boek oorlog tegen de Heiligen dan zie je de gevolgen op geestelijk gebied. en die man was niet echt dronken, niet van de alcohol maar in de ''geest''.
En zoals ik al onderbouwde over die 2de clip, met het ontbreken van dit verschijnsel in de Bijbel en kerkgeschiedenis, vond ik die link waar je de gelijkenis met occulte trance zag erg treffend.
over dat zijspoor naar de kinderdoop, dat is zwaar oftopic, en weet 99% dat daar al een topic over is. Maar ben het eens dat die kinderdoop niet redt, en ben er ook geen voorstander van, maar is oftopic.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 17:11
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Het is misschien niet zo romantisch maar als je goed de inhoud leest is het wel een mooie en waardevolle tekst..... |
Klopt Willemijn.. met de rest van zijn tekst was helemaal niets mis
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 17:16
|
|
|
|
[quote=CROSSROAD317]Ik denk Hannah, en dat denk ik echt, dat dit (het plaatsen van de beide links) valt onder het kopje "provocatie".
Kijk...dat denk ik ook. Zoals ik al eerder aangaf zijn er genoeg andere manieren om te ontdekken wat voor vlees je in de kuip hebt. Daar zijn dit soort filmpjes niet voor nodig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 17:29
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Ik denk van niet, lees een het boek oorlog tegen de Heiligen dan zie je de gevolgen op geestelijk gebied. en die man was niet echt dronken, niet van de alcohol maar in de ''geest''.
En zoals ik al onderbouwde over die 2de clip, met het ontbreken van dit verschijnsel in de Bijbel en kerkgeschiedenis, vond ik die link waar je de gelijkenis met occulte trance zag erg treffend.
over dat zijspoor naar de kinderdoop, dat is zwaar oftopic, en weet 99% dat daar al een topic over is. Maar ben het eens dat die kinderdoop niet redt, en ben er ook geen voorstander van, maar is oftopic. | smijten met occulte termen kan iedereen David. Allereerst wat weet je van de kerkgeschiedenis af? Hoe ontstonden opwekkingen en wat was hun functie en wat was hun uiting? Het probleem is dat veel mensen er niks van af weten. Hoewel ik zelf niet sta je juichen om datgene wat je hier ziet, weet ik iets meer van de Toronto blessing dan alleen maar dit fimpje. Nergens wordt de duivel aanbeden, en om te denken dat de duivel zich zomaar kan manifesteren in een omgeving waar mensen God prijzen, lijkt me een heel sterk verhaal. Weet je wat zo opvallend is? De mensen die Toronto afwijzen, hebben wel cd's van de aanbiddingsleiders. Veel liederen die we zingen komen uit Toronto. Dus om dit als occult te bestempelen, zou je ook automatisch de aanbiddingsleiders als occulte instrumenten moeten zien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INKTVIS960
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 17:37
|
|
|
|
Op een nacht, of in de morgen, kraaien poten, of een grijze haar.
Maak je om de tijd geen zorgen, laat je drijven door dit jaar.
En heb lak aan de kalender, maar elkaar te kunnen zeggen, .........................................." ik ben er ".
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 17:53
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | volgens mij beloof je bij je trouwen dat je ook samen in hetzelfde huis zult wonen.......?? . |
Volgens het Burgerlijk wetboek ben je als gehuwde 'tot samenwonen verplicht', wat wel eens hilariteit geeft in de trouwzaal als mensen voor het huwelijk al samenwoonden.
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 18:08
|
|
|
|
het telefoontje van mn zoon met de mededeling dat ie geslaagd was voor zn rijbewijs. En dat gelijk voor de eerste keer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 18:24
|
|
|
|
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op dinsdag 10 mei 2011, 19:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 18:36
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Ik denk van niet, lees een het boek oorlog tegen de Heiligen dan zie je de gevolgen op geestelijk gebied. en die man was niet echt dronken, niet van de alcohol maar in de ''geest''.
over dat zijspoor naar de kinderdoop, dat is zwaar oftopic, en weet 99% dat daar al een topic over is. Maar ben het eens dat die kinderdoop niet redt, en ben er ook geen voorstander van, maar is oftopic. |
Sorry maar het is niet off-topic, ik reageerde namelijk op jouw uitspraak, of vraag eigenlijk, in dit topic, of ik de inhoud van de beide links niet "duivels" vond. En vandaaruit kwam ik met mijn antwoord en gaf gelijk aan wat ik veel erger vond. Maar dat is blijkbaar off-topic en zodoende hoef je natuurlijk niet (weer niet) inhoudelijk te reageren .... Met andere woorden, je maakt je er weer lekker makkelijk vanaf.
Leef fijn verder op je eiland David en wentel je lekker in je hetze tegen alles wat anders is dan wat jij gewoon bent. Maar weet dit wel, onderscheiding van geesten, is ook nodig in jouw omgeving, want de satan gaat ook rond als een engel des lichts en plakt veel mensen de ogen dicht d.m.v. het predikaat kerk- en gemeenteleer....
Ook dit zal wel weer als off-topic worden afgedaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 18:40
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | het telefoontje van mn zoon met de mededeling dat ie geslaagd was voor zn rijbewijs. En dat gelijk voor de eerste keer.  |
Hebben ze daar in Bangladesh wel een rijbewijs nodig dan ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 18:41
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Volgens het Burgerlijk wetboek ben je als gehuwde 'tot samenwonen verplicht', wat wel eens hilariteit geeft in de trouwzaal als mensen voor het huwelijk al samenwoonden.
Thomas |
dinsdag 3 mei 2011, 20:50 HANNAH810 schreef: volgens mij beloof je bij je trouwen dat je ook samen in hetzelfde huis gaat wonen.......??
willemijn232 schreef; Welkom in 2011 Hannah! Ik heb een collega die getrouwd is en inderdaad niet samenwoont met haar man om de simpele reden dat zij nog een zoon van 18 heeft die thuis woont en zij dat graag tot een goed eind wil brengen voor zij bij haar man gaat wonen..... Niets mis mee toch? En komt wel vaker voor hoor!
Geplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 21:38 HANNAH*!) schreef; dank je voor je hartelijk welkom in 2011 willemijn, maar ik was er al een paar maanden, hoor!! heeft de betreffende vrouw de trouwbelofte aan laten passen, misschien? ik wist namelijk niet dat dat kon.
google bied uitkomst; ik ben in 2011 nog niet gehuwd!! Titel 6 van Boek 1 BW regelt de rechten en verplichtingen van echtgenoten. Vroeger was het bijvoorbeeld verplicht dat mensen die met elkaar getrouwd waren ook samenwoonden. In de wet stond geregeld wie de doorslaggevende stem had als d eechtelieden er niet uit kwamen waar ze nu gingen wonen. Deze verplichting is inmiddels afgeschaft.
naar aanleiding van de posting van willemijn ben ik dat dus eens gaan googlen, thomas; maar jij bent in 2011 zeker ook nog niet aan trouwen toegekomen?
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 10 mei 2011, 18:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 18:56
|
|
|
|
niet altijd, maar meestal wel, hoor frank!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 19:17
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | niet altijd, maar meestal wel, hoor frank!!  |
weet ik wel...het uiterlijk is een deur...als het uiterlijk goed is wordt die deur geopend en kan de binnenkant bewonderd worden. Is het uiterlijk niet goed dan blijft ook die deur gesloten en zal de binnenkant niet ontdekt worden. Ook al bevat die binnenkant een mooie schat. Dat is nu eenmaal zo. De keuze is aan diegene die voor die deur staat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 19:24
|
|
|
|
Ik vraag niets meer...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op dinsdag 10 mei 2011, 20:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 19:25
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | dinsdag 3 mei 2011, 20:50 HANNAH810 schreef: volgens mij beloof je bij je trouwen dat je ook samen in hetzelfde huis gaat wonen.......??
willemijn232 schreef; Welkom in 2011 Hannah! Ik heb een collega die getrouwd is en inderdaad niet samenwoont met haar man om de simpele reden dat zij nog een zoon van 18 heeft die thuis woont en zij dat graag tot een goed eind wil brengen voor zij bij haar man gaat wonen..... Niets mis mee toch? En komt wel vaker voor hoor!
Geplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 21:38 HANNAH*!) schreef; dank je voor je hartelijk welkom in 2011 willemijn, maar ik was er al een paar maanden, hoor!! heeft de betreffende vrouw de trouwbelofte aan laten passen, misschien? ik wist namelijk niet dat dat kon.
google bied uitkomst; ik ben in 2011 nog niet gehuwd!! Titel 6 van Boek 1 BW regelt de rechten en verplichtingen van echtgenoten. Vroeger was het bijvoorbeeld verplicht dat mensen die met elkaar getrouwd waren ook samenwoonden. In de wet stond geregeld wie de doorslaggevende stem had als d eechtelieden er niet uit kwamen waar ze nu gingen wonen. Deze verplichting is inmiddels afgeschaft.
naar aanleiding van de posting van willemijn ben ik dat dus eens gaan googlen, thomas; maar jij bent in 2011 zeker ook nog niet aan trouwen toegekomen?  |
Waar je toch al druk mee kan zijn met dit mooie weer zeg......pfff
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 19:31
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Waarom zwijgen mensen plots na regelmatig mailen? Is er dan iets niet in goede aarde gevallen? Heeft die andere gemoedsschommelingen? Is alles al gezegd? Is er een roddel ontsproten die verder kontakt in de weg staat? |
ik zou het niet weten, maar jij reageert ook niet zo vaak als een ander je een vragende reaktie geeft ! sorry maar vond jou laatste opmerking ook nogal raar!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 19:36
|
|
|
|
|
pijn aan mijn rug die niet overgaat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 19:42
|
|
|
|
Brother in arms vind ik toch het beste maar deze is ook wel fraai.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 19:45
|
|
|
|
| Quote: | Veel liederen die we zingen komen uit Toronto.
|
niet die ik zing.... en we hoeven niet het kind met het badwater weg te gooien.Waarom denk je dat ik niks weet van deze zaken en de kerkgeschiedenis. (al is nog belangrijker dat we het niet in de BIJBEL zien) Lees eens over John wesley en de opwekking in die tijd:
Wesley had zich diep gedompeld in de geschriften van Rooms-katholieke middeleeuwse mystici, beweerde dat hij ze begerig had gelezen en dat hij de publicatie bevorderde van een groot aantal van deze katholieke werken. Dit valse mysticisme bleef bij Wesley heel zijn leven, en het is aanwezig in het hedendaagse revivalisme. De nadruk op visioenen en dromen, bijzondere buitenbijbelse openbaringen, en de leiding van de Geest bij deze openbaringen, behoren allemaal tot de traditie van het mysticisme. Geen wonder dat er zo’n verbluffende gelijkenis bestaat tussen het revivalisme en de moderne charismatische beweging! Maar mysticisme is in strijd met Gods Woord - het is een theologie van emoties, een theologie van gevoelens, met slechts weinig oog voor doctrine. Alhoewel het niet van alle revivalisten kan gezegd worden, is in het algemeen revivalisme op zijn best ongeïnteresseerd en onverschillig voor doctrine (de leer), en op zijn slechtst een vijand van de waarheid.
bron quote
http://www.verhoevenmarc.be/PDF/revival.pdf
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 19:47
|
|
|
|
| Quote: | Leef fijn verder op je eiland David en wentel je lekker in je hetze tegen alles wat anders is dan wat jij gewoon bent.
|
Je draait nu precies de rollen om. Er is een gebod om alles te toetsen en het goede te behouden. En om de geesten te toetsen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 19:57
|
|
|
|
voor mij nieuwe site, erg educatief.
http://www.cip.nl/
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RONNY104
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 20:02
|
|
|
|
|
ik weet niet waar jij ziet staan waar ik txt en uitleg vraag?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 20:08
|
|
|
|
en aan degene die open doet. (ok; ik ben eigenwijs....... )
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 10 mei 2011, 20:08
|
|
| Naar boven |
|
|