| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 15:18
|
|
|
|
extra aanvulling:
hoorde ''toevallig'' vandaag een preek, en heb de geschreven versie online opgezocht:
| Quote: | This is conclusive. This is vital. It is an essential point that all experience must be validated on a more sure word, which is the divine revelation of the Scripture; and so when we go to find truth for Christian life, when we go to find truth about Christian doctrine, we don't want just somebody's experience telling us what the truth is. We want to make sure that the word...tells us. There is no valid experience unless it agrees with the already revealed Scripture. That's what we've been trying to say all through this series.
Now this brings us to the heart of a major flaw in the charismatic movement and even beyond that; and I'm not just picking on these people. Many are our beloved brothers and sisters in Christ, but I want to call the whole church to the position of commitment to what is the truth; and, before God, I must do that; and the...the...the major flaw that I see in the charismatic movement is that they allow experience to tell them what is true rather than the Word of God. Now, in our last study, we talked about this feature of the Pentecostal charismatic movement - the problem of basing doctrine on personal experience, subjective experience rather than objective, historical revelation; and I suggested to you that the Pentecostal charismatic movement flows toward a theology of experience rather than flowing toward a theology of the Word.
And, you see, the reason is because it all begins with one particular mis-emphasis. The single identifying mark of the charismatic movement is that, after you're saved, you are to seek the experience of the baptism of the Spirit; and when you get people to think that the one big thing they've got to have is this experience, and you make them pursue this experience, then you open the floodgates, which causes people to believe that the whole of life is just chasing experience, that the only way to live the Christian life is to just have something more, something bigger, something better, another experience; and they say that the baptism of the Spirit will be accompanied by physical experience and emotion and sensation and feeling; and the people chase that. And once they've had that experience, I've some of them even say to me - you spend the rest of your life trying to find another experience, and they have the whole wrong orientation. They begin to think that Christian life is pursuing emotional, subjective feelings and physical phenomena and miracles and experiences instead of pursuing the knowledge of the Word of God, which alone can change life...
|
van:
http://www.gty.org/Resources/Sermons/1372_The-Christians-Authority-Experience-or-the-Word-Part-2
tip, luister eens de preken op die site als je engels kan verstaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 15:19
|
|
|
|
personen die mee hopen te gaan;
hannah810, 38 jaar, regio 073, met pleegdochter van 5 madelief 40 jaar trijnie671, 49 jaar, regio 0594 SweetLady, sweet 40, regio 026 maria576 en partner; regio 038 dini968, 52 jaar susannah475, 45 jaar jennifer645 43 jaar regio 345 Thirza120 (30 jaar), regio 0318 Mir111 18 jaar regio 0318 (onder voorbehoud) met volleybal Samen585, regio 0182, met 2 kids Nicolette592, 55 jaar jasmein464, 50 jaar, regio 078
eloy997 45 jaar + zoon 12 en dochter 10 crossroad317 regio 0524 maded 46 jaar regio 0183 jan578 52 jaar regio 0172 Billy701 49 jaar regio 0594 jan935 61 jaar regio 0182 visser278 43 jaar regio 113 searching 40 jaar regio 0182 (oud-lid)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 15:54
|
|
|
|
Er is nu al zoveel geschreven over seks voor het huwelijk dat ik het eigenlijk wel even over een andere boeg wil gooien. Er zijn mensen die zich heel sterk uitspreken tegen seks voor het huwelijk en er zijn mensen die menen dat seks voor het huwelijk wel moet kunnen. Dat kom je natuurlijk ook tegen binnen relaties: de één vind dat het wel kan, terwijl de ander meent dat het niet kan.
Laat mij maar even de stoute schoenen aantrekken en eerst even een paar stereotiepe, generaliserende uitspraken doen over mannen. De praktijk wijst namelijk uit dat mannen eerder toe zijn aan seks in een relatie dan vrouwen en dat kan soms heel vervelend uitpakken.
Het is namelijk helemaal niet leuk als een man aandringt op seks, terwijl de vrouw aangegeven heeft dat zij daar niet aan toe is. Het is niet leuk als een lange relatie dreigt te eindigen, alleen omdat de vrouw niet verder wil gaan wat betreft seks. Het is nog minder leuk als een man dan zegt dat hij bang is dat de vrouw zich niet kan overgeven omdat zij niet met hem naar bed wil. Dit soort dingen rieken naar manipulatie met als doel om de vrouw toch te overreden om seks te hebben, zelfs al geeft ze aan te willen wachten. En dat getuigt in mijn ogen van weinig respect voor de normen en waarden van de betreffende vrouw.
Wat die overgave betreft: als het zo is dat een vrouw terughoudend is in het fysieke contact, hoeft dat helemaal niets te maken te hebben met of de vrouw wel of niet in staat is om zich over te geven. Het kan ook zijn dat de vrouw in kwestie zich niet volkomen veilig voelt bij de betreffende man, omdat zij weet of instinctief aanvoelt dat hij zich niet zal beheersen op het moment dat zij in de verleiding komt. Want als zij verliefd is kan dat moment komen, zelfs al heeft ze aangegeven dat ze geen seks wil.
Een vrouw is in die zin ook gewoon een mens die in verleiding gebracht kan worden. Maar als daarmee de grenzen worden overschreden die zij wel degelijk had gesteld, dan kan de spijt daarover het eerste fijne gevoel na afloop van een vrijpartij gaan overheersen. Het kan moeilijk zijn om daarover te praten. Want hoe vertel je je partner dat het dan weliswaar één keer is mis gegaan, maar dat je normen en waarden onveranderd zijn en dat je het in de toekomst dus niet weer zo ver wilt laten komen. Zeker als de man in kwestie er op allerlei manieren al heeft aangedrongen om verder te gaan.
Natuurlijk is het heel makkelijk om te zeggen dat de vrouw de relatie met die man beter kan verbreken zodra blijkt dat hij in feite niet bereid is om de door haar gestelde grenzen te respecteren. Bij een prille relatie zou dat ook mijn gedachte zijn. Als een relatie echter al langer duurt, dan kan ik me goed voorstellen dat dit veel moeilijker is. Maar het is wel een feit dat het een relatie niet ten goede komt als de grenzen die gesteld zijn worden overschreden of als er voortdurend wordt aangedrongen op het overschrijden van die grenzen. Dan rijst bij mij de vraag: waar gaat het nu eigenlijk om binnen die relatie? Is seks voor die man zo belangrijk dat hij de vrouw daartoe meent te moeten overhalen terwijl zij duidelijk aangeeft te willen wachten?
Maar goed, voordat ik nu op mijn kop krijg van mannelijk CM… Ik durf ook best te stellen dat andersom ook voor kan komen. Ik ken ook verhalen van mannen die letterlijk door een vrouw het bed in gesleept zijn, terwijl zij hadden aangegeven te willen wachten. En ja, ook mannen zijn dan gewoon mensen die in verleiding komen. Verder weet ik ook best dat niet alle mannen erop uit zijn om een vrouw zo snel mogelijk het bed in te krijgen (net zoals dat niet alle vrouwen erop uit zijn om een man zo snel mogelijk het bed in te krijgen). Ik ben echter niet naïef genoeg om te veronderstellen dat CM geen afspiegeling is van de maatschappij of om te denken dat alle christelijke mannen anders zijn dan de mannen waarover ik het hiervoor had. En juist omdat ik weet dat er op CM diverse vrouwen staan die door dat type man zijn gekwetst, moest ik dit toch even kwijt. But don’t wurry. Op CM staan ook genoeg mannen die wel ok zijn volgens mij. Dat is echter een ander topic.
Wat je mening ook is over het topic “geen seks voor het huwelijk”. Het lijkt me goed om het volgende even heel duidelijk te stellen: of je wel of geen seks wilt hebben bespreek je samen op een nuchter moment en niet in het vuur van de strijd. Of je kiest er samen voor om er niet aan te beginnen of het wordt tijdens dat gesprek duidelijk dat één van tweeën er niet aan wil beginnen en de ander wellicht wel. Ik vind dat degene die het wel zou willen, de normen en waarden van de ander dan dient te respecteren. Kun je dat niet, trek dan de conclusie dat je liever op zoek gaat naar een andere partner. Maar zeg niet dat je van iemand houdt, als je zijn of haar normen en waarden niet kunt respecteren. Die normen en waarden maken namelijk wel degelijk deel uit van zijn of haar persoonlijkheid en daar zou je diegene alleen maar meer om moeten waarderen.
Voor de bijdehante mensen onder jullie: optie drie is natuurlijk dat je er allebei voor kiest om het wel te doen, maar daar gaat het nu even niet over. Het topic is ‘geen seks voor het huwelijk”, dus voor deze bijdrage ga ik even uit van de situatie waarin mensen ervoor kiezen om te wachten met seks.
Als je er dan voor kiest om te wachten met seks, of omdat je dat allebei wilt of omdat één van tweeën het wil, houd je daar dan ook aan in ieder geval totdat je er samen voor kiest om verder te gaan. Trek niet in het vuur van de strijd de conclusie dat de ander er nu ineens wel aan toe is. Als je dan namelijk de grens overschrijd die je samen hebt gesteld, kan het fijne gevoel dat de vrijpartij in eerste instantie teweeg brengt nadien worden overschaduwd door gevoelens van spijt bij één van beide partners of bij allebei. En als er één ding is wat ik heel zeker weet is dat seks in ieder geval niet bedoeld is als iets waar je naderhand spijt van zou moeten kunnen krijgen. Dan kun je beter wachten.
Wachten met seks betekent niet dat je op geen enkele manier intiem kunt zijn met elkaar. Je kunt juist ook heel intiem zijn met elkaar door te zoenen en te knuffelen. Anders gezegd: je kunt fysiek contact hebben zonder dat het ertoe leidt dat je met elkaar naar bed gaat. Dan is het natuurlijk wel belangrijk dat voor beide partijen heel duidelijk is waar de grens ligt en dat beide partijen die ook bewaken. Dreigt de één een stap te ver te gaan, dan is het aan de ander om zich te beheersen. Dat kan echter alleen als je elkaar ook daarin volledig kunt vertrouwen. Misschien is het opbouwen van dat vertrouwen wel één van de meest ultieme relatietesten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 16:39
|
|
|
|
Woensdag 11 mei, Nahum 1: 1-7; Schuilen.
Dat doe je, als het regent: schuilen. Er is altijd wel een afdak, een portiek of een paraplu waar je onder schuilen kunt. Nu ja, altijd… het kan ook gebeuren dat je midden in de polder overvallen wordt door een onweersbui. Een waar moet je dan heen? Het volk Israël is bang. Bang voor de regen. Bang voor het naderend onweer. Bang voor de oude vijand: Nenevé. Opnieuw zijn de bewoners van de stad gaan leven naar hun eigen wetten en normen. Het onrecht heerst en de hoererij. En wie weet – vandaag of morgen vallen de Ninevieten aan en war moet dan het volk van Juda heen? Ze kunnen geen kant op! Nergens kunnen ze schuilen! Nergens? Ja wel, zegt Nahum. Er is één plaats waar Juda schuilen kan. Als het geweld losbarst, dan is er voor Juda een schuilplaats! ‘De Here is goed, een sterkte ten dage der benauwdheid; Hij kent die bij Hem schuilen!’ Je moet er niet aan denken, wat er allemaal gebeuren kan in de tijd waarin wij leven. Je moet er niet aan denken dat Amerika en Rusland in oorlog raken. Je moet er niet aan denken dat al die wapens die zo langzamerhand overal opgetast, nu ook zullen worden gebruikt. Een derde wereld-oorlog – dat zou het einde betekenen. Het grootste onweer aller tijden. En waar kunnen we dan nog heen? Waar kun je schuilen als alle machten losbreken en het geweld niet meer te keren is?
Jezus zei: ‘Ik ben met u, alle dagen, tot de voleinding der wereld!’God kent hen die bij Hem schuilen!’
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 16:41
|
|
|
|
|
Zit er over na te denken, ben nog moe van het Ardennen-weekend.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 16:53
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Zit er over na te denken, ben nog moe van het Ardennen-weekend. |
Ach, tegen die tijd ben je weer uitgerust om te kunnen spelen met de kinderen van Thirza. Ik zal jouw cake-je wel opeten dan.
Waar ben je eigenlijk geweest in de Ardennen? En deed je daar iets avontuurlijks?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 17:18
|
|
|
|
Uw buitenboordmotor is helaas overleden. En daar ben ik dus niet blij mee.
Nog iemand een mooi tweedehandsje vanaf 6 pk?
Thomas, beetje doorgedraaid...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RONNY104
|
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 17:54
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | Gaan we bijdehand doen Ronny? Ik had nog een aantal vragen voor je (zie mijn eerdere bijdrage). Wil je daar ook eens over nadenken. | Ik denk zoveel na dat ik moet nadenken over het nadenken over hoe ik moet nadenken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISJE125
|
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 18:03
|
|
|
|
Nou Holteberg is voor mij ook wel te doen. Ik denk dat ik ook wel mee wil. FF ovb, goed
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 18:46
|
|
|
|
| RONNY104 schreef: | | Ik denk zoveel na dat ik moet nadenken over het nadenken over hoe ik moet nadenken. |
Nou neem dan vooral je tijd om na te denken. En als je daarmee klaar bent, kom je dan nog terug op de vragen die ik jou heb gesteld?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 18:50
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Uw buitenboordmotor is helaas overleden. En daar ben ik dus niet blij mee.
Nog iemand een mooi tweedehandsje vanaf 6 pk?
Thomas, beetje doorgedraaid... |
6 paardenkrachten , ik wist niet dat paarden konden zwemmen, of bedoel je zeepaarden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 18:57
|
|
|
|
| JOKE849 schreef: | Mijn les was: accepteer jezelf in wie je bent uiterlijk en innerlijk en maak het beste ervan. Mensen kunnen je om die reden verlaten, jezelf kun je moeilijk achterlaten.
n.a.v meningen, nooit een man te kunnen krijgen, of dat ik er qwua uiterlijk niet uit zag/zie. |
als ik jou zie word ik direct jaloers op zoveel schoonheid............. Voor vandaag zit mijn schoonheid het meeste in het soppen van de keuken vrees ik. Maar even serieus, ik heb er heel lang over gedaan om mezelf te accepteren zoals ik ben en nog langer om complimenten die mensen mij gaven te geloven. En ja je neemt jezelf overal mee naar toe dus vluchten heeft weinig zin.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 18:59
|
|
|
|
we willen dus op zaterdag 21 mei voor de zesde keer gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten. - er worden geen pannenkoeken aan de zwijnen gevoerd.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 11 mei 2011, 20:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 19:02
|
|
|
|
Soms is het een kunst om de mooie momenten te zien, maar als ze er zijn, hoe mooi kan het leven dan zijn... [/color][/quote]
Met storm langs het strand banjeren..........en als ik me depressief voel helpt de Donald Duck ook altijd. Ik kan helemaal opfleuren van die verschrikkelijke flauwe woordspelingen en namen die ze verzinnen. Afgelopen koninginnendag 8 jaargangen op de kop getikt voor een tientje dus voorlopig zit ik goed.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 19:05
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Zit er over na te denken, ben nog moe van het Ardennen-weekend. |
Sjonge jonge Mario, hoe oud ben je????????? Bovendien is de picknick erg ontspannend omdat er niet geflirt of gedated mag worden dat scheelt bakken met energie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 19:22
|
|
|
|
| DINI968 schreef: | als ik jou zie word ik direct jaloers op zoveel schoonheid.............
Ik dacht eerst dat het haar dochter was op die foto
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 19:23
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | 6 paardenkrachten , ik wist niet dat paarden konden zwemmen, of bedoel je zeepaarden  |
Sure, they do!!!!maar denk niet dat 't Thomas er wat aan heeft http://youtu.be/6Y-69HpyNnE
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op woensdag 11 mei 2011, 20:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 19:41
|
|
|
|
Dini welkom terug
En zag ook dat Lielie er weer is welkom weer in Nederland en op cm meid
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTHA725
|
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 19:42
|
|
|
|
Jeremia 32 vers 27
Zie, Ik, de here, ben de God van al wat leeft; zou voor Mij iets te wonderlijk zijn?
Hoi allemaal,
We zitten nu dik in de lente, heerlijk lang licht, de merel zing voor ons zijn liedje, alles bloeit en groeit, hoewel niet iedereen daar blij mee is die allergisch is .
Weer veel gebeurd afgelopen week, waaronder eergister de verongelukte wielrenner, zo jong, zijn vrouw in verwachting, wat een verdriet daar opeens , De oorlogen, rampen in de wereld,
Zieken, problemen , noden ,
Laten we alles weer bij Hem brengen, Hij is het antwoord op alles!
We nodigen je uit om mee te bidden en te danken in de gebedsroom, We houden elke donderdag de bidstond van 20.00 tot 21.00, ieder is welkom, we dringen niemand iets op, alles is vrijwillig
Je kan gebedsroom vinden als je de chat bovenaan de balk aanklikt, dan rechts naar beneden scrollen, en de gebedsroom aanklikken.
Elke week is weer anders, de ene week is d ebidstond erg ingetogen, andere keer zingen we liederen, we typen de woorden in, en zingen mee, of we zingen mee met het lied na het ingetypt te hebben op you tube
We ondervinden elke week veel zegen, ere en glorie aan Hem !!
Je bent vrij om hieronder ook voorbede neer te zetten,
Er is mij gevraagd in deze oproep voorbede te doen voor een echtpaar dat in een huwelijkscrisis is, de Heer kent de namen.
Gods rijke zegen en nabijheid,
Martha en Vandam
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 20:05
|
|
|
|
| DINI968 schreef: | Sjonge jonge Mario, hoe oud ben je????????? Bovendien is de picknick erg ontspannend omdat er niet geflirt of gedated mag worden dat scheelt bakken met energie  |
73 bijna 83
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 20:35
|
|
|
|
Welkom terug Dini
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 20:42
|
|
|
|
Op ieder potje past een dekseltje...
M'n moeder heeft zich er nooit over uitgelaten, maar als ik mezelf zou vergelijken met mijn jongere broer, dan kan ik me voorstellen dat ik niet 'moeder 's mooiste' ben... Ok, mogelijk sta ik dan op tweede of derde plaats.
Maar daar gaat het ook niet om.
Er zijn dames die (spreekwoordelijk) niet met mij over straat durven, maar andere dames vinden mij wel aantrekkelijk, weer andere dames vinden mij mogelijk aantrekkelijk vanwege m'n eigenschappen en vinden uiterlijk minder belangrijk en wellicht zijn er dames die mij onaantrekkelijk vinden en knap... irritant.
Om eerlijk te zijn, kijk ik toch ook eerst naar het uiterlijk, als het even kan...
Per slot van rekening wil het oog ook wat. (En dan is het jammer dat de tekst die TS aanhaalt (Mattheus 2:1) uit z'n verband wordt gerukt en er niet wordt verder gelezen.)
Ik kan me goed voorstellen dat ik met m'n huidige postuur, ook minder snel in de smaak val bij diverse dames... Persoonlijk val ik ook eerder op de wat slankere dames.
Er zijn zoveel factoren, wat maakt dat iemand je aantrekkelijk vindt of niet.
Een hele tijd zat ik op deze site met de hoop hier een dame tegen te komen, die écht bij me past. Ik heb me destijds helemaal suf gemaild naar diverse dames en telkens met de nodige afwijzingen. Uiteraard is het erg frustrerend om telkens een 'nee' te krijgen.
Zou God het zo bedoeld hebben, dat we ons helemaal suf zoeken naar een levenspartner, tot frustrerends toe?
Het is dat ik nu hier even weer voor drie dagen gratis kan zijn... en ben hier nu dan meer uit nieuwsgierigheid...
Ik vraag me sterk af, of we God als-het-ware niet een beetje voor de voeten lopen, wanneer we zo naarstig op zoek zijn. God weet allang dat we naar een levenspartner verlangen... immers, zo heeft God ons toch geschapen?!
Na mijn 3-daagse gratis login hier zal ik niet meer betalend verlengen. Ik heb er nu vrede mee en leef ik in de wetenschap dat God me ooit een vrouw zal schenken, die daadwerkelijk bij mij zal passen.
Een beetje vertrouwen op God kan hierbij geen kwaad... en God laat het ons toe, ons op de proef te stellen met ons geduld.
Laatst aangepast door
|
LEPELTJE037
|
op woensdag 11 mei 2011, 20:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOKE849
|
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 21:11
|
|
|
|
Dan zal ik dat maar even snel doen door mijn mening te plaatsen: (zoals gevraagd werd) Mijn mening is helaas niet zo verhelderend denk ik.
De vraag is: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ? dit is al een bepaalde groep in een hokje plaatsen vind ik, want waarom "vrijgezel christen?" Net of dat de getrouwden/ of degene in een relatie zich niet hiermee "bezondigen" Dus dat is niet echt fair.
Daarbij denk ik dat we allemaal wel iets van normen en waarden hebben meegekregen van huis uit, misschien in combinatie met de pynenburgkoek.
Sommige redenaties kan ik niet helemaal volgen: zoals als het écht zonde was, zou het wel vernoemd staan in de Bijbel. Dus als iets niet vernoemd staat, mag het. We hebben de 10 geboden en die worden genoemd, maar hoeveel mensen, houden zich eraan? Dus er is niemand van ons die liegt, begeert, iemand dood wenst, en we hebben allemaal onze vijand lief!
Beter kun je dan de tekst gebruiken: Alles is geoorloofd, maar niet alles is nuttig.
- Is het nuttig om te doen? - Is het het nog nuttiger om het hier bespreekbaar te maken?
Ik denk dat niemand zonder zonde is, of het nu gaat om dit onderwerp of iets anders, maar niemand is volmaakt.
Laatst aangepast door
|
JOKE849
|
op woensdag 11 mei 2011, 21:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 21:13
|
|
|
|
| JOKE849 schreef: | Dan zal ik dat maar even snel doen door mijn mening te plaatsen: (zoals gevraagd werd) Mijn mening is helaas niet zo verhelderend denk ik.
De vraag is: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ? dit is al een bepaalde groep in een hokje plaatsen vind ik, want waarom "vrijgezel christen?" Net of dat de getrouwden/ of degene in een relatie zich niet hiermee "bezondigen" Dus dat is niet echt fair.
Daarbij denk ik dat we allemaal wel iets van normen en waarden hebben meegekregen van huis uit, misschien in combinatie met de pynenburgkoek.
Sommige redenaties kan ik niet helemaal volgen: zoals als het écht zonde was, zou het wel vernoemd staan in de Bijbel. Dus als iets niet vernoemd staat, mag het. We hebben de 10 geboden en die worden genoemd, maar hoeveel mensen, houden zich eraan? Dus er is niemand van ons die liegt, begeert, iemand dood wenst, we hebben allemaal onze vijand lief!
Beter kun je dan de tekst gebruiken: Alles is geoorloofd, maar niet alles is nuttig.
- Is het nuttig om te doen? - Is het het nog nuttiger om het hier bespreekbaar te maken?
Ik denk dat niemand zonder zonde is, of het nu gaat om dit onderwerp of iets anders, maar niemand is volmaakt. |
En die mening heb je gegeven. Petje af!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 21:30
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | | tip, luister eens de preken op die site als je engels kan verstaan. |
Waarom weer zo denigrerend David?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 21:59
|
|
|
|
Friese paarden kunnen het maar ik denk niet dat het in Friesland op prijs zal worden gesteld als ik zes paarden voor of achter mijn boot laat zwemmen. Overigens zijn er paarden die een kracht hebben van bijna 4 pk heb ik me laten vertellen.
Thomas, het moet toch maar een motor worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 22:03
|
|
|
|
|
http://youtu.be/9iSwhHMxDh4
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 22:05
|
|
|
|
.lukt niet,,, ,,,sorry
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op woensdag 11 mei 2011, 22:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 22:12
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Friese paarden kunnen het maar ik denk niet dat het in Friesland op prijs zal worden gesteld als ik zes paarden voor of achter mijn boot laat zwemmen. Overigens zijn er paarden die een kracht hebben van bijna 4 pk heb ik me laten vertellen.
Thomas, het moet toch maar een motor worden. |
ik heb wel ne motor, maar die kan je niet aan je boot hangen vrees ik...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOKE849
|
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 22:30