| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 22:40
|
|
|
|
Op zondag 29 mei willen we een wandeling maken op de Holterberg. We willen een route van 10 km. lopen, maar 5 km kan ook. Bij regenachtig weer kunnen we eventueel een bezoek brengen aan het Natuurdiorama Holterberg. Na de wandeling kunnen we gezellig een bakkie koffie drinken bij Woody’s. Verzamelen om 14.00 uur bij Woody’s, Holterbergweg 11 7451 JL Holten
Als je mee gaat geef je dan op door je naam op de lijst te zetten.
Willemijn 232 Imke 917 Nicolette 592 Siem 720 Crossroad317 (ov) samen 585 [ ov] Ernstjan522 nog even onder voorbehoud. Visje125 (ov)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 22:42
|
|
|
|
| JOKE849 schreef: | | Leuk geld dit ook voor de nieuwe? |
Wat bedoel je?? Of nieuwe leden mee mogen ??
TUUUUURLIJK
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 22:48
|
|
|
|
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op woensdag 11 mei 2011, 22:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOKE849
|
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 22:48
|
|
|
|
Leuk zeg, mag ik mee?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 22:49
|
|
|
|
| XABIA794 schreef: | ik heb wel ne motor, maar die kan je niet aan je boot hangen vrees ik...  |
je kan de boot aan de motor hangen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NICOLETTE592
|
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 23:00
|
|
|
|
Ik wil ook wel graag afvallen maar ik weet niet eens hoeveel ik weeg. {geen weegschaal in huis} Maar ik merk wel dat m'n kleren strakker gaan zitten. Overdags gaat het wel maar 's avonds krijg ik altijd een verschrikkelijke honger en dan ga ik snaaien, hoe gaan jullie daar mee om????? Groetjes van Nicolette!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BASTIBRO042
|
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 23:15
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Is dit een aanzoek? Nou dan wacht ik wel tot er iemand komt met een romantischere poging...  | Nee, een aanzoek, nu al, terwijl ik je (nog) niet ken Da kan niet. Het was eigenlijk meer een poging om mee te filosoferen in de hoop dat mijn bijdrage zou helpen in de discussie, maaar . .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BASTIBRO042
|
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 23:24
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ach Basti, heb je niet door dat als de kinderen de deur uit zijn, de rol van de ouders veranderd is. Ze zijn nl. niet meer zo afhankelijk van je als vroeger(sh...t). En iemand die liever iemand heeft, die al uit de kinderen is, is niet meteen een kinderhater. Of, zoals ik ook al in het verleden geschreven heb: ik heb geen zin om met mn 50ste nog bij een basisschool te moeten staan om de kinderen op te halen. Heb ik dan een hekel aan kinderen of ben ik samen met mn kinderen uit een bepaalde periode gegroeid? Het zou me wat zijn, als ik nog steeds mn kinderen bij me wil houden, terwijl ze veel behoefte hebben aan hun eigen leven... |
Op jouw leeftijd kan ik dat wel begrijpen ja, al is dat voor mij anders. Ik bedoelde eigenlijk dat wanneer je voor iemand kiest die kinderen bij hem-haar heeft wonen je ook voor die kinderen kiest en niet alleen voor die partner. Daar moet je gewoon een grOOt hart voor kinderen hebben! Of niet en begin er dan niet aan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BASTIBRO042
|
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 23:44
|
|
|
|
[quote=THOMAS968]
Hey Thomas! Mooi en waardevol, jouw verhaal.
Volgens mij hoeft het feit dat je geen gemeenschap met elkaar hebt voor het huwelijk niet te betekenen dat je elkaar seksueel niet een beetje kent. Gelegenheid genoeg, voor het huwelijk, om te praten en aanraken is nog geen gemeenschap.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 00:06
|
|
|
|
| BASTIBRO042 schreef: | Nee, een aanzoek, nu al, terwijl ik je (nog) niet ken Da kan niet. Het was eigenlijk meer een poging om mee te filosoferen in de hoop dat mijn bijdrage zou helpen in de discussie, maaar . . |
Zou ook niet best zijn.. een aanzoek terwijl je me (nog) niet kent ha ha ha. Maar kon het niet laten om je ff te plagen naar aanleiding van je bijdrage. Verder was alles wat je zei prima verwoord hoor, dus laat je niet afremmen om deel te nemen aan de discussie, want dat geldt in feite ook voor al het andere wat je schrijft
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op donderdag 12 mei 2011, 00:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 00:16
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Jammer Billy, ik zou bijna zeggen jij ook al ....
Soms is een time-out nemen voor jezelf echt een must, ben blij om je te kennen en zie je zeker als goede vriend. We spreken elkaar binnenkort wel weer ...  |
THXNS Cross Een goede vriend draag je in je hart
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERNSTJAN522
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 00:20
|
|
|
|
| JOKE849 schreef: | Leuk zeg, mag ik mee?  | Om die slow-chaters te vermijden hier dus de update:
Op zondag 29 mei willen we een wandeling maken op de Holterberg. We willen een route van 10 km. lopen, maar 5 km kan ook. Bij regenachtig weer kunnen we eventueel een bezoek brengen aan het Natuurdiorama Holterberg. Na de wandeling kunnen we gezellig een bakkie koffie drinken bij Woody’s. Verzamelen om 14.00 uur bij Woody’s, Holterbergweg 11 7451 JL Holten
Als je mee gaat geef je dan op door je naam op de lijst te zetten.
Willemijn 232 Imke 917 Nicolette 592 Siem 720 Crossroad317 (ov) samen 585 [ ov] Ernstjan522 (ov) Visje125 (ov) joke849
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 00:31
|
|
|
|
Ha ha ha welkom terug Dini en op naar WOLVEGA
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 00:36
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Je draait nu precies de rollen om. Er is een gebod om alles te toetsen en het goede te behouden. En om de geesten te toetsen. |
En weer ga je, precies zoals ik al voorspelde, niet in op de inhoud.
Verklaar anders zelfs eens je vraag zoals je die aan mij stelde .... "Je neemt het nog net niet voor ze op, maar zie je dit niet als duivels?"
Dus waar draai ik de rollen om, ik beantwoord keurig netjes jouw vraag, heel inhoudelijk (iets wat ik in geen van jouw antwoorden terug kan vinden) en daardoor blijf ik on-topic.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 00:45
|
|
|
|
| BILLY701 schreef: | THXNS Cross Een goede vriend draag je in je hart |
Voor een bakkie leut extra goede vrienden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 01:09
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Je draait nu precies de rollen om. Er is een gebod om alles te toetsen en het goede te behouden. En om de geesten te toetsen. | Laten we dan eens aan een grondige tekstbehandeling doen. Dat gebod zoals jij dat ziet, is gericht aan een specifieke gemeente, waarbij Paulus oproept de profetieën niet uit te laten doven, maar om ze te toetsen en het goede te behouden. Het is zeker niet bedoeld als opdracht om alle leren of alle uitingen te toetsen. Het was een specifieke opdracht. En eigenlijk betekent het precies het omgekeerde, zoals jij het gebruikt. Paulus keurt de werking van de Geest niet af, roept ze zelfs op meer te streven naar de gaven van de Geest. En dan geeft hij hen het volgende mee: geef de Geest de ruimte, maar toets wel of een profetie uit de mens of uit God is..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 01:13
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | perfect voorbeeld van ad hominem:
Ad hominem is een begrip uit het Latijn en betekent "op de man".
In een debat noemt men een argument ad hominem wanneer het betrekking heeft op de persoon die een bewering doet, en niet op de bewering zelf. Dergelijke argumenten worden als oneigenlijk beschouwd.
De ad-hominemredenering heeft de volgende vorm:
A doet bewering 'B'. Er is iets mis met A. Dus bewering 'B' is onwaar.
verder...de vruchten van Wesley? grapje zeker.... Ik denk dat we veel kunnen leren van de puriteinen. | Iedereen kan hier wel citaten op het forum zetten, maar het eerste waar je naar kijkt is, wie zegt het en wat heeft hij nog meer in deze contekst gezegd. Ten tweede vind ik het nogal een beschuldiging om Wesley tot een occult leraar te bestempelen, temeer daar uit de bediening van Wesley de methodisten en de baptisten en het Leger des Heils en de pinksterbeweging voort zijn gekomen. Als Wesley niet door God gebruikt was, stel je impliciet, dat al deze bewegingen ook niet uit God zijn. Een werktuig van satan kan geen werk van de Heer stichten....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 01:13
|
|
|
|
Misschien is mijn reactie wel helemaal off topic.
Maar als ik woorden als kerkgeschiedenis en theologie hoor, krijg ik eigenlijk de kriebels.
Ik ben geen straat evangelist, maar heb heel veel gesprekken over het geloof met ongelovigen. Hun eerste reactie is veelal dat de kerk door de jaren heen er zooitje van gemaakt heeft. En... de evangelischen en pinksteren zijn het ergste. En er is ook nog zoiets als de zwartkousen kerk.
Punt 1. Als dit hun reactie is, dan geven wij een verkeerd getuigenis. Onze opdracht is van de liefde en genade van God te getuigen. Niet alleen met mooie praatjes, maar zeker met ons leven.
Punt 2. Als we de kerkgeschiedenis bekijken, dan moeten we zeker as op ons hoofd strooien.
Het zijn de theologen, die Jezus aan het kruis brachten. De schriftgeleerden die het zo goed wisten. De romeinen wilden geen onrust in hun provincie en stonden erbij en keken ernaar. Wat denk je van de spaanse inquisitie, de beeldenstorm in Nederland, de kruistochten. een paus die in de oorlog de wapens van nazi's zegent. Of van die pinkstermensen die van een seminar terugkomen en dan op een parkeerplaats de ramen van de auto opzetten met de muziek zo hard aan dat deze op de volgende parkeer ook al te horen is.
Lieve broeders en zusters, het is geen getuigenis wat de kerk door de jaren heeft gedaan. Wij zijn ambassadeurs van het Koninkrijk van Jezus en moeten Zijn voorbeeld volgen. Natuurlijk zijn we mensen en hebben we onze tekortkomingen. En zoals Paulus zegt: Als ik het goede wil doen , doe ik het kwade.
Als we naar onderricht van Jezus kijken, dan zien we dat dit steeds eenvoudig en helder is.
Voorbeeld: Wij kunnen dagen discussieren over de 10 geboden. Jezus geeft hier een eenvoudig antwoord op: Heb God lief en je naaste als jezelf.
Verder over het gebed zegt Jezus, dat we niet zoals de schriftgeleerden met een omhaal van woorden moeten bidden. Soms heb je mede-gelovigen, die een hele paperback aan woorden nodig hebben, om 'Dank U Jezus' te zeggen.
Paulus was ook theoloog en vervolgde de gemeente en vermoorde christenen, totdat hij door Jezus op zijn plaats werd gezet. De meeste brieven in het NT zijn van Paulus.
In plaats van discussies te houden over preken die niet eens voor ons bestemd zijn, denk ik dat het belangrijker is Gods Liefde na te streven. Als God een preek voor ons heeft, horen we deze via onze voorgangers en leraren van de gemeentes, waar we naaartoe gaan. Daarnaast moeten gewoon luisteren naar de Heilige Geest.
Er staat niet voor niets in de Bijbel, dat we onze samenkomsten niet moeten verzuimen. God heeft leiders over ons aangesteld, maar hier in Nederland hebben we steeds meer moeite met leiders en gaan we liever onze eigen weg.
De woorden die ik geschreven heb, kwamen ineens op mijn hart, want ik wilde eigenlijk op tijd gaan slapen. Zijn het woorden die uit mijn gedachten komen????...Doe ermee wat je wilt. Maar... Zijn het woorden door God ingegeven, dan sla er acht op!
Als ik iemand aanstoot geef met deze woorden. Ik vraag je om vergeving.
(De Bijbel zegt dat je mij tot 7 x 70 keer moet vergeven)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 01:26
|
|
|
|
Tsja...ook voor mij niet meer zo lang...hier... (Ik geloof 1 juni..) Heb het al meer gezegd maar doe het nog maar eens. Veel gereageerd heb ik niet,maar temeer wel heel veel gelezen!!!!! En dat was meestal heel fijn en ook leerzaam. De topics waar men elkaar "in de haren" vloog of scherpe opmerkingen plaatste bemoeide ik me maar niet mee.... Ik kan al helemaal niet tegen zulke dingen... Maar ik blijf zeggen dat er vele goede onderwerpen zijn aangesneden.. Lieve woorden van lieve mensen heb ik gelezen!!!! Als ik dacht dat ik iemand kon bemoedigen of een troostend woord kon geven...deed ik het.. Ik vond hier op wonderlijke wijze een vriend....(nu een maand geleden) Er is nog een lange weg te gaan...we hopen dat niet ALLEEN te hoeven doen. Daar willen we tijd in investeren. Ik zal dan ook niet verlengen, maar dat zal niet zijn vanwege een negatieve gedachten aan CM!!!!! Bovendien heeft deze vriend ook CM verlaten. Dat deed hij omdat hij vond dat hij mij de zekerheid wilde geven, dat hij niet meer ZOCHT...en dat respecteer ik... Juist omdat het nu verloopt, zal ik ook niet langer blijven. Maar anders had ik gewoon hier gebleven...tot het abo afliep...
Dus CM...het was een genoegen hier op de site geweest te zijn!!!!!
(Oke...ik ben er nog even...en lees gewoon door..met een nog steeds goed gevoel!!!!)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 01:32
|
|
|
|
Kunnen we dat??? 70 maal 7 maal??? (ik kan goed rekenen...dat is 490x...wat veel he??)
Ik in ieder geval niet...ook al heb ik veel geduld..
Zouden er mensen zijn die dit wel kunnen??? Dan heb ik er veel respect voor....
Wij struikelen allen in vele...toch??? Helemaal in het vergeven....
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op donderdag 12 mei 2011, 01:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 08:04
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | Op ieder potje past een dekseltje...
M'n moeder heeft zich er nooit over uitgelaten, maar als ik mezelf zou vergelijken met mijn jongere broer, dan kan ik me voorstellen dat ik niet 'moeder 's mooiste' ben... Ok, mogelijk sta ik dan op tweede of derde plaats.
Maar daar gaat het ook niet om.
Er zijn dames die (spreekwoordelijk) niet met mij over straat durven, maar andere dames vinden mij wel aantrekkelijk, weer andere dames vinden mij mogelijk aantrekkelijk vanwege m'n eigenschappen en vinden uiterlijk minder belangrijk en wellicht zijn er dames die mij onaantrekkelijk vinden en knap... irritant.
Om eerlijk te zijn, kijk ik toch ook eerst naar het uiterlijk, als het even kan...
Per slot van rekening wil het oog ook wat. (En dan is het jammer dat de tekst die TS aanhaalt (Mattheus 2:1) uit z'n verband wordt gerukt en er niet wordt verder gelezen.)
Ik kan me goed voorstellen dat ik met m'n huidige postuur, ook minder snel in de smaak val bij diverse dames... Persoonlijk val ik ook eerder op de wat slankere dames.
Er zijn zoveel factoren, wat maakt dat iemand je aantrekkelijk vindt of niet.
Een hele tijd zat ik op deze site met de hoop hier een dame tegen te komen, die écht bij me past. Ik heb me destijds helemaal suf gemaild naar diverse dames en telkens met de nodige afwijzingen. Uiteraard is het erg frustrerend om telkens een 'nee' te krijgen.
Zou God het zo bedoeld hebben, dat we ons helemaal suf zoeken naar een levenspartner, tot frustrerends toe?
Het is dat ik nu hier even weer voor drie dagen gratis kan zijn... en ben hier nu dan meer uit nieuwsgierigheid...
Ik vraag me sterk af, of we God als-het-ware niet een beetje voor de voeten lopen, wanneer we zo naarstig op zoek zijn. God weet allang dat we naar een levenspartner verlangen... immers, zo heeft God ons toch geschapen?!
Na mijn 3-daagse gratis login hier zal ik niet meer betalend verlengen. Ik heb er nu vrede mee en leef ik in de wetenschap dat God me ooit een vrouw zal schenken, die daadwerkelijk bij mij zal passen.
Een beetje vertrouwen op God kan hierbij geen kwaad... en God laat het ons toe, ons op de proef te stellen met ons geduld. |
Ik vind dat je niet kan weten of het van Gods kant een "op de proef stellen" is. Ik zie het meer als wat voorkomt bij de gebrokenheid van deze wereld.
Stel dat iemand ziek wordt, een griepje of erger... kanker, kun je dan in alle gevallen stellen dat God deze persoon op de proef stelt ? Dat geloof ik dus echt niet. Net zo min als dat het de bedoeling is (ik zal ontopic blijven) dat iemand door bijv. een ernstig ongeluk iets kwijtraakt, verbrandt of weet ik wat, zoals gebeurde bij Dallas Wiens, een man die een hoogspanningskabel raakte en daardoor geen gezicht meer heeft. Door een medisch mirakel heeft hij inmiddels het gezicht van een ander... en hoe ga je dan verder ? Deze man wilde zijn dochtertje voelen en koos daarom voor deze methode waarbij hij levenslang zware medicijnen moet slikken (met het risico dat bijv. een griep(je) hem alsnog fataal kan worden) en nog steeds een klein risico neemt om dit nieuwe gezicht alsnog te moeten verliezen.
Hoe dankbaar ik zelf ook ben voor mijn uiterlijk, ik geloof dat uiterlijk onlosmakelijk verbonden is met je innerlijk. Zo laten sommige mensen zich opereren om af te vallen, ze laten het vet uit hun buik (en billen) zuigen... maar vaak zie je dat als deze mensen hun levensstijl niet veranderen ze er niet vrolijker door worden, soms zelfs depressiever worden als daarvoor. Dat komt m.i. doordat ze vaak alleen iets met hun uiterlijk doen; ze vergeten dat de schoonheid die je van buiten ziet zoveel meer te maken heeft met het innerlijk (en ook) hoe je je innerlijk voelt.
Verder: Je kunt nog zo zeggen dat op ieder potje een dekseltje past, maar ik lees nergens in de bijbel dat mij een partner beloofd wordt, hoe zeer ik daar ook naar verlang en dit hoop.
Ik geloof niet dat God ons op de proef stelt, wel geloof ik dat God een plan met een ieder van ons heeft en dat het leven hier een leerproces is, waar wij slechts een klein deel zien en God het geheel kan zien. Ik geloof daarom idd. dat we ons vertrouwen op God mogen stellen, en dat we als mens mogen weten dat Hij als geen ander onze verlangens kent en die mogen we ook aan Hem vertellen...
Het is denk ik belangrijk dat je zelf gelooft dat jij er mag zijn, dat je gelooft dat je waardevol bent, juist omdat God jou die waarde toekent. We leven in een gebroken wereld, waar we niet meer alleen de goede dingen kennen maar we ook weten van het kwade. Maar de meerwaarde die een christen mag hebben, is dat achter die gebrokenheid een God is die voor een ieder van ons (of je nou een mooi uiterlijk hebt of een minder mooi uiterlijk) wil zorgen.
Het feit dat ik voor God waardevol ben, heeft hierin ook een belangrijke meerwaarde die ik als christen mag hebben. Dat hoe mensen mij ook zien en hoe ze ook naar mij kijken, dat ik weet dat ik er zeker van mag zijn dat ik voor God belangrijk ben... !!
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op donderdag 12 mei 2011, 08:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 08:10
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Uw buitenboordmotor is helaas overleden. En daar ben ik dus niet blij mee.
Nog iemand een mooi tweedehandsje vanaf 6 pk?
Thomas, beetje doorgedraaid... |
ik heb nog 2 roeispanen liggen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 09:23
|
|
|
|
ik denk er plots aan dat het morgen, vrijdag de 13de is. Gelukkig is Floshke geen zwarte kat... Ik blijf toch maar voor alle zekerheid lekker thuis morgen. Hoewel dat nu ook weer geen garantie is om ongelukken-vrij te blijven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 10:03
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Tsja...ook voor mij niet meer zo lang...hier... (Ik geloof 1 juni..) Heb het al meer gezegd maar doe het nog maar eens. Veel gereageerd heb ik niet,maar temeer wel heel veel gelezen!!!!! En dat was meestal heel fijn en ook leerzaam. De topics waar men elkaar "in de haren" vloog of scherpe opmerkingen plaatste bemoeide ik me maar niet mee.... Ik kan al helemaal niet tegen zulke dingen... Maar ik blijf zeggen dat er vele goede onderwerpen zijn aangesneden.. Lieve woorden van lieve mensen heb ik gelezen!!!! Als ik dacht dat ik iemand kon bemoedigen of een troostend woord kon geven...deed ik het.. Ik vond hier op wonderlijke wijze een vriend....(nu een maand geleden) Er is nog een lange weg te gaan...we hopen dat niet ALLEEN te hoeven doen. Daar willen we tijd in investeren. Ik zal dan ook niet verlengen, maar dat zal niet zijn vanwege een negatieve gedachten aan CM!!!!! Bovendien heeft deze vriend ook CM verlaten. Dat deed hij omdat hij vond dat hij mij de zekerheid wilde geven, dat hij niet meer ZOCHT...en dat respecteer ik... Juist omdat het nu verloopt, zal ik ook niet langer blijven. Maar anders had ik gewoon hier gebleven...tot het abo afliep...
Dus CM...het was een genoegen hier op de site geweest te zijn!!!!!
(Oke...ik ben er nog even...en lees gewoon door..met een nog steeds goed gevoel!!!!) |
Zeeland ik wens jullie van harte veel geluk en een Gezegende en gelukkige toekomst!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 10:26
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Voor een bakkie leut extra goede vrienden  |
Blijven we mee doorgaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 11:53
|
|
|
|
Donderdag 12 mei, Zefanja 3: 9-15; Het overblijfsel.
In dit Bijbelgedeelte komen we het woord ‘overblijfsel’ tegen. Soms is er ook sprake van een ‘rest’. Eens zal het overblijfsel, de rest van Israël in vrede wonen. Wat wordt daar toch mee bedoeld? Wie de woorden uit het boek Zefanja goed leest, begrijpt het! God zal uit Zijn volk de hoogmoedigen verwijderen. ‘Voortaan zult gij niet meer overmoedig zijn op mijn heilige berg’. De mensen met de grote monden worden er uitgehaald, als kwajongens uit een schoolklas. De mensen die menen het beter te weten en denken met Gods geboden en beloften een loopje te nemen. Die mensen die de kantjes er af lopen en het allemaal niet zo nauw nemen. De mensen die er niet voor terugdeinzen met geweld te nemen wat ze met liefde niet krijgen kunnen. En wat blijft er dan over? Een ellendig en gering volk. Ellendig betekent eigenlijk letterlijk: uit-landig. Het zijn de mensen die niets te vertellen hebben. De ellendigen, die hun land zijn uitgezet, de armen, de geringen, de mensen die sociaal gesproken op de onderste sport van het ladder staan. Dat is die rest, dat overblijfsel! Eindelijk zullen zij het land beërven! Geen onrecht zullen zij doen, geen leugen spreken, zij zullen weiden en neerliggen, zonder dat iemand hen verschrikt. Betekent dat nu alle armen, alle mensen die er ellendig aan toe zijn, per definitie bij God in een goed blaadje staat? Over deze ellendigen staat nóg iets geschreven: het zijn zij die schuilen bij de Naam des Heren. Gods ellendigen weten dat hun tijd komen zal!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 12:06
|
|
|
|
| JOKE849 schreef: | Dan zal ik dat maar even snel doen door mijn mening te plaatsen: (zoals gevraagd werd) Mijn mening is helaas niet zo verhelderend denk ik.
De vraag is: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ? dit is al een bepaalde groep in een hokje plaatsen vind ik, want waarom "vrijgezel christen?" Net of dat de getrouwden/ of degene in een relatie zich niet hiermee "bezondigen" Dus dat is niet echt fair.
Daarbij denk ik dat we allemaal wel iets van normen en waarden hebben meegekregen van huis uit, misschien in combinatie met de pynenburgkoek.
Sommige redenaties kan ik niet helemaal volgen: zoals als het écht zonde was, zou het wel vernoemd staan in de Bijbel. Dus als iets niet vernoemd staat, mag het. We hebben de 10 geboden en die worden genoemd, maar hoeveel mensen, houden zich eraan? Dus er is niemand van ons die liegt, begeert, iemand dood wenst, en we hebben allemaal onze vijand lief!
Beter kun je dan de tekst gebruiken: Alles is geoorloofd, maar niet alles is nuttig.
- Is het nuttig om te doen? - Is het het nog nuttiger om het hier bespreekbaar te maken?
Ik denk dat niemand zonder zonde is, of het nu gaat om dit onderwerp of iets anders, maar niemand is volmaakt. |
Hé Joke. Top dat je back on topic bent gegaan en jouw mening over dit onderwerp op een wel degelijk verhelderende manier hebt weergegeven. Ik ben het met je eens dat dit topic evengoed zou kunnen gaan over mensen die getrouwd zijn of op een andere manier in een relatie zitten. Degene die het topic ooit is begonnen kunnen we echter niet meer vragen waarom hij het alleen maar heeft over vrijgezelle christenen. Ik weet niet of hij van mening was dat het wel mag als je in een relatie zit en het daarom alleen heeft over vrijgezellen. Maar ik ben het wel met jou eens als je stelt dat mensen die getrouwd zijn/in een relatie zitten ook kunnen masturberen.
Jou redenatie wat betreft de vraag of het zondig is begrijp ik niet helemaal. Wil je daarmee zeggen dat iets volgens jou toch zondig kan zijn, terwijl niet in de Bijbel staat dat het zondig is? Dat lijkt me eerlijk gezegd een beetje vergezocht, want dan kan alles wel zondig zijn. In mijn ogen is datgene zondig wat ook daadwerkelijk in de Bijbel vermeld wordt als zonde. En ja, je hebt helemaal gelijk als je stelt dat er tal van geboden zijn die door mensen worden overtreden. Niemand is zonder zonde en daarom is het goed te weten dat Jezus voor onze zonden is gestorven, opdat onze zonden vergeven zullen worden. Dat neemt niet weg dat we wel moeten proberen om niet te zondigen. Maar als je dan ook nog moet gaan bedenken wat mogelijk zondig is in Gods ogen, terwijl dat niet in de Bijbel staat dan wordt het in mijn ogen wel erg verwarrend allemaal. Daarom neem ik juist de Bijbel als leidraad om te toetsen of iets wel of niet zondig is.
Jij stelt ook heel terecht: “Alles is geoorloofd, maar niet alles is nuttig”. Wat betreft de vraag over of het nuttig is om te doen…. Tja, als je alleen de bijdragen op dit topic al leest dan is het volgens sommigen wel nuttig en volgens anderen niet. Ik denk daarom dat iedereen zijn eigen persoonlijke afweging moet maken met de vraag of het nuttig is of niet. Feit is wel dat er mensen zijn die zich heel schuldig voelen als zij masturberen en ik vraag me af of het nuttig is om iets te doen, waar je je schuldig over voelt. De vraag is dan waarom zij zich schuldig voelen. Is dat omdat hen is aangepraat dat het zondig is om te doen, zelfs al staat dat niet in de Bijbel? Of heeft dat wellicht een hele andere reden.
Of het nuttig is om er op dit forum over te praten is een andere vraag die je terecht naar voren brengt. Als je naar de lengte van dit topic kijkt en naar de inhoudelijke bijdragen die geleverd zijn, dan is het blijkbaar een onderwerp wat wel leeft onder christenen. Volgens mij komt dit mee doordat dit onderwerp zo lang in de taboesfeer heeft gehangen. Mensen vinden het blijkbaar moeilijk om hierover te praten, maar op een forum als dit durven ze de discussie wel aan.
Betekent dit dat het nuttig is? Tja, wanneer is een discussie nuttig. Persoonlijk denk ik dat deze discussie nuttig is als het ertoe leidt dat mensen zich minder schuldig voelen. Want in mijn beleving zijn die schuldgevoelens ontrecht, juist omdat niet in de Bijbel staat dat zij zondig bezig zijn als zij masturberen. Dat wil niet zeggen dat ik meen dat iedereen het zou moeten doen. Ik denk dat een ieder zich vrij mag voelen om dat te doen waarbij hij of zij zich prettig voelt wat dit onderwerp betreft. En nee, ik meen niet dat dit geldt voor alle andere dingen die wel in de Bijbel worden vermeld als zonde. Hoewel niemand volmaakt is en niemand zonder zonde is, meen ik dat je er wel naar moet streven om het voorbeeld van Jezus te volgen en dus niet te zondigen. En als je probeert te leven naar wat Jezus zelf het belangrijkste gebod heeft genoemd, dan kom je daar volgens mij een heel eind mee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 12:55
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Aangepaste versie:
Vanuit het initiatief dat Chat heeft genomen ten aanzien van een bezoek aan de themadienst in de Bethel zijn er verschillende mensen geweest die aangegeven hebben dat CM-leden ook een keer een dienst in hun gemeente kunnen bezoeken. De dienst in de Bethel heeft inmiddels plaats gevonden en de dienst in de kerk van Jasmyn is verzet naar september, dus de actuele lijst is als volgt: - "Kom in dienst" in de Christelijk Gereformeerde kerk van Inez in Groningen 17 juni 2011 om 16.30 uur. - Dienst in de kerk van Josina in Utrecht op ........... - VBG te Groningen (kerk van Drentse) op............... - Thomasviering in de kerk van Willemijn te ....... op - Alphadienst in de PKN-kerk van Jasmyn op 11 september om 14:00 uur te Noordoost Friesland
Mensen die graag naar de dienst op 17 juni in Groningen willen, kunnen zich bij deze aanmelden. |
Even dit topic up. Misschien een idee de betrokkene zelf het initiatief overneemt per dienst. Of anders dat Lisa het noorden regelt. Zie dat alleen dat Inez en Yasmyn, duidelijk aangeven hoe en wanneer de diensten worden gehouden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 13:00
|
|
|
|
Billy en Zeeland het allerbeste en misschien tot ziens. Ook dat jullie de liefde van Christus, voor nu en in de toekomst mogen blijven ervaren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 13:03
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ik heb nog 2 roeispanen liggen... |
Tja er staat altijd veel wind in Friesland Frank ...dus heb je niks aan roeispanen. Beter is een zeiltje te spannen.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |